Szkolnictwo
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(236)
Forma i typ
Książki
(231)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(202)
dostępne
(118)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(121)
Czytelnia
(203)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(13)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(11)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Gawroński Krzysztof
(6)
Karpińska Anna
(5)
Gawlik Ewa
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Stefan Arkadiusz
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Moroz Henryk
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Pilich Mateusz
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Skierska-Pięta Katarzyna
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Szymański Mirosław J
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Adamczyk Ewa
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czekaj Katarzyna
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dambach Karl E
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kołaczek Bożena
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Kwaśna Anna
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Machnio Dominika
(2)
Majewski Tomasz
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matczak Ewa
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Piątek Teresa
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Popławska Agata
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Rękawek Anna
(2)
Schneider Małgorzata
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Urych Ilona
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Wiłkomirska Anna
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Barr Nicholas
(1)
Barszczewska Bożena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(236)
Język
polski
(236)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Szkolnictwo
(236)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(11)
1989-2000
(10)
2001-0
(9)
1901-
(6)
1989-
(6)
1801-
(2)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Europa
(8)
Francja
(3)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Wielka Brytania
(3)
Afryka
(2)
Chiny
(2)
Finlandia
(2)
Hiszpania
(2)
Japonia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Szwecja
(2)
Węgry
(2)
Włochy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Belgia
(1)
Brazylia
(1)
Bułgaria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chorwacja
(1)
Cypr
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Egipt
(1)
Estonia
(1)
Grecja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(11)
Materiały konferencyjne
(7)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Monografia
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Zarządzanie i marketing
(5)
Historia
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Nauka i badania
(1)
236 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dzieci o różnym poziomie samodzielności w przedszkolu, 2. Dzieci o różnym stopniu samiedzielnośi w szkole, 3. Dzieci o różnym stopniu samodzielności w indywidualnych sytuacjach, 6. Dzieci o różnym poziomie samodzielności u progu kształcenia systematycznego, 5. Zmiany w funkcjonowaniu rodziny czynnikiem zmian w dziecku, 6. Oblicza samodzielności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wychowanie w starożytności; Oświata i wychowanie w średniowieczu; Humanizm w wychowaniu (XV-XVII w.); Oświeceniowa myśl filozoficzna i pedagogiczna (XVII-XVIII w.); Reforma edukacji w Polsce w XVIII w.; XIX-wieczny liberalizm w wychowaniu. Pedagogika naukowa; Myśl pedagogiczna i oświata na ziemiach polskich pod zaborami; Oświata i myśl pedagogiczna na przełomie wieków oraz w latach pierwszej wojny światowej; Europejska myśl pedagogiczna X w.; Myśl pedagogiczna i edukacja w Drugiej Rzeczpospolitej (1918-1939); Tajna oświata w Polsce w czasie drugiej wojny światowej (1939-1945); Oświata i wychowanie w Polsce Ludowej (1944-1989); Zmiany w polskiej szkole w latach dziewięćdziesiątych XX w.; Reforma ustrojowa systemu edukacji z 1999 r.; Szkolnictwo wyższe w Polsce na przełomie XX i XXI w.; Współcześni polscy pedagodzy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kryzys demokracji a najnowsza ewolucja ustrojów szkolnych, 2. Idea szkoły pracy i system daltoński, 3. Teoria wychowania Johna Deweya, 4. Spuścizna Jerzego Kerschensteinera, 5. Angielska tradycja wychowania, 6. Szkolnictwo i państwo we Francji i Anglii, 7. Włoska pedagogika idealizmu aktualistycznego, 8. Reforma szkolna w Czechosłowacji, 9. Polska reforma szkolna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Preface: Challenges and future of education; Ch.1 Educational Challenges In Beginning of XXI Century: Professional Competences of a Teacher in the Changing School; The Existing Problems of Education and the Efficiency of Teaching Under the Conditions of the Global Crisis; Importance of Self-Directed Learning in Knowledge Society; Ch.2 The Meanings Ideals and Values for Education of Tomorrow: Pedagogical and Philosophical Motivation of the Education of Tomorrow; Difficulties in Understanding and Choosing Educational Values; Ethics of Care Its Conception Values in Education and Teaching Process; Ch.3 Education and Leisure Time in Adult Man Life's: Leisure Time in Student's Life - Expectations, Present State; Concepts of Individualization in Distance Education; Educating and Developing Abilities to Use Information in University Education; Ch.4 The Importance Education for Development of Little Children: Critical Practitioner - Necessity, Challenge or Idealistic Dream in Education of Tomorrow?; The Level of the School Readiness of Children Finishing the Preschool Education but Attitudes of Parents Towards Their Education; Pedagogic Conditions of Health Education in the Kindergarden.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Part I. The organization of the education system: How to creatively manage a school. Leadership in a school management; Ethics of care in school organization; Part II. The role of the teacher in the education of tomorrow: Motivational factors hierarchy in the teaching profession Unravelling the paths of teaching and learning a teacher's fascination and illusions; Organization of free time for primary and secondary school students; Part III. Teaching aspects in integrated learning: Contemporary children's experiences in contacts with nature; The conditions of the pro-health education process regarding development of rational eating habits; Part IV. Forms of aid for children with disabilities and their families; Theoretical context of social exclusion of not fully abled people - selected areas; Weak support system for families with disabled children and its impact on the directions of family model modi!cations; The essence of occupational therapy and its application in the social rehabilitation of people with disabilities; Part V. The concept of diversity in the education of tomorrow: The essence of dialogue in upbringing process Education for children with foreign backgrounds in Sweden - a general view of the situation and a case.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Power and ideology in education: the place of tradition in social change; Necessity for reforming the content of education as an element of democratization of Polish educational system; Obstacles and barriers to democratic educational transformations in Poland after 1989 and their main determinants; Approaching barriers in education introduction; Educational egalitarianism and social changes in Poland; Polish educational system in the period of social transformation; The teacher - educator in the integrated Europe; Educational changes in Poland - the basic and real facts of traditional continuity; On certain implications of economic transformations in the context of anticipating changes in education; Changes in Polish schools in the range of content and technique of education, 1989-1996; Citizen personality model in Poland at the time a transformation; Upper Silesia: regional policy of restructuring learning without limits and a praise of the new individualism; The consequences of social cultural and educational to rural and local communities; Youth and modernization and modern times; Fundamental values in the process of education at the time of system transformation; On the way to subjectivity for the pupils in Polish school; Teachers in the challenging face of contemporary democracy and world values; Tolerance and affiliation to a social group; The dilemmas of changes in handing down educational values; Equality of educational opportunities – assumptions and reality; Selected problems of educational awareness; Thinking about education – monocentric nostalgia and symptoms of pluralism; Possibilities of change id educating the youngest pupils; Problems of poverty versus man’s needs in a democratic society; The leisure of the poor and democracy; Changes in specialistic training of wardens; The teacher’s psycho-pedagogical skills in the preventive treatment of addictions; The history of Lowes Silesia an incentive for the educational activity of the regional movement political system in Poland; Social factors of risk and the state of health of Polish society; Contents and directions of development of the Polish educational system; state and private (alternative) schooling in post-communist Poland – comparative analysis; Transformation of the educational system in Poland; School education in the socially changed political system in Poland; Educational democratization in Poland – change, progress and European integration; Drama as a creative educational proposal in the period of system transformation in Poland; Integrated classes in the educational system; Conclusions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Part I. Task of family in education of children and youth The area of pedagogical activity in holistic optic; Personality-based view on upbringing. Areas of humanism; Individual and social determinants of valuing in the world of a child; "Dadhood" - that is, the image of the modern father. Between biology and culture; Family home (not) a place of dwelling. An adult's perspective; Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families; 6 Education of Tomorrow - Since education in family to system aspects of education Part II. Education and its dangers in school of tomorrow Creative verbal activity of children Education for diversity Teachers' attitudes toward the "Others" and intercultural education Common area of the integrative school as perceived by fully-abled and disabled students Temperament as a determinant for strategy of coping with di!culty con"ict situation among junior high school students Aggression towards disabled children and youth in their peer environment Part III. Didactic aspects of education of tomorrow Teacher in the face of educational tasks at pre-school and school The ways of obtain information from the internet sources by the young people Educational context of contemporary computer games Student responsibility in deep learning Role of models in swimming education Mariola Wojciechowska, Monika Szpringer, Justyna Kosecka Health and physical activity awareness of young people - selected aspects Legal, organizational, and economic aspects of school tourism in Poland. Current trends and solutions Nutrition education and habits of pregnant women who attend antenatal clinics in Brno, Czech Republic Monika Szpringer, Mariola Wojciechowska, Justyna Kosecka, Ewa Barańska Knowledge of eating disorders related to bulimia among secondary school learners in Poland Part V. University as educational institution University as an educational environment of teachers Pedagogical studies seen in high school graduates opinions Systems approach as a methodology of training modern specialists of the quali!cation of "master" Selected problems in veri!cation of the e"ects of education of candidates for teachers in terms of social competence Innovations in teaching practice program. The accomplishment of "Through practice towards career - the program of teaching practice in Humanitas University's project" Part VI. Institutional aspects of education Consensus between the interests of a person, society and the state as a pledge of success in modernizing the national system of education When the discrimination knocks at the school door. The response of educational institutions to the situation of the local con#ict Varia The contribution of spiritual !gures to the development of the pedagogical thought of Halychyna in the 19th - beginning of the 20th centuries Methodologically oriented reform and improvement of the legal regulation of construction activity in Ukraine.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Prakseopedagogiczny wgląd w wybrane zagadnienia edukacji, gospodarki i globalizacji; Gospodarka i edukacja – relacje dawne i nowe. Perspektywa pedagogiczna; Ekonomiści w edukacji – perspektywa globalna. Zagrożenia i szanse; Kształcenie pod testy i neoliberalizm nie służą wzbogacaniu jego jakości; Wizje własnej przyszłości w zglobalizowanym świecie. Kilka refleksji socjologicznych; Teoria chaosu w kontekście problemów globalizacyjnych, gospodarczych i edukacyjnych; Edukacyjne wyzwania globalizacji; Socjalizacja w czasach podwójnego kryzysu transformacyjnego; Ideologia neoliberalizmu – wyzwania i zagrożenia dla edukacji polskiej; Technologie informacyjno-komunikacyjne a procesy globalizacyjne; Edukacja z perspektywy paradygmatu systemowego i globalizującego się świata; Światowa przestrzeń gospodarcza w warunkach kształtujących się procesów globalizacji; Nowa urbanistyczna koncepcja planowania przestrzeni miejskiej a asymetria w relacjach szkoła – środowisko; Globalizacja a pedagogika: wady i zalety; Wyzwania dla edukacji w zmieniającym się społeczeństwie; Edukacyjne obszary globalizacji – perspektywy i bariery; Kompetencje menedżerów przedsiębiorstw polskich, słowackich i czeskich w dobie globalizacji; Globalizacja a rozwój Internetu. Internet wszystkich rzeczy (Internet of Things) i nowoczesne sposoby komunikacji maszyn; Zaufanie w regionalnym ekosystemie innowacji; Rynek pracy a oferta edukacyjna wybranych powiatów Zagłębia Dąbrowskiego; Edukacja a współczesny rynek pracy; Miasto jako kreator relacji w sieci na poziomie lokalnym oraz element usieciowionego środowiska regionalnego; Turbulencja otoczenia szkół jako wynik globalizmu; Klastry w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe i Konferencyjne)
1.Innowacje w polityce rozwoju regionalnego, 2.Regiony uczące się - wyzwanie dla polskiej polityki regionalnej, 3.Wykorzystanie nowych technologii teleinformatycznych w procesie edukacji - możliwości programów europejskich (Leonardo Da Vinci), 4.Innowacje w Unii Europejskiej, 5.Inkubatory przedsiębiorczości w Polsce, 5.Oferta technologiczna Politechniki Śląskiej, 6.Wybrane aspekty koncepcji gospodarki opartej na wiedzy i jej implikacje dla rozwoju społeczno-gospodarczego regionów i państw, 7.Kilka refleksji na marginesie rządowego programu zwiększania innowacyjności gospodarki polskiej, 8.Strefy aktywności gospodarczej śląska jako wyznaczniki idei regionu uczącego się, 9.Wykształcenie jako wyznacznik zmian w regionie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne koncepcje relacji między edukacją a strukturą społeczną: Interpretacje roli szkolnictwa w tworzeniu struktury- społecznej- dyskusja teoretyczna i porównawcza; Edukacja i nierówności społeczne w ujęciu teorii porządku społecznego; 2. Studia przypadku: Edukacja i nierówności społeczne w Anglii; Edukacja i nierówności społeczne w Hiszpanii; Edukacja i nierówności społeczne w Rosji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wartości w edukacji: Obszary zmiany koniecznej w edukacji człowieka XXI wieku; Nauczyciele w nowej rzeczywistości edukacji; Muzyka w wychowaniu do wartości. Wykorzystanie doświadczeń muzycznych w praktyce pedagogicznej; Ocenianie osiągnięć szkolnych – pedagogiczny wgląd w obszary sądów wartościujących. Cz. II Edukacja szkolna wobec wyzwań współczesności: Wyzwania edukacji medialnej; Edukacja teatralna jako droga poznania siebie i świata we wczesnym dzieciństwie; Czas pandemii nową sytuacją dla szkolnictwa podstawowego. Doświadczenia ostatnich miesięcy; Nowe możliwości w kształtowaniu kompetencji cyfrowych uczniów I etapu edukacji; Tyflomuzykoterapia metodą wspomagającą edukację dzieci z niepełnosprawnością wzroku; Fotografia w podręczniku szkolnym; Teoretyczne podstawy szkolenia obronnego w Polsce. Cz. III Dylematy wychowania dzieci i młodzieży: „Lucky girl syndrome” jako zjawisko społeczne i wyzwanie wychowawcze; Rodzina niepełna w przestrzeni oddziaływań wychowawczo-socjalizacyjnych; Badania nad dogoterapią w perspektywie zagranicznych autorów. Cz. IV Wyzwania edukacji akademickiej: Wyzwania współczesnej nauki i edukacji wobec wzrostu ilości informacji i metod jej przetwarzania; Przypadek użytkownika (user case) jako narzędzie wspierające nauczyciela akademickiego; Zdalne instrukcje (lekcje) platformy Moodle innowacyjną metodą wspierającą edukację studentów; Motywy podjęcia studiów na kierunku pedagogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Zagrożenia, nadzieje i dylematy edukacyjne: Edukacja wobec problemów współczesnego świata i człowieka; Dylematy przemian polskiej szkoły i edukacji w kontekście tendencji europejskich; Edukacja akademicka w społeczeństwie informacyjnym; Ewolucja zawodów problemem jutra edukacji zawodowej; Edukacja wobec niepewności ludzkiej egzystencji; Wyzwania i dylematy edukacyjne społeczeństwa wielokulturowego; Treści rodzinne i międzykulturowe edukacji muzycznej wychowaniem do wielokulturowości; Dialog edukacyjny przepustką do szkoły jutra; Przełamywanie stereotypów etnicznych wyzwaniem dla edukacji; Edukacja polityczna w czasie transformacji - wybór czy konieczność?; Potrzeba zmian w systemie edukacji w czasie globalnych przeobrażeń; O miejscu wychowania fizycznego w edukacji jutra. II. O nowych koncepcjach kształcenia i wychowania: O potrzebie, pożytkach i niektórych warunkach edukacji prakseologicznej; Integracja procesów nauczania i wychowania; Fraktalność procesu kształcenia w ponowoczesnym świecie; Kształtowanie aktywności uczniów w kształceniu blokowym; O nauczaniu geometrii w kształceniu zintegrowanym; Wiedza metapoznawcza a efekty samoregulowanego uczenia się motorycznego; Hipertekst jako narzędzie usprawniające dostęp do treści kształcenia; Metaplan w procesie kształcenia; Metoda projektu w pracy z dziećmi przedszkolnymi; Poszukiwanie potencjału integracyjnego w konfliktach szkolnych; Autoewolucja zmiany szkoły jako organizacji uczącej się; Kilka refleksji o "zielonych szkoła” na Pomorzu Środkowym. III. Aksjologiczne wymiary edukacji: Zamęt aksjologiczny w edukacji; Potrzeba wychowania w harmonii między „starymi” i „nowymi” wartościami; Odpowiedzialność i transgresonizm wartości warunkujące istnienie świata; Dziedzictwo przeszłości podstawą tożsamości kulturowej; Znaczenie wartości w świadomości nauczycieli; Uczeń gimnazjum w świecie wartości - elementy teorii i praktyki; Sztuka nośnikiem wartości; Aksjologiczne konteksty Internetu; Edukacja jutra a czas wolny. IV. Nauczyciel i jego rola w edukacji: Odpowiedzialność nauczyciela-doradcy w rozwiązywaniu współczesnych problemów młodego człowieka; Wpływ nauczycieli na edukacyjne szanse życiowe dziewcząt i chłopców; Nauczyciel-nowator i warunki jego pracy (na podstawie badań); Nauczyciel-andragog szansą edukacji przyszłości; Rola nauczyciela akademickiego w edukacji jutra; Nauczyciel - co to (powinno) znaczy(ć)?; Sztuka bycia nauczycielem nauczycieli; Proces globalizacji a podmiotowość nauczyciela; Nauczyciel w pracy ze studentem szczególnie uzdolnionym; Zaburzenia relacji uczeń - nauczyciel zagrożeniem dla podmiotowości szkolnego procesu edukacyjnego; O nowy kształt edukacji nauczycieli wobec przemian kulturowych w okresie transformacji systemowej; Osobowość nauczyciela: geneza zasad kształcenia. V. Humanistyczne płaszczyzny myślenia o edukacji i uczniu: Perspektywy aplikacji etnometodologii w naukach pedagogicznych; Źródła i mechanizmy aktywność ucznia; Rozwijanie samodzielności uczniów elementem rozwoju podmiotowego standardu waluacji; Poznawcze i praktyczne znaczenie słownych metod nauczania-uczenia się czynności ruchowych; Dyrektywy teleologiczne w analizach działania edukacyjnego; Współczesne funkcje wiedzy w kształceniu; Pedagogika kreatywna wyznacznikiem edukacji XXI wieku; Dialog na lekcji wychowania fizycznego - obszar jednomyślności czy dwóch głosów; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w klasie szkolnej; Wybrane wypowiedzi uczniów klas młodszych jako wskaźniki ich podmiotowości w toku działań edukacyjnych; Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość myśli edukacyjnej (wkład lekarzy - pedagogów w rozwoju edukacji pedagogicznej, logopedycznej i suropedagogicznej). VI. Diagnoza, kontrola i ocena w edukacji: Diagnoza i ocenianie szkolnego uczenia się (wybrane problemy); Jakość kształcenia w ocenie studentów niepaństwowej uczelni humanistycznej. Wybrane wyniki z badań; Obraz szkoły licealnej (komentarz do jednej ankiety); Komunikacyjna funkcja oceny szkolnej; Wykorzystanie przez szkołę informacji o wynikach egzaminów zewnętrznych; Uczniowie wobec doniosłego charakteru egzaminów zewnętrznych; Elementy systemu oceniania wiedzy ucznia; Obszary metody i środki diagnozy w pracy nauczyciela wobec wymagań współczesności. Część I. Podstawowe zagadnienia, problemy i treści diagnozy szkolnej (próba systematyzacji); Obszary metody i środki diagnozy w pracy nauczyciela wobec wymagań współczesności. Część II. Podejścia metodologiczne, zasady, funkcje, postawy i błędy diagnosty w rozpoznawaniu sytuacji szkolnej ucznia; Determinanty wdrażania i funkcjonowania gimnazjum w środowisku lokalnym; Podsumowania jubileuszowego, X Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra”; Summary of the 10th Jubilee Tatra Scientific Seminar Entiteld „Education of Tomorrow”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Zawiera: Społecznie pożądana „edukacja jutra” a praktycznie zrealizowana „edukacja dnia dzisiejszego”. Cz. I Wychowanie do bycia przywódcą: Przywództwo i autorytet a edukacja; Kształtowanie kompetencji przywódczych studentów na kierunku zarządzanie i dowodzenie; Wykorzystanie podejścia fixed mindset i growth mindset w kształtowaniu kompetencji przywódczych; Patriotyzm oficerów wojska polskiego - diagnostyka wartości. Cz. II Edukacja a zmiany społeczne: Homo creator w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy; Szkoła jako współczesna organizacja; Kategorie organizacyjne a kategorie wpływu społecznego; Nauczyciel klas mundurowych. Wyzwania i oczekiwania podmiotów publicznych wobec pedagogów. Cz. III Miejsce i rola kultury w wychowaniu współczesnego człowieka: Sztuka - estetyzacja rzeczywistości - wychowanie i kształcenie poprzez sztukę. Pozaestetyczne aspekty sztuki w ponowoczesnej kulturze i edukacji; Wychowawczy i dydaktyczny potencjał sztuki w edukacji dziecka; Sztuka muzyczna w szkole - przestrzeń dla tradycji i nowoczesności; Dyskusyjne kluby książki jako źródło twórczego myślenia i działania; Filmoterapia w edukacji studentów fizjoterapii. Cz. IV Wychowanie zdrowotne i sportowe we współczesnej edukacji: Jakiej wiedzy o nowotworach skóry jeszcze nam potrzeba? Wyniki badań ankietowych wśród studentów uczelni medycznych i niemedycznych; Rola fizjoterapeuty w edukacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Biochemistry at the Faculty of Sports Studies, Masaryk University in Brno (Czech Republic); Zmienne czynniki zewnętrzne w procesie nauczania - uczenia się pływania w opinii instruktorów. Cz. V Funkcjonowanie w społeczeństwie osób niepełnosprawnych: Trener osób z niepełnosprawnością intelektualną jako przywódca w społeczeństwie; Wsparcie osób dorosłych z głębszą niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie działalności sosnowieckiej spółdzielni socjalnej; Metody stosowane we współczesnej edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualna. Cz. VI Praca nauczycieli w środowisku osób niepełnosprawnych: Istota procesu edukacyjnego a czynniki warunkujące rozbieżności między oczekiwaniami i osiągnięciami uczniów niepełnosprawnych; Innowacyjne metody i formy pracy nauczyciela z dzieckiem z deficytem w wieku przedszkolnym; Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkołach ogólnodostępnych. Cz. VII Przeciwdziałanie w procesach edukacji zjawiskom negatywnym społecznie: Profilaktyka systemowa wobec ryzyka zakłóceń rozwoju psychospołecznego dziecka w rodzinie; Zagrożenie fonoholizmem wśród dzieci we wczesnej fazie dorastania; Źródła i przestrzenie cyberprzemocy w szkole; Odrzucenie rówieśnicze i profilaktyka w działaniach wychowawczych we wczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Znaczenie autorytetu nauczyciela w edukacji: Autorytet współczesnego nauczyciela- oczekiwania a rzeczywistość; Nauczyciel akademicki jako wychowawca' Quo vadis nauczycielu? O godny wizerunek współczesnego nauczyciela w drodze do doskonałości; Kim jest dziś nauczyciel- freinetowiec?- pytanie o tożsamość zawodową w 20. rocznicę powstania Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta; Wypalenie zawodowe nauczycieli- aspekty psychospołeczne zjawiska; 2. Zagrożenia wychowawcze i specjalne potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla szkoły jutra: Wybrane problemy wychowawcze i zagrożenia polskich gimnazjalistów; Serial telewizyjny w życiu uczniów szkoły podstawowej; Model kształcenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w placówkach oświatowych ogólnodostępny; 3. Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne w perspektywie jutra: Problemy samodzielności uczniów w dochodzeniu do wiedzy; Rozpoznawanie i rozwijanie postaw twórczych uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Propedeutyka wychowania obywatelskiego w przedszkolu jako część komplementarnego wychowania patriotycznego- sens, możliwości, treści; "Piękna nasza Polska cała", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u dzieci edukacji przedszkolnej; 4. Różnorodność w aspekcie płci i wieku wyzwaniem dla edukacji jutra: Równouprawnienie jako przesłanka pozytywna w kształtowaniu postaw społecznych nowoczesnego społeczeństwa edukacyjnego w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; pływ uczestnictwa słuchaczek w zajęciach dydaktycznych Uniwersytetu Trzeciego Wieku na jakość życia; Udział stereotypów w procesie edukacji- perspektywa społecznej psychologii poznawczej; 5. Uwarunkowania edukacji: Przestrzeń dziecka a przestrzeń edukacyjna- uwarunkowania edukacji w kontekście wyzwań współczesności; Sprawność ruchowa dzieci sześcioletnich z zaburzeniami mowy a efekty terapii logopedycznej; Rozwój zawodowy doradców metodycznych- zaniedbywany obszar edukacji?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Problemy współczesnej edukacji: Rozważania wokół dydaktyki akademickiej Kazimierza Denka; Edukacyjne problemy zaufania, zwątpienia i nadziei; Dylematy metodologiczne w kontekście badań edukacyjnych; Nauczyciel jako sprawca i ofiara kryzysu oświatowego w Polsce; Obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego przez dyrektorów szkół i przedszkoli jako instrument wpływający na kształt "Edukacji jutra"; II. System edukacyjny w obliczu potrzeb osób z deficytami rozwojowymi; Świat idealny - system wsparcia dla osób niepełnosprawnych; Uczeń z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego w szkole masowej; III. Animacja kulturalno-oświatowa w edukacji jutra; Akcja plastyczna w edukacji. Geneza i rozwój problematyki; Działalność animacyjna placówek kulturalno-oświatowych na pograniczu; IV. Aktywność ruchowa w środowisku wodnym; Aksjologiczne aspekty edukacji pływackiej i ratowniczej; Wartości w wychowaniu do aktywności ruchowej w środowisku wodnym V. Uniwersytet - obowiązki dydaktyczne a uczestnictwo w życiu społecznym: Obchody 650-lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego jako przejaw silnej kultury organizacyjnej wyższej uczelni; Kształtowanie kompetencji badawczych studentów w toku studiów nauczycielskich -w kontekście dydaktyki szkoły wyższej; Praktyka zawodowa jako nieodzowny element kształcenia kompetencji pedagogicznych; Mobilność nauczycieli akademickich w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych; Varia. Jubileusz prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowej: Sylwetka prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowej; Biogram prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowa; Spis publikacji prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Zawiera: Wyzwalanie potencjału dydaktyczno-wychowawczego edukacji: od tradycji, przez aktualia, po perspektywy. Cz. I Problemy wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Homokreatywna intencjonalność książki Janusza Korczaka „Jak kochać dziecko”; Pieniądze w życiu młodszych uczniów; Rola czasu wolnego w życiu dziecka w wieku przedszkolnym. Cz. II Edukacja dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Partycypacja rodziców w edukacji dziecka na etapie wczesnej edukacji - perspektywa teoretyczna; Sposoby rozwijania zainteresowań matematycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Aktualność metody zuchowej Aleksandra Kamińskiego we współczesnej edukacji. Cz. III Szanse rozwojowe uczniów: W kręgu zagadnień pedagogiki niedyrektywnej - szanse i zagrożenia praktycznych rozwiązań wychowawczych; Stosunek do nauki szkolnej przedstawicieli pokolenia baby boomers oraz pokolenia Y w perspektywie kompetencji samokierowanego uczenia się; Samodzielność poznawcza uczniów istotą szkolnego uczenia się. Cz. IV Nauczyciele we współczesnym szkolnictwie: Pasja w zawodzie nauczyciela; Szanse i bariery rozwojowe uczenia w szkole w perspektywie nauczycieli. Raport z badań; W stronę edukacji jutra przez zarządzanie humanistyczne w oświacie; Wyzwalanie potencjału naukowo-edukacyjnego edukacji jutra w ujęciu Kazimierza Denka. Cz. V Urozmaicenia kształcenia w uczelniach wyższych: Indywidualny Plan Działania jako narzędzie w procesie kształcenia skoncentrowanego na studentach; Praca nauczyciela w opiniach kandydatów na nauczycieli; „Leśne przedszkole”, czyli o koniecznych zmianach w przygotowaniu do pracy zawodowej przyszłych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej