Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(12)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(11)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(9)
Autor
Grabowska Tatiana
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Fijałkowski Adam
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Białoszewski Dariusz
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Furman Joanna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Herod Paweł
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kobyłecka Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lubieniecka Małgorzata (1974- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nycz Edward
(1)
Nęcka Monika
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stańko-Kaczmarek Maja
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wilk Teresa
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wrońska Marta
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Żurakowski Bogusław (1939-2020)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Wychowanie estetyczne
(12)
Nauczyciele
(5)
Sztuka
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Studenci
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Pedagogika
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Cele życiowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dogoterapia
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oficerowie
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej / Maja Stańko-Kaczmarek. - Warszawa : Difin , 2013. - 167, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Kreacja plastyczna w działaniach psychoterapeutycznych i edukacyjnych; 2. Arteterapia; 3. Warsztaty edukacji twórczej; 4. Arteterapia a warsztaty edukacji twórczej- podobieństwa i różnice; 5. Procesy psychiczne w kreacji plastycznej w świetle funkcji psychoterapeutycznej i edukacyjnej; 6. Trudności, ograniczenia oraz etyczne problemy w artetarapii i warsztatach edukacji twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I O sztukach plastycznych: Edukacja plastyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Inspiracje, metody, praktyka; Sztuka w życiu człowieka – dekoracja czy znak duchowości?; Idea wychowania przez sztukę/do sztuki a współczesne wychowanie plastyczne gimnazjalistów; Zagłada w obrazach – o „szkolnym” czytaniu ikonografii dotyczącej Holokaustu. Cz. II O sztukach muzycznych: dziecko w muzyce polskiej II połowy XX wieku; Muzyka i jej wychowawcze oraz edukacyjne oddziaływanie na dzieci w wieku szkolnym; Teatr muzyczny jako miejsce wychowania teatralnego dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie działalności Opery Śląskiej; Wychowanie muzyczno-ruchowe wobec mediomorfozy człowieka. Cz. III O sztukach literackich: Dylematy metodologii, teorii i zorientowanych na artyzm/mistrzostwo – pisarskich praktyk humanistów; Wybrane formy terapii kreatywnej wspierające procesy leczenia osób z różnych grup wiekowych; Kształtowanie świadomości metaforycznej uczniów klas I-III jako element edukacji literackiej; Edukacyjna rola obrazka dewocyjnego w kontekście walki ideologicznej o kształt kultury religijnej w Polsce po II wojnie światowej; Co (wy)myśli animator kultury o współczesnym nauczaniu? O metodycznych, dydaktycznych i twórczych inspiracjach w animacji kultury; Priorytety studenckie w obszarze edukacji literackiej podczas praktycznych działań pozalekcyjnych; Edukacja mądrościowa a edukacja artystyczna; Tomik poetycki – szansa na zintegrowane zajęcia artystyczne. Cz. IV O sztukach teatralnych: Kultura ludowa w edukacji teatralnej na przykładzie działalności Teatru Węgajty; Drama jako aktywizująca metoda pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym wpływająca na twórczość artystyczną oraz wzrost kompetencji emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przeżycie estetyczne w wychowaniu człowieka jako osoby; 2. Problemy kultury plastycznej w edukacji; 3. Wychowanie plastyczne a odpowiedzialność nauczyciela; 4. Wychowanie plastyczne a odpowiedzialność nauczyciela; 5. Aksjologiczne podstawy edukacji artystycznej (na przykładzie edukacji muzycznej); 6. Wychowawcza perspektywa pieśni w edukacji artystycznej; 7. Kształtowanie umiejętności komunikowania się podczas zajęć muzycznych; 8. Perspektywa wychowawcza przyjaźni w literaturze dla młodego odbiorcy; 9. Teatr młodzieży a wychowanie; 10. Zastosowanie technik teatralnych w kognitywno-behawioralnych działaniach profilaktycznych i resocjalizacyjnych skierowanych do młodzieży z deficytami behawioralnymi; 11. Resocjalizacja przez kulturę artystyczną; 12. Kultura artystyczna i kultura sztuki. O efektach wizualnych i kryzysie "całości" w sztuce filmowej; 13. Miejsce muzeum w edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży; 14. Dawna sztuka sakralna jako znacząca część kultury artystycznej i składnik dziedzictwa kulturowego (wprowadzenie w problematykę, wybrane aspekty wychowawcze, edukacyjne i kulturowe na przykładach z terenu Krakowa, Małopolski i Polski); 15. Kultura muzyczna współczesnej młodzieży a edukacja artystyczna; 16. Wychowanei przez sztukę- sentymentalne wspomnienie czy społeczna konieczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Synergia edukacji humanistycznej i artystycznej; Uwagi o aksjologicznych i antropologicznych podstawach relacji podmiotów w procesie edukacji; Ambiwalencja i asymetria uspójnienia wartości edukowanych i edukacyjnych. Teoretyczne założenia, praktyczne implikacje; Kompetencje aksjologiczne nauczyciela-wychowawcy; Tworzenie sytuacji aksjologicznych w przestrzeni edukacyjnej; Zadania nauczyciela w kształtowaniu kultury estetycznej uczniów; Inteligencja emocjonalna w edukacji integracyjnej; Cele wychowania jako przestrzeń porozumienia aksjologicznego nauczycieli i rodziców; Zastosowanie multimediów w edukacji humanistycznej; Wykorzystanie technologii informacyjnej w programach stymulujących i wspierających rozwój uczniów; Kompetencje nauczycieli języka polskiego szkół podstawowych w zakresie rozpoznawania wartości estetycznych i nadestetycznych; Wiedza gimnazjalnych nauczycieli polonistów o wartościach i celach edukacji humanistycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 528)
1. Sztuka w życiu dziecka: Psychologiczny obraz dziecka w wieku szkolnym; Rozwój twórczości plastycznej dziecka; Edukacja artystyczna w historii i współcześnie; 2. Program "Spotkania ze sztuką": Podstawy teoretyczne programu "Spotkania ze sztuką"; Treści programowe "Spotkania ze sztuką"; Sposoby realizacji treści programowych; Perspektywy i możliwości edukacji przez sztukę i do sztuki; 3. Wnioski z badań nad programem: Sposoby organizowania przez dzieci wiadomości dotyczących historii sztuki; Umiejętności opisu dzieła sztuki przez dzieci; Praktyczne wykorzystanie przez dzieci elementów poznanych w trakcie zajęć; Kreowanie sytuacji dydaktycznych wyzwalających u dzieci oryginalne, twórcze pomysły
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura w procesie edukacji; 2. Pedagogiczny wymiar edukacji teatralnej; 3. Założenia metodologiczne prezentowanych eksplikacji; 4. Edukacja teatralna w szkole w świetle własnych badań empirycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej