Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(49)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(31)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(33)
Autor
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Begg David
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Antonowicz Paweł
(1)
Bednarska Hanna
(1)
Blicharz Rafał
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Czechowska Iwona Dorota (1962- )
(1)
Dornbusch Rudiger
(1)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(1)
Dzierżanowski Włodzimierz
(1)
Dzikiewicz-Gazda Urszula
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Eucken Edith
(1)
Eucken Walter
(1)
Fischer Stanley
(1)
Fischer Stanley (1943- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gazda Zbigniew
(1)
Giedrewicz-Niewińska Aneta
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Hensel Paul K
(1)
Hoc Stanisław (1948- )
(1)
Jasiński Wojciech
(1)
Kalinowski Sławomir
(1)
Kay John
(1)
Kałążny Jerzy
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Krakowińska Ewa
(1)
Kuczewska Lidia
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(1)
Miśko Tomasz (1982- )
(1)
Mroczyński-Szmaj Łukasz (1986- )
(1)
Nowacki Robert
(1)
Olszewski Jan (1960- )
(1)
Piszcz Anna
(1)
Porter Michael E. (1947- )
(1)
Powałowski Andrzej (1951- )
(1)
Prahalad C. K. (1941-2010)
(1)
Prusak Feliks (1939- )
(1)
Ramaswamy Venkat
(1)
Rapacki Ryszard
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Ryć Kazimierz
(1)
Rzemieniak Magdalena
(1)
Sagan Beata
(1)
Samul Joanna
(1)
Siciński Jędrzej
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Skrzypczak Zofia
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Steinach Peter
(1)
Szemborska Ewa
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Teichmann Eufemia (1939- )
(1)
Trias de Bes Mingot Fernando (1967- )
(1)
Uliasz Roman
(1)
Walkowiak Jerzy
(1)
Wojewoda Izabela
(1)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zalewski Romuald I. (1941- )
(1)
Zaremba Ulyana
(1)
Zborowska Władysława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Konkurencja
(44)
Przedsiębiorstwo
(16)
Marketing
(7)
Innowacje
(6)
Ekonomia
(5)
Globalizacja
(5)
Rynek (ekonomia)
(5)
Analiza strategiczna
(4)
Konsumenci
(4)
Mikroekonomia
(4)
Monopol
(4)
Prawo antymonopolowe
(4)
Prawo konkurencji
(4)
Rynek finansowy
(4)
Rynek pracy
(4)
Zarządzanie
(4)
Gospodarka
(3)
Informacja gospodarcza
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Organizacja
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Popyt
(3)
Produkcja
(3)
Strategia
(3)
Upadłość
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Banki
(2)
Branża TSL
(2)
Controlling
(2)
Decyzje
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Internet
(2)
Konkurencja międzynarodowa
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Nieuczciwa konkurencja
(2)
Ochrona konkurencji
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Papiery wartościowe
(2)
Państwo
(2)
Pieniądz
(2)
Planowanie gospodarcze
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Prognozy
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Rynek
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Umowa
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Alians marketingowy
(1)
Alians strategiczny (ekonomia)
(1)
Analiza SWOT
(1)
Bogactwo
(1)
Ceny
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dochód narodowy
(1)
E-konsumenci
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia współpracy
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka biznesu
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Gospodarka centralnie sterowana
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gry strategiczne
(1)
Handel
(1)
Informatyka
(1)
Integracja europejska
(1)
Interwencjonizm
(1)
Kanada
(1)
Kapitał
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Leseferyzm
(1)
Liberalizm gospodarczy
(1)
Lokowanie produktu
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Matematyka
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Monopol państwowy
(1)
Numizmatyka
(1)
Ochrona praw konsumenta
(1)
Outsourcing
(1)
Partnerstwo strategiczne
(1)
Platforma internetowa
(1)
Podatek
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Region bałtycki
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(10)
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Zarządzanie i marketing
(19)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I WPROWADZENIE: Narzędzia analizy ekonomicznej; Popyt, podaż i rynek; państwo w gospodarce mieszanej; CZĘŚĆ II MIKROEKONOMIA POZYTYWNA: Teoria wyboru konsumenta; Zachowanie i organizacja przedsiębiorstwa; Rozwinięcie teorii podaży; Konkurencja doskonała; Struktura rynku i konkurencja niedoskonała; Kapitał ludzki, dyskryminacja i związki zawodowe; Kapitał i ziemia; Ryzyko w działalności gospodarczej CZĘŚĆ III: EKONOMIA DOBROBYTU: Podatki i wydatki publiczne; Polityka ochrony konkurencji i polityka przemysłowa; Nacjonalizacja i prywatyzacja; Równowaga ogólna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność polskich mikroprzedsiębiorstw; 3. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stan aktualny i perspektywy rozwoju; 4. Wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw w sektorze rolniczym; 5. Czynniki sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów; 6. Celowe spółki uczelniane jako sposób na wykorzystanie infrastruktury naukowo-badawczej - w kontekście konkurencyjności; 7. Analiza porównawcza instrumentów wsparcia finansowego wspólnej polityki rolnej z lat 2007-2013 w stosunku do lat 2014-2020; 8. Determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych. Ujęcie teoretyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Becka)
Część I: Formy prowadzenia działalności gospodarczej. 1. Swoboda działalności gospodarczej. 2. Pojęcie przedsiębiorcy. 3. Instytucje wspólne dla przedsiębiorców. 4. Poszczególne formy prowadzenia działalności gospodarczej. Część II: Obowiązki przedsiębiorców. 5. Obowiązki dotyczące ewidencjonowania przedsiębiorców. 6. Obowiązki przedsiębiorcy w dziedzinie ochrony danych. 7. Zasady kształtowania cen. Część III: Prawo ochrony mechanizmów rynkowych i uczciwej konkurencji. 8. Ewolucyjny proces rozwoju ochrony konkurencji. 9. Cele ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Ważniejsze wyłączenia i ogólna charakterystyka organów ochrony. 10. Prewencyjna ochrona konkurencji. 11. Zwalczanie praktyk ograniczających konkurencję i naruszających zbiorowe interesy konsumentów. 12. Postępowanie przed Prezesem Urzędu. 13. Zwalczanie czynów nieuczciwej konkurencji (zasady ogólne). 14. Postępowanie w sprawach czynów nieuczciwej konkurencji. 15. Zakazy konkurencji. Część IV: Umowy w obrocie handlowym. 16. Umowy handlowe - zagadnienia ogólne. 17. Zabezpieczenie wykonania zobowiązań w obrocie gospodarczym. Część V: Procedury uzdrawiania i zakończenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorców w postępowaniu upadłościowym. 18. Postępowanie upadłościowe i naprawcze. Część VI: Rozwiązywanie sporów gospodarczych. 19. Sądy gospodarcze. 20. Mediacja w sporach gospodarczych. 21. Postępowanie przed sądem polubownym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Pojęcie konkurencyjności międzynarodowej i jej mierniki : 1. Miary konkurencyjności międzynarodowej w warunkach globalizacji, 2. Konkurencyjność polskiej gospodarki w ocenie zagranicznych ośrodków badawczych, 3. Znaczenie postępu technicznego w kształtowaniu międzynarodowej konkurencyjności gospodarki Polski. II. Pozaekonomiczne uwarunkowania wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki : 4. Wpływ zmian instytucjonalnych w Unii Europejskiej na konkurencyjność polskiej gospodarki, 5. Międzynarodowe otoczenie polityczne a członkostwo Polski w Unii Europejskiej, 6. Wpływ członkostwa w Unii europejskiej na system sprawowania władzy w Polsce. III. Wpływ czynników walutowo-finansowych na konkurencyjność polskiej gospodarki : 7. Dwa podejścia do unifikacji polskiego obszaru pieniężnego, 8. Warunki nominalnej i realnej integracji walutowej Polski z euro, 9. Polski system bankowy w obliczu integracji z euro, 10. Korzysci i koszty integracji walutowej Polski z euro, 11. Jeszcze raz o korzyściach i zagrożeniach związanych z wejściem Polski do strefy euro. IV. Konkurencyjność polskiej informatyki na tle Unii Europejskiej : 12. Atuty polskiej informatyki w przededniu wstąpienia Polski do Unii europejskiej, 13. Zasady kształcenia informatyków w warunkach członkostwa Polski w Unii europejskiej, 14. Charakterystyka i ocena wybranych księgarni internetowych w Polsce, 15. Rola elektronicznego monitoringu w zarządzaniu zasobami ludzkimi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota, funkcje, i znaczenie usług biznesowych w polskiej gospodarce; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw - przejawy, uwarunkowania, mierniki, instrumenty; 3. Innowacje jako narzędzie konkurowania w usługach; 4. Innowacyjność usług biznesowych w świetle wyników badań własnych; 5. Wykorzystanie innowacyjnych usług biznesowych w procesie konkurowania; 6. Współpraca przedsiębiorstw świadczących usługi biznesowe i ich klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozumienie strategii globalnej; Analizowanie potencjału globalizacyjnego sektora; Budowanie uczestnictwa w rynku globalnym; Projektowanie globalnych produktów i usług; Lokalizowanie globalnej działalności; Tworzenie marketingu globalnego; Globalne posunięcia konkurencyjne; Budowanie organizacji globalnej; Strategia regionalna; Pomiar czynników globalizacji sektora i instrumentów strategii globalnej; Globalna analiza strategiczna. Aneks: Formularze do oceny strategii bazowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
Zawiera: 1. Prawo do nieobciążania się w prawie unijnym i polskim w sprawach z zakresu ochrony konkurencji. 2. Aktualny standard w zakresie ochrony poufności komunikacji pomiędzy prawnikiem a klientem (Legal Professional Privilege) w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów. 3. Zasada ne bis in idem a odpowiedzialność w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów. 4. Domniemanie niewinności w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów. 5. Standardy rzetelnego procesu sądowego podczas wymierzania kar za porozumienia kartelowe. 6. Czy Polska oferuje więcej niż wymaga Konwencja? O konwencyjnym wymogu pełnej jurysdykcji i polskim modelu sądowej kontroli kar nakładanych przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 7. Gwarancyjność przepisów regulujących przeszukanie w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów. 8. Dopuszczalność nielegalnie uzyskanych dowodów w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów. Wykaz orzecznictwa. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wprowadzające; 2. Prezentacja podmiotów; 3. Zagadnienia ogólne spółek; 4. Spółka akcyjna; 5. Spółka jawna; 6. Spółka partnerska; 7. Spółka komandytowa; 8. Spółka komandytowo-akcyjna; 9. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; 10. Spółka akcyjna; 11. Spółdzielnia jako przedsiębiorca; 12. Przedsiębiorstwo państwowe; 13. Rzemiosło w obrocie handlowym; 14. Domy składowe; 15. Giełdy towarowe; 16. Banki i ubezpieczy ciele w obrocie handlowym; 17. Nietypowi uczestnicy obrotu gospodarczego; 18. Umowy w obrocie prawnym; 19. Sposoby zawierania umów; 20. Systematyzacja rodzajowa umów; 21. Obrót papierami wartościowymi; 22. Ochrona własności intelektualnej; 23. Prawny zakaz konkurencji; 24. Postepowanie układowe; 25. Prawo upadłościowe; Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia ekonomii 2. Mechanizm funkcjonowani arynku 3. Elastyczność popytu i podaży 4. Teoria wyboru konsumenta 5. Teoria popytu konsumenta 6. Teorie produkcji 7. Teoria kosztów i zysków 8. Konkurencja doskonała 9. Monopol pełny 10. Konkurencja monopolistyczna 11. Teorie oligopolu 12. Rynek czynników wytwórczych 13. Ekonomia dobrobytu 14. Niedoskonałości mechanizmu rynkowego i rola rządu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zamówienia publiczne a konkurencja; 2. Konkurencja jako wartość w systemie prawnym Rzeczypospolitej Polskiej; 3. Organizacja ochrony konkurencji w systemie zamówień publicznych; 4. Ograniczenie ochrony konkurencji; 5. Ochrona konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 6. Ochrona konkurencji przy zastosowaniu przepisów dyspozytywnych; 7. Ochrona konkurencji przy realizacji umów o zamówienia publiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo administracyjne gospodarcze : wybrane zagadnienia / Stanisław Hoc. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. Stan prawny na 1.01.2009 r. - Warszawa : Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego, 2009. - 283, [3] s. ; 24 cm.
1. Prawo administracyjne gospodarcze - pojęcie, zakres i źródła. 2. Zachowania państwa wobec gospodarki. 3. Administracja gospodarcza - ustrój i zadania. 4. Samorząd gospodarczy. 5. Prawo działalności gospodarczej. 6. Ograniczenia i obowiązki przedsiębiorców. 7. Przedsiębiorstwa państwowe. 8. Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw państwowych. 9. Prawna regulacja udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom. 10. Prawna regulacja organizacji i funkcjonowania banków. 11. Prawna regulacja działalności ubezpieczeniowej. 12. Prawna regulacja publicznego obrotu papierami wartościowymi. 13. Prawna regulacja ochrony konkurencji i konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X; Nr 55)
1. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach: Zachowania firm na rynku transportu morskiego w warunkach kryzysu gospodarczego; Oddziaływanie polityki pieniężnej na rynek samochodów osobowych w Polsce; Partnerstwo i komunikacja między podmiotami rynku pracy; Systemy informatyczne w tworzeniu wartości dodanej w usługach sektora TSL (transport-spedycja-logistyka); Źródła przewagi konkurencyjnej mikroprzedsiębiorstw rodzinnych; Wiedza marketera wobec konkurencji w przekształcającej się gospodarce; Uwarunkowania partnerstwa i współpracy w łańcuchach dostaw - wyniki badań; Opieka farmaceutyczna jako innowacyjny instrument konkurowania na rynku aptecznym; Źródła przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej w świetle badań; Uwarunkowania rozwoju systemów franchisingowych w handlu detalicznym w Polsce; Konkurencyjność podmiotów działających na rynku usług edukacyjnych; Niepewność i ryzyko w podejmowaniu decyzji; Instrumenty konkurowania stosowane przez MSP w dobie kryzysu finansowego; Intensywność konkurencji na rynku pracy codziennej w ocenach wydawców; 2. Rozwój działań marketingowych w organizacjach: Ocena jakości usług medycznych na przykładzie prywatnej placówki medycznej w Zielonej Górze; Znaczenie marketingu w rozwiązywaniu ekonomicznych problemów rolnictwa; Konsumencka ocena marketingowej oferty bezpośrednich kanałów dystrybucji żywności; Kształtowanie asortymentu jako determinanta sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw handlu detalicznego; Wybrane aspekty diagnozy wizerunku zakładu opieki zdrowotnej na przykładzie GPSK UM w Poznaniu; Kształtowanie marki przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy PZU; Marketing a umiędzynarodowienie działalności usługowej; Rola marketingu w doskonaleniu usług komunalnych na przykładzie PGK sp. z o.o. Koszalin; Trendy w kampaniach marketingowych na polskim rynku cyfrowych aparatów fotograficznych; Lokowanie produktu w przekazach audiowizualnych w kontekście regulacji prawnych Unii Europejskiej; Znaczenie działalności marketingowej w procesach kooperacyjnych przedsiębiorstw; 3. Społeczna odpowiedzialność biznesu: Wykorzystanie koncepcji odpowiedzialności biznesu w działalności instytucji finansowych na rynku polskim; Percepcja działalności organizacji non-profit a religijność otoczenia - rekomendacje dla komunikacji; Komunikacja z klientem w ramach marketingu ekologicznego; Realizacji wewnętrznego aspektu społecznej odpowiedzialności biznesu; Ocena komunikacji marketingowej szkół wyższych przez studentów III stopnia w świetle badań; Odpowiedzialność społeczna biznesu jako element działań marketingowych; Ewolucja ekokonsumpcji i idei zrównoważonego rozwoju jako czynnik wpływający na zachowania podmiotów rynkowych; Dążenie do społecznej odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego jako szansa na powodzenie przedsiębiorstw na rynku lubelskim; 4. Znaczenie komunikacji na globalnym rynku: Kodowanie przekazu w kontekście kulturowym - studium reklam społecznych w świetle kontinuum kultur narodowych Halla; Postawy Polaków wobec reklamy w latach 1992-2009 w świetle badań wtórnych; Promocja marek lokalnych przez firmy francuskie na polskim rynku; Modele komunikacji międzykulturowej; Formy i warianty stosowania marki w komunikacji marketingowej; Ewolucja strategii firm medialnych w dobie konwergencji; Wpływ czynników kulturowych na decyzje nabywcze turystów (przykład Polski i Hiszpanii); Znaczenie reklamy w procesach decyzyjnych konsumentów; Wpływ reklamy telewizyjnej na zachowania nabywców - wyniki badań; Wybrane aspekty komunikacji marketingowej w kontekście różnic kulturowych; Kultura narodowa i kultura organizacyjna - komunikacja w firmach z kapitałem zagranicznym; 5. Internet w komunikacji marketingowej: Możliwości i korzyści z wykorzystania Internetu w kontaktach firm ubezpieczonych z klientami; Konsument na rynku e-handlu w wybranych krajach Unii Europejskiej (świetle wyników badań); Czynniki sukcesu działań marketingowych w wirtualnych światach; Sponsorowane społeczności internetowe; Wykorzystanie innowacyjności społeczności internetowych jako sposób uzyskania przewagi konkurencyjnej; Funkcjonowanie e-handlu w Polsce; Profil konsumenta aukcji internetowych; Marketingowe aspekty Secondo Life; Rola społeczności internetowych w komunikacji marketingowej; Marketing społecznościowy czynnikiem przewagi konkurencyjnej na współczesnym rynku; Internet w handlu żywnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Ekonomia jako dyscyplina naukowa, 2.Zarys historii i ogólne założenia ustroju liberalnego, 3.Gospodarka rynkowa, 4.Teoria wyboru konsumenta, 5.Przedsiębiorstwo i koszty produkcji, 6.Konkurencja w gospodarce rynkowej, 7.Pieniądz i system bankowy, 8.Rynek finansowy i rynek papierów wartościowych, 9.Rynek pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poznańska Biblioteka Niemiecka / pod red. Hubert Orłowski, Christoph KleBmann)
Cz.I Pierwsze przybliżenie zagadnień ustrojowych, Cz.II Doświadczenie i praktyka : 1.Polityka gospodarcza leseferyzmu, 2.Eksperymentalna polityka gospodarcza, 3.Polityka centralnego kierowania procesem gospodarczym - wprowadzenie, 4.Proces gospodarczy w gospodarce centralnie sterowanej (teoria gospodarki centralnie sterowanej), 5.Polityka gospodarcza oparta na centralnym sterowaniu : krytyka, 6.Polityka wybierania dróg pośrednich w gospodarce, 7.Eksperymentalna polityka gospodarcza: rezultat. Cz.III Wolność i ustrój : 1.Problem raz jeszcze, 2.Mit nieuchronności rozwoju, 3.Historyczy san faktyczny - konsekwencje dla polityki gospodarczej, 4.Technika, koncentracja i ustrój gospodarczy. Cz.IV Ustrój oparty na konkurencji i jego wprowadzenie w życie : 1.Polityka ustroju opartego na konkurencji - wprowadzenie, 2.Polityka ustroju opartego na konkurencji - zasady konstytuujące, 3.Polityka ustroju opartego na konkurencji - zasady regulujące, 4.Polityka ustroju opartego na konkurencji - współzależność polityki ustroju gospodarczego. Cz.V Siły nośne : 1.Siłu porządkujące, 2.Egoizm, zasada gospodarności i dobro ogólne,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty / Instytyt Studiów Strategicznych ; Z. 50)
Wstęp; Globalizacja i integracja rynków finansowych a ewolucja systemów regulacyjnych; Kierunki ewolucji pol skiego systemu finansowego a integracja europejska; Rynek kapitałowy w Polsce wobec procesów integracyj nych w Unii Europejskiej - wybrane zagadnienia; Strefa Euro po trzech latach - próba oceny i wnioski dla Pol ski; Kryteria fiskalne członkostwa w Unii Gospodarczo- Walutowej a stan finansów publicznych w Polsce; Proces wprowadzenia Euro do obiegu - wnioski dla Polski; Pol skie członkostwo w strefie Euro a konkurencyjność; Obecny i przyszły wpływ Euro na polskie przedsiębiors twa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publiczne prawo gospodarcze : zarys wykładu / red. nauk. Rafał Blicharz. - Stan prawny na 1.01.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska SA , 2015. - 396 s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
1. Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej; 2. Publiczne prawo konkurencji; 3. Zwalczanie nieuczciwej konkurencji i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym; 4. Prawo zamówień publicznych; 5. Partnerstwo publiczno-prywatne. Koncesja na roboty budowlane lub usługi; 5. Prawo rynku kapitałowego; 7. Podstawy prawne systemu ochrony zdrowia; 8. Podstawy prawne radiofonii i telewizji w Polsce; 9. Prawo lotnicze; 10. Prawo własności przemysłowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Generatory wartości przedsiębiorstwa w różnych fazach cyklu koniunkturalnego Rozdział II. Rozwój start-upu – uwarunkowania legislacyjne i prawne Rozdział III. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce Rozdział IV. Kondycja finansowa polskich przedsiębiorstw handlowych Rozdział V. Teoria agencji i polityka wypłat dywidend na przykładzie spółek indeksu WIG20 Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Rozdział VI. Zintegrowany controlling finansowy w grupie kapitałowej Rozdział VII. Ujawnienia niefinansowe w obszarze pracowniczym na przykładzie sprawozdań spółek Respect Index Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział VIII. Polskie modele dyskryminacyjne w prognozowaniu zagrożenia upadłością spółek z rynku New Connect Rozdział IX. Ocena skuteczności modeli dyskryminacyjnych w prognozowaniu upadłości polskich sieci marketów i delikatesów Rozdział X. Zarządzanie przedsiębiorstwem komunalnym w warunkach kryzysowych Rozdział XI. Motywacja do służby publicznej pracowników organizacji publicznych na przykładzie urzędów gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Rozdział XII. Innowacje w komunikacji miejskiej – rozwiązania w polskich miastach Rozdział XIII. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw branży numizmatycznej w Polsce Rozdział XIV. Wpływ wdrażania innowacyjnych systemów bikesharingowych na przedsiębiorstwo na przykładzie Nextbike Polska Rozdział XV. Agile jako metoda tworzenia innowacyjnych projektów w banku - przykład ING Banku Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział XVI. Wykorzystanie zielonych obligacji przez przedsiębiorstwa w Polsce i we Francji Rozdział XVII. Ocena kontroli jakości instrumentem nadzoru realizacji projektów ERASMUS+.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny interwencjonizm / Cezary Kosikowski. - Stan prawny na 1.07.2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2018. - 543 s. ; 22 cm.
Zawiera: Część I DROGA DO WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I JEGO CECHY: Rozdział I Powstanie i rozwój interwencjonizmu: 1. Uwagi wstępne 2. Interwencjonizm do połowy XIX w.; 3. Interwencjonizm do I połowy XX w.; 4. Interwencjonizm od II połowy XX w.; 4.1. Interwencjonizm w podzielonym politycznie świecie; 4.2. Zarządzanie gospodarką narodową w socjalizmie jako nowa formuła interwencjonizmu państwowego; 4.3. Powstanie interwencjonizmu międzynarodowego; 4.4. Interwencjonizm integracyjny na świecie i w Europie (interwencjonizm unijny); 4.5. Interwencjonizm w obliczu wydarzeń istotnych globalnie. Rozdział II Podstawy doktrynalne interwencjonizmu: Część II KONSTRUKCJA WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU: Rozdział III Formuła współczesnego interwencjonizmu: 1. Przyczyny i cele współczesnego interwencjonizmu; 2. Formy realizacji współczesnego interwencjonizmu; 3. Instrumentarium współczesnego interwencjonizmu. Rozdział IV Podstawy prawne interwencjonizmu oraz problemy ich tworzenia i kontroli: 1. Prawo interwencjonizmu; 2. Międzynarodowe prawo interwencjonizmu; 2.1. Zakres i źródła; 2.2. Problemy tworzenia i kontroli; 3. Unijne prawo interwencjonizmu; 3.1. Zakres i źródła; 3.2. Problemy tworzenia i kontroli; 4. Krajowe prawo interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Zakres i źródła; 4.2. Problemy tworzenia i kontroli. Rozdział V Instytucjonalizacja organizacyjna interwencjonizmu: 1. Zasady ogólne organizacji wykonywania interwencjonizmu; 2. Katalog organów i instytucji realizujących cele interwencjonizmu oraz ich charakter prawny; 3. Problem specjalizacji, współdziałania i koordynacji wykonywania interwencjonizmu przez organy i instytucje działające na różnych poziomach interwencjonizmu.; Część III FUNKCJE WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I FORMY JEGO REALIZACJI: Rozdział VI Tworzenie strategii rozwoju (polityki gospodarczej) jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Istota i podstawy tworzenia strategii rozwoju (polityki gospodarczej); 2. Tworzenie polityki gospodarczej na szczeblu organizacji międzynarodowych; 3. Tworzenie polityki gospodarczej w Unii Europejskiej; 4. Tworzenie polityki rozwoju w Polsce po 1989 r.. Rozdział VII Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe jako formy interwencjonizmu w gospodarce: 1. Od planowania do programowania gospodarczego; 2. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Unii Europejskiej; 3. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Polsce po 1989 r.. Rozdział VIII Wsparcie finansowe gospodarki i przedsiębiorców jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Pojęcie wsparcia finansowego gospodarki i przedsiębiorców; 2. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle prawa unijnego; 3.1. Zasady ogólne oraz źródła i mechanizmy; 3.2. Pomoc finansowa dla państw członkowskich; 3.3. Pomoc publiczna w świetle prawa unijnego; 3.3.1. Zasady ogólne; 3.3.2. Dopuszczalność udzielania pomocy publicznej ze względu na jej cele; 4. Finansowanie gospodarki oraz udzielanie pomocy publicznej w świetle prawa krajowego (na przykładzie Polski); 4.1. Udział państwa w finansowaniu gospodarki; 4.2. Krajowa pomoc publiczna. Rozdział IX Kontrola i nadzór jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Pojęcie i cele oraz rodzaje kontroli i nadzoru; 2. Kontrola i nadzór w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Kontrola i nadzór w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Kontrola i nadzór w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski). Rozdział X Ochrona konkurencji i konsumentów jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Systemy ochrony konkurencji i konsumentów; 2. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle prawa unijnego; 4. Ochrona konkurencji i konsumentów według krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski). Część IV INTERWENCJONIZM W RÓŻNYCH SEGMENTACH RYNKU: Rozdział XI Ograniczenia wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Wolność gospodarcza oraz przyczyny i formy jej ograniczania; 2. Ograniczanie wolności (swobody) gospodarczej w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Ograniczenia dotyczące cudzoziemców (osób zagranicznych) i przedsiębiorców zagranicznych; 4.2. Ograniczenia w formie reglamentacji gospodarczej; 4.3. Ograniczenia stosowane w ramach regulacji gospodarczej. Rozdział XII Zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności na rynku finansowym i kapitałowym jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Przyczyny i formy prawne interwencjonizmu na rynku finansowym i kapitałowym; 2. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 3.1. Regulacje prawne unijnego rynku finansowego; 3.2. Regulacje prawne unijnego rynku kapitałowego; 4. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Regulacje prawne krajowego rynku finansowego; 4.2. Regulacje prawne krajowego rynku kapitałowego. Rozdział XIII Ochrona rynku pracy jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Przyczyny i zakres oraz formy prawne interwencjonizmu na rynku pracy; 2. Ochrona rynku pracy w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ochrona rynku pracy w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Ochrona rynku pracy w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 4)
Cz. I Współczesne problemy ekonomii i polityki ekonomicznej: 1.Konkurencje jako podstawa systemu gospodarczego w doktrynie Fridricha Augusta von Hayeka, 2.Wybrane czynniki zmian wydajności pracy w sektorze publicznym i prywatnym, 3.Przedstawicielstwo pracownicze w polskich radach nadzorczych, 4.Zasada zrównoważonego rozwoju jako priorytet polskiej polityki społecznej i gospodarczej oraz jako zasada ogólna systemu prawa, 5.Przyczyny protekcjonizmu rolnego w Polsce w okresie transformacji systemowej. Cz. II Orientacja marketingowa : 1.Orienatacja marketingowa a rozumienie strategii marketingowej, 2.Pozycjonowanie przedsiębiorstwa poprzez kreatywne kształtowanie wizerunku rynkowego, 3.Znaczenie sektorowych procesów ewolucyjnych w strategicznych zachowaniach przedsiębiorców, 3.Idea tożsamości firmy - koncepcja Corporate Identity, 5.Pozyskiwanie inwestorów zagranicznych jako ważny element strategii rozwoju gospodarczego miasta Glasgow. Cz. III Analiza ekonomiczna przedsiębiorstw: 1.Różnice w krajowych systemach rachunkowości oraz jej harmonizacja i standaryzacja, 2.Analiza kosztów przedsiębiorstwa w układzie rodzajowym, 3.Ocena kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw budowlanych określana za pomocą rozmytej metody analizy skupień, 4.Problem implementacji controllingu operatywnego i jego informatyzacja we współczesnym przedsiębiorstwie, 5.Analiza punktów krytycznych jako narzędzie wyboru optymalnej formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. Cz.IV Problemy politologii: 1.O pojęciu potęgi państw (jednostek politycznych), 2.Grupy narodowe i etniczne a polityka multikulturalizmu w Kanadzie, 3.Altywne wykorzystanie Internetu w polityce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej