Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(67)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje naukowe
(9)
Czasopisma
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(44)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(54)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Siemieniecki Bronisław
(6)
Juszczyk Stanisław
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Morańska Danuta (1963- )
(5)
Gajda Janusz
(4)
Czopek Jakub
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Hallada Marek
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Bednarek Józef
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Ciesielka Marta
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Polewczyk Irena
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wenta Kazimierz
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widera Zbigniew
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Świerk Małgorzata
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Angiel Joanna
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartoszewicz Małgorzata
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bogaj Małgorzata
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Bokovnya Angelika
(1)
Borodin Yevgeniy
(1)
Chmielewska Małgorzata
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Christoph Monika
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Chwistecka-Dudek Halina
(1)
Ciszewska Ewa
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czernieckaja Tatiana
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Duc Nguyen
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Federowicz Michał
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Furman Wojciech (1946- )
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goryana Iryna
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Gołek Bartłomiej
(1)
Greń Mateusz
(1)
Gruchoła Małgorzata
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzesiak Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(69)
Temat
Edukacja medialna
(59)
Środki masowego przekazu
(23)
Internet
(18)
Nauczanie na odległość
(15)
Pedagogika medialna
(15)
Komputery
(10)
Telewizja
(9)
Dziecko
(8)
Multimedia
(8)
Kształcenie
(7)
Nauczyciele
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Szkolnictwo
(7)
Kompetencje medialne
(6)
Wychowanie
(6)
Komunikacja społeczna
(5)
Nauczanie
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Kultura audiowizualna
(4)
Młodzież
(4)
Rodzice
(4)
Informatyka
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Studenci
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Informacja
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna -- a wychowanie
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa -- a wychowanie
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pokolenie Z
(2)
Programy edukacyjne (informat.)
(2)
Programy telewizyjne
(2)
Reklama telewizyjna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjalizacja
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Cele życiowe
(1)
Community policing
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
E-learning
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Podręcznik
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Część I: Manipulacja a media. Wizerunki medialne: uproszczenie, mijanie się z prawdą czy manipulacja? Dlaczego ulegamy manipulacji? Człowiek w świecie mediów. Tożsamość jako towar; Informacja a manipulacja - o pewnych pozapsychologicznych aspektach manipulacji informacją; Symbole przemocy. "Gorące" narzędzia medialnej manipulacji; Rytuał oglądania. Jak stajemy się telewidzami? Komunikacja bez manipulacji? O nieistnieniu dziennikarstwa obiektywnego; Manipulacja obrazem. Część II: Społeczno-polityczny kontekst manipulacji w mediach. Pluszak i bulterier. Rzecz o manipulacji, mediach i polityce; Globalonia - światowy rynek bredni; Manipulacja we wzorcu osobowym obywatela. Relacje prasowe po stu dniach rządu Marcinkiewicza - jako przykład manipulacji politycznej; Czego uczy lokalna prasa bezpłatna? (na przykładzie wybranych płockich tytułów); Propaganda. Między manipulacją a poznaniem; Manipulacja polityczna w polskojęzycznym Internecie na przykładzie popularnych portali. Część III: Pedagogiczne odniesienia do manipulacji w mediach. Sposoby i zakres manipulacji w mediach a profilaktyka edukacyjna; Kształcenie pedagogów i nauczycieli @ media; Manipulacja w propagandzie szeptanej a wychowanie; Przekaz medialny jako problem pedagogiczny; Manipulacja jako treść kształcenia studentów pedagogiki; Modele ojcowskie w serialu telewizyjnym "M jak miłość" - kontekst pedagogiczny; Zrozumienie - tarczą przed manipulacją. Część IV: Edukacja a manipulacja. Szkoła i media. Dwa oblicza manipulacji; Komunikacja, manipulacja, edukacja; Wychowanie i manipulacja w mediach - podobieństwa i różnice w ujęciu psychologicznym; Manipulacja a oświata i wychowanie w poglądach Gustawa Le Bon; Funkcje środków masowego przekazu w edukacji i obszary manipulacji medialnej; O manipulacji w mediach na podstawie uwag studentów; Rozumowanie matematyczne ucznia a kształtowanie jego odporności na manipulację poprzez media. Część V: Manipulacja w cyberprzestrzeni. Manipulacja w sieci; Edukacyjne aspekty manipulacji w cyberprzestrzeni; Tożsamość w sieci; Bezimienny odbiorca zasobów internetowych - ujęcie dydaktyczne; Narkotyki w Internecie - dzieło Boga czy dziecko szatana? Część VI: Dziecko w sieci manipulacji. Obraz dziecka w reklamach telewizyjnych - jako narzędzie manipulacji medialnej; Reklama telewizyjna w życiu uczniów kończących edukację wczesnoszkolną; Aspekty odbioru reklamy telewizyjnej przez dzieci w młodszym wieku szkolnym; Dziecko w obliczu mediów. Wybrane aspekty; Rodzina a oddziaływanie Internetu na psychikę dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych badań; Podręcznik - książka pomocnicza w wychowaniu przedszkolnym - manipulacja czy świadomy wybór nauczyciela? Część VII: Problemy edukacji medialnej a manipulacja. Wartość rzetelnej informacji naukowej w edukacji akademickiej; Edukacja matematyczna a proces kształtowania kompetencji medialnych w społeczeństwie wiedzy; Badanie przydatności prezentacji multimedialnej w procesie kształcenia informatyczno-medialnego; Środowisko zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej wobec wprowadzania komputerowego wspomagania procesu kształcenia; Świat wartości osób w wieku emerytalnym a wpływ mediów; Komunikaty medialne oswajające z niepełnosprawnością. Część VIII: Przekaz podprogowy w mediach. Dylematy z przekazem podprogowym; Przekaz podprogowy w procesie wychowania - dylematy; Propozycje zastosowania częstotliwości podprogowych w nauczaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Świat technologii komputerowych – wprowadzenie: 1.1. Komputer - wynalazek wszech czasów 1.2. E-learning w edukacji 1.3. Internet jako przestrzeń edukacyjna i społeczna 1.4. Zarys informacji o platformach zdalnego nauczania w kształceniu ustawicznym Rozdział II. Empiryczne, prawne i praktyczne aspekty wykorzystania technologii komputerowych w procesie nauczania i uczenia się: 2.1. Uwaga! "Człowiek w sieci" - doniesienia z badań nad zagrożeniami ze strony technologii komputerowych 2.2. Edukacja zdalna w świetle przepisów prawnych i oferta edukacyjna mediów publicznych 2.3. Internetowe strony wydawnictw oświatowych jako narzędzie wsparcia nauczycieli w procesie nauczania 2.4.Webinarium jako nowa forma doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela 2.5. Inne formy wspierania nauczycieli w procesie nauczania za pomocą technologii komputerowych Rozdział III. Badania opinii dzieci, rodziców i nauczycieli na temat użytkowania gier, programów multimedialnych i Internetu dla celów dydaktycznych, poznawczych oraz dla rozrywki 3.1. Rola kompetencji nauczyciela i rodzica w przestrzeni mediów sieciowych 3.2. Kompetencje społeczne nauczyciela i rodzica: komunikacja i kontrola 3.3. Znaczenie Internetu w dydaktyce 3.4. Tematyka analizowanych badań i zastosowane metody badawcze 3.5. Kompetencje społeczne i wychowawcze nauczycieli i rodziców w zakresie korzystania z technologii informacyjnych 3.6. Gry komputerowe a zagospodarowanie czasu wolnego ucznia i monitorowanie kontroli kontaktu z cyberprzestrzenią 3.7. Programy komputerowe a aktywność edukacyjna dzieci w opinii rodziców i nauczycieli; Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sceny przemocy w mediach a zachowanie dziecka, 2. Elementy interesujące i nudne w programach telewizyjnych dla dzieci, 3. Literatura dziecięca w książkach i mass mediach z badań własnych, 4. Czasopisma dla dzieci - zainteresowania i potrzeby a rzeczywistość biblioteczna, 5. Media w bibliotekach publicznych, 6. Internet jako medium syntetyczne. Internetowa oferta dla dzieci i młodzieży, 7. Edukacja medialna w programach szkolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Autorzy publikacji w wyczerpujący sposób omawiają tytułową problematykę, koncentrując się w swych rozpoznaniach na polskich doświadczeniach w kontekście przemian dokonujących się na świecie. Wskazują na konieczność dostosowania edukacji filmowej do nowych realiów związanych z rozwojem mediów cyfrowych i zmianą doświadczeń odbiorczych w młodym pokoleniu. W efekcie powstała książka wyjątkowa - tom zbierający teksty napisane przez ekspertów, a zarazem pasjonatów.

Z recenzji prof. dr. hab. Mikołaja Jazdona

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej