Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(80)
Forma i typ
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(58)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(62)
Czytelnia
(64)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(9)
Kauf Sabina
(4)
Abt Stefan (1937-2002)
(3)
Andrzejczyk Paweł
(3)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(3)
Witkowski Jarosław (1963- )
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Blaik Piotr (1942- )
(2)
Christopher Martin
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Kordel Zdzisław (1950- )
(2)
Krawczyk Stanisław
(2)
Kuriata Andrzej
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Nowak Eugeniusz (1946- )
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Stefańska-Matuszyn Maria
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Wojciechowski Tadeusz
(2)
Artemenko Lina
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brauer Jakub
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Butryn-Karaś Magdalena
(1)
Błażukiewicz Anna
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Coop Tomasz
(1)
Coughlan Anne T
(1)
Danylenko Olena
(1)
Domagała Joanna
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drozda Mariola
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziedzic Dorota
(1)
Dziekański Paweł
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
El-Ansary Adel
(1)
Fajfer Paweł
(1)
Falecki Janusz
(1)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(1)
Frankowska Marzena
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Galińska Barbara
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Hollins Bill
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Januła Eugeniusz
(1)
Jarosz Klaudia
(1)
Jedliński Mariusz
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(1)
Kasińska Małgorzata
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kempny Danuta
(1)
Khozhylo Irina
(1)
Klepacki Bogdan (1953- )
(1)
Koliński Adam
(1)
Komorowski Jan
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(1)
Kramarz Marzena
(1)
Krystek Ryszard (1941-2017)
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Kubka Janina
(1)
Kwiatkiewicz Piotr (1968- )
(1)
Kyciak Wojciech
(1)
Laskowski Marek
(1)
Limański Andrzej
(1)
Lis Marcin
(1)
Lisiński Marek
(1)
Macełko Marta
(1)
Maciejczak Mariusz
(1)
Maciąg Agnieszka
(1)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(1)
Majewski Jerzy (1952- )
(1)
Masiukiewicz Piotr
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Małecka Małgorzata
(1)
Małkus Tomasz
(1)
Michalski Konrad
(1)
Minochkina Olga
(1)
Miszewski Maciej
(1)
Niemczyk Aleksander
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(80)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(2)
Temat
Logistyka gospodarcza
(48)
Przedsiębiorstwo
(18)
Logistyka
(16)
Łańcuch dostaw
(14)
Marketing
(11)
Zarządzanie
(10)
Obsługa klienta
(8)
Usługi logistyczne
(7)
Gospodarka magazynowa
(6)
Sieć dystrybucji
(6)
Transport
(6)
Gospodarka materiałowa
(5)
Magazynowanie
(5)
Branża TSL
(4)
Kadry
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Gospodarka odpadami
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Handel międzynarodowy
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka zwrotna
(3)
Magazyn
(3)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Rolnictwo
(3)
Rynek
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Banki
(2)
Budżetowanie
(2)
COVID-19
(2)
Controlling
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Infrastruktura techniczna
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Internet
(2)
Klęski elementarne
(2)
Konsumenci
(2)
Lojalność konsumentów
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing partnerski
(2)
Organizacja
(2)
Poczta
(2)
Polityka transportowa
(2)
Powierzchnie magazynowo-przemysłowe
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Public relations
(2)
Transport samochodowy
(2)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zarządzanie zapasami
(2)
Zwalczanie
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Administracja
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Analiza systemowa
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Awans zawodowy
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(1)
Bhp
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Budownictwo infrastrukturalne
(1)
Chatbot
(1)
Coworking
(1)
Dane osobowe
(1)
Dojrzałość procesowa organizacji
(1)
Dowód księgowy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
E-logistyka
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekorozwój
(1)
Eksport
(1)
Elastyczne powierzchnie biurowe
(1)
Energetyka
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Ełk (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Faktura VAT
(1)
Farmacja
(1)
Firmowa witryna internetowa
(1)
Franchising
(1)
Freelancer
(1)
Gloede, Klaus (1936- )
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(2)
Japonia
(2)
Gatunek
Podręcznik
(27)
Monografia
(14)
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(8)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(58)
Transport i logistyka
(35)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(31)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem we współczesnych uwarunkowaniach 1.1. Współczesne kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem 1.2. Pojęcie i istota logistyki w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem 1.3. Koncepcje zarządzania systemami logistycznymi przedsiębiorstw Rozdział 2. Zarządzanie procesami logistycznymi jako determinanta wyników współczesnych przedsiębiorstw w ujęciu teoretycznym 2.1. Istota procesów logistycznych 2.2. Procesy logistyczne w systemach logistycznych przedsiębiorstw 2.3. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi w kontekście kształtowania wyników przedsiębiorstwa Rozdział 3. Zarządzanie procesami logistycznymi a wyniki polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych w świetle badań empirycznych 3.1. Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej 3.2. Logistyka w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi, handlowymi i usługowymi – wybrane aspekty 3.3. Zarządzanie procesami logistycznymi a wyniki polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych w optyce wyników badań empirycznych; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka i transport w ujęciu systemowym / Zdzisław Kordel, Andrzej Kuriata. - Wyd. 1 (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 181 s. : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Ogólna teoria systemów. Logistyka oraz jako łańcuch informacyjny 1.1. Teoria systemów 1.2. Logistyka (pojęcie) 1.3. Transport (pojęcie) Rozdział 2. Systemowość pojęcia Międzynarodowego Transportu Multimodalnego (MTM) oraz jego bezpieczeństwa 2.1. Istota pojęcia MTM oraz jego bezpieczeństwa 2.2. Istota pojęcia MTM oraz jego bezpieczeństwa Rozdział 3. System logistyczny (SL) 3.1. Struktura elementowa i procesowa pojęcia systemu logistycznego (SL) 3.2. Algorytm struktury elementowej i procesowej pojęcia systemu logistycznego (SL) Rozdział 4. Ujęcie rozgrywające elementu D (dystrybucji) pojęcia systemu logistycznego (SL) (strony: producent - hurtownik) 4.1. Istota pojęcia systemu rozgrywającego (SR) 4.2. Model gry logistycznej (strony: producent - hurtownik) Rozdział 5. Instrumenty polityki transportowej 5.1. Liberalizacja w transporcie 5.2. Problematyka regulowania rynku 5.3. Bariery rozwoju rynku transportu samochodowego Rozdział 6. Funkcjonowanie rynku transportu samochodowego - Zdzisław Kordel 6.1. Polityka wspólnotowa w odniesieniu do transportu samochodowego 6.2. Ceny jako instrument polityki transportowej Rozdział 7. Ujęcie systemowe transportu samochodowego Polsce - Zdzisław Kordel; Zakończenie; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Zrównoważony rozwój miast 1.1. Koncepcja i geneza zrównoważonego rozwoju 1.2. Idea zrównoważonego rozwoju miasta 1.3. Logistyka miasta 1.4. Smart city - inteligentne miasto 1.5. System gospodarki odpadami komunalnymi w kontekście zrównoważonego rozwoju 2. Gospodarka odpadami 2.1. Pojęcie odpadów we współczesnej gospodarce 2.2. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.3. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.4. Źródła powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.5. Strategia gospodarowania odpadami komunalnymi 3. Istota logistyki zwrotnej 3.1. Definicja i rodzaje logistyki zwrotnej 3.2. Przedmiot, cele, zadania logistyki zwrotnej 3.3. System logistyki zwrotnej w gospodarce odpadami komunalnymi 3.3.1. Zadania logistyki zwrotnej w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 3.3.2. Podsystem gromadzenia odpadów 3.3.3. Podsystem zbierania i transportu odpadów 3.3.4. Podsystem magazynowania odpadów 3.3.5. Podsystem przetwarzania i odzyskiwania odpadów 3.3.6. Podsystem unieszkodliwiania odpadów 3.4. Modele logistyki zwrotnej 3.5. Korzyści z wdrażania logistyki zwrotnej 3.6. Bariery wdrażania logistyki zwrotnej 4. Gotowość polskich miast do realizacji zasad smart city w kontekście logistyki zwrotnej odpadów - ogólne wyniki badań 4.1. Metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.1.1. Wprowadzenie i charakterystyka modelu badawczego 4.1.2. Autorska metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.2. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - zbiorcze wyniki badań 4.2.1. Przywództwo w zakresie gotowości do zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.3. Kompetencje w zakresie zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.4. Technologia w systemie zagospodarowania odpadów 4.3. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - podział według charakteru jednostki samorządu terytorialnego 4.3.1. Przywództwo w zakresie WMR 4.3.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.3.3. Kompetencje w zakresie systemu zarządzania odpadami 4.3.4. Technologia w systemie zarządzania odpadami 4.3.5. Uogólnienie wyników badań WMR 5. Innowacyjny system gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce 5.1. Uwagi wprowadzające 5.2. Rola jednostek samorządu terytorialnego w gospodarce odpadami komunalnymi 5.3. Główne czynniki wpływające na kształt systemu 5.4. Model gospodarki odpadami komunalnymi po zmianach legislacyjnych 5.5. Ocena efektywności funkcjonującego systemu; Zakończenie; Literatura; Biografie autorów; Wykaz tabel i rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Istota i zadania magazynu w systemie logistycznym 1.1. Funkcjonalne ujęcie systemów logistycznych 1.2. Magazyn jako ogniwo łańcucha dostaw 1.3. Rodzaje magazynów 1.4. Przeznaczenie (funkcje) i specyfika obiektów magazynowych 2. Funkcjonowanie magazynu 2.1. Struktura organizacyjna magazynu 2.2. Organizacja pracy magazynu 2.3. Nowoczesne rozwiązania przepływu informacji wspomagające procesy magazynowe 2.4. Przygotowanie inwentaryzacji w magazynie 2.5. Odpowiedzialność za powierzone mienie 2.6. Metody i narzędzia pomocne w zarządzaniu gospodarką magazynową 3. Wyposażenie magazynowe 3.1. Klasyfikacja wyposażenia 3.2. Urządzenia do składowania 3.3. Środki transportu magazynowego 3.4. Pomocnicze urządzenia magazynowe 4. Technologia i organizacja prac magazynowych 4.1. Przyjmowanie towaru do magazynu 4.2. Składowanie towarów w magazynie 4.3. Kompletowanie towarów w magazynie 4.4. Wydawanie towarów w magazynie 4.5. Dokumentacja magazynowa 5. Przechowalnictwo towarów 5.1. Podstawowe czynniki wpływające na zmianę jakości towarów w czasie przechowywania 5.2. Urządzenia do pomiaru, kontroli i regulacji warunków w magazynach 5.3. Magazynowanie ciał stałych (sypkich, kawałkowych, bryłowych) 5.4. Racjonalne przechowywanie towarów 5.5. Ekologistyka w magazynie 6. Koszty związane z funkcjonowaniem innowacyjnego magazynu 6.1. Innowacyjny magazyn 6.2. Ocena gospodarki magazynowej 6.3. Kontroling magazynowy 6.4. Rachunek kosztów działań w gospodarce magazynowej 7. Bezpieczeństwo magazynów 7.1. Klasyfikacja zagrożeń w kontekście bezpieczeństwa magazynów 7.2. Determinanty bezpieczeństwa gospodarki magazynowej 7.3. Model zarządzania bezpieczeństwem magazynu; Bibliografia; Załącznik 2.1.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie / Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie ; 6/1999)
1. Przemiany strukturalne w polskim rolnictwie, 2. Decyzje konsumenta na rynku w świetle współczesnej mikroekonomii i teoria podejmowania decyzji, 3. Przedsiębiorstwo wobec niepewności gospodarowania, 4. Teoria systemowa i analiza systemowa podstawą badań i oceny zarządzania przedsiębiorstwem, 5. Logistyka i marketing - obszary wspólnych działań (część I), 6. Drogi transmisji impulsów pieniężnych, 7. Europejska jednostka walutowa, 8. Ubezpieczenia kredytów eksportowych w polskim handlu zagranicznym z Rosją w I połowie lat dziewięćdziesiątych (część I)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Logistyka w globalizacji usług: Istota usług w XXI wieku; Ważniejsze przesłanki globalizacji usług; Zadania logistyki globalnej w zarządzaniu usługami; 2. Rola i miejsce logistyki w usługach: Przedmiot i zakres logistyki w globalizujacych się usługach; Wybrane sposoby realizacji operacji logistycznych w usługach; Kierunki rozwoju logistyki w usługach; 3. Ocena efektywności procesu logistycznego w usługach: Proces logistyczny w usługach; Ważniejsze modele jakości usług; Metody pomiaru efektów działalności logistycznej w usługach; 4. Usługi logistyczne: Mierniki i wskaźniki systemu logistycznego w przedsiębiorstwie usługowym; Siły konkurencyjne na rynku usług logistycznych; Ceny i koszty usług logistycznych; 5. Ważniejsze problemy zarządzania ryzykiem logistycznym w usługach: Istota ryzyka w logistyce w przedsiębiorstwie usługowym; Zarządzanie ryzykiem logistycznym; Zarządzanie ryzykiem w praktyce; 6. Zarządzanie ryzykiem w usługach logistycznych: Narzędzia i metody zarządzania ryzykiem w usługach logistycznych; Ważniejsze instrumenty oceny ryzyka; Zasady wdrażania zarządzania ryzykiem
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka miasta / Jacek Szołtysek. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2016. - 261, [1] s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Miasto i jego podatność na zarządzanie logistyczne 1.1. Miasto jako produkt urbanizacji 1.2. Miasto jako przestrzeń zajmowana przez społeczność 1.3. Konsekwencje przestrzenno-społeczne a dostępność 1.4. Miasto jako akcelerator innowacji 1.5. Jakość życia w mieście jako nadrzędny cel jego funkcjonowania Rozdział 2. Logistyka miasta jako koncepcja kształtowania przepływów osób, dóbr materialnych i kreowania przestrzeni miasta 2.1. Logistyka i jej uniwersalny cel 2.2. Logistyka miasta jako koncepcja osadzona w paradygmacie logistyki 2.3. Istota, przedmiot, cele i zadania logistyki miasta 2.4. Interdyscyplinarność a sposób podejmowania decyzji logistycznych 2.5. Mobilność i jej wymiary. Rola logistyki w realizacji mobilności Rozdział 3. Logistyka w kształtowaniu przepływów osób w miastach 3.1. Przemieszczenia osób w miastach 3.2. Potencjał logistyki w zarządzaniu przepływami osób 3.3. Potencjał infrastruktury transportu miejskiego w logistyce miasta 3.4. Założenia systemu zintegrowanych przemieszczeń osób w miastach 3.5. Projekty doskonalące przepływy osób w miastach oparte na narzędziach cenowych 3.6. Projekty doskonalące przepływy osób w miastach oparte na zmianach organizacyjnych i technologicznych Rozdział 4. Logistyka w kształtowaniu przepływów dóbr materialnych w miastach 4.1. Przepływy dóbr materialnych w miastach i ich wpływ na funkcjonowanie miasta 4.2. Potencjał logistyki w zarządzaniu przepływami dóbr materialnych w miastach 4.3. Wpływ logistycznej infrastruktury miejskiej na usprawnianie przepływów dóbr materialnych w miastach 4.4. Tworzenie systemów dostaw dóbr materialnych w miastach 4.5. Obsługa transportowa dostawców i odbiorców dóbr materialnych w miastach 4.6. Wdrożenia logistycznych projektów w zakresie dostaw dóbr materialnych w miastach i ich rezultaty Rozdział 5. Logistyka w kształtowaniu przestrzeni miasta 5.1. Mapy emocjonalne w ewaluacji przestrzeni miejskiej 5.2. Uwalnianie przestrzeni miejskiej 5.3. Dostosowanie miasta do potrzeb seniorów i osób niepełnosprawnych 5.4. Livability i walkability jako przykłady nowoczesnego myślenia o mobilności w miastach 5.5. Zanieczyszczenie hałasem i światłem w miastach 5.6. Smart city Rozdział 6. Zarządzanie logistyczne miastem 6.1. Miasto sukcesu 6.2. Założenia systemu zintegrowanego zarządzania przepływami osób i dóbr materialnych w miastach 6.3. Organizacja systemu zintegrowanego zarządzania przepływami osób i dóbr materialnych w miastach 6.4. Spodziewane efekty zarządzania przepływami osób i dóbr materialnych w miastach 6.5. Logistyka miasta a ambicje miasta 6.6. Kompetencje logistyków miejskich Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informatyka a zarządzanie, 2. Elemety zarządzania logistycznym systemem informatycznym, 3. Charakterystyka logistycznego systemu informatycznego przedsiębiorstwa, 4. Charakterystyka i analiza systemów informatycznych wykorzystywanych w zarządzaniu logistycznym przedsiębiorstw, 5. Narzędzie usprawniajace funkcjonowanie logistyki zaopatrywania, 6. Bezpieczeństwo i ochrona informacji w sieciach informatycznych, 7. Efekty, korzyści i bariery wdrażania systemów informatycznych w logistyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka dla potrzeb logistyka(I) / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2015. - 216 s. : rys., wykresy, tab. ; 23 cm
Wstęp; Rozdział 1. Informatyka w zarządzaniu 1.1. Informacja i jej wartość 1.2. System informacyjny a system zarządzania 1.3. Technologie zaopatrzenia informacyjnego w praktyce Rozdział 2. Logistyczny system informacyjny przedsiębiorstwa 2.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego 2.2. Znaczenie informacji dla logistyki 2.3. Informacja w e-logistyce Rozdział 3. Elementy zarządzania logistycznym systemem informatycznym 3.1. Zastosowanie komputerów i sieci komputerowych 3.2. Baza danych dla logistyki 3.3. Hurtownie danych dla potrzeb logistyki 3.4. Cloud computing dla potrzeb logistyki Rozdział 4. Technologie informatyczne wspierające i integrujące przepływ informacji 4.1. Identyfikacja systemów informatycznych wykorzystywanych w logistyce 4.2. Informatyczne wspomaganie procesów logistycznych 4.2.1. System efektywnej obsługi klienta ECR 4.2.2. System zarządzania relacjami z klientem CRM 4.2.3. System zarządzania łańcuchem dostaw SCM 4.2.4. System planowania zasobów dystrybucji DRP 4.2.5. System łączący funkcje kalendarzowe i bazy danych CM oraz systemy automatyzacji sprzedaży SFA 4.2.6. System zarządzania magazynem WMS 4.2.7. System zarządzania transportem TMS 4.2.8. Planowanie potrzeb logistycznych LRP 4.2.9. System zarządzania środkami trwałymi EAM 4.2.10. System planowania potrzeb materiałowych MRP 4.2.11. System planowania zasobów produkcyjnych MRP II 4.2.12. System zarządzania zasobami przedsiębiorstwa ERP 4.2.13. Systemy informatyczne wykonujące operacje planistyczne i symulacyjne APS 4.2.14. System zarządzania relacjami z dostawcami SRM 4.3. Elektroniczna platforma logistyczna Rozdział 5. Elektroniczna wymiana danych dla potrzeb logistyki 5.1. Automatyczna identyfikacja w łańcuchach dostaw 5.2. Stosowane techniki automatycznej identyfikacji 5.2.1. Kody kreskowe 5.2.2. Elektroniczne oznakowanie produktu 5.2.3. Rozpoznawanie znaków metodą optyczną 5.2.4. Komunikacja głosowa 5.2.5. Metody biometryczne 5.3. Elektroniczna wymiana danych – EDI 5.4. Traceability w logistyce Rozdział 6. Technologie informatyczne w nowoczesnych systemach transportowych 6.1. Uwarunkowania usprawnień przepływu informacji w systemach transportowych 6.2. Telematyka w systemach transportowych 6.3. Systemy informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych w praktyce 6.4. Karty elektroniczne w transporcie publicznym Rozdział 7. Bezpieczeństwo strumienia informacji 7.1. Podstawowe pojęcia z ochrony informacji 7.2. Zagrożenia 7.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji Rozdział 8. Wdrażanie systemów informatycznych dla potrzeb logistyki 8.1. Czynniki utrudniające zaimplementowanie systemów informatycznych w praktyce 8.2. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych dla potrzeb logistyki 8.3. Koszty a systemy informatyczne w logistyce; Załączniki; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
1. Zarządzanie produkcją w ujęciu logistycznym 1.1. Podstawowe wiadomości A.30.1.5. 1.2. Cele zarządzania produkcją A.30.1.5. 1.3. Charakterystyka działalności produkcyjnej A.30.1.5. 1.4. Struktura procesu produkcyjnego A.30.1.5. 1.5. Miejsce logistyki w zarządzaniu produkcją A.30.1.5. A.30.1.6. 1.6. Aspekt ekologiczny w zarządzaniu produkcją A.30.1.3. 1.7. Test sprawdzający umiejętności i wiedzę 2. Planowanie przepływu materiałów 2.1. Podstawowe wiadomości A.30.1.1. A.30.1.5. 2.2. Środowisko przepływu materiałów w przedsiębiorstwie A.30.1.1. A.30.1.5. 2.3. Cel w planowaniu przepływu materiałów A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.4. Zadania i zakres obowiązków w planowaniu przepływu materiałów A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.5. Cykl dostawy w planowaniu przepływu materiałów A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.6. Punkt rozdzielający w planowaniu przepływu materiałów A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.7. Proces planowania przepływu materiałów w przedsiębiorstwie A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.8. System planowania potrzeb MRP A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.8.1. Struktura wyrobu i indeks materiałowy A.30.1.1. A.30.1.5. 2.8.2. Marszruta produkcyjna i cyklogram wyrobu A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.8.3. Metoda planowania potrzeb materiałowych A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.9. Planowanie zakupów i dostaw w procesie zaopatrzenia materiałowego A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.10. Ocena zapotrzebowania i procedury zakupowe A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.11. Proces kwalifikacji dostawcy A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.12. Rola zaopatrzenia w planowaniu przepływu materiałów A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.13. Podejście Just In Time w planowaniu przepływu materiałów A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 2.14. Test sprawdzający umiejętności i wiedzę 3. Typy produkcji 3.1. Podstawowe wiadomości A.30.1.5. 3.2. Punkt rozdzielający i jego wpływ na rodzaj produkcji A.30.1.1. A.30.1.5. 3.3. Produkcja na magazyn PNM (MTS) A.30.1.5. 3.4. Produkcja na zamówienie PNZ (MTO) A.30.1.5. 3.5. Konstrukcja na zamówienie KNZ (ETO) A.30.1.5. 3.6. Montaż na zamówienie MNZ (ATO) A.30.1.5. 3.7. Wykończenie na zamówienie WNZ (FTO) A.30.1.5. 3.8. Test sprawdzający umiejętności i wiedzę 4. Systemy zarządzania produkcją 4.1. Podstawowe wiadomości A.30.1.5. 4.2. Hierarchia decyzji w zarządzaniu produkcją A.30.1.5. 4.3. Decyzje strategiczne w zarządzaniu produkcją A.30.1.5. 4.4. Decyzje operacyjne w zarządzaniu produkcją A.30.1.5. 4.5. Test sprawdzający umiejętności i wiedzę 5. Planowanie produkcji 5.1. Podstawowe wiadomości A.30.1.1. 5.2. Uwarunkowania planowania produkcji w przedsiębiorstwie A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.3. Planowanie sprzedaży i produkcji A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.4. Planowanie produkcji. Plan główny. A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.5. Planowanie zapotrzebowania na zasoby przedsiębiorstwa. A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.6. Zarządzanie popytem. A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.7. Główny harmonogram produkcji. A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.8. Normatywy planowania produkcji A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.9. Wielkość partii produkcyjnej A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.10. Wstępne planowanie wykorzystania potencjału produkcyjnego A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.11. Planowanie zadań i obciążeń produkcyjnych. Harmonogram produkcji A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.12. Bilansowanie zadań produkcyjnych ze zdolnością produkcyjną A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.13. Sterowanie produkcją A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. 5.14. Test sprawdzający umiejętności i wiedzę 6. Dokumentacja przepływów produkcyjnych 6.1. Podstawowe wiadomości A.30.1.7. 6.2. Przykłady dokumentów produkcyjnych A.30.1.1. A.30.1.5. A.30.1.6. A.30.1.7. 6.3. System informacyjny planowania przepływów produkcyjnych A.30.1.1. A.30.1.4. A.30.1.5. A.30.1.6. A.30.1.7. 6.4. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie produkcją A.30.1.1. A.30.1.4. A.30.1.5. A.30.1.6. A.30.1.7. 6.5. Test sprawdzający umiejętności i wiedzę 7. Infrastruktura procesów produkcyjnych 7.1. Podstawowe wiadomości A.30.1.2. 7.2. Środki transportu wewnętrznego wykorzystywane w procesie produkcji A.30.1.2. A.30.1.5. 7.3. Wyznaczanie parametrów środków transportu wewnętrznego niezbędnych do wykonania przepływu produkcyjnego A.30.1.2. A.30.1.5. A.30.1.6. 7.4. Rozwiązania techniczne usprawniające przepływy produkcyjne A.30.1.2. A.30.1.5. A.30.1.6. 7.5. Test sprawdzający umiejętności i wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu ; 29)
Cz. I: Sylwetka naukowa profesora zw. dr hab. Stefana Abta; Dorobek naukowy prof. zw. dr hab. Stefana Abta; Wspomnienie; Pożegnanie. Cz. II: Specyfika zarządzania logistycznego; Koncepcja łańcucha logistycznego; E-biznes w zarządzaniu łańcuchem logistycznym; Uwarunkowania ekologiczne łańcuchów logistycznych; Partnerstwo jako sposób na współdziała nie w łańcuchu logistycznym; Znaczenie zdolności przewozowych w zarządzaniu łańcuchem logistycznym; Rola firm spedycyjno-transportowych w łańcuchu logistycznym; Logistyka firmy pośredniczącej w handlu artykułami medycznymi; Przestrzenne i organizacyjne powiązania w branży młynarskiej przed i po 1989r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka usług / Grzegorz Biesok (red.). - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 160 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Przedmowa; Rozdział 1. Usługi: Pojęcie usług; Cechy usług; Klasyfikacja usług; Usługi w polskich klasyfikacjach standardowych; Usługi w Polskiej Klasyfikacji Działalności; Usługi w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług; Jakość usług; Determinanty i ocena jakości usług; Logistyka usług; Literatura do rozdziału pierwszego; Rozdział 2. Usługi logistyczne: Pojęcie usług logistycznych; Rodzaje usług logistycznych; Charakterystyka usług logistycznych; Usługi spedycyjne; Usługi transportowe; Usługi kurierskie; Centra logistyczne; Outsourcing usług logistycznych; Branża usług logistycznych; Literatura do rozdziału drugiego; Rozdział 3. Logistyka usług transportu samochodowego rzeczy: Charakterystyka transportu samochodowego; Przepisy regulujące transport drogowy rzeczy; Infrastruktura transportu drogowego; Środki transportu drogowego rzeczy; Koszty producenta usługi transportowej; Koszty rodzajowe; Koszty bezpośrednie i pośrednie; Koszty paliwa w Europie; Analiza ograniczeń czasowych w transporcie drogowym rzeczy; Czas pracy kierowców; Ograniczenia wynikające ze specyfiki przewożonego towaru; Indywidualne ograniczenia ruchu drogowego; Czynniki losowe; Literatura do rozdziału trzeciego; Rozdział 4. Logistyka usług komunikacji miejskiej: Logistyka miejska; Cele i zadania logistyki miejskiej; Funkcjonalny i obszarowy podział logistyki miejskiej; Charakterystyka komunikacji miejskiej; Infrastruktura transportu miejskiego; Środki komunikacji miejskiej; Organizacja komunikacji miejskiej; Systemy biletowe w komunikacji miejskiej; Komunikacja miejska a niepełnosprawni; Literatura do rozdziału czwartego; Rozdział 5. Logistyka w turystyce: O turystyce; Logistyka w usługach turystycznych; Literatura do rozdziału piątego; Rozdział 6. Logistyka usług gastronomicznych: Usługa gastronomiczna; Logistyka w gastronomii; Problemy zarządzania logistycznego w gastronomii; Obsługa klienta; Gastronomia a turystyka; Nowe trendy i rozwiązania w gastronomii; Literatura do rozdziału szóstego; Rozdział 7. Logistyka imprez masowych: Pojęcie imprezy masowej; Motywy organizacji imprez masowych; Rodzaje imprez masowych; Formalnoprawne aspekty organizacji imprez masowych; Bezpieczeństwo imprez masowych; Zabezpieczenie imprezy masowej; Logistyczne aspekty imprez masowych; Lokalizacja; Rozmieszczenie obiektów i publiczności; Transport i komunikacja; Przepływ informacji; Obsługa klienta; Problemy logistyczne imprez masowych; Literatura do rozdziału siódmego; Rozdział 8. Logistyka usług. Studia praktyczne: Transport i magazynowanie dzieł sztuki; Logistyka usług transportowych i magazynowych; Logistyka przedsiębiorstw usługowych; Obsługa logistyczna dzieł sztuki; Przewóz dzieł sztuki na przykładzie firmy ART LOGISTICS; Literatura i źródła; Warunki bezpiecznej organizacji przewozu materiałów niebezpiecznych; Obowiązki stron w przewozie materiałów niebezpiecznych; Znakowanie opakowań materiałów niebezpiecznych; Niezgodności w przewozie materiałów niebezpiecznych; Literatura i źródła; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka : koncepcja zintegrowanego zarządzania / Piotr Blaik. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2017. - 400 s. : rys.; tab., wykresy ; 24 cm.
Od Autora; Rozdział 1. Istota i przewartościowania pojęcia logistyki 1.1. Przegląd i interpretacja znaczących definicji logistyki 1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki 1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania 1.4. Teoretyczne koncepcje logistyki Rozdział 2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce 2.1. Geneza oraz fazy i kierunki rozwoju logistyki 2.2. Czynniki determinujące rozwój logistyki — próba klasyfikacji i hierarchizacji 2.3. Czynniki kształtujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich 2.4. Megatrendy i determinanty określające popyt i możliwości podaży w sferze/zakresie logistyki i usług logistycznych w świetle badań w Europie Zachodniej 2.5. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój logistyki w Polsce 2.6. Wizja rozwoju logistyki Rozdział 3. Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki 3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki 3.2. Podstawowe zasady kształtowania nowoczesnej koncepcji logistyki 3.3. Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki Rozdział 4. Identyfikacja i kształtowanie systemów logistycznych 4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i struktur współczesnej logistyki 4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych 4.3. Powiązania między systemami logistycznymi — wstępna identyfikacja 4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych 4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w skali mikroekonomicznej Rozdział 5. Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania 5.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu 5.2. Pojęcie i podstawowe właściwości procesu 5.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów 5.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i tworzenia wartości 5.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie 5.6. Poziomy oraz sposoby analizy i oceny procesów logistycznych 5.7. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości 5.8. Proces cyrkulacji logistycznej Rozdział 6. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania logistycznego 6.1. Istota i funkcje procesu zarządzania logistycznego 6.2. Kompleksowość logistycznych sytuacji decyzyjnych 6.3. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego — próba systematyki 6.4. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego 6.5. Koncepcja „nawigatora” zarządzania logistycznego jako przykład całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w przedsiębiorstwach Rozdział 7. Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem 7.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania strategicznych funkcji zarządzania logistycznego 7.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem 7.3. Zakres i możliwości oddziaływania koncepcji zarządzania logistycznego na podstawowe sfery zarządzania w przedsiębiorstwie 7.4. Opcje strategiczne logistyki 7.5. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego 7.6. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego Rozdział 8. Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) jako przejaw integracji zarządzania logistycznego między przedsiębiorstwami 8.1. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) 8.2. Modele integracji zarządzania łańcuchem dostaw 8.3. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw 8.4. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w krajach zachodnich 8.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i zarządzania relacjami z klientami (CRM) Rozdział 9. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania 9.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem 9.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji logistyki i marketingu 9.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM) 9.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) 9.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM) 9.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR) 9.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM) 9.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na oczekiwane efekty i sukces przedsiębiorstwa Rozdział 10. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie 10.1. Podstawowe koncepcje i zasady kształtowania organizacji logistyki w przedsiębiorstwie 10.2. Czynniki wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie 10.3. Formy organizacyjne logistyki w przedsiębiorstwie 10.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa w świetle badań i doświadczeń w krajach zachodnich Rozdział 11. Problemy identyfikacji i racjonalizacji struktury kosztów logistyki 11.1. Istota i kierunki racjonalizacji kosztów logistyki 11.2. Zagadnienie wyodrębnienia i identyfikacji kosztów logistyki 11.3. Zadania, zakres i przekroje rachunku kosztów logistyki 11.4. System rachunku kosztów procesów 11.5. Target costing jako instrument rynkowo zorientowanego zarządzania kosztami logistyki 11.6. Tendencje rozwojowe i struktura kosztów logistyki w świetle badań w krajach zachodnich Rozdział 12. Podstawy systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządczym oraz logistyczne potencjały efektów i tworzenia wartości 12.1. Założenia systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządzania 12.2. Efektywność potencjalna logistyki w aspekcie zarządczym 12.3. Identyfikacja logistycznych potencjałów oczekiwanych efektów 12.4. Zakres wdrożenia koncepcji logistyki w przedsiębiorstwie a poziom efektywności w świetle badań w krajach zachodnich; Bibliografia; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy logistyki / Stanisław Krawczyk. - Wyd. 2 zm. i poszerz. (dodruk) - Warszawa : CeDeWu, 2021 - 605 s. : b. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Pojęcie logistyki - wprowadzenie 1.1. Etymologia pojęcia „logistyka" 1.2. Wprowadzenie terminu logistyka do gospodarki cywilnej 1.3. Ewaluacja domeny pojęcia „logistyka" - etapy i wybrane definicje 1.4. Logistyka jako koordynacja procesów 1.5. Logistyka w naukach o zarządzaniu Rozdział 2. Teoria koordynacji 2.1. Podstawy tworzenia teorii 2.2. Formalne wymagania wobec teorii 2.3. Wymagania dobrego definiowania pojęć 2.4. Teoria w odniesieniu do świata realnego 2.5. Zasady tworzenia teorii 2.6. Domena teorii koordynacji - obiekty 2.7. Grupa obiektów 2.8. System 2.9. Zmienność obiektu - proces zmian 2.10. Działania 2.11. Transformacja, transfer, zatrzymanie w miejscu 2.12. Relacje między działaniami 2.13. Zależności między działaniami określone przez transfer wyniku 2.14. Proces przejmowania wyniku 2.15. Prezentacja zapisu procesu 2.16. System wykonawczy procesu 2.17. Prezentacja graficzna procesu 2.18. Zarządzanie procesem 2.19. Procesy niezależne i zależne 2.20. Wartościowanie procesu 2.21. Interpretacje pojęcia koordynacja Rozdział 3. Koordynacja procesów w praktyce 3.1. Identyfikacja procesu 3.2. Analiza strukturalna procesu 3.3. Tworzenie mapy procesu 3.4. Grupowanie działań w skoordynowany proces Rozdział 4. Informacja i komunikacja w koordynacji procesów 4.1. Informacja 4.2. Aspekt syntaktyczny 4.3. Aspekt semantyczny 4.4. Aspekt pragmatyczny 4.5. Komunikacja 4.6. System komunikacji Rozdział 5. Przedsiębiorstwo 5.1. Definicja przedsiębiorstwa jako podmiotu biznesowego 5.2. Przedsiębiorstwo jako obiekt 5.3. Potencjał przedsiębiorstwa 5.4. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarczy 5.5. Cele i zadania zarządzania przedsiębiorstwem 5.6. Przedsiębiorstwo jako system 5.7. Kategorie przedsiębiorstw 5.8. Powiązania między przedsiębiorstwami 5.9. Powiązania z poziomu zarządzania 5.10. Koordynacja działań wewnątrz przedsiębiorstwa 5.11. Koordynacja działań między przedsiębiorstwami 5.12. Kooperacja 5.13. Powiązania prawno-biznesowe 5.14. Powiązania tworzące sieci przedsiębiorstw 5.15. Sieci przedsiębiorstw Rozdział 6. Działalność przedsiębiorstwa produkcyjnego - orientacja procesowa 6.1. Istota działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.2. Produkcja z punktu widzenia tworzenia i dystrybucji produktów 6.3. Strategie produkcyjne 6.4. Orientacja procesowa w działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.5. Poziom operacyjny 6.6. Segmenty procesowe w działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.7. Koordynacja w transferach między dostawcami i odbiorcami Rozdział 7. System logistyczny przedsiębiorstwa produkcyjnego 7.1. Infrastruktura techniczna systemu logistycznego w przedsiębiorstwie 7.2. Magazyny 7.3. Magazyny w przedsiębiorstwie produkcyjnym 7.4. Zadania magazynów 7.5. Wyposażenie magazynu 7.6. Transport wewnętrzny 7.7. Przesłanki doboru środków transportu wewnętrznego 7.8. Zarządzanie magazynem - Warehouse Management System 7.9. Infrastruktura transportowa w przedsiębiorstwie 7.10. Ogólnodostępne systemy logistyczne 7.11. Infrastruktura telekomunikacyjna Rozdział 8. Planowanie produkcji 8.1. Istota planowania 8.2. Planowanie produkcji 8.3. Pozyskiwanie informacji dla planowania produkcji 8.4. Modele przepływów produkcyjnych Rozdział 9. Zadania zaopatrzenia. Klasyfikacje surowców 9.1. Zaopatrzenie w przedsiębiorstwie produkcyjnym 9.2. Baza wiedzy działu zaopatrzenia 9.3. Decyzje strategiczne w zaopatrzeniu 9.4. Scenariusz tworzenia strategii zaopatrzeniowej 9.5. Klasyfikacja surowców ze względu na ważność dla produkcji i dostępność nabywania 9.6. Wybór dostawcy 9.7. Relacje dostawca - odbiorca 9.8. Zakres zadań menedżerskich i operacyjnych zaopatrzenia 9.9. Klasyfikacje operacyjne produktów i materiałów wspomagające planowanie zakupów Rozdział 10. Polityki utrzymywania zapasów 10.1. Zapasy - definicje 10.2. Zapasy surowcowe (materiałów produkcyjnych) 10.3. Przesłanki ekonomiczne planowania wielkości dostaw 10.4. Parametry sterowania zapasami surowcowymi 10.5. Ekonomiczna partia zamówienia 10.6. Wielkość partii uzupełniającej wyznaczonej na podstawie parametrów ekonomicznych 10.7. Polityki utrzymywania zapasów surowcowych 10.8. Uzupełnienia skoordynowane (dla grup surowców) 10.9. Praktyka składania zamówień Rozdział 11. Proces obsługi zamówień u dostawców 11.1. Założenia operacyjne procesu składania zamówień u dostawców 11.2. Podprocesy obsługi zamówienia 11.3. Uzgodnienia logistyczne z dostawcami 11.4. Zamówienia z punktu widzenia dostawcy 11.5. Procedury operacyjne w zadaniach logistycznych zaopatrzenia 11.6. Ocena dostawcy Rozdział 12. Warianty organizacji dostaw 12.1. Kryteria logistyczne w procesie transportowym 12.2. Warianty dostaw od jednego dostawcy 12.3. Organizacja dostaw od wielu dostawców 12.4. Znaczenie czasu w realizacji dostaw 12.5. Warunki dobrej organizacji dostaw Rozdział 13. Obsługa logistyczna produkcji 13.1. Organizacja magazynu wejściowego 13.2. Proces przepływu produktów przez magazyn wejściowy 13.3. Identyfikacja i monitorowanie zapasów 13.4. Przesłanki obsługi stanowisk produkcyjnych - dostawy z magazynu 13.5. KANBAN - idea koncepcji 13.6. Supermarket - kanban magazynowy 13.7. Sterowanie przepływami między stanowiskami produkcyjnymi - kanban produkcyjny i transportowy 13.8. Reguły kanbanu 13.9. Kanban zewnętrzny Rozdział 14. Dystrybucja. Systemy magazynów dystrybucyjnych 14.1. Idea dystrybucji - podstawowe pojęcia 14.2. Strategie dystrybucji 14.3. Dystrybucja bezpośrednia i z pośrednikami 14.4. System dystrybucji wewnętrznej 14.5. Dystrybucja zewnętrzna. Powiązanie dystrybucji wewnętrznej i zewnętrznej 14.6. Dystrybucja z wielu miejsc produkcji 14.7. Dystrybucja do jednostek handlowych 14.8. Dystrybutorzy jako pośrednicy handlow Rozdział 15. Planowanie i proces obsługi dostaw dystrybucyjnych 15.1. Współpraca producenta i jednostek handlowych w planowaniu i realizacji dystrybucji 15.2. Koncepcja Efektywnej Obsługi Klienta (ECR) 15.3. Planowanie dystrybucji 15.4. Proces obsługi zamówienia klienta - poziom operacyjny 15.5. Warianty dostaw produktów do klientów 15.6. Techniki przygotowania wysyłek w magazynie dystrybutora 15.7. Metody dokonywania kompletacji 15.8. Podział i grupowanie zleceń kompletacji 15.9. Organizacja wydań z magazynu dystrybutora 15.10. Węzły kompletacji - cross-docking 15.11. Dystrybucja przez węzły konsolidacji - scalanie dostaw w tranzycie (merge-in-transit) Rozdział 16. Usługi logistyczne 16.1. Specyfika usługi 16.2. Zaangażowanie stron w realizację usługi 16.3. Różnica między produkcją a usługą 16.4. Definicja usługi logistycznej 16.5. Usługa logistyczna z pozycji wykonawcy usługi 16.6. Usługi transportowe 16.7. Usługi magazynowe 16.8. Magazyny kontraktowe 16.9. Centra logistyczne 16.10. Usługodawcy i ich zakresy ofertowe 16.11. Poprawność i miary wykonania usługi Rozdział 17. Usługi logistyczne świadczone przez operatora logistycznego 17.1. Operator logistyczny 17.2. Kategorie operatorów logistycznych 17.3. Planowanie działalności operatora logistycznego 17.4. Flow Logistics 17.5. Logistyka kontraktowa 17.6. Wybór operatora logistycznego 17.7. Łańcuch transportowy 17.8. Sieć transportowa 17.9. Planowanie tras przewozów; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna logistyka / Andrzej Szymonik, Iwo Nowak. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 351, [3] s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
Wstęp; 1. Istota, geneza i rozwój logistyki 1.1. Istota i cele logistyki 1.2. System logistyczny 1.3. Etapy rozwoju logistyki 1.4. Uwarunkowania wpływające na rozwój i funkcjonowanie logistyki 2. Procesy logistyczne 2.1. Racjonalne gospodarowanie a procesy logistyczne 2.2. Procesy przepływu dóbr rzeczowych 2.3. Procesy informacyjno-decyzyjne 2.4. Procesy utrzymania zapasów rzeczowych 2.5. Infrastruktura strumieni logistycznych 2.6. Koszty procesów logistycznych 3. Funkcjonalny podział logistyki 3.1. Logistyczny system transportu 3.2. Logistyczny system kształtowania zapasów 3.3. Logistyczny system magazynowy 3.4. System logistyczny obsługi zamówień i klienta 3.5. System logistyczny obsługi opakowań 4. Fazowy podział logistyki 4.1. Logistyka zaopatrywania 4.2. Logistyka produkcji 4.3. Logistyka dystrybucji 5. Gospodarka magazynowa 5.1. Zadania magazynu w systemie logistycznym 5.2. Nowoczesny magazyn 5.3. Koszty związane z utrzymaniem magazynu 5.4. Bezpieczeństwo magazynu 6. Zarządzanie zapasami 6.1. Zapas i jego kategorie 6.2. Prognozowanie zapasów 6.3. Metody sterowania zapasami 7. Opakowania w logistyce 7.1. Funkcje opakowań 7.2. Gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi 7.3. Innowacyjne opakowania w branży spożywczej 7.4. System wspomagający dobór opakowań 8. Informatyka w logistyce 8.1. Wybrane technologie wspierające i integrujące przepływ informacji 8.2. Elektroniczna wymiana danych dla potrzeb logistyki 8.3. Informatyka w e-commerce 8.4. Traceability w logistyce 8.5. Telematyka w transporcie 8.6. Bezpieczeństwo strumienia informacji 9. Zarządzanie łańcuchem dostaw 9.1. Istota łańcucha dostaw 9.2. Strategie zarządzania łańcuchem dostaw 9.3. Model zintegrowanego łańcucha dostaw 9.4. Czynniki integrujące działania w łańcuchu dostaw 10. Ekologistyka w systemie środowiska naturalnego 10.1. Bezpieczeństwo środowiska naturalnego 10.2. Istota ekologistyki 10.3. Gospodarka odpadami 10.4. Ekologistyka w "czystej produkcji"; Wykaz podstawowych pojęć i terminów logistycznych; Bibliografia; Załącznik 7.1.; Załącznik 8.1.; Załącznik 10.1.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Koncepcja kompleksowej dystrybucji: logistyka i gospodarka narodowa, jakie są koszty dystrybucji, kompleksowe zarządzanie systemami; Rola logistyki w przedsiębiorstwie: wkład logistyki w tworzenie zysku, kapitałowa podstawa logistyki, poprawa wskażnika ROI przez zarządzanie logistyczne, logistyka w strategii firmy; Obsługa klienta i marketing: określenie pojęcia obsługi klienta (serwisu), rozwój polityki przedsiębiorstwa Koszty dystrybucji: pojęcie analizy kosztów całkowitych, koszty obsługi klienta, rachunkowość dla określenia kosztów zapasów, zasady określania kosztów logistycznych, kalkulacja zyskowności klienta; Kontrola działalności dystrybucyjnej: potrzeba audytu, kiedy niezbędny jest audyt? strategiczny audyt dystrybucji, taktyczny audyt dystrybucji; Systemy informacyjne logistyki: potrzeba informacji, funkcje systemu informacyjnego logistyki, podsystem informacyjny, technologia informacyjna i jej potencjalne możliwości; Planowanie działalności dystrybucyjnej: nowe idee dla starych problemów, planowanie zapotrzebowań, LRP w praktyce, rozszerzenie sposobu myślenia o planowaniu zapotrzebowań; Dystrybucja i strategia kanałów dostawczych: strategia kanału dostawczego, strategia kanału marketingowego, wzmacnianie efektywności kanalu dystrybucyjnego; rozwijanie planu dystrybucji: horyzont czasowy planowania dystrybucji, zakres planowania dystrybucji, systemy wspomagania decyzji w planowaniu dystrybucji, budowa modeli i symulacja, dynamika przemysłowa, zarządzanie popytem i plan dystrybucji; Wdrażanie strategii logistycznych: podstawowe umiejętności, potrzeba akceptacji, bariery organizacyjne, zadania organizacyjne, systemy logistyczne zorientowane na przepływ, autonomia logistyki, uruchomienie działalności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Usługi, strategia i ludzie: Wprowadzenie do zarządzania usługami: organizacja, której przewodzi klient; Strategia operacji usługowych; Ludzie, przywództwo i zarządzanie; 2. Opracowanie nowych usług: Procesy zarządzania projektowaniem wyrobów i usług; Identyfikowanie klientów; Specyfikacje projektowe- sprawowanie kontroli nad procesem; Kreatywność i innowacja; Uczenie się na niepowodzeniach wyrobów i usług; 3. Zarządzanie operacjami usługowymi: Zarządzanie jakością usług; Zarządzanie globalnym łańcuchem dostaw; Lokalizacja i dystrybucja usług; Zarządzanie zdolnościami operacyjnymi i zmiennością popytu; Ocena i mierzenie efektywności; Myślenie o przyszłości i zarządzanie na jej rzecz; 4. Studium przypadku: Klub piłkarski Trenbrover
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wymagania logistyki dystrybucji względem systemów informatycznych. 2. Systemy informatyczne wykorzystywane w zarządzaniu logistycznym dystrybucji. 3. Narzędzia usprawniające funkcjonowanie logistyki dystrybucji. 4. Efekty, korzyści i bariery wdrażania systemów informatycznych w logistyce dystrybucji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój marketingu w teorii i w praktyce, 2. System marketingu i jego otoczenie, 3. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem, 4. Marketingowe systemy informacyjne, 5. Kształtowanie mowego produktu, 6. Elementy polityki cenowej, 7. Polityka dystrybucji produktów i usług, 8. Podstawy promocji produktu firmy, 9. Ogranizacja działalności marketingowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie 1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych 1.2. Segmentacja rynku zagranicznego 1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej 1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą 1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego 1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia 2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej 2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny 2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą 2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie 3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego 3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego 3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank 3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej 3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej 4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym 4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych 4.3. Kalkulacja ceny ofertowej 4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty 4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów 5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym 5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie 5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny 5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym 6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe kontraktów zagranicznych 6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów 6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie 6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych 6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej 7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności 7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji 7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru 7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych 8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy 8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010 8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego 8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych 8.5. Amerykańskie formuły RAFTD Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie 9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń 9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600 9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki 9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń 9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy 9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera 9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych 10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych 10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe 10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające 10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600 Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych 11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem 11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym 11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim 11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie 11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie 12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc 12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach 12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe 12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi 12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń; Zakończenie; Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg); Załącznik 2. Status Konwencji CISG; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej