Sorting
Source
Książki
(367)
Form of Work
Książki
(366)
Publikacje naukowe
(96)
Publikacje fachowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
only on-site
(282)
available
(240)
unavailable
(7)
unknown
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(248)
Czytelnia
(287)
Author
Szczypa Piotr
(10)
Szelągowska Anna
(9)
Opolski Krzysztof (1948- )
(8)
Sokół Aneta
(7)
Karski Jerzy Bohdan (1934-2009)
(5)
Nawrot Wioletta
(5)
Stawicka Magdalena Kinga
(5)
Brzozowska Krystyna
(4)
Kordel Zdzisław (1950- )
(4)
Kowalczyk Jerzy
(4)
Kozłowski Waldemar
(4)
Noga Marian
(4)
Anuszewska Izabella
(3)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(3)
Bury Andrzej
(3)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(3)
Flejterski Stanisław (1948- )
(3)
Golnau Wiesław (1965- )
(3)
Gołembski Marcin
(3)
Jarosz Agnieszka
(3)
Kopczewska Katarzyna
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Król Małgorzata Beata
(3)
Kuriata Andrzej
(3)
Lipka Anna
(3)
Matuszyk Anna
(3)
Mućko Przemysław
(3)
Przybylska Joanna
(3)
Przybylska-Kapuścińska Wiesława
(3)
Pszczółka Ireneusz
(3)
Tokarski Andrzej
(3)
Tokarski Maciej
(3)
Waszczak Stanisław
(3)
Winnicka-Wejs Alicja
(3)
Wojciechowska-Filipek Sylwia
(3)
Zenderowski Radosław (1974- )
(3)
Ziarko-Siwek Urszula
(3)
Bednarczyk Jan L
(2)
Bieliński Jerzy
(2)
Biesok Grzegorz (1976- )
(2)
Borcuch Artur
(2)
Borcuch Artur (1977- )
(2)
Bukowski Sławomir I
(2)
Bąk Iwona
(2)
Bławat Franciszek (1945- )
(2)
Caputa Wiesława
(2)
Chudoba Tadeusz
(2)
Dziedzic Dorota
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Gabryelczyk Katarzyna
(2)
Ganczar Małgorzata (1977- )
(2)
Garstka Małgorzata
(2)
Gawrycka Małgorzata
(2)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(2)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(2)
Jankowska Małgorzata
(2)
Jaworski Jacek
(2)
Kalinowski Marcin
(2)
Kalinowski Marek
(2)
Kleer Jerzy (1928-2022)
(2)
Klimowicz Monika
(2)
Korenik Dorota
(2)
Korol Tomasz
(2)
Kosztowniak Aneta
(2)
Lepczyński Błażej
(2)
Lew Grzegorz
(2)
Litwin Joanna
(2)
Maruszewska Ewa Wanda
(2)
Matuszyk Paweł Grzegorz
(2)
Mazurek-Kucharska Beata
(2)
Małecka-Ziembińska Edyta
(2)
Modzelewski Piotr
(2)
Nowak Maciej J
(2)
Nowak Maciej Jacek (1982- )
(2)
Pastusiak Radosław
(2)
Pawłowicz Leszek (1951- )
(2)
Pruchnicka-Grabias Izabela
(2)
Prusak Błażej
(2)
Sobol Marzena
(2)
Spyra Zbigniew
(2)
Stawicka Magdalena
(2)
Szopiński Józef
(2)
Voss Grażyna
(2)
Waśniewski Krzysztof (1968- )
(2)
Wereda Wioletta
(2)
Wicher Anna
(2)
Woźniak Jacek
(2)
Wziątek-Staśko Anna
(2)
Wójcik Jacek
(2)
Zieliński Mariusz
(2)
Ziółko Monika
(2)
Łuczka Dagmara
(2)
Świecka Beata
(2)
Świecka Beata (1972- )
(2)
Żukowski Paweł
(2)
Altman Edward I
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Bagiński Paweł
(1)
Balcarek Artur
(1)
Barembruch Adam
(1)
Year
2020 - 2025
(62)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(194)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(77)
Country
Poland
(367)
Language
Polish
(367)
Audience Group
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Księgowi
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy
(1)
Pracownicy HR
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Subject
Przedsiębiorstwo
(56)
Banki
(42)
Rynek kapitałowy
(20)
Rynek finansowy
(17)
Zarządzanie jakością
(17)
Zarządzanie
(16)
Finanse
(15)
Banki internetowe
(13)
Rachunkowość
(13)
Globalizacja
(12)
Inwestycje
(12)
Służba zdrowia
(12)
Gospodarka
(11)
Logistyka gospodarcza
(11)
Pieniądz
(11)
Zdrowie publiczne
(11)
Finanse publiczne
(10)
Samorząd terytorialny
(10)
Obsługa klienta
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(9)
Unia Europejska (UE)
(9)
Budżety terenowe
(8)
Internet
(8)
Kredyt
(8)
Motywacja pracy
(8)
Organizacja
(8)
Papiery wartościowe
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(8)
Bankowe usługi detaliczne
(7)
Innowacje
(7)
Zarządzanie kryzysowe
(7)
Zarządzanie ryzykiem
(7)
Finanse przedsiębiorstwa
(6)
Jakość usług
(6)
Kadry
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Marketing
(6)
Polityka zdrowotna
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Rozwój regionalny
(6)
Upadłość
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Łańcuch dostaw
(6)
Efektywność ekonomiczna
(5)
Euro (pieniądz)
(5)
Europejski Bank Centralny
(5)
Fundusze strukturalne UE
(5)
Fuzja przedsiębiorstw
(5)
Giełda papierów wartościowych
(5)
Karty płatnicze
(5)
Koszty
(5)
Kryzys finansowy
(5)
Marketing partnerski
(5)
Polska
(5)
Rachunkowość zarządcza
(5)
Rynek pracy
(5)
Ryzyko bankowe
(5)
Sektor prywatny
(5)
Sprawozdawczość finansowa
(5)
Transport
(5)
Usługi elektroniczne
(5)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(5)
Zatrudnienie
(5)
Audyt wewnętrzny
(4)
Bank centralny
(4)
Bezrobocie
(4)
COVID-19
(4)
Emisja papierów wartościowych
(4)
Handel elektroniczny
(4)
Informacja gospodarcza
(4)
Kapitał
(4)
Kapitał społeczny
(4)
Kobieta
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Księgowość
(4)
Menedżerowie
(4)
Ocena pracowników
(4)
Pieniądz elektroniczny
(4)
Polityka gospodarcza
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Przywództwo
(4)
Ryzyko kredytowe
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Turystyka
(4)
Unia Europejska
(4)
Usługi
(4)
Usługi finansowe
(4)
Wartość ekonomiczna
(4)
Wzrost gospodarczy
(4)
Banki hipoteczne
(3)
Banki inwestycyjne
(3)
Controlling
(3)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(3)
Etyka biznesu
(3)
Finanse międzynarodowe
(3)
Fundusz powierniczy
(3)
Gospodarka elektroniczna
(3)
Subject: time
2001-
(72)
1989-2000
(27)
1901-2000
(16)
1989-
(7)
1945-1989
(3)
1901-
(1)
1945-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(89)
Kraje Unii Europejskiej
(18)
Europa
(3)
Niemcy
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Kraje rozwijające się
(2)
Chiny
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Irlandia
(1)
Kazachstan
(1)
Podkarpackie, wojewódzkie
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(62)
Podręcznik
(57)
Monografia
(36)
Praca zbiorowa
(24)
Materiały pomocnicze
(15)
Raport z badań
(11)
Poradnik
(10)
Case study (studium przypadku)
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Esej
(1)
Raport
(1)
Tablice i wzory
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(117)
Zarządzanie i marketing
(76)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(44)
Transport i logistyka
(19)
Medycyna i zdrowie
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Psychologia
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Nauka i badania
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
367 results Filter
No cover
Book
In basket
Cz.I Prawne, ekonomiczne i inwestycyjne aspekty upadłości i restrukturyzacji firm: 1. Trudności finansowe firm - wprowadzenie i informacje statystyczne, 2. Upadłość w Stanach Zjednoczonych i analogie zagraniczne, 3. Koszty upadłości, 4. Wycena firm zagrożonych, 5. Wycena i restrukturyzacja przedsiębiorstw z wykorzystadniem zadłużenia, 6. Rynek papierów o wysokiej stopie zwrotu - ryzyko i stopa zwrotu z punktu widzenia inwestora i analityka, 7. Inwestowanie w papiery dłużne firm w trudnościach finansowych, 8. Stopa zwrotu na ryzyku obligacji i kredytów zaległych, 9. Nadzór właścicielski w firmach zagrożonych. Cz.II Techniki klasyfikowania i przewidywania trudności finansowych przedsiębiorstw oraz ich zastosowania: 10. Scoring kredytowy firm - model ryzyka niewypłacalności, 11. System scoringu kredytowego dla firm z rynków wschodzących, 12. Zastosowanie modeli przewidywania zagrozenia, 13. Modele przewidywania zagrożeń jako katalizator konstruktywnych zmian - jak naprawić fiannse firmy?, 14. Szacowanie stpy odzyskanych środków dla zadłuzenia przeterminowanego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 347.7 (1 egz.)
Book
In basket
Badania rynkowe po polsku / Izabella Anuszewska. - Warszawa : CeDeWu, 2011. - 137, [1] strona : rysunki, tabele, wykresy ; 24 cm.
1. Badania rynkowe- podstawowe informacje; 2. Badania rynkowe i marketing; 3. Badania rynkowe z perspektywy produktowej; 4. Badania rynkowe z perspektywy sprzedażowej; 5. Badania rynkowe na etapie planowania i oceny komunikacji marketingowej; 6. Badania z perspektywy klienta i obywatela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Wstęp. Koncepcja wiedzy wspólnej teorią socjologiczną; Struktura książki; Novum podejścia Część I Rozdział 1. Intuicyjne i formalne definicje oraz właściwości wiedzy wspólnej: 1.1. Przykłady ilustrujące pojęcie wiedzy wspólnej; 1.2. Historia pojęcia i pierwsze systematyczne ujęcia; 1.3. Wiedza prywatna, powszechna i wspólna; 1.4. Podejście hierarchiczne. Możliwe stany świata. Wiedza podmiotu. Zbiór możliwości i prywatny system informacyjny; 1.5. Podejście Lewisa; 1.6. Podejście Aumanna; 1.7. Podejście Barwise’a; 1.8. Podejście Gilbert. Rozdział 2. Wiedza wspólna w teorii gier: 2.1. Najważniejsze pojęcia teorii gier. Rozwiązania w grach strategicznych. Rozwiązania w grach ekstensywnych; Rozwiązania w grach o sumie niezerowej; Równowaga Nasha; Wynik optymalny w sensie Pareto; 2.2. Zastosowanie pojęcia wiedzy wspólnej do teorii gier. Wiedza wspólna o racjonalności graczy. Eliminowanie strategii zdominowanych. Równowaga skorelowana. Wiedza graczy a równowaga Nasha. Przezwyciężanie dylematu więźnia. Indukcja wsteczna. Rozdział 3. Wiedza wspólna w sytuacjach interakcji społecznej: 3.1. Konwencje; 3.2. Komunikacja. Interakcjonizm symboliczny. Przykłady funkcji wiedzy wspólnej w komunikowaniu się. Zasady konwersacji naturalnej; 3.3. Problemy koordynacyjne. Ilustracje i klasyczne przykłady problemów koordynacyjnych. Kreowanie poczucia tożsamości grupowej; 3.4. Sposoby generowania wiedzy wspólnej. Poprzez osobistą komunikację. Dzięki sieciom komunikacyjnym. Za pośrednictwem mediów; 3.5. Czy wiedza wspólna jest konieczna w praktycznym procesie komunikacji; 3.6. Niejednoznaczne społeczne konsekwencje wiedzy wspólnej. Negocjacje. Konsekwencje psychologiczne i ekonomiczne. Część II Rozdział 4. Ewolucyjnie ukształtowane podstawy poznawcze wiedzy wspólnej: 4.1. System psychologii intuicyjnej. Pojęcia i schematy pojęciowe. Systemy skojarzeniowe. Człowiek w środowisku informacyjnym. Tworzenie koalicji; 4.2. Kumulatywna ewolucja kulturowa. Mechanizm zapadki kulturowej. Uczenie się przez naśladowanie oraz intencjonalne nauczanie. Socjogeneza; 4.3. Teoria podwójnego dziedziczenia. Ewolucyjna geneza zdolności kulturowych. Koewolucja kulturowo-genetyczna. Natura psychologicznych mechanizmów społecznego uczenia się; 4.4. Implikacje przyjmowania perspektywy innych. Rozumienie zasad obowiązujących w świecie. Tworzenie zasad funkcjonowania; 4.5. Wspólne kierowanie uwagi. Wspólne kierowanie uwagi w procesie komunikacji. Sceny wspólnej uwagi. Rozdział 5. Rytuał jako mechanizm generowania wiedzy wspólnej: 5.1. Definicje pojęcia. Potoczne rozumienie rytuały. Własności rytuałów i definicja przekrojowa. Społeczny charakter rytuałów i definicja funkcjonalna. Wspólne elementy w różnych definicjach rytuału; 5.2. Funkcje społeczne rytuału. Podejście Durkheima. Legitymizacja porządku społecznego. Wpływ społeczny. Goffmana koncepcja zachowanej twarzy. Uczestnictwo społeczeństwie; 5.3. Funkcje komunikacyjne rytuału. Podejście etologiczne. Osadzenie komunikatu w zastanym porządku społecznym. Komunikowanie natury relacji społecznych: hierarchii i zmiany. Komunikowanie ról społecznych. Stosunek do innych i autoprezentacja. Wystylizowanie rytuałów; 5.4. Rytuał a wiedza wspólna. Sterowanie uwagą. Sposób rytualnego generowania wiedzy wspólnej. Kreowanie wiedzy wspólnej przez rytualnych przywódców. Część III Rozdział 6. Funkcje i znaczenie opinii publicznej: 6.1. Opinia publiczna – sposoby ujmowania. Model agregatowy społeczeństwa. Model kolektywny. Definicje pojęć związanych z opinią publiczną. Definicje opinii publicznej; 6.2. Zarys historyczny pojęcia. Historia badań opinii publicznej w Ameryce. Historia badań opinii publicznej w Polsce. Badania opinii publicznej w Polsce po transformacji ustrojowej. Badania w świadomości Polaków. Relacja pomiędzy zjawiskiem opinii publicznej a jego badaniem; 6.3. Funkcje opinii publicznej. Znaczenie psychologiczne. Integracja społeczeństwa. Legitymizacja władzy. Kontrola społeczna. Społeczeństwo obywatelskie; 6.4. Teoria spirali milczenia. Lęk przed odrzuceniem. Twarde jądro. Czujność w obserwacji otoczenia. Konsekwencje spirali milczenia. Wybory z 1989 roku przez pryzmat spirali milczenia. Zjawisko last minute swing. Wybory z 2007 roku przez pryzmat spirali milczenia. Utrwalanie struktury społecznej. Rozdział 7. Sondaże elementem rytuału komunikacyjnego: 7.1. Sondaże społeczne domeną socjologii empirycznej. Przedmiot poznania socjologii empirycznej. Osoba badacza z perspektywy socjologii empirycznej. Obszary zastosowania badań. Założenia teoretyczne socjologii empirycznej. Rola socjologii empirycznej. 7.2. Rosnąca popularność sondaży. Rozwój branży badawczej. Nowi zleceniodawcy, nowi respondenci i nowe metody; 7.3. Rytualna forma komunikatów badawczych. Tworzenie relacji społecznych. Wyniki badań społecznych jako przedmiot komunikacji. Rola ekspertów badaczy. Rola publicystów. Rola specjalistów z badanych dziedzin. Akulturacja komunikatów badawczych. Rytualne cechy komunikatów badawczych; 7.4. Funkcje komunikatów badawczych. Tematy do stołu obrad. Kształtowanie klimatu opinii na tematy polityczne. Kształtowanie klimatu opinii w kwestiach komercyjnych. Kształtowanie klimatu opinii na temat mediów. Zadania komunikatów badawczych. Rozdział 8. Media masowe kanałem rozprzestrzeniania rytuałów komunikacyjnych generujących wiedzę wspólną: 8.1. Media i rytuały. Cykliczna zależność media – rytuały. Rytualna konstrukcja przekazów medialnych; 8.2. Media i wiedza wspólna. Współuczestniczenie w odbiorze informacji. Informacja o kwestiach społecznie ważnych. Akulturacja norm; 8.3. Rola badań i wskaźników medialnych. Wydatki reklamowe miarą popularności medium. Względna ważność twardych danych oraz wyników z badań medialnych na przykładzie prasy; 8.4. Podwójny klimat opinii. Media – źródłem oglądu świata. Następstwa podwójnego klimatu opinii; 8.5. Medialne życie komunikatów sondażowych. Kwestia bezstronności mediów w nakręcaniu spirali milczenia. Przykład nieefektywnej próby generowania wiedzy wspólnej; 8.6. Konsekwencje medialnego generowania wiedzy wspólnej. Pułapki wiedzy wspólnej – utrzymywanie się fałszywej samowiedzy. Parametry opisujące status wiedzy wspólnej. Zakończenie. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
1. Intuicyjne i formalne definicje oraz właściwości wiedzy wspólnej; 2. Wiedza wspólna w teorii gier; 3. Wiedza wspólna w sytuacjach interakcji społecznej; 4. Ewolucyjnie ukształtowane podstawy poznawcze wiedzy wspólnej; 5. Rytuał jako mechanizm generowania wiedzy wspólnej; 6. Funkcje i znacznie opinii publicznej; 7. Sondaże elementem rytuału komunikacyjnego; 8. Media masowe kanałem rozprzestrzeniania rytuałów komunikacyjnych generujących wiedzę wspólną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Globalne uwarunkowania europejskiej polityki rozwojowej, 2. Geneza i ewolucja europejskiej polityki rozwojowej,3. Zróżnicowanie programów pomocy rozwojowej państw członkowskich Unii Europejskiej, 4. Program pomocy rozwojowej Wspólnoty Europejskiej, 5. Skuteczność pomocy rozwojowej Unii Europejskiej - wyznwania przyszłości
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
Cz. I. Po co kierować marketing do kobiet 1. Siła portfela 2.Różnice, które robią różnice Cz. II. Model marketingowy gendertrends. Dlaczego i w jaki sposób kobiety podejmują różne decyzje o wyborze marki 1. Model marketingowy GenderTrends: Widok z lotu ptaka 2. Gwiazda kultury płci 3. Koło i kompas: Reakcja na przekazy marketingowe 4. Spiralna ścieżka: Jak kobiety podejmują decyzje o zakupie Cz. III. Praktyczne zastosowania: Strategie i taktyka 1. Na miejscu: ocena rynku 2. Gotowi: planowanie strategii i taktyki 3. Start! Komunikacja, która łączy 4. Twarzą w twarz: sprzeaż i obsługa 5.Uwagi dla dyrektora regionalnego Aneks A. Osiem mitów marketingu skierowanego do kobiet: rozwiewanie mitów Aneks B: Geniusze GenderTrends:kontynuacja wyróżnień
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wstęp: Dwutysiącletnie założenie; 1. W poszukiwaniu „znaków szczególnych” emocji; 2. Emocje są konstruowane; 3. Mit uniwersalnych emocji; 4. Pochodzenie uczuć; 5. Pojęcia, cele i słowa; 6. Jak mózg tworzy emocje; 7. Emocje jako rzeczywistość społeczna; 8. Nowe spojrzenie na naturę ludzką; 9. Panowanie nad emocjami; 10. Emocja a choroba; 11. Emocja a prawo; 12. Czy warczący pies jest zły; 13. Od mózgu do umysłu – nowa granica; Podziękowania; Załącznik A: Podstawy anatomii mózgu; Załącznik B: Suplement do rozdziału 2; Załącznik C: Suplement do rozdziału 3; Załącznik D: Dowody na kaskadę pojęcia; Bibliografia; Przypisy; Spis rycin.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
1.Myśli o przyjaciołach i wybitnych osobach, 2.Ekonomia problemów społecznych, 3.Wzrost gospodarczy, demokracja i sprawy międzynarodowe, 4.Polityka fiskalna, monetarna i makroekonomiczna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
(PLATINIUM)
1. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw, 2. Metody i instrumenty finansowania zewnętrznego małych i średnich przedsiębiorstw, 3. Kierunki i zakres oddziaływania funduszy pożyczkowych i poręczeniowych na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, 4. Empiryczna ocena wpłuwy funduszy pożyczkowych i poręczeniowych na funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, 5. Finansowe wspomaganie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw przez system funduszy pożyczkowych i poręczeniowych - oceny i rekomendacje
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
1. Spójność społeczno-ekonomiczna a wzrost gospodarczy. Wnioski dla Polski z doświadczeń Unii Europejskiej; 2. W poszukiwaniu strategii innowacyjnej polskiej gospodarki; 3. Mechanizmy i źródła wzrostu gospodarczego na świecie; 4. Polityka ekonomiczna i kształtowanie się międzynarodowej konkurencyjności gospodarki krajowej; 5. Czy polityka ekonomiczna może być kostyczna jako czynnik oddziałujący na wzrost gospodarczy?; Pieniądz, polityka pieniężna a realne procesy gospodarcze; Egzogeniczne i endogeniczne modele wzrostu gospodarczego a transformacja gospodarcza; Niezależność banku centralnego a wzrost gospodarczy w literaturze światowej; Dlaczego system podatkowy wpływa na wzrost gospodarczy; Wzrost gospodarczy w świetle analizy historyczno-instytucjonalnej; Kapitał zagraniczny a wzrost gospodarczy; Bezpośrednie inwestycje zagraniczne determinantą wzrostu gospodarczego- studium przypadku; Mechanizmy credit crunch i jego konsekwencje dla gospodarki Stanów Zjednoczonych; System kursu walutowego a wzrost gospodarczy w świetle teorii i w praktyce; Założenia i realizacja globalnej strategii wzrostu w krajach rozwijających się w latach 90 i w 2000; Wybrane aspekty elastyczności rynku pracy; Wolność gospodarcza i jej wpływ na procesy rozwoju społeczno-ekonomicznego; Źródła długookresowego wzrostu gospodarczego Chin- rola zagranicznych inwestycji bezpośrednich; Polityka ekonomiczna Irlandii a jej wzrost gospodarczy w okresie 1989-2000 i 2001-2008; Czy podatki wpływają na wzrost gospodarczy?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
1. Nowe warunki przyspieszonego wzrostu gospodarczego Polski w ramach Unii Europejskiej; 2. Makroekonomiczne znaczenie bezrobocia długookresowego- analiza na przykładzie polskiej gospodarki; 3. Główne czynniki niskiego tempa wzrostu gospodarczego w strefie euro w latach 1999-2007; 4. Wydajność przemysłu i efekty zewnętrzne w regionach Europy; 5. Polityka monetarna banku centralnego centralnego inflacja i wzrost gospodarczy w Polsce w 2001-2006; Czynniki atrakcyjności północnoeuropejskiego modelu kapitalizmu. Implikacje dla Polski; 7. Rola funduszy strukturalnych w realizacji Strategii Lizbońskiej; 8. Polityka makroekonomiczna a wzrost gospodarczy w Polsce- stan dotychczasowy i perspektywy rozwojowe w świetle wybranych teorii; 9. Gospodarcze uwarunkowania polityki pieniężnej w Polsce w okresie transformacji; 10. Zmiany struktury oszczędności finansowych gospodarstw domowych w Polsce; 11. Ocena konkurencyjności gospodarki Polski w raportach: The Global Competitiveness Report 2007-2008, Doing Business 2008 orz The Lizbon Review: Measuring Europe's Progress In Reform; 12. Potencjalne źródła produktywności pracy w Polsce (analiza wybranych czynników); 13. Rozwój rynku funduszy inwestycyjnych w Polsce a wzrost gospodarczy; 14. Budownictwo mieszkaniowe a koniunktura gospodarcza; 15. Zasoby pracy jako czynnik wzrostu gospodarczego w świetle sytuacji na polskim rynku pracy; 16. Konkurencyjność eksportu Polski na tle innych nowe przyjętych krajów członkowskich UE; 17. Skutki napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych na rozwój gospodarczy Polski w okresie transformacji systemowej; 18. Zakłócenia w gospodarce wywoływane funkcjonowaniem specjalnych stref ekonomicznych. Polska a inne kraje; 19. Finansowe determinanty rozwoju i wzrostu konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; 20. Polityka stymulowania inwestycji zagranicznych w sektorach wysokich technologii jako narzędzie podnoszenia innowacyjności polskiej gospodarki; 21. Kurs walutowy a wzrost gospodarczy w strefie euro; 22. Porównanie obciążeń podatkowych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej; 23. Niedopasowanie strukturalne w przekroju zawodowym w Polsce- analiza na podstawie krzywej Beveridge'a; 24. Jakość środowiska naturalnego a wzrost gospodarczy w Polsce w latach 1990-2005
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
1. Co to jest przedsiębiorczość?; 2. Przedsiębiorczość organizacyjna; 3. E-przedsiębiorczość; 4. Współczesny rynek turystyczny; 5. Zarządzanie marketingowe; 6. Planowanie i finanse w firmach turystycznych; 7. Instytucje wspierające przedsiębiorczość w turystyce; 8. Przedsiębiorczość międzynarodowa - przykłady rynków i firm na Ukrainie i w Federacji Rosyjskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 379.85 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Rola kredytu w systemie finansowania budowanictwa mieszkaniowego, 2. Modele kredytowania budowanictwa mieszkaniowego przez banki komercyjne, 3. Kryteria optymalizacji decyzji banku komercyjnego w kredytowaniu budowanictwa mieszkaniowego, 4. Ocena wrażliwości decyzji kredytowych banku komercyjnego w kredytowaniu budowanictwa mieszkaniowego na parametry funkcji celu banku (analiza symulacyjna), 5. Finansowanie budowanictwa mieszkaniowego kredytami denominowanymi w walutach obcych - problemy i doświadczenia
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336.71 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Wymiana informacji gospodarczych o regulowaniu zobowiązań - polska perspektywa, 2. Model systemu wymiany informacji o zobowiązaniach, 3. Główne cechy dobrego systemu wymiany informacji o zobowiązaniach, 4. Model równowagi na rynku wymiany informacji o zobowiązaniach, 5. Porównanie kosztów i korzyści uczestników systemu wymiany informacji gospodarczej - podstawa równowagi w modelu, 6. Przyczyny pojawiania się niewypłacalnych konsumentów, 7. Mechanizm tworzenia informacji o zobowiązaniach, 8. Korzyści ze współpracy z biurem informacji gospodarczej, 9 .Przepływ informacji gospodarczej w ramach sektora bankowego i sektora pozabankowego - podobieństwa i różnice, 10. Błędy w informacji, 11. Porównanie polskich i amerykańskich regulacji dotyczących wymiany informacji, 13. Rozwój systemów zbierania informacji o zobowiązaniach w Europie, USA i na świecie, 14. Biura informacji gospodarczej na świecie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336 (1 egz.)
Book
In basket
1. Współpraca regionalna a procesy integracyjne. 2. Komitet Regionów - geneza, struktura i kompetencje. 3. Komitet Regionów a instytucje Wspólnot Europejskich. 4. Organy Komitetu Regionów i ich działalność w latach 1994-2001. 5. Działalność konsultacyjna Komitetu Regionów w latach 1994-2003. 6. Komitet Regionów a perspektywy rozwoju zjednoczonej Europy. 7. Priorytety Komitetu Regionów w latach 2002-2006.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Cz. I Mechanizmy wzrostu wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw:1. Uwarunkowania i czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku globalnym; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej; 3. Wartość dla akcjonariuszy a wartość dla interesariuszy. Ewolucja orientacji spółek publicznych w świetle badań empirycznych; 4. Kapitał menedżerski oferowany przez fundusze venture capital/private equity jako źródło wzrostu wartości spółek portfelowych; 5. Wykorzystanie Valute at Risk w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa; 6. Rola kapitału intelektualnego w kształtowaniu kompetencji przedsiębiorstwa; 7. Tworzenie wartości w sieciach przedsiębiorstw; 8. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez fuzje i przejęcia. Cz. II Instrumenty finansowe i prawne zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw: 9. Fundusze poręczeń kredytowych a bankowe finansowanie przedsiębiorstw; 10. Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z własności przemysłowej podatkami dochodowymi; 11. Opodatkowanie dochodów osób fizycznych z depozytów bankowych jako jeden z elementów tworzenia jednolitego rynku usług finansowych w ramach Strategii Lizbońskiej; 12. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - nowa koncepcja postrzegania wartości przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy; 13. Zarządzanie kosztami w prowadzeniu działalności gospodarczej warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; 14. Ekonomiczna wartość dodana - szansa na wzrost konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw? Cz. III Rozwój przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach: 15. Ewolucja przedsiębiorczości a małe i średnie przedsiębiorstwa; 16. Determinanty przedsiębiorczości gospodarstw domowych w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
R.I Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a alokacja kapitału w gospodarce globalnej: 1. Alokacja kapitału w holdingach międzynarodowych, 2. Warunki efektywnego zastosowania kapitału w inwestycjach przedsiębiorstw zagranicznych, 3.Wartość przedsiębiorstwa w aspekcie rozwoju zrównoważonego i trwałego oraz procesów globalizacji, 4. Wartość firmy a sektorowa atrakcyjność alokacji kapitału, 5. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na rynek pracy, 6. Determinanty racjonalnej implementacji kapitału prywatnego w inwestycje infrastruktury gospodarczej, 7. Wartość klientów jako przesłanka alokacji kapitału, 8. "Wrogie przejęcia" w teorii i praktyce gospodarczej. R.II Metodologiczne aspekty oceny alokacji kapitału w świetle wartości przedsiębiorstwa: 10. Metody oceny inwestycji w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa, 11. Wykorzystanie opcji realnych do oceny projektów inwestycyjnych przedsiębiorstwa, 12. Wartość strategiczna w ocenie projektów inwestycyjnych, 13. Zastosowanie opcyjnego modelu wyceny firmy w pomiarze efektywności, 14. Koszt kapitału jako kryterium efektywności decyzji alokacyjnych, 15. Wartość bilansowa przedsiębiorstwa-miara tylko księgowa czy nośnik wartości dla inwestora, 16. Powiązanie alokacji kapitału z wynikami - metoda analizy wartości dla akcjonariuszy, 17. Nośniki wartości struktury kapitałowej - koszty bankructwa. Cz. III teoretyczne i praktyczne problemy zarządzania wartością przedsiębiorstwa: 18. Metody analizy ryzyka przedsięwzięć inwestycyjnych w praktyce krajowych przedsiębiorstw, 19. Ryzyko rynkowe akcji banków w kreowaniu wartości dla akcjonariuszy, 20. Konkurencyjność banków a zarządzanie wartością, 21. Absorpcja funduszy europejskich w regionalnym programowaniu operacyjnym. Cz. IV Zarządzanie wartością w małym przedsiębiorstwie: 22. Zarządzanie wartością małego przedsiębiorstwa w Polsce w teorii i praktyce, 23. Integracja europejskich rynków finansowych w zakresie finansowania sektora MSP w świetle założeń strategii lizbońskiej, 24. Niekonwencjonalne metody finansowania działalności gospodarczej MSP w Polsce, 25. Pobudzanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
tylko księgowa czy nościk wartości dla inwestora, 16. Powiązanie alokacji kapitału z wynikami-metoda analizy
wartosći dla akcjonariuszy, 17.Nośniki wartości struk tury kapitałowej-koszty bankructwa. R.III Teoretyczne i praktycze problemy zarządzania war toscią przedsiębiorstwa : 18.Metody analizay ryzyka przedsięwzięć inwestycyjnych w praktyce krajowych prze dsiębiorstw, 19.Ryzyko rynkowe akcji banków w kreowa niu wartośći dla akcjonariuszy, 20.Konkurencyjność ban ków a zarządzanie wartością, 21.Absorbcja funduszy eur opejskich w regionalnym prognozowaniu operacyjnym. R.IV Zarządzanie wartością w małym przedsiębiorstwie : 22.Zarządzanie wartością małego przedsiębiorstwa w Pol sce w teorii i praktyce, 23.Integracja europejskich ry nków finansowych w zakresie finansowania sektora MSP w
świetle założeń strategii lizbońskiej, 24.Niekonwencj onalne metody finansowania działalnośći gospodarczej MSP w Polsce, 25.Pobudzenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce (MSP)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Book
In basket
Wstęp; Wprowadzenie - Strategia Lizbońska - założenia i ich realizacja; Cz.I Startegia Lizbońska w realizacji makroekonomicznych celów polskiej gospodarki i nowa architektura finansowa: Zdrowe finanse publiczne warunkiem przystapienia Polski do sfery euro i jej przyspieszonego rozwoju; Redukcja deficytu i długu celem polityki fiskalnej Polski; Finansowe instrumenty wspierania przedsiębiorców w świetle Strategii Lizbońskiej; Determinanty rozwoju gospodarki Irlandii w ostatniej dekadzie XX wieku - możliwość adaptacji rozwiązań do warunków polskich; Nowa architektura finansowa - istota i perspektywy; Nowa architektura nadzoru bankowego na jednolitym rynku finansowym. Cz.II Efektywność i sprawność funkcjonowania instytucji finansowych i dostęp do różnych form finansowania: Efektywność działalności polskich banków na tle banków europejskich; Wpływ zarządzania jakością na wzrost wartości i konkurencyjności banku; Kanały dystrybucji usług ubezpieczeniowych, a wartość przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego w świetle Strategii Lizbońskiej; Integracja rynku usług finansowych na przykładzie transgranicznego systemy ochrony ofiar wypadków drogowych. Cz.III Idee strategii lizbońskiej we wzroście konkurencyjności sektorów i regionów: Liberalizacja rynku usług pocztowych a strategia rozwoju poczty polskiej; Zarządzanie wartością firmy przez operatora satelitarnego w świetle Strategii Lizbońskiej; Fuzje, przejęcia i podziały jako sposoby zwiększania konkurencyjności podmiotó komunalnych; Wyższe uczelnie ekonomiczne w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw: nowe warunki, nowe możliwości; Implementacja rozwiązań Strategii Lizbońskiej w sektorowym programie LeaderSHIP 2015. Cz.IV Społeczne i środowiskowe aspekty wdrażania Strategii Lizbońskiej: Wykorzystanie metody Benefit-Cost-Analysis w ocenie społecznych przedsięwzięć inwestycyjnych; Międzynarodowe systemy zarządzania środowiskowego w przedsiębiorstwach; Koncepcja najlepszej dostępnej techniki instrumentem wzorstu konkurencyjności działań proekologicznych; Działania Polski na rzecz ochrony środowiska naturalnego w ramach Strategii Lizbońskiej - odnawialne źródła energii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie; Rozdział 1. Zaufanie 1.1. Pojęcie zaufania 1.2. Typologia zaufania 1.3. Kształtowanie się zaufania 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania Rozdział 2. Przywództwo 2.1. Pojęcie przywództwa 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji Rozdział 4. Praca zespołowa 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 4.2. Podstawowe typologie zespołów 4.3. Role w zespole 4.4. Organizacja pracy zespołowej 4.5. Praca zespołowa a efektywność 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 5.2. Typologia form zaangażowania 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji Rozdział 6. Satysfakcja z pracy 6.1. Satysfakcja pracownika 6.2. Modele satysfakcji pracownika 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji 7.1. Kultura w organizacji 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej; Literatura; Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Logistyka usług / Grzegorz Biesok (redakcja). - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 160 stron : rysunki, tabele ; 24 cm.
Przedmowa; Rozdział 1. Usługi: Pojęcie usług; Cechy usług; Klasyfikacja usług; Usługi w polskich klasyfikacjach standardowych; Usługi w Polskiej Klasyfikacji Działalności; Usługi w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług; Jakość usług; Determinanty i ocena jakości usług; Logistyka usług; Literatura do rozdziału pierwszego; Rozdział 2. Usługi logistyczne: Pojęcie usług logistycznych; Rodzaje usług logistycznych; Charakterystyka usług logistycznych; Usługi spedycyjne; Usługi transportowe; Usługi kurierskie; Centra logistyczne; Outsourcing usług logistycznych; Branża usług logistycznych; Literatura do rozdziału drugiego; Rozdział 3. Logistyka usług transportu samochodowego rzeczy: Charakterystyka transportu samochodowego; Przepisy regulujące transport drogowy rzeczy; Infrastruktura transportu drogowego; Środki transportu drogowego rzeczy; Koszty producenta usługi transportowej; Koszty rodzajowe; Koszty bezpośrednie i pośrednie; Koszty paliwa w Europie; Analiza ograniczeń czasowych w transporcie drogowym rzeczy; Czas pracy kierowców; Ograniczenia wynikające ze specyfiki przewożonego towaru; Indywidualne ograniczenia ruchu drogowego; Czynniki losowe; Literatura do rozdziału trzeciego; Rozdział 4. Logistyka usług komunikacji miejskiej: Logistyka miejska; Cele i zadania logistyki miejskiej; Funkcjonalny i obszarowy podział logistyki miejskiej; Charakterystyka komunikacji miejskiej; Infrastruktura transportu miejskiego; Środki komunikacji miejskiej; Organizacja komunikacji miejskiej; Systemy biletowe w komunikacji miejskiej; Komunikacja miejska a niepełnosprawni; Literatura do rozdziału czwartego; Rozdział 5. Logistyka w turystyce: O turystyce; Logistyka w usługach turystycznych; Literatura do rozdziału piątego; Rozdział 6. Logistyka usług gastronomicznych: Usługa gastronomiczna; Logistyka w gastronomii; Problemy zarządzania logistycznego w gastronomii; Obsługa klienta; Gastronomia a turystyka; Nowe trendy i rozwiązania w gastronomii; Literatura do rozdziału szóstego; Rozdział 7. Logistyka imprez masowych: Pojęcie imprezy masowej; Motywy organizacji imprez masowych; Rodzaje imprez masowych; Formalnoprawne aspekty organizacji imprez masowych; Bezpieczeństwo imprez masowych; Zabezpieczenie imprezy masowej; Logistyczne aspekty imprez masowych; Lokalizacja; Rozmieszczenie obiektów i publiczności; Transport i komunikacja; Przepływ informacji; Obsługa klienta; Problemy logistyczne imprez masowych; Literatura do rozdziału siódmego; Rozdział 8. Logistyka usług. Studia praktyczne: Transport i magazynowanie dzieł sztuki; Logistyka usług transportowych i magazynowych; Logistyka przedsiębiorstw usługowych; Obsługa logistyczna dzieł sztuki; Przewóz dzieł sztuki na przykładzie firmy ART LOGISTICS; Literatura i źródła; Warunki bezpiecznej organizacji przewozu materiałów niebezpiecznych; Obowiązki stron w przewozie materiałów niebezpiecznych; Znakowanie opakowań materiałów niebezpiecznych; Niezgodności w przewozie materiałów niebezpiecznych; Literatura i źródła; O autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again