Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(1)
Autor
Jegier Aneta
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Kurelska Bożena
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Zabawa
(3)
Żłobki
(3)
Młodzież
(2)
Niemowlę
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Ludzie starzy
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Gry i zabawki
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: 1. Podstawy prawne funkcjonowania żłobków 2. Rozwój psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia 3. Trudności rozwojowe małych dzieci 4. Żłobek jako instytucja opiekuńczo-wychowawcza: 4.1. Organizacja pracy w żłobku 4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach 4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej 4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku? 4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem 4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku 4.3. Realizacja funkcji wychowawczej 4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych 4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę 5. Przestrzeń dla edukacji w placówce 5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi 5.2. Język angielski w żłobku – nauka poprzez zabawę i czynności dnia codziennego 5.3. Dobre praktyki – zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu rocznego 5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi 6. Zabawa jako forma uczenia się dzieci 6.1. Zabawy fundamentalne 6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku 6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna – Edyta Żebrowska 6.4. Zajęcia taneczne 6.5. Teatr w życiu małych dzieci 6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych 7. Bajki i baśnie dla najmłodszych 8. Profesjonalny opiekun małych dzieci 9. Znaczenie dobrych relacji z rodzicami 10. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach; Kilka słów na zakończenie…; Dedykacja Bożeny Kurelskiej; Dedykacja Anety Jegier; Bibliografia; O autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Biologiczne potrzeby małych dzieci; 1.1. Rola snu; 1.2. Prawidłowe żywienie; 1.3. Zasady organizacji żywienia małego dziecka; 1.3.1. Bobas Lubi Wybór; 1.3.2. Aktywność ruchowa; 1.4. Potrzeba właściwej opieki pielęgnacyjnej i zdrowotnej; 1.4.1. Pielęgnacja, dbałość o higienę ciała; 1.4.2. Zdrowe zęby; 1.4.3. Ubranie dobrane odpowiednio do warunków; 1.4.4. Rezygnacja z pieluchy; 1.4.5. Ochrona przed promieniowaniem UV i elektromagnetycznym; 1.4.6. Ochrona zdrowia – kontrola pediatryczna; Rozdział 2 Zaspokajanie potrzeb psychicznych; 2.1. Dążenie do samodzielności i potrzeba badania otoczenia; 2.2. Potrzeba bliskości, przynależności i bezpieczeństwa; 2.3. Ochrona dziecka przed krzywdzeniem; 2.4. Potrzeba kontaktu z rówieśnikami; 2.5. Potrzeba samodzielnego poznawania i uczenie się przez doświadczanie; 2.6. Respektowanie potrzeb dzieci w żłobku; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju psychoruchowego w żłobku; 3.1. Rozwój i proces uczenia się; 3.2. Co należy mieć na uwadze, wspierając rozwój małego dziecka; 3.3. Wspomaganie rozwoju dziecka w żłobku; 3.4. Wczesne wspomaganie dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3.5. Zalety wczesnego wsparcia rozwoju małego dziecka; 3.6. Zasady organizacji procesu wspomagania rozwoju; 3.7. Metoda Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci; Rozdział 4 Fizyczne i społeczne środowisko żłobka; 4.1. Przestrzenie budowania relacji; 4.2. Bodźce zmysłowe płynące z przestrzeni; 4.3. Co to jest dieta sensoryczna; 4.4. Społeczne środowisko żłobka; 4.5. Interakcje w żłobku; 4.6. Powody komunikowania się; 4.7. Posiłki w żłobku. Czy chodzi jedynie o to, żeby dziecko zjadło?; Rozdział 5 Zabawa swobodna i zorganizowana; 5.1. Czym jest zabawa dla małego dziecka i jakich kompetencji ono potrzebuje, by się bawić?; 5.2. Rola dorosłego w organizacji zabaw dla małych dzieci; 5.3. Diagnostyczny walor zabaw; 5.4. Terapeutyczny walor zabawy; 5.5. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 5.5.1. Zabawy fundamentalne; 5.5.2. Zabawy konstrukcyjne; 5.5.3. Zabawy ruchowe – wsparcie naturalnej potrzeby dziecka; 5.5.4. Elementy jogi w grupie żłobkowej; 5.5.5. Elementy sensoplastyki w grupie żłobkowej; 5.5.6. Elementy terapii ręki w grupie żłobkowej; 5.5.7. Zabawy z elementami dramy; 5.5.8. Zabawy z wykorzystaniem muzyki; Rozdział 6 Czas wolny małych dzieci; Rozdział 7 Możliwości i zagrożenia atrakcji w żłobku – teatrzyków, balów, spotkań świątecznych; Rozdział 8 Bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci; Zakończenie; Bibliografia; Załącznik. Sprawdzian rozwoju dzieci kończących pierwszy, drugi i trzeci rok życia; Koniec pierwszego roku życia; Koniec drugiego roku życia; Koniec trzeciego roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka, 2. Natura rozwoju psychicznego, 3. Mechanizm zmiany rozwojowej, 4. Teorie rozwoju psychicznego, 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny, 7. Wczesne dzieciństwo, 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny, 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny, 10. Dorastanie, 11. Wczesna dorosłość, 12. Średnia dorosłość, 13. Późna dorosłość; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania, 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym, 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów, 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego, 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości, 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się, 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną, 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju człowieka : podręcznik akademicki / red. nauk. Janusz Trempała. - Wyd. 1 - 4 dodr. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - XVI, 542 s. : rys., tab. ; 29 cm.
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 309, [3] s. : tab. ; 23 cm.
TOM 2. PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: Rozdział 23. Różne koncepcje wychowania. Rozdział 24. Funkcje działalności wychowawczej. Rozdział 25. Struktura działalności wychowawczej. Rozdział 26. Psychologiczne mechanizmy wychowania. Rozdział 27. Wychowanie a osobowość. Rozdział 28. Wychowanie a proces socjalizacji. Rozdział 29. Środowisko wychowawcze. Rozdział 30. Wychowanie w rodzinie. Rozdział 31. Pielęgnacja i wychowanie małego dziecka. Rozdział 32. Wychowanie w okresie przedszkolnym. Rozdział 33. Wychowanie dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym. Rozdział 34. Problemy samowychowania. Rozdział 35. Trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; 1.1. Rozwój fizyczny; 1.2. Rozwój motoryczny; 1.3. Rozwój poznawczy; 1.4. Rozwój mowy i komunikacji; 1.5. Emocje i nawiązywanie relacji w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2 Wybrane obszary wspierania rozwoju i wychowania małego dziecka; 2.1. Samodzielność życiowa człowieka; 2.2. Aktywność ruchowa jako baza dla procesu wspomagania rozwoju; 2.3. Stymulacja sensoryczna; 2.4. Zabawa dziecka w wieku poniemowlęcym; 2.5. Aktywne poznawanie otoczenia; 2.6. Media w wychowaniu najmłodszych; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju – koncentracja na dziecku, rodzinie i środowisku społecznym; 3.1. Dziecko podmiotem wspomagania rozwoju; 3.2. Bliskość i bezpieczne środowisko we wspomaganiu rozwoju; 3.3. Zabawa i relacja we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.4. Wspomaganie rozwoju w rutynach dnia; 3.5. Interwencyjny profesjonalizm we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.6. Poznanie dziecka we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.7. Obserwuj, reaguj i wspomagaj; 3.8. Aranżowanie przestrzeni do uczenia się przez zabawę i rutyny dnia; Rozdział 4 O wartościach opieki, wychowania i edukacji w żłobku; 4.1. Wsparcie opiekunów w budowaniu świadomego rodzicielstwa; 4.2. Jak wspierać rodziców w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.3. Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.4. Czym się różnią grupy terapeutyczne między sobą?; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej