Sorting
Source
Książki
(18)
Form of Work
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
only on-site
(12)
available
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(12)
Author
Lasota Agnieszka
(2)
Paszkowska Małgorzata
(2)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Cichosz Adam
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Jaroszewska-Choraś Dagmara
(1)
Jońca Dominika
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kilińska-Pękacz Agnieszka
(1)
Kotowski Artur
(1)
Lasota Adam
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Lubrańska Anna
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Mistygacz Michał
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Staszak Alfred
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szustakiewicz Przemysław
(1)
Wedeł-Domaradzka Agnieszka
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Wszołek Roksana
(1)
Zelek Leszek
(1)
Year
2020 - 2025
(18)
Time Period of Creation
2001-
(17)
Country
Poland
(18)
Language
Polish
(18)
Audience Group
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Subject
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Arteterapia
(2)
Opieka społeczna
(2)
Orzecznictwo
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Praca
(2)
Prawo karne
(2)
Prawo pracy
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Aborcja
(1)
Baby boomers
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
COVID-19
(1)
Centralne Biuro Antykorupcyjne
(1)
Choreoterapia
(1)
De lege ferenda
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Dokumentacja
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Eksmisja
(1)
Europejska Konwencja Praw Człowieka
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Fizjoterapia
(1)
Handel ludźmi
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Islam
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kapłaństwo kobiet
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kara śmierci
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kontrola parlamentarna
(1)
Kosmetolodzy
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Lekarze medycyny pracy
(1)
Luka płacowa
(1)
Macierzyństwo
(1)
Medycyna pracy
(1)
Metody badawcze
(1)
Mieszkania socjalne
(1)
Mobbing
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Młodociane matki
(1)
Naruszenie prawa
(1)
Nastolatki
(1)
Niezależność sądu (prawo)
(1)
Nowe Zarządzanie Publiczne
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Ochrona informacji niejawnych
(1)
Ochrona życia poczętego
(1)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Ograniczenie władzy rodzicielskiej
(1)
Okup
(1)
Osobowość
(1)
Podejrzany
(1)
Pokolenie X
(1)
Pokolenie Y
(1)
Pokolenie Z
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca zdalna
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracoholizm
(1)
Pracownicy
(1)
Prawa kobiet
(1)
Prawa reprodukcyjne
(1)
Prawo
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo islamskie
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prawo medyczne
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo porównawcze
(1)
Prawodawstwo
(1)
Prokuratorzy
(1)
Prokuratura
(1)
Prokuratura Europejska
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Subject: time
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(9)
Bliski Wschód
(1)
Europa
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krzywaniec (woj. lubuskie, pow. zielonogórski, gm. Nowogród Biebrzański)
(1)
Niemcy
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(11)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Psychologia
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
18 results Filter
Book
In basket
Zielone zarządzanie ludźmi : green HRM / Marek Bugdol, Izabela Stańczyk. - Warszawa : Difin Sp. z o.o., 2021. - 166, [2] strony : rysunki, tabele ; 24 cm.
Wstęp Część I. ŚWIADOMOŚĆ ŚRODOWISKOWA I ZACHOWANIA PROŚRODOWISKOWE Rozdział 1. Zachowawcze problemy zarządzania ludźmi 1.1. Świadomość środowiskowa pracowników 1.2. Zachowania prośrodowiskowe 1.3. Kształtowanie świadomości i zachowań prośrodowiskowych 1.4. Zachowania nieetyczne szkodzące środowisku 1.5. Problem zachowań nieetycznych proorganizacyjnych 1.6. Możliwości ograniczania zachowań nieetycznych Część II. PROCESY ZIELONEGO ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (GREEN HRM) Rozdział 2. Procesy HR a Green HRM 2.1. Komponenty zielonego zarządzania zasobami ludzkimi 2.2. Zielona rekrutacja i selekcja 2.3. Zielona adaptacja i socjalizacja 2.4. Zielone postrzegane wsparcie organizacyjne 2.5. Zielone miejsca pracy; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków i tabel.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
Nota edytorska; Wstęp; Rozdział I. Emocje 1.1. Zewnętrzny i wewnętrzny wyraz emocji 1.2. Emocje w procesach myślenia, spostrzegania, pamięci, autosugestii 1.3. Impulsy z otoczenia, zmysł doskonalenia 1.4. Emocje towarzyszące osiąganiu celu 1.5. Czas i przestrzeń. Znaczenie emocji, doznań i przeżyć 1.6. Nieodłączne – egzystencjalnie pozytywne i negatywne emocje 1.7. Seks i emocje Rozdział II. Inteligencja emocjonalna 2.1. Znaczenie cech osobowości – osobowość emocjonalnie dojrzała. Postawy i zachowania 2.2. Intelekt w racjonalnym zarządzaniu emocjami 2.3. Źródła twórczej aktywności i kreatywności. Podłoże emocjonalne 2.4. Empatia – wrażliwość na sygnały otoczenia – wzajemność, życzliwość, tolerancja 2.5. Naturalne i standardowe przejawy inteligencji emocjonalnej 2.6. Człowiek – organizacja, zmysł koncentracji uwagi, świadomość, doskonalenie i postęp Rozdział III. Zarządzanie emocjami 3.1. Wrażliwość intelektualna – aspekt czasu i przestrzeni 3.2. Predyspozycje i niedomagania zarządcze 3.3. Orientacja na ponadprzeciętność 3.4. Napięcia, spory, konflikty i towarzyszące temu emocje 3.5. Samokontrola postaw i zachowań. Samoświadomość 3.6. Emocje – nieodłączne funkcje życiowe ustroju Rozdział IV. Styl życia. Samodoskonalenie, samorealizacja 4.1. Wiedza, umiejętności, doświadczenie, nawyki 4.2. Twórcza aktywność w organizacji. Przejawy i efekty 4.3. Zdrowie i bezpieczeństwo – wartości najwyższe 4.4. Efekty zarządzania emocjami na tle zmienności sytuacyjnej Rozdział V. Autorefleksje – rozważania towarzyszące 5.1. Emocje – nieodłączne w osiąganiu postępu i rozwoju 5.2. Próba autorefleksji. Strach czy odwaga 5.3. Warunki ekstremalne, nadmierne emocje, napięcia, temperament; Zakończenie; Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
Wstęp; Rozdział I Kryteria i sposoby rozumienia dojrzałości osobowości z perspektywy różnych ujęć interpretacyjnych; Rozdział II Fazowość i etapowość rozwoju jako kryterium dojrzałości osobowości w świetle wybranych propozycji; Rozdział III Dobrostan jako podstawowe kryterium dojrzałości; Rozdział IV Moralna osobowość jako kryterium jej dojrzałości; Rozdział V Specyfika bytu ludzkiego fundamentem analizy dojrzałości; Rozdział VI Dojrzała osobowość z perspektywy autorskiego podejścia personalistycznego; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i rysunków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Kobieta i prawo / redakcja naukowa Dagmara Jaroszewska-Choraś, Agnieszka Kilińska-Pękacz, Agnieszka Wedeł-Domaradzka. - Stan prawny na 20.06.2022 r. - Warszawa : Difin Sp. z o.o. , 2023. - 735, [1] strona : tabele, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Część I. Prawa kobiet w relacjach cywilnych i administracyjnych: 1. Eksmisja kobiety ciężarnej; 2. Prawo do przerwania ciąży a dobra osobiste; 3. Powrót do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego – analiza rozwiązań prawnych na tle doświadczeń wybranych urzędów stanu cywilnego; 4. Działanie lub zaniechanie matki jako źródło szkody prenatalnej; 5. Funkcjonowanie domów samotnych matek w kontekście zadań własnych samorządu terytorialnego; 6. Majątek osobisty a majątek wspólny małżonków w trakcie obowiązywania ustawowej wspólności majątkowej; 7. Prawo dziecka do życia z obojgiem rodziców w sytuacji rozpadu rodziny; 8. Zmiana płci w świetle prawa administracyjnego. Część II. Kobiety na rynku pracy: 9. Prawa kobiet do zatrudniania i wynagradzania; 10. Szklany świat w aksamitnym getcie, czyli słów kilka o kobietach na rynku pracy; 11. Przedsiębiorcza kobieta versus ZUS w zakresie kwestionowania podstawy wymiaru składek przez organ rentowy w przypadku choroby i macierzyństwa; 12. Dyskryminacja w miejscu pracy ze względu na płeć; 13. Kiedy kobieta służy kobiecie. Aspekty prawne wykonywania zawodu kosmetologa; 14. Dyskryminacja płacowa kobiet. Część III. Prawa kobiet związane z prokreacją, ciążą, macierzyństwem i opieką okołoporodową: 15. Konflikty interesów w sprawach dotyczących przerywania ciąży w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Praw Człowieka; 16. Analiza porównawcza sytuacji matek wychowujących dziecko w zakładzie karnym i w zakładzie poprawczym. Postulaty de lege lata i lege ferenda; 17. Prawo kobiet w trudnej sytuacji życiowej do schronienia oraz wsparcia w domach dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży; 18. Prawny standard opieki okołoporodowej w podmiotach leczniczych w perspektywie praktycznej; 19. Opowieści kobiet karmiących piersią w grupach na Facebooku na temat ich doświadczeń w kontekście obowiązku wykonywania zawodu lekarza i położnej zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej; 20. Urlop rodzicielski; 21. Transgraniczne dochodzenie roszczeń deliktowych z tytułu wrongful conception i wrongful birth; 22. Macierzyństwo w warunkach izolacji więziennej. Część IV. Prawa kobiet w życiu społecznym i politycznym: 23. Zakaz dyskryminacji z uwagi na płeć w audycjach telewizyjnych a zagrożenie rozwoju małoletniego widza; 24. O parlamentarnej i medialnej reprezentacji Polek – analiza udziału kobiet w telewizyjnych programach publicystycznych na tle liczby posłanek i senatorek w latach 1989-2019; 25. Prawa kobiet – jak kobiety na przestrzeni wieku walczyły o swoje prawa w Polsce; 26. Sytuacja prawna kobiet na Bliskim Wschodzie; 27. Uwarunkowania cywilizacyjne płonących stosów; 28. Status prawny kobiety w Kościele katolickim; 29. Poglądy przedwojennych badaczek polityki społecznej w odniesieniu do prawa. Część V. Kobiety jako ofiary i sprawczynie przestępstw: 30. Dzieciobójstwo – między racjonalnością a fikcją. Uwagi o zasadności typizacji art. 149 w obowiązującym Kodeksie karnym; 31. Procesowe aspekty spraw o znęcanie się nad osobą najbliższą – zagadnienia wybrane; 32. Kobiety podejrzane o przestępstwa w świetle analizy statystyk Policji; 33. Kobieta jako ofiara przemocy domowej; 34. Aborcja i kara śmierci a koncepcje ochrony życia; 35. Zgwałcenie kobiety w ciąży; 36. Kobieta jako ofiara przestępstwa znęcania się nad osobą najbliższą; 37. Kuchenne zabójstwo – gdy kobita staje się katem. Wybrane aspekty prawne, kryminologiczne i wiktymologiczne; 38. Prawnokarne i kryminologiczne aspekty przestępczości nieletnich dziewcząt w Polsce; 39. Kobieta w sprawie o porwanie dla okupu – kilka uwag; 40. Analiza zjawiska przestępczości i struktury populacji kobiet przebywających w jednostkach penitencjarnych; 41. Kobiety jak ofiary handlu ludźmi – zagadnienia wybrane; 42. Aborcja w Polsce w ujęciu kryminologicznym; 43. Przesłuchanie kobiety w trybie art. 185c k.p.k. a realizacja prawa do obrony; 44. Kobieta jako ofiara przestępstw motywowanych kulturowo ze szczególnym uwzględnieniem zabójstw honorowych. Aspekty prawnokarne i kryminologiczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie; Rozdział 1 Metodologia analizy legislacyjnej; 1.1. Analiza legislacyjna jako przedmiot jurysprudencji; 1.2. Pojęcie modelu w naukach prawnych; 1.3 Analiza legislacyjna w świetle empirycznych badań prawoznawstwa; Rozdział 2 Model analizy legislacyjnej; 2.1. Założenia ogólne; 2.2. Narzędzia badawcze i dobór próby; 2.3. Operacjonalizacja zmiennych wyjaśniających w modelu analizy legislacyjnej; Rozdział 3 Metodyka analizy legislacyjnej; 3.1. Komponenty metodyki analizy legislacyjnej; 3.2. Baza danych, eksperci, narzędzia informatyczne; 3.3. Zastosowania modelu analizy legislacyjnej; Zakończenie; Wykaz literatury powołanej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 340 (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie; Depresja. Co czujesz? Co pomaga? Karta pokazowa; Depresja. Co czuję?; Ja i moje problemy; List do siebie; Moje życie obecnie; Moje życie w przyszłości; Jak zmienić myślenie? Karta pokazowa; Moje negatywne myśli. To nie fakty!!!; Pozytywne myślenie; Zmiana; Myśli moje i innych; Moje cele w życiu; 8 kroków do pokonania depresji. Karta pokazowa; Najlepsze Ja; Przemoc to… Karta pokazowa; Czy doświadczam przemocy?; Myśli – emocje – zachowania; Moja złość, mój lęk; Osoba stosująca przemoc. Karta pokazowa; Złość – agresja – przemoc; Moje pozytywne/negatywne strony; Jak często stosuję wybrane strategie radzenia sobie ze złością?; Jak sobie poradzić z cyberprzemocą? Karta pokazowa; Czy stosuję cyberprzemoc?; Zanim „coś” wrzucisz do sieci. Karta pokazowa; Czy potrafię chronić się przed cyberprzemocą?; Jesteś świadkiem przemocy? Karta pokazowa; Moje strategie antyprzemocowe; Etapy żałoby. Karta pokazowa; Na pożegnanie – dziękuję; Moja żałoba – objawy; W pamięci na zawsze; List do…; Tęsknię…; Pamiętam… Dziękuję; Moje wspomnienia; Jak sobie poradzić z żałobą? Karta pokazowa; Co mówić, a czego nie mówić osobie w żałobie; Wymień 2 rzeczy, które… Gra planszowa; Moje TOP wartości; Moje sukcesy; Czy lubię siebie?; Ja – Ja; Ja – szkoła; Ja – inni; Moje zainteresowania; Moje mocne i słabe strony; Jak się widzę za 10 lat?; Co dziś czujesz?; Złote zasady rozwoju umiejętności emocjonalno-społecznych nastolatków. Karta pokazowa; SMS wdzięczności; Doceniam moje życie; Słoik wdzięczności; Doceniam; Życzliwość i empatia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Wstęp; Część I. Ustanawianie własnej tożsamości. Cielesność i seksualność dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną; Część II. Uzgadnianie własnej dorosłości. Arteterapia w przestrzeni wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia / Anna Lubrańska. - Wydanie 3 Zaktualizowane i rozszerzone. - Warszawa : Difin Sp. z o.o. ; 2023. - 326 stron ; 23 cm.
Wprowadzenie. 1. Człowiek w pracy, czyli o uwarunkowaniach realizacji roli zawodowej; 2. Praca i pracownik wobec współczesnych wyzwań zawodowych; 3. Środowisko pracy przestrzenią dla aktywności zawodowej; 4.Praca wobec ryzyka i zagrożeń dobrostanu pracownika; 5. Stres w pracy; 6. Pracując z innymi, czyli w kierunku społecznego obrazu pracy; 7. Motywacja w pracy; 8. Satysfakcja z pracy; 9. Współczesny rynek pracy- zróżnicowanie pokoleniowe; 10. Między teorią a praktyką; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Wstęp; I. Zarządzanie zasobami ludzkimi w dobie przemian: Sztuczna inteligencja kreatorem nowego wymiaru zarządzania kapitałem ludzkim; Znaczenie zaufania w zarządzaniu zasobami ludzkimi - wybrane aspekty; Ewolucja podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w Modelu EFQM; Przywództwo etyczne jako kryterium doboru osób przez zarządzających w organizacjach społecznie odpowiedzialnych. Badania pilotażowe; Wpływ kluczowych wartości przedsiębiorstwa na produktywność i efektywność kapitału ludzkiego; II. Rozwijanie kapitału ludzkiego - wymiana wiedzy i nauczanie na odległość: Kierunki zmian w inwestycjach w kapitał ludzki - studia wprowadzające; Zmiany na rynku szkoleń w Polsce - wybrane zagadnienia; Kompetencje menedżerów a transfer wiedzy w obszarze ZZL - wyniki badań z przedsiębiorstw międzynarodowych; Percepcja możliwość i uczenia się przez całe życie a zaangażowanie w pracę pracowników dziekanatów; Podnoszenie efektywności organizacji przy wykorzystaniu kapitału intelektualnego na przykładzie firmy telekomunikacyjnej; III. Pandemia COVID-19 - wyzwania dla ZZL: Społeczno-kulturowe konsekwencje pandemii w obszarze aktywności zawodowej w Polsce a strategie personalne; Praca zdalna w trakcie pandemii COVID-19 oraz wyzwania przyszłości; Polskie start-upy w dobie pandemii COVID-19 w aspekcie zarządzania zasobami ludzkimi; Praca zdalna w warunkach pandemii COVID-19. Wyniki badania satysfakcji pracowników na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa; Praca zdalna a wypalenie zawodowe; IV. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich: Antecedencje zarządzania pokoleniowego w sektorze ochrony zdrowia; Wewnątrzpokoleniowy transfer wiedzy między baby boomersami pracującymi zdalnie na przykładzie szkół zawodowych; Wykluczenie cyfrowe osób starszych jako determinanta wdrażania koncepcji e-ZZL; Sytuacja kobiet na polskim rynku pracy w świetle koncepcji zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich; Propozycja wartości pracodawcy (EVP) z perspektywy przedstawicieli pokoleń współistniejących na polskim rynku pracy - refleksje z badań; Postrzeganie i ocena starszych pracowników w polskich organizacjach - wyniki badań; V. Kształcenie i dokształcanie w nowych uwarunkowaniach: Negatywne skutki zdalnego kształcenia studentów w dobie COVID-19; Postcovidowa wizja pracy nauczyciela akademickiego w przyszłości; Założenia koncepcji Young Human Resources; Przywództwo edukacyjne - nowe wyzwanie dla dyrektorów polskich szkół; VI. Zarządzanie zasobami ludzkimi - wymiar praktyczny: Partycypacja pracownicza w polskich młodzieżowych klubach sportowych a efektywność pracy trenera i instruktora sportu; Zarządzanie relacjami z interesariuszami w społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstwach rodzinnych; Sukcesja jako proces włączania kolejnej generacji rodziny do przedsiębiorstwa; Wizerunek organizacji w sieci jako element employer brandingu; Proces doboru kadr w polskich organizacjach w ocenie pracowników; Budowanie marki osobistej a zatrudnialność - wyniki systematycznego przeglądu literatury; Pozyskiwanie i adaptacja pracowników w przedsiębiorstwach na podstawie zrealizowanych badań; Zrównoważona praca z nowoczesnymi technologiami - cyfrowy dobrostan pracowników; Błąd w organizacji - sposoby postrzegania i radzenia sobie z nim; Promocja zdrowego stylu życia pracowników jako ważnego elementu zrównoważonego rozwoju; Zastosowanie metody analizy ruchu człowieka do badania dobrostanu fizycznego pracowników.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział 1. Determinanty ustrojowe modeli prokuratury: analiza porównawcza na przykładzie państw Unii Europejskiej; Rozdział 2. Dysfunkcjonalność zasady jednolitości prokuratury w Polsce – potrzeba redefinicji; Rozdział 3. Prawne gwarancje niezależności prokuratora; Rozdział 4. Kultura organizacyjna prokuratury – zagadnienia ogólne; Rozdział 5. Czy prokurator jest gwarantem bezpieczeństwa wewnętrznego państwa oraz porządku publicznego?; Rozdział 6. Czy de lege lata prokurator zawsze jest odpowiedzialny za postępowanie sądowe? Kilka uwag w odniesieniu do zasad organizacyjnych prokuratury w związku ze zmianami w kodeksie postępowania karnego; Rozdział 7. Prokurator jako gwarant legalizmu czynności operacyjno-rozpoznawczych; Rozdział 8. Prokurator w modelu interakcji postępowania przygotowawczego i postępowania jurysdykcyjnego – status quo i status futurus; Rozdział 9. Między legalizmem a oportunizmem – pragmatyzm procesowy jako środek usprawnienia postępowania karnego; Rozdział 10. Odpowiedzialność służbowa prokuratorów – między prewencją a represją; Rozdział 11. Skutki nominacji prokuratorskich last minute; Rozdział 12. Standardy orzecznictwa europejskiego odnoszące się do prawa karnego i sposobu funkcjonowania prokuratury; Rozdział 13. Polska w Prokuraturze Europejskiej – nowe perspektywy; Rozdział 14. Prokuratura Europejska w Niemczech; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 347.97/.99 (1 egz.)
Book
In basket
Wykaz aktów prawnych o podstawowym znaczeniu dla medycyny pracy; Wstęp; Rozdział 1. System ochrony zdrowia w Polsce 1.1. Model systemu ochrony zdrowia 1.2. Świadczenia gwarantowane świadczeniobiorcom 1.3. Rozwój i podstawy prawne funkcjonowania medycyny pracy Rozdział 2. Organizacja i zadania służby medycyny pracy 2.1. Jednostki organizacyjne i personel służby medycyny pracy 2.2. Zadania służby medycyny pracy 2.3. Dokumentacja służby medycyny pracy Rozdział 3. Ochrona zdrowia pracujących jako zadanie pracodawcy 3.1. Podstawowe obowiązki pracodawcy 3.2. Szczególne obowiązki pracodawcy 3.3. Badania profilaktyczne pracowników Rozdział 4. Badania lekarskie i orzecznictwo medycyny pracy 4.1. Badania lekarskie uczniów, słuchaczy, studentów 4.2. Badania lekarskie pracowników 4.3. Badania lekarskie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, kierowców, inspektorów transportu drogowego 4.4. Badania lekarskie sędziów, prokuratorów, kuratorów i komorników sądowych 4.5. Badania lekarskie pracowników ochrony, detektywów i strażników gminnych 4.6. Badania osób ubiegających się o pozwolenie na broń 4.7. Badania lekarskie skazanych 4.8. Badania sanitarno-epidemiologiczne 4.9. Urlopy dla poratowania zdrowia 4.10. Rozpoznawanie i stwierdzanie chorób zawodowych; Bibliografia; Wykaz tabel, wykresów i wzorów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Zawody medyczne ustawowo regulowane w Polsce / Małgorzata Paszkowska. - Stan prawny na dzień 1.05.2024 r. - Warszawa : Difin Sp. z o.o. , 2024. - 263 strony ; 24 cm.
Zawiera: Rozdział I. Diagności laboratoryjni: 1.1. Prawo i zakres wykonywania zawodu; 1.2. Standardy wykonywania zawodu i kształcenie podyplomowe; 1.3. Samorząd zawodowy. Rozdział II. Farmaceuci: 2.1. Prawo i zakres wykonywania zawodu, 2.2. Standardy wykonywania zawodu i kształcenie podyplomowe; 2.3. Samorząd zawodowy. Rozdział III. Fizjoterapeuci: 3.1. Prawo i zakres wykonywania zawodu; 3.2. Standardy wykonywania zawodu i kształcenie podyplomowe; 3.3. Samorząd zawodowy. Rozdział IV. Lekarze i lekarze dentyści: 4.1. Prawo i zakres wykonywania zawodu; 4.2. Standardy wykonywania zawodu i kształcenie podyplomowe; 4.3. Samorząd zawodowy. Rozdział V. Pielęgniarki i położne: 5.1. Prawo i zakres wykonywania zawodu; 5.2. Standardy wykonywania zawodu i kształcenie podyplomowe; 5.3. Samorząd zawodowy. VI. Ratownicy medyczni: 6.1. Prawo i zakres wykonywania zawodu; 6.2. Standardy wykonywania zawodu i kształcenie podyplomowe; 6.3. Samorząd zawodowy. VII, Inne zawody medyczne regulowane ustawowo: 7.1. Rodzaje i zakres wykonywania poszczególnych zawodów; 7.2. Dostęp do wykonywania zawodu i standardy jego wykonywania. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Wprowadzenie Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej 1.1. Zasady porozumiewania się w rodzinie 1.2. Rodzina jako system wzajemnej komunikacji 1.3. Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych 2.1. Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych 2.2. Wzbudzanie sympatii 2.3. Atrakcyjność interpersonalna 2.4. Sygnały głosowe 2.5. Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych 2.6. Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie 3.1. Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie 3.2. Relacje szkodliwe dla dzieci 3.3. Komunikacja zaniedbująca dzieci Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną 4.1. Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin 4.2. Metafory problemów rozwojowych rodziny 4.3. Metafory relacji wewnątrzrodzinnych Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych 5.1. Kamienie milowe w życiu rodziny 5.2. Dynamika relacji w rodzinie 5.3. Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości 5.4. Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie 6.1. Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne 6.2. Style wadliwej komunikacji w rodzinie 6.3. Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych 7.1. Symbole genogramu 7.2. Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej 7.3. Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych 8.1. Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie 8.2. Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny 8.3. Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie; Podsumowanie i konkluzje; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis ramek.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Wstęp; 1. Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością: Integracja sensoryczna; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki; 2. Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka: Masaż Shantala Specjal Care; Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym; Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów; 3. Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu: Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne; Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu; Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka; Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku; 4. Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych; Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji; 5. Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością: Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Służby specjalne jako przedmiot nauk o bezpieczeństwie i nauk prawnych: 1.1. Służby specjalne jako przedmiot nauk o bezpieczeństwie; 1.2. Pojęcie służb specjalnych w prawie; 1.3. Funkcje i klasyfikacja służb specjalnych. Rozdział 2. Pojęcie prawa służb specjalnych: 2.1. Podstawy wyodrębnienia prawa służb specjalnych jako dziedziny prawa administracyjnego; 2.2. Przedmiot prawa służb specjalnych; 2.3. Podmioty prawa służb specjalnych. Rozdział 3. Służby specjalne jako organ pozyskiwania i ochrony informacji: 3.1. Zbieranie i analiza informacji; 3.2. Ochrona informacji niejawnych; 3.3. Ochrona bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych. Rozdział 4. Służby specjalne jako organ prewencyjny i procesowy: 4.1. Rodzaje przestępstw, do których ścigania są powołane służby specjalne; 4.2. Uprawnienia operacyjno-rozpoznawcze i dochodzeniowo-śledcze; 4.3. Działania antyterrorystyczne. Rozdział 5. Służby specjalne jako organ kontrolny: 5.1. Uprawnienia kontrolne CBA; 5.2. Uprawnienia kontrolne związane zabezpieczeniem informacji niejawnych; 5.3. Inne uprawnienia kontrolne. Rozdział 6. Służby specjalne jako organ wykonujący inne czynności z zakresu administracji publicznej: 6.1. Udział służb specjalnych w regulowaniu administracyjnoprawnej sytuacji osób fizycznych; 6.2. Uprawnienia służb specjalnych w sprawach z zakresu administracyjnoprawnej regulacji gospodarki; 6.3. Działania służb specjalnych w sytuacjach kryzysowych i stanach nadzwyczajnych. Rozdział 7. Służby specjalne jako organ zatrudniający: 7.1. Stosunki służbowe w cywilnych służbach informacyjno-wywiadowczych; 7.2. Stosunki służbowe w wojskowych służbach specjalnych; 7.3. Stosunki służbowe w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym. Rozdział 8. Nadzór i kontrola nad służbami specjalnymi: 8.1. Nadzór i kontrola służb specjalnych przez władzę wykonawczą; 8.2. Kontrola parlamentarna; 8.3. Sądowa kontrola służb specjalnych. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Założenia rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy 1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej 1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce Rozdział 2. Tranzycja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na rynek pracy 2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy 2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy Rozdział 3. Znaczenie publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy 3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy Rozdział 4. Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego 4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego 4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce Rozdział 5. Centrum DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI 5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI 5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac 6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych pracowników 6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów pracowniczych; Zakończenie; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (2 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Wstęp; 1. Specyfika zarządzania systemem pomocy społecznej: 1.1. Geneza systemu pomocy społecznej; 1.2. Pojęcie i zakres pomocy społecznej; 1.3. Identyfikacja struktury pomocy społecznej w Polsce; 1.4. Systemy pomocy społecznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; 1.5. Problemy i wyzwania zarządzania jednostkami pomocy społecznej; 1.6. Idea menedżerskiego zarządzania pomocą społeczną; 1.7. Dobre praktyki w zakresie zarządzania jednostkami pomocy społecznej w wybranych państwach Unii Europejskiej. 2. New Public Management jako koncepcja menedżerskiego zarządzania w sektorze publicznym: 2.1. Ewolucja zarządzania w sektorze publicznym; 2.2. Geneza i rozwój nowego zarządzania publicznego; 2.3. Założenia nowego zarządzania publicznego; 2.4. Klasyfikacja instrumentów nowego zarządzania publicznego; 2.5. Wdrażanie reform nowego zarządzania publicznego w wybranych państwach; 2.6. Nowe zarządzanie publiczne w Polsce. 3. Diagnoza zarządzania jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej: 3.1. Metody badawcze w zakresie diagnozy zarządzania jednostkami pomocy społecznej; 3.2. Założenia metodyczne badań kooperatywnych; 3.3. Metodyka badań własnych; 3.4. Przebieg procesy badawczego; 3.5. Zastosowanie metody statystyczne i weryfikacja hipotez; 3.6. Porównawcza analiza wyników badań dla OPS i PCPR. 4. Koncepcja menedżerskiego zarządzania jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej w aspekcie badań empirycznych: 4.1. Status instytucjonalny jednostek pomocy społecznej; 4.2. Świadczenia i usługi społeczne; 4.3. System organizacyjny jednostek pomocy społecznej; 4.4. Menedżer pomocy społecznej; 4.5. Zarządzanie wynikami w jednostkach pomocy społecznej; 4.6. Ocena możliwości wdrożenia koncepcji; 4.7. Przebieg procesy wdrożenia koncepcji; 4.8. Spodziewane korzyści wdrożenia koncepcji. Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Aneks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again