Charakterystyka zintegrowanego systemu informatycznego w instytucji bankowej; Bankowość elektroniczna jako nowoczesna forma dystrybucji produktów bankowych; Informatyczne wspomaganie zarządzania bankiem Systemy obsługujące współpracę z instytucjami zewnętrznymi; Bezpieczeństwo systemów informatycznych w bankowości; Przykłady rozwiązań informatycznych w bankach.
1. Technologie informatyczne w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej instytucji finansowych, 2. Wspomaganie informatyczne zarządzania instytucjami finansowymi, 3. Elektroniczne kanały dystrybucji usług finansowych, 4. Nowe tendencje zastosowań technologii informatycznych w instytucjach finansowych
1. Skorupowe regułowo-modelowe systemy ekspertowe RMSE, 2. Symulacja komputerowa w logistycznych problemach decyzyjnych, 3. System wspomagania prognozowania z ograniczeniami kalendarzowymi, 4. Modele wielokryterialne w systemie aukcji elektronicznej, 5. Metody badań operacyjnych w systemach sterowania emisją reklam, 6. Metody ilościowe w doborze strategii informatyzacji przedsiębiorstwa, 7. Komputerowa implementacja Metody KDPC, 7. GNUMERIC - darmowa alternatywa dla excela w nauczaniu badań operacyjnych, 8. Wykorzystanie systemu moodle we wspomaganiu dydaktyki badań operacyjnych, 9. Zastosowanie programowania dynamicznego i algorytmów genetycznych w zagadnieniu plecakowym
R.1 Kierunki rozwoju zastosowań informatyki: Informatyka narzędziem zarządzania wiedzą; Próby oceny czynnika ludzkiego dla celów zarządzania; Architektura infrastruktury informacyjnej nowoczesnego zarządzania; Wortale internetowe w procesie rekrutacji pracowników; Kreowanie strategii informacyjnej w organizacji; System informacji zarządczej na przykładzie szkoły wyższej. R.2 Zarządzanie wiedzą: Komputerowy softwore z perspektywy konkurencji (kilka uwag na tle doktryn essential facility); Pozyskiwanie wiedzy z hurtowni danych metodami eksploracji; Środowisko wiedzy jako element zarządzania informatycznymi projektami wdrożeniowymi; Zaawansowane systemy informacyjno-analityczne jako realizacja koncepcji Business Intelligence; Zarządza nie procesami w Przedsiębiorstwie Zorientowanym Projektowo. Studium przypadku na przykładzie firmy TRANSSYSTEM S.A. z Łańcuta; Wykorzystanie symulacji w zarządzaniu strategicznym; Rodzaje systemów ekspertowych oraz obszary ich zastosowania; Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) na zaufanie w organizacjach wirtualnych; Zastosowanie technologii informacyjnej do podnoszenie efektywności pracy zespołowej. Model organizacji transmutacyjnej; Wykorzysta nie technologii sztucznej inteligencji do wspomagania decyzyjnego kierownictwa w zakresie strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi; Strategie niemieckich grup kapitałowych w polski sektorze bankowym a zintegrowane systemy informatyczne; System wspomagania decyzji opartych na narzędziach Mocrosoft SQL Server 2000; Wykorzystanie ogólnej teorii zarządzania podczas wdrażania rozwiązań informatycznych na przykładzie zarządzania zmianą; Analiza porównawcza systemów informacyjnych na rynku pracy; Metody analizy symptomów w ocenie kredytowej podmiotów gospodarczych; Idea modelowania i projektowania danych dla hurtowni danych w technologii ROLAP; Elektroniczna integracja łańcucha dostaw. Przykład Internetowej bazy danych wspomagającej zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie Hewlett-Packard Frnacja. R.3 Internet i jego zastosowanie: Funkcjonalność serwisów internetowych- aspekt rozwoju zaufania; Rola Internetu w banku spółdzielczym; Relacje przedsiębiorstw z administracją publiczną na platformie elektronicznej; Narzędzia Business Intelligence (BI) w praktyce i dydaktyce; Metoda E-szkoleń w rozwoju wiedzy organizacji; Bankowość internetowa a klient; Elektroniczny biznes w Polsce - wciąż niewykorzystaną szansą; Wirtualizacja jako droga zwiększania konkurencyjności banku; Bezpieczeństwo transformacji danych w wirtual nych sieciach prywatnych; EDI - Fundament Elektroni cznego Rynku; Systemy płatności stosowane w handlu elektronicznym; Wzorce analityczne w modelowaniu dzia łalności e-biznesowej; Łączenie działalności firmy i oprogramowania w modelu ASP (Application Service Provisioning); Elektroniczny biznes i handel; Internet jako nowy kanał dostepowy do usług bankowych na przy kładzie wybranych banków polskich; Zarządzanie pracą grupy studenckiej - kurs logiki w systemie Moodle; Zalety i wady wykorzystania Inetrnetu i Intranetu w firmie; Zastosowanie Inetrnetu i Intranetu. R.4 Informatyka w organizacji: Dlaczego nalezy unikać pojęcia :strategia informatyzacji"?; Narzędzia technologii informatycznej w zarządzaniu kosztami wg metodo logii ABC/M; Alternatywne podjeście do oceny jakości oprogramowania; System wspomagający zarządzanie SAP R3 Modelowanie finansowych warunków umowy outsourcingowej HCI w systemach wspomagajacych zarządzanie przedsię biorstwem; Efektywnośc metody Pełnego Krzyżowania dla problemów Harmonogramowania Produkcji; Modelowanie funkcji i procesów w przedsiębiorstwie produkcyjnym; Rozwój elektronicznych kanałów sprzedaży; Zarządzanie produkcją z wykorzystaniem zintegrowanego systemu zarządzania klasy ERP i aplikacji APS; Możliwości wykorzy stania systemów informatycznych i ich integracji w realizacji strategii biznesowej dystrybutora energii Analiza mozliwości wspmagania badań marketingowych przy uzyciu pakietu Statistica 6.0 firmy StatSoft; Kierunki informatyzacji współczesnych przedsiębiorstw; Reinżynieria środowiska biznesowego - nowoczesna konce pcja wdrażania projektów informatycznych; Rola modelowania i meta-modelowania - doświadczenia i perspektywy rozwoju; Tworzenie modelu wdrażania zmian w systemach informatycznych; Budowa hurtowni danych; Strategia informatyzacji krajowych zakałdów energetycznych; Metody klasyfikacji w skoringu kredytowym gospodarstw rolnych.
R.1 System informacyjny organizacji; R.2 Analiza systemów informacyjnych; R.3 Projektowanie systemów informacyjnych; R.4 Wdrożenie systemów informacyjnych; R.5 Podstawowe systemy informacyjne organizacji; R.6 Systemy wspomagania decyzji - SWD; R.7 Systemy ekspertowe - SE; R.8 Ekonomiczno-społeczne aspekty komputeryzacji systemów informacyjnych w biznesie; Zakończenie.
1. Wstęp; 2. Ogólne pojęcia cybernetyczne i informatyczne: system, model, algorytm, dane, informacja, wiedza; 3. Komputery i sieci komputerowe; 4. Systemy baz danych; 5. Systemy aktywizacji i przetwarzania sygnałów; 6. Systemy obrazowania; 7. Systemy wspomagania decyzji; 8. Lingwistyka medyczna- systemy klasyfikacji i kodowania oraz nomenklatury; 9. Elektroniczna historia choroby; 10. Systemy komputerowe dla różnych szczebli opieki zdrowotnej; 11. Telemedycyna i telematyka zdrowia; 12. Multimedia i e-nauczanie medycyny; 13. Medyczny Internet.
1. Inwestowanie w papiery wartościowe - zagadnienia ogólne: Rynek kapitałowy i papiery wartościowe; Wybrane zagadnienia funkcjonowania Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie; System notowań giełdowych WARSET; Elektroniczna dystrybucja informacji giełdowych. 2. Komputerowe wspomaganie analizy papierów wartościowych: Wartość pieniądza w czasie w kontekście inwestowania na rynku kapitałowym; Analiza techniczna; Analiza fundamentalna; Wybrane elementy budowy portfela papierów wartościowych. 3. Zaawansowane metody analizy rynku kapitałowego: Zastosowanie teorii chaosu do analizy giełdy papierów wartościowych; Systemy wspomagania decyzji inwestycyjnych. Zakończenie.
1. Informatyka prawnicza, 2. Informacja, 3. Bazy danych, 4. Organizacja procesu wyszukiwawczego w systemach informacji prawnej, 5. Dostęp do informacji o prawie w Polsce - ujęcie normatywne, 6. Rozwój systemów informacji prawnej w Polsce - programy i wydawnictwa, 7. Opis formalny aktu prawnego w systemach informacji prawnej, 8. Tekst aktu prawnego w systemach informacji prawnej, 9. Wyszukiwanie informacji w systemach informacji prawnej, 10. Bazy poszczególnych rodzajów aktów - zawartość i funkcjonalność, 11. Bazy projektów ustaw, 12. Bazy orzecznictwa w systemach informacji prawnej, 13. Bibliografie, 14. Bazy pism urzędowych, 15. Przykłady programów wertykalnych i dedykowanych, 16. Europejska informacja prawna w Internecie
Angielski dla specjalistów IT. Kurs video. Komunikacja w codziennej pracy bazuje na praktycznych przykładach ściśle powiązanych z tematyką programistyczną, dzięki czemu zobaczysz jasno i wyraźnie, jak wprowadzać w życie dane zagadnienia — w mowie i piśmie. Dlaczego warto to zrobić? Choćby po to, by porozumieć się z zagranicznym klientem. Albo po to, by podnosić kwalifikacje zawodowe, wyszukując na własną rękę potrzebne do tego informacje w anglojęzycznych publikacjach i na stronach internetowych. Kurs pomoże Ci także przezwyciężyć barierę językową i przełamać obawę przed rozmową na tematy zawodowe, osadza bowiem nową wiedzę w znanym Ci kontekście IT.
Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia?
W trakcie kursu powtórzysz najważniejsze zagadnienia gramatyczne na przykładach związanych z IT oraz usystematyzujesz i wzbogacisz słownictwo dzięki słowniczkom oraz tekstom. Nauczysz się używania właściwych słów w odpowiednim, praktycznym kontekście, ale również otrzymasz gotowe zdania i wyrażenia do natychmiastowego wykorzystania. Dowiesz się, jak należy poprawnie wymawiać i akcentować słowa, a w efekcie łatwiej porozumiesz się z osobami anglojęzycznymi i spoza branży. Kurs jest przeznaczony dla osób znających język na poziomie co najmniej podstawowym, a najlepiej średnio zaawansowanym. Po jego zakończeniu będziesz w stanie z większą łatwością posługiwać się poznanymi zwrotami i wyrażeniami. Zatem do dzieła!
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Informatyka ekonomiczna to ceniona w świecie akademicka dziedzina badań, edukacji i zastosowań o interdyscyplinarnym charakterze. W wielu krajach stanowi dyscyplinę naukową zajmującą się zastosowaniami informatyki w organizacjach gospodarczych oraz administracyjnych. To ugruntowany obszar wiedzy o uznanych, stale modyfikowanych podstawach teoretyczno-metodologicznych, rozwijanych na licznych międzynarodowych konferencjach naukowych oraz w czasopismach naukowych. W książce zawarto przegląd najważniejszych i aktualnych zagadnień teoretycznych (m.in. takie obszary jak: technologie teleinformatyczne, bezpieczeństwo systemów informatycznych, oprogramowanie, testowanie, inżynieria komputerów, Scrum, bazy danych, Big Data, systemy ERP, CRM, BI i WFM, zarządzanie wiedzą, e-biznes, Internet Rzeczy), poszerzony o część praktyczną, zawierającą opisy, charakterystykę i ocenę wybranych zastosowań informatyki ekonomicznej. Publikacja jest dziełem krajowych i zagranicznych pracowników akademickich oraz praktyków – ekspertów IE i IT. To wartościowe źródło wiedzy zarówno dla specjalistów informatyki ekonomicznej, środowiska akademickiego, zespołów pracowników firm informatycznych, jak i dla wszystkich zainteresowanych tą szybko rozwijającą się dziedziną. W książce zaprezentowano następujące obszary wiedzy: Teoretyczne podstawy informatyki ekonomicznej Technologie teleinformatyczne i bezpieczeństwo systemów informatycznych Algorytmikę, programowanie komputerów, testowanie i inżynierię oprogramowania Tworzenie systemów informatycznych Systemy informatyczne zarządzania, w tym ERP, CRM, BI, WFM Gospodarkę cyfrową Ekonomiczne, prawne i etyczne aspekty informatyki ekonomicznej Praktyczne przykłady zastosowań informatyki ekonomicznej
Książka ma charakter podręcznika przeznaczonego dla bibliotekarzy i dokumentalistów. Autor recenzji zwraca uwagę na zbyt szerokie sformułowanie tytułu, który nie jest adekwatny do zawartości treściowej publikacji. Z tytułu nie wynika, że chodzi o zamieszczanie w Sieci baz ISIS. Jednocześnie recenzent zaznacza, że pozycja jest godna polecenia. Zwraca on głównie uwagę na przejrzystą strukturę publikacji oraz wspomaganie treści licznymi rysunkami, schematami i tabelami. Omówiony podręcznik podzielony jest na pięć rozdziałów a każdy z nich zakończony jest zestawem ćwiczeń. Rozdział pierwszy opisuje sposoby modelowania danych na przykładzie klasycznego modelu relacji - encji (E-R) Petera Chenna. Zdaniem recenzenta rozdział może być szczególnie przydatny dla osób, które dotychczas nie tworzyły baz danych. Rozdział drugi obejmuje ogólną charakterystykę pakietu CDS/ISIS. Rozdział trzeci zawiera prezentację schematu funkcjonowania WWW-ISIS oraz informacje dotyczące procesu instalacji systemu WWW-ISIS, jego podstawowych funkcji i interfejsu wprowadzania danych. Rozdział czwarty przedstawia metodę udostępniania baz danych ISIS w sieci Internet. Rozdział piąty opisuje aktualizowanie zawartości bazy danych z poziomu strony WWW. Publikacja darmowa
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.