Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(265)
Forma i typ
Książki
(263)
Publikacje naukowe
(67)
Publikacje fachowe
(59)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(224)
dostępne
(132)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(136)
Czytelnia
(229)
Autor
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta (1950- )
(12)
Wach Krzysztof (1976- )
(8)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(7)
Oręziak Leokadia (1954- )
(7)
Uścińska Gertruda (1958- )
(7)
Karpiński Andrzej (1928- )
(6)
Morawski Wojciech
(6)
Nowak Alojzy Z. (1956- )
(6)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(6)
Matuszewski Wojciech
(5)
Olesińska Agnieszka (1968- )
(5)
Borkowska Stanisława (1939- )
(4)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(4)
Doliwa-Klepacki Zbigniew M. (1938- )
(4)
Fedorowicz Zdzisław (1922-2007)
(4)
Krajewska Anna (1942- )
(4)
Rydzkowski Włodzimierz
(4)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(3)
Golinowska Stanisława (1947- )
(3)
Grewiński Mirosław (1973- )
(3)
Głąbicka Katarzyna
(3)
Jagielska Monika (1970- )
(3)
Kleer Jerzy (1928-2022)
(3)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Puślecki Zdzisław W. (1947- )
(3)
Synowiec Ewa
(3)
Teichmann Eufemia (1939- )
(3)
Antonowicz Paweł
(2)
Barcz Jan (1953- )
(2)
Biegański Zdzisław
(2)
Borodo Andrzej (1949-2020)
(2)
Borowiecki Ryszard
(2)
Buzek Ludgarda (1935- )
(2)
Fedorowicz Magdalena
(2)
Galster Jan (1954-2020)
(2)
Haliżak Edward (1950- )
(2)
Jasiński Andrzej H
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(2)
Kotyński Juliusz
(2)
Kramer Matthias (1959- )
(2)
Królikowska-Olczak Maria
(2)
Kuźniar Roman (1953- )
(2)
Lasiński-Sulecki Krzysztof
(2)
Latoszek Ewa (1954- )
(2)
Madej Zbigniew
(2)
Małecka-Ziembińska Edyta
(2)
Michałowska-Gorywoda Krystyna (1942-2022)
(2)
Milczarek Dariusz (1952- )
(2)
Oleszko Aleksander (1943- )
(2)
Owsiak Stanisław (1946- )
(2)
Pisarewicz Piotr
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Rolbiecki Ryszard (1966- )
(2)
Sadowski Zdzisław
(2)
Sangowski Tadeusz (1943-2005)
(2)
Smoleń Paweł
(2)
Wernik Andrzej
(2)
Witkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Wolański Robert
(2)
Wójtowicz Wanda (1941- )
(2)
Zalasiński Adam
(2)
Adamczyk Artur
(1)
Angres Volker
(1)
Auleytner Julian
(1)
Babiak Jerzy (1943- )
(1)
Babiarz Stefan
(1)
Balazas Artur
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Banach Czesław
(1)
Banaś Natalia (1982- )
(1)
Baran Michał
(1)
Bańka Michał
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarczyk Teresa Hanna
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bidzińska-Jakubowska Barbara
(1)
Bieluk Jerzy
(1)
Bieniasz Dorota
(1)
Bilski Janusz (1949- )
(1)
Biskup Józef
(1)
Bobiński Krzysztof
(1)
Bogucki Stanisław
(1)
Bokajło Wiesław (1946- )
(1)
Borawska Patrycja
(1)
Borkowski Jan
(1)
Borowiec Jan
(1)
Borowiec Jan (1952- )
(1)
Borowski Jakub
(1)
Borszowski Paweł (1972- )
(1)
Brauweiler Jan
(1)
Brolik Jacek (1958- )
(1)
Brzozowska Krystyna
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Bylicki Andrzej
(1)
Bączyk Mirosław
(1)
Bąk Henryk
(1)
Bąk Iwona
(1)
Bělohlávek Alexander J. (1968- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(185)
1990 - 1999
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
Kraj wydania
Polska
(265)
Język
polski
(265)
Temat
Unia Europejska (UE)
(127)
Prawo Unii Europejskiej
(50)
Integracja europejska
(48)
Unia Europejska
(19)
Finanse publiczne
(18)
Rynek pracy
(18)
Podatek
(17)
Integracja gospodarcza
(16)
Prawo podatkowe
(16)
Budżety terenowe
(14)
Budżet państwa
(12)
Fundusze strukturalne UE
(12)
Gospodarka
(12)
Przedsiębiorstwo
(12)
Ubezpieczenia społeczne
(12)
Rynek finansowy
(11)
Współpraca gospodarcza
(11)
Globalizacja
(10)
Polityka regionalna UE
(10)
Euro (pieniądz)
(9)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(9)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(9)
Swobodny przepływ osób
(9)
Bezrobocie
(8)
Dług publiczny
(8)
Instytucje europejskie
(8)
Polska
(8)
Unia Gospodarcza i Walutowa (1991)
(8)
Wspólna Polityka Rolna UE
(8)
Bank centralny
(7)
Banki
(7)
Cło
(7)
Narodowy Bank Polski (NBP)
(7)
Negocjacje akcesyjne
(7)
Ochrona praw konsumenta
(7)
Polityka transportowa
(7)
Prawo finansowe
(7)
Prawo finansów publicznych
(7)
Prawo krajowe a prawo Unii Europejskiej
(7)
Rolnictwo
(7)
Rynek ubezpieczeniowy
(7)
Samorząd terytorialny
(7)
Transport
(7)
Ubezpieczenia
(7)
Ekonomika transportu
(6)
Finanse
(6)
Fundusze celowe
(6)
Handel zagraniczny
(6)
Harmonizacja prawa
(6)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(6)
Konsumenci
(6)
Podatek od towarów i usług
(6)
Polityka gospodarcza
(6)
Polityka społeczna
(6)
Regionalizacja gospodarcza
(6)
System podatkowy
(6)
Ubezpieczenia chorobowe
(6)
Wzrost gospodarczy
(6)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(5)
Handel międzynarodowy
(5)
Innowacje
(5)
Logistyka gospodarcza
(5)
Polityka podatkowa
(5)
Polityka zatrudnienia
(5)
Programy pomocowe UE
(5)
Przedsiębiorczość
(5)
Przedsiębiorstwo transportowe
(5)
Siła robocza
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Budżet
(4)
COVID-19
(4)
Europejski Bank Centralny
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Gospodarka światowa
(4)
Instytucje finansowe
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Pieniądz
(4)
Podatki i opłaty lokalne
(4)
Polityka pieniężna
(4)
Polityka regionalna
(4)
Polityka spójności UE
(4)
Polityka transportowa UE
(4)
Prawo celne
(4)
Prawo finansowe międzynarodowe
(4)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(4)
Prawo porównawcze
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
Rynek kapitałowy
(4)
Sektor publiczny
(4)
Strefa euro
(4)
Swobodny przepływ towarów
(4)
Transport kolejowy
(4)
Transport samochodowy
(4)
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Zatrudnienie
(4)
Świadczenia społeczne
(4)
Akcyza
(3)
Bankowe usługi detaliczne
(3)
Temat: dzieło
Biała Księga o Europejskim Rządzeniu
(1)
Temat: czas
2001-
(83)
1989-2000
(56)
1901-2000
(22)
1945-1989
(11)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(166)
Kraje Unii Europejskiej
(148)
Europa
(17)
Europa Środkowo-Wschodnia
(9)
Niemcy
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(7)
Rosja
(6)
Białoruś
(3)
Czechy
(3)
Japonia
(3)
Region bałtycki
(3)
Chiny
(2)
Europa Zachodnia
(2)
Francja
(2)
Afganistan
(1)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Bułgaria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Kazachstan
(1)
Kraje GUAM
(1)
Litwa
(1)
Mołdawia
(1)
Skandynawia
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(70)
Podręcznik
(59)
Praca zbiorowa
(54)
Monografia
(30)
Materiały konferencyjne
(17)
Materiały pomocnicze
(6)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Komentarz prawny
(2)
Artykuły
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Komentarz
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Szkic
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(240)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(102)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(70)
Zarządzanie i marketing
(18)
Transport i logistyka
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Ochrona środowiska
(4)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
265 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Finanse)
Wstęp; 1. Przegląd badań dotyczących powiązań między sektorem finansowym a gospodarką realną – podstawowe definicje: 1.1 Zestawienie badań – ujęcie historyczne; 1.2 Czynniki popytowe i podażowe wpływające na powiązania między sektorem finansowym a gospodarką realną – ujęcie współczesne; 1.3 Niedoskonałości rynku kredytowego: strona podażowa; 1.4 Niedoskonałości rynku kredytowego: strona popytowa; 1.5 Akcelerator finansowy i procykliczność kredytu bankowego; 1.6 Podsumowanie; 2. Wpływ struktury rynku na kredyt bankowy: ujęcie teoretyczno-empiryczne: 2.1 Konkurencja w sektorze bankowym i metody jej pomiaru; 2.2 Czynniki kształtujące strukturę rynku w sektorze bankowym strona podażowa; 2.3 Badania empiryczne dotyczące struktury rynku uwzględniające relacje bank–kredytobiorca; 2.4 Wpływ pandemii COVID-19 na działalność banków; 2.5 Podsumowanie; 3. Determinanty zmian rynku kredytowego w Unii Europejskiej: 3.1 Rozwój rynku kredytowego dla sektora prywatnego; 3.2 Bankowe modele biznesowe i rentowność; 3.3 Regulacje w UE: ramy polityki makroostrożnościowej; 3.4 Podsumowanie; 4. Wpływ sektora FinTech na strukturę sektora finansowego: 4.1 FinTech i BigTech: podstawowe definicje; 4.2 Wpływ FinTech na konkurencję na rynku finansowym; 4.3 RegTech, SupTech, centra innowacji, akceleratory i piaskownice regulacyjne; 4.4 Wyzwania regulacyjne i nadzorcze związane z rozwojem sektora FinTech; 4.5 Podsumowanie; 5. Wyniki badań empirycznych: 5.1 Determinanty wzrostu kredytu bankowego dla sektora niefinansowego; 5.2 Wpływ struktury rynku na procykliczność kredytu bankowego; 5.3 Wpływ technik cyfrowych na rynek kredytowy; 5.4 Podsumowanie; Zakończenie; Załącznik; Słownik wybranych pojęć i skrótów; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spontaniczne opinie Polaków o negocjacjach oraz stosunek do negocjacji akcesyjnych z Unią Europejską - wyniki badania jakościowego; Opinie Polaków o negocjacjach oraz stosunek do negocjacji akcesyjnych i integracji z Unią Europejską - wyniki badania sondażowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowe pojęcia związane z budżetem państwa; Podstawowe pojęcia makroekonomiczne; Podstawowe wielkości budżetu państwa; Dochody budżetu państwa; Wydatki budżetu państwa; Budżet środków europejskich i rozliczenia z UE; Finansowanie deficytu budżetowego; Zobowiązania i należności Skarbu państwa; Sektor finansów publicznych; Prywatyzacja majątku Skarbu Państwa; Budżet samorządu terytorialnego; Inne pojęcia związane z budżetem państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rola i zadania logistyki międzynarodowej w integracji przedsiębiorstw Unii Europejskiej, 2. Integracja przedsiębiorstw Unii Europejskiej, 3. Identyfikacja strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne, 4. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w rozwoju logistyki międzynarodowej, 5. Przesłanki rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce w świetle strategii Lizbońskiej, 6. Uwarunkowania polskiego systemu transportowego w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej, 7. Logistyka w strategiach ekspansji międzynarodowej firm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Teoria małych państw: Duża Unia małych krajów- państwa małe w Unii Europejskiej; Cz. II. Małe państwa: Szczególna forma państwa- Państwo Miasto Watykan; Turecka Republika Cypru Północnego- quasi państwo na styku trzech kontynentów; Islandia i Unia Europejska; Cz. III. Niektóre terany wyodrębnione administracyjnie, o statusie specjalnym: Rola i miejsce Wysp Alandzkich w Unii Europejskiej; Republika mnichów na Górze Athos; Europejska układanka Baarle-Hertog / Barrle-Nassau; Państwa i terytoria zależne w Europie- katalog problemów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw i marketing na rynkach zagranicznych, 2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w strategiach marketingowych polskich przedsiębiorstw na wewnętrznym rynku Unii Europejskiej, 3. Możliwości stosowania marketingowych narzędzi konkurowania w branżach napojów alkoholowych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, 4. Transfer technologii w międzynarodowym cyklu życia produktu, 5. Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym, 6. Sposoby pozyskiwania marek przez przedsiębiorstwa działajace na rynku międzynarodowym, 7. Kształtowanie wizerunku firmy i marki na rynku międzynarodowym, 8. Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw usługowych a ich strategie marketingowe, 9. Miedzynarodowa segmentacja rynku, 10. Wpływ internetu na marketing międzynarodowy, 11. Miedzynarodowe i globalne systemy informacji marketingowej, 12. Zakupy w procesie umiędzynarodawiania i globalizacji przedsiębiorstw, 13. Marketing wewnętrzny w ujęciu międzynarodowym, 14. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społeczenie na rynku międzynarodowym - aspekty marketingowe, 15. społeczna odpowiedzoalność przedsiębiorstw w kontekscie repektowania praw człowieka i marketingu etycznego (przykład wizerunku kobiet e reklamie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Marketing jako działalność związana z rynkiem, R.2 Międzynarodowe otoczenie marketingowe, R.3 Segmentacj a rynku międzynarodowego i wybór rynku docelowego, R.4 Marketing-mix na rynku miedzynarodowym, R.5 Marketing na rynku Unii europejskiej.Wybrane problemy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
R.I Instrumenty analizy wewnętrznej oddziaływania przedsiębiorstw na środowisko: 1. Listy kontrolne i analiza input-output jako instrumenty wspomagające zarządzanie środowiskiem, 2. Rozwój koncepcji audytu środowiskowego, 3. Ocena Oddziaływania na środowisko (OOŚ), 4. Globalne systemy informacji środowiskowej, 5. Funkcje systemów informacji środowiskowej w przedsiębiorstwie, 6. Możliwości i zastosowanie analityki w ochronie środowiska. R.II Koncepcje kompleksowego zarządzania środowiskiem: 1. Zasadnicze właściwości systemów zarządzania środowiskowego, 2. Wymagania systemów zarządzania środowiskowego wg rozporządzenia EMAS i normy ISO 140001, 3. Efekty stosowania systemów zarządzania środowiskowego. R.III Zarządzanie środowiskiem w Republice czeskiej i w Polsce : 1. Globalny Przegląd Zarządzania Środowiskowego - przykład Republiki Czeskiej, 2. Zastoswoanie EMAS i ISO 140001 w Republice Czeskiej, 3. Program Czystszej Produkcji w Republice Czeskiej i jego wyniki, 4. Globalny Przegląd Zarządzania Środowiskiem - przykład Polski, 5. Systemy zarządzania środowiskowego w polskich przedsiębiorstwach ze szczególnym uwzględnieniem normy ISO 140001, 6. Koncepcja Czystszej Produkcji jako strategia zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw w Polsce, 7. Rezultaty i osiągnięcia Polskiego Programu Czystszej Produkcji. R.IV Inne aspekty zarządzania: 1. Integracja systemów zarządzania, 2. Zarządzanie ryzykiem i jego wpływ na proekologiczne zarządzanie przedsiębiorstwem. R.V Integracja proekologicznych wymagań na szczeblu normatywnym: 1. Cechy i funkcje wyznaczania celów, 2. Geneza celów w ramach strategicznych koncepcji przedsiębiorstw, 3. Elementy celów, 4. Wymagania dotyczące mierzalnego i wykonalnego formułowania celów, 5. Możliwości precyzyjnego i mierzalnego wyznaczania celów środowiskowych w przedsiębiorstwach. R.VI Integracja proekologicznych wymagań na szczeblu strategicznym: 1. Cele i systemy celów jako przesłanki strategii środowiskowej, 2. Strategiczne koncepcje przedsiębiorstw, 3. Przesłanki wdrożenia strategii na szczeblu operacyjnym, 4. Role celów w ramach strategicznych koncepcji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
1. Operacyjne zarządzanie środowiskiem w aspekcie międzynarodowym i interdyscyplinarnym, 2. Proekologiczne ukierunkowanie w obszarach funkcyjnych przedsiębiorstwa: Ekologiczne projektowanie produktu, Proekologiczne zaopatrzenie i logistyka, Proekologiczne zarządzanie produkcją i gospodarka cyrkulacyjna 3. Technicze aspekty ochrony środowiska w przedsiębiorstwie: Stan techniki i potencjały innowacji na przykładzie Niemiec, Polski i Republiki Czeskiej, Zarządzanie energią w przedsiębiorstwie, Podstawy ochrony powietrza przed zanieczyszczeniami w przedsiębiorstwie, Gospodarka wodno-ściekowa w przedsiębiorstwie, Zarządzanie strumieniem materiałów i odpadami w przedsiębiorstwie, Wykorzystanie gleby i terenów. 4. Proekologicznie ukierunkowanie w obszarach przekrojowych przedsiębiorstwa : Ekobilansowanie, Rachunek kosztów środowiskowych, Controlling ekologiczny i systemy wskaźników środowiskowych, Organizacja ochrony środowiska w przedsiębiorstwie, Proekologiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Marketing ekologiczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kursy i transakcje walutowe. 2. Teoria i polityka krusu walutowego. 3. System walutowy z Bretton Woods - geneza, funkcjonowanie, kryzys. 4. Integracja walutowa Unii Europejskiej. 5. Międzynarodowe rynki finansowe. 6. Nowe Bretton Woods.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Cz. I Zmiany w motywowaniu: 1. Motywowanie dziś i jutro; Główne problemy, 2. Jak nie demotywować pracowników, 3. Metoda trójaspektowej motywacji. Cz. II Motywowanie w Unii Europejskiej: 1. Główne aspekty motywowania do pracy, 2. Zróżnicowanie systemów motywacyjnych w krajach Unii Europejskiej 2. Prawne aspekty motywowanie. Rozwiązania polskie, a wymogi Unii Europejskiej, 3. Jedność w różnorodności motywowanie. Przypadek firmy Novartis. Cz. III motywowanie w zmieniającej się organizacji: 1. Fuzje i przejęcia a motywowanie, 2. Motywowanie w warunkach zmian technologicznych w organizacyjnych, 3. Czy polskie pracownicze programy emerytalne w formie ustawowej można uznać za narzędzia motywowania pracowników? Cz. IV Instrumenty motywowania: 1. Grupowe formy organizacji pracy i wynagradzania, 2. "Kompleks" jako forma grupowej organizacji wynagradzania w fabryce Urządzeń Górnictwa Odkrywkowego S.A, 3. Bodźce długoterminowe - determinantami wzrostu wartości organizacji, 4. E=mc2, czyli motywowanie do wzrostu efektywności pracy a kultura organizacji, Cz. V: 1. System wynagrodzeń w małych i średnich firmach - realia oraz kierunki modernizacji, 2. Determinanty poziomu wzrostu wynagrodzeń w małych i średnich przedsiębiorstwach, 3. Struktura wewnętrzna wynagrodzeń w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, 4. Prorozwojowe instrumenty motywowania w małych i średnich przedsiębiorstwach, 5. Symboliczno-rytualny sposób motywowania na przykładzie firmy marketingu sieciowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Myśl Ekonomiczna i Prawna : kwartalnik Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie ISSN 1644-4213 ; 2/2003)
Sylwetka naukowa prof. dr hab. Zdzisława Federowicza doktora Honoris Causa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; - Kryzys finansów publicznych w Polsce; - Twórczość Kaleckiego po latach; -Efekty dochodowe Unii Europejskiej generowane przez jej handel z Polską; -Słabe ogniwa wśród czynników determinujących poziom konkurencyjności gospodarki polskiej; -Podatek liniowy w teorii i praktyce; -Krótka sprzedaż- podstawy teoretyczne i spojrzenie matematyczne na problem; -Oceny ilościowe obiektów i działań w badaniach ekonomicznych; -Ekologiczne uwarunkowania wzrostu gospodarczego ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania zasobów energetycznych; -Tabelaryczne ujęcie reorganizacji i optymalizacji systemu działania przedsiębiorstwa - wybrane problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
Zawiera: Wstęp. Rozdział I. Znak towarowy renomowany jako kategoria normatywna – istota i geneza: 1. Ratio legis ochrony znaków towarowych renomowanych; 2. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w federalnym prawie amerykańskim; 3. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie Unii Europejskiej; 4. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie polskim; 5. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie międzynarodowym. Rozdział II. Renoma znaku towarowego: 1. Renoma jako kryterium wyodrębnienia osobnej kategorii znaków towarowych a powszechna znajomość znaku; 2. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie przedmiotowym i podmiotowym; 2.1. Federalne prawo amerykańskie; 2.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 3. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie terytorialnym; 3.1. Federalne prawo amerykańskie; 3.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 4. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie czasowym; 4.1. Federalne prawo amerykańskie; 4.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 5. Dowody na istnienie renomy znaku; 5.1. Federalne prawo amerykańskie; 5.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 6. Wnioski. Rozdział III. Ustawowe znamiona używania kolizyjnego oznaczenia jako działania naruszającego prawo do znaku towarowego renomowanego: 1. Używanie kolizyjnego oznaczenia w handlu, w obrocie handlowym, w obrocie gospodarczym; 1.1. Federalne prawo amerykańskie; 1.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 2. Używanie kolizyjnego oznaczenia w odniesieniu do towarów lub usług; 2.1. Federalne prawo amerykańskie; 2.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 3. Używanie kolizyjnego oznaczenia jako znaku towarowego a wpływ używania kolizyjnego oznaczenia na funkcje pełnione przez znak towarowy renomowany; 3.1. Federalne prawo amerykańskie; 3.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 4. Zasada słuszności w prawie amerykańskim a brak zgody uprawnionego na używanie kolizyjnego oznaczenia w prawie UE oraz bezprawność używania kolizyjnego oznaczenia w prawie polskim; 5. Terytorialny zakres używania kolizyjnego oznaczenia a używanie kolizyjnego oznaczenia w Internecie; 5.1. Federalne prawo amerykańskie; 5.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 6. Wnioski. Rozdział IV. Przesłanki naruszenia prawa do znaku towarowego renomowanego uwarunkowane relacjami zachodzącymi pomiędzy oznaczeniami i towarami: 1. Tożsamość lub podobieństwo oznaczeń; 1.1. Federalne prawo amerykańskie; 1.2.. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 2. Brak wymogu podobieństwa towarów; 2.1. Federalne prawo amerykańskie; 2.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 3. Skojarzenie/związek zachodzący pomiędzy znakiem renomowanym a kolizyjnym oznaczeniem; 3.1. Federalne prawo amerykańskie; 3.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 4. Wnioski. Rozdział V. Skutek używania kolizyjnego oznaczenia jako przesłanka naruszenia prawa do znaku towarowego renomowanego: 1. Formy zjawiskowe naruszenia prawa do znaku towarowego renomowanego; 2. Szkodliwość dla odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego/osłabienie znaku towarowego renomowanego przez rozmycie; 2.1. Federalne prawo amerykańskie; 2.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 3. Szkodliwość dla renomy znaku towarowego renomowanego/ osłabienie znaku towarowego renomowanego przez przyćmienie; 3.1. Federalne prawo amerykańskie; 3.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 4. Czerpanie nienależnych korzyści z renomy lub odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego (pasożytnictwo); 4.1. Federalne prawo amerykańskie; 4.2. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie; 5. Wnioski. Rozdział VI. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego: 1. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego w federalnym prawie amerykańskim; 1.1. Uczciwe użycie kolizyjnego oznaczenia; 1.2. Opisowe użycie kolizyjnego oznaczenia; 1.3. Nominatywne użycie kolizyjnego oznaczenia; 1.4. Użycie kolizyjnego oznaczenia w reklamie porównawczej; 1.5. Użycie kolizyjnego oznaczenia w ramach parodii, krytyki lub komentarza; 1.6. Użycie kolizyjnego oznaczenia w związku z relacjonowaniem i komentowaniem wiadomości; 1.7. Niehandlowe użycie kolizyjnego oznaczenia; 1.8. Doktryna pierwszej sprzedaży w federalnym prawie amerykańskim; 1.9. „Porzucenie” znaku towarowego renomowanego; 2. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim; 2.1. Uzasadniona przyczyna używania kolizyjnego oznaczenia („due cause”); 2.2. Dozwolone używanie oznaczeń (art. 14 ust. 1 rozporządzenia 2017/1001 i art. 156 p.w.p.); 2.3. Użycie kolizyjnego oznaczenia w reklamie porównawczej; 2.4. Prawo używacza uprzedniego; 2.5. Wyczerpanie prawa do znaku renomowanego; 2.6. Tolerowanie przez uprawnionego do znaku towarowego renomowanego przez osobę trzecią; 2.7. Brak rzeczywistego używania znaku towarowego renomowanego; Rozdział VII. Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego a czyn nieuczciwej konkurencji: 1.Możliwości ochrony znaku towarowego renomowanego na gruncie prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji w USA, UE i Polsce; 1.1. Federalne prawo amerykańskie; 1.2. Prawo Unii Europejskiej; 1.3. Prawo polskie; 2. Przesłanki ochrony znaku towarowego renomowanego wynikające z art. 3 ust. 1 u.z.n.k.; 2.1. Uwagi wprowadzające; 2.2. Sprzeczność z prawem lub dobrymi obyczajami; 2.3. Zagrożenie lub naruszenie interesu innego przedsiębiorcy lub klienta; 2.4. Przesłanki szczególne; 3. Relacja przepisów ustawy – Prawo własności przemysłowej oraz rozporządzenia 2017/1001 do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w aspekcie możliwości ochrony znaku towarowego renomowanego; 3.1. Uwagi wprowadzające; 3.2. Możliwość kumulatywnego stosowania przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i ustawy – Prawo własności przemysłowej oraz odpowiednio rozporządzenia 2017/1001 w aspekcie ochrony znaku towarowego renomowanego; 3.3. Przesłanki stosowania art. 3 ust. 1 u.z.n.k. dla ochrony znaku towarowego renomowanego chronionego na podstawie ustawy – Prawo własności przemysłowej lub rozporządzenia 2017/1001. Podsumowanie. Bibliografia. Spis wyroków sądów amerykańskich. Spis wyroków Trybunału Sprawiedliwości UE oraz sądu UE. Spis wyroków sądów polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Orzecznictwo Europejskie)
R.1 Wprowadzenie do problematyki klauzul abuzywnych, R.2 Orzecznictwo dotyczące sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa, R.3 Orzecznictwo dotyczące sprzedaży na odległość, R.4 Orzecznictwo dotyczące sprzedaży urządzeń gospodarstwa domowego, R.5 Orzecznictwo dotyczące sprzedaży urządzeń elektronicznych i komputerów, R.6 Orzecznictwo dotyczące sprzedaży mebli, R.7 Orzecznictwo dotyczące sprzedaży i naprawy samochodów, R.8 Orzecznictwo dotyczące obrotu i gospodarki nieruchomościami, R.9 Orzecznictwo dotyczące usług finansowych, R.10 Orzecznictwo dotyczące usług ubezpieczeniowych, R.11 O rzecznictwo dotyczące usług turystycznych, R.12 Orzecznictwo dotyczące usług rekreacji, R.13 Orzecznictwo do tyczące usług transportowych, R.14 Orzecznictwo dotyczące usług edukacji, R.15 Orzecznictwo dotyczące usług związanych z ochroną zdrowia, R.16 Orzecznictwo dotyczące usług użyteczności publicznej, R.17 Orzecznictwo dotyczące usług świadczonych w ramach wolnych zawodów, R.18 Orzecznictwo dotyczące usług biur matrymonialnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Finanse publiczne w warunkach kryzysu: Zasady budżetowe w warunkach kryzysu finansów publicznych; Stabilność systemu zasilania finansowego a nowatorskie zarządzanie podmiotami publicznymi w warunkach kryzysu; Trudności Francji i Polski w równoważeniu finansów publicznych; Polityka podatkowa jako jeden z elementów zarządzania finansami publicznymi; VAT jako instrument polityki fiskalnej w warunkach kryzysu gospodarczego; Pomoc publiczna a inwestycje w specjalnych strefach ekonomicznych - koncepcja zmian; Pomoc publiczna w dobie kryzysu finansów publicznych - perspektywa Unii Europejskiej; Prywatyzacja jako narzędzie oddziaływania na sytuację fiskalną państwa; Rola przedsiębiorców w zasilaniu budżetu państwa; Racjonalizacja wydatków budżetowych z wykorzystaniem metodologii ZWRE; Istota i zakres reorganizacji sektora finansów publicznych w świetle nowej regulacji ustawowej; Rola wieloletnich ram finansowych w przygotowaniu budżetu ogólnego Unii Europejskiej; Koncepcja reformy ubezpieczeń zdrowotnych w Stanach Zjednoczonych. Cz.2 Zarządzanie finansami publicznymi: Paradygmat zarządzania finansami publicznymi; Doskonalenie i rozwój budżetu zadaniowego w Polsce jako narzędzia efektywnego zarządzania finansami publicznymi; Wieloletnie planowanie budżetowe a jakość finansów publicznych; Budżet zadaniowy jako instrument zarządzania finansami sądów powszechnych i edukacji ekonomicznej; Pomiar sprawności realizacji zadań publicznych na przykładzie powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury; Finansowanie profilaktycznych programów zdrowotnych w świetle nowoczesnego zarządzania finansami publicznymi; Odpowiedzialność za szkody spowodowane decyzjami w sektorze finansów publicznych; O potrzebie poprawy efektywności wydatków na budowlane zamówienia publiczne; Partnerstwo publiczno-prywatne a nowe finanse publiczne; Rachunkowość zadaniowa jako narzędzie wspomagające budżetowanie wydatków w ujęciu zadaniowym; Problemy implementacji budżetu zadaniowego w powiatach; Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej jako instrument zarządzania finansami publicznymi w warunkach kryzysu. Cz.3 Finanse samorządu terytorialnego w warunkach kryzysu: Filozofia nowego zarządzania publicznego w jednostkach samorządu terytorialnego a praktyczne implikacje; System prawno-finansowy samorządu terytorialnego a kryzys finansów lokalnych - uwagi teoretyczne i polskie doświadczenia; Uwarunkowania racjonalizacji wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego; Sytuacja finansowa JST w Polsce w warunkach kryzysu sektora finansów publicznych; Elastyczność zarządzania finansami samorządowymi w warunkach wahań koniunkturalnych; Zarządzanie finansami jednostek samorządu terytorialnego w warunkach kryzysu; Zmienność dochodów podatkowych gmin a możliwość oddziaływania na gospodarkę lokalną w warunkach kryzysu; Wpływ kryzysu finansowego na dochody wyrównawcze jednostek samorządu terytorialnego; Zarządzanie długiem jednostki samorządu terytorialnego w warunkach kryzysu; Ocena procedur zaciąganie długu przez jednostki samorządu terytorialnego w świetle utrzymania płynności finansowej; Ocena przydatności wskaźnika dochodów podatkowych do wyznaczania kwot subwencji wyrównawczej dla gmin (na przykładzie gmin powiatu siedleckiego); Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej jako źródła zagrożenia sytuacji finansowej samorządów powiatowych i wojewódzkiego na Dolnym Śląsku; Analiza zależności pomiędzy saldami bieżącymi, majątkowymi i ogólnymi budżetów gmin w latach 2004-2008; Podatki i opłaty ekologiczne w Polsce w świetle definicji i klasyfikacji Eurostatu; Współfinansowanie przez wykonawców budowy obiektów administracji samorządowej wobec limitów zadłużenia JST; Efektywność usług publicznych w świetle badań nad powiatami dolnośląskimi; Zewnętrzne źródła finansowania samorządu gminnego w Niemczech - wybrane aspekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Euroazjatycki Obszar Gospodarczy 1.1. Geopolityczne kryteria wyróżniania obszarów świata 1.2. Gospodarcze przesłanki podziału obszarowego świata 1.3. Eurazjatycki Obszar Gospodarczy jako przedmiot badań logistycznych Rozdział 2. Gospodarcze i społeczne znaczenie logistyki 2.1. Cele i funkcje logistyki 2.2. Systemy wsparcia logistycznego 2.3. Organizacyjno-formalne uwarunkowania funkcjonowania międzynarodowych systemów logistycznych Rozdział 3. Sieć kolejowa jako kanały obsługi logistycznej Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 3.1. Miejsce transportu kolejowego w systemie transportowym Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 3.2. Transeurazjatyckie kolejowe kanały logistyczne 3.3. Transeurazjatyckie przewozy kolejowe jako alternatywa dla przewozów morskich Rozdział 4. Narzędzia i sposoby integracji kolejowych kanałów logistycznych Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 4.1. Sfera polityczna i jej wpływ na gospodarkę 4.2. Uwarunkowania organizacyjne 4.3. Uwarunkowania harmonizacji transeurazjatyckich przewozów kolejowych Rozdział 5. Ocena przedsięwzięć integracyjnych na przykładzie wybranych krajów Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 5.1. Federacja Rosyjska 5.2. Republika Kazachstanu; Zakończenie; Załączniki; Załącznik 1. Wykaz towarów predestynowanych do obsługi transportem kolejowym w relacjach międzynarodowych wg grup „Zharmonizowanego Systemu Klasyfikacji (HS 2017)"; Załącznik 2. Wykaz pociągów kontenerowych uruchamianych w krajach-członkach OSŻD; Załącznik 3. Wykaz nowych linii kolejowych, przewidzianych w „Strategii rozwoju transportu kolejowego w Federacji Rosyjskiej do 2030 r."; Załącznik 4. Szczegółowe dane przewozowe w wybranych relacjach w latach 2011-2016; Bibliografia; Spis rysunków; Spis wykresów; Spis tabel; Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ogólna charakterystyka obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym: Zarys konstrukcji obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Umowa, której zawarcia dotyczy obowiązek współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Cywilnoprawna ochrona beneficjentów obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Antymonopolowy obowiązek współpracy gospodarczej zasad swobody umów, ochrony własności i własności intelektualnej; Znaczenie zasady proporcjonalności dla obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Interes publiczny uzasadniający funkcjonowanie instytucji obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym - analiza aksjologiczna; Antymonopolowy obowiązek współpracy gospodarczej w analizie funkcjonalno-ekonomicznej. 2. Normatyw źródła obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym: Normatywne źródła obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym Stanów Zjednoczonych; Normatywne źródła antymonopolowego obowiązku współpracy gospodarczej w systemie europejskim; Normatywne źródła antymonopolowego obowiązku współpracy gospodarczej w innych wybranych systemach prawnych. 3. Zakres obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym: Podmiotowy zakres obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Podmiotowy zakres obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym - analiza pojęcia niezbędności dostępu dóbr. 4. Ograniczenia antymonopolowego obowiązku współpracy gospodarczej: Obiektywne uzasadnienie odmowy współpracy gospodarczej; Obowiązek współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym a regulacje sektorowe. 5. Antymonopolowy obowiązek współpracy gospodarczej w sferze własności intelektualnej: Obowiązek współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym a ogólne zasady integracji prawa konkurencji w sferę własności intelektualnej; Obiektywne uzasadnienie odmowy współpracy gospodarczej a ochrona własności intelektualnej w prawie Stanów Zjednoczonych; Problem dopuszczalności nałożenia przez wspólnotowe prawo konkurencji obowiązku współpracy gospodarczej na uprawnionego z krajowych praw własności intelektualnej; Kształtowanie się partykularyzmu przesłanek powstania antymonopolowego obowiązku współpracy gospodarczej w sferze własności intelektualnej w prawie wspólnotowym; Zarys aktualnej linii orzecznictwa i decyzyjnej instytucji wspólnotowych; Analiza stanowiska instytucji wspólnotowych; Antymonopolowy obowiązek współpracy w postaci obowiązku zawarcia umowy licencyjnej a import równoległy we Wspólnocie Europejskiej ; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Obszary problemowe polityki regionalnej w krajach członkowskich Unii Europejskiej, 2. Obszary problemowe w Polsce, 3. Obszary problemowe a poziom rozowju społeczno-gospodarczego, 4. Podział wsparcia finansowego funduszy strukturalnych dla rozowju gospodarczego obszarów problemowych w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zagadnienia Prawne)
Zawiera: Część I. Ogólne problemy ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 1. W poszukiwaniu nowego paradygmatu ochrony konsumentów na rynkach finansowych: 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Finansjalizacja a ramy nowego paradygmatu regulacyjno-nadzorczego rynków finansowych; 1.3. Poszukiwanie nowego podejścia do ochrony konsumentów usług finansowych: finansjalizacja i perspektywa behawioralna; 1.4. Ochrona interesów konsumentów na rynku finansowym w programie G20; 1.5. Ogólne zasady ochrony konsumentów na rynku finansowym - model G20; 1.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 2. Konsument i klient na rynku usług finansowych. Problem zakresu podmiotowego ochrony na rynku finansowym: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Definicja prawna i prawnicza konsumenta; 2.3. Model ochrony podmiotowej na rynku usług finansowych w Unii Europejskiej; 2.4. Dwutorowość ochrony podmiotowej na rynku usług finansowych w Unii Europejskiej; 2.5. Konsument i klient - podmioty chronione na rynku usług finansowych Unii Europejskiej; 2.6. Kierunek pożądanych zmian - podsumowanie. Rozdział 3. Konsument a rynek finansowy w świetle koncepcji Business and Human Rights: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Prawa człowieka a rynek finansowy; 3.3. Koncepcja Business and Human Rights; 3.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 4. Rola obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta w sferze usług finansowych: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Przedkontraktowe obowiązki informacyjne jako instrument ochrony praw konsumenta; 4.3. Szczególny charakter usług finansowych jako przesłanka zwiększenia roli przedkontraktowych obowiązków informacyjnych; 4.4. Znaczenie fazy przedkontraktowej w regulacjach konsumenckich w sferze usług finansowych; 4.5. Rola obowiązków informacyjnych w świetle zagrożeń wynikających ze świadczenia usług finansowych; 4.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 5. System ochrony klienta na rynku finansowym w Polsce: 5.1. System ochrony klienta jako warunek zachowania stabilności systemu finansowego; 5.2. Klient jako podmiot ochrony; 5.2.1. Uwagi wstępne; 5.2.2. Klient będący konsumentem; 5.2.3. Klient będący osobą fizyczną; 5.2.4. Klient nieprofesjonalny; 5.2.5. Klient profesjonalny; 5.2.6. Klient jako podmiot ochrony; 5.3. Cechy i cele systemu ochrony klienta na rynku finansowym; 5.4. Instytucjonalny system ochrony klienta rynku finansowego w Polsce; 5.4.1. Narodowy Bank Polski; 5.4.2. Komisja Nadzoru Finansowego; 5.4.3. Prezes UOKiK; 5.4.4. Rzecznik Finansowy; 5.4.5. Sądy arbitrażowe i polubowne; 5.4.6. Powiatowi rzecznicy konsumentów; 5.4.7. Organizacje społeczne; 5.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Część II. Instytucjonalny wymiar ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 6. Ochrona konsumenta w kontekście działań unijnych organów nadzoru nad rynkiem finansowym: 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Istota prawna unijnej bezpośredniej i pośredniej ochrony konsumenta na rynku usług finansowych; 6.3. Bezpośrednie i pośrednie działania ESA na rzecz ochrony klienta rynku usług finansowych - studium przypadków; 6.4. Działania ERRS dotyczące konsumenta; 6.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 7. Rola banków centralnych w ochronie konsumentów na rynku finansowym: 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Konsument na rynku finansowym; 7.3. Ochrona konsumentów i stabilność finansowa w warunkach nowego paradygmatu regulacyjno-nadzorczego systemu finansowego; 7.4. Rola banku centralnego w zakresie ochrony praw konsumentów na rynku finansowym; 7.5. Doświadczenia międzynarodowe; 7.6. Doświadczenia krajowe; 7.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 8. Rola Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w zakresie ochrony klienta na rynku finansowym: 8.1. Uwagi wstępne; 8.2. Działalność BFG a ochrona klienta na rynku finansowym - uwagi ogólne; 8.3. Działalność gwarancyjna a ochrona klienta na rynku finansowym; 8.4. Współpraca BFG w ramach KSF a ochrona klienta na rynku finansowym na przykładzie sprawy rekomendacji dotyczącej restrukturyzacji portfela kredytów mieszkaniowych w walutach obcych; 8.5. Działalność informacyjna i edukacyjna BFG a ochrona klienta na rynku finansowym; 8.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 9. Analiza regulacji nadzorczych oraz ocena działalności Komisji Nadzoru Finansowego w kontekście ochrony klientów sektora ubezpieczeniowego: 9.1. Uwagi wstępne; 9.2. Ochrona klientów sektora ubezpieczeniowego a regulacje nadzorcze; 9.3. Lista ostrzeżeń publicznych i jej rola w ochronie klientów; 9.4. Sankcje i kary finansowe dla zakładów ubezpieczeń; 9.5. Zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych a ochrona klientów sektora ubezpieczeniowego; 9.6. Rola wytycznych i rekomendacji KNF w ochronie klientów sektora ubezpieczeniowego; 9.6.1. Uwagi wstępne; 9.6.2. Wytyczne dla zakładów ubezpieczeń dotyczące dystrybucji ubezpieczeń; 9.6.3. Rekomendacja U; 9.6.4. Wytyczne dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych; 9.6.5. Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące badania adekwatności produktu; 9.6.6. Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem; 9.6.7. Rekomendacje dotyczące procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych; 9.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 10. Ogólna charakterystyka francuskiego Médiateur de l’Autorité des Marchés Financiers w systemie ochrony konsumenta usług finansowych: 10.1. Uwagi wstępne; 10.2. Ochrona konsumenta usług finansowych w prawie francuskim; 10.3. Mediacja w sektorze finansowym - uwagi ogólne; 10.4. Médiateur de l’Autorité des Marchés Financiers - ogólna charakterystyka; 10.5. Dyskusja na temat statusu mediatora AMF; 10.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 11. Zmiany w sposobie instytucjonalnej ochrony konsumenta na rynku finansowym we Francji. Analiza na przykładzie dyspozycji zawartych w Code de consommation oraz Code monétaire et financier: 11.1. Uwagi wstępne; 11.2. Ochrona konsumenta w Code de la Consommation; 11.3. Ochrona konsumenta w Code monétaire et financier; 11.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 12. Instytucje pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na rynku finansowym w Polsce w kontekście doświadczeń Financial Ombudsman Service w Wielkiej Brytanii: 12.1. Wstęp; 12.2. Postępowanie pozasądowe przed Bankowym Arbitrażem Konsumenckim; 12.3. Pozasądowe możliwości rozwiązania sporu przed Sądem Polubownym przy KNF; 12.4. Pozasądowe postępowanie w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego przy Rzeczniku Finansowym; 12.5. Financial Ombudsman Service jako wiodąca instytucja pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na rynku finansowym w Wielkiej Brytanii; 12.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 13. Ochrona konsumenta na rynku usług finansowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki w świetle działalności Biura Ochrony Finansowej Konsumentów (Consumer Financial Protection Bureau) - wybrane problemy: 13.1. Uwagi wstępne; 13.2. Kryzys finansowy i geneza zmian na rynku; 13.3. Zmiany po kryzysie - The Dodd -Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act; 13.4. Biuro Ochrony Finansowej Konsumentów - Consumer Financial Protection Bureau (CFPB); 13.4.1. Powołanie Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.4.2. Zadania Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.4.3. Działania nadzorcze Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.5. Zadania Biura w oparciu o inne regulacje prawne; 13.5.1. Uwagi wstępne; 13.5.2. The Truth in Consumer Leasing Act (TILA); 13.5.3. Fair Credit Billing Act; 13.5.4. Fair Credit Reporting Act; 13.5.5. The Real Estate Settlement Procedures Act; 13.5.6. Equal Credit Opportunity Act; 13.5.7. The Home Mortgage Disclosure Act; 13.5.8. Electronic Fund Transfer Act; 13.5.9. Fair Debt Collection Practices Act; 13.5.10. The Truth in Savings Act; 13.5.11. The Gramm-Leach-Bliley Act; 13.5.12. SAFE Mortgage Licensing Act; 13.6. Krytyka Dott -Frank Act i działalności CFPB; 13.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Część III. Aktualne wyzwania ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 14. Koncepcja blockchain - perspektywa ochrony konsumenta: 14.1. Koncepcja blockchain - regulacja jako software; 14.2. Przykłady zastosowań koncepcji blockchain; 14.3. Niespójność blockchain z regulacją prawną zagrożeniem dla konsumenta; 14.4. Cyberbezpieczeństwo a ochrona prywatności i konsumenta; 14.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 15. FinTech w bankowości. Potrzeba regulacji konsumenckich?: 15.1. Uwagi wstępne; 15.2. Rozwój bankowości elektronicznej - platforma wzrostu dla FinTech; 15.2.1. Uwagi wstępne; 15.2.2. Zmiana morfologii rozwiązań bankowości elektronicznej; 15.2.3. Wnioski ze zmian rozwiązań bankowości elektronicznej; 15.3. Główne kierunki działań regulacyjnych dla FinTech w bankowości; 15.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 16. Zagrożenia dla klientów i banków w bankowości elektronicznej: 16.1. Uwagi wstępne; 16.2. Bankowość elektroniczna i jej klienci; 16.3. Ryzyko związane z bankowością elektroniczną; 16.3.1. Uwagi wstępne; 16.3.2. Ryzyko destrukcji tradycyjnych modeli bankowości; 16.3.3. Ryzyko oszustw elektronicznych; 16.3.4. Ryzyko niskiej kultury cyfrowej; 16.3.5. Ryzyko regulacyjne; 16.3.6. Ryzyko wynikające z wdrożenia nowych technologii; 16.4. Przeciwdziałanie zagrożeniom w bankowości elektronicznej - rekomendacje; 16.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 17. Rozwój rynku FinTech a problematyka ochrony konsumentów: 17.1. Pojęcie FinTech; 17.2. Problematyka nieautoryzowanych transakcji płatniczych; 17.3. Konsumenckie pożyczki internetowe; 17.4. Inwestycje na rynku Forex; 17.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Bibliografia. O autorach. Vienna Life.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
1. Społeczeństwo konsumpcyjne w refleksji filozoficznej i językowej: Fenomeny społeczeństwa konsumpcyjnego w filozofii Hanny Arendt; 2. "kFEEL NATURALny" - spojrzenie językoznawcy na najnowsze reklamy; 2. Prawo konsumenta do informacji: Konsument- pojęcie i jego europejski model; Prawo do informacji i edukacji podstawą ochrony interesów konsumenta; Reklama zawodów prawniczych a interes konsumentów- na przykładzie zawodu adwokata; Potrzeba ochrony prawnej poszczególnych grup konsumentów jako odbiorców reklamy; 3. Konsument na rynku usług medycznych: Ochrona zdrowia publicznego w systemie prawnym Unii Europejskiej; Udostępnianie informacji o stanie zdrowia konsumenta- pacjenta przez podmiot wykonujący działalność leczniczą; Reklama farmaceutyczna a ochrona praw konsumenta; Prawo konsumenta do informacji a reklama produktów leczniczych, produktów kosmetycznych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz suplementów diety; 4. Konsument na rynku usług turystycznych: Ochrona konsumenta na rynku usług turystycznych; Ochrona konsumenta usług transportu lotniczego; Ochrona konsumenta na rynku przewozów morskich; 5. Ochrona konsumenta na rynku żywnościowym: Prawo konsumentów do rzetelnej informacji na rynku żywności; Ochrona oznaczeń geograficznych z perspektywy konsumentów; 6. Rynek usług finansowych: Skuteczność zabezpieczenia roszczeń nabywcy przez otwarty mieszkaniowy rachunek powierniczy w przypadku upadłości dewelopera; Patologie systemu konsorcyjnego- wybrane aspekty nieuczciwej praktyki rynkowej; Niedozwolone klauzule umowne w umowach ubezpieczenia; 7. Ochrona konsumenta na rynku usług internetowych: Ochrona konsumenta w handlu elektronicznym; Konsument wobec internetowej reklamy behawioralnej; 8. Ochrona konsumenta w procesie cywilnym, prawie zamówień publicznych i postępowaniu administracyjnym: Wpływ zmowy przetargowej na ograniczenia praw konsumenta; Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy; Wydawanie kopii odpisów dokumentów w trybie przepisów KPA oraz ich znaczenie dla konsumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej