Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(18)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Banach Czesław
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dobrianski Ihor
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Fedorow Oleksander
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Górecka Halina
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Król Roman
(1)
Kwiatosz Karolina
(1)
Lenart Zbigniew
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Osterczuk-Kozińska Anna
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Rączaszek Andrzej
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Sowa Józef
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szczurkowska Stefania
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Wenta Kazimierz
(1)
Woźniak Joanna
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Łopaciński Mariusz
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(23)
Kształcenie
(12)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Nauczyciele
(5)
Jakość kształcenia
(4)
Studenci
(4)
Nauczanie
(3)
Oświata
(3)
Polska
(3)
Dobre praktyki
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Erasmus (program)
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Uniwersytety
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Adopcja
(1)
Andragogika
(1)
Badania naukowe
(1)
Biznes
(1)
COVID-19
(1)
Coaching
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egzaminy
(1)
Ekonomia
(1)
Epidemie
(1)
Erasmus+ (program)
(1)
Escape rooms
(1)
Ewaluacja
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Innowacje
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki obce
(1)
Językowy obraz świata
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kupisiewicz, Czesław (1924-2015)
(1)
Leonardo da Vinci (program)
(1)
Licea
(1)
Medycyna
(1)
Mentoring
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauka
(1)
Niedojrzałość psychiczna
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Pierwsza praca
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podejmowanie decyzji
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polska Rama K
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(1)
Program nauczania
(1)
Przysposobienie wojskowe
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Refleksyjność
(1)
Reforma oświaty
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek pracy
(1)
Socrates (program)
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Standardy kształcenia
(1)
Stypendia
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Nauka i badania
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Kapitał ludzki w edukacji jutra: Kariera zawodowa niezbywalną kategorią kapitału ludzkiego oraz wyzwaniem dla edukacji jutra; Kompetencje społeczne absolwentów studiów pedagogicznych; Kompetencje społeczne fundamentem potencjału zawodowego studentów; II. Aspekty oceny i samooceny pracownika: Samoocena osób migrujących zawodowo; Satysfakcja z pracy a gotowość pracowników do uczenia się i rozwoju; Wokół problematyki stresu zawodowego i stylów radzenia sobie ze stresem przez pracowników socjalnych; III. Jakość kształcenia w edukacji wyższej; Aspekty jakości kształcenia w edukacji wyższej; Refleksja w nauczaniu gramatyki praktycznej studentów filologii angielskiej niezbędnym komponentem rozwoju kompetencji metodycznej nauczyciela; IV. Obronność jako forma kształcenia ustawicznego: Wybrane problemy przygotowania ludności do działania w ramach obrony cywilnej; Szkolenie obronne w przygotowaniu kadr systemu bezpieczeństwa państwa; Przygotowanie społeczeństwa do obrony powszechnej w świetle obecnych wyzwań i potrzeb.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wielkie postaci Zagłębia / rada red. Kazimierz Denek, Wojciech Kojs, Jarzy Kopel ; sekretarz Ewa Kraus)
1. Patronaty; 2. Listy gratulacyjne; 3. Artykuły: "Zmiana" (change) i "wzmacnianie" (strengthening) - słowa - klucze współczesnych reform szkolnych; Myśli profesora Czesława Kupisiewicza o reformowaniu edukacji; Szkoła wobec wyzwań ponowoczesności; Myśli i tworzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej profesora zwyczajnego doktora habilitowanego Czesława Kupisiewicza; Uniwersytet i jego uwarunkowania; Zmiany w szkolnictwie wyższym w Polsce w okresie transformacji systemowej; Profesor Czesław Kupisiewicz - Człowiek wielowymiarowy; Edukacja moralna jako priorytet. Ujęcie etyki troski; Mapa pamięci. W poszukiwaniu źródeł naukowej tożsamości; O edukacji i jej priorytetach - zarys zagadnienia; Profesor Czesław Kupisiewicz spostrzegany z bliska, czyli szkic do portretu Jubilata; Wpływ dzieła pedagogicznego Profesora Czesława Kupisiewicza na rozwój czeskiej pedagogiki; Style i strategie poznawcze jako problem psychodydaktyki; Priorytety rozwoju edukacji i szkoły; O biografistyce pedagogicznej na kanwie projektu "Słownika Współczesnych Pedagogów" Czesława Kupisiewicza; Założenia współczesnej edukacji a kompetencje nauczycieli; Pulsujące świadectwo pasji; Moje osiemdzieciopięciolecie. 4. Wywiad. 5 Suplement. 6. Wykaz publikacji Prof. Czesława Kupisiewicza; 7. Jubileusz w obiektywie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Informacje ogólne i terminologia; Erasmus 2008/09 w pigułce; Budżet programu w roku 2008/09; Działania typu "mobilność" w Polsce w roku 2008/09; Wymiana studentów w Europie; Wymiana studentów w Polsce; Wymiana pracowników uczelni w Europie; Wymiana pracowników uczelni w Polsce; Intensywne kursy językowe (EILC); Kursy intensywne; Information In English: Erasmus In Poland In 2008/09 - some statistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Europejskie spektrum edukacji - program Erasmus; Zarządzanie oświatą w świetle wytycznych Unii Europejskiej; Europa anglojęzyczna czy różnorodność językowa? Polityka edukacyjna w Unii Europejskiej - programy wspólnotowe: Socrates, Leonardo da Vinci; Założenia i charakterystyka podstawowych elementów Strategii Lizbońskiej w dziedzinie edukacji; Prognoza polskiej polityki społecznej w dobie jednoczącej się Europy; Europejski wymiar edukacji w procesie kształcenia polskich nauczycieli; Wirtualna mobilność kampusów uczelnianych; Technologie e-learningu - nowym narzędziem edukacji; Mobilność studentów i kadr akademickich w świetle priorytetów Strategii Lizbońskiej; Droga ku zmianie. Z doświadczeń wydziałowego koordynatora programu Socrates-Erasmus; Sprawozdanie z wymiany studenckiej w ramach programu Erasmus do Porto; Sprawozdanie z wymiany studenckiej w ramach programu Erasmus do Londynu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Micro-credentials w szkolnictwie wyższym oraz w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego; Poziom 5. Polskiej Ramy Kwalifikacji: kształcenie specjalistyczne czy studia krótkiego cyklu?; Zawody pomocnicze w szkole branżowej I stopnia – wstępna analiza i propozycje zmian; Partnerstwo na rzecz podnoszenia jakości kształcenia zawodowego w regionach – czy trójstronny model jest nadal aktualny?; Rola inteligencji emocjonalnej w procesie podejmowania decyzji zawodowych; Czy gramy już w zielone?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 119)
1.Przemiany współczesnego świata - globalne wywania ed ukacyjne, 2.Oświata dorosłych jako czynnik rozwoju re gionalnego i lokalnego, 3.Rola oświaty dorosłych w ksz tałtowaniu kompetencji do aktywnego obywatelstwa, 4.Po stawy studentów wobec aktywnego obywatelstwa - indywid ualne strategie działań w sytuacji zmiany społecznej, 5.Dorosły jako uczeń - zmian społęczna a szanse i bari ery uczestnictwa w oświacie dorosłych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura akademicka : koniec utopii? / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2016. - 220 S. : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. 1. Od uniwersytetu humboldtowskiego do uniwersytetu przedsiębiorczego. 1.1. Długa tradycja uniwersytecka. 1.2. Uniwersytet typu humboldtowskiego. 1.3. Transformacje uniwersytetu. 1.4. Uniwersytet przedsiębiorczy. 2. Od kultury akademickiego zaufania do kultury kontroli. 2.1. Kultura pod presją zmian. 2.2. Kultura jakości akademickiej. 2.3. Proces zmiany kulturowej. 2.4. Krytycznie o kulturze kontroli. 2.5. Polska kultura akademicka. 3. Od elitarnego do masowego dostępu do edukacji. 3.1. Upowszechnienie kształcenia wyższego. 3.2. Model uniwersalnego kształcenia. 3.3. Negatywne skutki upowszechnienia kształcenia wyższego. 3.4. Umasowienie studiów w Polsce. 4. Od „samorządu akademickiego” do zarządzania uniwersytetu. 4.1. Koncepcja governance uniwersytetu. 4.2. Modele ładu uniwersyteckiego. 4.3. Ewolucja nadzoru nad uniwersytetami. 4.4. Kształtowanie governance uczelni na przykładzie USA. 4.5. Polski model systemu nadzoru i zarządu nad uniwersytetami. 5. Od kultury akademickiej do kultury jakości. 5.1. Schyłek tradycyjnej kultury akademickiej. 5.2. Kultura jakości w uczelni wyższej. 5.3. Kultura odpowiedzi. 5.4. Kultura reaktywna. 5.5. Kultura regeneracji. 5.6. Reprodukcyjna kultura jakości. 5.7. Kultura uniwersytetu a kultura jakości. 6. Od odpowiedzialności do policzalności w edukacji wyższej. 6.1. Accountability uniwersytetu. 6.2. Rachunkowość i autonomia uniwersytetów. 6.3. Ograniczenia accountability w uczelniach wyższych. 6.4. Miary efektywności uniwersytetu. 7. Od kultury akademickiej do zarządzania jakością kształcenia. 7.1. Rozumienie zarządzania jakością kształcenia. 7.2. W kierunku zarządzania jakością. 7.3. Zmiany w systemach jakości kształcenia. 7.4. Metody zarządzania jakością kształcenia w uczelni wyższej. 7.5. Metody biznesowe stosowane w uczelniach – krytyczna recepcja. 8. Od humanistycznej do neoliberalnej idei uniwersytetu. 8.1. Krytyczna narracja na temat neoliberalizmu. 8.2. Neoliberalna wizja uniwersytetu? 8.3. Wartość krytycyzmu w refleksji nad neoliberalizmem. 8.4. Praktyki neoliberalne w uniwersytetach. 8.5. Neoliberalna orientacja w polskich uczelniach. 9. Od autorytetu pracownika akademickiego do korporacyjnych systemów motywacyjnych. 9.1. Ubożejący guru? 9.2. Utrata bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju. 9.3. Korporacyjne systemy kontrolne i biurokratyzacja uczelni. 9.4. Upadek morale i cynizm organizacyjny. 9.5. Polska perspektywa. 9.6. Kierunek zmian. 10. Od etosu nauki do nauki przemysłowej. 10.1. Etos nauki nowożytnej. 10.2. Normy nauki akademickiej. 10.3. Erozja i transformacja akademickich norm nauki. 10.4. Amerykański uniwersytet badawczy. 11. Od kształcenia intelektualisty do forsowania specjalisty. 11.1. Intelektualiści i inteligencja. 11.2. Kształcenie dla praktyki. 11.3. Nowe curriculum. 11.4. Metody zawodowego kształcenia studentów. 11.5. Elastyczne kształcenie w Polsce. 12. Od edukacji będącej „dobrem publicznym” do prywatyzacji kształcenia. 12.1. Uniwersytet producentem „dóbr prywatnych”. 12.2. Co to jest „dobro publiczne”? 12.3. Edukacja wyższa jako dobro publiczne. 12.4. Krytyka „prywatyzacji” misji uniwersytetu. 12.5. Globalny kontekst dobra publicznego. 12.6. Argumenty za dobre prywatnym. 13. Od tradycji akademickiej do organizacji postbiurokratycznej. 13.1. Kultury organizacji publicznych. 13.2. Charakterystyka kultur organizacji publicznych. 13.3. Kultura biurokratyczna versus kultura pragmatyczna. 13.4. Kultura konserwatywna versus kultura innowacyjna. 13.5. Kultura hierarchiczna versus kultura równościowa. 13.6. Kultura kolektywistyczna versus kultura indywidualistyczna. 13.7. Kultura słaba versus kultura silna. 13.8. Kultura negatywna versus kultura pozytywna. 13.9. W kierunku postbiurokracji uniwersyteckiej. 14. Od funkcjonalistycznego do wieloparadygmatycznego rozumienia kultury uniwersytetu. 14.1. Wieloparadygmatyczne podejście do kultury akademickiej. 14.2. Zmiany kultur uniwersytetów. 14.3. Wieloparadygmatyczna koncepcja kultury organiacyjnej. 14.4. Wartości kultur uniwersytetów. Podsumowanie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Nauczyciel: 1. Nauczyciel w czasach II Rzeczypospolitej: Edukacja nauczycieli szkół powszechnych, Edukacja nauczycieli szkół średnich, Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli, 2. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce (1945-2000), 3. Doskonalenie nauczycieli w Polsce (1945-2000). Cz. II Opiekun-Wychowawca; 1. O tradycyjnym i nowym pojmowaniu roli opiekuna - wychowawcy w Polsce (od przełomu XII/XIII do końca XX wieku), 2. Oczekiwania wobec opiekunów - wychowawców dzieci osieroconych a ich kształcenie, dokształcanie i doskonalenie w Polsce (1945-2000). Cz. III Pracownik socjalny; 1. Pracownicy socjalni w służbie pomocy społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Przyszłość dydaktyki języków specjalistycznych (dyskusja panelowa); Potrzeby nauczycieli języków obcych specjalistycznych względem przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego. Próba diagnozy; Przygotowanie filologa do komunikacji specjalistycznej: dydaktyka JOS a tłumaczenia specjalistyczne; Projekt TRAILs jako odpowiedź na potrzeby w zakresie kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych; Refleksja nad rolami nauczycieli języków specjalistycznych; Nauczanie języka specjalistycznego a rozwój kompetencji na przykładzie modelu studiów dualnych; Języki specjalistyczne na kierunku filologicznym – o wyzwaniach w nauczaniu na przykładzie germanistyki; Z offline do online. Zajęcia języka specjalistycznego na filologii hiszpańskiej w okresie pandemii; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Ustrój szkolny: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej; Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach; Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych; System szkolny Finlandii; System szkolny Irlandii. Część 2. Program nauczania: Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich; Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich; Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich. Część 3. Uczniowie: Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA; Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej; Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich; Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Część 4. Organizacja pracy szkoły: Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich; wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej; nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii; Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich. Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty: Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie; Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów; Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji; Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach ; 131)
1. Edukacja wobec rozwoju społeczno-gospodarczego: refleksje wokół wyzwań wobec edukacji przełomu XX i XXI wieku; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach; System kształcenia a zatrudnienie młodzieży w krajach Unii Europejskiej; Edukacja jako instrument kształtowania wiedzy o społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; Zróżnicowanie klasowe współczesnego społeczeństwa polskiego. Trudności w dydaktyce zagadnienia; 2. Problemy edukacji na poziomie akademickim: Kontrowersje wokół systemu szkolnictwa wyższego w Polsce; Międzynarodowe i wewnątrzsystemowe determinanty zarządzania szkolnictwem wyższym w Polsce; Wpływ systemu szkolnictwa wyższego na kształtowanie kapitału intelektualnego - pozycja Polski na tle krajów europejskich; Proces boloński a system szkolnictwa wyższego w Polsce. Budowa i konsolidacja tożsamości europejskiej w gospodarce opartej na wiedzy; Kształcenie na poziomie wyższym a potrzeby gospodarki (opartej na) wiedzy; reforma systemu szkolnictwa wyższego w zakresie zatrudnienia nauczycieli akademickich w uczeniach publicznych (wybrane problemy); Parametryzacja edukacji droga donikąd; 3. Demograficzne uwarunkowania edukacji: Kształcenie osób starszych w koncepcji aktywnego starzenia się; Udział kompetencji społecznych i działań transgresyjnych w kształtowaniu kapitału kariery; Sytuacja lokalnych rynków pracy województwa opolskiego w kontekście procesów migracyjnych; Górnicze szkolnictwo zawodowe w okresie transformacji ustrojowej; 4. Regionalne aspekty edukacji: Determinanty edukacji informatycznej w systemie szkolnym. Studium przypadku szkół województwa mazowieckiego; Studenci Mazowsza i polski; Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w gimnazjach w warszawie, Gdańsku i Lublinie; Potencjał ekonomiczny kobiet na Dolnym Śląsku w XXI wieku. Analiza związku płci, wykształcenia i statusu na rynku pracy z perspektywy regionalnej; instytucje kształcenia ustawicznego w regionie opolskim; Edukacja a rozwój regionalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Uczelnie a rynek pracy: System szkolnictwa wyższego w Polsce; Cele kształcenia akademickiego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Udział pracodawców w zarządzaniu uczelnią; oczekiwania rynku pracy wobec absolwentów szkół wyższych. R. 2 Program „Uczelnia Liderów” w systemie akredytacyjnym szkolnictwa wyższego w Polsce: Rola akredytacji w systemie szkolnictwa wyższego; Jakość kształcenia na uczelniach; Akredytacja „Uczelnia Liderów” i jej rola w zarządzaniu szkołami wyższymi. R. 3 Dobre praktyki w zarządzaniu dydaktyką i budowaniu relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym z perspektywy ekspertów Programu „Uczelnia Liderów”. Recenzje wybranych szkół wyższych, które uzyskały certyfikat akredytacyjny: Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie; Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi; Akademia Polonijna w Częstochowie; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie; Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego „Apeiron” w Krakowie; Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna; Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia; Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu; Olsztyńska Szkoła Wyższa imienia Józefa Rusieckiego z siedzibą w Olsztynie; Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu; Szkoła Główna Służby Pożarniczej z siedzibą w Warszawie; Uniwersytet Medyczny w Lublinie; Uniwersytet Łódzki; Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie; Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie; Politechnika Śląska; Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu; Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego; Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji Politechniki Łódzkiej; Wydział Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku; Wydział Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 4)
Wstęp; Korzenie polskiej edukacji dorosłych – andragogiczne narracje historyczne; Kto, jak i gdzie się uczy? Aktywność szkoleniowo-rozwojowa w Polsce w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego; Współczesne procesy demograficzne jako wyzwanie dla edukacji dorosłych; Z jakich powodów Polacy zaczęli przedłużać moratorium psychospołeczne? O przemianach warunkujących funkcjonowanie młodych dorosłych w okresie transformacji ustrojowej; Rola internetu w upowszechnianiu edukacji dorosłych; Współczesne wyzwania edukacji obywatelskiej dorosłych w Polsce; Coaching, tutoring, mentoring – nowe formy edukacji i wspierania rozwoju dorosłych; Dojrzali studenci i ich potrzeby, czyli powroty do edukacji formalnej; Uniwersytety ludowe – edukacyjny skansen czy skuteczne remedium na współczesne wyzwania cywilizacyjne?; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Gry w szkoleniach wewnętrznych – uwarunkowania mechanizmów rozgrywki; Gry dydaktyczne w przestrzeni społecznej – escape room; Ewaluacja w edukacji dorosłych. Nowe trendy, wyzwania, oczekiwania; W poszukiwaniu katalizatora refleksyjnego uczenia się dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Szkolnictwo zawodowe w laatch 1973-1903: 1. szkoły zawodowe szczebkla ponadpodstawowego (pełne i niepełne średnie). 2.Szkoły zawodowe policealne. 3.szkoły zawodowe pomaturalne. 4.Szkoły artystyczne jako specyficzny typ szkolnictwa zawodowego. 5. Baza lokalowa i liczba absolwentów. 6.Programy kształcenia i wychowania. 7.Podsumowanie. II.Szkolnictwo specjalne w latach 1973-1993: 1.Założenia organizacyjne kształcenia specjalnego. 2. Baza lokalowa i liczba uczniów. 3.Programy kształcenia i wychowania. 4.Podsumowanie. III. Szkolnictwo wyższe w latach 1973-1993: 1.Wyższe szkolnictwo cywilne. 2.Wyższe szkolnictwo wojskowe. 3.Specyficzne formy kształcenia na poziomie wyższym.: 3.1.Studia przemienne. 3.2.Studia indywidualne.4. Studia dla pracujacych. 5. Studia podyplomowe. 6. Kształcenie kadr naukowych. 7. Baza lokalowa i liczba studentów. 8.Programy kształcenia i wychowania. 9.Działalność naukowo-badawcza. 10.Podzumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rynek czy system: szkolnictwo wyższe w Polsce okresu transformacji, 2. Uzupełniające studia magistersie jako czynnik konkurencyjności uczelni, 3. Licencjat czy magister: studenci na rynku usług edukacyjnych, 4. Jakość ksztaćłenia w strategiach badanych uczelni, 5. Jakość kształcenia w opiniach studentów, 6. Wybrane aspekty jakości kształcenia, 7. Młodzi adepci zarządzania na rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów wyższych uczelni, 8. Konkurencja czy partnerstwo na rynku usług edukacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dylematy wyrównywania szans w dostępie do edukacji w świetle jej finansowania : Nierówności edukacyjne : selekcje szkolne i polityka wyrównywania szans, Wyrównywanie szans w dostępie do szkolnictwa wyższego w świetle koncepcji OECD. Instrumenty finansowe, Współpłatność za studia a wyrównywanie Sans edukacyjnych, Skutki zmian struktury finansowania edukacji w Polsce, Wpływ źródeł finansowania uczelni niepaństwowych na rozwój dostępności do wykształcenia wyższego mieszkańców małych miast i środowisk wiejskich. Doświadczenia i stosowane narzędzia wyrównywania szans dostępu do edukacji wyższej : Rola organizacji pozarządowych w procesie wyrównywania szans edukacyjnych, Konkurencja w szkolnictwie wyższym a wyrównywanie szans edukacyjnych, Stypendia jak element wyrównywania szans Funkcjonowanie stypendiów w Polsce - komunikat z badań, Analiza potencjału programów stypendialnych dla studentów i uczniów w zasobach serwisu www.mojestypendia.pl, Stypendia Pomostowe szansą dla młodych ludzi ze wsi i małych miast, Uznaniowość jako najbardziej efektywna forma wsparcia młodzieży dobrze zmotywowanej . Perspektywa organizacji lokalnej , Programy stypendialne organizacji pozarządowych i ich koordynatorzy , Wyrównywanie szans edukacyjnych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu , pomoc finansowa dla studentów w Stanach Zjednoczonych - narzędzia wyrównywania szans edukacyjnych .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wyniki badań: -Zmiany na rynku edukacji menedżerów w latach 1994-98 główne tendencje: Ogólna ch-ka zmian. Skala kształce nia w badanych ośrodkach; Kadra szkół biznesu; Rodzaje oferowanych programów i dyplomów; Kierunki (zakresy) kształcenia; Działalność badawcza, wydawnicza i dorad cza; Wyposażenie szkół; Zamierzenia na przyszłość; Podsumowanie. Cz.II Komentarze: -Podaż studiów ekonomiczno-menedżerskich w Polsce na tle krajów UE; -Problemy kształcenia menedżerów w uczelniach niepań stwowych; -Akredytacja środowiskowa jako czynnik regulujący rynek edukacji menedżerskiej w Polsce; -Edukacja menedżerska w Polsce w końcu lat 90-ych; -Promocja menedżera - między magisterskim seminarium, programem a studium przypadku; -Seminarium licencjackie w kształceniu zawodowym menedżera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej