Form of Work
Książki
(229)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
only on-site
(183)
available
(128)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(129)
Czytelnia
(184)
Author
Skoczny Tadeusz
(7)
Jurkowska Agata
(6)
Katner Wojciech Jan (1950- )
(6)
Kosikowski Cezary (1942- )
(6)
Nowińska Ewa
(6)
Olszewski Jan
(5)
Strzyczkowski Kazimierz
(5)
Powałowski Andrzej
(4)
Romanowska Maria
(4)
Szydło Marek
(4)
Vall Michał du
(4)
Łazowski Adam
(4)
Begg David
(3)
Blicharz Rafał
(3)
Bossak Jan W
(3)
Dornbusch Rudiger
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Fischer Stanley
(3)
Szpringer Włodzimierz
(3)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(3)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(3)
Borkowska Bożena
(2)
Flejszar Radosław
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grabowski Jan
(2)
Gronkiewicz-Waltz Hanna
(2)
Grzybczyk Katarzyna
(2)
Hoc Stanisław
(2)
Koroluk Sławomir
(2)
Limański Andrzej
(2)
Mering Leszek
(2)
Nowacki Robert
(2)
Obłój Krzysztof
(2)
Piontek Eugeniusz
(2)
Porter Michael E
(2)
Pęczalska Barbara
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Rokita Jerzy
(2)
Rosa Grażyna
(2)
Sikorski Rafał
(2)
Skawińska Eulalia
(2)
Skrzydło-Tefelska Ewa
(2)
Skubisz Ryszard
(2)
Sobczyk Genowefa
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Vall du Michał
(2)
Wierzbowski Marek
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Albigowski Marek
(1)
Allaire Yvan
(1)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Anusz Jan
(1)
Aziewicz Dariusz
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Banasiński Cezary (1953- )
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Baraniecka Anna
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Bartes Frantisek
(1)
Bednarska Hanna
(1)
Bielecki Adrian
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Bowman Cliff
(1)
Bożyk Paweł
(1)
Braksator Aleksander
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brodecki Zdzisław
(1)
Brzezińska-Rawa Anna
(1)
Budzyńska Małgorzata
(1)
Bychowska Monika
(1)
Byczko Szymon (1967- )
(1)
Byrt Agnieszka
(1)
Christopher Martin
(1)
Cieśliński Aleksander
(1)
Czechowska Iwona Dorota
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Derkacz Ewa
(1)
Domański Tomasz
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Drążek Zygmunt
(1)
Dudzik Sławomir
(1)
Duraj Jan
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Dziemianowicz Wojciech
(1)
Dzikiewicz-Gazda Urszula
(1)
Dąbski Maciej
(1)
Ehrlich Nadrzej
(1)
Elżanowski Fabian
(1)
Engelhardt Juliusz
(1)
Eucken Edith
(1)
Eucken Walter
(1)
Faulkner David
(1)
Fiołka Janusz
(1)
Firsirotu Mihaela E
(1)
Fitt Joanna
(1)
Fornalczyk Anna
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(11)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(234)
Language
Polish
(234)
Subject
Konkurencja
(182)
Przedsiębiorstwo
(56)
Konsumenci (ekon.)
(33)
Prawo gospodarcze
(31)
Gospodarka
(22)
Nieuczciwa konkurencja
(20)
Monopol
(19)
Rynek
(19)
Zamówienia publiczne
(18)
Unia Europejska
(16)
Zarządzanie strategiczne
(15)
Prawo antymonopolowe
(14)
Przedsiębiorcy
(13)
Marketing
(12)
Prawo wspólnotowe europejskie
(12)
Swobodny przepływ usług
(12)
Umowa
(12)
Prawo autorskie
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(11)
Swobodny przepływ osób
(11)
Swobodny przepływ towarów
(11)
Zarządzanie
(11)
Innowacje
(10)
Prawo handlowe
(10)
Swobodny przepływ kapitału
(10)
Globalizacja
(9)
Pomoc publiczna
(9)
Banki
(8)
Energetyka
(8)
Poczta
(8)
Polska
(8)
Spółki handlowe
(8)
Upadłość
(8)
Własność przemysłowa
(8)
Instytucje europejskie
(7)
Papiery wartościowe
(7)
Prawo cywilne
(7)
Rynek pracy
(7)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(7)
Współpraca gospodarcza
(7)
Handel
(6)
Handel międzynarodowy
(6)
Mikroekonomia
(6)
Prawo pracy
(6)
Prawo zobowiązaniowe
(6)
Spółki kapitałowe
(6)
Telekomunikacja
(6)
Ekonomia
(5)
Integracja europejska
(5)
Marketing elektroniczny
(5)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(5)
Prawo rzeczowe
(5)
Produkcja
(5)
Spadek
(5)
Wolność ekonomiczna
(5)
Analiza strategiczna
(4)
Ceny
(4)
Europejski Trybunał Sprawiedliwości
(4)
Gospodarka narodowa
(4)
Internet
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Obywatelstwo
(4)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(4)
Prywatyzacja
(4)
Przedsiębiorstwo państwowe
(4)
Rynek finansowy
(4)
Rynek kapitałowy
(4)
Spółki
(4)
Banki internetowe
(3)
Etyka biznesu
(3)
Gospodarka komunalna
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Konkurencja międzynarodowa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Ochrona konsumenta
(3)
Organizacja
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Państwo
(3)
Pieniądz
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Podatek
(3)
Polska a Unia Europejska
(3)
Popyt
(3)
Reklama
(3)
Rolnictwo
(3)
Ryzyko
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Siła robocza
(3)
Sąd Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich
(3)
Transport
(3)
Ubezpieczenia
(3)
Usługi
(3)
Alians strategiczny (ekon.)
(2)
Benchmarking
(2)
Bogactwo
(2)
Decyzje
(2)
Dobra osobiste
(2)
Euro (pieniądz)
(2)
Fuzja przedsiębiorstw
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Subject: time
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
Subject: place
Polska
(3)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Bałtycki, region
(1)
Białoruś
(1)
Chiny
(1)
Wielka Brytania
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(2)
Domain
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
234 results Filter
E-book
In basket
Przypadające w tym roku 25-lecie rozpoczęcia w Polsce przemian ustroju politycznego i gospodarczego zostało uświetnione w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu organizacją międzynarodowego Kongresu PES 25 (People – Economy – Society: 25 years of transition). Jedna z sesji równoległych odbywających się w ramach Kongresu PES 25 została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Mikroekonomii i Ekonomii Instytucjonalnej. Sesja ta, pn. „25 lat gospodarki rynkowej w Polsce”, została poświęcona dyskusji nad zagadnieniami związanymi z odchodzeniem w naszym kraju od gospodarki centralnie planowanej w kierunku gospodarki rynkowej. Wyniki tej dyskusji zostały przedstawione w artykułach zamieszczonych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nie jest to zbyt duży zbiór publikacji, ale interesujący ze względu na rozległość poruszanych w nich zagadnień i zróżnicowane ich ujęcie. Większość opracowań traktuje o problemach związanych z kształtowaniem się instytucji gospodarki rynkowej, przy czym podczas gdy autorzy niektórych artykułów zwracają uwagę na znaczenie kształtowania się norm społecznych, inni analizują i podkreślają znaczenie ram instytucjonalnych oraz instytucji prawnych na poziomie konkretnych rynków. Ostatecznie lektura tej grupy publikacji wydaje się wskazywać na problem komplementarności instytucji w różnych układach. Część opracowań zawartych w tym zeszycie tworzą artykuły, których autorzy podjęli próbę wyjaśnienia dynamiki pewnych zjawisk ekonomicznych, wskazując na grupy interesu jako czynnik przesądzający o zakresie i naturze zmian w badanych obszarach gospodarki. Wśród zagadnień poruszanych w niniejszej publikacji znalazły się także takie, które zwracają uwagę na negatywne zjawiska społeczne towarzyszące transformującej się gospodarce polskiej. I wreszcie, na co warto zwrócić uwagę, wśród artykułów tworzących niniejszy zeszyt Czytelnik znajdzie zarówno prace, które mają formę rozważań teoretycznych, jak i prezentacje wyników badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 83-7488-105-4
1. Model biznesu jako motor sukcesu firmy, 2. Model biznesu wykorzystujący różnicowanie produktów, 3. Model biznesu wykorzystujący niskie ceny, 4. Model biznesu wykorzystujący czas, 5. Model biznesu z wykorzystaniem barier przy wchodzeniu na rynek, 6. Model biznesu wykorzystujący szczególny rodzaj produktów, 7. Model biznesu wykorzystujący integrację z klientami, 8. Model biznesu wykorzystujący szczególną strukturę przedsiębiorstwa, 9. Analiza strategiczna, 10. CEO - symulator strategiczny
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-3865-3
1. Charakterystyka aliansów przedsiębiorstw i przyczyny ich rozwoju we współczesnej gospodarce; 2. Alianse marketingowe na tle innych rodzajów aliansów; 3. Zarządzanie aliansami marketingowymi jako zarządzanie projektami; 4. Sojusze marek (Brand Alliance) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu; 5. Sojusze marek w ramach programów lojalnościowych; 6. Licencjonowanie i franczyza jako formy aliansów marketingowych; 7. Alianse marketingowe w sferze kultury i w marketingu terytorialnym; 8. Konwergencja mediów jako czynnik stymulujący alianse marketingowe; 9. Sposnoring- od formy promocji do aliansu marketingowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-231-2114-5
1. Bezposrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność przedsiębiorstw, 2. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw, 3. Uwarunkowania, motywy i skutki podejmowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych przez polskie przedsiębiorstwa, 4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne - wpływ na gospodarkę kraju przyjmującego, 5. Bezpośrednie inwestycej zagraniczne - aspekty regionalne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
Book
In basket
Biznes a ochrona konkurencji / Anna Fornalczyk. - Kraków : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2007. - 220 s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7526-040-3
1. Strategie konkurencyjne przedsiębiorstw i ochrona konkurencji. 2. Nadużywanie dominacji rynkowej przedsiębiorstwa. 3. Antykonkurencyjne porozumienia przedsiębiorstw. 4. Koncentracja i konkurencja. 5. Ochrona konkurencji w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7011-810-0
Wstęp. 1. Charaketrystyka koncepcji business process reengineering (BPR): 1.1.Istota i znaczenie BPR. 1.2. Charakterystyka zmian w przedsiębiorstwie podczas stosowania reengineeringu. 1.3. Związek BPR z nowoczesnymi metodami zarządzania: clientingiem, outsourcingiem, benchmarkingiem, organizacją opartą na wiedzy, total quality management, lean management. 2.Metodyki reengineeringu: 2.1. Metodyka projektowania i wdrażania reengineeringu w przedsiębiorstwie według M.Hammera i J.Champy`ego. 2.2. Metodyka projektowania i wdrażania reengineeringu w przedsiębiorstwie według R.L. Manganellego i M.M. Kleina. 2.3. Metodyka projektowania i wdrażania BPR w przedsiębiorstwie według N.Obolensky`ego. 2.4. Metodyka stopniowego usprawniania procesów i zarządzania nimi według Rummlera-Brachego. 2.5. Podobieństwa i różnice w podejściu metodycznym do koncepcji reengineeringu. 3. Narzędzia stosowane podczas wdrażania reengineeringu w przedsiębiorstwach: 3. Narzędzia stosowane podczas wdrażania reengeeringu w przedsiębiorstwach: 3.1. Technologia informatyczna jako podstawowe narzędzie wspomagające reengineering. 3.2. "Czysta kartka" M. Hammera jako narzędzie służące poszukiwaniu nowatorskich rozwiązań organizacyjnych. 3.3. Mapa relacji jako narzędzie identyfikujące relacje między podmiotami procesu zmian. 3.4. Mapa procesu jako główne narzędzie reengineeringu. 3.5. Tabela miar i standardów jako narzędzie parametryzacji i standaryzacji procesu. 3.6. Narzędzia planowania i harmonogramowania. 4. Kreowanie przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem BPR: 4.1. Strategia przedsiębiorstwa jako czynnik kształtujący przewagę konkurencyjną. 4.2. Identyfikacja pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa a reengineeringu. 4.3. Identyfikacja głównych czynników wpływających na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa wdrażającego reengineering. 5. Przykłady i skutki implementacji BPR w przedsiębiorstwach: 5.1. Przykłady literaturowe przedsiębiorstw, które wzmocniły swoją pozycję konkurencyjną dzięki zastosowaniu reengineeringu. 5.2. Charakterystyka eksperymentu badawczego w przedsiębiorstwie XYZ SA. 5.3. Charakterystyka i wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach, które zastosowały koncepcję reengineeringu. 5.4. Podsumowaniu badań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2082)
ISBN: 83-229-1790-2
1. Ekonomiczne aspekty siły rynkowej; 2. Dominacja w prawie i orzecznictwie Komisji Unii Europejskiej i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości; 3. Dominacja w świetle Rozporządzenia Rady (EWG) nr 4064/89 o kontroli koncentracji pomiędzy przedsiębiorstwami; 4. Wspólna dominacja- analiza kontroli oligopoli przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości i Komisję UE; 5. Wykorzystanie siły rynkowej przez oligopol. Wspólna dominacja- art. 2 Rozporządzenia Rady (EWG) nr 4064/89 o kontroli koncentracji pomiędzy przedsiębiorstwami; 6. Dominacja w orzecznictwie polskich organów antymonopolowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-761-6
1. Motywacja osiągnięć a typ kultury organizacyjnej. 2. Stosunek do racjonalności ocen i działań. 3. Stosunek do norm moralnych. 4. Stosunek do stratyfikacji społecznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89069-36-9
1. Nowa gospodarka - wyzwania globalizacji, 2. Prawo konkurencji a prawa własności intelektualnej, 3. Kierunki regulacji Internetu i e-commerce, 4. Komputerowy software - próba nowego podejścia, 5. Własność intelektualna w nowej gospodarce, 6. Nowoczesne technologie a sektor bankowy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 346 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Logistyka)
ISBN: 83-87344-76-1
Cz. I ERC jako strategia łańcucha dostaw: 1. Istota ERC, 2. Obszary zadaniowe ERC. Cz. II Realizacja ERC - teoria i praktyka, Cz. III Strategia ERC jako narzędzie poprawy konkurencyjności łańcuchów dostaw na przykładzie sektora farmaceutycznego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1563-0
1.Podstawy efektywności marketingu, 2.Efektywność marketingu-mix, 3.Wpływ orientacji rynkowej na efektywność marketingu, 4.Wpływ pozyskiwania i utrzymywania nabywców na efektywność marketingu, 5.Wpływ zjawiska niepewności na efektywność marketingu, 6.Wpływ przepływów informacji na efektywność marketingu, 7.Wpływ zasobów i umiejętności na efektywność marketingu, 8.Wpływ konkurentów na efektywność marketingu, 9.Wpływ dostawców i pośredników na efektywność marketingu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1776-8
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Cz.I Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Wartość informacji. Cz.II Konkurencja na różnych rynkach: Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Cz.III Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych: Asymetria informacji a struktura organizacji; Negocjacje; Aukcje i przetargi; Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1436-7
Zawiera: CZĘŚĆ I WPROWADZENIE: Narzędzia analizy ekonomicznej; Popyt, podaż i rynek; państwo w gospodarce mieszanej; CZĘŚĆ II MIKROEKONOMIA POZYTYWNA: Teoria wyboru konsumenta; Zachowanie i organizacja przedsiębiorstwa; Rozwinięcie teorii podaży; Konkurencja doskonała; Struktura rynku i konkurencja niedoskonała; Kapitał ludzki, dyskryminacja i związki zawodowe; Kapitał i ziemia; Ryzyko w działalności gospodarczej CZĘŚĆ III: EKONOMIA DOBROBYTU: Podatki i wydatki publiczne; Polityka ochrony konkurencji i polityka przemysłowa; Nacjonalizacja i prywatyzacja; Równowaga ogólna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33O, 330 (4 egz.)
Book
In basket
Ekonomia: mikroekonomia / David Begg, Stanley Fischer, Rudiger Dornbusch. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1998. - 570 s. : rys., tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 83-208-1134-1
Zawiera: CZĘŚĆ I WPROWADZENIE: Narzędzia analizy ekonomicznej; Popyt, podaż i rynek; państwo w gospodarce mieszanej; CZĘŚĆ II MIKROEKONOMIA POZYTYWNA: Teoria wyboru konsumenta; Zachowanie i organizacja przedsiębiorstwa; Rozwinięcie teorii podaży; Konkurencja doskonała; Struktura rynku i konkurencja niedoskonała; Kapitał ludzki, dyskryminacja i związki zawodowe; Kapitał i ziemia; Ryzyko w działalności gospodarczej CZĘŚĆ III: EKONOMIA DOBROBYTU: Podatki i wydatki publiczne; Polityka ochrony konkurencji i polityka przemysłowa; Nacjonalizacja i prywatyzacja; Równowaga ogólna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (2 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-7969-323-8
Niniejsza monografia dotyczy kluczowych problemów działalności przedsiębiorstw, które odnoszą się do szeregu czynników efektywnego wykorzystania zasobów materialnych i niematerialnych dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Wskazują one na potrzebę eksponowania oceny operacyjnych, finansowych oraz inwestycyjnych nośników efektywności ekonomicznej podmiotów gospodarczych, nadto kluczowych ich kompetencji. Prezentowana monografia składa się z 20 artykułów naukowych, które wydają się użyteczne nie tylko w rozpoznaniu prawidłowości działania przedsiębiorstw na rynku kapitałowym, lecz także we wskazaniu przyczyn i konsekwencji podejmowania szeregu decyzji wzmacniających efektywność ekonomiczną jednostek gospodarczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Ekonomika przedsiębiorstw / praca zbiorowa pod red. Juliusza Engelhardta. - Warszawa : CeDeWu, 2011. - 278 s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7556-363-4
1. Wpływ otoczenia na efektywność gospodarowania w przedsiębiorstwie; 2. Czynniki determinujące konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Gospodarowanie aktywami trwałymi w przedsiębiorstwie; 4. Gospodarowanie aktywami obrotowymi w przedsiębiorstwie; 5. Gospodarowanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie; 6. Procesy inwestycyjne w przedsiębiorstwie; 7. Gospodarowanie kapitałami własnymi w przedsiębiorstwie; 8. Wartość przedsiębiorstwa; 9. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw; 10. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa jako wyzwanie współczesnego otoczenia biznesu; 11. Formy współdziałania przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7251-276-0
R.I Charakterystyka ogólna europejskiego prawa gospodarczego: 1. Ogólna charakterystyka Instytucji europejskich i europejskiego prawa.;2. Pozycja i perspektywy Polski.;3. Prawo europejskie-europejskie prawo gospodarcze. R.II Przedsiębiorca w świetle europejskiego prawa gospodarczego; 1. Pojęcie przedsiębiorstwa w prawie europejskim.;2.Podstawowe prawa i obowiązki przedsiębiorcy.;3. Warunki przestrzenne działania przedsiębiorstwa. R.III Europejskie prawo przedsiębiorczości; 1. Wolność gospodarcza a funkcje regulacyjne pań stwa.;2. Swoboda i ograniczenia świadczenia usług w europejskim prawie gospodarczym. R.IV Europejskie prawo celne: 1.Kodeks celny UE.;2. Kodeks cywilny UE wprowadzenie towarów i przeznaczenie celne.;3. Odwoła nie od decyzji.;4. Warunki ważności i skutków dokument ów celnych w ramach Wspólnoty.;5. Skład i zakres kompetencji oraz procedura Komitetu.;6. Harmonizacja polskiego ustawodawstwa celnego z unijnym. R.V Europejskie prawo walutowe i rynku kapitałowego; 1. Podstawy prawne przepływu kapitału i płatności we Wspólnocie Europejskiej.;2. Europejskie prawo walutowe.;3. Europejska Unia Gospodarcza i Walutowa (EMU).;4. Europejskie prawo rynku kapitałowego. R.VI Europejskie Prawo Ochrony Konkurencji; 1.Europejskie reguły konkurencji; 2. Własność intelektualna a europejskie reguły konkurencji.;3. Prawo subwencyjne(pomoc publiczna).;4. Europejskie prawo podatkowe i jego harmonizacja.;5. Europejskie regulacje konsumenckie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 341 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 341 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Warsztaty Menedżerskie)
ISBN: 83-86890-35-5
1. Przewodnik po książce, 2. Podchodzenie do problemu: z fantazją czy rutynowo, 3. Zaistnienie wśród konkurencji - określanie potrzeby, 4. Ustalanie kierunku działania, 5. Zrozumienie problemu, 6. Wyróżnianie i właściwe formułowanie problemu, 7. Poskładnie wyróżnionej metody, 8. Tracenie umiaru, aby go zachować - postawa twórcza, 9. Dobrać zespół, 10. Konsulting zewnętrzny i wewnętrzny
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Prawnicze)
ISBN: 978-83-255-4621-2
1. Pojęcie zasobu patentowego. Pro- i antykonkurencyjne skutki funkcjonowania zasobów patentowych; 2. Funkcjonowanie zasobów patentowych w świetle amerykańskiego prawa konkurencji; 3. Unijne prawo konkurencji a funkcjonowanie zasobów patentowych- zagadnienia podstawowe; 4. Tworzenie zasobu patentowego w świetle unijnego prawa konkurencji; 5. Struktura organizacyjna zasobu patentowego; 6. Licencje na korzystanie z technologii zgromadzonej w zasobie w świetle art. 102 YFUE; 7. Analiza wybranych klauzul umownych występujących w umowach licencyjnych o korzystanie z technologii zgromadzonej w zasobie patentowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 346 (1 egz.)
Book
In basket
Globalna konkurencja / Artur Nowak-Far. - Warszawa ; Poznań : PWN Wydaw. Nauk., 2000. - 286 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
ISBN: 83-01-13155-1
Definicja, rodzaje i metodologia innowacji; Środowisko międzynarodowe a źródła innowacji; Strategiczny aspekt innowacji międzynarodowych; Główne bodźce i ograniczenia w zakresie innowacji międzynarodowych; Strategiczna zmiana i rozwój organizacyjny a innowacje międzynarodowe; Kontrola innowacji w skali międzynarodowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again