Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(66)
Forma i typ
Książki
(66)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
tylko na miejscu
(37)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(49)
Czytelnia
(38)
Autor
Brzezińska Anna
(6)
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(6)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Łuczyński Jan
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Appelt Karolina
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Birch Ann
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Olejnik Marian
(2)
Piaget Jean
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Suchecki Jacek
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bowlby John
(1)
Bruner Jerome
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Butler Gillian
(1)
Bühler Charlotte (1893-1974)
(1)
Cichy Edward
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Dunn Judy
(1)
Fontana David
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Hebb Donald Olding (1904-1985)
(1)
Helms Donald B
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Janiszewska-Rain Joanna
(1)
Jarosz Józef
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karandashev Yuri
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kołakowska Tamara
(1)
Kołudzka Janina
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lis Stanisława
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Marchow Marta
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Materska Maria
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
McManus Freda
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Nastazjak Aleksandra
(1)
Ober-Łopatka Kinga
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Paszkowski Michał
(1)
Pałczyński Janusz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Piekacz Anna
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Radomska Anna
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Satir Virginia
(1)
Schaffer David Reed (1946- )
(1)
Senko Tatiana
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Siuta Jerzy
(1)
Stec Radosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(66)
Temat
Psychologia rozwojowa
(54)
Osobowość
(18)
Dziecko
(16)
Psychologia
(15)
Psychologia społeczna
(14)
Mowa
(12)
Młodzież
(12)
Myślenie
(11)
Stres
(9)
Uczenie się
(9)
Zachowanie
(9)
Motywacja
(8)
Uczucia
(8)
Dzieci
(6)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Pamięć
(6)
Psychoterapia
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Niemowlę
(5)
Poznanie
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Metodologia
(4)
Metody badawcze
(4)
Mózg
(4)
Psychopatologia
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Sen
(4)
Genetyka
(3)
Język dziecka
(3)
Neuropsychologia
(3)
Noworodek
(3)
Piaget, Jean (1896-1980)
(3)
Umysł
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Nauczyciele
(2)
Neurobiologia
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samoakceptacja
(2)
Starość
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Życie
(2)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Autyzm
(1)
Brzezińska, Anna (1949- )
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dorosłość
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Eutanazja
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hazardziści
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hipnoza
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Lateralizacja
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Ontogeneza
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(8)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
66 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
1. Jaka jest Twoja rodzina?, 2. Poczucie własnej wartości: naczynie niestrzeżone przez nikogo, 3. Poczucie własnej wartości: źródło energii jednostki, 4. Twoja własna mandala, 5 .Komunikacja: mówić i słuchać, 6. Kategorie komunikacyjne, 7. Gry, 8 .Zasady, według których żyjesz, 9 .System - otwarty czy zamknięty?, 10. Para - architekci rodziny, 11. Rodziny nietypowe, 12. Mapa Twojej rodziny, 13. Puszka z robakami w akcji, 14. Matryca rodzinna, 15. Zasadnicze elementy matrycy rodzinnej, 16. Proces projektowania i budowania rodziny, 17. Rodzina wielopokoleniowa, 18. Cykl życia, 19. Okres dojrzewania, 20. Dobrana para, 21. Duchowość, 22. Późne lata, 23 .Rodzina w społeczeństwie, 24 .Pokój pomiędzy ludźmi, pokój w rodzinie, pokój na świecie, 25. Rodzina przyszłości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 244)
Zawiera: Cz. I Podstawy rozwoju językowego i komunikacyjnego dziecka: Opanowywanie języka i mowy przez dziecko; Konteksty komunikowania kreowane przez rodzinę (kilka uwag i problemów inspirowanych teorią Basila Bernsteina); Rozwój językowych kompetencji dzieci w świetle kompetencji pedagogów; Dialog krytyczny w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. II Czynności językowe dziecka w wybranych kontekstach: Rozwijanie sprawności językowych dziecka; Słów kilka o rozwijaniu sprawności językowych na przykładzie elementarzy Józefa Chociszewskiego 91837-1914); Warunki rozwoju słuchowej kompetencji komunikacyjnej małego dziecka; Koncepcja kształcenia językowego w metodzie Marii Montessori; Kompetencje językowe dzieci z uszkodzeniami słuchu w wieku wczesnoszkolnym. Cz. III Właściwości języka i uwarunkowania kompetencji językowych oraz komunikacyjnych dziecka: Twórczy wymiar aktywności językowej dziecka; Językowy obraz świata zwierząt w literaturze dla dzieci. Analiza na wybranym przykładzie; Rola książki i czasopisma w życiu dziecka - o potrzebie rozbudzania zainteresowań czytelniczych najmłodszego pokolenia; Świat wyrazów w książkach dla dzieci - aspekt poznawczy; Język Internetu w kontekście rozwoju kompetencji komunikacyjnych dziecka. Od wzbogacania komunikacji tekstowej do spłaszczania języka? Cz. IV Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dzieci w obszarze języka obcego: Rozwijanie kompetencji językowych dzieci z tubylczych mniejszości etnicznych. Wybrane przykłady z Kanady i Grenlandii; Drama w edukacji i opanowywaniu języka obcego; Nauczanie języka niemieckiego w aspekcie wymowy - pomiędzy tradycją a wymogami jutra; Nauczanie języka obcego dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 540)
1. Podstawowe zagadnienia procesu komunikowania się; ?. Rozwój umiejętności komunikowania się; 3. Uwarunkowania uczenia się komunikowania w edukacji przedszkolnej; 4. Dziecko jako użytkownik języka w wybranych sytuacjach edukacyjnych; 5. Przygotowania nauczycieli do wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1. Wstęp do psychologii rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Przegląd psychologii rozwoju w ciągu życia; Zagadnienia i tematy psychologii rozwoju w ciągu życia; Metody badawcze psychologii rozwoju w ciągu życia. R. 2. Teorie rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Co sprawia, iż teoria rozwoju w ciągu życia jest uznawana za dobrą?; Psychologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Socjologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Biologiczne teorie rozwoju w ciągu życia. R. 3. Genetyka, dziedziczność a środowisko: Co o tym sądzisz?; Genetyka życia; Genetyka biochemiczna: podstawowe pojęcia; Behawioralna genetyka; Aberracje i mutacje genetyczne; Poradnictwo genetyczne. R. 4. Rozwój prenatalny, narodziny i przystosowanie w okresie noworodkowym: Co o tym sądzisz?; Moment zapłodnienia; Rozwój prenatalny; Środowiska prenatalne; Zaburzenia w przebiegu ciąży; Proces narodzin; Poporodowa adaptacja noworodka; Bezpłodność. R. 5. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 6. Wczesne dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 7. Średnie dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 8. Okres dorastania: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 9. Wczesna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Możliwości wyboru stylu życia; Kariera. R. 10. Średnia dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Rozwój zawodowy. R. 11. Późna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Emerytura. R. 12. Śmierć i żałoba: Co o tym sądzisz?; Śmierć i umieranie z perspektywy współczesnego społeczeństwa; teorie psychologicznych aspektów procesu umierania; Umierać z godnością; W chwili śmierci; Definicje komponenty śmierci; Czy istnieje życie pośmiertne?; Żałoba.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozwój człowieka i jego zagrożenia w świetle współczesnej psychologii / pod red. Z. Łosia i A. Oleszkowicz. - Wrocław : Instytut Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego ; Lublin : Wydawnictwo Linea , 1997. - 372 s. : tab. ; 20 cm.
Zawiera: Aspekty rozwoju: Kryzys wychowania i perspektywa jego przezwyciężenia. Refleksje psychologa zajmującego się rozwojem człowieka; Niektóre właściwości środowiska a rozwój; własność a rozwój człowieka; Rozwój jednostki a współzależność emocji pozytywnych i negatywnych; O niektórych uczuciach społeczno-morlanych; Psychologiczne warunki przygotowania do życia i ich typowy rozwój we wczesnym dzieciństwie (koncepcja kształtowania się temperamentu); Specyfika rozwoju uczuć religijnych dzieci przedszkolnych; Rozumienie przysłów przez młodzież; Predyspozycje twórcze jako predykatory funkcjonowania młodzieży w relacjach społecznych; Post-formalny czy pos-intelektualny? O rozwoju umysłowym dorosłych; Rozwój znaczeń w decyzjach życiowych doniosłych osób dorosłych; Znaczenie różnych aspektów pracy w zależności od dominujących wartości i wieku; Płeć a obraz siebie kierowników; Ocena ruchów gałek ocznych podczas czytania jako podstawa diagnozy przebiegu procesu przetwarzania przyjmowanych informacji. Zagrożenia rozwoju: Wczesne uwarunkowania rozwoju inteligencji operacyjnej; Interwencja psychologiczna w zaburzeniach rozwoju. Autyzm wczesnodziecięcy; Dziecko o kształtującym się narcystycznym charakterze - wybrane cechy osobowości i zachowania; Doświadczenia przemocy w rodzinie pochodzenia a tendencja do reakcji agresywnych u młodzieży akademickiej; Poczucie koherencji wśród studentów a doświadczenia przemocy doznanej w rodzinie pierwotnej; Niektóre właściwości osobowości młodzieży skłonnej do zachowań destrukcyjnych; Specyfika obron psychospołecznych młodzieży jako reakcja na zagrażające wydarzenia życiowe; Z badań nad osobowością młodzieży z wadą słuchu; Rozumienie pojęć i wydarzeń religijnych u uczniów z wadą słuchu; Stres rozwodowy i niektóre jego uwarunkowania; Rola empatii oraz innych cech osobowości w zapobieganiu objawom syndromu wypalenia zawodowego u nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Biologiczne uwarunkowania rozwoju seksualnego, 2. Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju erotycznego, 3. Zewnętrzne przejawy rozwoju erotycznego dzieci i młodzieży, 4. Nieprawidłowości zachowań seksualnych dzieci i młodzieży, 5. Rodzaje nieprawidłowych zachowań seksualnych, 6. Wychowanie i uświadamianie seksualne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I: Formalne cechy rozwoju w różnych ujęciach modelowych; Rozwój psychiczny jednostki jako proces strukturyzacji i restrukturyzacji doświadczenia; Rozwój z perspektywy jego podmiotu; Czynne uczestnictwo w sytuacjach kształtowanych przez warunki życia a rozwój psychiczny człowieka; Stadia psychicznego rozwoju człowieka. Przegląd zagadnień; Funkcje semiotyczne a przejście od bezpośredniej do pośredniej orientacji w rzeczywistości; Psychologiczna charakterystyka kryzysu w wieku dorastania i jego konsekwencje dla rozwoju jednostki; Procesy rozwojowe człowieka w pełnym cyklu życia indywidualnego. Cz. II Metodologiczne problemy badania zmian we współczesnej psychologii rozwoju; Statystyczne modele badania zmian rozwojowych (analiza wariancji, analiza kowariancji, analiza regresji wielokrotnej); Modele sekwencyjnej analizy zmian rozwojowych wg W. K. Schaie’go.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Umysł, mózg i doświadczenie; 2. Pamięć; 3. Przywiązanie; 4. Emocje; 5. Reprezentacje. Tryby przetwarzania i konstruowanie rzeczywistości; 6. Stany umysłu. Spoistość, subiektywne doświadczenie i systemy złożone; 7. Samoregulacja; 8. Więzi interpersonalne; 9. Integracja; Bibliografia; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2000. - 296 s. : tab., wykr. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 3)
Co to jest i na jakie pytania odpowiada społeczna psychologia rozwoju? Czym jest i czego dotyczy rozwój? Jak przebiega zmiana rozwojowa? Co powoduje, że człowiek się rozwija? W jakich kontekstach rozwija się człowiek? Jak zmienia się człowiek w ciągu życia; Jak kształtuje się człowiek w ciągu życia? Jak kształtuje się tożsamość człowieka w ciągu życia? Jak teorie psychologiczne wyjaśniają rozwój człowieka? Porównanie koncepcji podziału biegu życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Wyd.3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2007. - 296 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 3)
Co to jest i na jakie pytania odpowiada społeczna psychologia rozwoju? Czym jest i czego dotyczy rozwój? Jak przebiega zmiana rozwojowa? Co powoduje, że człowiek się rozwija? W jakich kontekstach rozwija się człowiek? Jak zmienia się człowiek w ciągu życia; Jak kształtuje się człowiek w ciągu życia? Jak kształtuje się tożsamość człowieka w ciągu życia? Jak teorie psychologiczne wyjaśniają rozwój człowieka? Porównanie koncepcji podziału biegu życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I Metodologia nauki. 1. Wiedza naukowa - prawdziwość, rodzaje i poziomy. 2. Anatomia postępowania celościowego. Rozdział II Zagadnienia ogólne. 1. Makiawelizm w bliskim związku interpersonalnym. 2. Modernizacja wykształcenia w Rosji. 3. Socjalizacja dzieci w komunikacji dydaktycznej. 4. Konceptualna analiza par archetypowych. 5. Żywy ruch jako rzeczywistość psychologiczna. Rozdział III Psychologia i pedagogika rozwojowa. 1. Metateoria rozwoju L. S. Wygotskiego: opis formalny. 2. Zmienianie się jako kategoria analizy rozwoju. 3. Psychologiczne środki konstruowania wydarzeń w narracji autobiograficznej. 4. Pytania i polecenia nauczycieli - "wskaźniki rzeczowe" działań dzieci w młodszym wieku szkolnym. 5. Kategoria autoanalizy w rosyjskojęzycznej tradycji psychologicznej. 6. Reprezentacja indywidualnego życia w świadomości człowieka. 7. Pozytywne i negatywne postawy w pracy z umierającymi. 8. Prawdziwe i fałszywe zachowanie w rozwoju psychicznym dzieci w wieku przedszkolnym. IV Psychologia i pedagogika społeczna. 1. O charakterze społecznym oraz społeczno-psychologicznym wypadku drogowego. 2. Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce - aspekty społeczne i ekonomiczne. 3. Stosunki narodoościowe na obszarach postradzieckich. 4. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa oraz jej skutki psychologiczne. 5. Wsparcie społeczne a potrzeby indywidualne. 6. Negatywny stosunek do siebie jako czynnik strachu studentów przed egzaminami. 7. Samoocena a funkcjonowanie społeczne wychowanków domów dziecka. V. Psychologia i pedagogika rodziny. 1. Psychoterapia rodziny jako komponent pracy psychokorekcyjnej. 2. Poczucie dobrostanu matek po stracie dziecka. 3. Wpływ socjokulturowych wzorców atrakcyjności na konstruowanie obrazu partnera intymnego. 4. Wypalenie zawodowe kobiet a rodzina. 5. Umowne formy zachowań osobowościowych małżonków w rodzinie. 6. Wyobraźnia na temat rodzenia dzieci u dziewczynek w Rosji. 7. Zgodność ocenydziecka w wieku przedszkolnym z samooceną dorosłego. VI Metody diagnostyczne w pracy psychosocjalnej. 1. Metoda diagnozy zachowań osobowościowych. 2. Diagnoza umownych form zachowań osobowościowych małżonków. 3. Wymagania w stosunku do metod diagnostycznych w psychoterapii rodziny. 4. Styl życia kobiet w ciąży - narzędzia badań. 5. Komunikacja pomiędzy matką a synem - narzędzia badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Rozwój umysłowy dziecka, 2. Myślenie małego dziecka, 3. Mowa i myślenie z genetycznego punktu widzenia, 4. Rola pojęcia równowagi w wyjaśnieniach psychologicznych, 5. Problemy psychologii genetycznej, 6. Geneza i struktura w psychologii inteligencji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Niepełnosprawność wzroku w kontekście rozwoju w biegu życia: Koncepcja zadań rozwojowych; Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa; Rozdział II. Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo (0 – 5/6 lat) – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Nauka chodzenia a zadania rozwojowe; Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe; Nauka mówienia a zadania rozwojowe; Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii; Nauczenie się odróżniania płci i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej; Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego; Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania; Rozdział III. Wiek szkolny – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Pełnienie roli ucznia – płaszczyzna edukacyjna; Pełnienie roli ucznia – płaszczyzna społeczna; Nabywanie podstawowych technik szkolnych; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne; Rozdział IV. Adolescencja – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepełnosprawnością wzroku; Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie relacji z rówieśnikami; Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze; Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych; Kształtowanie tożsamości; Posługiwanie się systemem wartości; Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia; Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne; Rozdział V. Wczesna dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Odgrywanie ról rodzinnych; Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi; Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego; Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe; Podjęcie obowiązków obywatelskich; Rozdział VI. Średnia dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej; Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego; Rozdział VII. Późna dorosłość – niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe: Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia; Zmiany w otoczeniu fizycznym; Przejście na emeryturę, zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych; Przystosowanie się do śmierci współmałżonka; Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku; Bibliografia; Netografia; Akty prawne; Spis rycin; Spis tabel; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka)
1. Dzieci z układu ryzyka, 2. Psychologiczne i społeczne źródła zagrożeń poczucia ufności w wieku niemowlęcym, 3. O dzieciach zgubionych w fantazji, 4. Poziom ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym według opinii rodziców, 5. Lateralizacja a obraz własnego ciała: podstawy rozwoju w okresie dzieciństwa, 6. Nieśmiałość dziecka jako czynnik zagrażający rozwojowi kompetencji emocjonalnej, 7. Patologia "bordeline" u dzieci, 8. Samoocena i aktywność społeczna dzieci niewidomych a nadopiekuńczość ich rodziców, 9. Negatywny wpływ doświadczeń z dzieciństwa na funkcjonowanie Dorosłych Dzieci Alkoholików, 10. Wykorzystanie seksualne - trauma nadużycia czy trauma ujawnienia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp. 2. Dzieciństwo XXI wieku. 3. Raj utracony. 4. Wrażliwość opiekuna. 5. Kiedy dzieci zaczynają nas rozumieć? 6. Dokąd prowadzi zabawa? 7. Meble z gałganków, klocki lego czy gry komputerowe? 8. Dziecięce kryzysy. 9. Zbuntowane trzylatki. 10. Kłębki energii. 11. Moment intelektualny. 12. Układy ryzyka. 13. Co to jest ufność? 14. Trudne rozmowy. 15. Następna szansa. 16. Edukacja. 17. Epizody wspólnego zaangażowania. 18. Nauczyciel jako organizator. 19. Dzieci nadpobudliwe. 20. Raz jeszcze o organizacji. 21. Trudny wiek. 22. Tożsamość. 23. Wypuszczanie dzieci w świat. 24. Zegary życia. 25. O stałym centrum i płynnych peryferiach. 26. Czy aby się rozwijać, trzeba się cofać? 27. W gorsetach ról. 28. Uwolnienie. 29. Intymność. 30. Lider - jaki jest? 31. Bunt (nie przemija...). 32. Jesień życia. 33. Dziadkowie, rodzice i dzieci. 34. Wspomnienia. 35 Aneks: osiem etapów rozwoju osobowości według Erika. H. Eriksona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym: Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym; Zaburzenia rozwojowe wieku przedszkolnego; 2. Zaburzenia procesów wykonawczych w wieku przedszkolnym: Motoryka i jej zaburzenia; Lateralizacja i orientacja przestrzenna w wieku przedszkolnym- rozwój i zaburzenia; 3. Zaburzenia procesów percepcyjnych: Zaburzenia percepcji wzrokowej w wieku przedszkolnym; Percepcja słuchowa, zaburzenia, diagnoza, terapia; 4. Mowa w wieku przedszkolnym- rozwój i zaburzenia: Mowa jako sposób porozumiewania się człowieka; Stadia rozwoju mowy dziecka, anomalia rozwojowe; Zaburzenia mowy wieku przedszkolnego; Terapia zaburzeń mowy; 5. Specyficzne zaburzenia nerwicowe u dzieci w wieku przedszkolnym; 6. Gotowość szkolna; 7. Trudności wychowawcze wieku przedszkolnego; 8. Trudności dzieci trzyletnich a adaptacji do warunków przedszkolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 162 s. : rys. ; 24 cm.
(Engram)
Zawiera: Część 1. SPEKTRUM POALKOHOLOWYCH WRODZONYCH ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH (FETAL ALCOHOL SPECTRUM DISORDERS, FASD) W ŚWIETLE ROZWAŻAŃ TEORETYCZNYCH I BADAŃ 1. Definicja pojęcia i klasyfikacje FASD 2. Rys historyczny rozwoju wiedzy na temat FASD 3. Traumatyzujący wpływ alkoholu na płód 4. Diagnozowanie FASD 4.1. Współczesne kategorie diagnostyczne FASD według wytycznych Sieci Diagnostyki i Prewencji FAS Stanu Washington (The Washington State FAS Diagnostic and Prevention Network, FAS DPN) 4.2. Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego 4.3. Ocena zaburzeń, które mogą być efektem wpływu alkoholu na rozwijający się organizm. Zaburzenia pierwotne i wtórne 5. Wybrane formy pomocy osobom ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych 5.1. Terapia Wygaszania i Stymulacji Odruchów wg Sally Goddard (INPP) 5.2. Indywidualna Symulacja Słuchu Kielda Johansena JIAS 5.3. Terapia Integracji Sensorycznej 5.4. Trening Bilateralnej Integracji (BI) 5.5. Self-Reg – metoda samoregulacji 5.6. Play Therapy 5.7. Zooterapia (animaloterapia) 5.8. Terapie funkcji poznawczych 5.9. Osteopatia 5.10. Podejście 8 kroków 5.11. Akomodacje środowiskowe według Małgorzaty Tomanik i Magdaleny Borkowskiej 5.12. Podejścia do traumy rozwojowej 6. Sytuacja osób z FASD w Polsce Część 2. CODZIENNOŚĆ Z FASD. DIAGNOZA, ZALECENIA TERAPEUTYCZNE, PROGNOZA 1. Wprowadzenie. Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego 2. Chłopiec, wiek 1 rok 2 miesiące. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS) 3. Chłopiec 4,6 roku. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS), ekspozycja na alkohol 4. Dziewczynka 8 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol 5. Dziewczynka, 11 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Zaburzenia Neurobehawioralne, ekspozycja na alkohol (ND/AE) 6. Chłopiec, 14 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Encefalopatia niepostępująca, ekspozycja na alkohol (SE/AE) 7. Kobieta, 32 lata. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol Część 3. DZIECKO Z FASD W SYSTEMIE PIECZY ZASTĘPCZEJ – SYSTEM ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZO-TERAPEUTYCZNYCH 1. Organizacja pieczy zastępczej w Polsce 2. Obszary traumy rozwojowej dziecka z FASD w pieczy instytucjonalnej 3. Główne obszary pomocy dziecku z FASD w instytucjonalnej pieczy zastępczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. WSPIERANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA – METODY I FORMY: Rozdział 1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; Rozdział 2. Rozwój i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych; Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju fizycznego w zakresie motoryki małej i dużej dzieci w żłobkach i przedszkolach – teoria i praktyka; Rozdział 4. Rozwój mowy i potrzeba jej wspomagania; Rozdział 5. Wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i nabywaniu umiejętności samoobsługowych; Rozdział 6. Metody wspomagania rozwoju. Część II. WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA: Rozdział 1. Wychowanie małego dziecka w rodzinie, żłobku i przedszkolu; Rozdział 2. Media w wychowaniu dzieci: korzyści i zagrożenia; Rozdział 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna; Rozdział 4. Problemy dzieci wychowywanych w domach małego dziecka, rodzinnych domach dziecka i rodzinach zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagrożenia rozwoju w okresie późnej dorosłości - perspektywa psychologii pozytywnej. 2. Proces starzenia się organizmu - czy można spowolnić zegar biologiczny? 3. Soma a psyche, czyli interakcje starzejącego się ciała z psychiką. 4. Kryzys suicydalny w okresie późnej dorosłości. 5. Poczucie zagrożenia przestępczością a aktywność i jakość życia osób starszych. 6. Psychologiczne koszty zmiany miejsca zamieszkania w okresie późnej dorosłości. 7. Proces wycofywania się z życia zawodowego: stereotypy a badania empiryczne. 8. Bierność społeczna osób w okresie późnej dorosłości. 9. Obciążenie psychiczne opiekunów osób chorych na Alzheimera. 10. Stereotypowe przekonania na temat kobiet i mężczyzn w okresie późnej dorosłości. 11. Badania nad stereotypami ludzi starszych i przekonaniami na temat własnej starości. Projekt działań psychoedukacyjnych dla gimnazjalistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej