Form of Work
Książki
(85)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Status
only on-site
(54)
available
(48)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(51)
Czytelnia
(54)
Author
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(10)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Jeruszka Urszula (1952- )
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Baraniak Barbara
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Gerlach Ryszard
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozerska Agnieszka
(3)
Kwiatkowski Stefan M
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Wrońska Marta
(3)
Zenderowski Radosław (1974- )
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Batiuk Anna
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Chodkowski Zbigniew
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kocór Maria
(2)
Kojs Wojciech
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Oleśniewicz Magdalena
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Adamczewski Rafał
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chmielewska Małgorzata
(1)
Cichosz Mariusz
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Cyrańska Ewa
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czekaj Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Year
2020 - 2022
(18)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(21)
Country
Poland
(88)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(89)
Audience Group
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Pedagogika pracy
(26)
Pedagogika
(14)
Młodzież
(11)
Nauczyciele
(11)
Pedagogika społeczna
(11)
Praca
(10)
Wychowanie
(10)
Kształcenie
(9)
Kształcenie ustawiczne
(7)
Studenci
(7)
Szkolnictwo
(7)
Zawód
(7)
Rodzina
(6)
Rynek pracy
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Szkolnictwo zawodowe
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Czas wolny od pracy
(5)
Ludzie starzy
(5)
Nauczanie
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Praca kulturalno-oświatowa
(5)
Uczniowie
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Metodologia
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Prace dyplomowe
(4)
Samokształcenie
(4)
Badania naukowe
(3)
Bezrobocie
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja medialna
(3)
Historia wychowania
(3)
Jakość życia
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Nowacki, Tadeusz Wacław
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Sukces
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Twórczość
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresywność
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autyzm
(2)
Bezdomność
(2)
Cele wychowania
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dorosłość
(2)
Dysertacje naukowe
(2)
Dzieci
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Głusi
(2)
Język dziecka
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kreatywność
(2)
Kultura
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Narkomania
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Oświata
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Popularyzacja wiedzy
(2)
Prawo autorskie
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
2001-
(17)
2001-0
(4)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
Subject: place
Polska
(14)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(27)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
89 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7996-644-8
Zawiera: R. 1 Psychospołeczna struktura środowiska pracy: Środowisko pracy jako jedno z podstawowych środowisk życia człowieka dorosłego; Praca zawodowa w strukturze środowiska pracy; Role zawodowe i ich statusy „w roli” konstruktorów środowiska pracy; Aksjologiczne podstawy pracy i środowiska pracy; Przyszłość pracy i środowiska pracy w kontekście wyzwań społeczeństwa ponowoczesnego. R. 2 Podmiotowe czynniki adaptacji do środowiska pracy: Adaptacja i jej wymiary, z uwzględnieniem środowiska pracy; Kompetencje komunikacyjne a adaptacja w środowisku pracy; Aspiracje zawodowe jako czynnik adaptacji w środowisku pracy; Postawy wobec pracy i środowiska pracy; Motywacja zawodowa a jakość funkcjonowania człowieka w środowisku pracy; Motywowanie do pracy; Identyfikacja z zawodem i środowiskiem pracy. R. 3 Czynniki fizyczne a adaptacja w środowisku pracy: Klasyfikacja czynników fizycznych; Znaczenie światła i barwy w środowisku pracy; Hałas; Temperatura, wilgotność powietrza i ciśnienie atmosferyczne; Zapylenie; Minimalizowanie barier adaptacji w fizycznym środowisku pracy. R. 4 Korzyści z adaptacji w środowisku pracy: Satysfakcja zawodowa a zadowolenie z pracy; Czynniki warunkujące osiąganie satysfakcji zawodowej; Znaczenie satysfakcji zawodowej dla jednostki i organizacji, z uwzględnieniem problemów adaptacji zawodowej; Kariera i sukces jako efekt adaptacji zawodowej. R. 5 Psychospołeczne czynniki nasilające ryzyko dezadaptacji w środowisku pracy: Stres i frustracje; Konflikty w środowisku pracy; Agresja i przemoc w stosunkach zawodowych; Sposoby przeciwdziałania agresji; Mobbing – charakterystyka problemu; Przyczyny, symptomy i konsekwencje mobbingu; Przeciwdziałanie i obrona przed mobbingiem. R. 6 Konsekwencje dezadaptacji zawodowej dla bio-psycho-społecznego funkcjonowania pracownika: Wypalenie zawodowe; Pracoholizm; Choroby zawodowe. R. 7 Kształcenie ustawiczne w przygotowaniu do adaptacji zawodowej: Kształtowanie kompetencji zawodowych w zintegrowanym procesie edukacyjnym; Miejsce edukacji dorosłych w kształceniu zawodowym; Rozwój zawodowej edukacji dorosłych w Polsce; Formy edukacji zawodowej dorosłych w Polsce w kontekście rozwiązań wybranych krajów Unii Europejskiej; Uwarunkowania i bariery edukacji zawodowej dorosłych Polaków; Orientacja, poradnictwo i doradztwo zawodowe. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-585-1
Zawiera: Wstęp; 1. Kultura - rozumienie pojęcia, wybrane konteksty: 1.1. Kultura i jej znaczenia; 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna. 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze: 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne; 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty; 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury. 3. Wybranie przestrzenie aktywności seniorów: 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości; 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej; 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej. Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Summary; Noty o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 930.85 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 930.85 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1466-1
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.171)
ISBN: 978-83-7204-659-8
1. 95 lat życia i 70 lat pracy naukowej Profesora Tadeusza w. Nowackiego: O Nestorze pedagogów polskich w kontekście jego 95-lecia; Przyczynek do historii pedagogiki pracy; Profesor Tadeusz Witold Nowacki- humanista i niezwykła osobowość; Profesor Tadeusz Witold Nowacki jako uczony współczesnej i przyszłej pedagogiki; Fascynacje Profesora Tadeusza Nowackiego Polską; Profesor Tadeusz W. Nowacki- doktor honoris causa Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego; Pedagogika senioralnych wartości- prawdy o Profesorze Tadeuszu Nowackim; Inspiracje i perspektywa badawcza pedagogiki pracy; Spotkania z Profesorem Tadeuszem Nowackim; Problemy społeczne wyzwaniem dla pedagogiki pracy; Wychowanie w świetle wyzwań cywilizacji technicznej aktualnym problemem pedagogiki; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego człowiekiem; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego praca; Zaufanie a podejrzliwość jako podstawa metodologiczna; Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego- mój spolegliwy opiekun naukowy; Szkoła naukowa Profesora Tadeusza Nowackiego; Recenzja Tadeusz Nowacki "Dydaktyka wojskowa"; O "Zawodoznawstwie" zawodoznawcy Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Nauczyciel techniki i jego rozwój zawodowy w aspekcie doradztwa pedagogicznego; Tadeusz Nowacki: człowiek- badacz- pedagog; Twierdzenie psychologiczne Fascynacja Profesora Tadeusza W. Nowackiego; 2. Pisarstwo naukowe: zasady i rodzaje: Pisarstwo naukowe jako przejaw twórczego rozwoju człowieka; Pisarstwo naukowe a upowszechnianie wiedzy; Pisarstwo naukowe- cele, etapy, zasady; Kilka uwag o redagowaniu tekstów; 3. Subiektywizm i obiektywizm w badaniach naukowych: Subiektywizm w badaniach społecznych i humanistycznych; O subiektywizmie w naukach społecznych; Samoocena- subiektywizm czy obiektywizm w badaniach pedagogicznych; Prawda i fałsz w pracach promocyjnych; Obiektywizm i subiektywizm. Wielość znaczeń na gruncie filozofii i przykłady ich zastosowań w pedagogice; Problemy obiektywizmu i subiektywizmu w psychologii; Bliżej obiektywizmu w badaniach pedagogicznych; Wymogi stawiane problemom badawczym i hipotezom roboczym z myslą o obiektywizmie w badaniach naukowych; Obserwacja- cechy subiektywne i obiektywne; Obiektywizm i subiektywizm w odbiorze tekstu literackiego w szkole; 4. Analizy teoretyczne i empiryczne: Pedagogika empiryczna; Poznanie podstawą wychowania i rozwoju człowieka; Rzeczywistość medialna i wirtualna w badaniach naukowych; Edukacja medialna w opinii rodziców; Jakościowe badania rozumienia; Intuicja w teorii i praktyce edukacyjnej; Krytyczne studiowanie literatury i dokumentów jako metoda poznania i badania naukowego; Kompetencje pedagogiczne nauczyciela; Aspiracje życiowe mieszkańców pogranicza polsko-ukraińskiego; Założenia Procesu Bolońskiego jako problem badawczy; Obiektywizm w badaniach nad obroną cywilna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
ISBN: 978-83-61125-28-0
1. Zawód jako kategoria pojęciowa związana z człowiekiem; 2. Analizy definicyjne pojecia "zawód" i pojęć pochodnych; 3. Konstytutywne i konsekutywne cechy zawodu jako pojęcia; 4. Kwalifikacje i kompetencje pracownicze i zawodowe; 5. Problematyka klasyfikacji zawodów; 6. Grupowanie zawodów według przedmiotu pracy i związane z tym kryterium kontrowersje; 7. Podstawowe kategorie zawodów; 8. O wpływie postępu naukowo-technicznego na treść i charakter pracy w zawodach; 9. Kształcenie do wielu zadań w zawodzie; 10. Praca w zawodzie czy w obszarze zawodowym; 11. Podsumowanie- podstawowe twierdzenia teorii zawodu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
Człowiek w pedagogice pracy / red. nauk. Barbara Baraniak. - Warszawa : Difin , 2012. - 395, [1] s. : wykr. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-728-8
1.Człowiek dla człowieka w relacjach międzyludzkich podmiotów uczących się, studiujących, nauczających i pracujących; 2. Człowiek w procesach edukacyjnych ważnych dla przygotowania do pracy zawodowej; 3. Człowiek wobec pracy, jej wymagań oraz zagrożeń; 4. Człowiek wobec humanistyczno-humanizacyjnych wymiarów edukacji; 5. Człowiek wobec oczekiwać na różne formy wsparcia; 6. Człowiek wobec zagrożeń środowiskowo-cywilizacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7441-113-9
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61991-17-5
1. Wychowawca - zawód czy rola społeczna?; 2. Równouprawnienie na rynku pracy; 3. Praktyczny wymiar pracy wychowawcy; 4. Przygotowanie zawodowe; 5. Wychowawca poza szkołą: kolonie, wycieczki szkolne etc.; 6. Wychowawca wobec współczesnych przemian społecznych; 7. Sprawdź, czy sobie poradzisz.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-63955-83-0 (Akapit)
Zawiera: Cz. I Edukacja wobec współczesnych wyzwań: Nauczyciel i uczeń we współczesnej szkole; dydaktyka w szkołach demokratycznych w Polsce; Kształcenie współczesnych inżynierów – wybrane aspekty metodyczne; Wdrażanie nauki zdalnej – nowe perspektywy edukacji (doświadczenia, refleksje, wnioski); Projekt zajęć logorytmicznych z wykorzystaniem środków audiowizualnych u dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. Cz. II Profilaktyka w edukacji: Cyberzaburzenia – efekt uboczny braku edukacji medialnej; Pedagog szkolny w edukacji medialnej – realia i perspektywy; profilaktyka cyberprzemocy rówieśniczej jako element kształtowania kultury cyfrowej; Analiza korelacji pomiędzy socjalizacją, poczuciem własnej wartości, satysfakcją z życia uniwersyteckiego, intensywnością korzystania z Facebooka a wynikami w nauce w świetle wyników eksperymentalnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7556-352-8
1. Czym jest Internet? Dlaczego stanowi nieocenione narzędzie w rozwoju nauki?; 2. Czym jest praca dyplomowa? Podstawowe wymogi; 3. Internet jako zbiór tekstów potrzebnych do napisania pracy naukowej; 4. Harmonogram prac i zasady gromadzenia oraz selekcji materiału; 5. Sposoby cytowania materiałów zaczerpniętych z Internetu; 6. Czym jest plagiat? Jak go (nieświadomie) nie popełnić?; ?. Ghostwriting w pracas dyplomowych; 8. Udostępnianie swoich tekstów w Internecie- aspekty prawne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86770-41-4
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Audiobook
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-37-3
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7096-655-3
I. Praca człowieka jako kategoria pedagogiczna: Rozmyślania nad pojęciem pracy; Praca składnikiem polskich ideałów wychowawczych w XIX i początkach XX wieku; Praca w kontekstach teorii chaosu; Obiektywne i subiektywne uwarunkowania pracy ludzkiej; Praca w społeczeństwie obywatelskim; Praca jako obszar kształtowania postaw obywatelskich; Od wiedzy do praw naukowych w pedagogice XXI wieku; Edukacja - konteksty pedagogiki pracy; Zniewolenie przez pracę a problematyka pedagogiki pracy; Problemy związane z pracą i wnikające z nich powinności pedagogiki pracy; Ciągłość i zmiana pedagogiki w świetle przemian cywilizacyjnych (Dekalog problemów pedagogiki pracy na przestrzeni trwania dyscypliny); Praca społeczna praca oświatowa w poglądach i doświadczeniach pedagogów społecznych. Refleksje o drogach kształtowania się dyscypliny. II. Praca w systemie wartości współczesnego człowieka: Praca - wartość czy konieczność?; Fachowość jako wartość; Dentologiczno-aksjologiczny kontekst zawodu i pracy człowieka; Praca człowieka w perspektywie personalistycznej; praca i edukacja w systemie wartości współczesnego człowieka; Ideologiczna i społeczna wartość pracy w koncepcjach edukacyjnych w latach 1944-1989; Walka z bezrobociem w Drugiej Rzeczpospolitej jako wartość aplikacyjna dla naszej współczesności; Praca zawodowa w systemie wartości początkujących nauczycieli - analiza badań własnych. III. Edukacja w aspekcie potrzeb rynku pracy: Edukacja zawodowa w aspekcie "końca pracy", Teoretyczne i praktyczne zasady kształtowania postaw konkurencyjnej zdolności jednostki; Przygotowanie człowieka w sferze pracy we współczesnym świecie w kontekście potrzeby edukacji permanentnej; Jak komputer i sterowanie nim maszyny zmieniają pracę człowieka?; Współczesny wymiar edukacji w obronie cywilnej; Problemy edukacyjne i profesjologiczne w rozwoju organizacji; Zmiana kapitału organizacyjnego jako element kapitału ludzkiego; Zakład pracy w gospodarce opartej na wiedzy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-33-5
Rozdział 1.: Edukacja a nowe technologie: O nowej interpretacji niektórych pojęć pedagogicznych w dobie technologii informacyjnej; Zastosowanie wybranych nowoczesnych technologii w szkolnictwie wyższym; Potrzeba nowego nauczania statystyki w społeczeństwie informacyjnym; Komputer a edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Od konwergencji, przez konkurencję do dywergencji mediów; Rozdział 2.: Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej: Psychospołeczne uwarunkowania skuteczności na rynku pracy a edukacja jutra; Talent nadal wartością do zagospodarowania w procesie budowania karier; Perspektywy rozwoju zawodowego absolwentów w Polsce na przykładzie badań kompetencji z terenu Dolnego Śląska w latach 2006-2010; Wpływ służby i kształcenia poza granicami państwa na antycypację możliwości implementacji w organizacji wojskowej nowoczesnych form doskonalenia kadr; Poziom odpowiedzialności rodzicielskiej w kontekście edukacji zawodowej niepełnosprawnych; Rozdział 3.: Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki: Migracja zarobkowa w Europie; Analiza zjawiska poakcesyjnej migracji Polaków ze względu na ich stałe indywidualne cechy osobowości; Wybrane aspekty komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rodzinach dotkniętych emigracją zarobkową jednego z rodziców; Zagrożenia dla wartości życia rodzinnego w kontekście migracji i emigracji zarobkowej; Rozdział 4.: Czas jako wartość oraz jego organizacja i spędzanie: Odchodzenie czasu; Czas wolny- preferencje - uwarunkowania - bariery; Aktywność ruchowa osób starszych. Wyzwania edukacyjne; Miejskie gry i zabawy jako otwarty projekt edukacyjny; Andragogiczne walory tożsamości Zakopanego; Rozdział 5.: Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zasady pedagogiczne Wasyla Barwińskiego przez pryzmat znaczenia tradycji; Świat pogłębiony, czyli sztuka w przestrzeniach edukacji; Oferta wyjazdów wakacyjnych w edukacyjnej przestrzeni dziecka; Rozdział 6.: Edukacja spersonalizowana. Szkoły rodzinne: Nowoczesne rodzicielstwo- jaka jest jego istota? Czy może stwarzać zagrożenie dla edukacji?; Edukacja włączająca czy wyłączająca? Aktualny stan badań i perspektywa zmian; Edukacja inkluzyjna dziecka niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej a integracja społeczna; Rozdział 7.: Varia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-66165-79-3
Wprowadzenie Część I. Wartości w edukacji: Pedagogika pracy w kręgu naukowości; Od enkulturacji do kulturoterapii; Wykorzystanie dóbr kultury w pracy z uczniem; Kulturowe i społeczne przejawy psychomanipulacji a pożądana tożsamość pedagogiczna; Teatr Jana Dormana – artystyczny i pedagogiczny eksperyment warty przypomnienia. Część II. Edukacja szkolna wobec wyzwań współczesności: Kompetencje jutra; Powszechna edukacja muzyczna w warunkach obowiązku szkolnego i tradycyjnych ocen szkolnych; Inkluzja czy iluzja w polskiej szkole, czyli o edukacji włączającej w opinii rodziców dzieci w edukacji elementarnej; Gry w antypedagogice – innowacja pedagogiczna. Część III. Dylematy wychowania dzieci i młodzieży: Uzależnienia medialne wśród dzieci i młodzieży – czy rodzice jeszcze na nie zwracają uwagę? Teoretyczne i praktyczne wymiary resocjalizacji nieletnich sprawców czynów zabronionych w świetle badań własnych; Ukraińscy uczniowie w polskiej szkole. Część IV. Edukacja a zdrowie publiczne: Osobowość dysocjacyjna, psychopatia, antyspołeczne zaburzenie osobowości. Różne podejścia do zaburzenia osobowości na podstawie literatury; Ocena wiedzy o przyczynach i profilaktyce udarów niedokrwiennych mózgu a bezpieczeństwo mieszkańców Warszawy i okolic; Sport osób niepełnosprawnych jako element integracji ze społeczeństwem ludzi zdrowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-66165-62-5
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again