Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(120)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje naukowe
(29)
E-booki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(92)
dostępne
(83)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(88)
Czytelnia
(93)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(12)
Blaik Piotr (1942- )
(5)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(4)
Abt Stefan (1937-2002)
(3)
Andrzejczyk Paweł
(3)
Fajfer Paweł
(3)
Krawczyk Stanisław
(3)
Nowak Eugeniusz (1946- )
(3)
Witkowski Jarosław (1963- )
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Chudzik Daniel
(2)
Ciesielski Marek (1949- )
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Jasiński Zdzisław
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Kasperek Marek
(2)
Konecka Sylwia
(2)
Kordel Zdzisław (1950- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kuriata Andrzej
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(2)
Majewski Jerzy
(2)
Matulewski Marek
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Pfohl Hans-Christian
(2)
Skowrońska Agnieszka
(2)
Stawasz Danuta
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Witkowski Jarosław
(2)
Wojciechowski Adam
(2)
Wojciechowski Tadeusz
(2)
Artemenko Lina
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Baran Michał
(1)
Baraniecka Anna
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bozarth Cecil
(1)
Brauer Jakub
(1)
Brdulak Halina
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Butryn-Karaś Magdalena
(1)
Buzek Ludgarda (1935- )
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Błażukiewicz Anna
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Coop Tomasz
(1)
Coughlan Anne T
(1)
Danylenko Olena
(1)
Dmytruszyńska Benita
(1)
Domagała Joanna
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drozda Mariola
(1)
Duczmal Marian
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dwiliński Lech
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziedzic Dorota
(1)
Dziekański Paweł
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
El-Ansary Adel
(1)
Falecki Janusz
(1)
Frankowska Marzena
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Galińska Barbara
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołembska Elżbieta
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Handfield Robert B
(1)
Hollins Bill
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Januszewski Arkadiusz
(1)
Januła Eugeniusz
(1)
Janyga Jerzy
(1)
Jarosz Klaudia
(1)
Jedliński Mariusz
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(1)
Kapusta Franciszek
(1)
Kasińska Małgorzata
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kempny Danuta
(1)
Khozhylo Irina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(133)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(2)
Temat
Logistyka gospodarcza
(75)
Przedsiębiorstwo
(37)
Logistyka
(35)
Łańcuch dostaw
(25)
Zarządzanie
(24)
Transport
(11)
Gospodarka materiałowa
(10)
Systemy informatyczne zarządzania
(8)
Zarządzanie kryzysowe
(8)
Branża TSL
(7)
Marketing
(7)
Usługi logistyczne
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Gospodarka magazynowa
(6)
Kadry
(6)
Obsługa klienta
(6)
Sieć dystrybucji
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Magazynowanie
(5)
Produkcja
(5)
Controlling
(4)
Gospodarka odpadami
(4)
Informatyka
(4)
Infrastruktura techniczna
(4)
Magazyn
(4)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Innowacje
(3)
Komunikacja miejska
(3)
Konkurencyjność
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Logistyka zwrotna
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Miasta
(3)
Opakowania
(3)
Organizacja
(3)
Polityka transportowa
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Usługi
(3)
Banki
(2)
Budżetowanie
(2)
COVID-19
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
E-logistyka
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Ekologistyka
(2)
Euro (pieniądz)
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Jakość
(2)
Klęski elementarne
(2)
Konsumenci
(2)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(2)
Motywacja
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Powierzchnie magazynowo-przemysłowe
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przedsiębiorstwo transportowe
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Towar
(2)
Transport morski
(2)
Transport samochodowy
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie zapasami
(2)
Zarządzanie środowiskowe
(2)
Zwalczanie
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Administracja
(1)
Administracja elektroniczna
(1)
Administracja publiczna
(1)
Algorytmy
(1)
Analiza systemowa
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Awans zawodowy
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(27)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Europa
(2)
Japonia
(2)
Czechy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(34)
Monografia
(15)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(10)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(58)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Transport i logistyka
(39)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Ochrona środowiska
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
133 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie 1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych 1.2. Segmentacja rynku zagranicznego 1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej 1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą 1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego 1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia 2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej 2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny 2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą 2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie 3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego 3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego 3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank 3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej 3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej 4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym 4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych 4.3. Kalkulacja ceny ofertowej 4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty 4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów 5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym 5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie 5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny 5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym 6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe kontraktów zagranicznych 6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów 6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie 6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych 6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej 7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności 7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji 7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru 7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych 8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy 8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010 8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego 8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych 8.5. Amerykańskie formuły RAFTD Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie 9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń 9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600 9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki 9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń 9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy 9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera 9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych 10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych 10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe 10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające 10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600 Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych 11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem 11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym 11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim 11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie 11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie 12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc 12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach 12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe 12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi 12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń; Zakończenie; Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg); Załącznik 2. Status Konwencji CISG; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka przedstawia rolę i zadania eurologistyki w dzisiejszym świecie na podstawie najnowszych i pierwszych do tej pory w Polsce badań. Autorzy prowadzą Czytelnika od istoty eurologistyki i jej znaczenia dla rozwoju Europy, poprzez jej części składowe, w tym infrastrukturę transportu, korytarze paneuropejskie, magazyny wirtualne, europejski model logistycznej obsługi klienta do nowego modelu zarządzania eurologistyką. Publikacja adresowana jest zarówno do praktyków, jak i studentów. Szczególnie przydatna może być dla dyrektorów generalnych, zarządzających oraz kierowników ds. logistyki, dyrektorów oraz kierowników działów handlowych, szefów departamentów produkcji i zaopatrzenia oraz szefów departamentów odpowiedzialnych za organizację dystrybucji w branży FMCG. Jest to również niezbędny podręcznik dla studentów dziennych i zaocznych oraz doktorantów na wszystkich kierunkach logistyki i biznesu międzynarodowego na uniwersytetach i politechnikach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Logistyka międzynarodowa w internacjonalizacji zarządzania, 2. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką międzynarodową, 3. Logistyka międzynarodowaw praktyce polskich przedsiębiorstw, wyniki badań, 4. Swobody gospodarcze oraz polityka celna, transportowa i wobec MSP według Traktatu Wspólnot Europejskich a zmiany warunków obsługi logistycznej, 5. Polski rynek TSL po wejściu do Unii Europejskiej, 6. Uwarunkowania i kierunki rozowju logistyki europejskiej, 7. Logistyka w polityce gospodarczej wybrnaych państw, 8. Społeczno-kulturowe uwarunkowania logistyki międzynarodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nowe czynniki przewagi konkurencyjnej. 2. Międzynarodowa współpraca przedsiębiorstw w warunkach globalnych. 3. Restrukturyzacja jako czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. 4. Znaczenie zarządzania wiedzą i kreowania nowych produktów dla podnoszenia konkurencyjności. 5. Logistyka jako czynnik zwiększania konkurencyjności. 6. Dostosowania rozwojowe przedsiębiorstw farmaceutycznych w warunkach globalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Pojęcie i rozwój systemów informatycznych. Wprowadzenie do części pierwszej: 1. Przetwarzanie danych w informacje, 2. System informatyczny wspomagający zarządzanie, 3. Rozwój i charakterystyka systemów informatycznych wspomagających zarządzanie. Cz.IIZintegrowane informatyczne systemy rachunkowości finansowej. Wprowadzenie do części drugiej: 1. Rachunkowości finansowa i cykl operacyjny przedsiębiorstwa, 2. System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie handlowym, 3. System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie wytwórczym, 4. Podsytemy księgowe wspomagajace cykl administracyjny, 5. Integracja w informatycznym systemie rachunkowości finansowej. Cz.III Kompleksowe zintegrowane systemy ewidencyjno-operacyjne. Wprowadzenie do części trzeciej: 1. Systemy wspomagania zarządzania produkcją klasy MRP II, 2. Systemy wspomagania zarządzania klasy ERP/ERP II. 3. Systemy komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM, 4. Systemy wspomagania zarządzania relacjami z klientem, 5. Systemy komputerowo wspomaganej logistyki, 6. Standardy i technologie w łańcuchach dostaw elektronicznej gospodarki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka magazynowa / Barbara Galińska. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 175, [1] s. : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
Wprowadzenie 1. Uwarunkowania funkcjonowania gospodarki magazynowej 1.1. Istota gospodarki magazynowej 1.2. Lokalizacja magazynu w sieci dostaw 1.3. Współzależność logistyki magazynowej i organizacji transportu 1.4. Koszty magazynowania 1.5. Koszty utrzymania zapasów – przykład praktyczny 2. Infrastruktura techniczna gospodarki magazynowej 2.1. Budowle magazynowe 2.2. Urządzenia do składowania 2.3. Środki transportu wewnętrznego 2.4. Urządzenia techniki obliczeniowej i informatycznej 2.5. Wybór regałów do składowania – przykład praktyczny 3. Jednostka ładunkowa w gospodarce magazynowej 3.1. Definicja, rola i rodzaje jednostek ładunkowych 3.2. Paletowa jednostka ładunkowa 3.3. Projektowanie paletowej jednostki ładunkowej – przykład praktyczny 4. Organizacja przestrzeni magazynowej 4.1. Fazy procesu magazynowania 4.2. Układy technologiczne magazynu 4.3. Układ rzędowy i blokowy w magazynie 4.4. Moduł magazynowy 4.5. Oznakowanie regałów 5. Klasyczne metody alokacji zapasów w przestrzeni magazynowej 5.1. Metoda stałych miejsc składowania i metoda wolnych miejsc składowania 5.2. Analiza ABC 5.3. Analiza XYZ 5.4. Metoda dwukryterialna ABC/XYZ 5.5. Wykorzystanie analizy ABC w magazynie – przykład praktyczny 6. Technologie wspomagające gospodarkę magazynową 6.1. System kodów kreskowych 6.2. Technologia RFID 6.3. Systemy typu „pick-by” 7. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie magazynem 7.1. Definicja i elementy systemu informatycznego 7.2. System ERP 7.3. System SCM 7.4. System WMS 8. Dokumentacja magazynowa 8.1. Dokumentacja organizacyjna 8.2. Dokumentacja obrotu magazynowego 9. Bezpieczeństwo pracy w procesach magazynowych 9.1. Przepisy i normy w magazynowaniu 9.2. Zagrożenia w procesach magazynowych 9.3. Bezpieczne składowanie zapasów magazynowych 10. Magazyn w przyszłości 10.1. Znaczenie kluczowych kompetencji 10.2. Inteligentny magazyn 10.3. Cechy magazynu przyszłości; Podsumowanie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Europejskie determinanty procesów integracji przepływu informacji. 1. Osobowy charakter europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych jako formy międzynarodowej współpracy przedsiębiorców. 2. Spółka europejska jako forma działalności gospodarczej Unii. 3. Modelowe reguły informowania i konsultacji pracowników spółki europejskiej ważnym narzędziem zarządzania w UE. 4. Systemy informatyczne w zarządzaniu a pozyskiwanie wiedzy w warunkach procesu globalizacji i integracji europejskiej. 5. Foresight i benchmarking jako narzędzia wywiadowcze wykorzystywane w kreowaniu polityki rozwoju regionów europejskich. 6. Wykorzystanie technologii informacji i komunikacji w samorządach. 7. Komunikacja w systemie nadzoru właścicielskiego. Część II: Bezpieczeństwo jako fundamentalny komponent współczesnego biznesu. 8. Społeczno-polityczne uwarunkowania współpracy subregionalnej na rzecz bezpieczeństwa. Przykład Polski. 9. Bezpieczeństwo informacji w handlu elektronicznym. 10 System wczesnego ostrzegania jako informacyjne wsparcie decyzji strategicznych. 11. Rezerwy jako narzędzie obrony przedsiębiorstwa przed zagrożeniem. 12. Zarządzanie sytuacją kryzysową na przykładzie napadu rabunkowego na bank. Część III: Rola informacji w wybranych dziedzinach praktyki gospodarczej. 13. Szczegółowe wymagania informacyjne w procesie strategic turnaround management. 14. Udział stanowisk pracy w procesach wiedzy - analiza, opis, źródła informacji. 15. Informacyjna funkcja kreowania wartości w procesie motywowania i oceny organów zarządzania przedsiębiorstwem. 16. Informacja księgowa i rynkowa w ocenie efektywności i kreowania wartości przedsiębiorstwa. 17. Problemy zarządzania informacją w sferze rynkowo zorientowanych działań logistycznych. 18. Systemy informatyczne w zarządzaniu logistycznym. 19. Rola informacji w budowie bazy planistyczno-normatywnej controllingu strategicznego. 20. Rozciąganie łańcuchów wartości Biur Informacji Gospodarczej (BIG). 21. Gromadzenie informacji o kliencie warunkiem osiągnięcia sukcesu przedsiębiorstwa usługowego. 22. System rezerwacyjny "Bookings" jako narzędzie zarządzania przepływem informacji w przedsiębiorstwie hotelarskim (na przykładzie Hotelu Elektor w Krakowie). 23. Przegląd koncepcji kapitału intelektualnego i jego wpływ na konkurencyjność. 24. Informacji w identyfikacji ryzyka działalności jednostki konsultingowej. 25. Księgi wieczyste w systemie informacji o nieruchomościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Informatyka dla logistyki / Jerzy Majewski. - Wyd. 2. - Poznań : Instytut Logistyki i Magazynowania, 2006. - 317 s. : tab., rys., wykr. ; 24 cm.
(Biblioteka Logistyka)
1. Przesłanki, założenia i definicje. 2. Kategorie systemów wspomagających zarządzanie logistyką. 3. O co w tym wszystkim chodzi, czyli po co komu MRP dla logistyki? 4. Jak patrzeć na procesy w przedsiębiorstwie? 5. Jak działa przedsiębiorstwo produkcyjne eksploatujące ZSI? 6. Problematyka wdrożeniowa systemów informatycznych dla logistyki. 7. Globalna wymiana danych w logistyce. 8. Nowe wyzwania w zakresie identyfikacji towarów: RFID i EPC. 9. Aspekty infomatyczne śledzenia przepływów logistycznych. 10. Czy warto inwestować w ERP? 11. Posłowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Informatyka dla logistyki / Jerzy Majewski. - Wyd. 3. - Poznań : Instytut Logistyki i Magazynowania, 2008. - 315, [1] s. : rays.; tab.; wykr. ; 24 cm.
(Biblioteka Logistyka)
1. Przesłanki, założenia i definicje. 2. Kategorie systemów wspomagających zarządzanie logistyką. 3. O co w tym wszystkim chodzi, czyli po co komu MRP dla logistyki? 4. Jak patrzeć na procesy w przedsiębiorstwie? 5. Jak działa przedsiębiorstwo produkcyjne eksploatujące ZSI? 6. Problematyka wdrożeniowa systemów informatycznych dla logistyki. 7. Globalna wymiana danych w logistyce. 8. Nowe wyzwania w zakresie identyfikacji towarów: RFID i EPC. 9. Aspekty infomatyczne śledzenia przepływów logistycznych. 10. Czy warto inwestować w ERP? 11. Posłowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka dla potrzeb logistyka(I) / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2015. - 216 s. : rys., wykresy, tab. ; 23 cm
Wstęp; Rozdział 1. Informatyka w zarządzaniu 1.1. Informacja i jej wartość 1.2. System informacyjny a system zarządzania 1.3. Technologie zaopatrzenia informacyjnego w praktyce Rozdział 2. Logistyczny system informacyjny przedsiębiorstwa 2.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego 2.2. Znaczenie informacji dla logistyki 2.3. Informacja w e-logistyce Rozdział 3. Elementy zarządzania logistycznym systemem informatycznym 3.1. Zastosowanie komputerów i sieci komputerowych 3.2. Baza danych dla logistyki 3.3. Hurtownie danych dla potrzeb logistyki 3.4. Cloud computing dla potrzeb logistyki Rozdział 4. Technologie informatyczne wspierające i integrujące przepływ informacji 4.1. Identyfikacja systemów informatycznych wykorzystywanych w logistyce 4.2. Informatyczne wspomaganie procesów logistycznych 4.2.1. System efektywnej obsługi klienta ECR 4.2.2. System zarządzania relacjami z klientem CRM 4.2.3. System zarządzania łańcuchem dostaw SCM 4.2.4. System planowania zasobów dystrybucji DRP 4.2.5. System łączący funkcje kalendarzowe i bazy danych CM oraz systemy automatyzacji sprzedaży SFA 4.2.6. System zarządzania magazynem WMS 4.2.7. System zarządzania transportem TMS 4.2.8. Planowanie potrzeb logistycznych LRP 4.2.9. System zarządzania środkami trwałymi EAM 4.2.10. System planowania potrzeb materiałowych MRP 4.2.11. System planowania zasobów produkcyjnych MRP II 4.2.12. System zarządzania zasobami przedsiębiorstwa ERP 4.2.13. Systemy informatyczne wykonujące operacje planistyczne i symulacyjne APS 4.2.14. System zarządzania relacjami z dostawcami SRM 4.3. Elektroniczna platforma logistyczna Rozdział 5. Elektroniczna wymiana danych dla potrzeb logistyki 5.1. Automatyczna identyfikacja w łańcuchach dostaw 5.2. Stosowane techniki automatycznej identyfikacji 5.2.1. Kody kreskowe 5.2.2. Elektroniczne oznakowanie produktu 5.2.3. Rozpoznawanie znaków metodą optyczną 5.2.4. Komunikacja głosowa 5.2.5. Metody biometryczne 5.3. Elektroniczna wymiana danych – EDI 5.4. Traceability w logistyce Rozdział 6. Technologie informatyczne w nowoczesnych systemach transportowych 6.1. Uwarunkowania usprawnień przepływu informacji w systemach transportowych 6.2. Telematyka w systemach transportowych 6.3. Systemy informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych w praktyce 6.4. Karty elektroniczne w transporcie publicznym Rozdział 7. Bezpieczeństwo strumienia informacji 7.1. Podstawowe pojęcia z ochrony informacji 7.2. Zagrożenia 7.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji Rozdział 8. Wdrażanie systemów informatycznych dla potrzeb logistyki 8.1. Czynniki utrudniające zaimplementowanie systemów informatycznych w praktyce 8.2. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych dla potrzeb logistyki 8.3. Koszty a systemy informatyczne w logistyce; Załączniki; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wymagania logistyki dystrybucji względem systemów informatycznych. 2. Systemy informatyczne wykorzystywane w zarządzaniu logistycznym dystrybucji. 3. Narzędzia usprawniające funkcjonowanie logistyki dystrybucji. 4. Efekty, korzyści i bariery wdrażania systemów informatycznych w logistyce dystrybucji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja monografii „Innowacje w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej w XXI wieku” jest jednym z najważniejszych projektów zrealizowanych przez Studenckie Koło Naukowe Zarządzania Łańcuchem Dostaw – SKN SCM, działające przy Katedrze Logistyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Zostało ono utworzone w 2013 roku. Zrzesza studentów, których ambitne inicjatywy i projekty udowadniają, jak inspirującym i interesującym zagadnieniem jest zarządzanie łańcuchem dostaw. Żądni wiedzy i chcący poszerzać własne horyzonty Członkowie SKN SCM systematycznie od trzech lat organizują ogólnopolską konferencję naukową, w której uczestniczą zarówno przedstawiciele świata akademickiego, jak i praktyki gospodarczej. Wydarzenie stwarza możliwość prezentacji wyników badań i analiz prowadzonych przez młodych naukowców, w szczególności doktorantów i studentów. Stanowi także wyjątkowe forum wymiany ich wiedzy i doświadczeń z menedżerami logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Niniejsza publikacja stanowi zbiór artykułów zgłoszonych na III edycję konferencji, które udowodniły, jak ważnym i pasjonującym tematem są innowacje w łańcuchach dostaw.
Monografia może stanowić inspirację dla kolejnych pokoleń Członków SKN SCM i innych organizacji akademickich w myśl mantry życiowej wielkiego wizjonera i innowatora Steva Jobsa stay hungry, stay foolish, którą podzielił się z Absolwentami Uniwersytetu Stanford w 2005 roku. Słowa te, dla wielu młodych ludzi na całym świecie, stanowią inspirację do działania, rozwoju, chęci poznawania nowych rzeczy. Dziękujemy wszystkim, którzy prezentując taką postawę, przyczynili się do sukcesu konferencji w 2016 roku, a w szczególności Autorom za przygotowanie artykułów. Realizacja projektów służących rozwijaniu pasji społeczności młodych logistyków stanowi ogromny zaszczyt dla Członków Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Łańcuchem Dostaw, zgodnie z jego misją każdy z nas jest ogniwem, wartość tworzymy razem!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Łańcuchy dostaw; 2. Koncepcje zarządzania wykorzystywane w zarządzaniu łańcuchami dostaw; 3. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta; 4. Zarządzanie ryzykiem w łańcuchach dostaw; 5. Programy rozwoju dostawców; 6. Analiza strategiczna w łańcuchach dostaw; 7. Metody sterowania przepływami w przedsiębiorstwach; 8. SCOR- model referencyjny łańcucha dostaw; 9. VMI- zarządzanie zapasami przez dostawcę; 10. Zarządzanie procesowe i mapowanie procesów biznesowych; 11. Rachunek kosztów działań w łańcuchach dostaw; 12. Wybrane instrumenty analityczne; 13. Zintegrowane systemy informacyjne; 14. Informatyczne wspomaganie zarządzania łańcuchem dostaw; 15. Giełdy elektroniczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wirtualna organizacja działań w rozwoju technologii społeczeństwa informacyjnego, 2.Wybrnae problemy wyzwań, szans i ograniczeń, 3. Podstawy informacyjne i obliczeniowe inteligentnych metod komputerowych, 4. Środowisko informacyjne organizacji wirtualnej, 5. Centra danych i zarządzanie informacją, 6. Wybrane badania przedmiotowe i rozwiązania eksperymentalne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria bezpieczeństwa systemów logistycznych / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 353 s. : il., wykresy ; 23 cm.
Wstęp; 1. System logistyczny 1.1. Istota systemu logistycznego 1.2. Współdziałanie systemów logistycznych 1.3. Klasyfikacja zagrożeń w kontekście bezpieczeństwa systemów logistycznych 2. Determinanty funkcjonowania zarządzania bezpieczeństwem systemu logistycznego 2.1. Bezpieczeństwo systemu logistycznego i zarządzanie nim 2.2. Zarządzanie progresywne 2.3. Zarządzanie konserwatywne 2.4. Zarządzanie ryzykiem w systemach logistycznych 3. Bezpieczeństwo systemów logistycznych w wymogach i normach międzynarodowych 3.1. System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw – ISO 28000:2007 3.2. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności – ISO 26000:2010 3.3. System Zarządzania Ciągłością Działania – ISO 22301:2012 3.4. System Badania i Oceny Bezpieczeństwa i Jakości – SQAS (Safety and Quality Assessment System) 3.5. Inicjatywy Bezpieczeństwa Kontenerowego – CSI (Container Security Initiative) 3.6. Bezpieczeństwo łańcuchów dostaw przed terroryzmem w wymogach C-TAPT (Customs-Trade Partnership Against Terrorism) 3.7. Certyfikaty TAPA (Technology Asset Protection Association) 3.8 .Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego – ISPS (International Ship and Port Facility Security Code) 3.9. Zaawansowane informacje o ładunku ACI (Advanced Cargo Information) 3.10. Upoważniony podmiot gospodarczy – AEO (Authorised Economic Operator) 3.11. Zarządzanie ryzykiem – ISO 31000:2009 3.12. Zarządzanie ryzykiem w korporacji – COSO 3.13. Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – ISO/IEC 27001 4. Bezpieczeństwo transportu samochodowego, kolejowego, kontenerowego, wewnętrznego 4.1. Uwarunkowania wpływające na bezpieczeństwo transportu 4.2. Bezpieczeństwa w transporcie samochodowym 4.3. Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym 4.4. Bezpieczeństwo przewozów kontenerowych 4.5. Bezpieczeństwo w transporcie wewnętrznym 5. Bezpieczeństwo wybranych systemów logistycznych 5.1. Bezpieczeństwo gospodarki magazynowej 5.2. Zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego 5.3. Ekologistyka w bezpieczeństwie środowiska naturalnego 5.4. Logistyka imprez masowych 6. Bezpieczeństwo strumienia informacji 6.1. Istota ochrony informacji 6.2. Zagrożenia 6.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji 7. Technologie informatyczne w zarządzaniu bezpieczeństwem systemów logistycznych 7.1. Informatyczne wspomaganie 7.2. Automatyczna identyfikacja 7.3. Elektroniczna wymiana danych 7.4. Telematyka 8. Bezpieczeństwo a koszty logistyczne 8.1. Koszty logistyczne 8.2. Proces pozyskiwania sprzętu 8.3. Eksploatacja sprzętu 8.4. Koszty eksploatacji sprzętu 8.5. Redukcja kosztów 9. Model zarządzania bezpieczeństwem logistycznym 9.1. Modelowanie systemowe w zarządzaniu i logistyce 9.2. Wybiórcza analiza wyników badań i ich graficzne przedstawienie 9.3. Model zarządzania bezpieczeństwem systemów logistycznych (MZBSL); Zakończenie; Bibliografia; Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Ogólne spojrzenie; Kanały marketingowe - struktura, funkcje i relacje; Struktura kanału; Sprzedaż detaliczna; Pośrednicy kanałowi: hurtownicy; Logistyka dystrybucji; Projekt kanału i proces planowania; Zarządzanie kanałem; Systemy informatyczne a zarządzanie kanałem; Ocena skuteczności działania kanału marketingowego; Aspekty miedzynarodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Wspomaganie logistycznych decyzji przedsiębiorstwa w sferze zarządzania łańcuchem dostaw: 1. Wprowadzenie, 2. Logistyka przedsiębiorstwa przemysłowego, 3. Metoda wspomagania decyzji w konfigurowaniu zaopatrzeniowo-dystrybucyjnego systemu logistycznego przedsiębiorstwa, 4. Komputerowy system wspomagania logistycznych decyzji przedsiębiorstwa w sferze zaopatrzenia i dystrybucji, R. II Planowanie produkcji wspomagane komputerowo: 1. Wprowadzenie, 2. Wybrane metody planowania produkcji, 3. Zastosowanie nowych technik planowania produkcji i ich implementacja komputerowa. R.III Zastosowania nowych metod zarządzania jakością w usługach przemysłowych i przedsiębiorstw produkcyjnych: 1. Wprowadzenie, 2. Wybrane zagadnienia zarządzania jakością, 3. Implementacja w praktyce modelu luk do pomiaru jakości usług przemysłowych, 4. Praktyczne aspekty zarządzania jakością w ujęciu teoretycznym, 5. Rachunek kosztów działań w zarządzaniu jakością. R.IV Operacyjne prognozowanie popytu na wyroby gotowe uwzględniające determinanty rynku: 1.Wprowadzenie, 2. Znaczenie prognozowania popytu i jego funkcje w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 3. Przegląd metod operacyjnego prognozowania popytu na wyroby gotowe, 4. Determinanty rynku w metodach operacyjnego prognozowania popytu, 5. Metoda ARIMA-MLP jako narzędzie operacyjnego prognozowania popytu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Logistyczna obsługa klientów w kontekście literaturowym 1.1. Zakres definicyjny logistycznej obsługi klienta 1.2. Teoretyczne podstawy logistycznej obsługi klienta 1.2.1. Paradygmat sieciowy w logistycznej obsłudze klienta 1.2.2. Kapitał społeczny a logistyczna obsługa klienta 1.2.3. Implikacje ekonomii behawioralnej w logistycznej obsłudze klienta 1.3. Elementy logistycznej obsługi klienta 1.4. Mierniki i wskaźniki obsługi klienta 1.5. Koszty logistycznej obsługi klienta 2. Istota, formy i rozwój handlu elektronicznego 2.1. Początki handlu elektronicznego 2.2. Zakres definicyjny handlu elektronicznego 2.3. Rozwój handlu elektronicznego w Polsce i na świecie 2.4. Modele obsługi logistycznej w handlu elektronicznym 2.5. Regulacje prawne handlu elektronicznego 2.6. Handel hybrydowy wyzwaniem dla kanału elektronicznego 3. Podmioty wzorcowe branży "odzież i obuwie" funkcjonujące w internecie - studium jakościowe 3.1. Cele i kryteria doboru podmiotów do badań jakościowych 3.2. Sklep odzieżowy Ąnswear.com 3.3. Największa oferta obuwia - eobuwie.pl 3.4. Więcej niż aukcje -Allegro.pl 4. Metodologia badań logistycznej obsługi klienta 4.1. Charakter zrealizowanych badań 4.2. Dobór próby do badań 4.3. Narzędzia analizy statystycznej 5. Logistyczna obsługa e-klienta - badania empiryczne 5.1. Zróżnicowanie pokoleniowe klientów handlu elektronicznego 5.2. Logistyczna obsługa e-klienta na europejskim rynku 5.3. Postrzeganie przez klienta logistycznej obsługi w handlu elektronicznym 5.4. Czynniki kształtujące logistyczną obsługę klienta handlu elektronicznego; Zakończenie; Aneks; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis wykresów; Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
1. Zintegrowane przepływy energii, materiałów i informacji - ujęcie systemowe, 2. Rola i przekrojowe funkcje logistyki w tworzeniu zintegrowanych systemów transportu bliskiego i magazynowania, 3. System jednostek ładunkowych w logistyce, 4. Technika logistyczna w systemach transportu bliskiego i magazynowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; CZĘŚĆ I. ISTOTA I ROZWÓJ LOGISTYKI Rozdział 1. Pojęcie i rys historyczny rozwoju logistyki 1.1. Pojęcie logistyki 1.2. Wybrane ważniejsze punkty rozwoju logistyki w ujęciu historycznym 1.3. Etapy rozwoju współczesnej logistyki 1.4. Przyczyny rozwoju logistyki Rozdział 2. Pozycja logistyki polskiej w Europie i na świecie 2.1. Znaczenie logistyki w wykorzystaniu zasobów i w tworzeniu Produktu Krajowego Brutto 2.2. Główni uczestnicy sektora logistyki w Polsce 2.3. Miejsce Polski w działalności logistycznej na tle wybranych państw europejskich 2.4. Poziom obsługi logistycznej w Polsce na tle wybranych państw Europy Środkowej, Wschodniej i Północnej 2.5. Ocena pozycji Polski w poziomie usług działań logistycznych na świecie CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE OBSZARY DZIAŁAŃ LOGISTYCZNYCH Rozdział 3. Magazyny i ich wyposażenie 3.1. Pojęcie magazynu i czynności w ramach magazynowania 3.2. Rodzaje magazynów 3.3. Wyposażenie magazynów 3.4. Nowoczesne rodzaje wyposażenia magazynów 3.5. Opakowania i jednostki ładunkowe 3.4. Centra magazynowe i logistyczne Rozdział 4. Zarządzanie magazynem 4.1. Funkcje magazynów w systemie logistycznym 4.2. Stanowiska pracy i odpowiedzialność w magazynie 4.3. Organizacja procesów magazynowych Rozdział 5. Sterowanie zapasami 5.1. Definicja zapasu i zarządzania zapasami 5.2. Przyczyny utrzymywania zapasów 5.3. Klasyfikacja zapasów według metody ABC/XYZ 5.4. Metody sterowania zapasami 5.5. Wielkość dostawy bazująca na Ekonomicznej Wielkości Zamówienia Rozdział 6. Transport wewnętrzny – Tomasz Rokicki 6.1. Pojęcie transportu wewnętrznego i jego rodzaje 6.2. Rodzaje środków transportu wewnętrznego 6.3. Przepływ informacji w transporcie wewnętrznym Rozdział 7. Transport zewnętrzny – Tomasz Rokicki 7.1. Pojęcie transportu 7.2. Znaczenie i funkcje transportu 7.3. Proces transportowy 7.4. Klasyfikacje transportu 7.5. Charakterystyka gałęzi transportu 7.6. Struktura gałęziowa transportu Rozdział 8. Infrastruktura transportu 8.1. Infrastruktura transportu samochodowego 8.2. Infrastruktura transportu kolejowego 8.3. Infrastruktura transportu wodnego 8.4. Infrastruktura transportu intermodalnego 8.5. Infrastruktura transportu lotniczego Rozdział 9. Opakowania 9.1. Opakowania – rys historyczny 9.2. Opakowanie − definicja 9.3. Funkcje opakowań 9.4. Znakowanie opakowań 9.5. Rodzaje opakowań występujących w transporcie 9.6. Łańcuch logistyczny opakowań 9.7. Racjonalizacja użytkowania opakowań i poużytkowych odpadów opakowaniowych Rozdział 10. Systemy informatyczne w logistyce 10.1. Podstawowe pojęcia z zakresu informatyki ekonomicznej 10.2. Logistyczny system informacyjny i jego elementy 10.3. Geneza i funkcje systemów informatycznych w logistyce 10.4. Podział systemów informatycznych wspierających procesy logistyczne 10.5. Systemy do zarządzania magazynem (WMS) 10.6. Systemy realizacji produkcji (MES) 10.7. Systemy do zarządzania transportem (TMS) 10.8. Systemy zintegrowane (ERP) 10.9. Główne kierunki rozwoju systemów informatycznych w logistyce CZĘŚĆ III. LOGISTYKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE Rozdział 11. Logistyka zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji 11.1. Wstęp 11.2. Logistyka według faz w przedsiębiorstwie 11.3. Logistyka zaopatrzenia 11.4. Logistyka produkcji 11.5. Logistyka dystrybucji Rozdział 12. Logistyka usług 12.1. Różnice między produktem materialnym i usługą istotne z punktu widzenia logistyki 12.2. Charakterystyka systemu logistycznego dla usług 12.3. System wsparcia logistycznego dla usług 12.4. Zastosowanie koncepcji logistyki w sektorach usług Rozdział 13. Koncepcje zarządzania w logistyce 13.1. Zarządzanie logistyczne jako koncepcja zarządzania w logistyce 13.2. Procesowe koncepcje zarządzania w logistyce 13.3. Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM) 13.4. Just in Time, Kanban i VMI jako metody zarządzania przepływami produktów w przedsiębiorstwach 13.5. Lean Management Rozdział 14. Dojrzałość procesów logistycznych 14.1. Wprowadzenie 14.2. Geneza koncepcji dojrzałości 14.3. Istota i definicje modelu dojrzałości 14.4. Model dojrzałości jako narzędzie zarządzania 14.5. Modele dojrzałości procesowej 14.6. Modele dojrzałości projektowej 14.7. Modele dojrzałości logistycznej Rozdział 15. Rachunek kosztów logistyki 15.1. Definiowanie kosztów logistyki 15.2. Funkcje rachunku kosztów logistyki 15.3. Istota rachunku kosztów działań 15.4. Nowoczesne koncepcje rachunku kosztów logistyki Rozdział 16. Ekonomika transportu 16.1. Pojęcie ekonomiki transportu i jej zakres 16.2. Mierniki produkcji usług transportowych 16.3. Popyt i podaż usług transportowych 16.4. Usługi spedycyjne 16.5. Koszty i ceny w transporcie Rozdział 17. Marketing w logistyce 17.1. Marketing i relacje z klientami 17.2. Segmentacja i podstawy marketingu mix 17.3. Marketing międzynarodowy i badania marketingowe Rozdział 18. Ubezpieczenia i prawo w logistyce 18.1. Pojęcie ubezpieczenia 18.2. Odpowiedzialność cywilna spedytora i przewoźnika 18.3. Rodzaje ubezpieczeń szczególnie przydatnych w logistyce 18.4. Ubezpieczenie CARGO 18.5. Prawo w logistyce Rozdział 19. Transport i magazynowanie towarów niebezpiecznych 19.1. Definicja i właściwości towarów niebezpiecznych 19.2. Pakowanie i oznakowanie towarów niebezpiecznych 19.3. Uwarunkowania prawno-technologiczne przewozu towarów niebezpiecznych 19.4. Uwarunkowania prawno-technologiczne magazynowania towarów niebezpiecznych 19.5. Zasady pracy w magazynach towarów niebezpiecznych 19.6. Środki ochrony indywidualnej dla pracowników magazynu towarów niebezpiecznych 19.7. Postępowanie w sytuacjach awaryjnych Rozdział 20. BHP w logistyce 20.1. Wprowadzenie 20.2. Koszty BHP w działalności logistycznej 20.3. Transport wewnątrzzakładowy a wymogi BHP 20.4. Użytkowanie wózków jezdniowych 20.5. Oznakowanie dróg 20.6. Ruch pieszych na terenie zakładu 20.7. Transport ręczny 20.8. Drogi ewakuacyjne i pożarowe oraz utrzymanie porządku Rozdział 21. Specyfika wyceny przedsiębiorstwa logistycznego 21.1. Metody oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw w perspektywie wyceny firmy logistycznej 21.2. Zakres i rola dokumentacji finansowej w wycenie przedsiębiorstwa logistycznego 21.3. Metody szacowania wartości przedsiębiorstw a wycena firmy logistycznej CZĘŚĆ IV. PROJEKTOWANIE I FUNKCJONOWANIE SIECI ORAZ SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH Rozdział 22. Systemy logistyczne 22.1. Definiowanie systemów logistycznych 22.2. Cechy i rodzaje systemów logistycznych 22.3. Struktura systemów logistycznych 22.4. Ocena systemów logistycznych Rozdział 23. Projektowanie systemów logistycznych 23.1. Ogólne zasady projektowania systemów logistycznych 23.2. Uwarunkowania, płaszczyzny i kluczowe elementy projektowanego systemu logistycznego 23.3. Procedura projektowania systemu logistycznego 23.4. Formułowanie zadania logistycznego 23.5. Kształtowanie systemu logistycznego 23.6. Wymiarowanie systemu logistycznego 23.7. Ocena rozwiązań projektowych Rozdział 24. Łańcuchy dostaw i ich rola 24.1. Definicje łańcucha dostaw i zarządzania łańcuchem dostaw 24.2. Fazy rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.3. Czynniki sprzyjające rozwojowi koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.4. Strategie łańcuchów dostaw 24.5. Technologie informatyczne wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw CZĘŚĆ V. METODY I TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE PODEJMOWANIE DECYZJI LOGISTYCZNYCH Rozdział 25. Technologie informacyjne w logistyce 25.1. Znaczenie informacji i technologii informacyjnych 25.2. System GS1 i kody kreskowe 25.3. Zastosowanie systemów GPS w logistyce Rozdział 26. Nowoczesne technologie informatyczne w logistyce 26.1. Technologie towarzyszące systemom transakcyjnym logistyki 26.2. Aplikacje mobilne do zarządzania zleceniami 26.3. Platformy usług przewozowych (giełdy transportowe) 26.4. Rozwiązania telematyczne w transporcie 26.5. Traceability w łańcuchu dostaw 26.6. Systemy do zarządzania obiegiem dokumentów 26.7. Systemy informowania kierownictwa (MIS) w logistyce 26.8. Systemy wsparcia decyzji (DSS) w logistyce 26.9. Systemy zarządzania wiedzą (eksperckie) w logistyce 26.10. Główne kierunki rozwoju zastosowań informatycznych w logistyce Rozdział 27. Badania operacyjne i teoria optymalizacji 27.1. Podstawowe pojęcia z zakresu badań operacyjnych i teorii optymalizacji 27.2. Elementy sytuacji decyzyjnej 27.3. Problem plecakowy 27.4. Zagadnienie transportowe 27.5. Problem komiwojażera CZĘŚĆ VI. WSPÓŁCZESNE KIERUNKI ROZWOJU LOGISTYKI Rozdział 28. Logistyka międzynarodowa 28.1. Pojęcie logistyki międzynarodowej 28.2. Specyfika logistyki międzynarodowej 28.3. Przyczyny rozwoju logistyki międzynarodowej 28.4. Podmioty logistyki międzynarodowej 28.5. Metody zarządzania w logistyce międzynarodowej Rozdział 29. E-handel 29.1. Biznes elektroniczny 29.2. Handel elektroniczny w logistyce 29.3. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego Rozdział 30. Logistyka zwrotna 30.1. Pojęcie logistyki zwrotnej i rodzaje zwrotów w łańcuchach dostaw 30.2. Działania i procesy w logistyce zwrotnej 30.3. Recykling jako element logistyki zwrotnej 30.4. Korzyści z logistyki zwrotnej Rozdział 31. Logistyka miejska 31.1. Istota logistyki miejskiej 31.2. Cele i zadania logistyki miejskiej 31.3. Inteligentne miasta Rozdział 31. Agrologistyka 32.1. Pojęcie i zakres agrobiznesu 32.2. Miejsce rolnictwa i wybranych członów agrobiznesu w gospodarce 32.3. Pojęcie agrologistyki 32.4. Specyfika agrobiznesu jako miejsca zastosowania rozwiązań logistycznych 32.5. Pojęcie i cele zrównoważonego łańcucha żywnościowego 32.6. Typowy łańcuch dostaw w agrobiznesie 32.7. Przepływy zbóż jako przykład roślinnego łańcucha logistycznego 32.8. Rynek mleka jako przykład zwierzęcego łańcucha logistycznego 32.9. Rola zimnych łańcuchów dostaw w agrologistyce 32.10. Tendencje zmian w agrologistyce Rozdział 33. Rynek usług logistycznych 33.1. Usługi logistyczne, ich formy i rodzaje 33.2. Systematyka rynku usług logistycznych 33.3. Branża TSL 33.4. Popyt na usługi logistyczne i zachowania nabywców 33.5. Ceny usług logistycznych Rozdział 34. Logistyka w okresie P4.0 34.1. Megatrendy i ich rola w rozwoju ludzkości 34.2. Rys historyczny rozwoju społeczno-gospodarczego 34.3. Ważniejsze elementy ery Przemysł 4.0 34.4. Przemysł 4.0 a logistyka; Literatura; Wykaz wybranych skrótów stosowanych w logistyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej