Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(42)
E-booki
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(23)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(23)
Autor
Bublanová Alžběta
(3)
Eichelberger Wojciech
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(3)
Białopiotrowicz Grażyna
(2)
Wojtych Ewa
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Beauvoir Simone de
(1)
Benson M. Christina
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Billig Piotr
(1)
Borysenko Joan
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chin-Ning Chu
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cunningham Jane
(1)
Derda Ahata
(1)
Dillon Stephanie
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Frazier Donna
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Golec Danuta
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gould Judith
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jagiełłowicz Alina Bernadetta
(1)
Jessel Dawid
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kancewicz-Hoffman Nina
(1)
Kaschak Ellyn
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Leiblum Sandra Risa (1943- )
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Leśniewska Maria
(1)
Lipsitz Bem Sandra
(1)
Maitland Alison
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Michels Nancy
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Moir Anne
(1)
Moskal Maria
(1)
Mycielska Gabriela
(1)
Ober-Łopatka Kinga
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Olesiński Piotr
(1)
Papadopoulos Linda
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pinker Susan
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Przepiórkowska Danuta
(1)
Płonka-Syroka Bożena
(1)
Radziszewska Janina
(1)
Roberts Philippa
(1)
Rode Danuta
(1)
Rongies Witold
(1)
Rosen Raymond (1946- )
(1)
Rozwadowska Anna
(1)
Sahaj Tomasz
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Skogemann Pia
(1)
Skorek Marta
(1)
Smoleńska Elżbieta
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Starowicz Jarosław
(1)
Starowicz Katarzyna
(1)
Stawnicka Jadwiga
(1)
Stec Radosław
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szlagowska Aleksandra
(1)
Titkow Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Kobieta
(41)
Mężczyzna
(13)
Płeć
(8)
Feminizm
(4)
Miłość
(4)
Osobowość
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Stres
(4)
Agresywność
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzina
(3)
Tożsamość płciowa
(3)
Autoprezentacja
(2)
Ból
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Grupy społeczne
(2)
Leczenie
(2)
Macierzyństwo
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Przestępcy
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Samopoznanie
(2)
Seksualność
(2)
Seksuologia
(2)
Sukces
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Aborcja
(1)
Akceptacja choroby
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autystycy
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Choroby
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chuligaństwo
(1)
Ciąża
(1)
Czas
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dzielnicowi
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka seksualna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Homoseksualizm
(1)
Jakość życia
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kariera
(1)
Kibice
(1)
Kobiecość
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Kultura organizacji
(1)
Kłamstwo
(1)
Makijaż
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nałóg
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odchudzanie
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Otyłość
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Piłka nożna
(1)
Policjanci
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Felieton polski
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Niepełnosprawność ruchowa – ujęcia terminologiczne i koncepcyjne: 1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności; 2. Niepełnosprawność ruchowa – definicja, zakres i klasyfikacje; 3. Psychospołeczne konsekwencje nabycia niepełnosprawności ruchowej; 4. Kategoria płci w analizach dotyczących niepełnosprawności ruchowej. Rozdział II. Akceptacja niepełnosprawności: 1. Pojęcie akceptacji; 2. Proces akceptacji niepełnosprawności; 3. Uwarunkowania akceptacji niepełnosprawności – stan badań. Rozdział III. Wybrane zasoby radzenia sobie kobiet z niepełnosprawnością ruchu: 1. Podmiotowe zasoby radzenia sobie kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu; 2. Społeczne zasoby radzenia sobie kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu. Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań własnych: 1. Uzasadnienie podjętej problematyki; 2. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy; 3. Zmienne i wskaźniki; 4. Metoda badań; 5. Charakterystyka badanej grupy; 6. Metody statystyczne analizy danych. Rozdział V. Akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet – analiza wyników badań empirycznych: 1. Natężenie akceptacji niepełnosprawności badanych kobiet; 2. Akceptacja niepełnosprawności badanych kobiet a zmienne socjodemograficzne; 3. Akceptacja niepełnosprawności badanych kobiet a zmienne związane z niepełnosprawnością; 4. Typologia akceptacji niepełnosprawności u badanych kobiet. Rozdział VI. Radzenie sobie i zasoby radzenia sobie badanych kobiet – analiza wyników badań empirycznych: 1. Radzenie sobie badanych kobiet; 2. Wybrane zasoby radzenia sobie badanych kobiet. Rozdział VII. Zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet: 1. Radzenie sobie a akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet; 2. Zasoby radzenia sobie a akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet. 3. Znaczenie oceny niepełnosprawności w ustalaniu zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet; 4. Rodzaj oceny niepełnosprawności a struktura zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet. Rozdział VIII. Podsumowanie z dyskusją wyników badań: 1. Akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet; 2. Radzenie sobie oraz podmiotowe i społeczne zasoby radzenia sobie badanych kobiet; 3. Zależności między radzeniem sobie oraz zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet z niepełnosprawnością ruchową; 4. Ocena niepełnosprawności a akceptacja niepełnosprawności, radzenie sobie i zasoby radzenia sobie u badanych kobiet z niepełnosprawnością ruchową; 5. Ocena niepełnosprawności a struktura zależności między radzeniem sobie, zasobami radzenia sobie a akceptacją ograniczeń w ruchu u badanych kobiet; 6. Ograniczenia przeprowadzonych badań; 7. Implikacje poznawcze i postulaty dla praktyki rehabilitacyjnej. Zakończenie; Literatura; Spis tabel i wykresów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im.Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu ; Nr 377)
1. Fenomen brutalnych widowisk "sportowych". Rys historyczny. 2. Czym jest widowisko sportowe i na czym polega jego fenomen. 3. Medyczne aspekty kibicowania. 4. Kobiety na boiskach i trybunach sportowych. 5. Kibice i pseudokibice. 6. Psychospołeczne aspekty kibicowania. 7. "Liga chuliganów". Systemy przyjaźni i wrogości. 8. Pozastadionowi chuligani futbologi. "Ustawki". 9. Piłka nożna i religia. 10. Lokalne aspekty kibicowania. Antysemityzm, faszyzm, komunizm, nazizm, szowinizm. 11. Media i sport Prasa - radio - telewizja - Internet. 12. "Związki zawodowe" kibiców. Casus poznańskiej "Wiary Lecha". 13. Pozytywne sposoby wywierania wpływu przez kibicach. Lokalny patriotyzm. 14. Negatywne sposoby wywierania wpływu przez pseudokibiców. 15. Policja jako przeciwnik chuliganów futbolowych. 16. Koszty zabezpieczania imprez masowch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Późna dorosłość jako szansa rozwoju z perspektywy teorii przywiązania. 2. Mądrość w okresie późnej dorosłości jako efekt indywidualizacji rozwoju. 3. Regulacja emocji w okresie późnej dorosłości. 4. Miłość i bliskie związki w okresie późnej dorosłości. 5. Współcześni dziadkowie i ich znaczenie dla rozwoju wnuków. 6. Wspólna opowieść dziadków i wnuków - o roli wzajemnych powiązań w systemie rodzinnym. 7. Zaangażowanie w działalność społeczności lokalnej. 8. Potrzeby edukacyjne kobiet w okresie późnej dorosłości. 9. Uczenie się od nauczyciela i od rówieśników w procesie edukacji artystycznej podejmowanej w okresie późnej dorosłości. 10. Psychologiczne wyznaczniki programowania jakości środowiska życia osób w podeszłym wieku. 11. Wspomaganie rozwoju czy opieka w okresie późnej dorosłości? 12. Wspomaganie rozwoju osób starszych na miarę nowoczesnego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Metaanalizy w psychologii kobiety; Społecznokonstruktywistyczne podejście do rodzaju; Społeczne uczenie się męskości i kobiecości; Perspektywa międzykulturowa; Polityka płci: różnice między kobieta a mężczyzną w sypialni, kuchni i gabinecie; Agresja mężczyzn wobec kobiet: perspektywa ewolucyjna; Molestowanie seksualne; Seksizm: perspektywa zintegrowana; Kobiety a zdrowie psychiczne; Stereotypy płci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (21) 2002)
Nieregularnie
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
O autorce: Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu”, „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. O książce: Psychologiczna proza, która zagląda w duszę i niesie obserwacje dotyczące życiowych wyborów. Daje nadzieję, że nie jest za późno, by żyć. Bohaterka „Kamienicy" obserwuje ludzi i snuje w głowie ich wydumane historie. Analizuje siebie, własne ciało i podejmowane decyzje. Poświęca dużo uwagi córce, która wyszła z nałogu alkoholowego i także uczy się żyć na nowo. „Kamienica" opowiada o nieubłaganym przemijaniu, zapomnianych pasjach i porzuconych pragnieniach oraz próbach powrotu do swojego serca. Jest idealną lekturą, bo dodaje wiary we własne siły i przekonuje, że nigdy nie jest za późno na życie pełną piersią. To książka, którą warto częstować się codziennie po kawałku. Alžběta Bublanová posiada oryginalny styl snucia historii. Rozmyślnie zadaje pytania o sens życia, zwinnie obrazuje relacje matki i córki, przekonująco interpretuje myśli. W twórczości stawia na prozę życia, opisując ją szczegółowym językiem i tworząc świadomie ukształtowany obraz postaci. Jej wizja daje nadzieję, że można pójść nową drogą, na którą dotychczas nie miało się odwagi. Fragment recenzji: „Autorka bardzo szczegółowo zajmuje się psychologią postaci matki i córki, ich bardzo skomplikowaną relacją naznaczoną alkoholizmem córki. Żadna z postaci nie stanowi odzwierciedlenia doświadczeń autorki. Alžběta Bublanová nie jest w wieku zbliżonym do książkowej matki, która jest na emeryturze, ani nie ma doświadczenia książkowej bezdzietnej córki, poruszającej się na krawędzi egzystencji. Mimo to autorka pokazała obie postacie bardzo dobrze i wiarygodnie. Dzięki bogatemu językowi „Kamienica” staje się literaturą, która się nie narzuca, ale jest bardzo interesującą, świadczącą o talencie jej autorki, która, jak podkreśliłem na wstępie, ma jeszcze wiele przed sobą.” – Jiří Lojín, Vaše Literatura
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozdrażniona życiem piętnastoletnia Adéla pragnie decydować o sobie tu i teraz, dlatego często ucieka do nocnego baru Cisza. Opuszcza szkołę i dom, a jedynym stałym elementem jest dla niej ten bar. Świat dziewczyny z czasem się zmienia, podobnie jak jej ambicje i aspiracje. Idziemy za bohaterką, przyglądając się jej, gdzie jeden rozdział to jeden rok. Mijając trzydzieste urodziny Adéli, widzimy, jak wyimaginowany krąg się zamyka. ------- Mocna, kipiąca od emocji powieść Alžběty Bublanovej obnaża naturę koła życia. W pogoni za dorosłością i złudną wizją szczęścia można się zatracić. Każdy, podobnie jak bohaterka, ma własną Ciszę, w której szuka schronienia, uciekając przed uwierającą rzeczywistością. Jola Bugała-Urbańska z @Czytanie.na.platanie -------- Alžbeta Bublanová uświadamia, że jeśli czujemy w sobie pustkę, to staramy się ją zapełnić w przeróżny sposób. Otchłań wciąga Adélę i chce przejąć kontrolę nad jej życiem, wywołując w dziewczynie chęć ucieczki, rozczarowanie codziennością i trudne emocje. Refleksje nad sensem życia mogą przytłaczać bez względu na wiek. Barbara Pawliczek, autorka „Punktu wspólnego” -------- Wypijam pierwszy kieliszek. – Czuję nienawiść – szepczę. – Do kogo? – Do rodziny. Ale też do siebie. Nie wiem, co to jest. Jakaś potrzeba, aby coś osiągnąć. Już teraz. Nie czekać, aż będę miała trzydzieści lat. Boję się, że potem już się nie da. Albo coś zrobię teraz, albo już nigdy. Potem będę już zbyt leniwa. Zacznę rodzić dzieci. Znajdę pracę, w której będę miała spokój. Rano do pracy, z pracy do domu do męża, po drodze wstąpić do sklepu, zrobić zakupy, ugotować obiad. I do tego dzieci. Każdy dom jest taki sam. I czekanie na urlop. A potem na śmierć. Nikt nie ma nic innego. Ja tak nie chcę. Barmanka mi dolewa. – Życie cię uspokoi. -------- Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu” (W ciszy), „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” (Im przeznaczone) oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Jest współautorką poradnika dla pisarzy „Cvičebnice tvůrčího psaní: I Shakespeare nějak začal” (Ćwiczenia kreatywnego pisania. I Szekspir jakoś zaczynał). Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. Od ponad czterech lat uczy kreatywnego pisania i wydaje lokalny magazyn o jednej z praskich dzielnic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Powieść „Im przeznaczone” kreśli drogi determinujące naszą tożsamość, wskazując na marzenia i czyny naszych rodziców, ale pokazuje również, że sami mamy w sobie siłę, by być kim chcemy i by żyć w taki sposób, jaki sami uznamy za słuszne. Niezwykłe ciepło płynie z zakończenia książki. Okazuje się, że miłość i tak wygrywa! FRAGMENT RECENZJI: „Po raz kolejny Alžběcie Bublanovej udało się z łatwością przeniknąć do wnętrza swoich bohaterów, choć ich perypetie nie są łatwe. O sile powieści »Im przeznaczone« nie świadczy objętość, ale sposób w jaki autorka prowadzi narrację. Jest to lektura wymagająca skupienia, która szczególnie mocno rezonuje u wrażliwych czytelników.” – Baru Javorková, Knihomilka O AUTORCE: Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu”, „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” (Im przeznaczone) oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Jest współautorką poradnika dla pisarzy „Cvičebnice tvůrčího psaní: I Shakespeare nějak začal” (Ćwiczenia kreatywnego pisania. I Szekspir jakoś zaczynał). Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. Od ponad czterech lat uczy kreatywnego pisania w ramach projektu Kursy z Salonu i wydaje lokalny magazyn „Náměsíčník” o jednej z praskich dzielnic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej