Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(673)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
Książki
(661)
Publikacje naukowe
(128)
Publikacje fachowe
(113)
E-booki
(18)
Czasopisma
(12)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(479)
dostępne
(438)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(456)
Czytelnia
(486)
Autor
Nowak Edward (1951- )
(13)
Sierpińska Maria (1950- )
(11)
Romanowska Maria (1947- )
(10)
Grabiec Olimpia (1975- )
(9)
Huczek Marian (1939-2023)
(9)
Bień Witold (1927-2018)
(8)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(8)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(7)
Antonowicz Paweł
(7)
Chodyński Andrzej
(7)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(7)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Bakonyi Jadwiga
(6)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(6)
Borowiecki Ryszard
(6)
Dzieńdziora Joanna
(6)
Gierszewska Grażyna
(6)
Obłój Krzysztof (1954- )
(6)
Sawicki Kazimierz (1926-2021)
(6)
Siciński Jędrzej
(6)
Borkowska Stanisława (1939- )
(5)
Dobija Mieczysław (1943- )
(5)
Janasz Władysław
(5)
Klimek Jan (1952- )
(5)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(5)
Rydzkowski Włodzimierz
(5)
Skowronek Czesław
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(5)
Wach Krzysztof (1976- )
(5)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(5)
Ciesielski Marek (1949- )
(4)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(4)
Filipiak Beata (1967- )
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Jachna Tomasz
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(4)
Malinowska Ewa
(4)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(4)
Stawicka Magdalena Kinga
(4)
Szabłowski Józef
(4)
Borkowski Stanisław
(3)
Bławat Franciszek (1945- )
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Daszkiewicz Nelly
(3)
Dresler Zbigniew (1943- )
(3)
Dudzik-Lewicka Irena
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(3)
Flejterski Stanisław (1948- )
(3)
Gilejko Leszek
(3)
Gregor Bogdan (1943- )
(3)
Hoc Stanisław (1948- )
(3)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(3)
Jabłoński Marek
(3)
Jaki Andrzej (1964- )
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kiełtyka Leszek
(3)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(3)
Kotowicz-Jawor Joanna (1940- )
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kuzel Marcin (1976- )
(3)
Messner Zbigniew (1929-2014)
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Mruk Henryk (1948- )
(3)
Noga Marian
(3)
Nyk Mariusz
(3)
Ostaszewski Janusz (1956- )
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Rudolf Stanisław
(3)
Rusiński Michał
(3)
Sobczak Iwona (1974- )
(3)
Sosnowska Alicja
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Staszewska Jolanta (1960- )
(3)
Stefańska-Matuszyn Maria
(3)
Strużycki Marian
(3)
Trocki Michał (1945- )
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Wędzki Dariusz
(3)
Żbikowska Agnieszka
(3)
Adamiec Sabina
(2)
Aluchna Maria
(2)
Aniszewska Grażyna
(2)
Antoniuk A
(2)
Antoniuk Jarosław R
(2)
Banaszyk Piotr
(2)
Baran Michał
(2)
Bałtowski Maciej
(2)
Bednarski Lech
(2)
Begg David
(2)
Bielecka Olimpia
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Borkowski Andrzej (1953 )
(2)
Buzek Ludgarda (1935- )
(2)
Bylok Felicjan
(2)
Cebrowska Teresa (1949- )
(2)
Chełmoński Adam
(2)
Czajka Kamil
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(119)
2000 - 2009
(429)
1990 - 1999
(112)
Okres powstania dzieła
2001-
(79)
Kraj wydania
Polska
(686)
Rosja
(2)
nieznany (a)
(1)
Słowacja
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(689)
rosyjski
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(400)
Finanse przedsiębiorstwa
(79)
Zarządzanie
(75)
Innowacje
(64)
Gospodarka
(59)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(53)
Zarządzanie strategiczne
(46)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(44)
Kadry
(37)
Zarządzanie wiedzą
(37)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(36)
Globalizacja
(35)
Organizacja
(35)
Konkurencja
(34)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(33)
Marketing
(32)
Gospodarka oparta na wiedzy
(28)
Logistyka gospodarcza
(28)
Polska
(27)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(26)
Unia Europejska
(22)
Zarządzanie finansami
(22)
Konkurencyjność
(21)
Otoczenie firmy
(21)
Sprawozdawczość finansowa
(20)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(20)
Planowanie strategiczne
(19)
Rachunkowość
(19)
Banki
(18)
Decyzje
(18)
Inwestycje
(18)
Prawo gospodarcze
(18)
Controlling
(17)
Koszty
(17)
Zarządzanie jakością
(17)
Analiza strategiczna
(16)
Informacja gospodarcza
(15)
Internet
(15)
Organizacja ucząca się
(15)
Przedsiębiorczość (postawa)
(15)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(15)
Rachunkowość zarządcza
(15)
Rynek kapitałowy
(15)
Zarządzanie ryzykiem
(15)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(14)
Rynek finansowy
(14)
Rynek pracy
(14)
Unia Europejska (UE)
(14)
Handel elektroniczny
(12)
Kultura organizacyjna
(12)
Marketing strategiczny
(12)
Ochrona środowiska
(12)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(12)
Systemy informatyczne zarządzania
(12)
Turystyka
(12)
Upadłość
(12)
Analiza finansowa
(11)
Efektywność ekonomiczna
(11)
Gospodarka materiałowa
(11)
Informacja dla zarządzania
(11)
Inwestycje zagraniczne
(11)
Kapitał
(11)
Przedsiębiorczość
(11)
Przedsiębiorstwo państwowe
(11)
Przedsiębiorstwo usługowe
(11)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(11)
Teoria organizacji
(11)
Zatrudnienie
(11)
Gospodarka narodowa
(10)
Integracja europejska
(10)
Logistyka
(10)
Motywacja pracy
(10)
Pieniądz
(10)
Przedsiębiorstwo prywatne
(10)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(10)
Rynek
(10)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(10)
Usługi
(10)
Usługi turystyczne
(10)
Wartość ekonomiczna
(10)
Bilans księgowy
(9)
Finanse
(9)
Gospodarka kapitalistyczna
(9)
Gospodarka terenowa
(9)
Menedżerowie
(9)
Prywatyzacja
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Public relations
(9)
Transport
(9)
Umowa
(9)
Wycena przedsiębiorstwa
(9)
Łańcuch dostaw
(9)
Finanse publiczne
(8)
Fundusze strukturalne UE
(8)
Instytucje nonprofit
(8)
Polityka zatrudnienia
(8)
Produkcja
(8)
Produkt turystyczny
(8)
Przedsiębiorstwo transportowe
(8)
Rachunkowość finansowa
(8)
Temat: czas
2001-
(87)
1989-2000
(45)
1901-2000
(17)
1989-
(6)
1945-1989
(4)
Temat: miejsce
Polska
(123)
Kraje Unii Europejskiej
(21)
Europa
(3)
Niemcy
(3)
Czechy
(2)
Rosja
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(2)
Chiny
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Japonia
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Podlasie
(1)
Słowacja
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(200)
Opracowanie
(92)
Praca zbiorowa
(83)
Poradnik
(25)
Monografia
(21)
Case study (studium przypadku)
(14)
Czasopismo naukowe
(10)
Materiały konferencyjne
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Czasopismo ekonomiczne
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Raport z badań
(4)
Artykuły
(1)
Dane statystyczne
(1)
Komentarz prawny
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały formacyjne
(1)
Przegląd literatury
(1)
Raport
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(432)
Zarządzanie i marketing
(244)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(40)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(24)
Transport i logistyka
(17)
Podróże i turystyka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Ochrona środowiska
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
691 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Cechy wyróżniające rynek business to business na tle dokonywanych transakcji zakupu 1.1 Specyfika rynku instytucjonalnego i jej wpływ na odmienność zachowań nabywczych przedsiębiorstw 1.2 Produkty i usługi będące przedmiotem wymiany na rynku business to business 1.3 Uczestnicy rynku instytucjonalnego stronami dokonujących się transakcji 1.4. Wpływ nowoczesnych technologii na zachowania zakupowe przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku instytucjonalnym 1.5 Małe przedsiębiorstwa jako nabywcy na rynku B2B i ich decyzje w dziedzinie zakupu 2. Czynniki wpływające na decyzje zakupowe w małych przedsiębiorstwach na rynku instytucjonalnym 2.1. Rodzaje sytuacji zakupowych na rynku business to business 2.2 Siły wywierające wpływ na zakup na rynku instytucjonalnym 2.3 Orientacje zakupowe przedsiębiorstw w sferze zaopatrzenia na rynku B2B 2.4 Typy transakcji na rynku dóbr kapitałowo-zaopatrzeniowych 3. Przebieg procesu zakupu w małym przedsiębiorstwie na rynku instytucjonalnym 3.1 Analiza rynków jako podstawowe źródło uzyskania informacji 3.2 Planowanie zakupów celem zapewnienia płynności działania 3.3 Fazy procesu zakupu jako okres między zainicjowaniem a zakończeniem transakcji 3.4 Strategie zakupowe przedsiębiorstw na rynku B2B 4. Preferencje zachowań małych banywców na rynku business to business 4.1 Ekonomiczne preferencje zachowań nabywców na rynku przedsiębiorstw 4.2 Personalne preferencje zachowań nabywców na rynku B2B 5. Działania zakupowe małych przedsiębiorstw na rynku instytucjonalnym w świetle wyników badań empirycznych 5.1 Przyczyny podejmowania decyzji o wyborze dostawcy w małych przedsiębiorstwach na rynku business to business 5.2 Umiejscowienie funckji zakupów w małych firmach na rynku B2B 5.3 Czynniki wpływające na decyzje zakupowe w małych przedsiębiorstwach 5.4 Działania przedsiebiorstw związane z procesem zakupu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Generatory wartości przedsiębiorstwa w różnych fazach cyklu koniunkturalnego Rozdział II. Rozwój start-upu – uwarunkowania legislacyjne i prawne Rozdział III. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce Rozdział IV. Kondycja finansowa polskich przedsiębiorstw handlowych Rozdział V. Teoria agencji i polityka wypłat dywidend na przykładzie spółek indeksu WIG20 Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Rozdział VI. Zintegrowany controlling finansowy w grupie kapitałowej Rozdział VII. Ujawnienia niefinansowe w obszarze pracowniczym na przykładzie sprawozdań spółek Respect Index Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział VIII. Polskie modele dyskryminacyjne w prognozowaniu zagrożenia upadłością spółek z rynku New Connect Rozdział IX. Ocena skuteczności modeli dyskryminacyjnych w prognozowaniu upadłości polskich sieci marketów i delikatesów Rozdział X. Zarządzanie przedsiębiorstwem komunalnym w warunkach kryzysowych Rozdział XI. Motywacja do służby publicznej pracowników organizacji publicznych na przykładzie urzędów gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Rozdział XII. Innowacje w komunikacji miejskiej – rozwiązania w polskich miastach Rozdział XIII. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw branży numizmatycznej w Polsce Rozdział XIV. Wpływ wdrażania innowacyjnych systemów bikesharingowych na przedsiębiorstwo na przykładzie Nextbike Polska Rozdział XV. Agile jako metoda tworzenia innowacyjnych projektów w banku - przykład ING Banku Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział XVI. Wykorzystanie zielonych obligacji przez przedsiębiorstwa w Polsce i we Francji Rozdział XVII. Ocena kontroli jakości instrumentem nadzoru realizacji projektów ERASMUS+.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Teoretyczne aspekty innowacji i procesu innowacyjnego: 1.1. Istota innowacji i przegląd definicji. 1.2. Rodzaje i źródła innowacji. 1.3. Pojęcie i etapy procesu innowacyjnego. II. Problematyka, identyfikacja oraz klasyfikacja uwarunkowań procesów innowacyjnych oraz aktywności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach.: 2.1. Identyfikacja uwarunkowań procesów innowacyjnych oraz aktywności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach. 2.2. Klasyfikacja czynników determinujących procesy innowacyjne oraz aktywność badawczo-rozwojową w przedsiębiorstwach. 2.3. Wybrane czynniki innowacyjności przedsiębiorstw. III. Działalność badawczo-rozwojowa w przedsiębiorstwach: 3.1. Nakłady na działalność badawczo-rozwojową w Polsce i w Unii Europejskiej (wybrane wskaźniki). 3.2. Strategie wzrostu nakładów na działalność badawczo-rozwojową. 3.3. Modele procesu innowacyjnego i dyfuzji innowacji. IV. Polityka państwa jako determinanta stymulowania działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach: 4.1. Polityka innowacyjna a polityka: naukowa, naukowo-techniczna i przemysłowa. 4.2. Ocena wpływu polityki innowacyjnej państwa na procesy innowacyjne w przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Społeczna odpowiedzialność w działalności przedsiębiorstw: 1. Główne czynniki zmian w upowszechnianiu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu; 2. Geneza i pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu; 2.1. Definiowanie społecznej odpowiedzialności w środowisku; akademickim; 2.2. Definiowanie społecznej odpowiedzialności przez organizacje międzynarodowe; 3. Modele społecznej odpowiedzialności. II. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ: 1. Specyfika funkcjonalna i zarządcza przedsiębiorstw sektora PMMŚ; 2. Istota zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ; 3. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym; 3.1. Obszary społecznej odpowiedzialności; 3.2. Teoria interesariuszy: zarządzanie zgodne z CSR w kontekście "wielorakich aktorów"; 3.3. Systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR. III. Identyfikacja czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ oraz perspektywy badawcze: 1. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w PMMŚ; 1.1. Czynniki zewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 1.2. Czynniki wewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 2. Stan dotychczasowych badań na temat CSR w sektorze PMMŚ na świecie; 3. Polski dorobek w zakresie badań na temat CSR w sektorze PMMŚ. IV. Metodyka badań empirycznych: 1. Cel oraz zakres badań empirycznych; 2. Charakterystyka badania przygotowawczego; 3. Charakterystyka badania właściwego; 4. Przetwarzanie i analiza danych; 5. Charakterystyka badanej zbiorowości. V. Ocena czynników wpływających na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w badanych przedsiębiorstwach: 1. Koncepcja CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.1. Znajomość pojęcia CSR oraz sposoby jego definiowania przez PMMŚ; 1.2. Ocena ważności i charakter przesłanek wdrażania CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.3. Podejmowane działania w obszarach CSR w badanym sektorze przedsiębiorstw; 2. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.1. Analiza i ocena czynników zewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.2. Analiza i ocena czynników wewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 3. Eksploracyjna analiza czynnikowa determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego w badanym sektorze PMMŚ; 4. Analiza współzależności między czynnikami wpływającymi na zarządzanie społecznie odpowiedzialne a wybranymi cechami; 5. Analiza współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem organizacji w inicjatywy CSR; 6. Korzyści wynikające z realizacji CSR w badanych przedsiębiorstwach. VI. Doskonalenie zarządzania społecznie odpowiedzialnego w sektorze PMMŚ: 1. Ocena podstawowych obszarów CSR przez badany segment PMMŚ; 2. Wnioski z przeprowadzonych badań; 3. Kierunki doskonalenia procesu zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ oraz nowe wyzwania badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
W kierunku nowego paradygmatu ocen. Badania zarządzania wiedzą zrealizowane w Centrum Studiów Zarządzania WSPIZ - aspekty metodyczne. Jak mierzyć kreatywność jednostki? Definiowanie rynków dla potrzeb kontroli koncentracji przedsiębiorstw (na przykładzie sektora rafineryjnego w Unii Europejskiej). Refleksyjny praktyk i jego kształcenie. Technologie informacyjne w zarządzaniu strategicznym. Warunki i bariery budowy gospodarki opartej na wiedzy w Polsce. Kobiety w zarządzaniu - wyzwanie dla XXI wieku. Corporate governance - perspektywa właścicielska oraz perspektywa stakeholders. Practical Reason, use and meaning in management - the argument in ethnomethodology. Rady dyrektorów w dobie reform. Doświadczenia zza oceanu i nie tylko. The Challenge Lab: Polish Management and Management Education. Współczesne rozumienie polityki personalnej. Research Progress Reports to Rector Bogdan Wawrzyniak. Modele architektury zasobów ludzkich - warunki zastosowania. Nadzór nad przedsiębiorstwem i grupą kapitałową. Zarządzanie w kryzysie. Od nadzoru właścicielskiego do nadzoru korporacyjnego. Ewolucja polskiego systemu nadzoru. Zarządzanie ryzykiem systemowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Klasyfikacja dóbr niematerialnych; Przedmioty chronionych dóbr niematerialnych; Procedury udzielania ochrony dla wynalazków i znaków towarowych; Wyłączność na dobra niematerialne; Ograniczenia wyłączności na dobra niematerialne; Obrót dobrami niematerialnymi; Zapłata, wynagrodzenie za korzystanie; Efekty korzystania z dóbr niematerialnych; Dochodzenie roszczeń z tytułu naruszeń dóbr niematerialnych; Odpowiedzialność karna za naruszenie dóbr niematerialnych; Źródła informacji o dobrach niematerialnych; Rzecznicy patentowi; Zadania i organizacja Urzędu Patentowego R.P.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Organizacja jako system otwarty orientowany na otoczenie: Pojęcie systemu; Systemowe ujęcie organizacji; Otoczenie organizacji - ogólna ch-ka; Powinności organizacji względem grup interesariuszy i ich oczekiwania; Fundamentalne elementy składowe organizacji; 2.Systemowe zarządzanie jakością funkcjonowania organizacji: Ewolucja systemowego zarządzania jakością; Próba zdefiniowania pojęcia jakość obiektu; Podejście jakościowe do zarządzania organizacją; Istota i zasady projakościowego zarządzania organizacją; Wybrane znormalizowane systemy zarządzania organizacją i ich integracja; 3. Rozwój organizacji zarządzanej projakościowo: Pojęcie rozwoju organizacji; Projakościowe zarządzanie a zdolność rozwojowa organizacji; Trwały i zrównoważony rozwój organizacji efektem projakościowego zarządzania; Społeczna odpowiedzialność organizacji projakościowo zarządzanej; 4. Dojrzałość organizacji zarządzanej projakościowo: Pojęcie i istota dojrzałości organizacji; Dojrzałość jakościowa organizacji; Kluczowe kompetencje dojrzałej jakościowo organizacji; Poziom dojrzałości jakościowej organizacji; 5. Ch-ka badanej branży: Branża kruszyw w Polsce; Funkcjonowanie organizacji wydobywczej; Kierunki rozwoju obszarów poeksploatacyjnych; 6. Dojrzałość jakościowa organizacji i projakościowe zarządzanie w praktyce jej funkcjonowania: Poziom dojrzałości jakościowej organizacji funkcjonujących w branży kruszyw (badania ankietowe); Proces kształtowania dojrzałości organizacji projakościowo zarządzanej; Dojrzałość jakościowa organizacji - przykład empiryczny; Symptomy doskonałości projakościowego zarządzania organizacją; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koncepcja dominującej logiki; Problem, model i metoda badań; Dominująca logika SMG/KRC Poland Media SA; Dominująca logika Laboratorium Kosmetycznego Irena Eris SA; Dominująca logika Alpinus SA; Strategia i do minująca logika firmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie personelu w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw; 2. oczekiwania pracowników wobec pracodawcy; 3. Podstawowe kwestie związane z motywacją; 4. Znaczenie sytemu motywacyjnego; 5. Robocza efektywności; 6. Ocena efektywności pracowników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
Cz. I. Podstawy metodologiczne badania struktur organizacyjnych przedsiębiorstw: 1. Koncepcja sformalizowanej struktury organizacyjnej; 2. Modele strukturalne organizacji uczącej się; 3. Ramowy tok postępowania w metodyce doskonalenia struktur organizacyjnych przedsiębiorstw; 4. Przegląd metod badania struktur organizacyjnych przedsiębiorstw; 5. Podstawy teoretyczne gospodarki opartej na wiedzy; Cz. II. Analiza empiryczna: 6. Koncepcja i przebieg badań; 7. Metoda kategoryzacji przedsiębiorstw ze względu na stopień spełniania funkcji gospodarki opartej na wiedzy; 8. Wyniki analizy struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w kontekście gospodarki opartej na wiedzy; 9. Programowanie zmian strukturalnych przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; 10. Organizacja systemów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; 11. Synteza wyników badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i modele doskonalenia jakości procesów i produktów; 2. Metody doskonalenia jakości produktów i procesów; 3. Narzędzia doskonalenia jakości produktów i procesów; 4. Przykłady zastosowania narzędzi doskonalenia zarządzania jakością; 5. Propozycje doboru modeli i narzędzi doskonalenia jakości procesów i produktów. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I: Społeczeństwo wiedzy - wyzwanie XXI wieku. 1. Zmiana społeczna - uwarunkowania i charakterystyka. 2. Społeczeństwo informacyjne - teraźniejszość i przyszłość. 3. Kapitał ludzki w zmieniającym się świecie. 4. Wiedza i jej znaczenie w uczącym się społeczeństwie. 5. Wiedza proceduralna i deklaratywna. 6. Funkcjonowanie edukacji - stan obecny i perspektywy. Miejsce edukacji dorosłych. Rozdział II: Wiedza a edukacja i organizacja, 1. Organizacja - stan obecny i perspektywy rozwoju. 2. Od zarządzania personelem do zarządzania zasobami ludzkimi, kapitałem ludzkim i wiedzą. 3. Organizacyjne uczenie się - wyjaśnienie zjawiska. 4. Ucząca się organizacja i organizacja tworząca wiedzę - wymagania wobec organizacji na miarę XXI wieku. 5. Edukacja dla gospodarki a gospodarka oparta na wiedzy - znaczenie zdobywania, przetwarzania i przekazywania wiedzy. Rozdział III: W stronę nowego wizerunku menedżera. 1. Ewolucja organizacji i zarządzania a ewolucja zadań menedżerów. 2. Charakterystyka menedżerów średniego i niższego szczebla w organizacjach uczących się i tworzących wiedzę. 4. Przygotowanie menedżerów do funkcjonowania w organizacjach nowej gospodarki. Rozdział IV: Metodologia badań. 1. Temat, przedmiot i cele badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze oraz definiowane zmiennych. 3. Metody badawcze. 4. Dobór próby. 5. Charakterystyka grupy badawczej. 6. Weryfikacja hipotez badawczych. 7. Czynniki warunkujące aktywność edukacyjną menedżerów. 8. Ocena własnych kompetencji zawodowych. 9. Aktualny stan wiedzy menedżerów na temat gospodarki opartej na wiedzy i organizacji uczących się. 10. Rozwój zawodowy oraz plany edukacyjne studentów studiów MBA w Polsce. 11. Wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik Prawny)
1. Zakres regulacji ustawy - Prawo działalności gospodarczej. Zakres regulacji ustawowej. Zasady wolności gospodarczej i równych praw dla każdego. Podstawowe pojęcia i definicje ustawy - wyłączenia z ustawy. Wyłączenia ustawowe. Osoba zagraniczna - przedsiębiorcy zagraniczni. Osoby zagraniczne - ich uprawnienia do podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej. Zasada wzajemności i narodowego traktowania. Formy podejmowania działalności gospodarczej w Polsce. 2. Obowiązki przedsiębiorcy. Rejestracja. Inne obowiązki przedsiębiorcy. 3. Zasady udzielania koncesji i zezwoleń na podejmowani e działalności gospodarczej w niektórych rodzajach działalności. Uwagi ogólne. Pojęcie koncesji i zezwolenia. Udzielanie koncesji. Postępowanie koncesyjne. Kontrola wykonywania działalności gospodarczej objętej obowiązkiem uzyskania koncesji. Postępowanie o wydanie zezwolenia. Wykaz rodzajów działalności gospodarczej objętych przymusem uzyskania zezwolenia. 4. Oddziały i przedstawicielstwa przedsiębiorcy zagranicznego. Oddziały. Pojęcie i zasady ogólne. Reprezentacja. Rejestracja. Obowiązki szczególne. Likwidacja oddziału. Przedstawicielstwa. Dopuszczalność tworzenia. Ewidencjonowanie. Szczególne obowiązki(odesłanie). 5. Inne regulacje ustawowe dotyczące podejmowania i pro wadzenia średnich przedsiębiorców. Prawo dewizowe. Rachunkowość. Opodatkowanie. Opodatkowanie obrotu. Opodatkowanie dochodu. Ustawa z dnia19 listopada 1999r. -Prawo działalności gospodarczej. Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym. Ustaw z dnia 20 sierpnia 1997r.- Przepisy wprowadzając e ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym działalności gospodarczej. Wspieranie małych i
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej w Unii Europejskiej, 2.Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw, 3.Warunki uruchamiania działalności gospodarczej w wybranych krajach Unii Europejskiej, 4.Współpraca handlowa wewnątrz Unii Europejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narodowy system innowacji w Polsce wobec wyzwań integracyjnych; Twórcza destrukcja w warunkach globalizacji a innowacje przedsiębiorstw; Innowacyjność organizacji - instota, pomiar i powiązanie z efektywnością; Społeczny kontekst innowacyjności - wybrane aspekty; Ryzyko w przedsięwzięciach innowacyjnych; Determinanty wzrostu poziomu innowacyjności w Polsce na tle innych państw europejskich; Innowacyjność sektorowa przemysłu w Unii Europejskiej; Przyczyny zróżnicowania efektyów działalności innowacyjnej działów krajowego przemysłu; Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w 2000 i 2004 rokku; Szanse i zagrożenia rozwoju innowacji w gospodarce Polski; Wybrane aspekty aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw sektora high-tech. Część II: Innowacje - ujęcie regionalne. Przedsiębiorczość jako czynnik stymulacji aktywności innowacyjnej małych przedsiębiorstw - ujęcie regionalne; Wsparcie na rzecz internacjonalizacji i innowacyjności MSP oferowane przez samorząd terytorialny w wybranych krajach; Technologia i przestrzeń a problem innowacyjności przemysło w regionach polskich; Innowacyjność przedsiębiorstw regionu południowego; Innowacyjność MSP a możliwość tworzenia nowych miejsc pracy; Innowacje w przedsiębiorstwach województwa warmińsko-mazurskiego - doświadczenia i plany; Ukryte źródła innowacyjności mikroprzedsiębiorstw; Wsparcie innowacyjności regionu przez samorządy terytorialne w województwie kujawsko-pomorskim; Przedsiębiorczość samorządów w tworzeniu i realizacji celów strategicznych gminy na przykładzie Koźminka Wielkopolskiego; Stymulowanie innowacji przedsiębiorstw na przykładzie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni; Innowacyjność przedsiębiorstw gospodarki morskiej w regionie zachodniopomorskm - stan obecny i perspektywy rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Akcesja Polski w struktury Unii Europejskiej a działalność marketingowa polskich przedsiębiorstw, 2. Działalność marketingowa w obszarze agrobiznesu, 3. Działalność marketingowa w obszarze jakości dóbr żywnościowych, 4. Działalność marketingowa w obszarze organizacji non-profit, 5. Działalność marketingowa w obszarze organizacji politycznych, 6. Działalność marketingowa w obszarze przedsiębiorstw produkcyjnych, 7. Działalność marketingowa w obszarze firm ubezpieczeniowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-biznes : nowa gospodarka / Tomasz Teluk. - Gliwice : Helion, 2002. - 236 s. ; 24 cm.
1.Technologia i gospodarka, 2.Marketing ery internetu, 3.Wiedza i praca, 4.Praktyka nowej gospodarki, 5.Nowa gospodarka, nowy świat. 6.Internet na wesoło
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
e-Commerce / Bogdan Gregor, Marcin Stawiszyński. - Bydgoszcz; Łódź : Oficyna Wydaw. BRANTA, 2002. - 374 s. : wykr., tab. ; 24 cm.
R.I Przedsiębiorstwo i jego otoczenie w globalnym społeczeństwie informacyjnym : 1. Społeczeństwo informacyjne a Nowa Gospodarka, 2. Zmiany otoczenia i ich wpływ na przedsiębiorstwo i jego relacje z rynkiem, 3. Otoczenie a współczesny marketing. R.II Internet - nowy wymiar działalności organizacji : 1. Istota Internetu, 2. Rynek elektroniczny i wirtualizacja działań organizacji, 3. Możliwości wykorzystania Internetu w biznesie. R.III Istota oraz rozwój e-commerce : 1. Pojęcie e-commerce na tle terminów pokrewnych, 2. Dotychczasowy rozwój i stan aktualny handlu elektronicznego, 3. internauci jako potencjalni klienci handlu elektronicznego, 4. Ba riery rozwoju e-commerce, 5. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego. R.IV Główne rozwiązania e-commerce : 1. Aukcje interne towe, 2. Serwisy ogłoszeniowe, 3. Sklepy internetowe, 4. Pasaże handlowe, 5. Wirtualne rynki elektroniczne B2B, 6. Wirtualne giełdy, 7. Pozostałe formy handlu elektroni cznego - B2A i C2A. R.V Finanse elektroniczne : 1. Bankowość internetowa, 2. Pozostałe rodzaje finansów elektronicznych - wirtualne biura maklerskie, firmy ubezpieczeniowe. R.VI Uruchomienie działalności e-commerce : 1. Wybór i rezerwacja domeny, 2. Co wybrać - rozwiązanie z "automatu" czy "szyta na miarę", 3. Wybór dostawcy usług internetowych. R.VII Zabezpieczenia funkcjonowania firmy i dokonywa nych transakcji oraz sposoby płatności w Internecie : 1. Bezoieczeństwo rozwiązań e-commerce, 2. Zabezpieczenia realizowanych transakcji, 3. Sposoby płatności i autoryzacji. R.VIII Strategie marketingowe e-commerce : 1. Marketing a e-commerce, 2. Walory projektu-layout i nawigacja, 3 . Promocja w Internecie, 4. Bannery rekalmowe i kampanie bannerowe, 5. Inne formy reklamy bannerowej, 6. Mailing, 7. Katalogi i wyszukiwarki w działaniach promocyjnych, 8. Inforamcje na listach i grupach dyskusyjnych, 9. Marketing wirusowy, 10. Programy partnerskie, 1 11. Sponsoring, 12. Wartość dodana, 13. Inne formy reklam y internetowej, 14. Jak utrzymać nabywców i spowodować , aby wracali na strony serwisu e-commerce?, 15. Marketing i co dalej. R.IX Prawne aspekty e-commerce R.X Przykłady funkcjonujących rozwiązań e-commerce na świecie i w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Podstawy handlu elektronicznego, 3. Aplikacje sieciowe, 4. Zaopatrzenie. 5. Sytemy Desktop Purchasing, 6. Podsumowanie i perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

W czasach gospodarki opartej na wiedzy i relatywnie mobilnym, w skali globalnej, kapitale finansowym to nie aktywa materialne lecz niematerialne zasoby tworzone i nabywane przez przedsiębiorstwa odgrywają coraz istotniejszą rolę. Jednym z ich najważniejszych źródeł są innowacje. Dowodem na taki stan rzeczy może być przykład krajów wysoko rozwiniętych, osiągających ponadprzeciętne wartości wskaźników makroekonomicznych. Wysoki stopień rozwoju zawdzięczają one po części funkcjonowaniu na ich obszarze globalnych korporacji opierających swoją przewagę konkurencyjną na know-how. Choć literatura dotycząca tematu innowacyjności jest niezwykle bogata, to cały czas istnieje pewna luka w wiedzy dotycząca efektywności procesów innowacyjnych. Należy pamiętać, że proces innowacyjny na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci podlegał istotnym zmianom. Z tego względu zasadne jest ciągłe analizowanie uwarunkowań i determinant procesów innowacyjnych, a także efektów prowadzenia prac badawczo-rozwojowych i wdrażania innowacji.

Prezentowane opracowanie stanowi kompendium w zakresie zmian zachodzących w procesach innowacyjnych na przestrzeni ostatnich lat oraz oceny oddziaływania prowadzonej działalności innowacyjnej na efekty funkcjonowania przedsiębiorstwa. Adresowane jest przede wszystkim do osób zajmujących się badaniem problematyki efektywności innowacji. Może także stanowić wsparcie dla menedżerów podejmujących decyzję w zakresie strategicznej rozwoju przedsiębiorstw.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej