Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(237)
IBUK Libra
(11)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(235)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje naukowe
(18)
E-booki
(15)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(180)
dostępne
(139)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(140)
Czytelnia
(181)
Autor
Skoczny Tadeusz
(8)
Jurkowska Agata
(6)
Katner Wojciech Jan (1950- )
(6)
Kosikowski Cezary (1942- )
(6)
Nowińska Ewa (1948- )
(6)
Olszewski Jan (1960- )
(6)
Vall Michał du (1952-2012)
(6)
Strzyczkowski Kazimierz
(5)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Powałowski Andrzej (1951- )
(4)
Szpringer Włodzimierz
(4)
Szydło Marek (1977- )
(4)
Łazowski Adam
(4)
Begg David
(3)
Blicharz Rafał
(3)
Bossak Jan W
(3)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Skubisz Ryszard (1950- )
(3)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(3)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(3)
Antonowicz Paweł
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Dornbusch Rudiger
(2)
Duraj Jan
(2)
Fischer Stanley
(2)
Flejszar Radosław
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Gorynia Marian
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Grabowski Jan
(2)
Gronkiewicz-Waltz Hanna (1952- )
(2)
Grzybczyk Katarzyna
(2)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(2)
Jasińska Katarzyna
(2)
Konieczny Marcin
(2)
Koroluk Sławomir
(2)
Kępiński Jakub
(2)
Limański Andrzej
(2)
Majchrowska Elżbieta
(2)
Mering Leszek
(2)
Miśko Tomasz (1982- )
(2)
Nowacki Robert
(2)
Piontek Eugeniusz
(2)
Pęczalska Barbara
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Rokita Jerzy
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Sagan Beata
(2)
Sajnóg Artur
(2)
Skrzydło-Tefelska Ewa
(2)
Sobczyk Genowefa
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Uliasz Roman
(2)
Wierzbowski Marek (1946- )
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Adamus Rafał
(1)
Albigowski Marek
(1)
Allaire Yvan
(1)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Anusz Jan
(1)
Aziewicz Dariusz
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Banasiński Cezary (1953- )
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Baraniecka Anna
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Bartes Frantisek
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Bednarska Hanna
(1)
Bernatt Maciej
(1)
Bielaszka Robert
(1)
Bielecki Adrian
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowska Bożena
(1)
Bowman Cliff
(1)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(1)
Braksator Aleksander
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brodecki Zdzisław
(1)
Brzezińska-Rawa Anna
(1)
Bróż Oskar (1991- )
(1)
Budzyńska Małgorzata
(1)
Bychowska Monika
(1)
Byczko Szymon (1967- )
(1)
Byrt Agnieszka
(1)
Całka Edyta
(1)
Christopher Martin
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Cieśliński Aleksander
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Czechowska Iwona Dorota (1962- )
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(170)
1990 - 1999
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(252)
Język
polski
(252)
Temat
Konkurencja
(193)
Przedsiębiorstwo
(58)
Prawo gospodarcze
(30)
Konsumenci (ekon.)
(26)
Gospodarka
(21)
Nieuczciwa konkurencja
(21)
Monopol
(20)
Prawo antymonopolowe
(18)
Zamówienia publiczne
(18)
Zarządzanie strategiczne
(18)
Marketing
(14)
Rynek
(14)
Umowa
(14)
Unia Europejska
(14)
Przedsiębiorcy
(13)
Zarządzanie
(13)
Swobodny przepływ usług
(12)
Globalizacja
(11)
Innowacje
(11)
Prawo autorskie
(11)
Prawo wspólnotowe europejskie
(11)
Swobodny przepływ osób
(11)
Swobodny przepływ towarów
(11)
Prawo handlowe
(10)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(10)
Swobodny przepływ kapitału
(10)
Upadłość
(10)
Pomoc publiczna
(9)
Własność przemysłowa
(9)
Energetyka
(8)
Poczta
(8)
Prawo konkurencji
(8)
Spółki handlowe
(8)
Handel
(7)
Handel międzynarodowy
(7)
Instytucje europejskie
(7)
Prawo cywilne
(7)
Prawo pracy
(7)
Rynek pracy
(7)
Współpraca gospodarcza
(7)
Analiza strategiczna
(6)
Banki
(6)
Mikroekonomia
(6)
Papiery wartościowe
(6)
Spółki kapitałowe
(6)
Telekomunikacja
(6)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(6)
Ekonomia
(5)
Integracja europejska
(5)
Internet
(5)
Konsumenci
(5)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(5)
Otoczenie firmy
(5)
Planowanie strategiczne
(5)
Polska
(5)
Prawo rzeczowe
(5)
Produkcja
(5)
Rynek (ekonomia)
(5)
Rynek finansowy
(5)
Spadek
(5)
Spółki
(5)
Ceny
(4)
Decyzje
(4)
Europejski Trybunał Sprawiedliwości
(4)
Gospodarka narodowa
(4)
Informacja gospodarcza
(4)
Marketing elektroniczny
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Obywatelstwo
(4)
Ochrona konkurencji
(4)
Ochrona konsumenta
(4)
Organizacja
(4)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(4)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(4)
Prawo zobowiązaniowe
(4)
Prywatyzacja
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Wolność ekonomiczna
(4)
Banki internetowe
(3)
Etyka biznesu
(3)
Gospodarka komunalna
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Konkurencja międzynarodowa
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Państwo
(3)
Pieniądz
(3)
Podatek
(3)
Polska a Unia Europejska
(3)
Popyt
(3)
Postępowanie cywilne
(3)
Prawo Unii Europejskiej
(3)
Prawo zwalczania nieuczciwej konkurencji
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo państwowe
(3)
Reklama
(3)
Rolnictwo
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Ryzyko
(3)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-2000
(5)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(27)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Francja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Białoruś
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Grecja
(1)
Niemcy
(1)
Obwód ługański (Ukraina)
(1)
Region bałtycki
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(26)
Praca zbiorowa
(13)
Opracowanie
(12)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(21)
Zarządzanie i marketing
(20)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
252 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Walka konkurencyjna przedsiębiortsw / Frantisek Bartes. - Warszawa : C.H.Beck, 2003. - 193 s. : wykr. ; 24 cm.
(Vademecum Menedżera)
Cz. I Istota walki konkurencyjnej: 1. Optymalne skon centrowanie sił, 2. Moment zaskoczenia i wybór miejsca walki, 3. Komunikacja między "dowódcą" i "jednostkami", 4. Dalsze reguły pomyślnego prowadzenia walki w praktyce przedsiębiorczej, 5. Zadania specyficznego systemu informacyjnego w alce ofensywnej przedsiębiorstwa, 6. Wykorzystywanie reguł pomyślnego prowadzenia walki i jej głównego narzędzia - Spefisu w warunkach praktyki przedsiębiorczej firm czeskich. Cz. II Praktyka walki konkurencyjnej: 7. Praktyka walki konkurencyjnej w warunkach polskich oraz możliwości jej racjonalizacji i humanizacji. Przykłady, 8. Możliwości integracji systemu Spefis z innymi systemami zarządzania w oparciu o ryzyko przedsiębiorcy - traktowane jako wspólny integrator dla tych systemów, 9. Innowacje jako efektywna broń w walce konkurencyjnej, Załączniki
4.Dalsze reguły pomyślnego prowadzenia walki w prakty ce przedsiębiorczej, 5.Zadania specyficznego systemu informacyjnego w walce ofensywnej przedsiębiorstwa, 6. Wykorzystywanie reguł pomyślnego prowadzenia walki i jej głównego narzędzia-Spefisu w warunkach praktyki przedsiębiorczej firm czeskich. Cz.II Praktyka walki konkurencyjnej : 7.Praktyka walki
konkurencyjnej w warunkach polskich oraz możliwości jej racjonalizacji i humanizacji.Przykłady, 8.Możliwo ści integracji systemu Spefis z innymi systemami zarzą dzania w oparciu o ryzyko przedsiębiorcy-traktowanie jako wspólny integrator dla tych systemów, 9.Innowacje
jako efektywna broń w walce konkurencyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Wprowadzenie; 2. Opracowanie strategii; 3. Planowanie strategii; 4. Inicjatywy strategiczne: wprawianie strategii w ruch; 5. Zestrajanie jednostek organizacyjnych i pracowników; 6. Planowanie operacji: zestrajanie programów doskonalenia procesów; 7. Planowanie operacji: prognozowanie sprzedaży, zdolność produkcyjna zasobów, budżety dynamiczne; 8. Zebrania poświęcone przeglądowi operacji i strategii; 9. Zebrania poświęcone testowaniu i adaptacji strategii; 10. Biuro zarządzania strategią
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Część teoretyczno-koncepcyjna: Bazowe koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa; Główna koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstwa; Unia walutowa i monetarna oraz funkcjonowanie strefy euro jako systemowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa; Schemat analityczny wpływu przystąpienia Polski do strefy euro na międzynarodową konkurencyjność i internacjonalizację polskich przedsiębiorstw; 2. Część empiryczna: Wyniki badań empirycznych; 3. Część normatywna: Uwagi wprowadzające; Rekomendacje dla przedsiębiorstw; Zalecenia dla samorządu gospodarczego; Implikacje dla polityki gospodarczej; Kierunki dalszych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Niniejsza publikacja jest efektem drugiego etapu badań dotyczących współpracy i konkurencji w gminach, zrealizowanego w latach 2011−2013 w ramach projektu „Władza lokalna między państwem, społeczeństwem i rynkiem. Współpraca i konkurencja”. Zawiera wyniki pogłębionych badań w gminach województwa łódzkiego, stanowiących uzupełnienie pierwszej publikacji dotyczącej gmin w ujęciu ogólnopolskim. Obecnie analizą ilościową objęto 16 łódzkich gmin wytypowanych na podstawie wyników badania ogólnopolskiego, a 6 spośród nich poddano analizie jakościowej w postaci studiów przypadków. Przyjęta formuła badania pozwoliła na analizę mechanizmów i czynników warunkujących współpracę. Celem badań była próba identyfikacji lokalnych uwarunkowań kooperacji w wybranych gminach. W części pierwszej zawarto charakterystykę województwa łódzkiego, w której skoncentrowano uwagę na działalności gmin, ich kondycji finansowej oraz sposobach realizacji zadań publicznych. Rozdział drugi poświęcony został omówieniu zastosowanych metod badawczych, a w rozdziale trzecim scharakteryzowano wybrane gminy oraz zaprezentowano ilościowe ujęcie zachodzących w nich procesów współpracy. Najobszerniejszy jest rozdział czwarty, poświęcony analizie studiów przypadków 6 gmin wybranych na podstawie stopnia zaangażowania we współpracę. W kolejnej części przedstawiono działalność lokalnych grup działania, w skład których wchodzą analizowane gminy wiejskie i miejsko-wiejskie. W rozdziale szóstym przeprowadzono analizę treści podstawowych programów samorządowych pod kątem programowania działań współpracy. Publikację zamyka karta dobrej praktyki, która ma szansę wzbogacić nadal jeszcze skromną wiedzę w zakresie zintegrowanego podejścia do współpracy na poziomie gminy.
Książka jest polecana wszystkim osobom zainteresowanym problematyką samorządu terytorialnego, a w szczególności aspektami współpracy i konkurencji międzysektorowej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 15)
1. Informacyjno-decyzyjne aspekty systemu logistycznego przedsiębiorstwa produkcyjnego, 2. Zarządzanie własnością intelektualną w małych i średnich przedsiębiorstwach, 3. Podejmowanie działalności gospodarczej i uwarunkowania rozwoju MSP, 4. Wpływ małych i średnich przedsiębiorstw na rynek pracy w Polsce, 5. Zarządzanie małymi przedsiębiorstwami, 6. Potencjał pracy jako krytyczny czynnik sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw, 7. Tworzenie systemu wspomagania małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie eksportu w regionie opolskim, 8. Mikroprzedsiębiorstwo jako szczególna kategoria małej firmy. analiza i ocena działalności mikroprzedsiębiorstw w latach 1993-2001, 9. Zasady opodatkowania VAT małych przedsiębiorstw, 10. Specyfika motywowania w dziale marketingu, 11. Opis działania menedżera firmy radiowej na przykładzie radia wrocławskiego, 12. Tanie i skuteczne, 13. Prawa konsumentów w działalności małych i średnich przedsiębiorstw, 14. Możliwości oraz bariery wykorzystania Internetu przez małe i średnie przedsiębiorstwa, 15. Wybrane problemy eksploatacji maszyn i u rządzeń w małych i średnich przedsiębiorstwach, 16. Internetowe możliwości wspierania procesu decyzyjnego w przedsiębiorstwie na przykładzie województwa lubuskiego, 17. Dylematy polskich oraz europejskich małych i średnich przedsiębiorstw wobec możliwości ich rozwoju, 18. Strategia Rozwoju Powiatu Kłodzkiego i Strategia Rozwoju Gminy Bystrzyca Kłodzka - przygotowanie samorządu do spierania małej i średniej przedsiębiorczości w dziedzinie turystyki, 19. Budowanie lojalności klientów jako sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej.
średnich przedsiębiorstw wobec możliwości ich rozwoju , 18.Strategia Rozwoju Powiatu Kłodzkiego i strategia Rozwoju Gminy Bystrzyca Kłodzka - przygotowanie samorz ądu do wspierania małej i średniej przedsiębiorczości w dziedzinie turystyki, 19.Budowanie lojalności klient ów jako sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Wpływ innowacyjności na rozwój gospodarczy (Świat)
Europa, Polska) : 1.Rola innowacyjności w budowaniu p rzewagi konkurencyjnej, 2.Pozytywne i negatywne konsek wencje zagranicznych inwestycji bezpośrednich, 3.Czy innowacje mają wpływ na dynamikę gospodarki? Polskie doświadczenia w okresie transformacji, 4.Międzynarodo wa dyfuzja innowacji-podejście marketingowe, 5.Perspe ktywy wzrostu innowacyjności w krajach posocjalisty cznych, 6.Wpływ innowacyjności połączeń komunikacyjnyc h na poziom rozwoju regionów, 7.Zdolność innowacyjna p olskiej gospodarki; pozycja w świecie i regionie. R.II Innowacyjność a konkurencyjność przedsiębiorstwa : 1.Finansowanie działalności innowacyjnej małych i se rednich przedsiebiorstw ze środków publicznych, 2.Uwa runkowania i finasowanie działalności innowacyjnej ma łych i srednich przedsiębiorstw, 3.Straterie innowcyj ności w cyklu życia produktu źródłem przwagi konkuren cyjnej, 4.Ryzyko operacyjne i finasowe w strategii dzi ałania nowo powstającego przedsiębiorstwa innowacyjne go, 5.Źródła finansowania działalności innowacyjnej pr zedsiębiorstw w świetle badań ankietowych, 6.Innowacja
wartości jako koncepcja strategii firmy, 7.Instrumen ty wzrostu innowacyjności małych i srednich przedsiębi orstw, 8.Innowacje w strategiach komunikacji rynkowej
(na przykładzie branźy tytoniowej), 9.Wybrane determi nanty rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw na przykł adzie podsektora energetyki cieplnej, 10.Innowacyjność
jako warunek funkcjonowania klastrów.Porównawcze stud ium przypadków, 11.Innowacyje w małych firmach działaj ących jako daelerzy znanych marek. R.III Zarządzanie wiedzą.Innowacyjność a kreatywność człowieka : 1.Psychologiczne bariery innowacyjności.Ze wnętrzne czynniki hamujące krytyczne i twórcze postawy
pracowników, 2.Zarządzanie wiedzą w procesie innowacj i produktu na przykładzie firmy SANRise, 3.Innowacje a
zarządzanie wiedzą o kliencie, 4.Profesjonalizm w zar ządzaniu.Kształtowanie się kultury menedżerskiej w Pol sce, 5.Potencjał absorbcji obcej technologii w gospoda rce polskiej, 6.Kultura odpowiedzialności a kształtowa nie proinnowacyjnych postaw.Implikacje dla potrzeb zar ządzania zmianami procesów gospodarczych, 7.Systemy za rządzania wiedzą czynnikiem wzrostu innowacyjności prz edsiębiorstw, 8.Teoria systemów złozonych a innowacyj ność w zarządzaniu, 9.Rozwój pracowników i organizacyj ne uczenie się w świetle badań emiprycznych, 10.Współ zależność między różnorodnością kulturową a zdolnością
do generowania wiedzy i innowacyjnością przedsiębio rstw międzynarodowych, 11.Wpływ zarządzania wiedzą i i nnowacją w organizacji badawczej, 12.Zarządzanie wiedz ą i innowacją w organizacji badawczej, 13.Poszukiwanie
kulturowych korzeni innowacyjności w świetle międzyna rodowych baań wzorów klutur organizacyjnych, 14.Innowa cyjność w przedsiebiorstwach opartych na wiedzy. R.IV Zarządzanie łańcuchem dostaw-czynniki innowacyjno ści : 1.Sieć dostaw a strategia firmy, 2.Innowacyjność
przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego, 3.Innowacyjność jako źródło poprawy konkurencyjności p rzedsiębiorstw lotniczych, 4.Konkurencyjność przedsięb iorstw sprywatyzowanych ze szczególnym uwzględnieniem logistyki, 5.Innowacje w zarządzaniu dystrybucją jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstwa, 6.E-sourcing
jako metoda usprawnienia przebiegu procesu zaopatrze niowego przedsiębiorstwa, 7.Od innowacji w sferze zaku pów do zintegrowanych sieci dostaw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia Prawnicze)
Część ogólna; Wprowadzenie do prawa wspólnotowego; Jednolity rynek wewnętrzny jako podstawa wspólnotowego prawa gospodarczego; Część II Zasady dotyczące osób; Swoboda przepływu osób; Prawo pracy; Status prawny pracowników migrujących; Powszechne prawo pracy; Ubezpieczenia społeczne; część III: swobody gospodarcze; Swoboda działalności gospodarczej; Prawo spółek; Wspólnotowe zasady obrotu towarowego; Zewnętrzny obrót towarowy; Produkty rolne - przykład reglamentacji obrotu; Swoboda przepływu kapitału; Część IV: Regulacja działalności gospodarczej; Uznawanie dyplomów; Ochrona konsumenta; Ochrona konkurencji; Regulacja działań przedsiębiorstw; Regulacja oddziaływania państwa na gospodarkę; Zamówienia publiczne; Prawo działalności intelektualnej; Jednolity rynek finansowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Wstęp : Rozdział 1.: Koncepcja strategii ; Część II. : Narzędzia analizy strategii : Rozdział 2. : Cele , wartości i efekty działalności , Rozdział 3. : Analiza sektora : podstawy , Rozdział 4. : Dalsze zagadnienia analizy sektora i konkurencji , Rozdział 5. : Analiza zasobów i umiejętności , Rozdział 6. : Rozwijanie zasobów i umiejętności , Rozdział 7. : Struktura organizacyjna i systemy zarządzania : podstawy realizacji strategii ; Część III. : Analiza przewagi konkurencyjnej : Rozdział 8. : Cechy i źródła przewagi konkurencyjnej , Rozdział 9. : Przewaga kosztowa , Rozdział 10. : Przewaga oparta na zróżnicowaniu ; Część IV. : Strategie biznesowe w kontekście różnych sektorów : Rozdział 11. : Ewolucja sektora i zmiana strategiczna , Rozdział 12. : Sektory technologiczne i zarządzanie innowacjami , Rozdział 13. : Przewaga konkurencyjna w sektorach dojrzałych ; Część V. : Strategia korporacyjna : Rozdział 14. : Integracja pionowa i zakres działalności firmy , Rozdział 15. : Strategie globalne i korporacja wielonarodowa , Rozdział 16. : Strategia dywersyfikacji , Rozdział 17. : Wdrażanie strategii korporacyjnej : zarządzanie korporacją wielobranżową , Rozdział 18. : Aktualne trendy w zarządzaniu strategicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658,1/,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu ; 43)
Kształtowanie ogólnej strategii przedsiębiorstwa: Model biznesu jako podstawa zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem; Wykorzystanie opcji rzeczywistych w planowaniu strategicznym. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i czynniki ja kształtujące: Niematerialne czynniki konkurencyjności przedsiębiorstwa; Metody kwalifikacji przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Implementacja strategiczna: Implementacja w zarządzaniu strategicznym; Kluczowe kompetencje w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Kontrola strategiczna: System Strategicznej Karty Wyników - model amerykański; Metodologia tworzenia Strategicznej Karty Wyników wg koncepcji niemieckich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Эволюция сетевой концепции в экономике; Rozwój koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnej organizacji; Wzornictwo przemysłowe a wartość dla klienta; Znaczenie komunikacji marketingowej marek własnych sieci handlowych w Polsce; Изучение случаев относящихся к избранию методик коммуникации торговой фирмы с окружением; Marketing internetowy a kampania społeczna; Rola i znaczenie elementów werbalnych w reklamie; Istota i uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa w turbulentnym otoczeniu; Социалъная ответственностъ бизнеса в условиях кризиса; Оценка рисков инвестирования доходов домашних хозяйств (украинские реалии); System oceny pracowników elementem zarządzania przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu; Social media marketing – współczesna biznesowa konieczność; Rola marketingu komunikacyjnego w budowaniu relacji inwestorskich przedsiębiorstwa; Internet jako narzędzie komunikacji na rynku globalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rowój przedsiębiorstwa w zmieniającym się otoczeniu Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem; Otoczenie; Główne czynniki otoczenia - szanse i zagrożenia wpółczesnego przedsiebiorstwa; Globalizacja i regionalizacja; Wspólczesny klient; Inwestycje bezpośrednie jako czynnik dynamizujący otoczenie; Czynniki wewnetrzne przedsiębiorstwa kształtujące jego zdolność do konkurowania; Istota konkurencyjności przedsiębiorstwa; Przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw; Dystrybucja i komunikacja; Zarządzanie wiedzą; Zarządzanie ryzykiem; Wybory strategiczen - uwarunkowania przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa w otoczeniu miedzynarodowym; Ogólne kierunki rozwoju przedsiębiorstwa; Startegie umiędzynarodowienia; Wybor strategii umiedzynarodowien ia i jego następstwa dla przedsiebiorstwa; Umiędzynarodowienia polskich przedsiebiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny interwencjonizm / Cezary Kosikowski. - Stan prawny na 1.07.2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2018. - 543 s. ; 22 cm.
Zawiera: Część I DROGA DO WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I JEGO CECHY: Rozdział I Powstanie i rozwój interwencjonizmu: 1. Uwagi wstępne 2. Interwencjonizm do połowy XIX w.; 3. Interwencjonizm do I połowy XX w.; 4. Interwencjonizm od II połowy XX w.; 4.1. Interwencjonizm w podzielonym politycznie świecie; 4.2. Zarządzanie gospodarką narodową w socjalizmie jako nowa formuła interwencjonizmu państwowego; 4.3. Powstanie interwencjonizmu międzynarodowego; 4.4. Interwencjonizm integracyjny na świecie i w Europie (interwencjonizm unijny); 4.5. Interwencjonizm w obliczu wydarzeń istotnych globalnie. Rozdział II Podstawy doktrynalne interwencjonizmu: Część II KONSTRUKCJA WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU: Rozdział III Formuła współczesnego interwencjonizmu: 1. Przyczyny i cele współczesnego interwencjonizmu; 2. Formy realizacji współczesnego interwencjonizmu; 3. Instrumentarium współczesnego interwencjonizmu. Rozdział IV Podstawy prawne interwencjonizmu oraz problemy ich tworzenia i kontroli: 1. Prawo interwencjonizmu; 2. Międzynarodowe prawo interwencjonizmu; 2.1. Zakres i źródła; 2.2. Problemy tworzenia i kontroli; 3. Unijne prawo interwencjonizmu; 3.1. Zakres i źródła; 3.2. Problemy tworzenia i kontroli; 4. Krajowe prawo interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Zakres i źródła; 4.2. Problemy tworzenia i kontroli. Rozdział V Instytucjonalizacja organizacyjna interwencjonizmu: 1. Zasady ogólne organizacji wykonywania interwencjonizmu; 2. Katalog organów i instytucji realizujących cele interwencjonizmu oraz ich charakter prawny; 3. Problem specjalizacji, współdziałania i koordynacji wykonywania interwencjonizmu przez organy i instytucje działające na różnych poziomach interwencjonizmu.; Część III FUNKCJE WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I FORMY JEGO REALIZACJI: Rozdział VI Tworzenie strategii rozwoju (polityki gospodarczej) jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Istota i podstawy tworzenia strategii rozwoju (polityki gospodarczej); 2. Tworzenie polityki gospodarczej na szczeblu organizacji międzynarodowych; 3. Tworzenie polityki gospodarczej w Unii Europejskiej; 4. Tworzenie polityki rozwoju w Polsce po 1989 r.. Rozdział VII Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe jako formy interwencjonizmu w gospodarce: 1. Od planowania do programowania gospodarczego; 2. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Unii Europejskiej; 3. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Polsce po 1989 r.. Rozdział VIII Wsparcie finansowe gospodarki i przedsiębiorców jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Pojęcie wsparcia finansowego gospodarki i przedsiębiorców; 2. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle prawa unijnego; 3.1. Zasady ogólne oraz źródła i mechanizmy; 3.2. Pomoc finansowa dla państw członkowskich; 3.3. Pomoc publiczna w świetle prawa unijnego; 3.3.1. Zasady ogólne; 3.3.2. Dopuszczalność udzielania pomocy publicznej ze względu na jej cele; 4. Finansowanie gospodarki oraz udzielanie pomocy publicznej w świetle prawa krajowego (na przykładzie Polski); 4.1. Udział państwa w finansowaniu gospodarki; 4.2. Krajowa pomoc publiczna. Rozdział IX Kontrola i nadzór jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Pojęcie i cele oraz rodzaje kontroli i nadzoru; 2. Kontrola i nadzór w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Kontrola i nadzór w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Kontrola i nadzór w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski). Rozdział X Ochrona konkurencji i konsumentów jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Systemy ochrony konkurencji i konsumentów; 2. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle prawa unijnego; 4. Ochrona konkurencji i konsumentów według krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski). Część IV INTERWENCJONIZM W RÓŻNYCH SEGMENTACH RYNKU: Rozdział XI Ograniczenia wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Wolność gospodarcza oraz przyczyny i formy jej ograniczania; 2. Ograniczanie wolności (swobody) gospodarczej w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Ograniczenia dotyczące cudzoziemców (osób zagranicznych) i przedsiębiorców zagranicznych; 4.2. Ograniczenia w formie reglamentacji gospodarczej; 4.3. Ograniczenia stosowane w ramach regulacji gospodarczej. Rozdział XII Zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności na rynku finansowym i kapitałowym jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Przyczyny i formy prawne interwencjonizmu na rynku finansowym i kapitałowym; 2. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 3.1. Regulacje prawne unijnego rynku finansowego; 3.2. Regulacje prawne unijnego rynku kapitałowego; 4. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Regulacje prawne krajowego rynku finansowego; 4.2. Regulacje prawne krajowego rynku kapitałowego. Rozdział XIII Ochrona rynku pracy jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Przyczyny i zakres oraz formy prawne interwencjonizmu na rynku pracy; 2. Ochrona rynku pracy w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ochrona rynku pracy w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Ochrona rynku pracy w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Niektóre pojęcia i założenia: 1. O zależności popytu od ceny wyrobu; 2. Koszt i opłacalność produkcji; 3. Uwagi o klasyfikacji modeli; R. II. Działalność firmy miejscowej: 1. Modele elementarne; 2. Modele podstawowe; R. III. Działalność lokalne firmy wśród klientów rozproszonych: 1. Działalność przy równomiernym przestrzennym rozmieszczeniu klientów; 2. Złożony model z kosztami transportu wyrobów; R. IV. Optymalizacja działalności firmy globalnej: 1. Modele firmy przy stałej gęstości powierzchniowej potencjalnych klientów; 2. Model podstawowy firmy globalnej ze zmienną gęstością klientów; 3. Optymalizacja sieciowa firmy globalnej, działającej na wielu rynkach; R. V. Obrona posiadanego udziału w rynku: Strategie obrony posiadanego udziału
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundusze unijne dla oświaty)
1. Zasady udzielania zamówień: Równe traktowanie; Uczciwa konkurencja; Przejrzystość. 2. Implementacja zasad: Opis przedmiotu; Upublicznienie; Kwalifikacja wykonawców; Wybór oferty najkorzystniejszej. 3. Procedury: Przetarg; Aukcja; Zapytanie ofertowe. Addendum. Zamówienia najniższej wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska ; 37)
1.Delokalizacja, 2.Liberalizacja swobodnego przepływu usług, 3.Usługi interesu ogólnego, 4.Europejski model społeczny, 5.Haromnizacja podatków dochodowych od przedsiębiorstw, 6.Przedsiębiorstwa, 7.Inicjatywa better regulation, 8.Badanie i rozwój, 9.Aspekty środowiskowe konkurencyjności, 10.Otwartość zewnętrzna, 11.Społeczeństwo informacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Geneza i ewolucja mechanizmu rynkowego, R.II Przedsiębiorca na współczesnym rynku konkurencyjnym, R.III Otoczenie firmy i metody jego analizy: 1. Wprowadzenie, 2. Makrootoczenie i jego główne elementy, 3. Mikrootoczenie i jego główne elementy. R.IV Strategie konkurencji, R.V Współczesne odmiany strategii firmy, R.VI Współzależność pomiędzy zmianami w otoczeniu a strategią firmy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ekonomia jako nauka o gospodarowaniu, 2. Narzędzia analizy ekonomicznej, 3. Powstanie pieniądza i jego funkcje, 4. Gospodarka rynkowa - istota i determinanty, 5. Elastyczność popytu i podaży, 6. Podstawy decyzji ekonomicznych konsumenta, 7. Popyt konsumenta, 8. Podstawy decyzji ekonomicznych producenta, 9. Koszty produkcji, 10. Rodzaje konkurencji, 11. Równowaga przedsiębiorstwa, 12. Rynek kapitałowy, 13. Rynek pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Ekonomia jako dyscyplina naukowa, 2.Zarys historii i ogólne założenia ustroju liberalnego, 3.Gospodarka rynkowa, 4.Teoria wyboru konsumenta, 5.Przedsiębiorstwo i koszty produkcji, 6.Konkurencja w gospodarce rynkowej, 7.Pieniądz i system bankowy, 8.Rynek finansowy i rynek papierów wartościowych, 9.Rynek pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Antyminopolowe i Regulacyjne / Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych Wydziały Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego)
1. Zagadnienia ogólne; 2. Wyłączenia porozumień kooperacyjnych; 3. Wyłączenia porozumień wertykalnych; 4. Wyłączenia porozumień samochodowych; 5. Wyłączenia porozumień transferu technologii; Wyłączenia porozumień kooperacji ubezpieczeniowej; Wyłączenia porozumień żeglugowych; Wyłączenia porozumień lotniczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Międzyanrodowe Stosunki Gospodarcze. Wymiana handlowa UE z wybranymi regionami świata, 2.Wspólna polityka handlowa Unii Europejskiej, 3.Wspólnotowy System Powszechnych Preferencji Celnych, 4.Konsekwencje przyjęcia przez Polskę wspólnej polityki handlowej Unii Europejskiej, 5.Konkurencyjność i wymiana handlowa UE po rozszerzeniu - rola i znaczenie nowych państw członkowskich, 6.Stosunki handlowe UE z państwami EFTA. Europejski Obszar Gospodarczy, 7.Stosunki gospodarcze Unia Europejska - USA, 8.Relacje handlowe Unia Europejska - Japonia, 9.Współpraca gospodarcza Unia Europejska - Federacja Rosyjska, 10.Stosunki handlowe Unia Europejska - Chiny, 11.Współpraca gospodarcza Unii Europejskiej z państwami Mercosuru, 12.Polityka handlowa Wspólnoty Europejskiej wobec państwa basenu Morza Śródziemnego, 13.Unie celne zawarte pomiędzy Wspólnotami Europejskimi a państwami nie członkowskimi - przypadek Turcji, 14.Stosunki handlowe Unii Europejskiej z Indiami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej