Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(184)
Forma i typ
Książki
(181)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(132)
dostępne
(103)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(112)
Czytelnia
(134)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(8)
Barańska Małgorzata
(5)
Jegier Aneta
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Brzezińska Anna
(4)
Guz Sabina
(4)
Knapp Julie
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Andruszko Robert
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olejnik Marian
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Adamek Irena
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biel Lindsey
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Blythe Peter
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burczyk Irena
(1)
Butcher James N
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carson Robert C
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dawson Peg
(1)
Debesse Maurice
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Doroszowa Zofia
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Eichelberger Wojciech
(1)
Elliott Julian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(184)
Język
polski
(184)
Odbiorca
Przedszkola
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(101)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Młodzież
(22)
Nauczanie początkowe
(20)
Mowa
(19)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Psychologia rozwojowa
(13)
Osobowość
(12)
Autyzm
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Pisanie
(10)
Rodzina
(10)
Uczenie się
(10)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(9)
Uczucia
(9)
Dzieci
(8)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Psychoterapia
(8)
Wychowanie
(8)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Muzykoterapia
(7)
Psychologia
(7)
Uczniowie
(7)
Agresywność
(6)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko trudne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Myślenie
(6)
Nauczanie
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dyslekcja i dysgrafia
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Kształcenie
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Język dziecka
(4)
Lateralizacja
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele
(4)
Niemowlę
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Zabawa
(4)
Zachowanie
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Genetyka
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komputery
(3)
Korekcja mowy
(3)
Motywacja
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poznanie
(3)
Przemoc
(3)
Ruchy
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Żłobki
(3)
Alkohol
(2)
Ankieta
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Gry i zabawki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
184 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Rozwiązywanie problemów przez dzieci / Irena Adamek. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 1998. - 103, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
1. Znaczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka: Pojęcie problemu, Rodzaje problemów, Usytuowanie rozwiązywania problemów w kształceniu dzieci, Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się. 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci: Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; Rola zadań problemowych; Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci: Konstruowanie wiedzy przez dzieci; Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu. 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; Dobór odpowiednich problemów; Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów ; Stosowanie techniki rozwiązywania problemów; Strategie postępowania w sytuacji problemowej. 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu: Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów, Planowanie zajęć, Ranga edukacji przedszkolnej. 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej: Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pozalekcyjna i pozaszkolna edukacja artystyczna perspektywą wszechstronnego rozwoju dziecka; 2. Uczestnictwo w zespole kameralnym sposobem wspierania rozwoju muzycznego i psychospołecznego dzieci klas I-III; 3. Możliwości rozwijania zdolności i kształcenia muzycznego w Niemczech; 4. Rozwój muzyczny dziecka od poczęcia do 3 roku życia- studium przypadku; 5. Autystyk to wielki twórca; 6. "Nie widzę, nie słyszę, mimo wszystko tworzę"- o twórczości osób głuchoniemych; 7. Rozwój zdolności człowieka- przykład zajęć edukacyjnych w kontekście teorii inteligencji wielorakich; 8. Androgyniczny profil inteligencji- zarys problemu; 9. Rozwój zdolności w ujęciu ekologii człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1. Wstęp do psychologii rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Przegląd psychologii rozwoju w ciągu życia; Zagadnienia i tematy psychologii rozwoju w ciągu życia; Metody badawcze psychologii rozwoju w ciągu życia. R. 2. Teorie rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Co sprawia, iż teoria rozwoju w ciągu życia jest uznawana za dobrą?; Psychologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Socjologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Biologiczne teorie rozwoju w ciągu życia. R. 3. Genetyka, dziedziczność a środowisko: Co o tym sądzisz?; Genetyka życia; Genetyka biochemiczna: podstawowe pojęcia; Behawioralna genetyka; Aberracje i mutacje genetyczne; Poradnictwo genetyczne. R. 4. Rozwój prenatalny, narodziny i przystosowanie w okresie noworodkowym: Co o tym sądzisz?; Moment zapłodnienia; Rozwój prenatalny; Środowiska prenatalne; Zaburzenia w przebiegu ciąży; Proces narodzin; Poporodowa adaptacja noworodka; Bezpłodność. R. 5. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 6. Wczesne dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 7. Średnie dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 8. Okres dorastania: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 9. Wczesna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Możliwości wyboru stylu życia; Kariera. R. 10. Średnia dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Rozwój zawodowy. R. 11. Późna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Emerytura. R. 12. Śmierć i żałoba: Co o tym sądzisz?; Śmierć i umieranie z perspektywy współczesnego społeczeństwa; teorie psychologicznych aspektów procesu umierania; Umierać z godnością; W chwili śmierci; Definicje komponenty śmierci; Czy istnieje życie pośmiertne?; Żałoba.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Cz. I. Zagadnienia ogólne; 1. Czym jest inteligencja emocjonalna?; 2. Kompetencja emocjonalna i samoregulująca; 3. Przyjaciele, dyplomaci, przywódcy w przedszkolu: inteligencja emocjonalna w przedszkolu; 4. Rozwój mózgu a rozwój emocjonalny: rola nauczania w kształtowaniu płata czołowego; Cz. II. Kompetencja społeczna i emocjonalna; 5. Reakcje emocjonalne: ich regulacja, korelaty społeczne i socjalizacja; 6. Regulacja emocjonalna w okresie dzieciństwa: aspekty rozwojowe, interpersonalne i indywidualne; 7. Wspierania społeczno-emocjonalnego przystosowania dziecka do środowiska rówieśniczego; Cz. III. Zastosowania; 8. Zagadnienia rozwoju emocjonalnego; 9. Łączenie badań naukowych i programowania edukacyjnego ze wspomaganiem nauczania społecznego i emocjonalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 552)
1. Znaczenie zmysłu wzroku w psychomotorycznym rozwoju dziecka; 2. Deficyt wzrokowy- problemy klasyfikacji i diagnozy; 3. Ograniczenia w realizacji potrzeb dziecka niewidzącego; 4. Rozwój emocjonalno-uczuciowy i społeczny dziecka niewidzącego; 5. Kompetencje społeczne i relacje interpersonalne; 6. Percepcja świata przez dziecko niewidzące; 7. Rozwój intelektualny i rozwój mowy dziecka niewidzącego; 8. Wczesna interwencja interdyscyplinarna; 9. Rehabilitacja przez wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne, 2. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozowju językowym dziecka, 3. Rozwój językowy a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego, 4. Rola języka w edukacji, 5. Integracja - nowa koncepcja ksztaćłenia, 6. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących, 7. Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wpływ motoryki ustno-twarzowej na statomotoryczny rozwój dziecka. 2. Anatomia twarzoczaszki. 3. Układ nerwowy głowy i twarzy. 4. Wczesne wspomaganie rozwoju odruchowej motoryki ustno-twarzowej u dzieci. 5. Charakterystyka wybranych odruchów ustno-twarzowych. 6. Rozwój mózgu a mowa. 7. Zaburzenia mowy - terminologia i klasyfikacja. 8. Koncepcja ustno-twarzowej terapii według Castillo Moralesa (CM). 9. Ustno-twarzowa terapia regulacyjna według koncepcji Castillo Moralesa. 10. Integracyjna terapia ustno-twarzowa według Swietłany Masgutowej. 11. Metodyka przeprowadzania neuromotorycznej terapii ustno-twarzowej według R. Castillo Moralesa. 12. Efekty integracji odruchów ustno-twarzowych - wybrane studium przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Wiek a zachowanie dziecka: lepsze i gorsze etapy; Sugestie. R. 2 Wiek dziecka a etapy rozwoju: Cykle zachowań; O czy trzeba pamiętać w związku z etapami rozwoju; Cztery tygodnie; Szesnaście tygodni; Dwadzieścia osiem tygodni; Czterdzieści tygodni; Dwanaście miesięcy; Piętnaście miesięcy; Osiemnaście miesięcy; Dwa lata; Dwa i pół roku; Trzy lata; Trzy i pół roku; Cztery lata; Cztery i pół roku; Pięć lat; Pięć i pół roku – sześć lat; Siedem lat; Osiem lat; Dziewięć lat; Dziesięć lat; R. 3 Osobowość: Osobowość jako funkcja budowy ciała; Funkcjonalne podejście do osobowości; Cóż więc można zrobić? R. 4 Jedzenie: Sekwencje rozwojowe; Apetyt i podobania; Różnice indywidualne; Szczególne problemy. R. 5 Sny i spanie: Kładzenie dziecka do łóżka; Problemy ze spaniem; Drzemki; Budzenie się; Różnice indywidualne. R. 6 Wydalanie: Kontrolowanie pęcherza; Indywidualne różnice w załatwianiu potrzeb fizjologicznych; Kontrolowanie wyróżnień; „Od kiedy mogę oczekiwać, że moje dziecko będzie suche całą noc?”; „Czy mam wysadzać dziecko w nocy?”; Problemy z załatwianiem się. R. 7 Rozładowywanie napięć emocjonalnych: Okresy wzmożonego napięcia; Napady wściekłości; Ssanie kciuka; Gryzienie; Obgryzanie paznokci; Kołysanie się; Ssanie języka; Walenie głową; Toczenie głowy; Wyrywanie włosów; Płaczliwość; Apetyt na przedmioty; Tiki; Jąkanie się; Masturbacja; Choroby; Choroba morska; R. 8 Lęki: Każdy wiek ma swoje lęki; Ucieczka przed źródłem lęku jest naturalną reakcją; Paniczny lęk, po którym następ0uje fascynacja; Lęk przed ciemnością; Lęk przed psami; Lek przed wodą; Lęk przed dentystą; Lęk przed szpitalem. R. 9 Inteligencja: Inteligencja a poziom dojrzałości; Stopień dojrzałości; „Ale jaki jest iloraz inteligencji mojego dziecka?”; Dzieci specjalnej troski; Co robić, jeżeli u dziecka stwierdzono WDM, nadpobudliwość, dysleksję, niezdolność do nauki?. R. 10 Zachowania i zainteresowania seksualne: Jak rozmawiać z dziećmi o seksie?; Jak informować o seksie?; Kiedy mówić, skąd się biorą dzieci?; Zabawy seksualne; Różnice indywidualne; Zainteresowanie płcią przeciwną. R. 11 Stosunki między rodzicami a dziećmi; Matka – dziecko; Ojciec – dziecko. R. 12 Rodzeństwo: Co można zrobić, by poprawić sytuację?; Nowe dziecko. R. 13 Sukces w szkole: Każde dziecko w odpowiedniej klasie; Powtarzanie klasy; Inne przyczyny niepowodzeń szkolnych; Wzrok; Zdrowie a osiągnięcia szkolne; Polityka edukacyjna; Wnioski. R. 15 Co mówić o śmierci, Bogu, adopcji i rozwodzie: Śmierć; Religia; Adopcja; Rozwód. R. 16 Problem dyscypliny: Poziomy dyscypliny; Techniki dostosowane do stopnia rozwoju; Pragmatyka życia rodzinnego; Dziecko niszczycielskie; Wskazówki ogólne; Bić czy nie bić?; Dostosowanie dyscypliny do temperamentu. R. 17 Zaburzenia kondycji psychicznej: Stres i przyczyny złego zachowania; Skąd wiemy, że dziecko jest chore? R. 19 Testy: Testy psychologiczne, rozwojowe, sprawdzające wzrok, słuch i mowę; Badania fizyczne; Elektroencefalogram (EEG); Badanie innych rytmów organizmu; Promienie Roentgena; Cukier we krwi; Testy alergiczne; Wykrywanie trucizn; Testy na wykrycie minerałów; Witaminy; Światło i powietrze. R. 20 Jak stosować listę diagnostyczną i gdzie szukać pomocy?: Stosowanie listy diagnostycznej; Zapobieganie; W poszukiwaniu pomocy z zewnątrz. R. 21 Leczenie: Psychoterapia; Terapia farmakologiczna; Terapia żywieniowa; Leczenie alergii. R. 22 Interpretowanie diagnozy: Siec wzajemnych powiązań; Podstawowe kategorie; Chęci i pragnienia; Zapobieganie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część Pierwsza: 1. Stulecie dziecka: Psychoanaliza i dziecko; Tajemnica dziecka. 2. Oskarżony. 3. Biologiczne intermezzo. 4. Noworodek: Ponadnaturalne otoczenie. 5. Naturalne instynkty. 6. Duchowy zarodek: Inkarnacja. 7. Delikatne konstrukcje psychiczne: Okres wrażliwości; Analiza okresów wrażliwości; Uwagi i przykłady. 8. Porządek: Wewnętrzny porządek. 9. Inteligencja. 10. Walki na drodze dorastania: Sen. 11. Chodzenie. 12. Ręka: Podstawowe działania. 13. Rytm. 14. Zastępowanie osobowości: Miłość do otoczenia. 15. Ruch. 16. Niezrozumienie. 17. Inteligencja miłości. Część Druga: 18. Edukacja dziecka: Początki naszej metody. 19. Powtarzanie ćwiczeń. 20. Wolny wybór. 21 Zabawki. 22 Nagrody i kary. 23. Cisza. 24. Godność. 25. Dyscyplina. 26. Początki nauczania: Pisanie - Czytanie. 27. Odniesienie do kondycji fizycznej. 28. Konsekwencje. 29. Uprzywilejowane dzieci. 30. Duchowe przygotowanie nauczyciela. 31. Odchylenia. 32. Ucieczki. 33. Bariery. 34. Uzdrowienie. 35. Przywiązanie. 36. Posiadanie. 37. Władza. 38. Kompleks niższości. 39. Strach. 40. Kłamstwa. 41. Refleksja nad fizyczną sferą życia. Część Trzecia: 42. Walka dorosłego z dzieckiem. 43. Instynkt pracy. 44. Charakterystyka dwóch rodzajów pracy: Praca dorosłego; Praca dziecka; Porównanie dwóch typów pracy. 45. Instynkty przewodnie. 46. Dziecko nauczyciel. 47. Misja rodziców. 48. Prawa dziecka: Ecce homo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej; Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej; Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka; Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny; Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny; Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma; Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych; Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne); Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne; Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń; Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem; Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka; Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych; Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi; Zakończenie; Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Historia i podstawy skali inteligencji Wechslera; 2. Charakterystyka podtekstów skali słownej; 3. Charakterystyka podtekstów skali bezsłownej; 4. Ogólne zasady badania skalą WISC-R; 5. Obliczanie i interpretacja wyników; 6. Kliniczne zastosowania skal Wechslera; 7. Ku przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Rozwój umysłowy dziecka, 2. Myślenie małego dziecka, 3. Mowa i myślenie z genetycznego punktu widzenia, 4. Rola pojęcia równowagi w wyjaśnieniach psychologicznych, 5. Problemy psychologii genetycznej, 6. Geneza i struktura w psychologii inteligencji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Stymulowanie zdolności a edukacja przedszkolna: Koncepcje zdolności w świetle literatury przedmiotu; Rozwój i zdolności dziecka w wieku przedszkolnym; Obrazki dynamiczne jako technika heurystyczna stymulująca wyobraźnię i kreatywność. II. Metodologia badań własnych: Metody ilościowe i jakościowe w badaniach pedagogicznych; Eksperyment pedagogiczny; Badania własne. III. Analiza materiału badawczego: Ilościowo-jakościowa analiza wyników eksperymentu; Ilościowo-jakościowa analiza warunków eksperymentu. IV. Dyskusja i wnioski pedagogiczne: Pozytywna weryfikacja hipotezy; Znaczenie wybranej koncepcji metodologicznej; Powiązanie praktyki z teorią; Odniesienia pedagogiczne; Dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Terapia dziecka z wada wymowy / Hanna Rodak. - Wyd.4 [dodruk]. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2002. - 73, [1] s. : rys. ; 24 cm.
Autor
Temat
Cele terapii zaburzeń mowy; Badanie artykulacji; Pojęcie, rodzaje i terapia dyslalii: Metody i techniki terapeutyczne; Terapia sygmatyzmu; Terapia rotacyzmu; Terapia dyslalii całkowitej (bełkotu); Przygotowanie programu terapii artykulacyjnej. Zestawy wyrazów do ćwiczeń logopedycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Ogólne zasady pracy z uczniem podczas terapii pedagogicznej: Metoda Dobrego Startu; Zastosowanie Metody Dobrego Startu; Rozdział II. Początki: Jak rozpocząć naukę czytania?; Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania; Jak przygotować dziecko do nauki pisania?; Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem; Rozdział III. Funkcje wzrokowe – scenariusze; Rozdział IV. Funkcje słuchowo-językowe; Rozdział V. Koordynacja wzrokowo-ruchowa; Rozdział VI. Scenariusze zajęć: Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje; Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz; Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj; Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry; Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki; Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych; Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć: „Opowiedz mi...!”; Rozdział VII. Programy rewalidacji: Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem; Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem; Program rewalidacji dla ucznia z afazją; Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Rozdział VIII. Zamiast zakończenia: Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom; Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne); Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, przyczyny niepowodzeń szkolnych, Pojęcie dysleksji,jej rodzaje i przyczyny, Zaburzenia percepcji słuchowej, Rodzaje zaburzeń artykulacji, trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych, Dysgrafia, Dysortografia-definicja,symptomy,terapia, Zaburzenia orientacji przestrzennej, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej, zaburzenia lateralizacji, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka, Zaburzenia rozwoju ruchowego, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci-zasady i sposoby ich usprawniania, Nadpobudliwość psychoruchowa, Dzieci zahamowane psychoruchowo, przyczyny trudności w uczeniu się matematyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej