Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(258)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(252)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje naukowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(4)
Druki ulotne
(2)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(161)
tylko na miejscu
(160)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(178)
Czytelnia
(168)
Autor
Brzezińska Anna
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Eichelberger Wojciech
(4)
Knapp Julie
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Herbert Martin
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Ziółkowska Beata
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Andruszko Robert
(2)
Appelt Karolina
(2)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Birch Ann
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Deptuła Maria
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Okupniak Liliana
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pisula Ewa
(2)
Polok Grzegorz
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szopiński Józef
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Beisert Maria
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biała Monika
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Blythe Peter
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Butcher James N
(1)
Byczkowska Justyna
(1)
Bykowski Igor
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(99)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(13)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(260)
Język
polski
(260)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(104)
Wychowanie w rodzinie
(37)
Młodzież
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Rodzina
(31)
Dzieci
(28)
Psychologia dziecka
(25)
Psychologia rozwojowa
(24)
Wychowanie
(20)
Osobowość
(18)
Dziecko autystyczne
(16)
Mowa
(16)
Psychoterapia
(16)
Dziecko trudne
(14)
Rodzice
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Uczucia
(13)
Agresywność
(12)
Autyzm
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Psychologia
(11)
Psychologia wychowawcza
(10)
Zachowanie
(10)
Zespół ADHD
(10)
Alkoholizm
(9)
Dziecko maltretowane
(9)
Nauczyciele
(8)
Przemoc w rodzinie
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Uczenie się
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zaburzenia zachowania
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Myślenie
(7)
Nauczanie
(7)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Patologia społeczna
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(6)
Stres
(6)
Szkolnictwo
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dorosłe dzieci alkoholików
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Metodologia
(5)
Niemowlę
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika
(5)
Rozwód
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Cierpienie
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry komputerowe
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Język dziecka
(4)
Narkomania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przemoc
(4)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Psychopatologia
(4)
Rozwój psychospołeczny
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Adopcja
(3)
Anoreksja
(3)
Arteterapia
(3)
Bulimia
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Dziecko chore
(3)
Genetyka
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Homoseksualizm
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Internet
(3)
Kazirodztwo
(3)
Kobieta
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Austria
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Opracowanie
(18)
Poradnik
(17)
Praca zbiorowa
(14)
Monografia
(8)
Czasopismo naukowe
(4)
Raport z badań
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(86)
Edukacja i pedagogika
(50)
Medycyna i zdrowie
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Biologia
(3)
Historia
(2)
Nauka i badania
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
260 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp; 1. Jakość zaangażowania; 2. Rozwój sensoryczny; 3. Ćwiczenia w zakresie motoryki dużej; 4. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą; 5. Komunikacja; 6. Zmysł społeczny; 7. Przygotowujemy się do szkoły; 8. Czynności w domu; 9. Zabawy na dworze; 10. Wykorzystanie gotowych gier i zabawek; Słowniczek najważniejszych pojęć; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Dziecko Sukcesu)
Dowiedz się, jak pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces i sprawić, aby było szczęśliwe! Jak sprawić, by twoje dziecko Szlo przez życie z podniesioną głową? By było człowiekiem aktywnym, przedsiębiorczym, uparcie dążącym do swojego celu? Możesz sprawić, że będzie wiedziało, czego chce, i uda mu się zrealizować wszystkie swoje plany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Dziecko Sukcesu)
Czym jest inteligencja językowa i jakie działania podjąć, by ja rozwijać u swojego malucha?; Jak rozwiniesz u dziecka inteligencję logiczno-matematyczną?; Jakie ćwiczenia i zabawy stosować, by rozwinąć inteligencję wizualno-przestrzenną, naukową i emocjonalna; Na czym polega kreatywność i jak wspierać twórcze myślenie u swojego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Agresja i jej geneza, 2. Agresja i wychowanie w rodzinie, 3. Agresja i wychowanie w szkole, 4. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole, 5. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I Wprowadzenie do analizy transakcyjnej: Czym jest Analiza transakcyjna, Część II Reprezentacja osobowości. Model stanów Ja: Model stanów Ja, Analiza funkcjonalna stanów Ja, Model strukturalny drugiego rzędu, Rozpoznawanie stanów Ja, Patologia strukturalna. Część III Komunikowanie się. Transakcje, znaki rozpoznania i strukturalizacja czasu. Część IV. Pisanie własnej historii życia. Skrypty życiowe: Charakter i kształtowanie się skryptu życiowego, Jak realizuje się skrypt., pozycje życiowe, Przekazy i matryca skryptu, Zakazy i decyzje, Schematy procesu skryptowego a drivery, Adaptacje osobowości. Część V. Dopasowywanie świata do naszego skryptu. Pasywność: Nierozpoznania, Matryca nierozpoznani, Ramy odniesienia i redefiniowanie, Symbiozy. Część VI. Przekonania uzasadniające nasz skrypt. Zachowania skryptowe i gry: zachowania skryptowe i talony, Obieg skryptu, Gry i analiza gier, Dlaczego ludzie grają?, Jak radzić sobie z grami?, Część VII Zmiana. Analiza transakcyjna w praktyce: Kontrakty na zmianę, Cele zmiany w analizie transakcyjnej, Terapia analizy transakcyjnej i poradnictwo, analiza transakcyjna w edukacji i organizacjach, Jak rozwijała się analiza transakcyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3057)
1. Rozwój mowy dziecka, 2. Opóźniony rozwój mowy, 3.Zjawisko autyzmu, 4. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu, 5. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem - longitudinalne badania własne, 6. Teoria umysłu w ujęciu mentalingwistycznym - badania własne, 7. Przebieg terapii dyskurtywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem, 9. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera, 10. Terapia dyskurtywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji diagnozy i programy terapeutyczne, 11. Projket skali do pomiaru stopnia rozowju teorii umysłu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zaangażowanie diagnostyczne i terapeutyczne; 2. Ogólne zasady badania; 3. Szczególne techniki badania; 4. Ocena rodziny; 5. Przekazanie rodzinie informacji zwrotnej po badaniu; 6. Badanie szczegółowych populacji pacjentów; 7. Dokumentowanie badania psychiatrycznego za pomocą AMSIT; 8. Ocena objawów internalizacyjnych; 9. Ocena objawów eksternalizacyjnych; 10. Ocena objawów wykorzystywania; 11. Wywiad i badanie neuropsychiatryczne; 12. Całościowa konceptualizacja psychiatryczna; 13. Kształtowanie się objawów i współwystępowanie zaburzeń; 14. Diagnostyczne przeszkody i opory; 15. Przeciwprzeniesienie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciało i moralność I. Mówić, lecz nie powiedzieć 1. Głęboka cześć dla rodziców i jej tragiczne skutki 2. Walka o wolność w dramatach i ignorowanie krzyku własnego ciała 3. Zdrada wobec własnych wspomnień 4. Nienawiść do samego siebie i niespełniona miłość 5. Uwięzione dziecko i konieczność zapierania się bólu 6. Miłość matczyna, która nie pozwala oddychać 7. Mistrz odszczepiania emocji II. Terapia oparta na tradycyjnej moralności a wiedza ciala 1. Maltretowanie dzieci jako rzecz oczywista 2. Na karuzeli uczuć 3. Ciało jako strażnik prawdy 4. Czy wolno mi to powiedzieć? 5. Morderstwo jako sposób ucieczki od własnej prawdy 6. Narkotyki - oszukiwanie ciała 7. Mamy prawo to zrozumieć III. Anoreksja: tęsknota za prawdziwym porozumieniem IV. Dziennik Anity Fink
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część pierwsza - Zrozumieć zachowania Rozdział 1. Poznawanie ukrytych korzyści adaptacyjnych związanych z zachowaniem Rozdział 2. Z góry na dół czy z dołu do góry? Zanim zareagujemy na zachowania musimy zrozumieć jego źródła Rozdział 3. Różnice indywidualne Część druga - Rozwiązania Rozdział 4. Poczucie bezpieczeństwa to punkt wyjścia Rozdział 5. Zająć się tym co leży u podstaw zachowania: oddolna praca nad trudnościami Rozdział 6. Praca nad trudnościami: od oddolnej do odgórnej Część trzecia - Neuroróżnorodność, trauma i spojrzenie w przyszłość Rozdział 7. Zachowania w przypadku autyzmu i neuroróżnorodności: Ostrożnie! Rozdział 8. Wsparcie w przypadku trudności behawioralnych u dzieci doświadczających toksycznego stresu i traumy Rozdział 9. Nadzieja na przyszłość. Teraz mnóstwo pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań; Introduction. Young generation in a world of digital technologies. Methodological studies assumptions; Rozdział I Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań. Rozdział II Wielka sieć i dzieci – między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy: 2.1. Wielka sieć – fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek: Telewizja – medium nadal wiodące; Reklama w sieci – sprzedamy Ci wszystko; Tabletyzacja świata; Internet – dostępny dla każdego; Jeszcze szybciej – świat niekończących się możliwości; Elektronika dla najmłodszych; Smartfon – owoc pożądania najmłodszych; Digital book – będzie dalszy rozwój?; Wiek XXI – czas cyberprzestępców i planów cyberwojny; E-commerce – niebywałe tempo; Więcej, więcej, więcej…; Facebook; Sieci społecznościowe (social networking); Technopolizacja; „Struś pędziwiatr” – gonitwa za nowościami; Biznes – wokół sieci, w sieci i dzięki sieci; BILIONY POŁĄCZEŃ; Dzieci we władaniu mediów; Grywalizacja; Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy; Hejt rządzi, hejt niszczy; Cyfrowy „człowiek”. 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci – wybrane problemy: Wprowadzenie; Istota i charakter problemu; Konkluzja. 2.3. Cyberprzestrzeń – próba diagnozy głównych zagrożeń: Wprowadzenie do problemu; Sexting; Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (child grooming); Cyberseks i cyberpornografia; Cyberbullying. 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza – analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska: Wprowadzenie do problemu, Cyberprzemoc – definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska; Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying; Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej; Konkluzje. 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa – zagrozenia subkulturami cyfrowymi: Pomiędzy moralną panika a kalkulacja zagrożeń; Subkultura pedofilii i on-line child grooming; „Podszeptywacze” używek – sieć destrukcyjnych wzorów; Restrykcyjne diety i pro-Ana; Konkluzje. 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka: Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego); Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego – konteksty pedagogiczne; Dziecko i telewizja – wybrane zagadnienia; Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy; Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej; Reklamy a dzieci; Konkluzje. 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym: Cyfrowi Tubylcy w szkole; Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego – podstawowe dylematy; Konkluzje. 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci: Internet „światem” współczesnej młodzieży; Psychologia wobec zjawiska; Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci?; Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka; Zagrożenia ze strony cybermediów – wybrane kwestie; Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu; Tożsamość i wartości w sieci; Trochę miodu do dziegciu; Konkluzje. Konkluzje – życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna; Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne; O autorach; Bibliografia; Netografia; Wykaz tabel; Wykaz grafik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I DEPRESJA: 1. Dołek, chandra czy depresja? Różnice oraz teoria pozytywnej dezintegracji; 2. Depresja jest chorobą. Definicja; 3. Czym się różni depresja u dzieci, młodzieży i dorosłych? Objawy i różnice; 4. Weź się w garść, czyli czego nie mówić, a co mówić osobom z depresją; 5. Dlaczego moje dziecko? Czynniki i przyczyny (genetyczne, somatyczne, reaktywne); 6. Co robić, jeśli dziecko zachoruje na depresję? Pomoc – ambulatorium czy szpital?; 7. Psychiatra, psycholog czy psychoterapeuta? Jak wygląda wizyta u lekarz psychiatry i czym się różni psycholog od psychoterapeuty; 8. Farmakoterapia, psychoterapia czy jeszcze coś innego? Sposoby leczenia depresji; 9. Co mówić, jak mówić, a czego nie mówić? Sposoby komunikacji oraz wsparcie szkoły i bliskich. II SAMOBÓJSTWO: 1. Jak wyłapać niepokojące sygnały? Ocena ryzyka, syndrom presuicydalny; 2. Co mam robić? Kiedy i jak reagować; 3. Co robić, aby się nie wydarzyło? Profilaktyka depresji, samobójstw i zachowań ryzykownych; 4. A jeśli już się stało?... Żałoba i jak mówić o samobójstwie do dzieci i młodzieży. III JEŚLI NIE DEPRESJA, TO CO?: 1. Smutek, który trwa i trwa… Dystymia; 2. Wzloty i upadki. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe; 3. Gdy dziecko się boi. Lęk, fobie, fobia społeczna; 4. Gdy perfekcjonizm staje się problemem. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; 5. Druga strona lustra. Schizofrenia i zaburzenia psychotyczne, 6. Dieta czy choroba. Anoreksja i bulimia; 7. Osobowość borderline. Choroba czy zaburzenie osobowości; 8. Potrzeba znieczulenia. Alkohol, narkotyki, dopalacze. IV DZIECKO KRZYWDZONE: 1. Zaczyna się od klapsa… Przemoc fizyczna; 2. Na miłość trzeba zasłużyć… Przemoc psychiczna (emocjonalna); 3. Daj wujkowi buzi. Wykorzystywanie seksualne dzieci. V PROFILAKTYKA I PROMOCJA ZDROWIA PSYCHICZNEGO: 1. Nie daję rady… Sposoby radzenia sobie ze stresem; 2. Ja tego nie przeżyję… Umiejętność przeżywania porażki – przygotowanie do dorosłego życia; 3. Naucz dziecko mówienia nie. Trening asertywności; 4. O języku serca. Porozumienie bez przemocy. Gdzie można uzyskać pomoc? Podziękowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej; 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży; 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży; 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci młodzieży; 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży; 6. Strategia badań własnych; 7. Relacja emocjonalne w rodzinie; 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców; 9. Systemowe zasoby rodziny; 10. Negatywne wydarzenia życiowe; 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego; 12. Analiza wszystkich zmiennych- ranking predykatorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej; 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – kryteria diagnostyczne, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne; Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo – uściślenie terminologiczne; Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej; Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD – diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD; Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie; Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi – propozycja modelu badania; ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – zależności, współwystępowanie, różnicowanie; ASD a epilepsja; Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu; Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD; ESDM (Early Start Denver Model) – wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD; Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu – podstawowe cele i strategie pracy; Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego; Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD; Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD; Etyka w gabinecie logopedy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Kwestie pojęciowe: 1. Rozumienie socjoterapii, 2. Rozumienie psychoterapii, 3. Rozumienie diagnozy. Cz. II Diagnoza dzieci: 4. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu latencji; 5. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne. Cz. III Diagnoza młodzieży: 6. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu adolescencji, 7. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje społeczne. Część. IV Diagnoza w relacji socjoterapeutycznej: 8. Stosunek wobec zasad w grupie socjoterapeutycznej; 9. Funkcjonowanie w grupie socjoterapeutycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej