Postawy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(85)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(67)
dostępne
(37)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(39)
Czytelnia
(67)
Autor
Jachnis Anna (1959- )
(3)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Crisp Richard J
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Kocór Maria
(2)
Koralewicz Jadwiga
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Maliszewski Norbert
(2)
Smyczek Leon
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Walczak-Duraj Danuta
(2)
Akert Robin M
(1)
Balcerek Ewa
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Brandt Richard Booker (1910-1997)
(1)
Burgiel-Szwec Aleksandra
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chętkowski Dariusz
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derks Lucas
(1)
Doszyń Mariusz
(1)
Douglas Mary
(1)
Drogosz Marek
(1)
Dusza Bożena
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gocławska Małgorzata
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gostyńska Dorota
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hallada Marek
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hampeden-Turner Charles
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Hozer Józef
(1)
Hołówka Jacek (1943- )
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Jaworowska Mirosława
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Keplinger Alicja
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klebaniuk Jarosław
(1)
Kochanowicz Maciej
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska Maria
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozielecki Józef
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kropińska Irena
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzemiński Ireneusz
(1)
Kugler Jerzy S
(1)
Kundera Milan (1929-2023)
(1)
Kwiatkowski Paweł (1967- )
(1)
Leippe Michael R
(1)
Lewicka Maria
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Majerek Bożena
(1)
Malendowicz Paweł
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Mariański Janusz
(1)
Mika Stanisław
(1)
Mink Joanna
(1)
Minus Paul M
(1)
Musiał Emilia
(1)
Męcina Jacek (1968- )
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszewska justyna
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(59)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Przynależność kulturowa
Literatura czeska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Postawy
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1989-
(11)
2001-
(9)
1989-2000
(4)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(6)
Zarządzanie i marketing
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
85 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 121)
I. Postawy być i mieć- definicje. Koncepcje, elementy strukturalne: 1. Określenie pojecia "postawa"; 2. Wybrane koncepcje i postawy być i mieć; 3. Elementy strukturalne postaw być i mieć; II. Psychologiczne wymiary syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Narcyzm vs miłość bliźniego obcej natury; 2. Symbioza vs niezależność i wolność; 3. Nekrofilia i biofilia według Ericha Fromma; III. Metodologiczne aspekty badań własnych: 1. Problem badawczy i hipotezy; 2. Charakterystyka badanej grupy; 3. Procedura i przebieg badań; 4. Charakterystyka zastosowanych metod; IV. Psychologiczne aspekty syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle danych uzyskanych w kwestionariuszach; 2. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle rysunków; 3. Elementy syndromu wzrostu i rozpadu a media; V. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle kwestionariuszy; 2. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle testu projekcyjnego; 3. Grupy być i mieć a media; 4. Porównanie grup być i mieć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 553)
1. Zdrowie jako zagadnienie edukacyjne; 2. Zdrowie i zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży; 3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w perspektywie pedagogiki specjalnej; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Wiedza o zdrowiu uczniów niesłyszących z klas gimnazjalnych; 6. Obraz własnego zdrowia w ocenie uczniów z wadą słuchu; 7. Zachowania zdrowotne młodzieży z wadą słuchu w wieku 13-17 lat; 8. Środowisko społeczne szkoły w percepcji uczniów z wadą słuchu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeobrażenia fazy młodości; Społeczne uczestnictwo młodzieży. Empiryczna weryfikacja modelu; Style wychowania w rodzinie a społeczne uczestnictwo młodzieży; Młodzież gimnazjalna o swoich partnerach społecznych; Orientacje polityczne zielonogórskich gimnazjalistów; Gimnazjaliści między domem a szkołą; Ramy czasu wolnego gimnazjalistów; Studenci małego ośrodka akademickiego o przyszłym zawodzie i pracy - badania panelowe; Społeczne uczestnictwo młodzieży - wielość obrazów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna : teoria i praktyka / Hanna Hamer. - Warszawa : Difin, 2005. - 334 s. : rys. ; 23 cm.
1. Przedmiot i metody badań w psychologii społecznej, 2. Psychologiczne różnice między kobietami a mężczyznami, 3. Dysonans poznawczy, 4. Konformizm i posłuszeństwo wobec autorytetu, 5. Antypatia, sympatia, przyjaźń, 6. Miłość i szczęście, 7. Poznawanie siebie i innych, 8. Motywacja i motywowanie, 9. Uprzedzenia i tolerancja, 10. Zachowania prospołeczne, 11. Agresja, 12. Manipulacje i makiawelizm, 13. Zasady, techniki i pułapki autoprezentacji, 14. Grupy społeczne i władza, 15. Konflikt i negocjacje, 16. Człowiek racjonalny vs irracjonalny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Siedem sposobów tworzenia bogactwa, Głowni pracodawcy, doskonali analitycy, Triumfująca jednostka Wyścig z zegarem, Równe szanse, Harmonijne konfiguracje elementów, O synchronii, hierarchii i czasie, Logika zbiorowości, Czy niemiecki model kapitalizmu upowszechni się w Europie? Społeczny indywidualizm Szwedów: miedzy szalonymi rumakami, Kraj, który stworzył się sam: Holendrzy jako czeladnicy Boga, Wielka Brytania rządzi falami eteru, Kryzys i sprzeczność: wyjątkowa Francja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Młodzież- edukacja i sukces życiowy: konteksty teoretyczne i praktyka społeczna: Sukces życiowy wobec przemian kapitalizmu- od indywidualizmu wczesnej nowoczesności do hiperindywidualistycznego rozproszenia ponowoczesności; Dyplom akademicki i sukces życiowy; Loteria i szczęśliwy traf- przyczynek do socjologii sukcesu życiowego; Szkolnictwo wyższe i sukces w krajach pozaeuropejskich (na przykładzie Stanów Zjednoczonych, Republiki Południowej Afryki i Argentyny); Fenomen pokolenia młodzieży; Skazani na brak sukcesu? Reprodukcja wykluczenia społecznego w świetle koncepcji Pierre'a Bourdieu; 2. Sukces życiowy w opiniach studentów w wybranych społeczeństwach europejskich: wyniki badań empirycznych: Podstawy teoretyczne i założenia metodologiczne badań; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży polskiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży czeskiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży niemieckiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży holenderskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Skłonności w ekonomii, 2.Metody pomiaru skłonności, 3.Namiętności, zachowania, afekty, postawy i emocje w literaturze, 4.Definicje i rodzaje skłonności, 5.Empiryczna analiza wybranych skłonności, 6.Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do psychologii i socjologi konsumenta, 2. Procesy informacyjne (uwaga, spostrzeganie, kategoryzacja), 3. Procesy pamięci i uczenia się konsumenta, 4. Procesy podejmowania decyzji konsumenckich, 5. Procesy emocjonalne i motywacyjne konsumenta, 6. Osobowość konsumenta, 7. Satysfakcja konsumenta, 8. Postawy konsumenta a reklama, 9. Reklama jako komunikacja perswazyjna, 10. Zachowanie konsumenta w grupie, 11. Wpływ kultury na zachowanie konsumenta
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii konsumenta i reklamy; Modele psychologiczne zachowania się konsumenta; Percepcyjno-decyzyjne aspekty zachowania się konsumenta; Wpływ emocji i motywacji na percepcję reklamy; Osobowość konsumenta a reklama; Satysfakcja konsumenta Postawy konsumenta a reklama; Reklama jako komunikacja perswazyjna; Zachowanie konsumenta w grupie; Wpływ kultury na zachowanie konsumenta.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Analiza psychologiczna pracy w organizacji, 2. Podejmowanie decyzji w organizacji, 3. Motywacja w organizacji, 4. Przywództwo i jego wpływ na organizację, 5. Stres w organizacji, 6. Postawy wobec pracy, organizacji i ludzi, 7. Funkcjonowanie grup w organizacji i praca zespołowa, 8. Zachowania prospołeczne, kooperacja i konflikt w organizacji, 9. Patologie związane z pracą w organizacji: pracoholizm i mobbing
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, I. Teoretyczno-metodologiczne założenia studium, 2. Ewolucja wartości i autorytetów młodzieży szkolnej w latach 90. XX wieku, 3. Trajektoria tożsamości. Świadomość i samorealizacja, 4. Historyczność i tradycja. Doświadczenia zapośredniczone, 5. Polityka emancypacji. Momenty przełomowe, 6. Planowanie życia. Refleksyjność instytucjonalna, 7. Kolonizacja przyszłości. Bezpieczeństwo ontologiczne, 8. Polityka życia. Dialektyka globalności i lokalności, Zakończenie. Polityka przełomu wieków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kierunki przemian oświatowych w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 2. Postawy i zachowania człowieka w sytuacji innowacyjnej 3. Problematyka założenia metodologiczne i organizacja badań własnych, 4. Postawy i zachowania nauczycieli wobec programu reformy systemu edukacji w świetle badań, 5. Korekty postaw i zachowań nauczycieli wobec programu reformy systemu edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Konteksty psychologiczne : Zdrowe i niezdrowe oblicza bierności; Poczucie skuteczności alternatywą dla bierności; Orientacja temporalna w kontekście aktywności i bierności podmiotu; Alienacja i wartości; Duchowy rozwój człowieka - między biernością i aktywnością; Kody etyczne jako podstawa ocen moralnych zachowań ludzi w stosunku do świata przyrody. II. Konteksty kliniczne: Bierność w kontekście niepełnosprawności; Optymizm - pesymizm a zaburzenia psychiczne; Przyczyny bierności osób z dysfunkcjami mózgu i sposoby jej przezwyciężania; Przeciw bierności, czyli o rozwojowym walorze teatroterapii; Wsparcie społeczne w fazie leczenia chemoterapią choroby nowotworowej; Religijne sposoby radzenia sobie ze stresem a poczucie jakości życia Anonimowych Alkoholików; Media relations w przełamywaniu zawodowej bierności osób chorych psychicznie. III. Konteksty społeczno- ekonomiczne: Aktywność społeczna w oczach antropologa; Bierność obywatelska siłą scentralizowanego państwa. Alexisa de Tocqueville`a wizja łagodnego despotyzmu; Tu nic się nie da zrobić, czyli bierność obywatelska; Bierny obywatel; Bierność - samotność. Wzajemne odniesienia; Bezrobocie jako przejaw bierności zawodowej; Bierność jako strategia radzenia sobie z lobbingiem w miejscu pracy; Emerytura - nowe możliwości czy nowe ograniczenia?; Korepetycje - bierna czy aktywna forma radzenia sobie z problemami w nauce?; Psychospołeczne konsekwencje biernego oglądania telewizji; Bezdomność kobiet jako syndrom wyuczonej bezradności; Bierność w związkach miłosnych; Monitorowanie rynku pracy a kompetencje zatrudnionych; Instytucjonalne uwarunkowania bierności społecznej; Postawy społeczności lokalnych wobec inwestowania w parki wiatrowe w województwie pomorskim i zachodniopomorskim; Bierność a edukacja i sukces zawodowy w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Nierówności w edukacji: 1. Edukacja i konstruowanie społecznych nierówności, 2. Pozytywne i negatywne aspekty selekcji i segregacji uczniów w szkołach, 3. Selekcja i segmentacja społeczna jako immanentna funkcja systemu edukacji, 4. "Wkład" ukrytego programu szkoły w utrwalanie poczucia nierówności społecznych, 5. Rodziny dysfunkcyjne a szanse edukacyjne dzieci i młodzieży. Część II: Nierówność płci: 6. Nierówność płci we współczesnym dyskursie emancypacyjnym, 7. Prawne i instytucjonalne formy przeciwdziałania dyskryminacji kobiet w Polsce (2001-2005), 8. Stereotypizacja ze względu na płeć a szanse u kobiet i mężczyzn na rynku pracy, 9. Możliwości godzenia życia rodzinnego i zawodowego przez kobiety przebywające na urlopach wychowawczych, 10. Szowinizm płci na stanowiskach kierowniczych. Propagowanie kobiecego stylu zarządzania, 11. Empiryczna weryfikacja stereotypowego wizerunku kobiet i mężczyzn pełniących role menedżerskie, 12. Medykalizacja ciała i zdrowia kobiet jako odmiana nierówności, 13. Feministyczne inspiracje dla rozwoju pedagogiki społecznej. Część III; Marginalizacja i wykluczenie: 14. Prawo do informacji a dostęp do mediów,15. nierówności cyfrowe - nowy wymiar zróżnicowania społecznego,16. Elitarny charakter Internetu. Bariery i wykluczenia, 17. Ubóstwo a procesy marginalizacji społecznej, 18. Nierówności społeczne jako istotne źródło problemów społecznych, 19. Rola instytucji oświatowych w procesie wdrażania kultury prawomocnej i marginalizacji. Część IV. : Doświadczenie nierówności: 20. Sfera prywatna jako obszar nierówności. Komunikacyjne praktyki wykluczania., 21. Poradnictwo wobec przerwanej ciągłości narracji biograficznej, 22. Potrzeby środowisk wiejskich w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych, Częśc V: Podstawy wobec nierówności: 23. O postawach Polaków wobec (nie)równości, 24. Czy bogaci są mniej uczciwi od biednych? Treść mitów legitymizujących status quo, 25. Alienacja polityczna i poczucie zagrożenia a dynamika akceptacji rządów silnej ręki w okresie transformacji systemowej, 26. Akceptacja nierówności społecznych jako predykator wrogiego seksizmu. Rola kontekstu., 27. Psychologiczne uwarunkowania przekonań socjopolitycznych, 28. Równość ludzi jako wartość na dziś? Systemy wartości studentów ekonomii, 29. Prawdy i mity na temat nierówności społecznych. Część VI: Filozoficzne i makrospołeczne aspekty nierówności: 30. O konstytuowaniu sie obywatelstwa. Przyczynek do kwestii nierówności w sferze politycznej, 31. Niespójności, racjonalizacje, hipokryzja. egalitaryści a filozofie równości i nierówności.32. Demokratyzacja czy egalitarny nieład? Juliena Freunda interpretacja zasady równości, 33. Teoria mitu dziejotwórczego - rozwiązanie powszechnej patologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oświata w warunkach przemian społecznych w Polsce. 2. Proces wdrażania zmian edukacyjnych oraz ich uwarunkowania. 3. Postawy współczesnych nauczycieli wobec funkcjonowania szkoły. 4. Nauczyciele wobec zmian edukacyjnych w Polsce po 1989 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Opis badań: 1. Metody i narzędzia badawcze zastosowane w badaniach "Wymiary sytuacji pracy i ich psychologiczne konsekwencje", 2. Społeczne czynniki podziałów badanej zbiorowości, 3. Charakterystyka wybranych kategorii społeczno-zawodowych. Cz.II Lęk: 1. Teoretyczna problematyka nerwic, 2. Lęk i zaburzenia nastroju, 3. Lęk a stratyfikacja społeczna - wyniki i interpretacja badań. Cz.III Autorytaryzm: 1. The Authoritarian Personality - koncepcja teoretyczna i metodologia badań, 2. Autorytaryzm: socjologiczna kontynuacjia koncepcji Adorno, 3. Autorytaryzm jako sposób widzenia świata. Źródła autorytaryzmu, 4. Autorytaryzm - wyniki badań z 1997 r. i ich interpretacja, 5. Autorytaryzm społeczeństwa polskiego w 1984 r.. Cz.IV Konformizm: 1. Konformizm - wartości rodzicielskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Orientacje indywidualne a system społeczny; R.2 Wizje porządku społecznego w Polsce: stan pożądany, percepcja rzeczywistości, wyjaśnienia przyczyn kryzysu; R.3 Elementy orientacji indywidualistycznej i kolektywistycznej w społeczeństwie polskim; R.4 Orientacje produktywna i receptywno-roszczeniowa w Polsce; R.5 Orientacja podmiotowość - podporządkowanie w społeczeństwie polskim; R.6 Konkluzje: typy mentalności współczesnych Polaków; R.7 Dziesięć lat później. Przemiany percepcji ładu społecznego, strategii przystosowawczych oraz mentalności społeczeństwa polskiego w latach 1988-1998.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Socjalizacja i jej zaburzenia; R.2 Wykolejenie społeczne jako efekt wadliwej integracji wartości i postaw; R.3 Metodologiczne podstawy badań własnych; R.4 System wartości nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego; R.5 Postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia; R.6 Interpretacja i dyskusja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej