Terapia zajęciowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(16)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Brzezińska Małgorzata
(2)
Graczkowska Małgorzata
(2)
Janus Edyta
(2)
Karolak Wiesław
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bac Aneta
(1)
Baum Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Klinik Anna
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Piekacz Anna
(1)
Przesnyska Maria
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Soroko Emilia
(1)
Stańko-Kaczmarek Maja
(1)
Słysz Anna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Terapia zajęciowa
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego: 1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka; 1.2. Rozwój poznawczy; 1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne; 1.4. Rozwój emocjonalny; 1.5. Rozwój społeczny; 1.6. Rozwój moralny; 1.7. Osobowość dziecka; 1.8. Dominujące formy aktywności. Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej: 2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną; 2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna - rozważania terminologiczne; 2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej (2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna; 2.3.2. Dojrzałość intelektualna; 2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna; 2.3.4. Dojrzałość społeczna); 2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole; 2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych (2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych; 2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej); 2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole; 2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną (2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej; 2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)). Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury: 3.1. Integracja sensoryczna - wyjaśnienia terminologiczne; 3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej; 3.3. Przetwarzanie sensoryczne; 3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się; 3.5. Terapia integracji sensorycznej; 3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań; 3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej (3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów; 3.6.3. Metoda Bobathów; 3.6.4. Masaż Shantali; 3.6.5. Żonglowanie). Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych: 4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze; 4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze; 4.3. Osoby badane; 4.4. Przebieg badań. Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej - analiza wyników badań własnych: 5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5-6-letnich; 5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5-6-letnich; 5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5-6-letnich; 5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5-6-letnich; 5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich; 5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii. Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Trudności w uczeniu się, 2. Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci, 3. terapia pedagogiczna, 4. Założenia metodologiczne, 5. Ustępowanie trudności w uczeniu się, 6. Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychopedagogiczne aspekty samooceny, 1.1 Rozumienie samooceny i pojęć pokrewnych, 1.2 Rodzaje i funkcje samooceny, 1.3 Rozwój samooceny, 1.4. Wpływ samooceny na zachowanie jednostki, 2. Rozwijanie i korygowanie samooceny w praktyce pedagogicznej, 2.1 Kształtowanie i korygowanie samooceny jako zadanie wychowawcze, 2.2 Terapia pedagogiczna, 2.3 Korygowanie samooceny w programach profilaktycznych, 2.4 Możliwości wykorzystania współczesnej psychoterapii w rozwijaniu i korygowaniu samooceny, 3. Problematyka i organizacja badań, 3.1 Cel,problemy i hipotezy robocze, 3.2 Metody,techniki i narzędzia badawcze, 3.3 Teren badań i osoby badane, 4. Opis terapii pedagogicznej zastosowanej w eksperymencie, 4.1 Pedagogika zabawy jako podstawa programu terapii pedagogicznej, 4.2 Podstawowe techniki korygowania samooceny zastosowane w terapii pedagogicznej, 4.3 Opis programu oraz spostrzeżenia z przebiegu terapii, 5. Skuteczność terapii samooceny w świetle przeprowadzonych badań, 5.1 ZAmiany samooceny ujawnione badaniem kwestionariuszem "jaki jesteś" P.Sears, 5.2 Zmiany samooceny uczniów w swietle badania dyferencjałem semantycznym, 5.3 Zmiany samooceny w świetle badania testem zdań niedokończonych, 5.4 Zmiana stosunku do siebie ujawniona skalą samoakceptacji E.M.Bergera, 5.5 Zmiany gotowości do zachowań asertywnych uczniów, 5.6 Zmiany stosunków społecznych w grupie, 5.7 Zmiany we wzajemnym postrzeganiu uczniów, 5.8 Zmiany wizji własnej przyszłości badanych uczniów, 5.9 Opinia uczniów o zajęciach, 5.10 Charakteryzstyka wybranych przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika )
1. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne: Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 3. Organizacja zajęć stymulacyjno-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 2. Efektywność metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne: Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością: Integracja sensoryczna; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki; 2. Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka: Masaż Shantala Specjal Care; Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym; Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów; 3. Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu: Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne; Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu; Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka; Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku; 4. Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych; Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji; 5. Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością: Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2008. - 125, [3] s. : rys.; schem.; tab. ; 24 cm.
I. Część teoretyczno-praktyczna: 1. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością: Dziecięce porażenie mózgowe- definicje i klasyfikacja; Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami- metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym; Muzykoterapia w teorii i praktyce; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3 do 6 roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych- terapia śpiewem; II. Część praktyczna: 1. Repertuar piosenek i propozycje aktywności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 131)
Efektywność psychoterapii w świetle badań w warunkach laboratoryjnych i naturalnych - szkoły psychoterapii i ich efektywność; Wiele teorii - jeden człowiek. W poszukiwaniu optymalnego modelu badania skuteczności psychoterapii; Pozytywne emocje jako niespecyficzny czynnik wspomagający proces psychoterapii; Terapeutyczna obecność metafory w relacji pacjent-terapeuta; Rysunek jako technika diagnostyczno-terapeutyczna; Norma seksualna a terapia zaburzeń seksualnych; Koncepcje nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci jako źródło celów i metod terapeutycznych w pracy z dziećmi nadpobudliwymi; Metoda Ruchu Rozwijającego (MRR) w terapii dzieci z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Interwencja w kryzysie - z doświadczeń ośrodka interwencji kryzysowej dla ofiar przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rysunek w arteterapii / Wiesław Karolak. - Wyd. 2. - Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, 2007. - 103 s. : il., fot., rys. ; 30 cm.
Rysunek w arteterapi; Jakim językiem mówią rysunki ?; Ćwiczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Geneza i pojęcie terapii zajęciowej: terapia zajęciowa w Polsce i na świecie; R. 2 Zawód terapeuty zajęciowego: Formy organizacyjno-prawne wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego; Rola i zadania terapeutów zajęciowych; Specyfika relacji terapeuta zajęciowy – klient; Etyczne aspekty realizacji zawodu terapeuty; Organizacje zrzeszające terapeutów zajęciowych; Prestiż zawodu terapeuty zajęciowego; R. 3 Kształcenie terapeutów zajęciowych: Standardy kształcenia terapeutów promowane przez WFOT – wymagana wiedza i umiejętności; Kształcenie terapeutów zajęciowych w Polsce; R. 4 Założenia metodologiczne badań własnych: Cel i przedmiot badań; Problem i pytania badawcze; Hipotezy; Metody i techniki badawcze; Dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 5 Oczekiwania osób podejmujących kształcenie a realia wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego na przykładzie pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa w świetle badań własnych: Ogólna charakterystyka społeczno-demograficzna badanych; Charakter motywów wyboru i podjęcia studiów. Oczekiwania dotyczące zawodu; „Nowi terapeuci” – zadania zawodowe, satysfakcja z pracy, wyzwania związane z implementowaniem terapii zajęciowej według świtowych standardów, prestiż zawodu; Perspektywy profesjonalizacji zawodu terapeuty zajęciowego w Polsce; R. 6 Praca zawodowa pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa – opis przypadków: „Nowy terapeuty” zajęciowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej; Dzienny Dom Opieki Medycznej – nowy podmiot, nowe możliwości; terapia zajęciowa w Centrum rehabilitacji – implementacja światowych standardów w praktyce; terapeuta zajęciowy w miejscu pracy – między nadzieją a frustracją; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, przyczyny niepowodzeń szkolnych, Pojęcie dysleksji,jej rodzaje i przyczyny, Zaburzenia percepcji słuchowej, Rodzaje zaburzeń artykulacji, trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych, Dysgrafia, Dysortografia-definicja,symptomy,terapia, Zaburzenia orientacji przestrzennej, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej, zaburzenia lateralizacji, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka, Zaburzenia rozwoju ruchowego, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci-zasady i sposoby ich usprawniania, Nadpobudliwość psychoruchowa, Dzieci zahamowane psychoruchowo, przyczyny trudności w uczeniu się matematyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, przyczyny niepowodzeń szkolnych, Pojęcie dysleksji,jej rodzaje i przyczyny, Zaburzenia percepcji słuchowej, Rodzaje zaburzeń artykulacji, trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych, Dysgrafia, Dysortografia-definicja,symptomy,terapia, Zaburzenia orientacji przestrzennej, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej, zaburzenia lateralizacji, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka, Zaburzenia rozwoju ruchowego, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci-zasady i sposoby ich usprawniania, Nadpobudliwość psychoruchowa, Dzieci zahamowane psychoruchowo, przyczyny trudności w uczeniu się matematyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wprowadzenie, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi, Metoda Ruchu Rozwijającego, Kinezjologia edukacyjne jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt za zwiwrzętami,Usprawnienie percepcji wzrokowej, usprawnienie percepcji wzrokowej na materiale literowym, Usprawnienie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, Usprawnienie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym,sylabowym i wyrazowym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale słownym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, Usprawnienie percepcji słuchowej, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy, Dzielenie wyrazów na sylaby, Podział na samogłoski i spółgłoski, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową, Utrwalenie prawidlowej wymowy głoski sz, Róznicowanie głosek sz-s, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.Strona lewa i prawa, Kierowca, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczącs stosunków przesprzennych, Ćwiczenia utrwalające kierunki, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.usprawnienia percepcji wzrokowej, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, Usprawnienie lateralizacji, Herbata w hotelu, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi, Żabki-usprawnienie ogólnej koordynacji ruchów, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego, Spacer po lesie-ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględniemiem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi, Spotkanie z calineczką-zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie, Dziecko "zamknięte" ("wycofane") na zajęciach socjoterapeutycznych-propozycje ćwiczeń, Zimowe igraszki-propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej, Warsztat muzykoterapeutyczny:drzewko smutku-drzewko radości, W leśniczówce-ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu, Zabawa na lodzie-ćwiczenia rozwijające zdolnośc rozumienia czytanego tekstu, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej; Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi; Metoda Ruchu Rozwijającego; Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami; Usprawnianie percepcji wzrokowej; Usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale; Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym; Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym, sylabowym i wyrazowym; Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej; Usprawnianie percepcji słuchowej; Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy; Dzielenie wyrazów na sylaby; Podział na samogłoski i spółgłoski; Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową; Utrwalanie prawidłowej wymowy zgłoski sz; Różnicowanie głosek sz - s; Ćwiczenia orientacji przestrzennej; Ćwiczenia orientacji przestrzennej - strona lewa i prawa; Kierowca; Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczące stosunków przestrzennych; Ćwiczenia utrwalające kierunki Ćwiczenie orientacji przestrzennej, Usprawnienia percepcji wzrokowej; Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni; Propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej; Usprawnianie lateralizacji; Herbata w hotelu; Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała; Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi; Żabki - usprawnianie ogólnej koordynacji ruchów; Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego; Spacer po lecie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi; Spotkanie z Calineczką - zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie; Dziecko "zamknięte" ("wycofanie") na zajęciach socjoterapeutycznych - propozycje ćwiczeń; Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową; Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej; Warsztat muzykoterapeutyczny: Drzewko smutku - drzewko radości; W leśniczówce - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu; Zabawa na lodzie - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu; Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi, Metoda Ruchu Rozwijającego, Kinezjologia edukacyjne jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt za zwiwrzętami,Usprawnienie percepcji wzrokowej, usprawnienie percepcji wzrokowej na materiale literowym, Usprawnienie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, Usprawnienie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym,sylabowym i wyrazowym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale słownym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, Usprawnienie percepcji słuchowej, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy, Dzielenie wyrazów na sylaby, Podział na samogłoski i spółgłoski, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową, Utrwalenie prawidlowej wymowy głoski sz, Róznicowanie głosek sz-s, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.Strona lewa i prawa, Kierowca, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczącs stosunków przesprzennych, Ćwiczenia utrwalające kierunki, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.usprawnienia percepcji wzrokowej, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, Usprawnienie lateralizacji, Herbata w hotelu, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi, Żabki-usprawnienie ogólnej koordynacji ruchów, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego, Spacer po lesie-ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględniemiem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi, Spotkanie z calineczką-zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie, Dziecko "zamknięte" ("wycofane") na zajęciach socjoterapeutycznych-propozycje ćwiczeń, Zimowe igraszki-propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej, Warsztat muzykoterapeutyczny:drzewko smutku-drzewko radości, W leśniczówce-ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu, Zabawa na lodzie-ćwiczenia rozwijające zdolnośc rozumienia czytanego tekstu, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / Ewa Baum. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008. - 92 s. : fot.; tab. ; 24 cm.
1. Terapia zajęciowa: Miejsce terapii zajęciowej w rehabilitacji; Definicja terapii zajęciowej i niepełnosprawności; Proces terapeutyczny; Projekt realizacji procesu terapeutycznego; Zespół terapeutyczny; Etapy procesu terapeutycznego; Warsztaty terapii zajęciowej; Metody, formy, środki terapii zajęciowej; Tworzenie grupy, kontakt grupowy; Wybrane metody pedagogiki przydatne w realizacji terapii zajęciowej; 2. Rodzaje terapii zajęciowej: Arteterapia; Biblioterapia; Ludoterapia; Ergoterapia; Silvoterapia; Terapia ruchowa; Dogoterapia; Hipoteriapia; 3. Zastosowanie terapii zajęciowej: Mózgowe porażenia dziecięce; Szkoła z oddziałami integracyjnymi; Zespół Downa; Przykłady ćwiczeń- zabaw rewalidacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Niepełnosprawność intelektualna – definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome – DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder – ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy – CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis – MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome – CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy ( fetal alcohol syndrome – FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.8. Studium przypadku 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce – dane statystyczne i wybrane podmioty 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.4. Rehabilitacja zawodowa – zadania terapeuty zajęciowego 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 162 s. : rys. ; 24 cm.
(Engram)
Zawiera: Część 1. SPEKTRUM POALKOHOLOWYCH WRODZONYCH ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH (FETAL ALCOHOL SPECTRUM DISORDERS, FASD) W ŚWIETLE ROZWAŻAŃ TEORETYCZNYCH I BADAŃ 1. Definicja pojęcia i klasyfikacje FASD 2. Rys historyczny rozwoju wiedzy na temat FASD 3. Traumatyzujący wpływ alkoholu na płód 4. Diagnozowanie FASD 4.1. Współczesne kategorie diagnostyczne FASD według wytycznych Sieci Diagnostyki i Prewencji FAS Stanu Washington (The Washington State FAS Diagnostic and Prevention Network, FAS DPN) 4.2. Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego 4.3. Ocena zaburzeń, które mogą być efektem wpływu alkoholu na rozwijający się organizm. Zaburzenia pierwotne i wtórne 5. Wybrane formy pomocy osobom ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych 5.1. Terapia Wygaszania i Stymulacji Odruchów wg Sally Goddard (INPP) 5.2. Indywidualna Symulacja Słuchu Kielda Johansena JIAS 5.3. Terapia Integracji Sensorycznej 5.4. Trening Bilateralnej Integracji (BI) 5.5. Self-Reg – metoda samoregulacji 5.6. Play Therapy 5.7. Zooterapia (animaloterapia) 5.8. Terapie funkcji poznawczych 5.9. Osteopatia 5.10. Podejście 8 kroków 5.11. Akomodacje środowiskowe według Małgorzaty Tomanik i Magdaleny Borkowskiej 5.12. Podejścia do traumy rozwojowej 6. Sytuacja osób z FASD w Polsce Część 2. CODZIENNOŚĆ Z FASD. DIAGNOZA, ZALECENIA TERAPEUTYCZNE, PROGNOZA 1. Wprowadzenie. Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego 2. Chłopiec, wiek 1 rok 2 miesiące. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS) 3. Chłopiec 4,6 roku. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS), ekspozycja na alkohol 4. Dziewczynka 8 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol 5. Dziewczynka, 11 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Zaburzenia Neurobehawioralne, ekspozycja na alkohol (ND/AE) 6. Chłopiec, 14 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Encefalopatia niepostępująca, ekspozycja na alkohol (SE/AE) 7. Kobieta, 32 lata. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol Część 3. DZIECKO Z FASD W SYSTEMIE PIECZY ZASTĘPCZEJ – SYSTEM ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZO-TERAPEUTYCZNYCH 1. Organizacja pieczy zastępczej w Polsce 2. Obszary traumy rozwojowej dziecka z FASD w pieczy instytucjonalnej 3. Główne obszary pomocy dziecku z FASD w instytucjonalnej pieczy zastępczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy zdrowotne warunkiem lepszego funkcjonowania osób niepełnosprawnych: Zespół rehabilitacyjny. Specyficzne oraz niespecyficzne cele i działania; Poziom rozwoju morfologicznego i funkcjonalnego dzieci lekko oraz głębiej upośledzonych umysłowo w percepcji personelu medycznego; Wizje przyszłego życia dzieci przewlekle chorych na cukrzycę; Wychowanie zdrowotne wobec niepełnosprawności; Promocja zdrowia a niepełnosprawność; 2. Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia osób po urazie rdzenia kręgowego; Style radzenia sobie w sytuacjach trudnych a jakość życia osób z niepełnosprawnością narządu ruchu; Seks po urazach rdzenia kręgowego; Nasilenie trudności związanych z deficytem intelektualnym a jakość życia młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przyczyny i następstwa ignorowania seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie; Zagadnienie molestowania seksualnego jako paradygmat zignorowany w edukacji dzieci z wadą słuchu; 3. Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych: Role edukacji aksjologicznej w kształtowaniu postaw studentów fizjoterapii; Moralne dylematy zawodów nastawionych na pomaganie w świetle poglądów Anthony’ego de Mello; Postawy rodzi leskie a zachowanie przystosowawcze dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego; Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych- projekt programu kształtującego postawy dzieci i młodzieży; Źródła i mechanizmy kształtowania się postaw wobec osób niepełnosprawnych- analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje; „Auxilium Sociale- Wsparcie Społeczne” czyli nowe czasopismo polskich pedagogów; 4. Sztuka w rozwoju osoby niepełnosprawnej: Percepcja sztuki jako wątek nie w pełni wykorzystywany w wychowywaniu osób z niepełnosprawnością; Techniki parateatralne w procesie rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Działalność animacyjna wśród niepełnosprawnych; Wykorzystanie muzyki w Metodzie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim; Czas wolny w procesie rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Senior jako podopieczny; 2. Ja jako terapeuta; 3. Senior i terapeuta w DPS; 4. Pracownia terapii zajęciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej