Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(211)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(206)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje naukowe
(15)
E-booki
(14)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(147)
dostępne
(125)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(131)
Czytelnia
(150)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(8)
Brzezińska Anna
(6)
Przybyla Olga
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Jegier Aneta
(5)
Guz Sabina
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Andruszko Robert
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Appelt Karolina
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Baryła-Matejczuk Monika
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Fabiani Maria
(2)
Ferrer-Cascales Rosario
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Musiał Emilia
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rongies Witold
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamek Irena
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biel Lindsey
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Blythe Peter
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(89)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(225)
Język
polski
(224)
angielski
(1)
Odbiorca
Przedszkola
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
0-5 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(108)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(67)
Młodzież
(28)
Mowa
(21)
Nauczanie początkowe
(21)
Osobowość
(18)
Wychowanie w rodzinie
(18)
Psychologia rozwojowa
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Dziecko autystyczne
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(14)
Niepowodzenia szkolne
(14)
Autyzm
(13)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Uczenie się
(12)
Dzieci
(11)
Uczucia
(11)
Pisanie
(10)
Rodzina
(10)
Wychowanie
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Muzykoterapia
(8)
Psychoterapia
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Szkolnictwo
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Zespół ADHD
(8)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dojrzałość szkolna
(7)
Dziecko trudne
(7)
Kształcenie
(7)
Myślenie
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczyciele
(7)
Psychologia
(7)
Uczniowie
(7)
Zaburzenia zachowania
(7)
Agresywność
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Arteterapia
(5)
Dyslekcja i dysgrafia
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Gry i zabawy
(5)
Lateralizacja
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój psychospołeczny
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Genetyka
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Język dziecka
(4)
Metodologia
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niemowlę
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Zabawa
(4)
Zachowanie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Biblioterapia
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Historia wychowania
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komputery
(3)
Korekcja mowy
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Motywacja
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Ontogeneza
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poznanie
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1801-1900
(2)
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(25)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(13)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Poradnik
(11)
Materiały pomocnicze
(8)
Monografia
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Karty pracy ucznia
(4)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawki
(1)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Varia
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(60)
Psychologia
(43)
Medycyna i zdrowie
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
225 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – jak rozumieć AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 10. Pragmatyczne umiejętności językowe i umiejętności społeczne 11. Umiejętności szkolne 12. Umiejętności związane z funkcjami wykonawczymi 13. Umiejętności zachowaniem i regulacją emocji 14. Umiejętności zawodowe 15. Umiejętności społeczne/związane z zabawą 16. Umiejętności związane z samoobsługą; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Wiek a zachowanie dziecka: lepsze i gorsze etapy; Sugestie. R. 2 Wiek dziecka a etapy rozwoju: Cykle zachowań; O czy trzeba pamiętać w związku z etapami rozwoju; Cztery tygodnie; Szesnaście tygodni; Dwadzieścia osiem tygodni; Czterdzieści tygodni; Dwanaście miesięcy; Piętnaście miesięcy; Osiemnaście miesięcy; Dwa lata; Dwa i pół roku; Trzy lata; Trzy i pół roku; Cztery lata; Cztery i pół roku; Pięć lat; Pięć i pół roku – sześć lat; Siedem lat; Osiem lat; Dziewięć lat; Dziesięć lat; R. 3 Osobowość: Osobowość jako funkcja budowy ciała; Funkcjonalne podejście do osobowości; Cóż więc można zrobić? R. 4 Jedzenie: Sekwencje rozwojowe; Apetyt i podobania; Różnice indywidualne; Szczególne problemy. R. 5 Sny i spanie: Kładzenie dziecka do łóżka; Problemy ze spaniem; Drzemki; Budzenie się; Różnice indywidualne. R. 6 Wydalanie: Kontrolowanie pęcherza; Indywidualne różnice w załatwianiu potrzeb fizjologicznych; Kontrolowanie wyróżnień; „Od kiedy mogę oczekiwać, że moje dziecko będzie suche całą noc?”; „Czy mam wysadzać dziecko w nocy?”; Problemy z załatwianiem się. R. 7 Rozładowywanie napięć emocjonalnych: Okresy wzmożonego napięcia; Napady wściekłości; Ssanie kciuka; Gryzienie; Obgryzanie paznokci; Kołysanie się; Ssanie języka; Walenie głową; Toczenie głowy; Wyrywanie włosów; Płaczliwość; Apetyt na przedmioty; Tiki; Jąkanie się; Masturbacja; Choroby; Choroba morska; R. 8 Lęki: Każdy wiek ma swoje lęki; Ucieczka przed źródłem lęku jest naturalną reakcją; Paniczny lęk, po którym następ0uje fascynacja; Lęk przed ciemnością; Lęk przed psami; Lek przed wodą; Lęk przed dentystą; Lęk przed szpitalem. R. 9 Inteligencja: Inteligencja a poziom dojrzałości; Stopień dojrzałości; „Ale jaki jest iloraz inteligencji mojego dziecka?”; Dzieci specjalnej troski; Co robić, jeżeli u dziecka stwierdzono WDM, nadpobudliwość, dysleksję, niezdolność do nauki?. R. 10 Zachowania i zainteresowania seksualne: Jak rozmawiać z dziećmi o seksie?; Jak informować o seksie?; Kiedy mówić, skąd się biorą dzieci?; Zabawy seksualne; Różnice indywidualne; Zainteresowanie płcią przeciwną. R. 11 Stosunki między rodzicami a dziećmi; Matka – dziecko; Ojciec – dziecko. R. 12 Rodzeństwo: Co można zrobić, by poprawić sytuację?; Nowe dziecko. R. 13 Sukces w szkole: Każde dziecko w odpowiedniej klasie; Powtarzanie klasy; Inne przyczyny niepowodzeń szkolnych; Wzrok; Zdrowie a osiągnięcia szkolne; Polityka edukacyjna; Wnioski. R. 15 Co mówić o śmierci, Bogu, adopcji i rozwodzie: Śmierć; Religia; Adopcja; Rozwód. R. 16 Problem dyscypliny: Poziomy dyscypliny; Techniki dostosowane do stopnia rozwoju; Pragmatyka życia rodzinnego; Dziecko niszczycielskie; Wskazówki ogólne; Bić czy nie bić?; Dostosowanie dyscypliny do temperamentu. R. 17 Zaburzenia kondycji psychicznej: Stres i przyczyny złego zachowania; Skąd wiemy, że dziecko jest chore? R. 19 Testy: Testy psychologiczne, rozwojowe, sprawdzające wzrok, słuch i mowę; Badania fizyczne; Elektroencefalogram (EEG); Badanie innych rytmów organizmu; Promienie Roentgena; Cukier we krwi; Testy alergiczne; Wykrywanie trucizn; Testy na wykrycie minerałów; Witaminy; Światło i powietrze. R. 20 Jak stosować listę diagnostyczną i gdzie szukać pomocy?: Stosowanie listy diagnostycznej; Zapobieganie; W poszukiwaniu pomocy z zewnątrz. R. 21 Leczenie: Psychoterapia; Terapia farmakologiczna; Terapia żywieniowa; Leczenie alergii. R. 22 Interpretowanie diagnozy: Siec wzajemnych powiązań; Podstawowe kategorie; Chęci i pragnienia; Zapobieganie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Terapia dziecka z wada wymowy / Hanna Rodak. - Wyd.4 [dodruk]. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2002. - 73, [1] s. : rys. ; 24 cm.
Autor
Temat
Cele terapii zaburzeń mowy; Badanie artykulacji; Pojęcie, rodzaje i terapia dyslalii: Metody i techniki terapeutyczne; Terapia sygmatyzmu; Terapia rotacyzmu; Terapia dyslalii całkowitej (bełkotu); Przygotowanie programu terapii artykulacyjnej. Zestawy wyrazów do ćwiczeń logopedycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 130)
R.1 Teoretyczne koncepcje samodzielności; R.2 Mechanizmy rozwoju samodzielności; R.3 Metodologiczna charakterystyka badań własnych; R.4 Poziom samodzielności dziecka czteroletniego; R.5 Zmiany samodzielności w okresie przedszkolnym; R.6 Determinanty rozwoju samodzielności dziecka przedszkolnego; R.7 Wnioski wypływające z badań i wskazówki praktyczne; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część Pierwsza: 1. Stulecie dziecka: Psychoanaliza i dziecko; Tajemnica dziecka. 2. Oskarżony. 3. Biologiczne intermezzo. 4. Noworodek: Ponadnaturalne otoczenie. 5. Naturalne instynkty. 6. Duchowy zarodek: Inkarnacja. 7. Delikatne konstrukcje psychiczne: Okres wrażliwości; Analiza okresów wrażliwości; Uwagi i przykłady. 8. Porządek: Wewnętrzny porządek. 9. Inteligencja. 10. Walki na drodze dorastania: Sen. 11. Chodzenie. 12. Ręka: Podstawowe działania. 13. Rytm. 14. Zastępowanie osobowości: Miłość do otoczenia. 15. Ruch. 16. Niezrozumienie. 17. Inteligencja miłości. Część Druga: 18. Edukacja dziecka: Początki naszej metody. 19. Powtarzanie ćwiczeń. 20. Wolny wybór. 21 Zabawki. 22 Nagrody i kary. 23. Cisza. 24. Godność. 25. Dyscyplina. 26. Początki nauczania: Pisanie - Czytanie. 27. Odniesienie do kondycji fizycznej. 28. Konsekwencje. 29. Uprzywilejowane dzieci. 30. Duchowe przygotowanie nauczyciela. 31. Odchylenia. 32. Ucieczki. 33. Bariery. 34. Uzdrowienie. 35. Przywiązanie. 36. Posiadanie. 37. Władza. 38. Kompleks niższości. 39. Strach. 40. Kłamstwa. 41. Refleksja nad fizyczną sferą życia. Część Trzecia: 42. Walka dorosłego z dzieckiem. 43. Instynkt pracy. 44. Charakterystyka dwóch rodzajów pracy: Praca dorosłego; Praca dziecka; Porównanie dwóch typów pracy. 45. Instynkty przewodnie. 46. Dziecko nauczyciel. 47. Misja rodziców. 48. Prawa dziecka: Ecce homo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 552)
1. Znaczenie zmysłu wzroku w psychomotorycznym rozwoju dziecka; 2. Deficyt wzrokowy- problemy klasyfikacji i diagnozy; 3. Ograniczenia w realizacji potrzeb dziecka niewidzącego; 4. Rozwój emocjonalno-uczuciowy i społeczny dziecka niewidzącego; 5. Kompetencje społeczne i relacje interpersonalne; 6. Percepcja świata przez dziecko niewidzące; 7. Rozwój intelektualny i rozwój mowy dziecka niewidzącego; 8. Wczesna interwencja interdyscyplinarna; 9. Rehabilitacja przez wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna, 2. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców, 3. Dida matak - dziecko; więź udaremniona, 4. Problemy nadwrażliwości, 5. Dłoń - narzędzie budowania więzi i rozumnego działania, 6. Twarz matki - potwierdzenie poczucia "jestem i działam", 7. Ja zaprzeczone, 8. Ku równorzędności podmiotowej, 9. Regresja jako strategia autoterapeutyczna, 10. Samoregulacja napięcia, 11. Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; 1.1. Rozwój fizyczny; 1.2. Rozwój motoryczny; 1.3. Rozwój poznawczy; 1.4. Rozwój mowy i komunikacji; 1.5. Emocje i nawiązywanie relacji w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2 Wybrane obszary wspierania rozwoju i wychowania małego dziecka; 2.1. Samodzielność życiowa człowieka; 2.2. Aktywność ruchowa jako baza dla procesu wspomagania rozwoju; 2.3. Stymulacja sensoryczna; 2.4. Zabawa dziecka w wieku poniemowlęcym; 2.5. Aktywne poznawanie otoczenia; 2.6. Media w wychowaniu najmłodszych; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju – koncentracja na dziecku, rodzinie i środowisku społecznym; 3.1. Dziecko podmiotem wspomagania rozwoju; 3.2. Bliskość i bezpieczne środowisko we wspomaganiu rozwoju; 3.3. Zabawa i relacja we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.4. Wspomaganie rozwoju w rutynach dnia; 3.5. Interwencyjny profesjonalizm we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.6. Poznanie dziecka we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.7. Obserwuj, reaguj i wspomagaj; 3.8. Aranżowanie przestrzeni do uczenia się przez zabawę i rutyny dnia; Rozdział 4 O wartościach opieki, wychowania i edukacji w żłobku; 4.1. Wsparcie opiekunów w budowaniu świadomego rodzicielstwa; 4.2. Jak wspierać rodziców w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.3. Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.4. Czym się różnią grupy terapeutyczne między sobą?; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne, 2. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozowju językowym dziecka, 3. Rozwój językowy a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego, 4. Rola języka w edukacji, 5. Integracja - nowa koncepcja ksztaćłenia, 6. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących, 7. Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Leworęczność. Krótka historia odkrycia. 2. Badania i dane statystyczne. 3. Skąd masz wiedzieć, czy Twoje dziecko jest leworęczne? 4. Biologiczne i fizjologiczne aspekty leworęczności. 5. Jak praktycznie i emocjonalnie wspierać dziecko leworęczne? 6. Jak uczynić środowisko dziecka leworęcznego bardziej przyjaznym? 7. Szkolny szok. 8. Rekreacja i dziecko leworęczne. 9. Jak zaradzić ewentualnym problemom? 10. Zalety leworęczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Podziękowania. Rozdział 1. Jak pomóc dziecku zrozumieć i opanować gniew: Pierwsza złość; Demonstracja niezależności; Rozpoznawanie i nazywanie gniewu; Radzenia sobie z gniewem; Temperament i indywidualność; Duchy z przeszłości; Wyrażanie gniewu w różnych kulturach; Radzenie sobie z gniewem – punkty zwrotne; Co utrudnia samokontrolę? Rozdział 2. Agresja – punkty zwrotne: Czy płód jest się w stanie uczyć?; Noworodek; 3 tygodnie; 8-12 tygodni; 4-5 miesięcy; 8 miesięcy; 12 miesięcy; 16-18 miesięcy: 2-3 lata; 4 lata; 5-6 lat. Rozdział 3. Panowanie nad gniewem i agresją w codziennych sytuacjach: Gniew; Gryzienie; Docinki i tyranizowanie słabszych; Bicie, kopanie i drapanie; Samoobrona i sztuki walki; Agresja a uprawianie sportu; Napady wściekłości i samokontrola; Telewizja, gry wideo i komputerowe; Zabawki dziecka a agresja; Kiedy dziecko jest świadkiem przemocy. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie genetyczne, 2. Wiek dziecinnego pokoju, 3. Wiek koziołka, 4. Wiek szkolny, 5. Wiek niepokoju dojrzewania, 6. Wiek młodzieńczego entuzjazmu, 7.Wychowanie twórcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Okres prenatalny, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkoly, 4. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, 5. Adolescencja, 6. Wczesna dorosłość, 7. Średnia dorosłość. Wiek średni, 8. Późna dorosłość. Wiek starzenia się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć tajemnicę autyzmu. Z perspektywy poznawczych koncepcji psychologicznych; Twórcze sposoby realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście specyfiki funkcjonowania uczniów z autyzmem; W kierunku interkacyjnej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej; Zabawa w procesie diagnozy i terapii małego dziecka z autyzmem; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem; Trening w zakresie teorii umysłu; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i społecznych uczniów z autyzmem; Stymulowanie rozwoju emocjonalnego u osób z autyzmem; Przygotowanie dziecka z autyzmem do uczestnictwa w edukacji; Katecheze i przygotowanie do życia sakramentalnego uczniów z autyzmem i sprzężonymi niepełnosprawnościami; Przygotowanie młodzieży z autyzmem do okresu dorastania. Analiza teoretyczna i doświadczenia praktyczne; Przygotowanie młodzieży z autyzmem do podejmowania aktywności zawodowej; Klub Aktora - współtworzenie sztuki. Przestrzeń dla osób z autyzmem; Modyfikacja trudnych zachowań u dzieci i młodzieży z autyzmem; Adaptacja programu "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców" do potrzeb rodziców dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 132)
Część I: Twórczość artystyczna - kategoria kultury humanistycznej. 1. Twórczość - eksplikacja pojęcia. 2. Artystyczna twórczość dziecka - w kręgu subiektywnych przeżyć i doświadczeń. 3. Aksjologiczne aspekty twórczości artystycznej. Część II: Edukacja przez sztukę - w stronę rozwoju twórczej osobowości dziecka. 1. Założenia badawcze. 2. Zmysłowe doświadczanie świata w procesie twórczym. 3. Twórczość artystyczna jako jedna z dróg aktywizacji myślenia. 4. Emocjonalne i motywacyjne wartości procesu twórczego. O aktywnym współuczestnictwie dziecka i nauczyciela w procesie twórczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży: Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych; Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku; Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji; Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczonych przez studentów pierwszego roku; Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców; Komunikacja rodziców z młodzieżą- przegląd badań nad zagadnieniem; Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu; 2. Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu: Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych; Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży- próba rozwiązania problemu; Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej- diagnoza i korygowanie; Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń- nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciałko / Wojciech Eichelberger. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2001. - 79, [1] s. : rys. ; 20 cm.
1. Ciało Wszechświata, 2. Jestem tym, co jem, 3.Stópki, 4. Stópki stojące na ziemi, 5. Nóżki, 6. Nóżki silne i sprawne, 7. Miednica pełna życia, 8. Miednica zawstydzona, 9. Pupa to za mało, 10. Co w kroczu piszczy? 11. Uwolnić brzuszek! 12. Pępowina oddechu, 13. Zwierciadło oddechu, 14. Dom wielkich uczuć, 15. Mocne plecy, 16. Ręce serca, 17. Czyja szyja?, 18. Święta brama ust, 19. Oczy duszy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Perspektywa holistyczna i ogólna charakterystyka; Epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu - czy rozpowszechnienie rośnie?; aspekty psychometryczne i skale używane w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Typologia zaburzeń ze spektrum autyzmu. Aspekty teoretyczne, badawcze i kliniczne; Kwestie związane z wiekiem w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Diagnoza zachowań społecznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza mowy, języka i komunikowania się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza funkcjonowania intelektualnego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Diagnoza zaburzeń psychicznych współwystępujących z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Od diagnozy do interwencji; Diagnoza uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Alternatywne metody, trudne kwestie i najlepsze praktyki w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Historia i podstawy skali inteligencji Wechslera; 2. Charakterystyka podtekstów skali słownej; 3. Charakterystyka podtekstów skali bezsłownej; 4. Ogólne zasady badania skalą WISC-R; 5. Obliczanie i interpretacja wyników; 6. Kliniczne zastosowania skal Wechslera; 7. Ku przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej