Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(16)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(26)
Autor
Anzenbacher Arno
(2)
Fiutak Agnieszka
(2)
Pietrzykowski Tomasz
(2)
Zychowicz Juliusz
(2)
Adamczyk Jadwiga
(1)
Albigowski Marek
(1)
Andersen Svend
(1)
Augustyn Anna
(1)
Bogucka Iwona
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Hartley Robert F
(1)
Herbart Johann Friedrich
(1)
Hermanowski Marcin
(1)
Kieżun Witold
(1)
Konstańczak Stefan
(1)
Kostera Monika
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kubaczewska Wiesława
(1)
Kupiec Leszek
(1)
Mariański Janusz
(1)
Merecki Jarosław
(1)
Migoń Mieczysław P
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Moszkowicz Mieczysław
(1)
Motak Dominika
(1)
Myśliwiec Grzegorz
(1)
Oleksiuk Adam
(1)
Piotrowski Robert
(1)
Sanetra Walerian (1943- )
(1)
Seitel Fraser P
(1)
Sowinski Grzegorz
(1)
Stemlewska-Żakowicz Katarzyna
(1)
Stera Teodor
(1)
Styczeń Tadeusz
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Tabaszewski Tomasz
(1)
Tulibacki Witold
(1)
Weber Max
(1)
Zatorski Tadeusz
(1)
Ślipko Tadeusz
(1)
Śliwa Martyna
(1)
Święch Andrzej
(1)
Żylicz Leon
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(25)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Etyka
(8)
Etyka biznesu
(5)
Zarządzanie
(4)
Decyzje
(3)
Gospodarka
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Organizacja
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Reklama
(3)
Sumienie
(3)
Cnota (filoz.)
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Etyka lekarska
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Kara śmierci
(2)
Marketing
(2)
Medycyna
(2)
Odpowiedzialnośc cywilna
(2)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(2)
Odpowiedzialność karna
(2)
Public relations
(2)
Socjologia
(2)
Szczęście
(2)
Urzędnicy
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Administracja
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Bioetyka
(1)
Buddyzm
(1)
Bóg
(1)
Charakter
(1)
Cierpienie
(1)
Dane osobowe
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dzieci
(1)
Filozofia
(1)
Globalizacja
(1)
Hinduizm
(1)
Innowacje
(1)
Jakość
(1)
Judaizm
(1)
Konfucjanizm
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Liberalizm
(1)
Logika
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Moralność
(1)
Młodzież
(1)
Naturalizm
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Nerwice
(1)
Nowotwory
(1)
Obsługa klienta
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Odżywianie
(1)
Ofiary gwałtu
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opinia publiczna
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagogika
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Poronienie sztuczne
(1)
Praca
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo naturalne
(1)
Prawo pracy
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Psychozy
(1)
Pzredsiębiorstwo
(1)
Radiofonia
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Reklama radiowa
(1)
Religia
(1)
Rodzina
(1)
Schizofrenia
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Taoizm
(1)
Tomizm
(1)
Uczucia
(1)
Umowy zbiorowe
(1)
Utylitaryzm (filoz.)
(1)
Wina (etyka)
(1)
Wychowanie
(1)
Zabójstwo
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Związki homoseksualne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prawo w medycynie / Agnieszka Fiutak. - Wyd. 5 Stan prawny grudzień 2018 r. - Warszawa : C.H.Beck, 2019. - 257 s. ; 24 cm.
(Akademia Prawa / C.H.Beck)
Zawiera: Część I. Wiadomości ogólne. 1. Wprowadzenie do prawa medycznego: Pojęcie prawa medycznego; 2. Wykonywanie zawodu medycznego: Pojęcie zawodu Zawód lekarza i lekarza dentysty; Zawód pielęgniarki i położnej; Ratownik medyczny i ratownik; Zawód diagnosty laboratoryjnego; Zawód felczera; 3. Formy wykonywania zawodu: Uwagi ogólne; Umowa o pracę; Umowa cywilnoprawna; Indywidualna praktyka, indywidualna specjalistyczna praktyka; Grupowa praktyka; 4. Podstawowe obowiązki pracownika medycznego wynikające z wykonywania zawodu: Obowiązek udzielania pomocy; Informowanie pacjenta o stanie zdrowia; Prowadzenie i udostępnianie pacjentowi dokumentacji medycznej; Obowiązek zachowania tajemnicy; Poszanowanie intymności i godności osobistej pacjenta; Zakaz sprzedaży środków medycznych; Obowiązek ubezpieczenia; Obowiązek wykonywania zleceń lekarskich; Regulaminy porządkowe szpitali; 5. Prawa personelu medycznego: Odstąpienie od leczenia; Uzyskanie pełnej informacji o celowości wykonania zleceń lekarskich; Odmowa wykonania zlecenia lekarskiego; Ordynowanie produktów leczniczych i wyrobów medycznych; Lekarz i pielęgniarka jako funkcjonariusze publiczni; 6. Zgoda pacjenta: Uwagi ogólne; Podstawowe pojęcia; Charakterystyka instytucji zgody pacjenta; 7. Definicja i klasyfikacja błędów medycznych: Uwagi ogólne; Klasyfikacja błędów. Część II. Odpowiedzialność osób wykonujących zawody medyczne. 8. Rozwój odpowiedzialności lekarza za błąd w sztuce; 9. Pojęcie i rodzaje odpowiedzialności: Uwagi ogólne; Rodzaje odpowiedzialności; 10. Odpowiedzialność cywilna: Uwagi ogólne; Odpowiedzialność kontraktowa (ex contractu); Odpowiedzialność deliktowa (ex delicto); Zbieg odpowiedzialności; Charakter odpowiedzialności; Przesłanki odpowiedzialności; Rodzaje odpowiedzialności w zależności od łączącego stosunku personelu medycznego z pacjentem; Wynagrodzenie szkody; Terminy przedawnień; Wybrane przypadki odpowiedzialności cywilnej; 11. Odpowiedzialność pracownicza: Odpowiedzialność porządkowa; Odpowiedzialność materialna; 12. Odpowiedzialność zawodowa: Odpowiedzialność zawodowa lekarza i lekarza dentysty; Odpowiedzialność zawodowa pielęgniarki, położnej; Odpowiedzialność dyscyplinarna diagnosty laboratoryjnego; Odpowiedzialność zawodowa fachowych pracowników służby zdrowia; Wnioski odnośnie do odpowiedzialności zawodowej pracowników służby zdrowia; 13. Odpowiedzialność karna: Podstawy odpowiedzialności karnej; Rodzaje przestępstw; Okresy przedawnień i zatarcie skazania; Zaniechanie udzielenia świadczenia zdrowotnego a odpowiedzialność karna; Niepowodzenie w leczeniu a odpowiedzialność karna pracownika medycznego; Odpowiedzialność karna związana z nieterapeutycznymi czynnościami lekarskimi; Zgoda pacjenta a odpowiedzialność karna lekarza; Eutanazja i pomoc w samobójstwie; Odpowiedzialność za ujawnienie tajemnicy zawodowej; Odpowiedzialność za fałsz intelektualny; 14. Zdarzenia medyczne. Część III. Inne ustawy z zakresu prawa medycznego. 15. Ustawa o działalności leczniczej; 16. Ustawa o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych; 17. Ustawa o systemie informacji w ochronie zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo w medycynie / Agnieszka Fiutak. - Warszawa : C.H.Beck, 2010. - 226 s. ; 24 cm.
(Akademia Prawa / C.H.Beck)
I. Wiadomości ogólne: Pojecie i źródła prawa medycznego; Wykonywanie zawodu medycznego; Formy wykonywania zawodu; Podstawowe obowiązki pracownika medycznego wynikające z wykonywania zawodu; Prawa personelu medycznego; Zgoda pacjenta; Definicja i klasyfikacja błędów medycznych. II. Odpowiedzialność pracowników służby zdrowia: Rozwój odpowiedzialności lekarza za błąd w sztuce; Pojęcie i rodzaje odpowiedzialności; Odpowiedzialność cywilna; Odpowiedzialność pracownicza; Odpowiedzialność zawodowa; Odpowiedzialność karna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Organizacja jako dyscyplina naukowa 2. Strategia w organizacji i zarządzanie strategiczne 3. Źródła innowacji i procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie 4. Podejmowanie decyzji w organizacji 5. Interpersonalny charakter organzacji 6. Kultura w kontekście organizacji 7. Eyka w kontekście organizacyjnym 8. Koncepcje teoretyczne organizacji i zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Psychologiczne aspekty kontaktu sprzedawcy z klientem, 2.Mechanizmy podejmowania decyzji konsumenckich, 3.Psychologia oddziaływania reklamy, 4.Negocjacje handlowe, 5.Dziecko jako konsument, 6.Etyka w marketingu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Psychoterapia grupowa. 1. Organizacja psychoterapii grupowej. 2. Czynniki leczące w psychoterapii grupowej. 3. Procesy i zjawiska w zamkniętej grupie psychoterapeutycznej. 4. Zadania i rola psychoterapeuty grupowego. Część II: Terapia rodzin. 5. Psychoanalityczna terapia rodzin. 6. Behawioralno-poznawcza terapia rodzin. 7. Terapia rodzinna bazująca na doświadczaniu. 8. Systemowa - komunikacyjna terapia rodzin. 9. Systemowa - strukturalna terapia rodzin. 10. Systemowa - strategiczna terapia rodzin. 11. Idee konstruktywizmu i konstrukcjonizmu społecznego w terapii rodzin. Część III: Psychoterapia pacjentów schizofrenicznych oraz osób z zaburzeniami z pogranicza nerwicy i psychozy. 12. Podejście psychoanalityczne. 13. Podejście behawioralno-poznawcze. 14. Psychoterapia humanistyczno-egzystencjalna. 15. Psychoterapia podtrzymująca stosowana wobec osób z rozpoznaniem schizofrenii. Część IV: Psychoterapia pacjentów depresyjnych. 16. Podejście poznawczo-behawioralne. 17. Podejście interpersonalne. 18. Podejście psyuhodynamiczne. 19. Bioenergetyka Lowena. Część V: Inne specyficzne problemy psychoterapii. 20. Psychoterapia dzieci i młodzieży. 21. Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania. 22. Terapia potraumatyczna. 23. Pomoc psychologiczna po przeżyciu traumy seksualnej. 24. Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi. 25. Praca psychoterapeutyczna z osobami doświadczającymi poczucia winy 26. Psychoterapia osób chorych na nowotwór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Wstęp do public relations; R.2 Funkcje public relations; R.3 Instrumenty public relations; R.4 Kampania public relations; R.5 Etyka i zawód public relations.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Ewolucja: 1.Czym są public relations?; 2.Ewolucja public relations. Cz.II Walidacja: 3.Opinia publiczna; 4.Etyka; 5.Bada nia; 6.Prawo. Cz.III Aktywacja: 7.Komunikacja; 8.Zarządzanie; 9.Za rządzanie kryzysami; 10.Zintegrowana komunikacja mar ketingowa. Cz.IV Realizacja: 11.Pisanie w public relations; 12.Pisanie "dla oka" i "dla ducha"; 13.Public rela tions a Internet. Cz.V Publiczność: 14.Media drukowane; 15.Media elektro niczne; 16.Pracownicy; 17.Wielokulturowe społeczności a public relations; 18.Rząd; 19.Konsumenci i inwesto rzy. Cz.VI Przyszłość: 20.Złoty wiek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Radio- źródło informacji i "teatr wyobraźni": Radio jako środek komunikacji; Radio w Polsce; Przyszłość radia; Codzienne życie radia; 2. Reklama w radiu: Radio jako medium reklamowe; Reklama radiowa; 3. Etyka i prawo w radiu: Etyka dziennikarska; Najważniejsze regulacje prawne w dziedzinie mediów; Prawne uregulowania reklamy radiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Z Historii socjologii moralności: 1. W świecie. 2. W Polsce. II. Socjologia moralnośc jako nauka empiryczna o faktach moralnych.: 1. Próba określenia socjologii moralności jako nauki empirycznej. 2. Metody socjologii moralności. 3. Problem aksjologicznej neutralności socjologii moralności. III. Socjologia moralności wśród innych nauk o moralności: 1. Socjologia moralności a inne nauki o moralności w opinii wybranych autorów. 2. Statystyka moralności. 3. Historia moralności. 4. Etnografia moralności. 5. Semantyka moralności. 6. Socjobiologia moralności. 7. Socjotechnika i technologia etyczna. 8. Psychologia moralności. 9. Normatywne nauki o moralności. 10. Socjologia moralności a inne nauki o moralności-próba syntezy. IV. Moralność jako przedmiot badań socjologicznych: 1. Niesocjologiczne i socjologiczne ujęcia moralności. 2. Niejasność pojęcia "moralność". 3. Definicje moralności w ujęciu różnych autorów. 4. Dwa modele badania moralności. 5. Scenariusze przemian w moralności. 6. Uwagi końcowe. V. Oceny, normy i wartości moralne: 1. Oceny moralne. 2. Normy moralne. 3. Wartości moralne w ujęciu socjologicznym. 4. Wartości i normy. 5. Wartości i ideały moralne. VI. Społeczne uwarunkowania moralności: 1. Ogólna koncepcja uwarunkowań społecznych moralności. 2. Relatywizm-uniwersalizm moralny. 3. Czynniki kształtujące życie moralne. 4. Monokauzalne czy polikauzalne wyjaśnienie moralności grup społecznych? VII. Typologie moralności: 1. Psychologiczne typologie moralności. 2. Socjologiczne typologie moralności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Taoizm i konfucjanizm. 1. Podłoże socjologiczne. A. Miasto, książę i Bóg. 2. Podłoże socjologiczne. B. Państwo feudalne i prebendalne. 3. Podłoże socjologiczne. C. Administracja i ustrój agrarny. 4. Podłoże socjologiczne. D. Samorząd, prawo i kapitalizm. 5. Stan literatów. 6. Konfucjańska orientacja życia. 7. Ortodoksja i heterodoksja (taoizm). 8. Rezultat: konfucjanizm i purytanizm. Dygresja: teoria stopni i kierunków religijnego odrzucenia świata. Część II: Hinduizm i buddyzm. 1. Hinduistyczny system społeczny. 2. Ortodoksyjne i heterodoksyjne doktryny zbawienia indyjskich intelektualistów. 3. Azjatycka religijność sekt i zbawiciela. Część III: Starożytny judaizm. 1. Izraelska federacja i Jahwe. 2. Powstanie żydowskiego narodu pariasów. Dodatek: faryzeusze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo jako obiekt społecznej odpowiedzialności: Przesłanki orientacji społecznej przedsiębiorstw; Aspekty społeczne w teorii przedsiębiorstwa; Przedsiębiorstwo jako organizacja społeczna; Cele społeczne w strukturze celów przedsiębiorstwa; Otoczenie społeczne przedsiębiorstwa; 2. Geneza i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw: Ewolucja poglądów dotyczących społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; Podmioty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; Obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; Społeczna odpowiedzialność w koncepcjach pokrewnych; Społeczna odpowiedzialność jako przejaw kultury organizacyjnej; 3. Zarządzanie relacjami społecznymi przedsiębiorstwa: Identyfikacja relacji społecznych przedsiębiorstwa; Typologia relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami; analiza relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami; Zarządzanie relacjami w tworzeniu kapitału społecznego przedsiębiorstwa; 4. Strategie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw: Analiza otoczenia w procesie wyznaczania strategii społecznej odpowiedzialności; Strategie przedsiębiorstw wobec społecznej odpowiedzialności; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw źródłem przewagi konkurencyjnej; Formułowanie i implementacja strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; Efektywność społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; 5. Działalność społeczna przedsiębiorstw: Zakres i formy działalności społecznej przedsiębiorstwa; Sponsoring w działalności społecznej przedsiębiorstwa; Inne formy aktywności społecznej przedsiębiorstw; Wartość społecznego zaangażowania przedsiębiorstw; 6. Systemy normalizacji i oceny społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw: Działania normalizacyjne w zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; Ocena społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Strony stosunków pracy w służbie cywilnej i w samorządzie terytorialnym; Wpływ instytucji zbiorowego prawa pracy na status prawny pracowników służby cywilnej i samorządu terytorialnego; Ograniczenia swobody zatrudnienia pracowników samorządowych i członków korpusu służby cywilnej; Kontrowersje wokół ustalania wynagrodzenia dla osób pełniących funkcje publiczne; Kodeks etyki służby cywilnej na tle reform administracji publicznej; Trwałość stosunków prac mianowanych urzędników państwowych przekształcenia struktur państwa. Uwagi na tle reform z lat 90-tych; Ustawowa regulacja naboru do służby publicznej w świetle konstytucyjnej zasady równego dostępu do służby publicznej; Wygaśnięcie stosunku pracy w służbie cywilnej; Regulacje prawne zatrudnienia pracowników samorządowych po reformie administracji publicznej w Polsce; Układy zbiorowe pracy w samorządzie terytorialnym; Sytuacja urzędników w prawie Unii Europejskiej; Ewolucja służby cywilnej w Zjednoczonym Królestwie Brytyjskim. Od konstytucyjnej biurokracji i administracji publicznej do konstytucyjnej ad-hockracji i zarządzania publicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest etyka? 2. Etyka w klasycznej myśli greckiej. 3. Etyka biblijna. 4. Etyka w syntezie myśli biblijnej i greckiej. 5. Etyka Lutra. 6. Etyka a nowożytność. 7. Etyka Kanta. 8. Liberalizm i utylitaryzm. 9. Subiektywność i etyka. 10. Krytyka etyki. 11. Etyka filozoficzna w XX wieku. 12. Etyka teologiczna w XX wieku. 13. Przegląd końcowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Filozoficzna : wprowadzenia, panorama zagadnień, historia myśli filozoficznej / pod red. Tadeusz Ślipka)
1. Przedrozumienie: Elementy przedrozumienia; Wskazówki etymologiczne; 2. Etyka empirystyczna: Empiryzm i praktyka; Hedonizm; Hedonizm starożytny; David Hume; Utylitaryzm; Siedzący Sokrates; 3. Zasada moralna a wolna wola: Filozofia transcendentalna; Zasada moralna; Moralnie relewantna wolność; 4. Sumienie; 5. Norma i etyczność: Konieczność norm etycznych; Płaszczyzny sensu praktyki; Ustanawianie norm; 6. Cnota: Schiller i Kant; Klasyczne pojecie cnoty; Tabele cnót; Roztropność jako cnota kardynalna; Ekskurs: Etyka cnót u MacIntyre'a; 7. Szczęście i sens: Szczęście; Stopnie sensu i roszczenia do sensu; Etyka a wiara; 8. Relatywizacja: Materializm historyczny (Marks); Genealogiczna relatywizacja moralności (Nietzsche); Etyka a psychoanaliza (Freud); Naturalizm a philosophy of mind; Relatywizacje a różnica transcendentna; 9. Nowsze koncepcje: Materialna etyka wartości; Etyka egzystencjalistyczna; Etyka dyskursu i komunikacji; Inne stanowsika; 10. Etyka analityczna: Klasyfikacje; Intuicjonizm (Moore); Pozytywizm; Emotywizm (Stevenson); Deskryptywizm (Austin, Seatle); Preskryptywizm (Hare)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Filozoficzna : wprowadzenia, panorama zagadnień, historia myśli filozoficznej / pod red. Tadeusz Ślipka)
1. Co to jest filozofia?, 2. Filozofia bytu, 3. Filozofia podmiotu; 4. Trzeci punkt wyjścia; 5. Logika i teoria nauki; 6. Człowiek; 7. Etyka; 8. Bóg.
podmiotu, 4.Trzeci punkt wyjścia, 5.Logika i teoria nauki, 6.Człowiek, 7.Etyka, 8.Bóg
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Metodologia etyki gospodarczej i zawodowej, 2. Relacja firma - organy władzy, 3. Relacja pracownik - firma, 4. Relacja pracownik - przełożony, 5. Relacja firma - klient, 6. Relacja firma - otoczenie, 7. Relacje między partnerami -etyka konfliktu i negocjacji, 8. Relacja mistrz - uczeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarys etyki ogólnej / Tadeusz Ślipko. - Wyd.4. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2004. - 455 s. ; 23 cm.
(Myśl Filozoficzna : wprowadzenia, panorama zagadnień, historia myśli filozoficznej / pod red. Tadeusz Ślipka)
Część I: Elementy metaetyki: Definicja etyki, jej źródła i metoda, etyka a inne nauki. Część II: Ogólnofilozoficzne podstawy etyki. Wprowadzenie; Nauka o aktach ludzkich. Rozdział 1: Podstawowe pojęcia z ogólnej teorii aktów ludzkich. Rozdział 2: Przeszkody ograniczające dobrowolność aktów ludzkich. Część III: Eudajmonologia czyli nauka o celu i szczęściu człowieka. Wprowadzenie. Rozdział 1: Geneza, historyczny rozwój oraz sformułowanie podstawowej problematyki celu i sensu ludzkiego życia. Nauka o celu ostatecznym. Rozdział 2: Istnienie celu ostatecznego. Rozdział 3: Identyfikacja celu ostatecznego oraz jego wewnętrzna konstytucja. Nauka o immanentnym celu życia ludzkiego. Rozdział 4: Pełny rozwój osoby immanentnym celem życia ludzkiego. Część IV: Aksjologia etyczna czyli nauka o moralnej specyfikacji aktu ludzkiego i o wartościach moralnych. Nauka o moralnej specyfikacji aktu ludzkiego. Rozdział 1: Geneza, historyczny rozwój i sformułowanie podstawowych zagadnień moralnej specyfikacji aktu ludzkiego. Rozdział 2: Zagadnienie moralnej specyfikacji aktu prostego. Rozdział 3: Zagadnienie moralnej specyfikacji aktu złożonego. Nauka o wartościach moralnych. Rozdział 4: Geneza, historyczny rozwój i sformułowanie podstawowej problematyki wartości moralnych. Rozdział 5: Istnienie obiektywnych i absolutnych wartości moralnych. Rozdział 6: Zagadnienie zasady konstytutywnej obiektywnych i absolutnych wartości moralnych. Rozdział 7: Etyka a konflikt wartości. Rozdział 8: Rola ogólnych sądów wartościujących w moralnym postępowaniu człowieka. Część V: Deontologia etyczna czyli nauka o obiektywnym prawie moralnym oraz o powinności i uprawnieniu moralnym. Deontologia a etyka. Rozdział 1: Moralny charakter zjawiska deontycznego: postawienie problemu, rozwój poglądów, sformułowanie stanowiska. Rozdział 2: Struktura zjawiska deontycznego i jego moralny charakter. Nauka o obiektywnym prawie moralnym. Rozdział 3: Geneza, historyczny rozwój oraz podstawowe zagadnienia prawa moralnego. Nauka o prawie naturalnym. Rozdział 4: Istnienie moralnego prawa naturalnego. Rozdział 5: Powszechność, niezmienność i obiektywność prawa naturalnego. Rozdział VI: Transcendentna podstawa i sankcja prawa naturalnego. Nauka o prawie pozytywnym. Rozdział 7: Etyczne aspekty prawa pozytywnego. Nauka o podmiotowym prawie moralnym. Rozdział 8: Podstawy moralnych praw człowieka. Część VI: Synejdezjologia czyli nauka o sumieniu. Rozdział 1: Geneza problematyki sumienia i jej historyczne dzieje. Rozdział 2: Sumienie jako subiektywna norma działania moralnego. Rozdział 3: Metody urabiania sumienia pewnego. Część VII: Aretoloia czyli nauka o cnotach moralnych. Rozdział 1: Ogólna teoria cnót, czyli sprawności moralnych. Część VIII: nauka o odpowiedzialności moralnej. Pojęcie odpowiedzialności moralnej i zasady ponoszenia odpowiedzialności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Wojny marketingowe, 2.Wielkie powroty, 3.Zarządzanie zmianą i kryzysem, 4.Błędy w zarządzaniu i marketingu, 5.Znakomite sukcesy marketingowe, 6.Etyczne porażki, 7.Wielkie przygody przedsiębiorców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Geneza i istota zarządzania strategicznego: R.1 Zarządzanie strategiczne - tło ekonomiczne, R.2 Zarządzanie strategiczne jako koncepcja zarządzania. Cz. II Strategia przedsiębiorstwa: R.3 Strategia przedsiębiorstwa jako system, R.4 Podmiotowe ujęcie strategii - kluczowe wybory strategiczne, R.5 Procesowe ujęcie strategii - przedsiębiorczość strategiczna. Cz. III Opracowanie strategii przedsiębiorstwa: R.6 Identyfikacja przedsiębiorstwa, R.7 Analiza strategiczna, R.8 Implementacja strategii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesny kontekst zarządzania: Globalizacja- perspektywy teoretyczne; Wprowadzenie do globalnej polityki ekonomicznej; Korporacje ponadnarodowe a globalizacja; Teoretyczne uzasadnienia KOS; Kontekst postkolonialny zarządzania; Globalizacja i środowisko naturalne; 2. Zarządzanie międzykulturowe: Różnice kulturowe a zarządzanie; Kulturowe uwarunkowania zarządzania; Podstawowe założenia kulturowe; Wymiary i poziomy analizy kultury; Różnice kulturowe w procesie zarządzania; Kultura narodowa i zarządzania; Różnice kulturowe: doświadczenia na poziomie jednostek; 3. Jakość we współczesnych organizacjach: Jakość w zarządzaniu; Jakość w usługach; Jakość w usługach a pracownicy organizacji usługowych; Określenie jakości usług; Etyka i polityka w zarządzaniu jakością; 4. Twórczość w zarządzaniu: Jak znaleźć przepływ?; Organizacja opowiadania i opowiadająca; Mity i archetypy w świeci organizacji; Zarządzanie sztuką, sztuka zarządzania; Rynek doznań; Ironia i humor; Przedsiębiorczość i duch innowacyjności; 5. Zarządzanie a kultura: Kultura organizacji; Tożsamość a organizacja; Człowiek zarządzany; Przestrzeń organizacji; Duchowość a zarządzanie; Kultura zarządzania; Zarządzanie różnorodnością
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej