Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(184)
Forma i typ
Książki
(181)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(132)
dostępne
(100)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(112)
Czytelnia
(134)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(8)
Barańska Małgorzata
(5)
Jegier Aneta
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Brzezińska Anna
(4)
Guz Sabina
(4)
Knapp Julie
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Andruszko Robert
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olejnik Marian
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Adamek Irena
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biel Lindsey
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Blythe Peter
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burczyk Irena
(1)
Butcher James N
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carson Robert C
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dawson Peg
(1)
Debesse Maurice
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Doroszowa Zofia
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Eichelberger Wojciech
(1)
Elliott Julian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(184)
Język
polski
(184)
Odbiorca
Przedszkola
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(101)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Młodzież
(22)
Nauczanie początkowe
(20)
Mowa
(19)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Psychologia rozwojowa
(13)
Osobowość
(12)
Autyzm
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Pisanie
(10)
Rodzina
(10)
Uczenie się
(10)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(9)
Uczucia
(9)
Dzieci
(8)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Psychoterapia
(8)
Wychowanie
(8)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Muzykoterapia
(7)
Psychologia
(7)
Uczniowie
(7)
Agresywność
(6)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko trudne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Myślenie
(6)
Nauczanie
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dyslekcja i dysgrafia
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Kształcenie
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Język dziecka
(4)
Lateralizacja
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele
(4)
Niemowlę
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Zabawa
(4)
Zachowanie
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Genetyka
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komputery
(3)
Korekcja mowy
(3)
Motywacja
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poznanie
(3)
Przemoc
(3)
Ruchy
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Żłobki
(3)
Alkohol
(2)
Ankieta
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Gry i zabawki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
184 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Część I : Dysleksja rozwojowa w szerokiej perspektywie: 1. Świadomość dysleksji w Polsce - badania porównawcze, 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu z perspektywy neuropsychologii klinicznej, 3. Dysleksja rozwojowa: próba definicji. Część II: Badania nad dysleksją i dysortografią: 4. Uczniowie z dysleksją rozwojową podczas egzaminow zewnętrznych pod koniec szkoły podstawowej, 5. O klasyfikacji błedów w dysortografii, 6.Dysgrafia - problemy diagnozy. Doniesienie z badań. 7. Struktura fonotaktyczna wyrazów polskich a obraz dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, 8. Problemy uksztatowania tekstu w pracach pisemnych uczniów dyslektycznych, 9. Zdolności twórcze u młodzieży z dysleksją rozwojową - doniesienie z badań, 10. Zastosowanie Testu Językowego "leksykon" w diagnozie uczniów dyslektycznych, 11. Wiedza przyszłych pedagogów i nauczycieli o problematyce dysleksji rozwojowej. Część III: Rozwój i ocena czynności poznawczych u dzieci rozpoczynających naukę czytania i pisania: 12. Metoda Montessori a przygotowanie do nauki czytania i pisania, 13. Rozumienie w początkowym okresie nauki czytania, 14. Poziom rozumowania operacyjnego a nabywanie umiejętności czytania i pisania przez dzieci 6-letnie, 15. HPL i MOTL - o pewnym błędzie popełnianym przez dzieci zaczynające pisać po angielsku i po polsku, 16. Znaczenie edukacji przedszkolnej w opanowanym przez dzieci umejętności czytania, 17. Znaczenie wczesnego diagnozowania i stymulowania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysleksji. Część IV: Dysleksja a inne zaburzenia rozwoju i uczenia się: 18. Jąkanie a trudności w czytaniu, 19. Deficyty i hamowania reakcji w zespole ADHD, 19. Rozumowanie matematyczne u dzieci z róśżnymi formami zaburzeń umiejętności szkolnych, 20. badani pisma uczniów klas I-III (ocena pisma dzieci slabowidzacych). Część V; Nowoczesne metody wspomagające rozwój dzieci z dysleksją: 21. Dysleksja a Internet, 22. "Sound Lnkage" - program przemocy dzieciom dyslektycznym posługującym się językiem angielskim, 23. Osiągnięcia Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej, 24. Zastosowanie technologii informacyjnych w terapii pedagogicznej, 25. Zawartość edukacyjnych programów komputerowych wspierających zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, 26. Edukacja multimedialna - wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych w terapii pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowa wiedza potrzebna do zrozumienia chorób genetycznych; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa; 3. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Pradera-Williego; 4. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem CHARGE; 5. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Freemana-Sheldona; 6. Dzieci z wadami ciała modzelowatego- wspieranie rozwoju w pierwszych latach życia; 7. Dzieci z zespołem malformacji Dandy'ego-Walkera; 8. Ręka, myślenie i mowa- rozwój psychoruchowy i poznawczy a kształtowanie mowy dziecka w odniesieniu do dzieci z chorobami genetycznymi; 9. Rola rodzica w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną na przykładzie rodziców Jakuba- chłopca z rzadkim zespołem dymorficznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review" / red. Stanisław Juszczyk)
Zawiera: I. Media wobec wielorakich potrzeb edukacyjnych dziecka: Media w rozwijaniu inteligencji wielorakich dziecka; Využívanie ikt vo vyučovacom procese a žiak so špeciálnymi edukačnými potrebami; Media dydaktyczne nową szansą w przezwyciężaniu specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu; Terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych – tradycyjne czy nowoczesne metody pracy; Multimedia w rozwoju mowy i myślenia dziecka; Wykorzystanie programów komputerowych w terapii logopedycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i umiarkowanym; Nowoczesne metody przetwarzania informacji. Błyskawiczne czytanie w świetle badań własnych; Dziecko w świecie zagrożeń – higiena i bezpieczeństwo; Wiedza o zdrowiu i zachowania zdrowotne dzieci sześcioletnich; TV w życiu dzieci hospitalizowanych (na podstawie badań dzieci z chorobami nerek); Media a problem otyłości u dzieci; Komunikacja dzieci z rozszczepem podniebienia z perspektywy kodu językowego, parajęzykowego i niejęzykowego; Dziecko w innym świecie – komunikacja dziecka autystycznego. II. Sztuka dziecka a świat przemian cywilizacyjnych: Edukacyjne możliwości muzycznych programów komputerowych elementem wychowania wielomedialnego; Wykorzystanie komputera i programów multimedialnych w edukacji muzycznej dziecka; Czasopisma dla dzieci wydawnictwa Egmont Sp. Z o.o. w Polsce (1900-2004); Seria wydawnicza „Odkryj świat” jako pomoc edukacyjna dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Uwarunkowania wartości informacyjnych ilustracji w lekturze szkolnej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładzie książki Czesława Janczarskiego „ Jak Wojtek został strażakiem”); Tradycyjne i nowoczesne źródła edukacji przez sztukę; Estetyczne i dydaktyczne konsekwencje zastosowania komputera jako narzędzia w edukacji plastycznej; Czy kij baseballowy może być atrybutem zabawy?; Wpływ mediów na folklor dziecięcy; Kinezjetyczne i proksemiczne wymiary analizy tekstu a poziom postawy twórczej dzieci w wieku wczesnoszkolnym; System VST jako środek dydaktyczny wykorzystywany na lekcjach muzyki w polskiej szkole; Kultúra, umenie a počítač v edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka)
1. Dzieci z układu ryzyka, 2. Psychologiczne i społeczne źródła zagrożeń poczucia ufności w wieku niemowlęcym, 3. O dzieciach zgubionych w fantazji, 4. Poziom ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym według opinii rodziców, 5. Lateralizacja a obraz własnego ciała: podstawy rozwoju w okresie dzieciństwa, 6. Nieśmiałość dziecka jako czynnik zagrażający rozwojowi kompetencji emocjonalnej, 7. Patologia "bordeline" u dzieci, 8. Samoocena i aktywność społeczna dzieci niewidomych a nadopiekuńczość ich rodziców, 9. Negatywny wpływ doświadczeń z dzieciństwa na funkcjonowanie Dorosłych Dzieci Alkoholików, 10. Wykorzystanie seksualne - trauma nadużycia czy trauma ujawnienia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Założenia programu; Cele ogólne i szczegółowe programu; Planowane efekty; Metody, formy i zasady pracy z dzieckiem; Harmonogram działań; Charakterystyka rozwojowej niepłynności mówienia i jąkania wczesnodziecięcego; Diagnoza i terapia jąkania; Ewaluacja programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3057)
1. Rozwój mowy dziecka, 2. Opóźniony rozwój mowy, 3.Zjawisko autyzmu, 4. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu, 5. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem - longitudinalne badania własne, 6. Teoria umysłu w ujęciu mentalingwistycznym - badania własne, 7. Przebieg terapii dyskurtywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem, 9. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera, 10. Terapia dyskurtywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji diagnozy i programy terapeutyczne, 11. Projket skali do pomiaru stopnia rozowju teorii umysłu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja jako specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania: Co warto wiedzieć o dysleksji; Specjalne trudności w czytaniu i pisaniu jako przyczyna niepowodzeń szkolnych; Wpływ dysleksji na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów; 2. Niekonwencjonalne sposoby działań terapeutycznych: Terapia pedagogiczna dziecka dyslektycznego; Zastosowanie map myśli w terapii dysleksji; Humor w procesie nauczania dzieci dyslektycznych; Bajkoterapia- motywacja do nauki czytania i pisania; 3. Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania: Zastosowanie komputera w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
1. Znaczenie muzyki w edukacji dziecka: Dziecko poznaje siebie językiem sztuki; Ekspresja muzyczna w przedszkolu; Muzyka i jej formy w rozwijaniu aktywności dziecka wczesnoszkolnego; 2. Aktywne formy wspomagające rozwój głosu i mowy dziecka: Proces powstawania dźwięku i kształtowanie się głosu dziecka; Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językowa dziecka; Różne formy aktywności muzycznej w usprawnianiu narządów mowy; Muzyka, zabawa i taniec w pracy nad głosem i mową dziecka; Kształtowanie głosu i mowy dziecka w aspekcie dydaktycznym; 3. Muzykoterapia dziecięca: Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole; Istota muzykoterapii- znaczenie edukacyjne; 4. Implikacje empiryczne wykorzystywania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka: Motywowanie uczniów do nauki i czynniki determinujące aktywność taneczna; 2. Muzyka, taniec i praca nad mową- w opinii nauczycieli i terapeutów; Projekty działań edukacyjno-kompensacyjnych opartych na muzyce: Zintegrowane formy wprowadzania dziecka w świat muzyki; Muzyka Mozarta w procesie wspierania rozwoju dziecka; Projekt "Mój Portret"= poznanie siebie, poszukiwanie tożsamości; Muzyczna aktywność dziecka specjalnej troski- ujęcie case study w quasi- eksperymencie indywidualizującym; Idea integracji- współczesne wyzwania muzykoterapii: Optyka nauczycieli i terapeutów; Integracja- w postrzeganiu dziecka o harmonijnym rozwoju; Zysk terapeutyczny- perspektywa dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wieloaspektowość procesu czytania; 2. Nauka czytania; 3. Ocenianie poziomu czytania; 4. Dysleksja- zespół specyficznych trudności w nauce czytania i pisania; 5. Dysleksja a inne trudności w czytaniu; 6. Usprawnianie umiejętności czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciństwo we dworze szlacheckim w I połowie XIX wieku / Anna Pachocka. - Kraków : Wydawnictwo AVALON, 2009. - 267 s., [32] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.
1. Dzieciństwo w rodzinie, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Wychowanie i nauczanie, 4. Dziecko we dworze, 5. Czas wolny w życiu dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Wstęp; 1. Konstytucyjne i międzynarodowe standardy ochrony dziecka w sferze zdrowia fizycznego i psychicznego: 1.1. Prawo do ochrony zdrowia; 1.2. Prawo do szczególnej opieki zdrowotnej; 1.3. Definicja dziecka; 1.4. Międzynarodowe standardy ochrony zdrowia dziecka. 2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w ochronie zdrowia dzieci: 2.1. Ochrona zdrowia dzieci jako zadanie władz publicznych; 2.2. Zadania gminy w ochronie zdrowia dzieci; 2.3. Zadania powiatu w ochronie zdrowia dzieci; 2.4. Zadania samorządu województwa w ochronie zdrowia dzieci. 3. Dziecko w systemie ochrony zdrowia: 3.1. Prawo dzieci do ochrony zdrowia; 3.2. Status dziecka jako ubezpieczonego; 3.3. Rzecznik Praw Dziecka i Rzecznik Praw Pacjenta. 4. Prawne determinanty bezpieczeństwa zarodków ludzkich utworzonych w procedurze zapłodnienia pozaustrojowego: 4.1. Specyfika chronionego podmiotu; 4.2. Gwarancje wynikające z wymogów adresowanych do ośrodka medycznie wspomaganej prokreacji oraz banku zarodków; 4.3.System reagowania na istotną reakcję niepożądaną i istotne zdarzenie niepożądane; 4.4. Wymogi względem personelu; 4.5. Nadzór nad realizacja wymogów bezpieczeństwa zarodków. 5. Standardy opieki medycznej nad noworodkami: 5.1. Specyfika populacji; 5.2. Definicja noworodka; 5.3. Status prawny standardów postępowania medycznego w opiece nad noworodkiem; 5.4. Opieka medyczna noworodków w podmiocie leczniczym, 5.5. Warunki lokalowe; 5.6. Opieka nad noworodkiem poza podmiotem leczniczym. 6. Przesłanki wykonywania zawodów medycznych w zakresie leczenia dzieci: 6.1. Wymagania dla zawodów medycznych; 6.2. Kwalifikacje do wykonywania zawodów medycznych w populacji pediatrycznej; 6.3. Uprawnienia do wykonywania zawodów medycznych w populacji pediatrycznej; 6.4. Przyznawanie prawa wykonywania zawodu – zakres podmiotowy i przedmiotowy. 7. Sytuacja dziecka z niepełnosprawnościami – orzekanie o niepełnosprawności do celów pozarentowych: 7.1. Historyczne ujęcie niepełnosprawności; 7.2. Współczesne sposoby ujmowania niepełnosprawności w świetle dokumentów WHO; 7.3. Sytuacja dzieci niepełnosprawnych w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych i Konwencji o Prawach Dziecka; 7.4. Definiowanie pojęcia „dziecko niepełnosprawne” w świetle ustawodawstwa polskiego; 7.5. Zasady kwalifikowania dzieci niepełnosprawnych; 7.6. Zasady wydawania orzeczeń o niepełnosprawności; 7.7. Wybrane skutki wydania orzeczenia o niepełnosprawności. 8. Dziecko z zaburzeniami zdrowotnymi jako podmiot o specjalnych potrzebach edukacyjno-wychowawczych: 8.1. Systemowe formy kierowane do dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi; 8.2. Szczególne sposoby edukowania dzieci ze specjalnymi potrzebami; 8.3. Orzeczenia i opinie wydawane przez zespoły orzekające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych; 8.4. Skutki prawne orzeczeń. 9. Obowiązek szczepień ochronnych dzieci: 9.1. Szczepienie ochronne jako ustawowy obowiązek; 9.2. Wykonanie szczepienia ochronnego – przesłanki obowiązki po stronie pracowników ochrony zdrowia; 9.3. Dokumentowanie szczepień ochronnych; 9.4. Kompetencje ministra zdrowia w zakresie szczepień ochronnych; 9.5. Wykaz zalecanych szczepień ochronnych. 10. Opieka paliatywna i hospicyjna nad dziećmi: 10.1. Założenia sprawowania opieki paliatywnej i hospicyjnej; 10.2. Zasady organizacyjne prowadzenie opieki paliatywnej i hospicyjnej nad dziećmi; 10.3. Opieka paliatywna nad dziećmi w warunkach domowych; 10.4. Opieka paliatywna nad dziećmi w warunkach stacjonarnych; 10.5. Opieka sprawowana w poradni medycyny paliatywnej; 10.6. Perinatalna opieka paliatywna. Zakończenie; Źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD; 2. Diagnoza i terapia dziecka z zespołem ADHD; 3. Sytuacja rodzinna i szkolna dziecka z ADHD; 4. Metodologia badań własnych; 5. Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców; 6. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD; 7. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego: 1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka; 1.2. Rozwój poznawczy; 1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne; 1.4. Rozwój emocjonalny; 1.5. Rozwój społeczny; 1.6. Rozwój moralny; 1.7. Osobowość dziecka; 1.8. Dominujące formy aktywności. Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej: 2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną; 2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna - rozważania terminologiczne; 2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej (2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna; 2.3.2. Dojrzałość intelektualna; 2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna; 2.3.4. Dojrzałość społeczna); 2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole; 2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych (2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych; 2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej); 2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole; 2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną (2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej; 2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)). Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury: 3.1. Integracja sensoryczna - wyjaśnienia terminologiczne; 3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej; 3.3. Przetwarzanie sensoryczne; 3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się; 3.5. Terapia integracji sensorycznej; 3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań; 3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej (3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów; 3.6.3. Metoda Bobathów; 3.6.4. Masaż Shantali; 3.6.5. Żonglowanie). Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych: 4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze; 4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze; 4.3. Osoby badane; 4.4. Przebieg badań. Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej - analiza wyników badań własnych: 5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5-6-letnich; 5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5-6-letnich; 5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5-6-letnich; 5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5-6-letnich; 5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich; 5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii. Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej