Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(102)
Forma i typ
Książki
(102)
Publikacje informacyjne
(10)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(53)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(56)
Czytelnia
(84)
Autor
Pilch Tadeusz (1939- )
(13)
Różycka Ewa
(8)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(7)
Kozielecki Józef
(4)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kot Stanisław
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Jaczewski Andrzej
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Kozdrowicz Ewa
(2)
Mościskier Andrzej
(2)
Orłowska Małgorzata
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Wysocka Ewa
(2)
Zahorska Marta
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benjamin Harold
(1)
Bełszyńska Helena
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bilska Ewa
(1)
Borowska Alina
(1)
Bulenda Teodor
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Claparede Edward
(1)
Czajkowska-Majewska Dorota
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czarnowski Stefan
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Hajduk Edward
(1)
Herbart Johann Friedrich
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950). Tom 1 Podstawy pedagogiki
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950). Tom 2 Szkoła i demokracja na przełomie
(1)
Horner Wolfgang
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karney Janina E
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Kelm Albin
(1)
Key Ellen
(1)
Kolanakiewicz Maria
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kotusiewicz Alicja Anna
(1)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Krajewski Radosław
(1)
Kwak Anna
(1)
Lalak Danuta
(1)
Lawergne Maria
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Machowski Jacek
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Malinowski Ludwik
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Mika Stanisław
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Moszczeńska Iza
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011). Tom 1 Podstawy pedagogiki
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011). Tom 2 Szkoła i demokracja na przełomie
(1)
Orczyk Adam
(1)
Orlecka Ewa
(1)
Orzeł Olga
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Papiór Elżbieta
(1)
Paprzycka Emilia
(1)
Petlák Erich
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Przecławska Anna (1929-2010)
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Roszkowska Martyna
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Stański Adam
(1)
Stera Teodor
(1)
Studenski Ryszard
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Temat
Pedagogika
(27)
Wychowanie
(23)
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo
(11)
Nauczyciele
(8)
Dziecko
(7)
Młodzież
(7)
Nauczanie
(7)
Psychologia
(7)
Opieka społeczna
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Rodzina
(5)
Etyka
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
Behawioryzm
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Jakość życia
(3)
Metodologia
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Subkultura
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezdomność
(2)
Demokracja
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Grupy społeczne
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Organizacja
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Poznanie
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawa dziecka
(2)
Program nauczania
(2)
Przemoc
(2)
Psychoterapia
(2)
Rola społeczna
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Stres
(2)
Studenci
(2)
Terminologia
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Zawód
(2)
Agresywność
(1)
Algorytmy
(1)
Alimenty
(1)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Charakter
(1)
Chuligaństwo
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Domy dziecka
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Erotyzm
(1)
Genetyka
(1)
Geometria
(1)
Gniew
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia wychowania
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Inżynieria genetyczna
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta samotna
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Encyklopedia
(10)
Podręcznik
(9)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Nauka i badania
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
CZ.I Subkultury chuligańsko-przestępcze w perspektywie badań nauk humanistycznych: 1. Subkultury a system wartości młodzieży, 2. Złe przystosowanie, czyli o wykolejeniu, 3. Subkultury chuligańsko-przestępcze jako efekt zaburzonej socjalizacji, 4. Geneza wykolejenia chuligańsko- przestępczego. Cz.II Subkultury chuligańsko-przestępcze w sytuacji dysfunkcyjnych oddziaływań środowisk wychowawczych : 1. Dzieci ulicy a przemoc, 2. Przemoc seksualna, 3. Drugie życie w szkole i w wojsku, 4. Media a subkultury przemocy. Cz.III Subkultury chuligańska-przestępcze jako wyraz izolacji i ucieczki od społeczeństwa : 1. Subkultury izolacji i ucieczki, 2. Chuligańsko-przestępcze zachowania młodzieży, 3. Przemoc totalitarna a subkultury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Subkultury młodzieżowe; 2. Specyfika okresu adolescencji; 3. Czynniki wpływające na przebieg procesu uspołecznienia; 4. Grupa społeczna. Charakterystyka wybranych procesów grupowych; 5. Subkultury młodzieżowe w Polsce 6. Szalikowcy - anatomia subkultury; 7. Oddziaływanie profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zaburzenia mowy i terapia logopedyczna z perspektywy ogólnych koncepcji rozwoju człowieka. 1. Uściślenia terminologiczne. 2. Ogólne koncepcje rozwoju człowieka. 3. Modele badań rozwoju. 4. Etapy badań nad rozwojem języka dziecka. 5. Status logopedii jako nauki. 6. Perspektywy ujmowania terapii logopedycznej. 7. Strategie definiowania celów edukacyjnych a cele terapii logopedycznej. 8. Kształtowanie się modelu opieki logopedycznej w Polsce. Część II: Projekt badań porównawczych dotyczących opieki logopedycznej w systemie edukacyjnym Polski i Anglii. 1. Koncepcyjno-metodologiczne podstawy pracy. 2. Cele i założenia badań. 3. Sposób prowadzenia badań i wykorzystanie źródłą. Część III: System oświaty w Polsce i Anglii. 1. System oświaty w Polsce. 2. System oświaty w Anglii. 3. Analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu oświaty. Część IV: Struktura i organizacja opieki logopedycznej w Polsce i Anglii. 1. System opieki logopedycznej w Polsce. 2. System opieki logopedycznej w Anglii. Część V: Analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu opieki logopedycznej. 1. Sposób postrzegania opieki logopedycznej. 2. Miejsce opieki logopedycznej w systemie edukacji. 3. Finansowanie, zarządzanie i nadzór. 4. Prawne uregulowania. 5. Wielkość potrzeb w zakresie opieki logopedycznej. 6. Możliwości zaspokojenia potrzeb. 7. Modele wsparcia logopedycznego. 8. Instytucjonalne rozwiązania. 9. Specjaliści odpowiedzialni za organizację i przebieg opieki logopedycznej. 10. Udział rodziców w terapii logopedycznej. 11. Kierunki zmian. Część VI: Model systemu opieki logopedycznej - propozycja własna. 1. Założenia przyjęte przy konstruowaniu modelu. 2. Charakterystyka modelu. 3. Pierwszy wymiar, czyli poziomy opieki. 4. Drugi wymiar, czyli rodzaje opieki logopedycznej. 5. Trzeci wymiar, czyli sposoby charakter sprawowania opieki logopedycznej. 6. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Szkoła z rozwój społeczny, 2. Szkoła a życie dziecka, 3. Marnotrawstwo w szkolnictwie, 4. Psychologia nauczania początkowego, 5. Zasady pedagogiczne Froebla, 6. Psychologia zajęć praktycznych, 7. Rozwój uwagi, 8. Zadanie nauki historii w nauczaniu początkowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zainteresowanie i wysiłek w związku z kształtowaniem woli, 2. Dziecko i programy nauczania, 3. Cel nauki historii w nauczaniu początkowym, 4. Wychowanie a moralność
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych; 2. Stan badań nad uczestnictwem społecznym osób z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi; 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 4. Precyzja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 5. Metodologia badań własnych; 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; 7. Zróżnicowanie styczności społecznej w badanej grupie; 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; 9. Style społecznego uczestnictwa- typy konstruktywne i warianty empiryczne; 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 11. Wnioski końcowe; 12. Zadania rehabilitacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 2)
1. Resocjalizacja a terapia; 2. Milieu therapy w resocjalizacji; 3. Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie;4. Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy; 5. Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; 6. Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych; 7. Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń); 8. Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujący swoje ciało - propozycja modelu; 9. Narracja w dramie; 10. Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna; 11. Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności; 12. Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej; 13. Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków; 14. System pomocy skazanym uzależnionym środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności; 15. Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego; 16. Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 1)
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej; Badania intergranokulturowe w resocjalizacji i terapii; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji; Agression Replacement Training (ART.) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich. Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką); Drama stosowana jako interwencja społeczna; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogika opiekuńcza. 1. Geneza i określenie pedagogiki opiekuńczej. 2. Przesłanki zainteresowania nauk pedagogicznych problematyką opieki nad dzieckiem. 3. Terminologia w opiece nad dzieckiem. 4. Kręgi środowiskowe w życiu dziecka. 5. O potrzebie analizy i uogólniania doświadczeń wybitnych wychowawców. Część II: Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych. 1. Potrzeby dziecka i potrzeby opiekuńcze. 2. Sieroctwo i drogi jego kompensowania. 3. Diagnoza wstępna potrzeb i sytuacji dziecka. Część III: Elementy systemu opieki nad dzieckiem. 1. Tendencje zmian w systemie opieki nad dzieckiem w Polsce. Moralne aspekty opieki nad dzieckiem. 3. Zestawienie form opieki nad dzieckiem. 4. Ocena sytuacji i propozycje reform w dziedzinie opieki nad dzieckiem. 5. Rola państwa i organizacji społecznych w opiece nad dzieckiem. Część IV: Elementy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. 1. Określenie metodyki i specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej. 2. Zadania opiekuńczo-wychowawcze rodziny w zaspokajaniu potrzeb dziecka. 3. Ocena funkcjonowania rodzin zastępczych. 4. Z doświadczeń rodzinnych domów dziecka. 5. Model placówki opiekuńczo-wychowawczej. 6. Domy dziecka w Polsce w okresie ostatniego pięćdziesięciolecia. 7. Koncepcja jednostek metodycznych pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 8. Charakterystyka indywidualna wychowanka i charakterystyka grupy wychowawczej. 9. Kształtowanie się więzi wzajemnych między wychowankiem a wychowawcą. 10. Udział samorządu wychowanków w wypełnianiu zadań opiekuńczo-wychowawczych domu dziecka. 11. Przygotowanie do życia wychowanków domów dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Wyd. 5. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2003. - 423, [1] s. ; 24 cm.
Cz. I Systemy i treści kształcenia; 1. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych, 2. Rozwój systemów dydaktycznych, 3. Główne pojęcia dydaktyki, 4. Cele kształcenia, 5. Treści formujące osobowość człowieka, 6. Treść przedmiotowa kształcenia ogólnego. Cz. II Procesy dydaktyczne; 7. Proces kształcenia, 8. Proces samokształcenia, 9. Zasady kształcenia, 10. Kształcenie wielostronne, 11. Problemowe nauczanie-uczenie się, 12. Nauczanie programowe. Cz. III Metody i organizacja kształcenia; 13. Metody nauczania-uczenia się, 14. Środki dydaktyczne, 15. Funkcje i treść podręczników szkolnych, 16. Organizacyjne formy kształcenia, 17. Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych, 18. Uwarunkowania powodzeń i niepowodzeń szkolnych, 19. Osobowość i zawód nauczyciela, 20. Optymalizacja i planowanie pracy szkolnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 1996. - 423, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Cz. I Systemy i treści kształcenia; 1. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych, 2. Rozwój systemów dydaktycznych, 3. Główne pojęcia dydaktyki, 4. Cele kształcenia, 5. Treści formujące osobowość człowieka, 6. Treść przedmiotowa kształcenia ogólnego. Cz. II Procesy dydaktyczne; 7. Proces kształcenia, 8. Proces samokształcenia, 9. Zasady kształcenia, 10. Kształcenie wielostronne, 11. Problemowe nauczanie-uczenie się, 12. Nauczanie programowe. Cz. III Metody i organizacja kształcenia; 13. Metody nauczania-uczenia się, 14. Środki dydaktyczne, 15. Funkcje i treść podręczników szkolnych, 16. Organizacyjne formy kształcenia, 17. Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych, 18. Uwarunkowania powodzeń i niepowodzeń szkolnych, 19. Osobowość i zawód nauczyciela, 20. Optymalizacja i planowanie pracy szkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu samodzielności: Problem samodzielności myślenia i działania; Struktura i problem w procesie kształcenia; Wiadomości, wiedza i działanie; Proces samokształcenia. 2. Od rozumu do mądrości: Homo sapiens - podmiot edukacji szkolnej; O kulturze pedagogicznej; Kształcenie przez całe życie. 3. Od heteronomii do autonomii: Autonomia człowieka jako cel i szansa edukacyjna; Edukacja intelektualna a rozwój osobowości; Jedność osobowości a wielostronność wychowania; Problem wielostronności w nauczaniu literatury. 4. Inne drogi wychowania: Warunki reformowania wychowawczej szkoły; O koncepcji wychowania zdrowotnego; Praca a inne formy działalności człowieka; Wychowawcza funkcja podręcznika szkolnego; Wychowawcze wartości pracy grupowej. 5. Nauczyciel czy wychowawca: Problem osobowości nauczyciela; O twórczości nauczycielskiej; Nowe tendencje w kształceniu nauczycieli; Doskonalenia nauczycieli czy doskonalenie szkół. 6. Ku szkole nowoczesnej: Funkcje szkoły i ich pzremiany6; Poczynania innowacyjne w systemie szkolnym; Szkoła jako przedmiot badań porównawczych; Nauki o wychowaniu a system edukacji narodowej; Nowy wariant reformy szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
J.J. Rousseau i koncepcja funkcjonalna dzieciństwa; Psychologia inteligencji; Funkcja woli; Discat a puero magister; Psychologia szkoły czynnej; Metoda funkcjonalna nauczania języka; Wychowanie a demokracja; Dlaczego ziewamy?; Koncepcja funkcjonalna wychowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy plastyczne: Zima; Święta Bożego Narodzenia; Święta Wielkanocne; Karnawał; Sport; Zwierzęta; Pojazdy; Technika; Przyroda; Postacie; Czarodziejskie; Kulinarne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paideia grecka: Homer i Hezjod - początki greckiej paidei; Wychowanie spartańskie; Spór o nauczalność cnoty - sofiści i Sokrates; Platon - wychowanie społeczno-polityczne; Arystoteles - wychowanie jako droga do szczęścia; Isokrates - kultura humanistyczna. 2. Szkoła i wychowanie w starożytnym Rzymie; 3. Szkoła i wychowanie w pierwszych wiekach chrześcijańskich; 4. Szkolnictwo wczesnego średniowiecza; 5. Renesans karoliński; 6. Powstanie i rozwój uniwersytetów; 7. Szkoła i wychowanie w okresie renesansu; 8. Reforma protestancka a szkolnictwo; 9. Szkoła i wychowanie katolickie w XVI-XVII w.; 10. Rewolucja naukowa XVII w.; 11. W poszukiwaniu metody nauczania: Wolfgang Ratke; Jan Amos Komeński; John Locke. 12. Szkolnictwo francuskie w XVII w.; 13. Szkolnictwo niemieckie w XVII w.; 14. Szkoła i wychowanie w wieku oświecenia: Jean-Jacques Rousseau; Filantropiści niemieccy. 15. Reforma szkolnictwa polskiego w XVIII w. - Komisja Edukacji Narodowej (1773-1794); 16. Szkoła i wychowanie w dobie romantyzmu i rewolucji przemysłowej: Johann Heinrich Pestalozzi; Friedrich Wilhelm Fröbel; Johann Friedrich Herbart; Szkoły monitorialne w Anglii; Św. Jan Bosko. 17. Pedagogika okresu pozytywizmu; 18. Szkolnictwo polskie w okresie zaborów (1795-1918): Czasy Księstwa Warszawskiego i Królestwa Polskiego; Okres międzypowstaniowy; Reforma szkolna Aleksandra Wielopolskiego; Rusyfikacja szkolnictwa po powstaniu styczniowym; Polityka germanizacyjna w zaborze pruskim; Autonomia szkolna w Galicji. 19. Ruch reformy pedagogicznej - Nowa Szkoła i Nowe Wychowanie: John Dewey; Georg Kerschensteiner; Mria Montessori; Adolphe Ferriere; Eduardo Claparede; Vide Decroly; Michael Devaud; Janusz Korczak. 20. Pedagogika i wychowanie między kolektywizmem a personalizmem: Anton Seimionowicz Makarenko; Celestyn Freinet; Jaques Maritain. 21.Szkolnictwo polskie w XX wieku: Okres międzywojenny (1918-1939); Lata II wojny światowej; Okres Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (1945-1989); Pierwsze lata III Rzeczpospolitej. 22. Współczesne teorie i nurty wychowania: Nurt neo-illumenistyczny; Nurt radykalno-emancypacyjny; Pedagogika waldorfska; Pedagogika kultury; Pedagogika humanistyczna; Antypedagogika; Pedagogika postmodernistyczna; Pedagogika personalistyczna; Chrześcijańska pedagogika personalistyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Starożytność: podstawy europejskich tradycji edukacyjnych, 2. Średniowiecze, 3. Edukacja w Europie czasów nowożytnych: XIV-XVIII w., 4. Myśl pedagogiczna XVII i XVIII w., 5. Reforma edukacji w Polsce w XVII w., 6. Uczelnie wyższe. Uniwersytety, 7. Wychowanie w czasach najnowszych (XIX-XX): Europa, 8. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w XIX-XX w.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej