Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(240)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(238)
Publikacje fachowe
(53)
Publikacje naukowe
(48)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(3)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(194)
dostępne
(129)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(133)
Czytelnia
(195)
Autor
Haliżak Edward (1950- )
(13)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(6)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(6)
Kuźniar Roman (1953- )
(6)
Łoś-Nowak Teresa (1945- )
(5)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(4)
Najlepszy Eugeniusz
(4)
Antonowicz Paweł
(3)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(3)
Cziomer Erhard (1940-2020)
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Dzwonkowski Henryk
(3)
Głuchowski Jan (1940- )
(3)
Helin Andre
(3)
Latoszek Ewa (1954- )
(3)
Ludwikowski Rett R. (1943- )
(3)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(3)
Misala Józef (1950-2011)
(3)
Morawski Wojciech
(3)
Popławski Dariusz (1954- )
(3)
Pszczółka Ireneusz
(3)
Wiktor Jan W
(3)
Barcz Jan (1953- )
(2)
Bieda Małgorzata
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Budnikowski Adam (1948- )
(2)
Cebrowska Teresa (1949- )
(2)
Fedorowicz Zdzisław (1922-2007)
(2)
Garlińska-Bielawska Joanna
(2)
Huntington Samuel P. (1927-2008)
(2)
Jankowska Hanna
(2)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta (1950- )
(2)
Kosztowniak Aneta
(2)
Kowalik Paweł
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Kruczalak Kazimierz (1934-2002)
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Marciniak-Neider Danuta
(2)
Matuszewski Wojciech
(2)
Mesjasz Lidia
(2)
Messner Zbigniew (1929-2014)
(2)
Michalczyk Wawrzyniec
(2)
Misztal Piotr
(2)
Molendowski Edward
(2)
Mruk Henryk (1948- )
(2)
Olesińska Agnieszka (1968- )
(2)
Oręziak Leokadia (1954- )
(2)
Parzymies Stanisław (1938- )
(2)
Pera Jacek
(2)
Pfaff Józef (1953- )
(2)
Pietrzak Agnieszka
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Proczek Magdalena (1971- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Siciński Jędrzej
(2)
Teichmann Eufemia (1939- )
(2)
Uścińska Gertruda (1958- )
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Zabielski Kazimierz
(2)
Zyblikiewicz Lubomir W. (1943- )
(2)
Żbikowska Agnieszka
(2)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Ambukita Eric
(1)
Babaev Ûrij Agivovič
(1)
Babiarz Stefan
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerowicz Leszek (1947- )
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baylis John (1946- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Becla Agnieszka
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bernaziuk Anna
(1)
Bernaś Bogumił
(1)
Biegański Zdzisław
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Bielawski Paweł
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biernat Janusz
(1)
Bilski Janusz (1949- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bogucki Stanisław
(1)
Bojarski Janusz
(1)
Boniecki Adam
(1)
Borodin Yevgeniy
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Borszowski Paweł (1972- )
(1)
Bossak Jan W
(1)
Brazilij Natalija
(1)
Brigham Eugene F
(1)
Brolik Jacek (1958- )
(1)
Bógdał-Brzezińska Agnieszka (1972- )
(1)
Bączyk Mirosław
(1)
Bąkowska Nina
(1)
Błaszczyk Andrzej
(1)
Caves Richard E
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(171)
1990 - 1999
(26)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(241)
Rosja
(2)
Język
polski
(241)
rosyjski
(2)
Temat
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(41)
Finanse międzynarodowe
(37)
Handel międzynarodowy
(37)
Globalizacja
(32)
Polityka międzynarodowa
(26)
Przedsiębiorstwo
(21)
Rozliczenia międzynarodowe
(21)
Unia Europejska (UE)
(21)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(19)
Stosunki międzynarodowe
(18)
Finanse
(15)
Handel zagraniczny
(15)
Organizacje międzynarodowe
(15)
Gospodarka
(14)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(14)
Gospodarka światowa
(13)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(12)
Prawo Unii Europejskiej
(12)
Prawo podatkowe
(12)
Rynek finansowy
(11)
Gospodarka narodowa
(10)
Integracja europejska
(10)
Konkurencja
(10)
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF)
(10)
Rachunkowość
(10)
Rynek kapitałowy
(10)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(9)
Pieniądz
(9)
Podatek
(9)
Prawo międzynarodowe
(9)
Sprawozdawczość finansowa
(9)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(8)
Rachunkowość międzynarodowa
(8)
Współpraca gospodarcza
(8)
Zarządzanie
(8)
Banki
(7)
Euro (pieniądz)
(7)
Integracja gospodarcza
(7)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(7)
Rachunkowość finansowa
(7)
Rynek walutowy
(7)
Transport międzynarodowy
(7)
Unia Europejska
(7)
Cło
(6)
Finanse przedsiębiorstwa
(6)
Inwestycje zagraniczne
(6)
Marketing międzynarodowy
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Organizacje gospodarcze międzynarodowe
(6)
Polityka handlowa
(6)
Umowy międzynarodowe gospodarcze
(6)
Światowa Organizacja Handlu (WTO)
(6)
Innowacje
(5)
Instytucje finansowe międzynarodowe
(5)
Konkurencyjność międzynarodowa
(5)
Kursy walutowe
(5)
Obrót pieniężny
(5)
Prawo handlowe
(5)
Prawo ochrony środowiska międzynarodowe
(5)
Prawo podatkowe międzynarodowe
(5)
Terroryzm
(5)
Zarządzanie wiedzą
(5)
Bank centralny
(4)
Budżet państwa
(4)
Budżety terenowe
(4)
Decyzje
(4)
Finanse publiczne
(4)
Harmonizacja prawa
(4)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(4)
Konkurencyjność
(4)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(4)
NATO
(4)
Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ)
(4)
Podatki i opłaty lokalne
(4)
Polityka transportowa
(4)
Polityka zagraniczna
(4)
Prawo finansowe międzynarodowe
(4)
Prawo gospodarcze
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Rynek finansowy międzynarodowy
(4)
Ryzyko
(4)
Strefa wolnego handlu
(4)
Transfer technologii
(4)
Ubezpieczenia społeczne
(4)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(4)
Bilans płatniczy
(3)
Dług państwowy
(3)
Dług publiczny
(3)
Ekologia
(3)
Europejski System Walutowy
(3)
Fundusze celowe
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Informacja gospodarcza
(3)
Instytucje europejskie
(3)
Instytucje finansowe
(3)
Internet
(3)
Kapitał
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Temat: czas
2001-
(51)
1989-2000
(25)
1901-2000
(12)
1945-1989
(7)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(70)
Kraje Unii Europejskiej
(35)
Europa
(18)
Świat
(18)
Europa Środkowo-Wschodnia
(5)
Rosja
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Chiny
(3)
Azja
(2)
Kraje rozwijające się
(2)
Niemcy
(2)
Region bałtycki
(2)
Afryka
(1)
Ameryka
(1)
Ameryka Łacińska
(1)
Australia
(1)
Białoruś
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Kazachstan
(1)
Gatunek
Podręcznik
(76)
Opracowanie
(41)
Praca zbiorowa
(28)
Monografia
(14)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradnik
(4)
Analiza i interpretacja
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Publicystyka
(2)
Słownik angielsko-polski
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Artykuły
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Dane statystyczne
(1)
Komentarz
(1)
Komentarz prawny
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Wzory umów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(176)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(51)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(41)
Zarządzanie i marketing
(25)
Transport i logistyka
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
243 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Logistyka międzynarodowa w globalizacji, regionalizacji i internacjonalizacji gospodarki światowej 1.1. Logistyka w warunkach globalizacji 1.2. Regionalizacja w gospodarce i logistyce 1.3. Formy i miary internacjonalizacji przedsiębiorstwa i logistyki ROZDZIAŁ 2. Istota i znaczenie współczesnej logistyki międzynarodowej w biznesie 2.1. Biznes międzynarodowy w procesie globalizacji 2.2. Istota i funkcje teorii logistyki międzynarodowej 2.3. Metody zarządzania logistyką międzynarodową ROZDZIAŁ 3. Logistyka międzynarodowa w wymianie towarów i usług 3.1. Współczesne determinanty rozwoju wymiany międzynarodowej 3.2. Rola logistyki w międzynarodowej wymianie towarów 3.3. Logistyczne uwarunkowania międzynarodowej wymiany usług ROZDZIAŁ 4. Znaczenie logistyki w międzynarodowych przepływach czynników wytwórczych 4.1. Międzynarodowe przepływy czynników wytwórczych: koncepcje, metody, zadania 4.2. Międzynarodowy łańcuch dostaw jako podstawa przepływów czynników wytwórczych 4.3. Zadania konfiguracji sieci logistycznej w przepływach czynników wytwórczych ROZDZIAŁ 5. Wpływ logistyki na poziom międzynarodowej konkurencyjności krajów i przedsiębiorstw 5.1. Ważniejsze mierniki konkurencyjności przedsiębiorstw 5.2. Logistykochłonność jako miara konkurencyjności regionów i sektorów 5.3. Ocena logistykochłonności różnych regionów na świecie ROZDZIAŁ 6. Miejsce logistyki w strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego i korporacji transnarodowej 6.1. Współczesne teorie przedsiębiorstwa i korporacji transnarodowych 6.2. Logistyka w strategii i strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego 6.3. Kierunki rozwoju logistyki międzynarodowej w KTN i gospodarce światowej; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoria wymiany międzynarodowej: Podstawy funkcjonowania rynków międzynarodowych; Standardowy model handlu międzynarodowego; Teoria proporcji czynników produkcji- model Heckschera-Ohlina; Nowe teorie handlu międzynarodowego; Teoria handlu a nowa geografia ekonomiczna; Międzynarodowe przepływy czynników produkcji; Handel a rozwój gospodarczy; 2. Teoria polityki handlu międzynarodowego: Wolny handel a cele i zakres polityki handlu międzynarodowego; Racjonalne ekonomiczne argumenty za protekcjonizmem w warunkach tradycyjnej teorii handlu międzynarodowego; Instrumenty polityki handlu międzynarodowego; Racjonalne ekonomiczne argumenty za protekcjonizmem w warunkach "nowej" teorii handlu - strategiczna polityka handlu międzynarodowego; Polityka handlu międzynarodowego krajów rozwijających się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozumienie strategii globalnej; Analizowanie potencjału globalizacyjnego sektora; Budowanie uczestnictwa w rynku globalnym; Projektowanie globalnych produktów i usług; Lokalizowanie globalnej działalności; Tworzenie marketingu globalnego; Globalne posunięcia konkurencyjne; Budowanie organizacji globalnej; Strategia regionalna; Pomiar czynników globalizacji sektora i instrumentów strategii globalnej; Globalna analiza strategiczna. Aneks: Formularze do oceny strategii bazowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Wizje Europy / Instytut Nauk Politycznych Uniwersytet Warszawski ; 5)
1. Kraje strefy Euro: Geneza euro: uwarunkowania, etapy i podstawy prawne; Kraje strefy euro; Wejście Słowacji do strefy euro; 2. Ekonomiczne aspekty wprowadzenia Euro w Polsce: Polska w drodze do euro; Kiedy wejść do strefy euro i do jakiego euro- argumenty ekonomiczne i polityczne; 3. Polityczno-społeczne aspekty wprowadzenia euro w Polsce: Stosunek partii politycznych do kwestii przystąpienia Polski do strefy euro; Związki zawodowe a euro w Polsce; Organizacja pracodawców a wprowadzenie euro w Polsce; 4. Prawno-ustrojowe aspekty wprowadzenia euro w Polsce: Prawno-ustrojowe aspekty członkostwa Polski w Unii Gospodarczej i Walutowej; Polska a problem konwergencji prawnej dotyczący pełnej realizacji III etapu Unii Gospodarczej; Polska na drodze do euro- zagadnienia prawne; Konstytucyjne aspekty przystąpienia przez Polskę do strefy euro; Euro-nowelizacja Konstytucji RP; Narodowy Bank Polski jako przedmiot prac konstytucyjnych w latach 1989-2009 (zarys); 5. Opinia publiczna wobec wprowadzenia euro w Polsce: Opinia społeczna na temat wprowadzenia w Polsce euro; Społeczeństwo polskie wobec wspólnej waluty europejskiej; Nastawienia Polaków do waluty euro; Euro kontra PLN
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Przedmiot i zakres stosunków międzynarodowych : 1. Stosunki międzynarodowe jako dyscyplina naukowa, 2. Metody badań stosunków międzynarodowych. Cz. II Uczestnicy stosunków międzynarodowych : 3. Państwa, 4. Narody i religie, 5. Organizacje międzynarodowe, 6. Korporacje wielonarodowe. Cz. III System międzynarodowy : 7. Struktura i ewolucja systemu międzynarodowego, 8. Polityka zagraniczna państwa, 9. Władza międzynarodowa, 10. Bezpieczeństwo międzynarodowe. Cz. IV Podstawowe problemy globalizacji : 11. Ludność, żywność i zasoby surowcowe, 12. Struktura i funkcjonowanie współczesnej gospodarki światowej, 13. Ochrona środowiska naturalnego i zdrowie, 14. Konflikty międzynarodowe, 15. Międzynarodowe aspekty ochrony praw człowieka. Cz. V System regionalny : Europa : 16. Regionalizm, 17. Integracja europejska, 18. Wspólnota atlantycka, 19. Europa Środkowo-Wschodnia, 20. Rosja i Wspólnota Niepodległych Państw, 21. Bezpieczeństwo i współpraca w Europie, 22. Miejsce i rola Polski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Bilans płatniczy a mechanizmy dostawcze, 2. Nierównowaga obrotów bieżących w wybranych krajach Unii Gospodarczej i Walutowej oraz w krajach Europy Środkowo - Wschodniej, 3. Modelowe determinanty bilansu obrotów bieżących - wpływ fundamantalnych relacji makroekonomicznych, 4. Teoretyczne koncepcje bezpiecznego i stabilnego deficytu obrotów bieżących, 5. badania determinant biklansu obrotów bieżących i jego stabilności w literaturze światowej, 6. Empiryczna analiza stabilności deficytu obrotów bieżących w wybranej grupie krajów Europy Środkowo - Wschodniej oraz Unii Gospodarczej i Walutowej, 7. Determinanty salda bilansu obrotów bieżących w grupie wybranych krajów Europy Środkowo - Wschodnirej oraz Unii Gospodarczej i Walutowej, 8. Czynniki kształtujące bilans obrotów finansowych i kapitałowych w grupie wybranych krajów Europy Środkowo - Wschodniej oraz Unii Gospodarczej i Walutowej, 9. Zmiany międzynarodowej pozycji inwestycyjnej netto w grupie wybranych krajów Europy Środkowo - Wschodniej oraz Unii Gospodarczej i Walutowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 319, [1] s. : rys., tabl. ; 24 cm.
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki światowej; R.2 Teoretyczne aspekty wymiany międzynarodowej R.3 Ewolucja międzynarodowych stosunków handlowych; R.4 Przemiany w międzynarodowych stosunkach walutowych; R.5 Kryzysy finansowe we współczesnej gospodarce światowej; R.6 Procesy integracji gospodarczej we współczesnym świecie; R.7 Europejski organizacje i porozumienia gospodarcze; R.8 Państwa Europy Środkowowschodniej wobec wyzwań rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy prawne stosowania MSSF w Polsce oraz Unii Europejskiej: Regulacje wprowadzające MSR do systemu prawnego Unii Europejskiej; Przepisy krajowe wprowadzające MSR - ustawa o rachunkowości; Zasady obowiązujące na rynkach regulowanych. 2. Analiza porównawcza wytycznych zawartych w MSSF oraz przepisach krajowych: Polityka rachunkowości; Układ poszczególnych elementów sprawozdania finansowego; Rzeczowe aktywa trwałe; Nieruchomości inwestycyjne; Wartości niematerialne; Leasing; Utrata wartości; Aktywa trwałe przeznaczone do sprzedaży oraz działalność zaniechana; Zapasy; Koszty finansowania zewnętrznego; Należności; Środki pieniężne; Rozliczenia międzyokresowe; Kapitały własne jako instrument finansowy; Rezerwy; Zobowiązania; Podatek dochodowy; Instrumenty finansowe; Przychody; Koszty działalności; Praktyczne przykłady zastosowania wybranych MSR. 3. Zasady przekształcenia sprawozdań finansowych przy zastosowaniu MSSF 1; Ogólna formuła przekształcenia na podstawie MSSF 1; Założenia do przykładu; Przekształcenie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego; Ocena sytuacji finansowej jednostki na podstawie dwóch wariantów sprawozdawczych (MSR i UoR); Ujawnienie informacji - lista ujawnień
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
1. Ryzyko krajowe eksportera, 2. Rodzaje zagraniczego ryzyka eksportera, 3. Metody i sposoby zarządzania ryzykiem, 4. Zarządzanie ryzykiem krajowym eksportera, 5. Zarządzanie ryzykiem zagranicznym, 6. Sposoby rozliczeń międzybankowych, 7. Bankowe formy rozliczeń importowych, 8. Bankowe formy rozliczeń eksportowych, 9. Bankowe formy zabezpieczenia płatności w obrocie międzynarodowym, 10. inne formy zabezpieczenia płatności eksportowych, 11. Bankowe formy zabezpieczenia ryzyk kontraktowych w obrocie międzynarodowym, 12. Transakcje zabezpieczające ryzyko kursowe w rozliczeniach międzynarodowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Organizacje międzynarodowe : niepaństwowi uczestnicy stosunków międzynarodowych, 2. Struktura międzynarodowych organizacji rządowych, 3. Proces podejmowania uchwał, 4. Międzynarodowe organizacje uniwersalne, 5. Organizacje regionalne o charakterze ogólnym : Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie, Organizacja Państw Amerykańskich - OPA, Organizacja Jedności Afrykańskiej -OJA, Liga Państw Arabskich - LPA, Organizacja Konferencji Islamskiej, Wspólnota Niepodległych Państw 6. Międzynarodowe organizacje grupowe : Organizacje polityczne i militarne, Organizacje integracji gospodarczej państw wysoko uprzemysłowionych, Organizacje gospodarcze krajów rozwijających się, Interpol, Międzynarodowe organizacje pozarządowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327.7 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2161)
Cz.I Wprowadzenie do teorii stosunków międzynarodowych; Cz.II Systemy międzynarodowe: specyfika i mechanizmy funkcjonowania; Cz.III Uczestnicy stosunków międzynarodowych; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327.7 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2868)
Cz.I Wprowadzenie do teorii stosunków międzynarodowych; Cz.II Podejście systemowe w nauce o stosunkach międzynarodowych; Cz.III Uczestnicy stosunków międzynarodowych;
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327.7 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Marketing jako działalność związana z rynkiem, R.2 Międzynarodowe otoczenie marketingowe, R.3 Segmentacj a rynku międzynarodowego i wybór rynku docelowego, R.4 Marketing-mix na rynku miedzynarodowym, R.5 Marketing na rynku Unii europejskiej.Wybrane problemy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Organizacje międzynarodowe : niepaństwowi uczestnicy stosunków międzynarodowych, 2. Struktura międzynarodowych organizacji rządowych, 3. Proces podejmowania uchwał, 4. Międzynarodowe organizacje uniwersalne, 5. Organizacje regionalne o charakterze ogólnym : Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie, Organizacja Państw Amerykańskich - OPA, Organizacja Jedności Afrykańskiej -OJA, Liga Państw Arabskich - LPA, Organizacja Konferencji Islamskiej, Wspólnota Niepodległych Państw 6. Międzynarodowe organizacje grupowe : Organizacje polityczne i militarne, Organizacje integracji gospodarczej państw wysoko uprzemysłowionych, Organizacje gospodarcze krajów rozwijających się, Interpol, Międzynarodowe organizacje pozarządowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3044)
1. Stosunki międzynarodowe jako dyscyplina naukowa: Stosunki międzynarodowe w perspektywie teoretycznej; Nurty i paradygmaty w nauce o stosunkach międzynarodowych; Uczestnicy stosunków międzynarodowych; Polityka zagraniczna; System międzynarodowy; 2. Formy przejawiania się stosunków międzynarodowych: Polityczno-prawne formy organizacyjne stosunków międzynarodowych; Patologiczne formy przejawiania się stosunków międzynarodowych; 3. Stosunki międzynarodowe w perspektywie ontologicznej: Unia Europejska jako wspólnota polityczna, ekonomiczna i bezpieczeństwa; Europa Środkowa; Federacja Rosyjska i Wspólnota Niepodległych Państw; System paneuropejski; Regionalizm w stosunkach międzynarodowych; Afryka we współczesnych stosunkach międzynarodowych; Region Azji i Pacyfiku w stosunkach międzynarodowych; Ameryka Łacińska w stosunkach międzynarodowych; Globalizacja w stosunkach miedzynarodowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Podstawowe elementy kontraktu w handlu zagraniczny m, R.2 Zasady realizacji płatności w handlu zagranicznym, R.3 Płatności a warunki dostawy towaru, R.4 Czek i polecenie wypłaty w handlu zagranicznym, R.5 Weksel w handlu zagranicznym, R.6 Inkaso dokumentowe, R.7 charakterystyka akredytywy dokumentowej, R.8 Dokumenty prezentowane w ramach akredytywy, r.9 Regulacje międzynarodowej izby handlowej dotyczące akredytywy dokumentowej , R.10 Analiza warunków przykładowych akredytywy, R.11
Gwarancje bankowe, R.12 Kredyty eksportowe i ich ubez pieczenie, R.13 Faktoring w handlu zagranicznym, r.14 Forfaiting w handlu zagranicznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka w biznesie międzynarodowym / Piotr Banaszyk, Elżbieta Gołembska. - Wyd. 1 - 1 dodruk (PWN). - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2017. - 164 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Logistyka)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym na tle ewolucji uwarunkowań konkurowania 1.1. Wpływ otoczenia na zarządzanie przedsiębiorstwem 1.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw we współczesnych koncepcjach naukowych 1.3. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie przedsiębiorstwem Rozdział 2. Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym 2.1. Miejsce i rola logistyki w organizacji i zarządzaniu przedsiębiorstwem 2.2. Ważniejsze funkcje zarządzania logistycznego 2.3. Metody zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem Rozdział 3. Zarządzanie z logistyką jako strategią w praktyce przedsiębiorstw – wyniki badań 3.1. Metoda ekspercka w badaniach zarządzania logistycznego w biznesie międzynarodowym 3.2. Ocena praktyki zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem 3.3. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie – diagnoza i kierunki rozwoju 3.4. Skuteczność zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie Rozdział 4. Przedsiębiorstwo jako ogniwo łańcucha dostaw 4.1. Strategiczne znaczenie łańcucha dostaw w biznesie międzynarodowym 4.2. Nowoczesne łańcuchy dostaw 4.3. Charakter rynku przedsiębiorstwa a jego łańcuch dostaw Rozdział 5. Sieci dostaw jako odmiany sieci gospodarczych 5.1. Uwarunkowania budowy i eksploatacji logistycznej sieci dostaw 5.2. Punkty modalne w sieci dostaw 5.3. Metody konfigurowania sieci dostaw Rozdział 6. Wpływ zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie na rozwój biznesu międzynarodowego 6.1. Rola zarządzania logistycznego w redukowaniu asymetrii informacji rynkowej 6.2. Czynniki ograniczające i stymulujące wpływ zarządzania logistycznego na biznes międzynarodowy 6.3. Ważniejsze zasady implementacji polityki logistycznej UE w przedsiębiorstwach międzynarodowych; Bibliografia; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradniki Prawnicze)
Zawiera: Cz. I: R. 1 Proces kształtowania się jednolitych międzynarodowo norm w odniesieniu do kontraktów sprzedaży; R.2 Ogólna ch-ka Konwencji Wiedeńskiej z 1980 r. o kontraktach międzynarodowej sprzedaży towarów; R.3 Pojęcie i charakter prawny ofert oraz akceptacji w świetle postanowień Konwencji Wiedeńskiej; R.4 Modyfikujące przyjęcie oferty. Problematyka tzw. „kolizji wzorców kontraktowych”; R.5 Zawarcie kontraktu w drodze negocjacji; R.6 Uwagi i wnioski końcowe. Cz. II Modelowa ustawa UNCITRAL dotycząca zagadnień prawnych związanych z Elektronicznym Przekazem Danych (Electronic Data Interchange w skrócie EDI) i pokrewnych środków komunikacyjnych. Cz. III Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzona w Wiedniu 11.04.1980 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Globalizacja i procesy internacjonalizacji w marketingu międzynarodowym : Niektóre aspekty marketingowe światowego kryzysu gospodarczego ; Ścieżki internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw- podejście ewolucyjne ; Problemy zarządzania marketingowego w przestrzeni międzykulturowej ; Paradygmat produktywności jako wymiar globalnej kultury ekonomicznej a dylemat wyboru działań marketingowych ; Kształtowanie przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w warunkach globalizacji i internacjonalizacji ; Determinanty wyznaczające globalny zasięg działalności innowacyjnej przedsiębiorstw; Strategia lizbońska wobec uwarunkowań rozwojowych i konkurencyjnych sektora MSP ; Proces internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw zaawansowanych technologii; Bariery internacjonalizacji MSP przez e-handel - próba ujęcia modelowego; Unijna polityka wsparcia sektora MSP elementem uwarunkowań międzynarodowej aktywności przedsiębiorstw ; Problemy i perspektywy rozwoju marketingu międzynarodowego przedsiębiorstw Ukrainy w kontekście eurointegracji ; Marketing międzynarodowy w procesie dydaktycznym - uwagi w świetle wyników badań studentów kierunku zarządzania ; Dydaktyka marketingu międzynarodowego- refleksje nad opiniami studentów ; 2. Strategiczne uwarunkowania i wyzwania wobec przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych: Ograniczenia koncepcji standaryzacji działalności przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym ; Motywy ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne ; Ekspansja korporacji międzynarodowych na rynki zagraniczne- wyniki badań ; Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym ; Kierunki, formy i efekty ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw; Polscy eksporterzy . Analiza komparatywna rankingów "Rzeczypospolitej" i "Polityki" ; Społeczna odpowiedzialność w misjach eksporterów; Warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych ; Przesłanki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne przedsiębiorstw usługowych ; Marketingowe wyzwania wejścia przedsiębiorstw ukraińskich na rynek Europy - analiza sytuacyjna; Potrzeby informacyjne przedsiębiorstw polskich w odniesieniu do rynków europejskich- w świetle wyników badań ; Formy pomocy preferowane przez przedsiębiorstwa zainteresowane budowaniem relacji z podmiotami otoczenia na rynkach krajów europejskich ; Tworzenie relacji z podmiotami rynku jako konsekwencja koncepcji zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw- analiza komparatywna rynku polskiego , ukraińskiego i chorwackiego ; Wzrost znaczenia relacji z konsumentem jako kierunek rozwoju koncepcji marketingu międzynarodowego ; Wykorzystanie relacji sieciowych w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw zaawansowanych technologii ; Ryzyko w marketingu partnerskim na rynku międzynarodowym ; Narzędzia budowy relacji polskich przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia na rynkach europejskich ; 3. Instrumentarium działań rynkowych przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym i międzykulturowym : Uwarunkowania kulturowe międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw; Kształtowanie marketingowej strategii produktów multisektorowych w środowisku międzykulturowym ; Marketing międzynarodowy żywności ekologicznej- współczesna idea i przyszłe problemy ; Uwarunkowania realizacji strategii oferowania produktów regionalnych w Unii Europejskiej ; Komunikowanie marki w warunkach internacjonalizacji ; Kulturowe uwarunkowania strategii marki i lojalności wobec marki - wybrane zagadnienia ; Determinanty stosowania strategii marki lokalnej przez firmy francuskie w Polsce; Design opakowań- diagnoza i kierunki zmian w ujęciu międzynarodowym ; Strategie dystrybucji na europejskim rynku farmaceutycznym ; 4. Konsument wobec wyzwań marketingu międzynarodowego: Wpływ procesu globalizacji na zachowania konsumentów ; Problemy konwergencji konsumpcji gospodarstw domowych w Polsce i w krajach Unii Europejskich ; Mieszane modele czynnikowe w ,międzynarodowej segmentacji psychograficznej - nowe podejście do segmentacji rynku ; Tożsamość kulturowa jako uwarunkowanie zachowań konsumentów w warunkach globalizacji ; Różnice kulturowe a zachowania rynkowe konsumentów ; Wpływ kraju pochodzenia na akceptację produktów przez konsumentów ; Polski konsument wobec wyzwań współczesnego rynku na przykładzie rynku żywności ; Postawy studentów wobec reklamy szokującej ; 5. Sektorowe zróżnicowanie marketingu międzynarodowego : Analiza teorii internacjonalizacji sieci handlowych ; Uwarunkowania międzynarodowej aktywności przedsiębiorstw handlowych ; Strategie internacjonalizacji dużych sieci handlowych na polskim rynku . Nowe wyzwania dla marketingu międzynarodowego ; Internacjonalizacja jako czynnik podnoszenia innowacyjności wielkopowierzchniowych placówek handlu detalicznego działającego w Polsce ; Internacjonalizacja usług biznesowych i jej implikacje dla marketingu ; Wpływ internacjonalizacji na działania marketingowe jednostek ochrony zdrowia w Polsce ; Specyfika zachowań konsumentów na rynku turystycznym i jej implikacje dla marketingu międzynarodowego ; Tanie linie lotnicze a rozwój turystyki międzynarodowej ; Wyzwania marketingowe w oferowaniu dóbr kultury na rynkach zagranicznych ; Internacjonalizacja sportu i jej wpływ na działania marketingowe klubów sportowych ; Internacjonalizacja jako determinanta rozwoju organizacji radiowych ; Individual Marketing on the Ukrainian Mobile Services Market ; Foreign TNCs in Russian Oil and Gas Industry ; Kooperacja międzynarodowa a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw przemysłu elektromaszynowego ; Współpraca w zakresie marketingu jako czynnik zwiększania międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw . Przykład polskiego przemysłu elektromaszynowego ; Wybrane działania marketingowe wyłącznego dystrybutora globalnej marki JCB na rynku polskim ; Kształtowanie długoterminowych relacji w sferze obsługi posprzedażowej ; Marketing międzynarodowy w działalności samorządowego regionu - współpraca zagraniczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej