Sortowanie
Źródło opisu
sosnowiec_wsh_ks
(51)
IBUK Libra
(14)
ebookpoint BIBLIO
(10)
Forma i typ
Książki
(50)
E-booki
(24)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(9)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(45)
dostępne
(27)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Agenda 10
(45)
Agenda 00
(29)
Autor
Motowidlak Urszula
(6)
Szymonik Andrzej (1952- )
(5)
Ciesielski Marek (1949- )
(4)
Doński-Lesiuk Jakub
(3)
Szołtysek Jacek
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Bednarska-Wnuk Izabela
(2)
Bielecki Maciej
(2)
Brzeziński Jakub
(2)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(2)
Karkowski Tomasz Adam
(2)
Kołodziejczak Małgorzata
(2)
Kujawa Monika
(2)
Reńda Aleksandra
(2)
Rudnicka Agata
(2)
Witkowski Jarosław (1963- )
(2)
Wronkowski Dominik
(2)
Śliwczyński Bogusław
(2)
Świątek-Barylska Ilona
(2)
Abt Stefan (1937-2002)
(1)
Becht Adam
(1)
Bendkowski Józef
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Blaik Piotr (1942- )
(1)
Bozarth Cecil
(1)
Brdulak Halina
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Chunyan Zhang
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Comporek Michał
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Duraj Natasza
(1)
Dwiliński Lech
(1)
Dziedzic Dorota
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Długosz Jan
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
Fajfer Paweł
(1)
Falecki Janusz
(1)
Fertsch Marek
(1)
Frankowska Marzena
(1)
Garbacz Weronika
(1)
Gołembska Elżbieta
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gołembski Marcin
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz
(1)
Gąsiorowska Elżbieta
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Haliżak Edward
(1)
Handfield Robert B
(1)
Harrison Alan
(1)
Hoek Remko van
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Januszewski Arkadiusz
(1)
Jarosz Klaudia
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kisperska-Moroń Danuta
(1)
Koliński Adam
(1)
Konecka Sylwia
(1)
Kostera Monika
(1)
Kowalska Krystyna
(1)
Kowalska Magdalena
(1)
Kozar Łukasz Jarosław
(1)
Kramer Józefa (1930- )
(1)
Leończuk Dorota
(1)
Lipa Michał
(1)
Marcinkowski Jakub Mateusz
(1)
Matulewski Marek
(1)
Matusiak Małgorzata
(1)
Małkus Tomasz
(1)
Michalczyk Wawrzyniec
(1)
Michałowska Grażyna
(1)
Misztal Anna
(1)
Najlepszy Eugeniusz
(1)
Nowak Iwo
(1)
Ocicka Barbara
(1)
Owczarski Sławomir
(1)
Pochylska Anna
(1)
Radziejowska Grażyna
(1)
Richards Gwynne
(1)
Rutkowski Krzysztof
(1)
Rymarczyk Jan
(1)
Sadowski Adam
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sierańska Jolanta
(1)
Skowron-Grabowska Beata
(1)
Skowrońska Agnieszka
(1)
Starowicz Wiesław
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Stęplewski Bogumił
(1)
Symonides Janusz
(1)
Szeptycki Andrzej
(1)
Szozda Natalia
(1)
Szymczak Maciej
(1)
Słowik Anna
(1)
Ulatowski Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(28)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(75)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Łańcuch dostaw
(51)
Logistyka gospodarcza
(38)
Przedsiębiorstwo
(15)
Gospodarka materiałowa
(7)
Logistyka
(7)
Sieć dystrybucji
(7)
Transport
(6)
Zarządzanie
(5)
Produkcja
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Innowacje
(2)
Konkurencyjność
(2)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(2)
Miasta
(2)
Obsługa klienta
(2)
Opakowania
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Rachunkowość
(2)
Spedycja
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Usługi logistyczne
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zintegrowane systemy informatyczne
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Awans zawodowy
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Branża TSL
(1)
COVID-19
(1)
Decyzje
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
E-logistyka
(1)
Ekologistyka
(1)
Energetyka
(1)
Geopolityka
(1)
Gospodarka magazynowa
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Handel
(1)
IKEA
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Internacjonalizm
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Jakość życia
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Komputery
(1)
Konsumenci
(1)
Kooperacja przemysłowa
(1)
Logistyka wojskowa
(1)
Logistyka zwrotna
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(1)
Monopole
(1)
Nowy Jedwabny Szlak
(1)
Organizacja
(1)
Planowanie
(1)
Polska
(1)
Popyt
(1)
Private equity
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo transportowe
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przywództwo
(1)
Płeć
(1)
Rozój regionalny
(1)
Rynek
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Second Life
(1)
Strategia rozwoju
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Telepraca
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport międzynarodowy
(1)
Unia Europejska
(1)
Usługi
(1)
Venture capital
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Własność przemysłowa
(1)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Zarządzanie innowacjami
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie relacjami z dostawcami
(1)
Zarządzanie relacjami z klientami
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Japonia
(2)
Chiny
(1)
Kazachstan
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Zarządzanie i marketing
(16)
Transport i logistyka
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
75 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest podsumowaniem wieloletnich badań naukowych autora oraz uczestnictwa w projektach badawczych i rozwojowych dla przedsiębiorstw. Wyniki badań są wkładem autora w rozwój i doskonalenie metod zarządzania przedsiębiorstwem. Wartością pracy jest przedstawienie modelu referencyjnego controllingu operacyjnego wykorzystującego model SCOR, jako instrumentu kształtowania i pomiaru procesów zarządzania wartością oraz bilansowania potrzeb klienta i zasobów operacyjnych w łańcuchu dostaw. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Kowalskiej W monografii podjęto próbę przedstawienia nowoczesnej formuły zarządzania przedsiębiorstwem w łańcuchu dostaw, podkreślając bezpośredni wpływ controllingu operacyjnego na wartość produktu. Opracowano oryginalną koncepcję modelu badawczego zarządzania operacyjnego łańcuchem dostaw w zarządzaniu wartością produktu. Publikacja dobrze wpisuje się w koncepcje i metody zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. W pracy widoczne jest bogate doświadczenie praktyczne autora, co sprawia, że będzie ona miała istotne znaczenie dla przedsiębiorców chcących wdrożyć controlling operacyjny łańcucha dostaw w firmie i wpływać przez to na podwyższenie wartości produktu przy zachowaniu racjonalnych nakładów inwestycyjnych. Z recenzji prof. dr hab. Marii Nowickiej-Skowron Elektroniczne wydanie poszukiwanej monografii z 2011 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Cechy wyróżniające rynek business to business na tle dokonywanych transakcji zakupu 1.1 Specyfika rynku instytucjonalnego i jej wpływ na odmienność zachowań nabywczych przedsiębiorstw 1.2 Produkty i usługi będące przedmiotem wymiany na rynku business to business 1.3 Uczestnicy rynku instytucjonalnego stronami dokonujących się transakcji 1.4. Wpływ nowoczesnych technologii na zachowania zakupowe przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku instytucjonalnym 1.5 Małe przedsiębiorstwa jako nabywcy na rynku B2B i ich decyzje w dziedzinie zakupu 2. Czynniki wpływające na decyzje zakupowe w małych przedsiębiorstwach na rynku instytucjonalnym 2.1. Rodzaje sytuacji zakupowych na rynku business to business 2.2 Siły wywierające wpływ na zakup na rynku instytucjonalnym 2.3 Orientacje zakupowe przedsiębiorstw w sferze zaopatrzenia na rynku B2B 2.4 Typy transakcji na rynku dóbr kapitałowo-zaopatrzeniowych 3. Przebieg procesu zakupu w małym przedsiębiorstwie na rynku instytucjonalnym 3.1 Analiza rynków jako podstawowe źródło uzyskania informacji 3.2 Planowanie zakupów celem zapewnienia płynności działania 3.3 Fazy procesu zakupu jako okres między zainicjowaniem a zakończeniem transakcji 3.4 Strategie zakupowe przedsiębiorstw na rynku B2B 4. Preferencje zachowań małych banywców na rynku business to business 4.1 Ekonomiczne preferencje zachowań nabywców na rynku przedsiębiorstw 4.2 Personalne preferencje zachowań nabywców na rynku B2B 5. Działania zakupowe małych przedsiębiorstw na rynku instytucjonalnym w świetle wyników badań empirycznych 5.1 Przyczyny podejmowania decyzji o wyborze dostawcy w małych przedsiębiorstwach na rynku business to business 5.2 Umiejscowienie funckji zakupów w małych firmach na rynku B2B 5.3 Czynniki wpływające na decyzje zakupowe w małych przedsiębiorstwach 5.4 Działania przedsiebiorstw związane z procesem zakupu
E-book
W koszyku
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dostaw w gospodarce o okrężnym obiegu, znaczenie zrównoważonej logistyki w redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klienta, kryteria optymalizacji przepływów zwrotnych w zielonych łańcuchach dostaw. W drugiej części publikacji zamieszczono także artykuły dotyczące logistyki i recyklingu tworzyw sztucznych, wartości rynku surowców wtórnych oraz działań związanych z wdrożeniem II dyrektywy antysiarkowej w portach morskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Cz.I Pojęcie i rozwój systemów informatycznych. Wprowadzenie do części pierwszej: 1. Przetwarzanie danych w informacje, 2. System informatyczny wspomagający zarządzanie, 3. Rozwój i charakterystyka systemów informatycznych wspomagających zarządzanie. Cz.IIZintegrowane informatyczne systemy rachunkowości finansowej. Wprowadzenie do części drugiej: 1. Rachunkowości finansowa i cykl operacyjny przedsiębiorstwa, 2. System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie handlowym, 3. System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie wytwórczym, 4. Podsytemy księgowe wspomagajace cykl administracyjny, 5. Integracja w informatycznym systemie rachunkowości finansowej. Cz.III Kompleksowe zintegrowane systemy ewidencyjno-operacyjne. Wprowadzenie do części trzeciej: 1. Systemy wspomagania zarządzania produkcją klasy MRP II, 2. Systemy wspomagania zarządzania klasy ERP/ERP II. 3. Systemy komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM, 4. Systemy wspomagania zarządzania relacjami z klientem, 5. Systemy komputerowo wspomaganej logistyki, 6. Standardy i technologie w łańcuchach dostaw elektronicznej gospodarki
E-book
W koszyku
Rosnące znaczenie globalizacji i regionalizacji w rozwoju państw wymaga zrozumienia charakteru powiązań między poszczególnymi podmiotami uczestniczącymi w operacjach logistycznych prowadzonych w sytuacji wystąpienia katastrof naturalnych. Dominujące współcześnie dążenie do zapewnienia zrównoważonego rozwoju na wielu płaszczyznach determinuje kreowanie rozwiązań instytucjonalnych. W ramach jednego z podejść wyróżnić należy logistykę humanitarną, która zaczyna odgrywać coraz istotniejszą rolę na świecie. Efekty jej działań dotyczą m.in. skutków wystąpienia klęsk żywiołowych. Aktualnie zauważa się zwiększoną kosztochłonność katastrof naturalnych w perspektywie całej gospodarki. Zwiększająca się liczba poszkodowanych w katastrofach oraz rosnąca ilość zasobów niwelujących skutki kataklizmów nie pozostają bez wpływu na liczbę i jakość problemów ściśle związanych z dostarczaniem dóbr pomocowych i informacji w sytuacji wystąpienia katastrof naturalnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Metody sterowania przepływami w przedsiębiorstwie: Just-in-time, Kanban, Metody sterowania zapasami, 2. Zintegrowane systemy informatyczne (ERP, MRP II, IC), 3. Szybka odpowiedź, 4. Nowa rola dostawcy, 5. Instrumenty analityczne wykorzystywane w zarządzaniu logistycznym, 6. Informatyczne wspomaganie zarządzania łańcuchem dostaw, 7. SCOR - model referencyjny łańcucha dostaw
Książka
W koszyku
1. Łańcuchy dostaw; 2. Koncepcje zarządzania wykorzystywane w zarządzaniu łańcuchami dostaw; 3. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta; 4. Zarządzanie ryzykiem w łańcuchach dostaw; 5. Programy rozwoju dostawców; 6. Analiza strategiczna w łańcuchach dostaw; 7. Metody sterowania przepływami w przedsiębiorstwach; 8. SCOR- model referencyjny łańcucha dostaw; 9. VMI- zarządzanie zapasami przez dostawcę; 10. Zarządzanie procesowe i mapowanie procesów biznesowych; 11. Rachunek kosztów działań w łańcuchach dostaw; 12. Wybrane instrumenty analityczne; 13. Zintegrowane systemy informacyjne; 14. Informatyczne wspomaganie zarządzania łańcuchem dostaw; 15. Giełdy elektroniczne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Wspomaganie logistycznych decyzji przedsiębiorstwa w sferze zarządzania łańcuchem dostaw: 1. Wprowadzenie, 2. Logistyka przedsiębiorstwa przemysłowego, 3. Metoda wspomagania decyzji w konfigurowaniu zaopatrzeniowo-dystrybucyjnego systemu logistycznego przedsiębiorstwa, 4. Komputerowy system wspomagania logistycznych decyzji przedsiębiorstwa w sferze zaopatrzenia i dystrybucji, R. II Planowanie produkcji wspomagane komputerowo: 1. Wprowadzenie, 2. Wybrane metody planowania produkcji, 3. Zastosowanie nowych technik planowania produkcji i ich implementacja komputerowa. R.III Zastosowania nowych metod zarządzania jakością w usługach przemysłowych i przedsiębiorstw produkcyjnych: 1. Wprowadzenie, 2. Wybrane zagadnienia zarządzania jakością, 3. Implementacja w praktyce modelu luk do pomiaru jakości usług przemysłowych, 4. Praktyczne aspekty zarządzania jakością w ujęciu teoretycznym, 5. Rachunek kosztów działań w zarządzaniu jakością. R.IV Operacyjne prognozowanie popytu na wyroby gotowe uwzględniające determinanty rynku: 1.Wprowadzenie, 2. Znaczenie prognozowania popytu i jego funkcje w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 3. Przegląd metod operacyjnego prognozowania popytu na wyroby gotowe, 4. Determinanty rynku w metodach operacyjnego prognozowania popytu, 5. Metoda ARIMA-MLP jako narzędzie operacyjnego prognozowania popytu
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu ; 85)
1. Przeobrażenia łańcuchów dostaw wobec ekspansji korporacji międzynarodowych i współczesnych modeli tworzenia wartości opartych na kooperacji przedsiębiorstw, 2. Eurologistyka i funkcjonowanie łańcuchów dostaw w warunach europejskich, 3. Zarządzanie łańcuchem dostaw w globalnych strukturach kooperacyjnych branży motoryzacyjnej, 4. Decyzje logistyczne i ich uwarunkowania w międzynarodowych strukturach holdingowych na przykładzie przedsiębiorstwa Draexlmeier, 5. Logistyka w sklai globalnej na przykładzie firmy z branży lniarskiej, 6. Logistyka w obliczu działalności eksportowej, 7. Zarządzanie miedzynarodowym łańcuchem dostaw towarów projektowanych na zamówienie, 8. Wpływ internacjonalizacji na zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie Kuźnia Jawor S.A.
Książka
W koszyku
1. Pojęcie logistyki; 2. Procesy logistyczne; 3. Istota integracji procesów gospodarczych i podejścia systemowego do logistyki; 4. Podział funkcjonalny logistyki; 5. Podział fazowy logistyki- logistyka: zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji; 6. Wewnątrzorganizacyjne i międzyorganizacyjne systemy logistyczne; 7. Przedsiębiorstwo w łańcuchu dostaw; 8. Definicja łańcucha dostaw.
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie łańcuchem dostaw- metody, narzedzia, wskaźniki, kryteria oceny; 2. Czynniki integrujące przedsiębiorstwa w łańcuchy dostaw; 3. Strategie zarządzania łańcuchem dostaw na świecie i w Polsce; 4. Technologie informatyczne wspierające i integrujące rpzepływ informacji w łańcuchu dostaw; 5. Analiza procesowa i fazowa łańcucha dostaw; 6. Model zintegrowanego łańcucha dostaw.
Książka
W koszyku
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Tradycyjne i nowoczesne postrzeganie logistyki: Logistyka w ujęciu koncepcyjnym; Logistyka w ujęciu pragmatycznym; Współczesne rozumienie paradygmatu; Logistyka w ujęciu paradygmatycznym; ROZDZIAŁ 2. Istota i wymiary dobrostanu: Mieć czy być? Zagadnienie filozoficzne; Wzrost gospodarczy i produkt krajowy; Negatywne skutki ekonomii opartej na wzroście i zalecenie odwzrostowienia; Arkadia dobrostanu, czyli od mieć do być; ROZDZIAŁ 3. Wymiar dostępności: logistyka w tworzeniu użyteczności miejsca i czasu: Dostępność produktów jako wyznacznik dobrostanu subiektywnego; Rola mobilności w kreowaniu dobrostanu; Konsumeryzm czy współdzielenie – co daje szczęście?; ROZDZIAŁ 4. Wymiar finansowy: rola logistyki: Finanse łańcucha dostaw; Wpływ finansów łańcucha dostaw na satysfakcję nabywcy i dobrostan subiektywny; Sprawne zarządzanie finansami łańcucha dostaw jako kluczowy determinant dobrostanu subiektywnego; ROZDZIAŁ 5. Logistyka a gospodarka pętli zamkniętej: Ekonomia cyrkularna a gospodarka pętli zamkniętej; Logistyka a kryzys środowiskowy; Logistyka zwrotna w łańcuchach dostaw; Użyteczność logistyki zwrotnej w zarządzaniu łańcuchami dostaw; Logistyka zwrotna a dobrostan; Zakończenie; Spis rysunków i tabel; Indeks nazwisk.
Książka
W koszyku
1. Logistyka w trudnych czasach. - szansa czy ryzyko? Zmiany w globalnych łańcuchach dostaw. 2. Rola terminalu LNG w infrastrukturze logistycznej. 3. Logistyka odzysku. 4. Współpraca z dostawcami - uwolnienie potencjału. Praktyczne rozwiązania. 5. Wartość technologii przetwarzania informacji w zarządzaniu logistyką przedsiębiorstwa. 6. Zarządzanie logistyczne w projektach ekspedycyjnych na przykładzie wyprawy wysokogórskiej.
E-book
W koszyku
Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wyników badań empirycznych oraz w kontekście literatury przedmiotu, takie metody i techniki zarządzania logistycznego usługami, które warunkują uzyskanie przewagi konkurencji na rynkach globalnych. Publikacja jest nowatorskim podejściem do międzynarodowej wymiany usług i przepływów gospodarczych. Szczególną wagę przypisano hybrydyzacji usług masowych specjalistycznych oraz centrów usług wspólnych, a także nowoczesnej infrastrukturze, niezbędnej do logistycznej obsługi usług. Książka przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów, jak i dla menedżerów w praktyce gospodarczej. Książka może stanowić znaczącą pozycję w literaturze, wnosząc nowe elementy poznawcze i metodyczne zarówno do teorii, jak i do praktycznych wdrożeniowych aspektów logistyki. (…) Dzięki swoim walorom poznawczym, nawiązującym szeroko do najnowszych światowych trendów i standardów w dziedzinie globalizacji i internacjonalizacji usług związanych ściśle z rozwojem i globalizacją procesów logistycznych oraz wzrastającą rolą biznesu międzynarodowego zyska duży rezonans w nauce oraz przyczyni się do wzbogacenia i urealnienia internacjonalizacji procesu kształcenia akademickiego w polskich uczelniach. Podstawową grupę odbiorców powinni stanowić studenci kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki, a także zarządzania i ekonomii. Publikacja może również zainteresować praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za doskonalenie i sprawną realizację procesów logistycznych w sferze transportu, magazynowania, funkcjonowania sieci gospodarczych, obsługi klienta, produkcji, handlu zagranicznego. Z recenzji prof. zw. dra hab. Piotra Blaika prof. dr hab. Elżbieta Gołembska - kierownik Katedry Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu dr Zbigniew Bentyn - adiunkt w Katedrze Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu dr Marcin Gołembski - adiunkt w Katedrze Zarządzania i Analizy Zasobów Przedsiębiorstwa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka w biznesie międzynarodowym / Piotr Banaszyk, Elżbieta Gołembska. - Wyd. 1 - 1 dodruk (PWN). - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2017. - 164 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Logistyka)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym na tle ewolucji uwarunkowań konkurowania 1.1. Wpływ otoczenia na zarządzanie przedsiębiorstwem 1.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw we współczesnych koncepcjach naukowych 1.3. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie przedsiębiorstwem Rozdział 2. Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym 2.1. Miejsce i rola logistyki w organizacji i zarządzaniu przedsiębiorstwem 2.2. Ważniejsze funkcje zarządzania logistycznego 2.3. Metody zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem Rozdział 3. Zarządzanie z logistyką jako strategią w praktyce przedsiębiorstw – wyniki badań 3.1. Metoda ekspercka w badaniach zarządzania logistycznego w biznesie międzynarodowym 3.2. Ocena praktyki zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem 3.3. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie – diagnoza i kierunki rozwoju 3.4. Skuteczność zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie Rozdział 4. Przedsiębiorstwo jako ogniwo łańcucha dostaw 4.1. Strategiczne znaczenie łańcucha dostaw w biznesie międzynarodowym 4.2. Nowoczesne łańcuchy dostaw 4.3. Charakter rynku przedsiębiorstwa a jego łańcuch dostaw Rozdział 5. Sieci dostaw jako odmiany sieci gospodarczych 5.1. Uwarunkowania budowy i eksploatacji logistycznej sieci dostaw 5.2. Punkty modalne w sieci dostaw 5.3. Metody konfigurowania sieci dostaw Rozdział 6. Wpływ zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie na rozwój biznesu międzynarodowego 6.1. Rola zarządzania logistycznego w redukowaniu asymetrii informacji rynkowej 6.2. Czynniki ograniczające i stymulujące wpływ zarządzania logistycznego na biznes międzynarodowy 6.3. Ważniejsze zasady implementacji polityki logistycznej UE w przedsiębiorstwach międzynarodowych; Bibliografia; Indeks.
Książka
W koszyku
(Podręcznik. Materiały dydaktyczne)
1. Logistyka zaopatrzenia jako jeden z systemów logistycznych, 2. Specyfika aktywności na rynku dóbr przemysłowych, 3. Organizacja procesu zakupu, 4. Systemy dostaw oparte na koncepcji just in time, 5. System informacji na potrzeby logistyki zaopatrzenia, 6. Mierniki efektów i nakładów w logistyce zaopatrzenia
Książka
W koszyku
1. Miejsce zaopatrzenia w łańcuchu dostaw, 2. Zaopatrzenie w przedsiębiorstwie, 3. Zakupy zaopatrzeniowe, 4. Magazynowanie, 5. Koszty logistyczne zaopatrzenia, 6. Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zaopatrzeniu, 7. Centrum logistyczne - element łańcuchów zaopatrzeniowych, 8. Studia przypadku - logistyka zaopatrzenia
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość w XXI wieku / Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie)
1. Lojalność klienta firmy usługowej; 2. Budowanie długookresowych rentownych relacji firmy usługowej z klientami w oparciu o informacje i wiedze o kliencie; 3. Procesowe podejście do logistyki w łańcuchach dostaw firm usługowych; 4. Wykorzystanie informacji o lojalnych klientach i relacjach z nimi w zarządzaniu logistyką firmy usługowej- wyniki badań empirycznych
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi ważny wkład w rozwój praktyki gospodarczej. Zawiera zestawienie istotnych metod i technik zarządzania organizacjami w sekwencji – od teorii do praktyki i od praktyki do teorii. Takie dwukierunkowe podejście zachęca do sięgania po literaturę przedmiotu, aby dociekać, badać, konsultować, czerpać wiedzę z publikacji takich, jak ta. Czytelnik może w ten sposób poznać istotne oraz potrzebne do zarządzania organizacją idee, pomysły i adekwatne rozwiązania. Książka jest interesującą lekturą zarówno dla osób rozpoczynających przygodę z zarządzaniem organizacją, jak i dla wieloletnich menedżerów. Patrząc okiem laika, może być czasami niezrozumiała, ale dla tych, którzy chcą poznać wybrane metody i techniki zarządzania, stanowi źródło inspiracji do poszerzania wiedzy tematycznej. Składa się z trzech części dotyczących problemów, procesów, systemów i podsystemów zarządzania, co jest ciekawą formą wprowadzenia do analizy porównawczej własnych doświadczeń każdego kierownika, menedżera czy osoby odpowiedzialnej za realizację celu. Polecam tę publikację każdemu, ponieważ skłania do refleksji na temat zmieniającego się świata i uczy nowych metod radzenia sobie z tą zmiennością. Szczególnie warto ją zaproponować studentom kierunków menedżerskich, ponieważ niebawem będą przyszłymi menedżerami, a także kierownikom, bowiem na co dzień prowadzą organizacje do celu, czyli do zaplanowanego sukcesu. Piotr Maciejewski kierownik magazynów WKiZB S.A. koordynator magazynów Grupy Atlas sp. z o.o.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Publikacja stanowi ważny wkład w rozwój praktyki gospodarczej. Zawiera zestawienie istotnych metod i technik zarządzania organizacjami w sekwencji – od teorii do praktyki i od praktyki do teorii. Takie dwukierunkowe podejście zachęca do sięgania po literaturę przedmiotu, aby dociekać, badać, konsultować, czerpać wiedzę z publikacji takich, jak ta. Czytelnik może w ten sposób poznać istotne oraz potrzebne do zarządzania organizacją idee, pomysły i adekwatne rozwiązania.

Książka jest interesującą lekturą zarówno dla osób rozpoczynających przygodę z zarządzaniem organizacją, jak i dla wieloletnich menedżerów. Patrząc okiem laika, może być czasami niezrozumiała, ale dla tych, którzy chcą poznać wybrane metody i techniki zarządzania, stanowi źródło inspiracji do poszerzania wiedzy tematycznej. Składa się z trzech części dotyczących problemów, procesów, systemów i podsystemów zarządzania, co jest ciekawą formą wprowadzenia do analizy porównawczej własnych doświadczeń każdego kierownika, menedżera czy osoby odpowiedzialnej za realizację celu.

Polecam tę publikację każdemu, ponieważ skłania do refleksji na temat zmieniającego się świata i uczy nowych metod radzenia sobie z tą zmiennością. Szczególnie warto ją zaproponować studentom kierunków menedżerskich, ponieważ niebawem będą przyszłymi menedżerami, a także kierownikom, bowiem na co dzień prowadzą organizacje do celu, czyli do zaplanowanego sukcesu.

Piotr Maciejewski
kierownik magazynów WKiZB S.A.
koordynator magazynów Grupy Atlas sp. z o.o.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej