Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(49)
Forma i typ
Książki
(47)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
tylko na miejscu
(33)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(33)
Autor
Radzicki Józef
(7)
Aronson Elliot
(6)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Crisp Richard J
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fedeli Mario
(1)
Franken Robert E
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gocławska Małgorzata
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Herbert Martin
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kincel Adam
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Myers David G
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszewska justyna
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Potter-Efron Ron
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Radomski Norbert
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rubin Theodore Isaac
(1)
Sekerdej Maciej
(1)
Siek Stanisław (1930- )
(1)
Smolec Bożena
(1)
Sochacka Monika
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Trojan Kazimierz
(1)
Ulfik Iwona
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wilson Timothy D
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Węgliński Andrzej
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Temat
Agresywność
(48)
Psychologia społeczna
(13)
Dziecko
(9)
Uprzedzenia
(8)
Konformizm
(7)
Przemoc
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Uczucia
(7)
Grupy społeczne
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Gniew
(5)
Postawy
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Młodzież
(4)
Nauczyciele
(4)
Wychowanie
(4)
Kobieta
(3)
Miłość
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Ofiary przestępstw
(3)
Osobowość
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Dzieci
(2)
Gry i zabawy
(2)
Internet
(2)
Konflikt
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Kształcenie
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Popęd płciowy
(2)
Poznanie -- psychologia -- podręcznik akademicki
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Stres
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Antropologia kryminalna
(1)
Arteterapia
(1)
Autoprezentacja
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Ból
(1)
Charakter
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Etanol
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry komputerowe
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Komputery
(1)
Korupcja
(1)
Kryminologia
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Muzykoterapia
(1)
Narkomania
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odchudzanie
(1)
Odżywianie
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Perswazja
(1)
Policja
(1)
Policjanci
(1)
Poznanie
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Prostytucja
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Przestępstwo
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Czasopismo naukowe
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Terapia w teorii i praktyce wychowania resocjalizującego, 2. Agresja nieletnich jako problem terapeutyczny, 3. Cele, metody i organizacja badań, 4. Weryfikacja programów terapii ograniczającej agresywność i zwiększającej skłonności prospołeczne u skrajnych agresorów z zakładu poprawczego, 5. Weryfikacja programu terapii sprzyjającej rozwijaniu zdolności empatycznych u skrajnie agresywnych nieletnich z zakładu wychowawczego, 6. Weryfikacja programu pomocy terapeutycznej ofiarom agresji w zakładzie wychowawczym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja i reforma)
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Przemoc - analiza zjawiska: 1. Przemoc - próba analizy zjawiska, 2. Uwarunkowania przemocy w rodzinie, 3. Zjawisko przemocy w świadomości społecznej. Cz.II Rzeczywistość. Przemoc w rodzinie w środowisku miasta przemysłowego na przykładzie Jastrzębia zdroju: 4. Metodologiczne podstawy badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (21) 2002)
Nieregularnie
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji - zagadnienia podstawowe. 1. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji: Agresja (aggression) - co to jest?; Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji; Czy oprócz ofiary cierpi także agresor?; Czy agresja jest równa agresji?; Agresja: emocje czy rozum?; Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji?; W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja?; Czy agresja, przymus i przemoc to to samo?; Czy agresja jest tym samym co agresywność?; Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji?. 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji: Biologiczne teorie agresji; Agresja w ujęciu etologicznym; Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji - stanowisko socjobiologii; Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej - problem dziedziczenia. 3. Psychologiczne koncepcje agresji: Agresja jako destrukcyjny instynkt; Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji - agresji; Rola negatywnych afektów w regulacji agresji; Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych; Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa; Agresja jako przymuszający wpływ społeczny; Ogólny interakcyjny model agresji; Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne. Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami. 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru: Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów; Metody badania agresji - podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru; Wybrane metody badań nad agresją. 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży: Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego; Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania; Uwarunkowania socjodemograficzne agresji - mit czy rzeczywistość?; Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży; Sprawca i ofiara - dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary. 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności - propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji: Prezentacja modelu; Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji; Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań. Część III. Przejawy agresji - ponadczasowe problemy i nowe wyzwania. 7. Zachowania agresywne - klasyczna klasyfikacja zjawiska: Podział zachowań agresywnych; Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych. 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych - stary problem, nowe formy: Asertywność - technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie?; Cyberbullying - przemoc grupowa w nowej odsłonie; Mobbing - przemoc ukryta w zasadach grupy. 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki - agresja w późnej dorosłości: Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem; Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się; Zachowania agresywne wobec seniorów; Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości; Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją, 2. Składniki motywacji, 3. Głód i jedzenie, 4. Namiętność, miłość, sex, 5. Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania, 6. Czuwanie, spanie i marzenia senne, 7. Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych, 8. Agresja, przymus, złość, 9. Emocje i stres a zdrowie, 10. Emocje niespójne z celem (negatywne), 11. Emocje spójne z celem (pozytywne), 12. Od ciekawości do twórczości, 13. Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości, 14. Samoregulacja motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ja: Samoświadomość; Organizacja samowiedzy; Teorie podtrzymywania obrazu siebie; Samoocena; Motywy związane z obrazem siebie; Różnice kulturowe w Ja i tożsamości; 2. Poznanie społeczne: Wnioskowanie społeczne; Kategoryzacja społeczna; 3. Postawy: Geneza postaw; Postawy a zachowanie; Zmiana postaw; 4. Procesy grupowe: Grupy; Produktywność grupy; Przywództwo; 5. Wpływ społeczny: Normy społeczne; Konformizm; Wpływ mniejszości; Posłuszeństwo; Teoria wpływu społecznego; 6. Uprzedzenia: Uprzedzenia stare i nowe; Różnice indywidualne w podatności na uprzedzenia; Teorie międzygrupowe; Redukowanie uprzedzeń; 7. Agresja: Teorie agresji; Osobowe determinanty agresji; Sytuacyjne determinanty agresji; Rozhamowanie; Formy agresji w społeczeństwie; 8. Zachowanie prospołeczne: Co to jest zachowanie prospołeczne?; Geneza zachowań prospołecznych; Sytuacyjne determinanty pomagania; Determinanty pomagania związane z obserwatorem; Determinanty pomagania związane z dawcą pomocy; Otrzymywanie pomocy; 9. Afiliacja i atrakcyjność: Afiliacja; Atrakcyjność interpersonalna; 10. Przyjaźń i miłość: Przyjaźń; Związki romantyczne; Satysfakcja i zaangażowanie w związku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Dodruk 2. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe , 2013. - 635, [1] s. : rys., tab. ; 31 cm.
1.Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna; 2. Motywy społeczne; 3. Poznanie społeczne; 4. Przekonania społeczne; 5. Spostrzeganie osób; 6. Spostrzeganie siebie; 7. Samoocena; 8. Postawy; 9. Moralność; 10. Szczęście; 11. Wpływ społeczny; 12. Atrakcyjność; 13. Miłość; 14. Prospołeczność; 15. Agresja; 16. Konflikt społeczny; 17. Władza; 18. Grupa społeczna; 19. Stosunki międzygrupowe; 10. Kobiety i mężczyźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert ; przeł. Joanna Gilewicz. - Nowe wyd. popr. i uzupeł. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2012. - 543, [1] s. : rys., tab. ; 28 cm.
1. Wprowadzenie do psychologii społecznej; 2. Metodologia: Jak wyglądają badania psychologii społecznej; 3. Poznanie społeczne: Jak myślimy o świecie społecznym; 4. Spostrzeganie społeczne: Jak dochodzimy do zrozumienia innych ludzi; 5. Własne Ja: Rozumienie siebie w kontekście społecznym; 6. Potrzeba uzasadniania swoich zachowań; 7. Postawy i zmiany postaw: Oddziaływanie na myśli i uczucia; 8. Konformizm: Wpływ na zachowanie; 9. Procesy grupowe: Wpływ w grupach społecznych; 10. Atrakcyjność interpersonalna: Od pierwszego wrażenia do związków uczuciowych; 11. Zachowania prospołeczne: Dlaczego ludzie pomagają; 12. Agresja: Dlaczego krzywdzimy innych ludzi. Czy możemy temu zapobiec; 13. Uprzedzenia: Przyczyny i środki zaradcze; Jak psychologia społeczna może zmienić świat w trosce o zrównoważony rozwój; Psychologia społeczna a zdrowie; Psychologia społeczna a prawo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ja: Samoświadomość; Organizacja samowiedzy; Teorie podtrzymywania obrazu siebie; Samoocena; Motywy związane z obrazem siebie; Różnice kulturowe w Ja i tożsamości; 2. Poznanie społeczne: Wnioskowanie społeczne; Kategoryzacja społeczna; 3. Postawy: Geneza postaw; Postawy a zachowanie; Zmiana postaw; 4. Procesy grupowe: Grupy; Produktywność grupy; Przywództwo; 5. Wpływ społeczny: Normy społeczne; Konformizm; Wpływ mniejszości; Posłuszeństwo; Teoria wpływu społecznego; 6. Uprzedzenia: Uprzedzenia stare i nowe; Różnice indywidualne w podatności na uprzedzenia; Teorie międzygrupowe; Redukowanie uprzedzeń; 7. Agresja: Teorie agresji; Osobowe determinanty agresji; Sytuacyjne determinanty agresji; Rozhamowanie; Formy agresji w społeczeństwie; 8. Zachowanie prospołeczne: Co to jest zachowanie prospołeczne?; Geneza zachowań prospołecznych; Sytuacyjne determinanty pomagania; Determinanty pomagania związane z obserwatorem; Determinanty pomagania związane z dawcą pomocy; Otrzymywanie pomocy; 9. Afiliacja i atrakcyjność: Afiliacja; Atrakcyjność interpersonalna; 10. Przyjaźń i miłość: Przyjaźń; Związki romantyczne; Satysfakcja i zaangażowanie w związku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie do psychologii społecznej: Psychologia społeczna a nauki pokrewne; Psychologia społeczna a wartości; Wiedziałem to wszystko przedtem, czyli co różni psychologię społeczna od wiedzy potocznej; Jak uprawia się psychologię społeczną? Cz. I. Myślenie społeczne R. 2 „Ja” w rzeczywistości społecznej: Pojęcie „Ja”; Poczucie sprawstwa; Stronniczość w służbie ego; Autoprezentacja. R. 3 Sądy i przekonania społeczne: Wyjaśnianie zachowań innych; Ocenianie innych; Samospełniające się proroctwa; Wnioski. R. 4 Postawy a zachowanie: Czy postawy definiują zachowanie?; Czy zachowanie determinuje postawy?; Dlaczego zachowanie wpływa na postawy? R. 5 Poznanie społeczne a ludzki dobrostan: Tworzenie sądów klinicznych; Społeczne rozpoznawanie zaburzonych zachowań; Podejście psychologii społecznej do procesu terapii. Cz. II. Wpływ społeczny R. 6 Płeć, geny a kultura: Różnice i podobieństwa między płciami; Ewolucja zachowanie; Kultura a zachowanie; Wnioski. R. 7 Konformizm: Badania klasyczne; Kiedy ludzie się konformizują?; Dlaczego pojawia się konformizm?; Kto się konformizuje?; Przeciwstawianie się naciskom społecznym. R.8 Perswazja: Dwie strategie perswazji; Składniki perswazji; Studia przypadków w badaniach nad perswazją; Przeciwstawianie się perswazji: uodpornianie postaw. R. 9 Wpływ grupy: Czym jest grupa?; Facylitacja społeczna; Próżniactwo społeczne; Deindywidualizacja; Polaryzacja grupy; Myślenie grupowe; Wpływ mniejszości. R.10 Psychologia społeczna na Sali sądowej: Co wpływa na sądy; Sędziowie przysięgli jako jednostki; ława przysięgłych jako grupa; Między laboratorium a prawdziwym życiem: zainscenizowane a autentyczne rozprawy. Cz. III Relacje społeczne: R. 11 Uprzedzenia: nielubienie innych: Istota i siła uprzedzenia; Społeczne źródła uprzedzeń; Emocjonalne źródła uprzedzeń; Poznawcze źródła uprzedzeń. R. 12 Agresja: ranienie innych ludzi: Czym jest agresja? Teorie agresji; Uwarunkowania agresji; Zmniejszenie agresji. R. 13 Atrakcyjność a bliskość (intimacy): przynależność a dobrostan; Przyjaźń; Miłość; Podtrzymywanie bliskich więzi; Rozpad związku. R. 14 Altruizm: pomaganie innym: Dlaczego pomagamy?; kiedy pomożemy?; Komu pomagamy?; Jak zwiększać gotowość do działań pomocnych? R. 15 Konflikt i jego rozwiązywanie: Konflikt; Czynniki wpływające na rozwiązywanie konfliktu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Przemoc w społeczeństwie. Wybrane aspekty socjologiczne, 3. Niektóre uwarunkowania przemocy w Polsce. Aspekty socjologiczne, 4. Przemoc jako zjawisko społeczne, 5. Przemoc jako problem społeczny XXI wieku - analiza socjologiczna, 6. Kulturowo - społeczna "płeć" agresji. Perspektywa pedagogiczna, 7. Mobbing. Niektóre aspekty socjologiczne, 8. Mobbing jako forma przemocy. Społeczne tło występowania zjawiska w Polsce, 9. Przemoc w miejscu pracy, 10. Zespół dziecka potrząsanego (Shaken Baby Syndrome) jako jedna z form przemocy w rodzinie, 11. Wpływ postaw rodzicielskich na zachowania agresywne dzieci, 12.Poziom agresji wychowanków domów dziecka z doświadczeniem przemocy w rodzinie (komunikat z badań), 13. Proces formowania się osobowości osób wywodzących się z rodzin patologicznych. Socjologiczna charakterystyka badań., 14. Nauczyciel wobec zjawiska przemocy psychicznej w klasie szkolnej, 15. Działania WODN wspierające nauczyciela w pracy nad agresją, 16. Patologia społeczna i przemoc nieletnich. Wybrane aspekty socjologiczne, 17. Zjawisko agresji i przemocy w szkole a poziom edukacji, 18. Diagnoza agresji i przemocy wśród młodzieży liceum ogólnokształcącego - raport z badań przeprowadzonych w LO w Sieradzu, 19. Agresja w szkole podstawowej i gimnazjum. Wybrane aspekty socjologiczne, 20. Przemoc w szkole zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa uczniów, 21. Projekt tematów wychowania antynarkotykowego w programach nauczania I stopnia w szkołach podstawowych w Czechach i na Słowacji, 22. Obrazy przemocy w komiksach, 23. Przestępczość w sieci i jej wpływ na młodego człowieka. Wybrane aspekty socjologiczne, 24. Stowarzyszenie 'Azyl" Na Rzecz Pomocy Kobietom i Dzieciom Ofiarom Przemocy, 25. Przemoc w starości, 26. Zjawisko przemocy wśród żołnierzy zasadniczej służby wojskowej. Wybrane zagadnienia socjologiczne, 27. Formalne członkostwo a rzeczywiste uczestnictwo społeczne - problem marginalizacji społecznej, 28. Mediacje jako procedura umożliwiającą redukowanie przemocy i zachowań agresywnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Formacja / pod red. Krzysztof Drek, Mieczysław Kożuch, Kazimierz Trojan)
CZ.I Temperament : 1. Struktura i komponenty temperamentu, 2. Morfologia a temperament. Konstytucjonalizm, 3. Fizjologia a temperament, 4. Endokrynologia a temperament, 5. Podstawy neuroanatomiczne temperamentu, 6. Emocjonalność, 7. Agresja, 8. Seksualność (libido), 9. Poziom nastroju: tymiczność. CZ.II Charakter : 1. Podstawy charakterologii, 2. Klasyfikacje charakterów, 3. Charakterologia psychoanalityczna, 4. Główne cechy charakteru, 5. Zmysł moralny, 6. Otwartość na świat zewnętrzny (ekstrawersja-introwersja), 7. Poczucie własnej wartości, 8. Wyobraźnia, 9. Równowaga proporcji męskość-kobiecość, 10. Antynomia optymizm-pesymizm, 11. Antynomia dominacja-uległość, 12. Niektóre style zachowania z pogranicza normy i patologii. Cz.III Osobowość : 1. Teoria osobowości, 2. Dojrzałość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Refleksja pedagogiczna jako droga rozwoju zawodowego nauczyciela; Osobowościowe uwarunkowania nauki języka obcego; Czynniki modyfikujące przebieg okresu dorastania (poczucie alienacji i wsparcie społeczne); Problemy agresji uczniów w szkole; O autonomii tekstu literackiego w edukacji zintegrowanej; Aktualizacja treści literackich i artystycznej formy w teatrze dziecięcym (na przykładzie autorskiego opracowania musicalowej wersji bajki "Jaś i Małgosia" J. Brzechwy); Komputery, a nauczanie matematyki; Czynna ochrona płazów jako forma edukacji ekologicznej; Wyobraźnia plastyczna dzieci (twórcze relacje nauczyciel - uczeń w nauczaniu początkowym); Zastosowanie różnorodnych technik plastycznych w nauczaniu początkowym; Rola przedmiotu "technika z metodyką" w przygotowaniu do nauczania początkowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdz. I. Wprowadzający: I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości. II.Rzetelność i trafność metody badań psychologicznych. Rozdz. II. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: I. Kwestionariusz T. G. Grygiera, jako metoda badania struktury osobowości w ujęciu psychoanalitycznym: Elementy struktury osobowości w ujęciu psychoanalityków; Charakterystyka kwestionariusza T. G. Grygiera. II. Kwestionariusz G. Sterna, jako metoda badania osobowości w ujęciu H. A. Murraya: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Kwestionariusz G. Sterna, jako metoda badania osobowości, opartej na koncepcji H. A. Murraya. III. Kwerstionariusz G. Bergera jako metoda badania koncepcji osobowości w ujęciu R. Le Senne’a: Charakterystyka koncepcji typów charakteru R. Le Senne’a; Charakterystyka kwestionariusza G. Bergera. Rozdz. III. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: I. Charakterystyka wybranych koncepcji potrzeb psychicznych: Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu A. H. Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości R. B. Cattella; Koncepcja potrzeb J. P. Guilforda; Koncepcja funkcjonowania popędów w ujęciu J. Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych K. Obuchowskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych H. A. Murrraya. II. Kwestionariusz H. A. Murrraya i M. I. Steina, jako metoda badania potrzeb psychicznych. III. Test Apercepcji Tematycznej (TAT) jako metoda badania potrzeb otamowanych, utajonych. Rozdz. IV. Wybrane metody badania lęku i agresywności: I.Pojęcie leku i charakterystyka reakcji lękowych; Kwestionariusz J. Taylor; Arkusz samopoznania R. B. Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Ch. D. Spielbergera; Kwestionariusz do oceny reakcji lekowych, opracowane przez J. Wolpe; Skala pewności siebie; Kwestionariusz A. H. Bussa i A. Durkee, jako metoda badania agresywności. Rozdz. V. Test przymiotników G. H. Gougha i A. B. Heilbruna, jako metoda badania obrazu siebie: I. Struktura i rozwój obrazu siebie. II. Charakterystyka Testu Przymiotników G. H. Gougha i A. B. Heilbruna. Rozdz. VI. Wybrane metody badania postaw wartościujących i religijnych: I. Pojęcie i podziały postaw. II. Wybrane metody badania postaw wartościujących: Charakterystyka postaw wartościujących; Kwestionariusz Ch. Morrisa, jako metoda badania wyboru określonych wartości stylu życia; Kwestionariusz G. W. Allporta jako metoda badania postaw wartościujących. III. Wybrane metody badania postaw religijnych: Charakterystyka postaw religijnych; Charakterystyka skali do badania postaw religijnych, opracowanej przez W. Prężynę; Charakterystyka kwestionariusza do badań nad religijnością, opracowanego przez W. Piwowarskiego; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Telewizja i gry komputerowa jako czynnik oddziaływania na dzieci, 2. Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci : Oddziaływanie telewizyjnych obrazów przemocy w świetle literatury, Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci. 3. Wpływ "agresywnych" gier komputerowych na orientację wobec rzeczywistości : Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci w świetle literatury, Oddziaływanie "agresywnych" gier komputerowych na dzieci w świetle badań własnych, 4. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające wpływ przemocy medialnej na psychikę odbiorców, 5. Obrona przed szkodliwym wpływem przemocy w mediach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. I. Społeczne i osobowościowe uwarunkowania agresji wśród dzieci i młodzieży: 1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji; 2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów; 3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej; 4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów; 5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia; 6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia na zjawiskiem resilience); 7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczyciela; 8. Masmedia a agresywność dzieci; 9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych; 10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży; 11. Cechy temperamentalne w regulacyjnej teorii temperamentu a agresywna strategia radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; 12. Wymiar emocjonalny agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie. II. Przejawy i przeciwdziałanie agresji wśród dzieci i młodzieży: 13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów; 14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży; 15. Kozioł ofiarny w klasie – w poszukiwaniu psychologicznego portretu; 16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej; 17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży; 18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci; 19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I: Zachowania dewiacyjne współczesnej młodzieży. 1. Tendencje we współczesnej przestępczości młodzieży. 2. Główne interpretacje teoretyczne. Rozdział II: Temperamentalne uwarunkowania zróżnicowań zaburzeń w zachowaniu. 1. Biopsychiczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i niedostosowania społecznego. 2. Współczesne badania nad uwarunkowaniami biopsychicznymi. 3. Teoretyczne i operacyjne ujęcie zaburzeń w zachowaniu. 4. Zróżnicowania typologiczne zaburzeń: zachowania eksternalizacyjne i internalizacyjne. 5. Emocjonalność i kontrola wewnętrzna a typy zaburzeń. 6. Predyspozycje temperamentalne i wczesne oddziaływania rodzicielskie jako predyktory zaburzeń w zachowaniu. 7. Geneza zachowań agresywnych. 8. Empiryczna weryfikacja uwarunkowań zachowań agresywnych. Rozdział III: Grupowe uwarunkowania zjawisk dewiacyjnych. 1. Rola grupy rówieśniczej w etiologii zachowań dewiacyjnych. 2. Odrzucenie a wycofanie. Powiązania z problemami internalizacyjnymi. 3. Znęcanie się i wiktymizacja. 4. Negatywna socjalizacja w grupie rówieśniczej. 5. Procesy pośredniczące w oddziaływaniu czynników grupowych na indywidualne zachowania dewiacyjne. 6. Dewiacyjne grupy rówieśnicze a przestępczość. 7. Relacje w grupie rówieśniczej a przystosowanie społeczne w życiu dorosłym. 8. Zorganizowane grupy dewiacyjne w środowisku lokalnym. Rozdział IV: Odrzucenie dzieci z zaburzeniami w zachowaniu przez grupę rówieśniczą. 1. Reakcje rówieśników na przejawy zaburzeń w zachowaniu. 2. Zachowania agresywne i przemocowe jako efekt agresji wewnątrzrodzinnej i rówieśniczej. 3. Percepcja odrzucenia a rodzaje zaburzeń w zachowaniu. 4. Motywy zachowań agresywnych dzieci odrzuconych. 5. Agresja i odrzucenie przez grupę jako predyktory chronicznych zachowań dewiacyjnych. 6. Przyjaźń i przejawy agresji. 7. Samotność jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu i odrzucenia przez grupę rówieśniczą. Rozdział V: Pozytywny wpływ grupy rówieśniczej na readaptację dzieci agresywnych i odrzuconych. 1. Akceptacja w grupie rówieśniczej jako przeciwwaga negatywnych doświadczeń rodzinnych. 2. Grupa rówieśnicza jako wsparcie dla ofiar przemocy ze strony środowiska lokalnego. 3. Modyfikujący wpływ grupy rówieśniczej na skuteczność strategii adaptacyjnych stosowanych przez dzieci zaburzone w sytuacji stresu i wiktymizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Uświadomienie: Złość dezorganizuje moje życie; Dlaczego tak bardzo się złoszczę?; Dlaczego nie mogę przestać? Sześć głównych przyczyn życia w złości; Drabina złości i przemocy. Część II. Działanie: Złap rybę albo odetnij przynętę. Czas podjąć zobowiązanie; Schodzenie z drabiny – część 1: Koniec z groźbami i przemocą; Schodzenie z drabiny – część 2: Lepiej trzymaj gębę na kłódkę, dopóki nie nauczysz się mówić, jak trzeba; Możesz wierzyć lub nie, im nie chodzi o to, żeby cię zniszczyć; Żegnajcie, stare urazy; Ja też potrzebuję pomocy – rozdział dla partnerów osób uzależnionych od złości; Co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej