Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(25)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(22)
Autor
Dawidowicz Maria
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Burczyk Irena
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Dusza Bożena
(1)
Elliott Julian
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana (1978- )
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gębora Agnieszka Katarzyna
(1)
Hallada Marek
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzak Marta
(1)
Juszczyk-Rygałło Joanna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocór Maria
(1)
Kopsztejn Maria (1958- )
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kucyper Ewa
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Langier Cecylia
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nita Marek
(1)
Ordon Urszula
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Paździo Renata
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Place Maurice
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Radwańska Anna
(1)
Radzki Kacper
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Roskosz Alina
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Różyńska Małgorzata (1964- )
(1)
Selerzyńska-Martela Lidia
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skręt Rafał
(1)
Sochacka Izabela
(1)
Szurowska Beata
(1)
Urban Bronisław (1942-2014)
(1)
Urbańska Magda
(1)
Válková Hana (1943- )
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Waluś Roman
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wójtowicz Marek
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Łacina-Łanowski Artur
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Łysek Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
angielski
(2)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Uczniowie
(10)
Nauczanie początkowe
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dziecko
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(5)
Agresywność
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczyciele
(3)
Osobowość
(3)
Patologia społeczna
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
E-podręcznik
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kształcenie
(2)
Motywacja
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Poznanie
(2)
Przemoc
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agroturystyka
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Animaloterapia
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fonoholizm
(1)
Geografia (przedmiot szkolny)
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Harcerstwo
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura szkoły
(1)
Kuratela
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Artykuły
(3)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży: R. 1 Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; R. 2 Zaburzenia zachowania; R. 3 Zaburzenia depresyjne; R. 4 Myśli i tendencje samobójcze; R. 5 Zaburzenia lękowe; R. 6 Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; R. 7 Zaburzenia odżywiania; R. 8 Zespół stresu pourazowego; R. 9 Wykorzystanie seksualne; R. 10 Płodowy zespół alkoholowy; R. 11 Zaburzenia więzi; R. 12 Choroba tikowa; R. 13 Mutyzm; R. 14 Zaburzenia rozwoju językowego; R. 15 Zaburzenia sensoryczne; R. 16 Odmowa chodzenia do szkoły. Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania: R. 17 Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie; R. 18Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi; R. 19 Asystent nauczyciela w klasie; R. 20 Psychoterapia; R. 21 Socjoterapia; R. 22 Trening Zastępowania Agresji; R. 23 Praca z rodzicami; Dodatek: Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach; Formy wsparcia dziecka w pigułce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć tajemnicę autyzmu. Z perspektywy poznawczych koncepcji psychologicznych; Twórcze sposoby realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście specyfiki funkcjonowania uczniów z autyzmem; W kierunku interkacyjnej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej; Zabawa w procesie diagnozy i terapii małego dziecka z autyzmem; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem; Trening w zakresie teorii umysłu; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i społecznych uczniów z autyzmem; Stymulowanie rozwoju emocjonalnego u osób z autyzmem; Przygotowanie dziecka z autyzmem do uczestnictwa w edukacji; Katecheze i przygotowanie do życia sakramentalnego uczniów z autyzmem i sprzężonymi niepełnosprawnościami; Przygotowanie młodzieży z autyzmem do okresu dorastania. Analiza teoretyczna i doświadczenia praktyczne; Przygotowanie młodzieży z autyzmem do podejmowania aktywności zawodowej; Klub Aktora - współtworzenie sztuki. Przestrzeń dla osób z autyzmem; Modyfikacja trudnych zachowań u dzieci i młodzieży z autyzmem; Adaptacja programu "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców" do potrzeb rodziców dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wokół teorii nauczania i wychowania najmłodszych: Problemy edukacji wczesnoszkolnej w nowej przestrzeni społeczno-kulturowej; Rola i znaczenie język w edukacji; Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II; Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu); Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów; 2. O rozwoju sfery poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym: Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto"; Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform; Rodzina a bezrobocie; Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. O kształtowaniu cech osobowości najmłodszych dzieci: Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna; Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej; Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym; Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia; Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4. Warunek nauczyciela i wychowawcy przyszłego czasu: O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka; 5. Przeszkody na drodze ku doskonałości: Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych i ich socjalizacja; Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjnych dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji; Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Ogólne zasady pracy z uczniem podczas terapii pedagogicznej: Metoda Dobrego Startu; Zastosowanie Metody Dobrego Startu; Rozdział II. Początki: Jak rozpocząć naukę czytania?; Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania; Jak przygotować dziecko do nauki pisania?; Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem; Rozdział III. Funkcje wzrokowe – scenariusze; Rozdział IV. Funkcje słuchowo-językowe; Rozdział V. Koordynacja wzrokowo-ruchowa; Rozdział VI. Scenariusze zajęć: Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje; Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz; Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj; Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry; Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki; Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych; Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć: „Opowiedz mi...!”; Rozdział VII. Programy rewalidacji: Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem; Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem; Program rewalidacji dla ucznia z afazją; Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Rozdział VIII. Zamiast zakończenia: Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom; Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne); Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zjawisko agresji; 2. Rodzina jako jeden z możliwych czynników sprzyjających powstawaniu zachowań agresywnych; 3. Charakterystyka dzieci w młodszym szkolnym; 4. Muzykoterapia jako czynnik poprawy jakości życia; 5. Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) jako oryginalna forma muzykoterapii wychowawczej; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Opis badań i analiza zachowań dzieci uczestniczących w eksperymencie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Miejsce dysleksji wśród zaburzeń; 2. Wybrane osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji w kontekście przystosowania; 3. Założenia metodologiczne; 4. Samoocena badanych uczniów; 5. Status socjometryczny badanych uczniów; 6. Zaburzenia w zachowaniu u badaniu uczniów; 7. Omówienie wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapeutyczne wartości zajęć z udziałem zwierząt- rys historyczny; Pies terapeuta; Wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych: 1. Organizacja i przebieg zajęć; 2. Ćwiczenia wspomagające rozwój apercepcji; 3. Ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną; 4. Ćwiczenia rozwijające samodzielność; 5. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową i koordynację ruchowo-wzrokową; 6. Ćwiczenia doskonalące umiejętność liczenia; 7. Ćwiczenia wspomagające umiejętność syntezy i analizy; 8. Ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikacji; 9. Ćwiczenia wspomagające umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów; 10. Ćwiczenia wspomagające myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwój umiejętności przewidywania; 11. Ćwiczenia wspomagające rozwój mowy; Rytmy w rozwoju dziecka; Elementy dogoterapii w organizowaniu zabaw dziecięcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Przygotowanie do edukacji szkolnej: Pedagogika przedszkolna. Teraźniejszość - przyszłość - aspekty zmian; Adaptacja dziecka do warunków szkolnych; Świadomość ekologiczna sześciolatków - doniesienie z badań; II. Kadra pedagogiczna w procesie kształcenia małego dziecka; Opinie nauczycieli o możliwościach oddziaływania własnym przykładem we wczesnej edukacji; Hierarchia wartości studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie; III. Wychowanie i kształcenie w klasie szkolnej; Kultura klasy szkolnej jako przestrzeń stymulowania rozwoju twórczej aktywności werbalnej dzieci na etapie wczesnej edukacji; Indywidualizacja pracy młodszych uczniów w teorii i praktyce; IV. Rozwój językowy dziecka w młodszym wieku szkolnym; Sensy świata zamknięte w słowach. Metaforyka dziecięcych wypowiedzi; Językowe determinanty rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym; V. Wspomaganie rozwoju małego dziecka: Opieka logopedyczna w wybranych placówkach przedszkolnych - doniesienie z badań; Metoda Alfreda Tomatisa w stymulacji głosu i mowy dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej