Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(477)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(475)
Publikacje naukowe
(238)
Publikacje fachowe
(144)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(332)
tylko na miejscu
(294)
wypożyczone
(23)
nieokreślona
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(362)
Czytelnia
(301)
Autor
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(9)
Hołyst Brunon (1930- )
(6)
Oręziak Leokadia (1954- )
(5)
Szymonik Andrzej (1952- )
(5)
Uścińska Gertruda (1958- )
(5)
Forward Susan (1938- )
(4)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(4)
Siciński Jędrzej
(4)
Urbanowski Bohdan (1943- )
(4)
Antonowicz Paweł
(3)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(3)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(3)
Godzic Wiesław (1953- )
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(3)
Wojciechowska-Filipek Sylwia
(3)
Babińska-Górecka Renata
(2)
Banaś Jarosław
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Bosek Leszek
(2)
Dercz Maciej (1963- )
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
Ekman Paul (1934- )
(2)
Frazier Donna
(2)
Goffman Erving (1922-1982)
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Hołyst Brunon (1930- ). Przeciwko życiu
(2)
Itrich-Drabarek Jolanta
(2)
Jabłoński Paweł
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Kil Jan
(2)
Kmieciak Błażej
(2)
Kmiecik Zbigniew R
(2)
Kordel Zdzisław (1950- )
(2)
Kosikowski Cezary (1942- )
(2)
Kowalczyk Marek
(2)
Kożuch Barbara (1950- )
(2)
Kryla-Cudna Katarzyna
(2)
Kulesza Michał (1948-2013)
(2)
Kulińska Ewa
(2)
Kusztal Justyna
(2)
Küng Lucy
(2)
Latoszek Ewa (1954- )
(2)
Lewandowicz-Machnikowska Monika (1973- )
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Mazurczak-Jasińska Eliza
(2)
Mazurek-Kucharska Beata
(2)
Małecka-Ziembińska Edyta
(2)
Misiuk Andrzej (1958- )
(2)
Modzelewski Wojciech Tomasz
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Mędrala Małgorzata
(2)
Nitecki Stanisław
(2)
Nowicka-Skóra Anna
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Pawelec Kazimierz Jerzy
(2)
Pisarczyk Łukasz
(2)
Powałowski Andrzej (1951- )
(2)
Przybysz Piotr
(2)
Puślecki Zdzisław W. (1947- )
(2)
Rozmus Dariusz (1961- )
(2)
Sierpowska Iwona
(2)
Smektała Tymon (1977- )
(2)
Spurek Sylwia (1976- )
(2)
Stelina Jakub (1969- )
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Sześciło Dawid (1985- )
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wilczek-Karczewska Magdalena
(2)
Wolska Hanna
(2)
Wziątek-Staśko Anna
(2)
Zaremba Ulyana
(2)
Abt Stefan (1937-2002)
(1)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Andrzej
(1)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Andrusiewicz Andrzej (1940- )
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Anioł Włodzimierz (1955- )
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antonowicz Alicja
(1)
Anusz Andrzej (1965- )
(1)
Araszkiewicz Michał
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustyniak Monika
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Badura Ewelina
(1)
Baka Łukasz
(1)
Balicki Marcin
(1)
Balicki Ryszard (1968- )
(1)
Bandarzewski Kazimierz
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(134)
2010 - 2019
(217)
2000 - 2009
(97)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(262)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(475)
nieznany (-cn)
(1)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(476)
angielski
(2)
Odbiorca
Prawnicy
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Pracownicy HR
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Doradcy podatkowi
(1)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Komornicy sądowi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pracownicy
(1)
Sędziowie
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Unia Europejska (UE)
(29)
Prawo Unii Europejskiej
(18)
Zarządzanie
(17)
Przedsiębiorstwo
(16)
Samorząd terytorialny
(16)
Środki masowego przekazu
(14)
Kultura organizacyjna
(13)
Postępowanie administracyjne
(12)
Prawo administracyjne
(12)
Bezpieczeństwo narodowe
(11)
Bezpieczeństwo publiczne
(11)
Finanse publiczne
(11)
Polityka społeczna
(11)
Zarządzanie jakością
(11)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(11)
Dzieci
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Administracja publiczna
(9)
Internet
(9)
Prawo pracy
(9)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Kadry
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Logistyka gospodarcza
(8)
Prawo wspólnotowe europejskie
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Służba zdrowia
(8)
Zarządzanie kryzysowe
(8)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(8)
Świadczenia społeczne
(8)
Kobieta
(7)
Konkurencyjność
(7)
Marketing
(7)
Media społecznościowe
(7)
Motywacja pracy
(7)
Prawo podatkowe
(7)
Prawo socjalne
(7)
Przywództwo
(7)
Służby mundurowe
(7)
Ubezpieczenia społeczne
(7)
Zachowanie organizacyjne
(7)
Budżety terenowe
(6)
Etyka zawodowa
(6)
Globalizacja
(6)
Innowacje
(6)
Komunikacja marketingowa
(6)
Logistyka
(6)
Menedżerowie
(6)
Nauczyciele
(6)
Policja
(6)
Prawo karne procesowe
(6)
Prawo porównawcze
(6)
Prawo zamówień publicznych
(6)
Zarządzanie służbą zdrowia
(6)
Zdrowie publiczne
(6)
Łańcuch dostaw
(6)
Bezpieczeństwo osobiste
(5)
Działalność gospodarcza
(5)
Filozofowie
(5)
Ochrona danych osobowych
(5)
Opieka społeczna
(5)
Organizacja
(5)
Poczucie bezpieczeństwa
(5)
Polityka podatkowa
(5)
Praca
(5)
Prawo karne
(5)
Prawo konstytucyjne
(5)
Prawo międzynarodowe
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Rozwój zrównoważony
(5)
Rynek finansowy
(5)
Rynek pracy
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Terroryzm
(5)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(5)
Zaangażowanie pracowników
(5)
Zapobieganie
(5)
Zarządzanie publiczne
(5)
Zwalczanie
(5)
Administracja
(4)
Administracja rządowa
(4)
Audyt wewnętrzny
(4)
Banki
(4)
Cyberprzestępczość
(4)
Egzekucja administracyjna
(4)
Etyka biznesu
(4)
Filozofia nowożytna
(4)
Filozofia polska
(4)
Filozofia współczesna
(4)
Funkcjonariusze publiczni
(4)
Harmonizacja prawa
(4)
Historia filozofii
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Kapitał ludzki
(4)
Kultura
(4)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(4)
Monografia
(4)
Młodzież
(4)
Organizacje
(4)
Osobowość
(4)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(227)
1901-2000
(59)
1989-2000
(47)
1801-1900
(17)
1945-1989
(10)
1701-1800
(5)
1501-1600
(4)
1601-1700
(4)
1901-1914
(3)
1914-1918
(3)
1918-1939
(3)
1401-1500
(2)
1939-1945
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1939-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(247)
Kraje Unii Europejskiej
(34)
Stany Zjednoczone (USA)
(12)
Europa
(11)
Niemcy
(11)
Czechy
(5)
Rosja
(5)
Francja
(4)
Wielka Brytania
(4)
Ukraina
(3)
Świat
(3)
Austria
(2)
Belgia
(2)
Chiny
(2)
Chorwacja
(2)
Dania
(2)
Estonia
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Hiszpania
(2)
Indie
(2)
Litwa
(2)
Szwajcaria
(2)
Słowacja
(2)
Afryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Azja
(1)
Białoruś
(1)
Brazylia
(1)
Bułgaria
(1)
Cypr
(1)
Czarnogóra
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Kazachstan
(1)
Kraje GUAM
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków
(1)
Meksyk
(1)
Nowa Gwinea (wyspa)
(1)
Serbia
(1)
Szwecja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Monografia
(473)
Materiały pomocnicze
(26)
Praca zbiorowa
(25)
Raport z badań
(22)
Podręcznik
(9)
Case study (studium przypadku)
(2)
Bibliografia
(1)
Komentarz prawny
(1)
Konstytucja
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Orzeczenie sądowe
(1)
Program telewizyjny
(1)
Raport
(1)
Umowa międzynarodowa
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(146)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(116)
Zarządzanie i marketing
(108)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(85)
Socjologia i społeczeństwo
(63)
Edukacja i pedagogika
(48)
Psychologia
(43)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(27)
Media i komunikacja społeczna
(27)
Medycyna i zdrowie
(18)
Filozofia i etyka
(17)
Transport i logistyka
(17)
Historia
(16)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Nauka i badania
(5)
Literaturoznawstwo
(3)
Archeologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
478 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Treść i zakres pojęcia "bezpieczeństwo Polski"; 2. Międzynarodowe i narodowe dylematy bezpieczeństwa na początku drugiej dekady XXI wieku; 3. Bezpieczeństwo Polski a dynamika stosunków międzynarodowych; 4. Kwestie bezpieczeństwa w stosunkach polsko-amerykańskich. Trendy i perspektywy; 5. Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP a problemy i wyzwania w zakresie WPBiO Unii Europejskiej; 6. Polityka spójności Unii Europejskiej a bezpieczeństwo ekonomiczne Polski; 7. Mniejszości narodowe zagrożeniem dla bezpieczeństwa Polski?; 8. Możliwości sił zbrojnych RP w przeciwdziałaniu zagrożeniom niemilitarnym dla bezpieczeństwa wewnętrznego Polski; 9. Przeciwdziałanie terroryzmowi w lokalnym wymiarze- wybrane elementy badań własnych; 10. Ewolucja zagrożenia dżihadystycznego w Europie a bezpieczeństwo Polski; 11. Bezpieczeństwo a ochrona lotnictwa cywilnego. Akty bezprawnej ingerencji w lotnictwie cywilnym i metoda ich badania; 12. Polityka bezpieczeństwa ekonomicznego Polski. Wybrane zagadnienia teoretyczne i uwarunkowania realizacyjne; 13. Bezpieczeństwo ludzkie w Białej Księdze Bezpieczeństwa Narodowego RP; 14. Jakość życia jako miernik bezpieczeństwa społecznego?; 15. Bezpieczeństwo teleinformatyczne Polski; 16. Bezpieczeństwo zdrowotne w nadzwyczajnych zagrożeniach środowiskowych. Problemy metodologii badań; 17. Bezpieczeństwo zdrowotne w Białej Księdze Bezpieczeństwa Narodowego RP- weryfikacja ustaleń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; t. 3)
Część I OGÓLNE IDEE BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 1. Rozwojowe czynniki zagrożenia poczucia bezpieczeństwa: 1.1. Geneza poczucia bezpieczeństwa; 1.2. Obraz własnej osoby; 1.3. Problemy geriatryczne; 1.4. Przemoc w domach pomocy społecznej; Rozdział 2. Norma sprawiedliwości jako gwarancja człowieka w społeczeństwie: 2.1. Zasady sprawiedliwości; 2.2. Różne koncepcje sprawiedliwości; 2.3. System sprawiedliwości karnej. Rozdział 3. Humanitaryzm społeczny i norma opiekuńczości jako determinanty bezpieczeństwa człowieka: 3.1. Opiekuńczość a bezpieczeństwo; 3.2. Wsparcie społeczne; 3.3. Ochrona praw człowieka; 3.4. Przemoc. Rozdział 4. Bezpieczeństwo obywateli w systemie liberalnej demokracji: 4.1. Pojęcie polityki; 4.2. Dialog społeczny; 4.3. Etyka godności i moralna relatywizacja; 4.4. Indywidualizm. Rozdział 5. Autorytet jako wyznacznik bezpieczeństwa organizacji życia społecznego: 5.1. Istota autorytetu; 5.2. Rodzaje autorytetów; 5.3. Autorytaryzm; 5.4. Stereotypy w ujęciu psychologicznym; 5.5. Nietolerancja i rygoryzm; Rozdział 6. Przywództwo i kierowanie zespołami ludzkimi w kontekście problematyki bezpieczeństwa: 6.1. Interdyscyplinarne ujęcie przywództwa; 6.2. Relacje z pracownikami; 6.3. Zachowania zespołowe; 6.4. Etyka w zarządzaniu; 6.5. Przywództwo transformacyjne; 6.6. Edukacyjne problemy demokracji; Rozdział 7. Kultura osobista jako wyznacznik poczucia bezpieczeństwa jednostki w kontaktach personalnych: 7.1. Zasady savoir-vivre‘u w praktyce; 7.2. Czynniki kształtujące kulturę osobistą; 7.3. Zmiany obyczajowe w Polsce; 7.4. Rola kultury osobistej; 7.5. Wpływ środków masowego przekazu na zachowanie. Rozdział 8. Bezpieczeństwo człowieka w perspektywie zmiany wartości moralnych i wzorców płciowych we współczesnym świecie: 8.1. Koncepcje moralnego stylu życia; 8.2. Wolność prawna i moralna; 8.3. Teorie filozoficzne postaw moralnych; 8.4. Kształtowanie kultury w relacjach mężczyzna - kobieta. Rozdział 9. Konflikty grupowe jako potencjalne źródło zagrożenia bezpieczeństwa człowieka: 9.1. Stadia konfliktów; 9.2. Społeczna kategoryzacja; 9.3. Dynamika konfliktów; 9.4. Etapy rozwoju państwa; 9.5. Wychowanie dla pokoju. Rozdział 10. Bezpieczeństwo człowieka w przestrzeni publicznej wielkich miast: 10.1. Wpływ życia miejskiego na bezpieczeństwo; 10.2. Zjawiska patologiczne w miastach; 10.3. Zapewnienie bezpieczeństwa w miastach. Część II ŚRODOWISKOWE DETERMINANTY BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 11. Rodzina jako źródło deprywacji poczucia bezpieczeństwa: 11.1. Socjologiczne ujęcie rodziny; 11.2. Rozwód i jego skutki; 11.3. Konflikty rodzinne; 11.4. Zachowania autodestrukcyjne. Rozdział 12. Szkoła jako źródło deprywacji potrzeby bezpieczeństwa: 12.1. Funkcje szkoły; 12.2. Niepowodzenia w szkole; 12.3. Sprawiedliwa postawa nauczycieli; 12.4. Przemoc i agresja w szkole; 12.5. Przymus stosowany przez nauczycieli; 12.6. Życie rodzinne a zachowania agresywne uczniów; 12.7. Fobia szkolna; 12.8. Zapobieganie negatywnym zjawiskom w szkole. Rozdział 13. Praca jako źródło deprywacji potrzeby bezpieczeństwa: 13.1. Stres w pracy; 13.2. Ogólne problemy deprywacji potrzeby bezpieczeństwa; 13.3. Syndrom wypalenia zawodowego; Rozdział 14. Poczucie bezpieczeństwa pracowników z perspektywy zarządzania i organizacji pracy: 14.1. Bezpieczeństwo a zasady zarządzania i organizacji; 14.2. Osobowość pracownika; 14.3. Rola pracy w życiu człowieka; 14.4. Motywacja pracowników. Rozdział 15. Poczucie bezpieczeństwa jednostki i społeczeństwa z perspektywy etyki pracy: 15.1. Istota etyki pracy; 15.2. Wartość pracy; 15.3. Kategorie aksjologiczne pracy. Rozdział 16. Bezpieczeństwo petentów w relacjach z urzędnikami: 16.1. Społeczny wymiar patologii w relacjach urzędnik - petent; 16.2. Nieufność społeczna; 16.3. Niechęć władzy administracyjnej; 16.4. Prawo do dobrej administracji; 16.5. Badania nad zjawiskami patologicznymi w relacjach urzędnik - petent; 16.5.1. Pytania metryczkowe; 16.5.2. Struktura demograficzno-społeczna interesantów urzędów; 16.5.3. Wyniki merytorycznej części ankiety skierowanej do petentów; 16.6. Wyniki merytorycznej części ankiety skierowanej do urzędników; 16.6.1. Częstość bezpośredniej styczności z petentami; 16.6.2. Charakter kontaktów z petentami; 16.6.3. Zarzuty urzędników wobec petentów. Rozdział 17. Zagrożenie bezpieczeństwa wskutek złych praktyk w sferach biznesu i administracji: 17.1. Korupcja i jej przyczyny; 17.2. Zagrożenia systemu wartości; 17.3. Odpowiedzialność prawna za działania korupcyjne; 17.4. Korupcja jako źródło patologii życia gospodarczego. Rozdział 18. Bezpieczeństwo człowieka w środowisku lokalnym: 18.1. Psychologia środowiska; 18.2. Wpływ przestrzeni na bezpieczeństwo; 18.3. Bezpieczeństwo w środowisku wiejskim; 18.4. Rola policji w środowisku lokalnym. Część III WPŁYW PRZESTĘPCZOŚCI NA BEZPIECZEŃSTWO Rozdział 19. Strach przed przestępczością jako źródło destrukcji poczucia bezpieczeństwa: 19.1. Interdyscyplinarne ujęcie strachu przed przestępczością; 19.2. Strach przed przestępczością jako problem społeczny; 19.3. Zaburzenia lękowe; 19.4. Reakcje strachu; 19.5. Zespół stresu pourazowego; 19.6. Monitoring poczucia bezpieczeństwa. Rozdział 20. Terroryzm a bezpieczeństwo społeczeństwa: 20.1. Pojęcie terroryzmu; 20.2. Ofiary terroryzmu; 20.3. Bezpieczeństwo według rodzajów terroryzmu; 20.4. Zaburzenia pourazowe u ofiar zamachów terrorystycznych. Rozdział 21. Podsłuchy oraz inwigilacja użytkowników mediów elektronicznych w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego: 21.1. Zagrożenie bezpieczeństwa w wyniku podsłuchów; 21.2. Rodzaje podsłuchów; 21.3. Kontrola podsłuchów; Rozdział 22. Bezpieczeństwo człowieka w ruchu drogowym: 22.1. Zagrożenia w ruchu drogowym; 22.2. Kary i środki karne; 22.3. Wpływ narkotyków na bezpieczeństwo w ruchu drogowym; 22.4. Postawy antywiktymizacyjne w ruchu drogowym. Rozdział 23. Grupowe zachowania chuligańskie jako zagrożenia bezpieczeństwa: 23.1. Pojęcie prawne chuligaństwa; 23.2. Chuligańskie grupy kibiców; 23.3. Zatrzymanie stadionowe; 23.4. Warunki bezpieczeństwa. Rozdział 24. Akty wandalizmu i cyberwandalizmu jako zagrożenia dla poczucia bezpieczeństwa obywateli: 24.1. Cechy wandalizmu; 24.2. Aspołeczne czyny wandali; 24.3. Odpowiedzialność prawna; 24.4. Cyberwandalizm; 24.5. Zapobieganie przestępczości komputerowej. Rozdział 25. Cyberstalking jako forma cyberprzemocy: 25.1. Prawna istota cyberstalkingu; 25.2. Rola internetu w popełnianiu stalkingu; 25.3. Identyfikacja sprawców stalkingu; 25.4. Motywy działania stalkerów; 25.5. Zapobieganie stalkingowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojmowanie bezpieczeństwa; 2. Determinanty bezpieczeństwa wewnętrznego RP; 3. Polityka bezpieczeństwa wewnętrznego; 4. Subsystem bezpieczeństwa wewnętrznego w systemie bezpieczeństwa państwa; 5. Społeczeństwo a polityka bezpieczeństwa wewnętrznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Żywność- dobro szczególne: Miejsce żywności w strukturze potrzeb; Co to jest żywność?; Energia i białko, czyli ile ludzie jedzą; Co wybieramy i dlaczego; Dlaczego niedobre jest miłe?; 2. Żywność- żywienie-polityka: Niedostatki samowystarczalności żywnościowej; Co to jest bezpieczeństwo żywnościowe; Samowystarczalność a bezpieczeństwo żywnościowe; Czy żywność może być bronią? Problem żywnościowy- problemem globalnym; Globalizacja a bezpieczeństwo żywnościowe; Polityka żywnościowa; Polityka żywnościowa w warunkach integracji gospodarczej; Projekcja żywnościowa w warunkach integracji gospodarczej; Projekcja sytuacji żywnościowej świata
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezprawie legislacyjne / Leszek Bosek. - Wyd. 2 Stan prawny na 15.07.2021 r. - Warszawa : LexisNexis Wydaw. Prawnicze, 2021. - 430, [2] s. ; 21 cm.
(Monografie)
1. Ewolucja odpowiedzialności za bezprawie legislacyjne w prawie polskim, 2. Artykuł 77 ust. 1 Konstytucji jako podstawa odpowiedzialności za bezprawie legislacyjne, 3. Wstępne ustalenia interpretacyjne (art. 417 k.c.), 4. Odpowiedzialność odszkodowawcza jako skutek wyroku Trybunału Konstytucyjnego, 5. Odpowiedzialność odszkodowawcza za zaniechanie legislacyjne, 6. Szkoda i związek przyczynowy, 7. Zagadnienia dodatkowe, Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Teoretyczne podstawy badań własnych: 1. Bezrobocie jako zjawisko społeczne 1.1. Bezrobocie 1.2. Konsekwencje pozostawania bez zatrudnienia 2. Jakość życia osób bezrobotnych 2.1. Pojęcie jakości życia 2.2. Badania nad poczuciem jakości życia osób bezrobotnych Rozdział II. Założenia badań własnych: 1. Problematyka badawcza, cel badań i metoda 2. Charakterystyka badanych osób bezrobotnych i pracujących zawodowo Rozdział III. Temporalna satysfakcja z życia badanych osób: 1. Wprowadzenie w problematykę temporalnej satysfakcji z życia 2. Typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 3. Typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia a struktura socjodemograficzna badanych osób 3.1. Typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia a struktura socjodemograficzna osób bezrobotnych 3.2. Typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia a struktura socjodemograficzna osób pracujących zawodowo Rozdział IV. Poczucie jakości życia badanych osób: 1. Poczucie jakości życia a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób bezrobotnych Rozdział V. Psychospołeczne funkcjonowanie badanych osób: 1. Cechy osobowości a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 1.1. Wprowadzenie w problematykę osobowości 1.2. Związki między cechami osobowości a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 2. Samoocena a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 2.1. Wprowadzenie w problematykę samooceny 2.2. Związki między samooceną a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 3. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 3.1. Wprowadzenie w problematykę radzenia sobie w sytuacjach trudnych 3.2. Związki między radzeniem sobie w sytuacjach trudnych a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 4. Wartości a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 4.1. Wprowadzenie w problematykę wartości 4.2. Związki między wartościami a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 5. Motywacja osiągnięć a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 5.1. Wprowadzenie w problematykę motywacji osiągnięć 5.2. Związki między motywacją osiągnięć a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 6. Postawy zawodowe a typy/orientacje temporalnej satysfakcji z życia badanych osób 6.1. Wprowadzenie w problematykę postaw zawodowych 6.2. Związki między postawami zawodowymi a typami/orientacjami temporalnej satysfakcji z życia badanych osób Rozdział VI. Poczucie jakości życia a psychospołeczne funkcjonowanie badanych osób: 1. Funkcjonowanie fizyczne 2. Funkcjonowanie społeczne 3. Funkcjonowanie zawodowe 4. Impulsywność i zachowania antyspołeczne 5. Uzależnienia 6. Lęk 7. Depresja 8. Mania 9. Poczucie rzeczywistości 10. Funkcjonowanie intelektualne 11. Potrzeba opieki 12. Wgląd w problemy osobiste 13. Ogólne funkcjonowanie psychospołeczne 14. Globalne poczucie jakości życia; Podsumowanie Rozdziału; Zakończenie; Literatura; Spis tabel; Spis wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Teoretyczne ujęcie problematyki socjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Dzieci "skazane" na dom dziecka. 2. Specyfika funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych na gruncie polskim. 3. Biblioterapia i jej możliwości oddziaływania na proces socjalizacji. Część II: Eksperyment biblioterapeutyczny. Próba uzupełnienia programów wychowawczych w całonocnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Metodologia badań własnych. 2. Badania przygotowawcze. 3. Badania główne. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznes plan / Ewa Filar, Jerzy Skrzypek. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Poltext, 1999. - 213, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm + dyskietka.
Wstęp; Czy planowanie może być czynnikiem rozwoju przedsiębiorstwa?; Jak planować w przedsiębiorstwie; Co to jest biznes plan?; Proponowany wzór biznes planu; Plan finansowy; Biznes plan firmy "CEGBUD"; Plan restrukturyzacji; Komputerowy program BPLAN-2. Aneksy: 1. Lista potencjalnych szans, zagrożeń oraz słabych i silnych stron; 2. Przeciętne wartości wskaźników finansowych; 3. Program multimedialnego treningu menedżerskiego "Zasady konstrukcji planu działania firmy symulacje komputerowe".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie marki miasta : koncepcje, warunki, modele / Ewa Glińska. - Stan prawny na 2.11.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2016. - 352 s. : il. ; 24 cm.
1. Ewolucja koncepcji marki w głównym nurcie brandingu; 2. Branding w ujęciu terytorialnym; 3. Komponenty strategicznego zarządzania marka miast; 4. Elementy brandingu miast wykorzystywane w procesie budowania ich pożądanego wizerunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
Wykaz skrótów Wykaz tabel i rysunków Wstęp Podziękowania Rozdział I Chmura obliczeniowa - opis zjawiska, geneza, definicje, rodzaje usług i ich kwalifikacje, modele świadczenia usług w chmurze obliczeniowej 1. Wprowadzenie 2. Geneza terminu "chmura obliczeniowa" 2.1. Cloud computing a utility computing 2.2. Cloud computing a grid computing 2.3. Cloud computing a outsourcing zasobów i usług teleinformatycznych 3. Definicja chmury obliczeniowej 4. Cechy chmury obliczeniowej 5. Klasyfikacja usług oferowanych w chmurze obliczeniowej 5.1. Uwagi wstępne 5.2. Infrastruktura jako usługa w chmurze obliczeniowej (model IaaS) 5.3. Platforma jako usługa w chmurze obliczeniowej (model PaaS) 5.4. Oprogramowanie jako usługa (ang. Software as a Service, w skrócie SaaS) 5.5. Pozostałe usługi oferowane w chmurze obliczeniowej (XaaS - Everything as a Service) 6. Zasięg usług oferowanych w chmurze obliczeniowej 6.1. Uwagi wstępne 6.2. Chmura publiczna (ang. public cloud) 6.3. Chmura prywatna (ang. private cloud) 6.4. Chmura wewnętrzna (ang. internal cloud) 6.5. Chmura hybrydowa (ang. hybride cloud) 6.6. Chmura społecznościowa (ang. community cloud) 6.7. Wirtualna chmura prywatna 7. Inicjatywy administracji publicznej na rzecz rozwoju chmury obliczeniowej 7.1. Tworzenie scentralizowanych projektów rozwoju chmury obliczeniowej z udziałem administracji publicznej 7.2. Jednolity rynek cyfrowy a rozwój chmury obliczeniowej 7.3. Inicjatywy państw członkowskich Unii Europejskiej w zakresie rozwoju chmury obliczeniowej 7.3.1. Projekt "Trusted Cloud" w Niemczech 7.3.2. Projekt "G-Cloud" w Wielkiej Brytanii 7.3.3. Projekt "Andromede" we Francji 7.4. Inicjatywy rządowe na rzecz rozwoju chmury obliczeniowej w Stanach Zjednoczonych 8. Chmura obliczeniowa - podsumowanie analizy zjawiska, rodzaju usług oraz modeli ich świadczenia Rozdział II Ramy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w chmurze obliczeniowej 1. Rozproszony charakter przepisów mających zastosowanie do chmury obliczeniowej 2. Model przedstawiający źródła prawa odnoszące się do chmury obliczeniowej z perspektywy zasobów niezbędnych do świadczenia usług w chmurze obliczeniowej 3. Model przedstawiający źródła prawa odnoszące się do chmury obliczeniowej z perspektywy stron umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 4. Wnioski z analizy modelu źródeł prawa odnoszących się do dostawcy usług świadczonych w chmurze obliczeniowej 5. Wnioski z analizy modelu źródeł prawa dotyczących użytkownika (klienta) usług świadczonych w chmurze obliczeniowej 6. Międzynarodowy aspekt usług świadczonych w chmurze obliczeniowej a wybór prawa właściwego 7. Miejsce wykonania zobowiązania w chmurze obliczeniowej Rozdział III Normy techniczne i ich zastosowanie do świadczenia usług w chmurze obliczeniowej 1. Wprowadzenie 2. Ramy prawne normalizacji w Unii Europejskiej i w Polsce 3. Norma - znaczenie terminu 3.1. Norma - definicja 3.2. Jednostki normalizacyjne 3.3. Norma, norma prawna a standard - różnice pojęciowe 4. Charakter prawny norm dotyczących chmury obliczeniowej 4.1. Uwagi wstępne 4.2. Normy dotyczące chmury obliczeniowej a prawo publiczne 4.2.1. Bezpośrednie odwołanie do norm w aktach prawa unijnego 4.2.2. Pośrednie odwołanie do norm w aktach prawa unijnego 4.3. Normy dotyczące chmury obliczeniowej a prawo prywatne 5. Rodzaje norm dotyczących chmury obliczeniowej 6. Zastosowanie norm do chmury obliczeniowej 6.1. Interoperacyjność chmury obliczeniowej a normalizacja 6.2. Przenoszalność oraz odwracalność danych w chmurze obliczeniowej 6.3. Normy dotyczące bezpieczeństwa w chmurze obliczeniowej 6.4. Normy dotyczące ochrony danych osobowych 6.5. Normalizacja dotycząca umów o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 6.6. Znaczenie prawne certyfikacji Rozdział IV Model regulacji prawnej odnoszącej się do stosunków prawnych dotyczących świadczenia usług w chmurze obliczeniowej 1. Wprowadzenie 2. Dodatkowa regulacja prawna odnosząca się do stosunków prawnych dotyczących świadczenia usług w chmurze obliczeniowej 3. Przedmiot przyszłej regulacji dotyczącej stosunków prawnych związanych ze świadczeniem usług w chmurze obliczeniowej 3.1. Model reglamentacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej 3.2. Model reglamentacji w zakresie wykonywania działalności gospodarczej 4. Rodzaj źródła prawa dotyczącego stosunków prawnych związanych ze świadczeniem usług w chmurze obliczeniowej Rozdział V Informacja jako przedmiot usług świadczonych w chmurze obliczeniowej 1. Wprowadzenie 2. Informacja jako przedmiot regulacji 3. Informacja jako dane osobowe i ich wpływ na usługi świadczone w chmurze obliczeniowej 3.1. Uwagi wstępne 3.2. Informacje jako dane osobowe 3.2.1. Informacje jako dane osobowe w świetle ustawy o ochronie danych osobowych 3.2.2. Informacja jako dane osobowe w świetle rozporządzenia 2016/679 3.3. Granice zastosowania przepisów o ochronie danych osobowych 3.3.1. Uwagi wstępne 3.3.2. Anonimizacja - przedmiot regulacji 3.3.3. Techniki anonimizacji 3.3.3.1. Randomizacja 3.3.3.2. Pseudonimizacja 4. Problem interoperacyjności chmur obliczeniowych a rozporządzenie 2016/679 5. Informacja jako tajemnica telekomunikacyjna 6. Zabezpieczenie informacji w systemie teleinformatycznym 6.1. Uwagi wstępne 6.2. Bezpieczeństwo teleinformatyczne w zakresie przetwarzania danych osobowych 6.3. Wymogi dotyczące systemów informatycznych określone w ustawie o informatyzacji oraz w przepisach wykonawczych 6.4. Wymogi systemu teleinformatycznego w zakresie uwierzytelniania 6.5. Wymogi bezpieczeństwa określone w rozporządzeniu 2016/679 6.6. Wymogi bezpieczeństwa określone w dyrektywie NIS 6.7. Mechanizm certyfikacji w projektach aktów prawnych w Polsce 6.8. Bezpieczeństwo sieci telekomunikacyjnych Rozdział VI Charakter prawny umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 1. Wprowadzenie 2. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umowami określonymi w Kodeksie cywilnym 2.1. Umowa o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej a nazwane umowy o świadczenie usług - uwagi wstępne 2.2. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umową o dzieło 2.3. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umową agencyjną 2.4. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umową przechowania i umową składu 2.5. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umową komisu 2.6. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z pozostałymi umowami nazwanymi w Kodeksie cywilnym 3. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych 4. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umową licencyjną 5. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umową o przetwarzanie danych osobowych 6. Porównanie umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z innymi umowami uregulowanymi poza Kodeksem cywilnym 6.1. Umowa o świadczenie usługi konta poczty elektronicznej i umowa przekazywania poczty elektronicznej 6.2. Umowa o świadczenie usługi medialnej 6.3. Umowa o usługi przesyłowe oraz umowa o świadczenie usług turystycznych 7. Wnioski z analizy porównawczej umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej z umowami nazwanymi w Kodeksie cywilnym oraz w innych aktach prawnych 8. Cechy umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 8.1. Charakter konsensualny 8.2. Charakter odpłatny (wzajemny) 8.3. Inne cechy umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 9. Treść umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 9.1. Uwagi wstępne 9.2. Zasada swobody umów w odniesieniu do umów o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 9.3. Zagadnienia uregulowane w umowie o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 10. Forma umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej 11. Charakter prawny umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej - podsumowanie analizy Rozdział VII Rola i charakter prawny podmiotów uczestniczących w świadczeniu usług w chmurze obliczeniowej 1. Wprowadzenie 2. Dostawca usług w chmurze obliczeniowej 2.1. Definicja 2.2. Prawne problemy w zakresie dynamicznego wykorzystania zasobów teleinformatycznych do świadczenia usług w chmurze obliczeniowej 2.2.1. Uwagi wstępne 2.2.2. Prawne kryteria ustalenia statusu administratora danych i przetwarzającego w chmurze obliczeniowej 2.2.3. Powierzenie przetwarzania danych osobowych 2.2.4. Zakres terytorialny przepisów o ochronie danych osobowych 2.2.5. Dostawca usług w chmurze obliczeniowej jako podmiot publiczny 3. Klient usług świadczonych w chmurze obliczeniowej 4. Broker w chmurze obliczeniowej 4.1. Geneza 4.2. Definicja brokera w chmurze obliczeniowej 4.3. Broker w chmurze obliczeniowej a enabler usług brokera w chmurze obliczeniowej 4.4. Zakres podejmowanych przez brokera czynności faktycznych i prawnych 4.5. Działalność brokera w chmurze obliczeniowej jako działalność gospodarcza 4.6. Rola brokera w chmurze obliczeniowej w procesie przetwarzania danych osobowych 4.7. Broker w chmurze obliczeniowej jako zawód zaufania publicznego - wnioski de lege ferenda 4.7.1. Zawód zaufania publicznego - definicja 4.7.2. Cechy brokera w chmurze obliczeniowej jako zawodu zaufania publicznego 4.7.3. Konsekwencje uznania brokera w chmurze obliczeniowej za zawód zaufania publicznego 4.7.3.1. Uwagi wstępne 4.7.3.2. Określenie wymogów prawnych związanych z podejmowaniem działalności gospodarczej w chmurze obliczeniowej 4.7.3.2.1. Definicja legalna "brokera w chmurze obliczeniowej" 4.7.3.2.2. Obowiązek wpisu brokera do rejestru publicznego jako podstawa prowadzenia działalności gospodarczej 4.7.3.2.3. Budowa modelowego rejestru publicznego 4.7.3.2.3.1. Uwagi wstępne 4.7.3.2.3.2. Księga I Rejestru - Podmioty objęte wymogiem wpisu do rejestru 4.7.3.2.3.2.1. Budowa Księgi I Rejestru Brokerów w Chmurze Obliczeniowej 4.7.3.2.3.3. Księga II Rejestru - Rodzaj świadczonych usług przez brokera w chmurze obliczeniowej 4.7.3.2.3.3.1. Usługi pośrednictwa przy zawarciu umowy o świadczenie usług w chmurze obliczeniowej jak również zawierania takich umów w imieniu i na rzecz zleceniodawcy 4.7.3.2.3.3.2. Usługi dodatkowe 4.7.3.2.3.3.3. Budowa Księgi II Rejestru Brokerów w Chmurze Obliczeniowej 4.7.3.2.3.4. Księga III Rejestru - Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej 4.7.3.2.3.4.1. Budowa Księgi III Rejestru Brokerów w Chmurze Obliczeniowej 4.7.3.2.3.5. Docelowa struktura Rejestru Brokerów w Chmurze Obliczeniowej 4.7.3.2.4. Opis postępowania w sprawach rejestrowych 4.7.3.2.5. Bezczynność a przewlekłość ministra właściwego do spraw informatyzacji jako organu rejestrowego 4.7.3.2.6. Przesłanki odmowy wpisu do rejestru 4.7.3.2.7. Postępowanie w przypadku decyzji odmownej 4.7.3.2.8. Skutki prawne wpisu do rejestru brokerów w chmurze obliczeniowej 4.7.3.2.9. Przesłanki wykreślenia z rejestru brokerów w chmurze obliczeniowej 4.7.3.2.10. Opłaty w postępowaniu w sprawach rejestrowych 4.7.3.2.11. Sposoby uwierzytelniania osób korzystających z rejestru prowadzonego w formie elektronicznej 4.7.3.2.12. Analiza wymagań prawnych dotyczących publikacji formularzy rejestrowych jako formularzy elektronicznych 4.7.3.2.12.1. Obowiązki ministra właściwego do spraw informatyzacji w zakresie tworzenia i udostępniania formularzy 4.7.3.2.12.2. Lokalne Repozytorium 4.7.4. Określenie wymogów prawnych związanych z wykonywaniem działalności gospodarczej przez brokera w chmurze obliczeniowej 4.7.4.1. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej brokera w chmurze obliczeniowej 4.7.4.2. Niezależność od dostawców usług w chmurze obliczeniowej 4.7.4.3. Zachowanie informacji w poufności 4.7.4.4. Przepisy karne 5. Audytor chmury obliczeniowej 6. Dostawca usługi dostępu do internetu Rozdział VIII Audyt chmury obliczeniowej 1. Wprowadzenie 2. Przyczyny prowadzenia audytu w chmurze obliczeniowej 3. Przedmiot audytu w chmurze obliczeniowej 4. Podmioty wymagające audytowania 4.1. Uwagi wstępne 4.2. Wskazanie podmiotów zobowiązanych do poddania się audytowi - analiza na podstawie zobowiązań użytkownika usług w chmurze obliczeniowej 4.3. Wskazanie podmiotów zobowiązanych do poddania się audytowi na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów 5. Sposób prowadzenia audytu 5.1. Uwagi wstępne 5.2. Audyt w chmurze obliczeniowej oparty na analizie ryzyka 5.3. Metody oceny ryzyka w trakcie audytu zgodności 6. Bariery prowadzenia audytu 6.1. Uwagi wstępne 6.2. Bariery funkcjonalne 6.3. Bariery prawne 6.4. Bariery techniczne 6.5. Bariery edukacyjne Rozdział IX Nadzór nad działalnością w chmurze obliczeniowej 1. Wskazanie właściwego organ nadzoru nad działalnością w chmurze obliczenioweJ 2. Status prawny ministra właściwego do spraw informatyzacji 3. Cele polityki regulacyjnej ministra właściwego do spraw informatyzacji w obowiązujących przepisach prawa 4. Określenie zadań ministra właściwego do spraw informatyzacji w przyszłej ustawie dotyczącej prowadzenia działalności gospodarczej w chmurze obliczeniowej 5. Współdziałanie ministra właściwego do spraw informatyzacji z innymi organami administracji publicznej 6. Dostęp do informacji publicznej będącej w dyspozycji organu nadzoru nad działalnością w chmurze obliczeniowej 6.1. Uwagi wstępne 6.2. Charakter prawny udostępnianej informacji publicznej 6.3. Zakres udostępnianej informacji publicznej 6.4. Zakres prawa strony wglądu do akt 6.5. Ograniczenia dostępu do informacji publicznej 6.6. Podmioty zobowiązane do zapewnienia dostępu do informacji publicznej 6.7. Podmiot uprawniony do uzyskania informacji publicznej 6.8. Forma prawna udostępniania informacji publicznej 6.9. Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego Rozdział X Portal rejestrowo-informacyjny dotyczący usług świadczonych w chmurze obliczeniowej 1. Wprowadzenie 2. Zakres przedmiotowy portalu 2.1. Dostarczanie informacji dla obecnego i przyszłego klienta usług świadczonych w chmurze obliczeniowej 2.2. Wspomaganie działań obecnych i przyszłych dostawców usług świadczonych w chmurze obliczeniowej 2.3. Zbieranie i udostępnianie danych o brokerach w chmurze obliczeniowej 2.4. Funkcje informacyjno-edukacyjne 3. Sposoby uwierzytelniania osób korzystających z portalu Podsumowanie Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
WYKAZ SKRÓTÓW WSTĘP CZĘŚĆ I CYBERPRZESTRZEŃ A JURYSDYKCJA ROZDZIAŁ 1 CYBERPRZESTRZEŃ – POJĘCIE I GENEZA 1.1. Pojęcie cyberprzestrzeni 1.2. Geneza i ewolucja cyberprzestrzeni 1.3. Etapy rozwoju społeczeństwa informacyjnego 1.4. Zagrożenie w cyberprzestrzeni Podsumowanie ROZDZIAŁ 2 JURYSDYKCJA PAŃSTWOWA A CYBERPRZESTRZEŃ 2.1. Jurysdykcja jako pojęcie prawa – istota 2.2. Próba identyfikacji właściwych przedmiotowo norm wobec cyberprzestrzeni CZĘŚĆ II PRAWNOMIĘDZYNARODOWY WYMIAR CYBERPRZESTRZENI – STATUS QUO ROZDZIAŁ 1 IDENTYFIKACJA REGULACJI PRAWNYCH CYBERPRZESTRZENI Z PERSPEKTYWY MIĘDZYNARODOWEJ 1.1. Prawnomiędzynarodowe regulacje cyberprzestrzeni 1.2. Regulacje krajowe cyberprzestrzeni mające wpływ na tworzenie prawa międzynarodowego Podsumowanie ROZDZIAŁ 2 IDENTYFIKACJA KLUCZOWYCH ZAGADNIEŃ PRZEDMIOTOWYCH PRAWNOMIĘDZYNARODOWEJ REGULACJI CYBERPRZESTRZENI 2.1. Zwalczanie cyberprzestępczości a prawo międzynarodowe 2.2. Obrót gospodarczy w cyberprzestrzeni a prawo międzynarodowe 2.3. Własność intelektualna w cyberprzestrzeni a prawo międzynarodowe 2.4. Inne obszary cyberprzestrzeni CZĘŚĆ III KONCEPCJA REKONSTRUKCJI STATUSU PRAWNEGO CYBERPRZESTRZENI (Z WYKORZYSTANIEM PRAWA MIĘDZYNARODOWEGO) ROZDZIAŁ 1 POSTULATY I PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ PRAWNYCH DLA CYBERPRZESTRZENI 1.1. Koncepcje samoregulacji cyberprzestrzeni 1.2. Koncepcja nowego ładu cyberprzestrzeni 1.3. Rekonstrukcja prawa cyberprzestrzeni PODSUMOWANIE BIBLIOGRAFIA SPIS RYSUNKÓW SPIS TABEL
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Świat technologii komputerowych – wprowadzenie: 1.1. Komputer - wynalazek wszech czasów 1.2. E-learning w edukacji 1.3. Internet jako przestrzeń edukacyjna i społeczna 1.4. Zarys informacji o platformach zdalnego nauczania w kształceniu ustawicznym Rozdział II. Empiryczne, prawne i praktyczne aspekty wykorzystania technologii komputerowych w procesie nauczania i uczenia się: 2.1. Uwaga! "Człowiek w sieci" - doniesienia z badań nad zagrożeniami ze strony technologii komputerowych 2.2. Edukacja zdalna w świetle przepisów prawnych i oferta edukacyjna mediów publicznych 2.3. Internetowe strony wydawnictw oświatowych jako narzędzie wsparcia nauczycieli w procesie nauczania 2.4.Webinarium jako nowa forma doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela 2.5. Inne formy wspierania nauczycieli w procesie nauczania za pomocą technologii komputerowych Rozdział III. Badania opinii dzieci, rodziców i nauczycieli na temat użytkowania gier, programów multimedialnych i Internetu dla celów dydaktycznych, poznawczych oraz dla rozrywki 3.1. Rola kompetencji nauczyciela i rodzica w przestrzeni mediów sieciowych 3.2. Kompetencje społeczne nauczyciela i rodzica: komunikacja i kontrola 3.3. Znaczenie Internetu w dydaktyce 3.4. Tematyka analizowanych badań i zastosowane metody badawcze 3.5. Kompetencje społeczne i wychowawcze nauczycieli i rodziców w zakresie korzystania z technologii informacyjnych 3.6. Gry komputerowe a zagospodarowanie czasu wolnego ucznia i monitorowanie kontroli kontaktu z cyberprzestrzenią 3.7. Programy komputerowe a aktywność edukacyjna dzieci w opinii rodziców i nauczycieli; Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pułapki Współczesności : studia, badania, praktyka ; cz. 1)
Zawiera: Cz. 1 Od Cro-Magnon do Facebooka: Cybertechnologie w świecie wielkich zmian; Fenomen przekazu informacyjnego; Cyfrowe zmiany i dylematy; Fenomen sieci i społeczeństwa informacyjnego. Cz. 2 21 faktów u progu XXI wieku. Cz. 3 Człowiek i kultura wobec mediów cyfrowych: Nowa kultur@ - konteksty i pułapki; Wokół cyfrowych rewolucji - szanse i dylematy; Czy jest się czego bać? Cz. 4 Mózg (człowiek) a nowe technologie: Kilka słów o mózgu; Mózg i cybertechnologie; Co mówią współczesne badania - obalamy mity. 100 za i 100 przeciw. Cz. 5 W cyfrowej sieci: Specyfika przekazu i treści w sieci; Sieć jako część nowej epoki ekonomicznej; Media cyfrowe jako źródło wzorów; Wyzwania dla praktyki pedagogicznej. Cz. 6 Uzależnienie czy zaburzenie?: Podejścia naukowe i emocjonalne; Cyberwpływ; Teorie uzależnień a cyberzaburzenia; Zaburzenia infoholiczne - co się dzieje z dzieckiem?; A może PUI? I co z tego wyniknie? Próba podsumowania z nutą optymizmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja medialna)
1. Komunikowanie i media, 2. Geneza mediów: utrwalanie i powielanie słowa, 3. Ewolucja i ekspansja mediów: początki cywilizacji medialnej, 4. Implozja i eksplozja mediów: platforma cyfrowa, 5. Mediatyzacja życia: na dobre i na złe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Zaufanie 1.1. Pojęcie zaufania 1.2. Typologia zaufania 1.3. Kształtowanie się zaufania 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania Rozdział 2. Przywództwo 2.1. Pojęcie przywództwa 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji Rozdział 4. Praca zespołowa 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 4.2. Podstawowe typologie zespołów 4.3. Role w zespole 4.4. Organizacja pracy zespołowej 4.5. Praca zespołowa a efektywność 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 5.2. Typologia form zaangażowania 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji Rozdział 6. Satysfakcja z pracy 6.1. Satysfakcja pracownika 6.2. Modele satysfakcji pracownika 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji 7.1. Kultura w organizacji 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej; Literatura; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; R. 1 Udział czynnika społecznego w wymiarze sprawiedliwości w perspektywie historycznej: Sądy ludowe w starożytności; Udział czynnika społecznego w sądownictwie europejskim od czasów średniowiecznych po współczesność; Polskie tradycje sądownictwa z udziałem ludu; Dyskusje na temat udziału czynnika społecznego w wymiarze sprawiedliwości w doktrynie i publicystyce polskiej u zarania tej instytucji. R. 2 Znaczenie udziału czynnika społecznego w sprawowaniu wymiaru sprawiedliwości w demokratycznym państwie prawnym: Filozoficzne i doktrynalne podstawy rozwoju instytucji udziału obywateli w sprawowaniu wymiaru sprawiedliwości; Modele udziału czynnika społecznego w orzekaniu; Udział obywateli w sprawowaniu wymiaru sprawiedliwości w Rzeczypospolitej Polskiej w świetle konstytucyjnych zasad naczelnych. R. 3 Instytucja ławnika we współczesnym sądownictwie polskim: Współczesne formy udziału obywateli w funkcjonowaniu wymiaru sprawiedliwości w Rzeczypospolitej Polskiej; System wyboru ławników; Samorząd ławniczy i organizacje zrzeszające ławników; Pozycja ustrojowa ławnika i jej gwarancje; Rola i zadania ławnika w postępowaniu sądowym; Funkcja ławnika. Wnioski. Aneks. Akty prawne zawierające przepisy dotyczące instytucji ławnika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.97/.99 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.97/.99 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, I. Pojęcie,przesłanki i skutki oraz formy debudżetywizacji finansów państwa, II. Ewolucja form prawnych powiązania z budżetem państwa jednostek organizacyjnych sektora publicznego, III. Państwowe fundusze celowe jako instrument debudźetyzacji finansów państwa, IV. Agencje państwowe jako instrument debudżetyzacji finansów państwa, V. Inne jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych państwa o statusie określonym ustawami jako instrument debudżetyzacji, VI. Próby racjonalizacji debudżetyzacji finansów państwa w kontekście ferormy finansów publicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej