Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(172)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(169)
Publikacje naukowe
(57)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(4)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(117)
dostępne
(109)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(115)
Czytelnia
(118)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(8)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(6)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Jeruszka Urszula (1952- )
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Baran Jolanta
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Batiuk Anna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Borowska Teresa
(2)
Bulzak Andrzej
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Cudak Henryk
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Deptuła Maria
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Niktorowicz Jerzy
(2)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Podgórecki Józef
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(2)
Skibska Joanna
(2)
Sobecki Mirosław
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Wrońska Marta
(2)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Andrzejewski Bolesław
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed E
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Bolten Jürgen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
Kraj wydania
Polska
(176)
Język
polski
(175)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Szkolnictwo
(21)
Wychowanie
(19)
Młodzież
(16)
Pedagogika społeczna
(15)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Edukacja międzykulturowa
(14)
Kształcenie
(14)
Nauczyciele
(12)
Socjologia edukacji
(12)
Edukacja medialna
(11)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Rodzina
(11)
Wsparcie społeczne
(11)
Osoby z niepełnosprawnością
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Socjalizacja
(10)
Dzieci
(9)
Patologia społeczna
(9)
Praca
(9)
Studenci
(9)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Nauczanie
(8)
Pedagogika
(8)
Pedagogika pracy
(8)
Socjologia
(8)
Socjologia rodziny
(8)
Internet
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Oświata
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Adaptacja społeczna
(6)
Dorosłość
(6)
Edukacja
(6)
Integracja społeczna
(6)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Kultura
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Uczniowie
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Jakość życia
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Absolwenci szkół wyższych
(4)
Andragogika
(4)
Aspiracje zawodowe
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika rodziny
(4)
Postawy
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzice
(4)
Rynek pracy
(4)
Socjologia niepełnosprawności
(4)
Uczenie się
(4)
Więźniowie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zawód
(4)
Agresywność
(3)
Bezrobocie
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dzieciństwo
(3)
Dziecko
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Globalizacja
(3)
Historia wychowania
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauki społeczne
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Praca socjalna
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Samokształcenie
(3)
Sukces
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Ubóstwo
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zapobieganie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(53)
1989-2000
(20)
1901-2000
(8)
1989-
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(61)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Czechy
(2)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(51)
Opracowanie
(37)
Podręcznik
(17)
Monografia
(15)
Raport z badań
(9)
Materiały konferencyjne
(6)
Księga pamiątkowa
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(130)
Socjologia i społeczeństwo
(126)
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
176 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako miejsce socjalizacji dziecka: Socjalizacja dziecka w rodzinie a kontekst społeczno-kulturowy; O socjalizacji funkcji konfliktu pokoleń w rodzinie; Dziecięca perspektywa migracji rodzicielskich; Proces socjalizacji dziecka w środowisku rodziny zastępczej; Dziecko przewlekle chore w rodzinie i w środowisku pozarodzinnym- wybrane zagadnienia; 2. Środowiskowe uwarunkowania procesu socjalizacji dzieci: Efekty socjalizacji szkolnej- ocena kompetencji polskich uczniów; Osiągnięcia szkolne gimnazjalistów z rodzin dotkniętych ubóstwem; Socjalizacja i wychowanie dziecka w realiach kultury popularnej; Lokalność, kosmopolityzm, koegzystencja w przestrzeni przepływów. Wybrane kwestie socjalizacji młodych pokoleń we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 6)
(Key Concepts Series ; Tom 6)
Introduction; 1 The Internet – social and legal contexts; The Internet, socialisation and youth – from the perspective of contemporary social paradigms; A child in a web of threats – risky online behaviours of youth as a challenge for education; Virtual world as a place where young people establish and maintain relationships; Selected aspects of the e-Safety in the Pan-European legislation and in the Polish education system; From Internet safety to digital citizenship – practices and perspectives; Are young people digital natives? Analysis of selected research findings; 2 The Internet – selected aspects of child and youth protection; Praxeological dimension of the prevention of threats related to the activity of children and young people in cyberspace; How to develop safer online behaviours?; Faces of privacy – challenges and opportunities related to informed participation in the virtual world; Business models in online gaming and their implications for the protection of minors; Safe gaming; Practical tips on how to use interactive technologies in a correct, safe and healthy manner; Cybersafety – practical aspects of schools’ activities in eTwinning and Erasmus+ programmes; Conclusion; Bibliography; Netography.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Part I. Task of family in education of children and youth The area of pedagogical activity in holistic optic; Personality-based view on upbringing. Areas of humanism; Individual and social determinants of valuing in the world of a child; "Dadhood" - that is, the image of the modern father. Between biology and culture; Family home (not) a place of dwelling. An adult's perspective; Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families; 6 Education of Tomorrow - Since education in family to system aspects of education Part II. Education and its dangers in school of tomorrow Creative verbal activity of children Education for diversity Teachers' attitudes toward the "Others" and intercultural education Common area of the integrative school as perceived by fully-abled and disabled students Temperament as a determinant for strategy of coping with di!culty con"ict situation among junior high school students Aggression towards disabled children and youth in their peer environment Part III. Didactic aspects of education of tomorrow Teacher in the face of educational tasks at pre-school and school The ways of obtain information from the internet sources by the young people Educational context of contemporary computer games Student responsibility in deep learning Role of models in swimming education Mariola Wojciechowska, Monika Szpringer, Justyna Kosecka Health and physical activity awareness of young people - selected aspects Legal, organizational, and economic aspects of school tourism in Poland. Current trends and solutions Nutrition education and habits of pregnant women who attend antenatal clinics in Brno, Czech Republic Monika Szpringer, Mariola Wojciechowska, Justyna Kosecka, Ewa Barańska Knowledge of eating disorders related to bulimia among secondary school learners in Poland Part V. University as educational institution University as an educational environment of teachers Pedagogical studies seen in high school graduates opinions Systems approach as a methodology of training modern specialists of the quali!cation of "master" Selected problems in veri!cation of the e"ects of education of candidates for teachers in terms of social competence Innovations in teaching practice program. The accomplishment of "Through practice towards career - the program of teaching practice in Humanitas University's project" Part VI. Institutional aspects of education Consensus between the interests of a person, society and the state as a pledge of success in modernizing the national system of education When the discrimination knocks at the school door. The response of educational institutions to the situation of the local con#ict Varia The contribution of spiritual !gures to the development of the pedagogical thought of Halychyna in the 19th - beginning of the 20th centuries Methodologically oriented reform and improvement of the legal regulation of construction activity in Ukraine.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autonomia i tożsamość osoby niepełnosprawnej: Autonomia niepełnosprawnych warunkiem ich pełnej rehabilitacji; Pytania dotyczące autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; Niepełnosprawność jako aksjologiczny problem tożsamości osobowej; Kształtowanie poczucia tożsamości u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Sens życia a trud samostanowienia. Rozważania nad problemem wychowania młodzieży z deficytem intelektualnym do doświadczania sensu życia; Niepełnosprawność- konstytutywne doświadczanie osoby ludzkiej; Wizja osoby w ujęciu Karola Wojtyły a człowiek niepełnosprawny; Kategorie personalistyczne w myśleniu o osobach niepełnosprawnych intelektualnie; 2. Socjalizacja osób niepełnosprawnych: Człowiek stary w domu pomocy społecznej; Przystosowanie społeczne dzieci z astmą oskrzelową- zagadnieniem otwartym; Poczucie samotności dziecka przewlekle chorego jako problem pedagogiczny; Rola komunikacji w diagnozie, rozwoju i kontaktach społecznych dziecka niepełnosprawnego; Psychospołeczna etiologia ADHD; Poczucie osamotnienia a depresja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Koszty niepełnosprawności- indywidualny kontekst ekonomiczny; Rola mediów w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży; 3. Wokół edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Możliwości a zaburzenia językowe i komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem; Norweskie media a edukacja niesłyszących; Komputer w edukacji dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej; Podręcznik dla dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym- ucznia szkoły ogólnodostępnej; Jacy są uczniowie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?; Aspekt społeczno-wychowawczy w integracji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z przejawami niedostosowania społecznego na przykładzie działań w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 w Katowicach; Wybrane uwarunkowania i życiowe konsekwencje drugoroczności uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja domowa / Marek Budajczak. - Wyd. 2. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. - 159, [1] s. ; 24 cm.
(Wyzwania Pedagogiki)
1. Uwagi metodologiczne: Metodologia badań; Kwestie terminologiczne; Struktura pracy; 2. Czy edukacja domowa jest legalna: Prawo do edukacji; Prawo i obowiązek dziecka wobec edukacji; Prawa edukacyjne rodziców; Wielka Brytania a prawo do edukacji domowej; Edukacja domowa w amerykańskim systemie pracy; Polskie prawo a edukacja domowa; 3. Najpoważniejsze wątpliwości: A co z socjalizacja?; Pedagogiczne kompetencje rodziców; Dydaktyczne efekty edukacji domowej; Edukacja domowa a kształcenie specjalne; 4. Jakość i dynamika edukacji domowej: Dane demograficzne; Motywacje; Przeprowadzanie edukacji domowej; Ruch edukacji domowej- jego historia i stan aktualny; Cienie edukacji domowej; 5. Reakcje społeczne a edukację domową: Kilka uwag na temat historii publicznej oświaty; Stosunek różnych podmiotów społecznych do idei i praktyk edukacji domowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Prakseopedagogiczny wgląd w wybrane zagadnienia edukacji, gospodarki i globalizacji; Gospodarka i edukacja – relacje dawne i nowe. Perspektywa pedagogiczna; Ekonomiści w edukacji – perspektywa globalna. Zagrożenia i szanse; Kształcenie pod testy i neoliberalizm nie służą wzbogacaniu jego jakości; Wizje własnej przyszłości w zglobalizowanym świecie. Kilka refleksji socjologicznych; Teoria chaosu w kontekście problemów globalizacyjnych, gospodarczych i edukacyjnych; Edukacyjne wyzwania globalizacji; Socjalizacja w czasach podwójnego kryzysu transformacyjnego; Ideologia neoliberalizmu – wyzwania i zagrożenia dla edukacji polskiej; Technologie informacyjno-komunikacyjne a procesy globalizacyjne; Edukacja z perspektywy paradygmatu systemowego i globalizującego się świata; Światowa przestrzeń gospodarcza w warunkach kształtujących się procesów globalizacji; Nowa urbanistyczna koncepcja planowania przestrzeni miejskiej a asymetria w relacjach szkoła – środowisko; Globalizacja a pedagogika: wady i zalety; Wyzwania dla edukacji w zmieniającym się społeczeństwie; Edukacyjne obszary globalizacji – perspektywy i bariery; Kompetencje menedżerów przedsiębiorstw polskich, słowackich i czeskich w dobie globalizacji; Globalizacja a rozwój Internetu. Internet wszystkich rzeczy (Internet of Things) i nowoczesne sposoby komunikacji maszyn; Zaufanie w regionalnym ekosystemie innowacji; Rynek pracy a oferta edukacyjna wybranych powiatów Zagłębia Dąbrowskiego; Edukacja a współczesny rynek pracy; Miasto jako kreator relacji w sieci na poziomie lokalnym oraz element usieciowionego środowiska regionalnego; Turbulencja otoczenia szkół jako wynik globalizmu; Klastry w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Praca człowieka jako kategoria pedagogiczna: Rozmyślania nad pojęciem pracy; Praca składnikiem polskich ideałów wychowawczych w XIX i początkach XX wieku; Praca w kontekstach teorii chaosu; Obiektywne i subiektywne uwarunkowania pracy ludzkiej; Praca w społeczeństwie obywatelskim; Praca jako obszar kształtowania postaw obywatelskich; Od wiedzy do praw naukowych w pedagogice XXI wieku; Edukacja - konteksty pedagogiki pracy; Zniewolenie przez pracę a problematyka pedagogiki pracy; Problemy związane z pracą i wnikające z nich powinności pedagogiki pracy; Ciągłość i zmiana pedagogiki w świetle przemian cywilizacyjnych (Dekalog problemów pedagogiki pracy na przestrzeni trwania dyscypliny); Praca społeczna praca oświatowa w poglądach i doświadczeniach pedagogów społecznych. Refleksje o drogach kształtowania się dyscypliny. II. Praca w systemie wartości współczesnego człowieka: Praca - wartość czy konieczność?; Fachowość jako wartość; Dentologiczno-aksjologiczny kontekst zawodu i pracy człowieka; Praca człowieka w perspektywie personalistycznej; Praca i edukacja w systemie wartości współczesnego człowieka; Ideologiczna i społeczna wartość pracy w koncepcjach edukacyjnych w latach 1944-1989; Walka z bezrobociem w Drugiej Rzeczpospolitej jako wartość aplikacyjna dla naszej współczesności; Praca zawodowa w systemie wartości początkujących nauczycieli - analiza badań własnych. III. Edukacja w aspekcie potrzeb rynku pracy: Edukacja zawodowa w aspekcie "końca pracy", Teoretyczne i praktyczne zasady kształtowania postaw konkurencyjnej zdolności jednostki; Przygotowanie człowieka w sferze pracy we współczesnym świecie w kontekście potrzeby edukacji permanentnej; Jak komputer i sterowanie nim maszyny zmieniają pracę człowieka?; Współczesny wymiar edukacji w obronie cywilnej; Problemy edukacyjne i profesjologiczne w rozwoju organizacji; Zmiana kapitału organizacyjnego jako element kapitału ludzkiego; Zakład pracy w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Rozdział 1.: Edukacja a nowe technologie: O nowej interpretacji niektórych pojęć pedagogicznych w dobie technologii informacyjnej; Zastosowanie wybranych nowoczesnych technologii w szkolnictwie wyższym; Potrzeba nowego nauczania statystyki w społeczeństwie informacyjnym; Komputer a edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Od konwergencji, przez konkurencję do dywergencji mediów; Rozdział 2.: Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej: Psychospołeczne uwarunkowania skuteczności na rynku pracy a edukacja jutra; Talent nadal wartością do zagospodarowania w procesie budowania karier; Perspektywy rozwoju zawodowego absolwentów w Polsce na przykładzie badań kompetencji z terenu Dolnego Śląska w latach 2006-2010; Wpływ służby i kształcenia poza granicami państwa na antycypację możliwości implementacji w organizacji wojskowej nowoczesnych form doskonalenia kadr; Poziom odpowiedzialności rodzicielskiej w kontekście edukacji zawodowej niepełnosprawnych; Rozdział 3.: Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki: Migracja zarobkowa w Europie; Analiza zjawiska poakcesyjnej migracji Polaków ze względu na ich stałe indywidualne cechy osobowości; Wybrane aspekty komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rodzinach dotkniętych emigracją zarobkową jednego z rodziców; Zagrożenia dla wartości życia rodzinnego w kontekście migracji i emigracji zarobkowej; Rozdział 4.: Czas jako wartość oraz jego organizacja i spędzanie: Odchodzenie czasu; Czas wolny- preferencje - uwarunkowania - bariery; Aktywność ruchowa osób starszych. Wyzwania edukacyjne; Miejskie gry i zabawy jako otwarty projekt edukacyjny; Andragogiczne walory tożsamości Zakopanego; Rozdział 5.: Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zasady pedagogiczne Wasyla Barwińskiego przez pryzmat znaczenia tradycji; Świat pogłębiony, czyli sztuka w przestrzeniach edukacji; Oferta wyjazdów wakacyjnych w edukacyjnej przestrzeni dziecka; Rozdział 6.: Edukacja spersonalizowana. Szkoły rodzinne: Nowoczesne rodzicielstwo- jaka jest jego istota? Czy może stwarzać zagrożenie dla edukacji?; Edukacja włączająca czy wyłączająca? Aktualny stan badań i perspektywa zmian; Edukacja inkluzyjna dziecka niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej a integracja społeczna; Rozdział 7.: Varia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Kapitał ludzki a edukacja jutra: Kształcenie poszkolne w rozwiązaniach systemowych; 2. Edukacyjne przygotowanie człowieka do funkcjonowania w wymiarze społecznym; 3. Edukacja dla bezpieczeństwa wybranych grup społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Konteksty funkcjonowania kobiet na rynku pracy; 2. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Wartość pracy i otwartość na karierę międzynarodową młodych pedagogów; Przygotowanie uczniów do aktywności zawodowej w dobie globalizacji; Kształcenie zawodowe inżynierów budownictwa na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie; Metodologiczne i organizacyjne aspekty badania losów zawodowych absolwentów szkół wyższych; 3. Edukacja a nowe technologie: Edukacja szkolna w obliczu nowych mediów; Możliwości użycia form i metod dydaktycznych społeczeństwa informacyjnego w szkoleniu SZ RP; Kognitywna rola przekazu wizualnego we współczesnej edukacji; 4. Edukacja rodzinna i aktywność pozalekcyjna: Indywidualne i społeczne konsekwencje rozwodów w świetle analiz teoretycznych i w perspektywie empirycznej; Kultura fizyczna jako płaszczyzna integracji rodziny; Wycieczki przyrodnicze jako zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra; 5. Edukacja otwarta: Rola fizjoterapeuty w edukacji seksualnej pacjentów kardiologicznych; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo- dylematy diagnostyczne dla szkoły jutra; Behawioralne uwarunkowania zdrowia młodzieży a kapitał ludzki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część !. Edukacja konsumencka - zagadnienia podstawowe. Interesariusz znany konsumentom. O naturze praw konsumenckich, w szczególności o prawie konsumentów do edukacji. Działania edukacyjno-informacyjne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Część II: Postawy konsumenckie - perspektywa teoretyczna i wyniki badań. Etyka w konsumpcji jako problem nie tylko producentów i nabywców. Socjalizacja konsumencka jako czynnik kształtowania odpowiednich postaw konsumentów. Motywacje i typy zachowań konsumentów na rynku ekożywności - na przykładzie mieszkańców Polski Południowo-Wschodniej. Przykładowa reakcja klienta na zwiększanie jego wiedzy o zasadach kredytu konsumenckiego. Wirtuozeria działań marketingowych a świadomość konsumentów. Współczesna edukacja konsumentów. Rola partnerstwa międzysektorowego w równoważeniu wzorców konsumpcji. Ocena wiedzy studentów z zakresu wybranych praw przysługujących konsumentom. Konsumeryzm polityczny - siła współczesnego konsumenta. Część III: Edukacja konsumencka w praktyce - poradnictwo, projekty, kampanie edukacyjne. Skuteczność edukacji konsumenckiej - wybrane aspekty. Ochrona praw konsumenta jako zadanie dla samorządu powiatowego - znaczenie współpracy z mediami lokalnymi dla podnoszenia świadomości w zakresie praw konsumenckich. Działania edukacyjne Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Rola rzecznika konsumentów w kształtowaniu świadomości konsumenckiej - refleksje praktyka. Samorządowa edukacja konsumencka - teoria a praktyka. Zasady dobrych praktyk na rynku Consumer Finance w Polsce. Zarządzanie aktywizacją na rzecz zrównoważonej konsumpcji w gminach. Poradnictwo prawne jako forma edukacji konsumenckiej Federacji Konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja medialna. Klucz do rozumienia społecznej rzeczywistości. Wprowadzenie do programu nowej edukacji. Przypadek edukacji medialnej. Obrazy polityki. Polityka obrazu. 1. Główne zagadnienia edukacji medialnej w świetle pojęcia demokracji edukacyjnej; 2. Edukacja medialna w kontekście wybranych problemów edukacji XXI wieku; 3. Znaczenie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych dla rozwoju społeczeństwa demokracji komunikacyjnej; 4. Problematyka ustanawiania, dystrybucji i utrwalania władzy w kontekście społeczeństwa demokracji komunikacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2507)
1. Wprowadzenie w problematykę badań własnych; 6. Wymiary upośledzenia umysłowego; 3. Wokół fenomenu bezradności w życiu człowieka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Sytuacja społeczna osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Rzeczywistość społeczna w ujęciu badawczym; 7. Edukacja współczesna wobec determinantów bezradności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Etniczność i obywatelskość- konteksty teoretyczne, Prognozy nowej Europy w kontekście realizowania zadań edukacji międzykulturowej, Etniczność i obywatelskość trudnym problemem edukacyjnym nie tylko "Nowej Europy", Obywatelstwo i tożsamość społeczna na pograniczach w warunkach Unii Europejskiej, Tożsamość Europejczyka-fakt czy artefakt?, Etniczności a obywatelskość, Europejska obywatelskość- strefa elit, czy worek bez dna?, Tożsamośc społeczna w "innej nowoczesności", 2. Etniczność i obywatelskość w warunkach Drugiej Rzeczpospolitej, Świadomość narodowa mniejszości na Kresach Wschodnich Drugiej Rzeczpospolitej, Absolwent prywatenj świeckiej szkoły żydowskiej jako obywatel Drugiej Rzeczpospolitej, Bikulturowość a wychowanie obywatelskie w działalności Żydowskiego Klubu Myśli Państwowej w Wilnie 1929-1939, Źródła wychowania państwowego Tatarów polskich w latach 1918-1939, Idea obywatelska w Drugiej Rzeczpospolitej w kontekście rodziny chłopskiej, 3. Etniczność i obywatelskość jako kategorie w kształceniu i wychowaniu, Wychowanie obywatelskie współczesnego dziecka-w perspektywie edukacji szkolnej oraz globalizacji mediów elektronicznych, Służebna rola pedagogiki ponowoczesnej, Stałość i zmienność. Poczucie tożsamości narodowej młodzieży i nowy wymiar edukacji obywatelskiej, Wychowanie obywatelskie-konteksty dydaktyczne, Działalność stowarzyszeń młodzieżowych,a wychowanie obywatelskie młodego pokolenia Polaków na przykładzie "Parlamentu Młodzieży" z Przemyśla, Obywatelskość jako wartość ceniona przez studentów kierunków nauczycielskich Uniwersytetu w Białymstoku w ich systemie wartości oraz w procesie wychowania, Strategia kształcenia a szacunek wobec zróżnicowania etnicznego, Sztuka w kontekstach kreowania wspólnot społecznych, obywatelskich, etnicznych i narodowych, 4. Etniczność i obywatelskość na pograniczu kultur, Obywatelskie zasady postrzegania mniejszości narodowych, Miejsce polskiej mniejszości narodowej w społeczeństwie obywatelskim Republiki Litewskiej, Potomkowie wypędzonych, Obywatel Europy?, Proces socjalizacji do grupy mniejszościowej a wartości kultury na przykładzie tożsamości kulturowej Białorusinów w Polsce, Edukacja Międzynarodowa w Niemczech na przykładzie współpracy polsko-niemiejciej, Tożsamość młodzieży zaolziańskiej-konsekwencja konformizmu czy buntu, Tożsamość etniczna jednostki w kontekście pogranicza, Prawa mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce, Mniejszości w szkolnictwie krajów skandynawskich-studium z pedagogiki porównawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie kultury pokoju - zobowiazaniem edukacyjnym na XXI wiek; Etos nauki i edukacji a etos społeczeństwa; Imperatyw etosowej i humanisty- cznej służby nauki na rzecz bezpiecznej i sprawiedli- wej przyszłości świata; Ekohumanizm jako aksjologiczna podstawa wychowania dla przyszłości; Imperatyw wykształcenia w społeczeństwie informatycznym; Człowieczeństwo jako wyzwanie edukacyjne; Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społecznego; Osoba i wychowanie; Etos i kultura pedagogiczna nauczyciela i szkoły; Szkoła przygotowujaca i wspomagająca samoedukującego się ucznia; Etos środowiska akademickiego pedagogów czy rozwój; Pedagogika i pedagodzy wobec rzeczywistości edukacyjnej końca XX wieku; Pare pytań o treść etosu edukacji w XXI wieku; Etyczność pedagogiki personalistycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea wspólnoty dla edukacji. Społeczny kontekst budowania wspólnoty. Aksjologiczne i antropologiczne konteksty budowania wspólnoty. Wspólnota edukacyjna w świecie współczesnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Organizacja edukacji dorosłych w Polsce i w Europie: historia i teraźniejszość w warunkach integracji: Wyjaśnienia terminologiczne; rys historyczny polskiej edukacji dorosłych na tle dokonań europejskich; Współczesne funkcje i cele edukacji ustawicznej dorosłych; Formy edukacji ustawicznej dorosłych Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem studiów podyplomowych. R. 2 Wybrane czynniki sytuacji zawodowej: Pojęcie sytuacji zawodowej; Motywacja do pracy; Motywacja osiągnięć a decyzje edukacyjno-zawodowe; Postawy i ich struktura; Postawy zawodowe a decyzje edukacyjne; Satysfakcja zawodowa i czynniki warunkujące jej osiąganie; Satysfakcja zawodowa a aktywność edukacyjna pracowników; Wypalenie zawodowe i jego uwarunkowania; Zapobieganie ryzyku wypalenia zawodowego z uwzględnieniem decyzji edukacyjnych; Współzależność omawianych czynników sytuacji zawodowej. R. 3 Założenia metodologiczne badań własnych: Celem badań; Problemy badawcze; Metoda, techniki i narzędzia badawcze; Teren badań; Dobór i charakterystyka osób badanych. R. 4 Sytuacja zawodowa badanych osób studiujących w systemie komercyjnym i grantowym: Wprowadzenie; Forma realizowanych studiów podyplomowych a obiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a subiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a motywacja osiągnięć; Forma realizowanych studiów podyplomowych a postawy zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a wypalenie zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a satysfakcja z warunków pracy; Podsumowanie. R. 5 Staż pracy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Staż pracy a motywacja osiągnięć; Staż pracy a postawy zawodowe; Staż pracy a wypalenie zawodowe; Staż pracy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 6 Forma zatrudnienia a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Forma zatrudnienia a motywacja osiągnięć; Forma zatrudnienia a postawy zawodowe; Forma zatrudnienia a wypalenie zawodowe; Forma zatrudnienia a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 7 Funkcjonowanie badanych słuchaczy studiów podyplomowych w zawodach nauczycielskich i nienauczycielskich: Wprowadzenie; Charakter wykonywanego zawodu a motywacja osiągnięć; Charakter wykonywanego zawodu a postawy zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a wypalenie zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 8 Zajmowanie stanowisk kierowniczych a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a motywacja osiągnięć; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a postawy zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a wypalenie zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 9 Status zawodowy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Status zawodowy a motywacja osiągnięć; Status zawodowy a postawy zawodowe; Status zawodowy a wypalenie zawodowe; Status zawodowy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej