Form of Work
Książki
(878)
Czasopisma
(27)
E-booki
(14)
IBUK Libra
(14)
Status
only on-site
(785)
available
(563)
unknown
(16)
unavailable
(15)
Branch
Wypożyczalnia
(578)
Czytelnia
(801)
Author
Huczek Marian
(21)
Chodyński Andrzej
(20)
Smolarek Małgorzata
(18)
Grabiec Olimpia (1975- )
(17)
Dzieńdziora Joanna
(12)
Penc Józef
(11)
Borkowski Stanisław
(10)
Bakonyi Jadwiga
(9)
Duraj Jan
(9)
Romanowska Maria
(9)
Jabłoński Marek
(8)
Nowak Edward
(8)
Strużycki Marian
(8)
zbiorowa Praca
(8)
Borowiecki Ryszard
(7)
Fleszer Dorota (1971- )
(7)
Gierszewska Grażyna
(7)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(7)
Jabłoński Adam
(7)
Grudzewski Wiesław M
(6)
Kiełtyka Leszek
(6)
Perechuda Kazimierz
(6)
Rudolf Stanisław
(6)
Sierpińska Maria
(6)
Banaszyk Piotr
(5)
Jeziorski Leopold
(5)
Kaczmarek Tadeusz T
(5)
Karpuś Piotr
(5)
Kowalska Sylwia
(5)
Vollmuth Hilmar J
(5)
Wolniak Radosław
(5)
Woźniak-Sobczak Barbara
(5)
Bogdanienko Jerzy
(4)
Ehrlich Andrzej
(4)
Hejduk Irena K
(4)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(4)
Jabłoński Marek Marian
(4)
Janczewski Jerzy
(4)
Jędralska Krystyna
(4)
Kaplan Robert S
(4)
Knecht Zdzisław
(4)
Kostera Monika
(4)
Kowalczewski Wiesław
(4)
Kwieciński Mirosław
(4)
Lemańska-Majdzik Anna
(4)
Lipka Anna
(4)
Machała Robert
(4)
Malara Zbigniew
(4)
Michalski Grzegorz
(4)
Nowicki Adam
(4)
Pachura Aneta
(4)
Pierścionek Zdzisław
(4)
Pocztowski Aleksy
(4)
Sawicki Jarosław
(4)
Stankiewicz Marek Jacek
(4)
Szabłowski Józef
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Wachowiak Piotr
(4)
Wróbel Magdalena
(4)
Węcławski Jerzy
(4)
Łuczkiewicz Grzegorz
(4)
Altkorn Jerzy
(3)
Bartkowiak Piotr
(3)
Berliński Lechosław
(3)
Bitkowska Agnieszka
(3)
Budzyński Wojciech
(3)
Chodyńska-Kukułka Agata
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Czekaj Jan
(3)
Dresler Zbigniew
(3)
Dudzik-Lewicka Irena
(3)
Gajewska Paulina
(3)
Grajewski Piotr
(3)
Huczek Antoni
(3)
Jabłoński Adam Stefan
(3)
Janasz Władysław
(3)
Juchnowicz Marta
(3)
Juraszek Marian
(3)
Juruś Jerzy
(3)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(3)
Kadysz Piotr
(3)
Kasiewicz Stanisław
(3)
Kassay Štefan (1941- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
Klimek Jan
(3)
Kobyłko Grzegorz
(3)
Kochmańska Magdalena
(3)
Kocot Maria
(3)
Kowalska Krystyna
(3)
Krzemień Eugeniusz
(3)
Kwiatkowski Stefan
(3)
Lichtarski Jan
(3)
Majewski Miłosz
(3)
Marcinkiewicz Cezary
(3)
Marks Stephen G
(3)
Monkiewicz Jan
(3)
Morawski Mieczysław
(3)
Nieżurawski Lech
(3)
Nogalski Bogdan
(3)
Norton David P
(3)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(172)
2000 - 2009
(664)
1990 - 1999
(81)
Country
Poland
(918)
unknown (d)
(1)
Language
Polish
(919)
Subject
Przedsiębiorstwo
(707)
Zarządzanie
(237)
Zarządzanie strategiczne
(121)
Kadry
(92)
Zarządzanie wiedzą
(81)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(78)
Organizacja
(74)
Zarządzanie jakością
(64)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(63)
Innowacje
(58)
Menedżerowie
(38)
Informacja dla zarządzania
(35)
Systemy informatyczne zarządzania
(34)
Controlling
(31)
Marketing
(30)
Globalizacja
(27)
Logistyka gospodarcza
(27)
Organizacja ucząca się
(27)
Decyzje
(26)
Finanse
(25)
Wartość ekonomiczna
(25)
Zarządzanie ryzykiem
(24)
Kultura organizacyjna
(23)
Internet
(22)
Konkurencja
(20)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(20)
Motywacja pracy
(19)
Przedsiębiorczość (postawa)
(19)
Gospodarka
(18)
Gospodarka oparta na wiedzy
(18)
Logistyka
(18)
Zarządzanie projektami
(18)
Kapitał
(17)
Analiza strategiczna
(16)
Otoczenie firmy
(16)
Zarządzanie kryzysowe
(16)
Inwestycje
(15)
Turystyka
(15)
Informatyka
(14)
Ochrona środowiska
(14)
Produkcja
(14)
Konsumenci (ekon.)
(13)
Koszty
(13)
Marketing strategiczny
(13)
Outsourcing
(13)
Planowanie strategiczne
(13)
Praca
(13)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(13)
Systemy informacyjne
(13)
Systemy informatyczne
(13)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Usługi
(13)
Jakość
(12)
Przedsiebiorstwo
(12)
Ryzyko
(12)
Łańcuch dostaw
(12)
Banki
(11)
Jakość produktu
(11)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(11)
Przywództwo
(11)
Rachunkowość
(11)
Rynek pracy
(11)
Analiza SWOT
(10)
Ekorozwój
(10)
Marketing partnerski
(10)
Oceny pracowników
(10)
Polska
(10)
Rynek finansowy
(10)
Społeczeństwo informacyjne
(10)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(10)
Instytucje nonprofit
(9)
Komunikowanie marketingowe
(9)
Public relations
(9)
Rachunkowość zarządcza
(9)
Rynek kapitałowy
(9)
Ryzyko finansowe
(9)
Informacja
(8)
Klastry (ekon.)
(8)
Marketing elektroniczny
(8)
Normy ISO 9000
(8)
Przedsiębiorstwo handlowe
(8)
Płaca
(8)
Siła robocza
(8)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(8)
Audyt wewnętrzny
(7)
Benchmarking
(7)
Fuzja przedsiębiorstw
(7)
Handel elektroniczny
(7)
Informacja gospodarcza
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Rynek
(7)
Ryzyko gospodarcze
(7)
Samorząd terytorialny
(7)
Bibliotekarstwo
(6)
Efektywność ekonomiczna
(6)
Leasing
(6)
Mentoring
(6)
Motywacja
(6)
Nieruchomości
(6)
Obsługa klienta
(6)
Subject: time
1989-
(8)
2001-0
(7)
2001-
(1)
Subject: place
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Cypr
(1)
Katowice
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Podkarpackie, wojewódzkie
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(26)
Czasopismo ekonomiczne
(16)
Poradnik
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(26)
919 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-86990-54-6
R.1 Zarządzanie strategiczne; R.2 Proces planowania strategicznego; R.3 Istota i zakres strategii firmy; R.4 Kryteria podziału i rodzaje strategii przedsiębiorstwa; R.5 Strategia w procesie zarządzania strategicznego; R.6 Analiza strategiczna jej zakres i wykorzystywanie w budowie strategii; R.7 Wybrane techniki analizy strategicznej; R.8 Strategie przedsiębiorcze; R.9 Strategia sukcesu firmy; R.10 Wpływ ryzyka na kształtowanie się strategii firmy; R.11 Ocena ryzyka i jego miejsce w budowie strategii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7638-710-9
Część 1. Podstawy projektowania innowacyjnego przedsiębiorstwa: Refleksje społeczne; System istotnych zjawisk; Jakość i jej kluczowe znaczenie w środowisku rynkowym; System zarządzania jakością; Innowacje jako konieczność zwiększania wydajności przedsiębiorstwa; Konieczność akceptacji światowych trendów i zasadniczych zmian środowiska społecznego i biznesowego. Część 2. Projektowanie przedsiębiorstwa globalnego: Projektowanie przedsiębiorstwa klasy światowej; Wymagania wobec projektowania i rekonfiguracji systemów produkcyjnych; Przedsiębiorstwa sieciowe i produkty na rynkach sieci handlowych; Metody, metodyki, narzędzia i techniki projektowania; Metodyki umożliwiające wszechstronne zwiększanie jakości i rozwoju ekonomicznego przedsiębiorstwa; Klasyczne metodyki i metody; Reinżynieria; Projektowanie technologii produkcyjnych; Projektowanie przedsiębiorstwa z wykorzystaniem technologii cyfrowych; Projektowanie ergonomicznych stanowisk pracy; Część 3. Realizacja projektów w praktyce przemysłowej: Doświadczenie zdobyte z zarzadzania systemami produkcji dużych przedsiębiorstw; Reinżynieria I.D.C. Holding SA: Zwiększanie wydajności poprzez integrację odkryć naukowych w praktyce produkcyjnej; Identyfikacja stanów krytycznych Johns Manville Slovakia SA: Zdobycie przewagi konkurencyjnej poprzez identyfikację odchyleń w czasie rzeczywistym; Innowacje portfela produktów Chemosvit SA: Modelowanie procesów przedsiębiorstwa; Wykorzystanie stymulacji Nemak Slovakia Sp. Z o.o.: Projektowanie nowych urządzań produkcyjnych; Innowacje przełomowe Linet SA: Rozwój kreatywności i osiągnięcia doskonałości biznesowej w służbie zdrowia; Przedsiębiorczość innowacyjna Virtual Reality Media SA: Zwycięzca międzynarodowego przetargu organizowanego przez rząd amerykański; Radykalna zmiana Borcard Sp. Z o.o.: Koegzystencja systemu ciągłego doskonalenia stanu istniejącego i innowacyjnych zmian; Kuferek innowacji Košturiaka IPA Slovakia: Odkrywcze sposoby przezwyciężania bariery inercji w edukacji w zakresie innowacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7638-719-2
Zawiera: Cz. 1 Założenia wstępne: Przemiany społeczno-ekonomiczne i ich odbicie w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Procesy zmian społecznych i ich wpływ na jakość życia i zachowanie człowieka; Kwestia egzystencjalna warunkująca uczenie się i wzrost przedsiębiorstwa. Cz. 2 Człowiek, jego sposób myślenia, twórczość i kreowanie nowych wartości: Przybliżenie tematu. Etapy rozwojowe socjologii i psychologii pracy oraz powiązanych dyscyplin naukowych; Osobowość człowieka. Wybór istotnych teorii w kontekście wydajności człowieka. Cz. 3 Człowiek, wiedza i społeczeństwo wiedzy: Kapitał ludzki i intelektualny. Wiedza i gospodarka przedsiębiorstwa w środowisku globalnej konkurencji; Społeczeństwo wiedzy oraz przedsiębiorstwo wiedzy; Klasyfikacja wiedzy i strategii wiedzy w zarządzaniu opartym na wiedzy; Zarządzanie pracownikami wiedzy. Cz. 4 Człowiek i praca, różnorodność poglądów na pracę: Przedsiębiorstwo jako przedmiot zarządzania, stosowanie metod socjologicznych w procesie pracy; Koncepcja zarządzania ludźmi oparta na zarządzaniu wydajnością i jej wykorzystanie w praktyce produkcyjnej. Cz. 5 Człowiek poznaje sam siebie: Człowiek i jego indywidualność; Zdolność człowieka do uczenia się. Cz. 6 Studia przypadku i ich cel w treści pentalogii: Europejska Akademia Nauk i Sztuk w Salzburgu; I.D.C. Holding SA: Przełomowe rozwiązania w nowych, skomplikowanych warunkach społeczno-ekonomicznych; Perspektywa przemysłu samochodowego; Uniwersytet Przedsiębiorczości. Cz. 7 Dyskurs o konieczności: Refleksje, hipotezy i różnice poglądów na przyszłość świata; Osoby opiniotwórcze. Cz. 8 Nowy Świat, Nowe możliwości: Pararele między rozwiązaniami z przeszłości a potrzebami i wyzwaniami na przyszłość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Vademecum Menedżera)
ISBN: 83-7387-143-8
R.1 Balanced Scorecard pewnego przyjaciela - jako impuls do refleksji nad tym, jak me realizujemy nasze plany. R.2 Balanced Scorecard w średniej wielkości przedsiębiorstwie? Kolejny przykład: Średniej wielkości wydawnictwo wdraża Balanced Scorecard; Dlaczego przedsiębiorstwa potrzebują Balanced Scorecard?; Strategiczne zarządzanie procesami; Od utopii do przedsiębiorczego działania R.3 Co nowego jest w Balanced Scorecard?: Budujemy na sprawdzonym; Często stawiane pytania; Różne zastosowania Balanced Scorecard. R.4 Opracowanie i wdrożenie Balanced Scorecard w różnych obszarach przedsiębiorstwa: Producent przyrządów pomiarowych, na swojej nowej drodze do Balanced Scorecard; Negatywny rozwój firmy, jako okazja na zmiany; Na którym poziomie przedsiębiorstwa rozpocząć?; Plan wdrażania; Uczestnicy prac na Balanced Scorecard; Rola działu informatycznego; Zakotwiczenie w systemie sprawozdawczym; Scorecards w Marwitz. R.5 Od strategii do budżetu - cele przedsiębiorstwa w biznesowej codzienności: Przedsiębiorstwo przemysłowe - nowa orientacja; Definiowanie celów; Identyfikacja potencjałów sukcesu - ramy dla Balanced Scorecard; Koncentracja na najwyższym; Trzy kamienie milowe Balanced Scorecard; Lista założeń skutecznego wdrożenia koncepcji Balanced Scorecard. R.6 Organizacja oparta na zaufaniu, jako podstawa do skutecznej Balanced Scorecard: Strategia i komunikacja Skutki braku zaufania; Zasady budowania zaufania w przedsiębiorstwie. R.7 Wskaźniki stosowane w praktyce: Wskaźniki dot. perspektywy klienta; Wskaźniki perspektywy procesów wewnętrznych; Wskaźniki perspektywy pracownika (rozwoju); Wskaźniki perspektywy finansowej; Dalsze perspektywy Balanced Scorecard. R.8 Podsumowanie - cztery tezy odnośnie Balanced Scorecard: Balanced Scorecard zmieni nasze zamierzenia strategiczne w praktyczne działanie, gdy znajdziemy odpowiednią formę, odzwierciedlania jej wyników w budżecie Balanced Scorecard będzie przynosiła nam tym więcej sukcesów, im bardziej nam się uda postawić w centrum za interesowania aktorów biorących udział w realizowaniu strategicznych akcji i projektów; Balanced Scorecard nastawiona jest w pierwszej kolejności na potrzeby zarządzanie wewnętrznego w przedsiębiorstwie, a dopiero później na sprawozdawczość zewnętrzną; Balanced Scorecard umożliwi przekonstruowanie naszych struktur zarządczych, w strategiczną sieć, składającą się z odpowiedzialnych liderów projektów i pracowników, ściśle ukierunkowanych na realizację zadań, przyczyniających się do osiągnięcia strategicznych zamierzeń. R.9 Koncepcja Balanced Scorecard w przedsiębiorstwach polskich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
(Vademecum Menedżera)
ISBN: 83-7387-458-5
R.1 Balanced Scorecard pewnego przyjaciela - jako impuls do refleksji nad tym, jak me realizujemy nasze plany. R.2 Balanced Scorecard w średniej wielkości przedsiębiorstwie? Kolejny przykład: Średniej wielkości wydawnictwo wdraża Balanced Scorecard; Dlaczego przedsiębiorstwa potrzebują Balanced Scorecard?; Strategiczne zarządzanie procesami; Od utopii do przedsiębiorczego działania R.3 Co nowego jest w Balanced Scorecard?: Budujemy na sprawdzonym; Często stawiane pytania; Różne zastosowania Balanced Scorecard. R.4 Opracowanie i wdrożenie Balanced Scorecard w różnych obszarach przedsiębiorstwa: Producent przyrządów pomiarowych, na swojej nowej drodze do Balanced Scorecard; Negatywny rozwój firmy, jako okazja na zmiany; Na którym poziomie przedsiębiorstwa rozpocząć?; Plan wdrażania; Uczestnicy prac na Balanced Scorecard; Rola działu informatycznego; Zakotwiczenie w systemie sprawozdawczym; Scorecards w Marwitz. R.5 Od strategii do budżetu - cele przedsiębiorstwa w biznesowej codzienności: Przedsiębiorstwo przemysłowe - nowa orientacja; Definiowanie celów; Identyfikacja potencjałów sukcesu - ramy dla Balanced Scorecard; Koncentracja na najwyższym; Trzy kamienie milowe Balanced Scorecard; Lista założeń skutecznego wdrożenia koncepcji Balanced Scorecard. R.6 Organizacja oparta na zaufaniu, jako podstawa do skutecznej Balanced Scorecard: Strategia i komunikacja Skutki braku zaufania; Zasady budowania zaufania w przedsiębiorstwie. R.7 Wskaźniki stosowane w praktyce: Wskaźniki dot. perspektywy klienta; Wskaźniki perspektywy procesów wewnętrznych; Wskaźniki perspektywy pracownika (rozwoju); Wskaźniki perspektywy finansowej; Dalsze perspektywy Balanced Scorecard. R.8 Podsumowanie - cztery tezy odnośnie Balanced Scorecard: Balanced Scorecard zmieni nasze zamierzenia strategiczne w praktyczne działanie, gdy znajdziemy odpowiednią formę, odzwierciedlania jej wyników w budżecie Balanced Scorecard będzie przynosiła nam tym więcej sukcesów, im bardziej nam się uda postawić w centrum za interesowania aktorów biorących udział w realizowaniu strategicznych akcji i projektów; Balanced Scorecard nastawiona jest w pierwszej kolejności na potrzeby zarządzanie wewnętrznego w przedsiębiorstwie, a dopiero później na sprawozdawczość zewnętrzną; Balanced Scorecard umożliwi przekonstruowanie naszych struktur zarządczych, w strategiczną sieć, składającą się z odpowiedzialnych liderów projektów i pracowników, ściśle ukierunkowanych na realizację zadań, przyczyniających się do osiągnięcia strategicznych zamierzeń. R.9 Koncepcja Balanced Scorecard w przedsiębiorstwach polskich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Skrypty i Prace Naukowe / Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu)
ISBN: 83-915362-0-3
Zarządzanie rozwojem organizacji jako proces zmian i doskonalenia, Podejmowanie decyzji w zarządzaniu procesem innowacyjnym a rozwój organizacji, Strategiczne cele rozwoju organizacji, Nowoczesność środków pracy jako czynnik wzrostu wartości przedsiębiorstwa, Rola marki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej firmy, Audit w procesie poprawy i doskonalenia systemu zarządzania jakością na przykładzie przedsiębiorstwa produkującego szyby zespolone, Analiza i ocena procesu kształtowania jakości wyrobu metalowego, Racjonalizacja zużycia ciepła w Polsce, Czynniki warunkujące rozwój przedsiębiorstwa turystycznego, Kategoryzacja miarą jakości usług hotelowych, Humanizacja pracy na stanowiskach robotniczych, Aspekt ludzki w doskonaleni u jakości wyrobów hutniczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (9 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15013-6
1. Wartość pieniądza w czasie, 2. Analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, 3. Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie, 4. Zarządzanie aktywami obrotowymi w przedsiębiorstwie, 5. Krótkoterminowe źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa, 6. Analiza źródeł finansowania inwestycji, 7. Koszty i struktura kapitału przedsiębiorstwa, 8. Ocena opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych, 9. Planowanie finansowe
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.14/.17 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomia i Zarządzanie / Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne)
ISBN: 83-208-1458-8
R.1 Wprowadzenie do zarządzania strategicznego: Pojęcie i istota zarządzania strategicznego; Ewolucja zarządzania strategicznego. R.2 Model zarządzania strategicznego: Podstawowe typy decyzji w przedsiębiorstwie; Etapy zarządzania strategicznego; Pojęcie, rodzaje i poziomy strategii firmy; Misja przedsiębiorstwa; Wizja przedsiębiorstwa; Cele przedsiębiorstwa; Analiza zew. (otoczenia) przedsiębiorstwa; Analiza wew. przedsiębiorstwa; Alternatywy strategiczne; Wybór strategiczny; Programy strategiczne; Kontrola strategiczna. R.3 Strategie konkurencyjne przedsiębiorstwa: Rodzaje strategii przedsiębiorstwa; Strategie konkurencyjne Portera. R.4 Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa: Strategia integracji poziomej; Strategia integracji pionowej; Strategia dywersyfikacji; Strategia zawężania pola działalności 9divestment); Strategia likwidacji; strategia restrukturyzacji; Strategia rozwoju rynku; Strategia rozwoju produktu. R.5 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa: Metoda analizy strategicznej; Analiza otoczenia przedsiębiorstwa Metody analizy makrootoczenia; Metody analizy mikrootoczenia. R.6 Metody portfelowe jako narzędzie badania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa: Cykl życia; Metoda Boston Consulting Group (BCG); Macierz McKinseya; Macierz ADL Macierz Hofera i Schendla. R.7 Kompleksowe metody analizy strategicznej: Metoda SWOT; Metoda SPACE; Metoda Credit Commerciale de France (CCF). R.8 Rola analizy finansowej w kompleksowej diagnozie strategicznej przedsiębiorstwa: Wykorzystanie analizy finansowej w zarządzaniu strategicznym; Mierniki standingu finansowego przedsiębiorstwa; Generalna sytuacja strategiczna przedsiębiorstwa. R.9 Przykład diagnozy i wyboru strategii przedsiębiorstwa: Ogólna ch-ka przedsiębiorstwa; Prezentacja firmy Analiza otoczenia przedsiębiorstwa; Analiza strategiczna browaru X; Ocena ekonomicznej kondycji browaru X; Wybór strategii rozwoju browaru X. R.10 Pakiet "Zarządzanie Strategiczne Przedsiębiorstwem"(ZSP): Informacje ogólne oraz instalacja pakietu ZSP; Uruchomienie pakietu ZSP; Opis menu wyboru; Praca w trybie "Przykładowy" lub "Roboczy"; Praca w trybie "Kreator".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7011-472-5
I. Istota centrów kosztów i centrów zysku; II. Wyodrębnienie centrów kosztów i centrów zysku w przedsiębiorstwie; III. Zarządzanie centrami odpowiedzialności; IV. Planowanie i kontrola realizacji zadań centrów kosztów i centrów zysku; V. Motywowanie w centrum odpowiedzialności; VI. Wdrażanie centrów kosztów i centrów zysku w przedsiębiorstwie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-860-7
Część I Zarzadzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym: 1. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie - istota, zakres i korzyście, 2. Czas i przedsiebiorczość organizacyjna w gospodarce opartej na wiedzy, 3. Stan zarządzania wiedzą w polskich przedsiębiorstwach - próba oceny, 4. Stan zasobów wiedzy w polskich przedsiębiorstwach w świetle badań empirycznych, 5. Rola klastra w procesie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, 6. Zarzadzanie wiedzą a innowacyjność w systemach zarządzania jakością współczesnego przedsiębiorstwa, 7. Wiedza a rozwój małych przedsiębiorstw, 8. Koncepcja pomiaru zdolności do uczenia się szkól wyższych, 9. Problemy zarządzania wiedzą na publicznej uczelni ekonomicznej. Częśc II Innowacje a współpraca przedsiębiorstw: 10. Powiązania przedsiębiorstw z innymi podmiotami w procesie innowacyjnym, 11. Innowacyjność przedsiębiorstwa a sieciowe zarządzanie organizacjami w regionie, 12. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne i alianse strategiczne jako źródła innowacyjności przedsiębiorstw w warunkach gospodarki globalnej, 13. Kooperacja i jej wpływ na innowacyjność dostawców na rynku przemysłowym, 14. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw kooperujących z przemysłem okrętowym, 15. Architektura łańcucha dostaw sterowanego innowacjami, 16. Przykłady usprawnień w zakresie logistyki w przedsiębiorstwach, 17. Procesy innowacyjne w systemach zarządzania jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw usług logistycznych, 18. Wspólpraca uczelni i sektora przedsiębiorstw na przykładzie firmy Schenker i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Część III Transfer wiedzy i technologii: 19. Luka e-technologiczna i luka e-organizacyjna w polskiej gospodarce, 20. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako forma transferu technologii, 21. Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla transferu technologii do Polski na tle najnowszego rozszerzenia Unii Europejskiej - próba oceny, 22. Korporacje transnarodowe w procesie dyfuzji wiedzy i umiejętności - przypadek zlokalizowanych w Polsce filii największych TNCs świata, 23. Determinanty procesów absorpcji technologii w bankach omercyjnych w Polsce, 24. Kierunki eliminacji dysfunkcji transferu wiedzy, 25. Źródła transferu technologii w regionie peryferyjnym. Przykład Polski północno-wschodniej, 26. Dyfuzja technologii a innowacyjność przedsiębiorstw na przykładzie Podlasia, 27. Zarządzanie rozwojem technologii w przedsiębiorstwach telekomunikacji stacjonarnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86846-97-6
Koncepcja dominującej logiki; Problem, model i metoda badań; Dominująca logika SMG/KRC Poland Media SA; Dominująca logika Laboratorium Kosmetycznego Irena Eris SA; Dominująca logika Alpinus SA; Strategia i do minująca logika firmy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-909136-5-8
Wprowadzenie; Pojęcie przedsiębiorstwa i jego składników majątkowych; Związek kapitału z majątkiem przedsiębiorstwa; Gospodarowanie majątkiem trwałym; Strategia i taktyka rozwoju przedsiębiorstwa; Wykonanie inwestycji budowlanych i modernizowanych; Pozyskanie środków na finansowanie inwestycji; Zadania i organizacja controllingu inwestycji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
ISBN: 83-01-12499-7
Wprowadzenie, Czym jest biznesplan; Aktualna sytua- cja firmy; Biznesplan.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60060-01-0
1. Problematyka kapitału intelektualnego, 2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwach, 3. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie kapitałem intelektualnym, 4. Metoda oceny kapitału intelektualnego w małych i średnich przedsiębiorstwach
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7561-804-4
Część 1.Strategia jest firmie potrzebna: 1. Czas i strategia firmy: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość; 2. Nie każda firma musi mieć (wielka) strategie; 3. Nowe koncepcje nie są złe, ale przereklamowane; 4. Stare teorie strategii są dobre. Część 2. Czas i decyzje strategiczne: jak wykorzystać przeszłość, zarządzać teraźniejszością i tworzyć przyszłość: 5. Zarządzaj bagażem przeszłości: zniszcz lub wykorzystaj; 6. Radź sobie z teraźniejszością: poprawiaj i zmieniaj; 7. Buduj przyszłość: eksperymentuj i ryzykuj.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89275-05-8
Rozwój firmy w aspekcie innowacyjności i jakości produktu; Zarządzanie marketingiem na rynku dóbr przemysłowych w kontekście jakości i innowacyjności; Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania strategiczne realizacji innowacji w firmie; Zarządzanie przemysłowymi innowacjami ekologicznymi - studia przypadków innowacji produktowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-603-5
Rozdział 1. Efektywność, modele jej oceny i ich ewolucja: Rozdział 2. Efektywność procesów zarządzania zasobami ludzkimi: 2.1. Efektywność procesów ZZL; 2.2. Wskaźniki dla obszaru pierwszego; 2.3. Wskaźniki dla obszaru drugiego; 2.4. Wskaźniki dla trzeciego obszaru; 2.5. Inne wskaźniki mające wpływ na częstotliwość omawianych procesów; 2.6. Dyskusja dotycząca wdrożenia efektywności procesów; 2.7. Wybrane warunki uzyskiwania efektywności; 2.8. Ograniczenia procesowe. Rozdział 3. Marketing a budowanie efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa: 3.1. Rola marketingu w przedsiębiorstwie; 3.2. Strategia marketingowa a efektywność ekonomiczna; 3.3. Efektywność w zarządzaniu portfelem produktów; 3.4. Zarządzanie ceną; 3.5. Wybory w obszarze kanałów dystrybucyjnych; 3.6. Decyzje w zakresie komunikacji marketingowej. Rozdział 4. Komunikacja a efektywność - analiza współczesnego stanu i trendów rozwoju: 4.1. Komunikacja, założenia, definicje; 4.2. Komunikacja biznesowa; 4.3. Komunikacja wewnętrzna: zasady, cechy, metody; 4.4. Komunikacja menedżerska; 4.5. Komunikacja mobilna. Rozdział 5. Efektywność przedsiębiorstwa a decyzje inwestycyjne: 5.1. Istota inwestycji i jej rodzaje; 5.2. Decyzje inwestycyjne i rachunek efektywności inwestycji; 5.2.1. Bezwzględny rachunek efektywności inwestycji; 5.2.2. Względny rachunek efektywności inwestycji; 5.3. Efektywność przedsiębiorstwa a opłacalność inwestycji; 5.4. Ryzyko w ocenie inwestycji i jego wpływ na efektywność przedsiębiorstwa. Rozdział 6. Efektywność przedsiębiorstwa a pomiar i kreowanie wartości: . 6.1. Istota zarządzania wartością przedsiębiorstwa; 6.2. Standardy wartości; 6.3. Efektywność przedsiębiorstwa a kreowanie wartości; 6.4. Czynniki niefinansowe, jako szczególne determinanty efektywności i wartości przedsiębiorstwa; 6.5. Ryzy ko w pomiarze wartości przedsiębiorstwa oraz efektywności jej kreowania. Rozdział 7. Struktura kapitału a efektywność przedsiębiorstwa: 7.1. Źródła finansowania przedsiębiorstwa; 7.2. Koszt i struktura kapitału; 7.3. Dźwignia finansowa; 7.4. Mierniki efektywności w zarządzaniu strukturą kapitału. Rozdział 8. Zarządzanie płynnością finansową a efektywność przedsiębiorstwa: 8.1. Płynność finansowa w przedsiębiorstwie; 8.2. Analiza poziomu płynności finansowej; 8.3. Kapitał obrotowy; 8.4. Zarządzanie zapasami; 8.5. Zarządzanie należnościami; 8.6. Zarządzanie środkami pieniężnymi; 8.7. Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem. Rozdział 9. Zarządzanie ryzykiem a efektywność ekonomiczna przedsiębiorstwa: 9.1. Istota ryzyka; 9.2. Rodzaje ryzyka; 9.3. Zarządzanie ryzykiem; 9.4. Identyfikacja ryzyka; 9.5. Miary ryzyka. Rozdział 10. Efektywność działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwie: 10.1. Działalność B+R, czyli jak przejść od teorii do praktyki; 10.2. Zarządzanie działalnością badawczo-rozwojową i innowacyjną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-232-7
1. Akceptowany poziom ryzyka finansowego, 2. Metody zabezpieczenia przed ryzykiem kursu walutowego, 3. Zarządzanie wolnymi środkami z przedsiębiorstwie a finanse behawioralne, 4. Cash pooling w efektywnym zarządzaniu gotówką przez przedsiębiorstwo, 5. Problem efektywnej sprzedaży na kredyt, 6. Faktoring metodą wspierania sprzedaży kredytowej, 7. Koszt kredytu dla przedsiębiorstwa, 8. Tarcza podatkowa w kalkulacji kosztu kapitału obcego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zarządzanie Firmą; 15)
ISBN: 83-86929-16-2
Wstęp; Polityka gospodarcza i polityka przemysłowa; Strategia rozwojowa przedsiębiorstwa i strategie czą- stkowe; Restrukturyzacja przemysłu i przedsiębiorstw; Program strategiczny przedsiębiorstwa i procedura jego tworzenia; Plan strategiczny przedsiębiorstwa i proce- dura jego tworzenia; Metody i techniki realizacji strategii rozwojowej w przedsiębiorstwie; Załączniki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7251-311-2
1. Wstęp do zarządzania zmianami; 2. Zarządzanie zmianami organizacyjnymi - podstawowe zagadnienia; 3. Typologie i modele zmian organizacyjnych; 4. Metodyka wprowadzania zmian do przedsiębiorstwa; 5. Kultura organizacyjna w procesie zmian; 6. Aspekt społeczny procesu zmian w organizacji; 7. Przywództwo i liderzy zmian w organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again