Pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(242)
Forma i typ
Książki
(232)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje informacyjne
(10)
Czasopisma
(9)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(204)
dostępne
(116)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(121)
Czytelnia
(205)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(19)
Pilch Tadeusz (1939- )
(10)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(7)
Różycka Ewa
(7)
Krzywoń Danuta (1973- )
(6)
Palka Stanisław
(6)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(5)
Czyż Stanisław
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Matusek Beata (1975- )
(4)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(4)
Piekarski Jacek
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Widawski Krzysztof
(4)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Borowska Teresa
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerepaniak-Walczak Maria
(3)
Danilewska Joanna
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Guz Sabina
(3)
Górniewicz Józef
(3)
Krajewski Mirosław
(3)
Kubinowski Dariusz
(3)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Mastalski Janusz
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Szloska Franciszek
(3)
Sztobryn Sławomir
(3)
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Wojnar Irena
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Chowaniak Jolanta
(2)
Chymuk Mariia
(2)
Cibor Ryszard
(2)
Cyrańska Ewa
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Ferguson George A
(2)
Frąckowiak Tadeusz
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Kosek-Nita Bogumiła
(2)
Kot Stanisław
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kucyper Krzysztof
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kübler Magdalena
(2)
Majzner Rafał
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Nita Marek
(2)
Nowak Marian
(2)
Piotrowski Eugeniusz
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Suchodolski Bogdan
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Takane Yoshio
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczyk Beata
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Alexová Milena
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Angiel Joanna
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Benjamin Harold
(1)
Bernad Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(168)
1990 - 1999
(11)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(242)
Język
polski
(242)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Pedagogika
(242)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1901-2000
(11)
1901-
(6)
2001-
(5)
1801-
(4)
1801-1900
(4)
1701-
(3)
1989-
(3)
1989-2000
(3)
1701-1800
(2)
1918-1939
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Europa
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Gatunek
Podręcznik
(28)
Opracowanie
(11)
Materiały konferencyjne
(10)
Czasopismo naukowe
(9)
Czasopismo pedagogiczne
(9)
Encyklopedia
(9)
Księga pamiątkowa
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Słownik terminologiczny
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Szkic
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(81)
Nauka i badania
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
242 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Założenia i zasady rekrutacji na studia pedagogiczne, 2.Motyty wyboru zawodu nauczycierlskiego, 3.Identyfikacja studentów i nauczycieli z zawodu pedagoga, 4.Rola i miejsce praktyk pedagogicznych w ksztaćłeniu nauczycieli, 5.Nauczyciel we współczesnej szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. 1. Pedagogika ogólna. 2. Kulturowe wymiary edukacji. 3. Kulturowe podstawy pedagogiki ogólnej. 4. Aksjologiczne podstawy pedagogiki ogólnej. 5. Znaczenie koncepcji człowieka - dla kreowania przez pedagogikę ogólną - ideałów i celów wychowania. Część II: Subdyscypliny pedagogiczne (Pedagogiki stosowane) - nauki stosowane. Część III: Nauki pomocnicze pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys kształcenia nauczycieli rysunku w latach 1918-1939; 2. Kształcenie nauczycieli rysunku w latach 1944-1961; 3. Kształcenie nauczycieli wychowania plastycznego w latach 1961-1973; 4. Kształcenie nauczycieli plastyki w latach 1973-1989
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych: Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych; Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki; Nieutonomiczność metody badawczej; W labiryncie badań jakościowych. R. 2 Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych: Teoretyczne założenia metody; Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji. R. 3 Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”): Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu; Charakterystyka etapów interpretacji narracji. R. 4 Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badan empirycznych: Geneza metody; Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki; Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia; Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku; Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności; Metodyka interpretacji; Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki. R. 5 Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki: Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku); Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji); Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń; Elementy (hipotezy) struktury przypadku. Uwagi końcowe. Załącznik: Transkrypcja prezentowanej narracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
1.Opis projektu badań, 2.Prawne podstawy kształcenia nauczycieli w Polsce-standardy ksztaćłenia i wymagania kwalifikacyjne, 3.Europejskie systemy kształcenia nauczycieli - problemy, dyskusje i rozwiązania, 4.Baza kształcenia nauczycieli w polskich uczelniach państwowych, 5.System ksztaćłenia nauczycieli w uczelniach wyższych w opiniach ekspertów, 6.Ksztłacenie nauczycieli w wybranych uczelniach, 7.Jakość ksztaćłenia nauczycieli w opiniach praktyków, 8.Edukacja nauczycieli w Poslce-wnioski i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka w naukach humanistycznych / red. nauk. Ryszard Winiarski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 177, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Turystyka jako zjawisko humanistyczne. 1. Filozofia turystyki; 2. Historia turystyki; 3. Antropologia turystyki; 4. Socjologia turystyki; 5. Psychologia turystyki; 6. Pedagogika turystyki; 7. Teologia turystyki ; 8. Semiotyka turystyki; 9. Metodologia badań w turystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Pamięć symboliczna w edukacji i w pedagogice PRL-u; O czytaniu i pisaniu historii myśli pedagogicznej; Powrót w trosce o odnowę znaczeń dla przyszłości; Konteksty teoretyczne podjętych lektur i rekonstrukcji historycznych; W obronie Wielkiego Pokolenia w pedagogice polskiej; Geneza książki i wyrazy wdzięczności. Kluczowa teza książki - zapoznany przełom: Wstęp; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice międzywojennej?; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice po II wojnie światowej?; Co się stało z pedagogiką kultury w Polsce? O genezie, rozkwicie, degradacji i degeneracji pedagogiki kultury - nowe otwarcie; Słowo o charakterze realizacji zadań badawczych; Jeszcze słowo o filozoficznej aktualności i zasadności wysiłku. Cz. I Norbert Elias i przemiany cywilizacji w kontekście metodologii dwoistości procesów (ilustracje i implikacje): Wstęp; Zmiana stylu rozumienia jako warunek nowej jakości wyjaśniania; O złożoności dynamiki „procesu cywilizacji”; W stronę ontologii relacyjnej; Zagubione tropy jako szansa, dominujące tropy jako przeszkoda; O dwoistości kanonu norm moralnych; Wielowarstwowość i ambiwalencja powiązań wobec redukcyjnego charakteru „systemu”; Paradygmat dwoistości na przykładzie realizacji zaangażowania versus neutralność; Dwoistość geniuszu jako przesłanka socjologii… geniusza; Zakończenie. Cz. II Problem obecności i nieobecności kategorii dwoistości w dyskursie pedagogicznym: Wstęp; Symptomy otwarcia na dwoistość w najnowszej pedagogice; O barierze słownikowej myślenia; O problemach z recepcją klasyki - pytanie o kulturę czytania; Zwiastuny otwarcia na ambiwalencję i dwoistość; Zakończenie. Cz. III Od „różnojedni” do unitas multiplex w trosce o związki i syntezy w przeciwieństwach: poszukiwania Henryka Rowida w sprzężeniu pedagogicznej tradycji i nowoczesności: Wstęp; W stronę pytania o strukturę złożoności; Wątki psychologii pedagogicznej - tropy metodologiczne; Dziedzictwo Bronisława Ferdynada Trentowskiego i jego współczesna waga dla pedagogiki; Idee „Chowanny” jako źródła „szkoły twórczej” Henryka Rowida; Między dramatem osobowości i tragizmem współczesności; Problemat rozbrojenia duchowego i jego dwoiste rozwiązania; Zakończenie. Cz. IV O Wyższy poziom autonomii w syntezie - Bogdan Nawroczyński w trosce o dwoistość jako pełnię zagadnień pedagogicznych w relacji splotu z kulturą i życiem: Wstęp; O dwoisty stosunek do tradycji; Przeciw antagonizmom teoretycznym w podstawach organizacji klasy szkolnej; Dwoistość jako antynomia w perspektywie pionowej; Dwoiste tropy w życiu duchowym - pochwała splotu i oscylacji twórczej; Dwoiste ufundowanie duchowości i bycie „między”; Przypadek Jerzego Kerschensteinera - rewitalizacja; Zakończenie. Cz. V Wyzwania „obiektów niemych kulturowo” - Zygmunta Mysłakowskiego odniesienia do perspektywy dwoistości jako niezbędnej i podstawowej dla zadań w pedagogice: Wstęp; Dwoiste znamiona kryzysu cywilizacyjnego - „totalizm” w latach 30. XX wieku i dziś; Akcenty metodologiczne; Kultura i specyfika dynamicznej z nią relacji w wychowaniu oraz jej ograniczenia; tropy dwoistości w mechanizmie sprzężenia, splotu i styczności - tradycja i jednostka; O dwoistości funkcji społecznej wychowania poprzez wartościowe i groźne zarazem zdwojenia oblicza; Obecność oscylacji i jej ograniczenia; Nadmiar jako dyktat groźnej jednostronności; Zakończenie - o potrzebie wyjścia poza ideologiczne zawężenia. Cz. VI Refleksyjność i refleksywność - Kazimierz Sośnicki i jego zmagania z dwoistością w poszukiwaniu syntezy złożoności procesu pedagogicznego: Wstęp; Przedwojenna odsłona lwowska; Odsłona końca lat 40. Aż do początku lat 60. XX wieku; Odsłona lat 60. W analizie pedagogiki zachodniej; Istota, cele i środki wychowania w rozwoju pedagogiki; Ostatnia odsłona lat 70. XX wieku; Zakończenie. Cz. VII Józef Mirski o „immanentnym polaryzmie” wychowania i „integralnie dwustronnej” złożoności zadań pedagogiki: Wstęp; Pochwała i krytyka rozwoju w stronę postkonwencjonalności w szkole „wspólnoty”; O podstawowej antynomii pedagogicznej; Idea „integralnej dwustronności” funkcji wychowania; Otwarcie pedagogiki na kulturę jako postulat metodologiczny; Gra dystansem jako sedno trosk wychowawczych; Pułapka harmonii; Zakończenie. Cz. VIII [Przeciw wyradzaniu się wychowania]. Antynomie wychowania i dialektyczny charakter pedagogiki w ujęciu Sergiusza Hessena: Wstęp; [Trzy główne motywy dwoistości u Sergiusza Hessena]; [Dialektyka poprzez dynamiczne rozumienie struktury]; [Krytyczny rys pedagogiki Hessenowskiej jako krytyki spuścizny marksizmu i komunizmu]; Troistość i dwoistość jako dwa typy dynamiki w koncepcji Sergiusza Hessena; [Ontologia bycia-między w działaniach pedagogicznych - dwoistość albo zwyrodnienie: zabawa, autorytet i inne zjawiska w wychowaniu]; O dualizmie szkolnym i o trudnościach w jego przezwyciężaniu; Johna Deweya i Jerzego Kerschensteinera dynamiczne ujęcie biegunowości wychowania i kształcenia; Zamiast zakończenia: złożoność, biegunowość, napięcia, jednia, pełnia, tragizm, czyli… Cz. IX Stefan Szuman i przejawy złożoności rozwoju w wychowaniu i uczeniu się - z ambiwalencją w tle: Wstęp; Życie jako oscylacja i równoważenie przeciwstawnych stron - o dwoistości zdrowia; Mierzenie się z dualizmami jako mechanizm rozwojowy dorastania; Dojrzewanie do nadziei i odkrycie dwoistości nadziei jako zjawiska trzeciej fazy rozwoju; Inteligencja, wyobraźnia i humor w dwoistych strukturach i funkcjach; Typologie psychologiczne jako bariera dla rozumienia dwoistości; O zmaganiach z ambiwalencją i o „wewnętrznym rozdwojeniu” w człowieku; O substytucie dwubiegunowości - dwukierunkowość i dwunurtowość linii rozwoju; Zakończenie. Cz. X [Między rozdrożami a dwoistością] Historyczne zakorzenienia i niekonsekwencje w pracach pedagogicznych Bogdana Suchodolskiego: Wstęp; Teza; Zastrzeżenia i inne uwagi metodologiczne; Perspektywa dwoistych pytań, wąskich granic i oksymoronicznych ideałów; [Unieważnienie jednostronności przyszłości w pedagogice i życiu]; Różnice w statusie… różnic; Akcenty historyczne - dwoistości odrodzenia, oświecenia i XIX wieku; Akcenty historyczne - dwoistości w dziejach kultury polskiej; Akcenty historyczne - dwoistość człowieka jako wyzwanie nowożytne; Dwoistość człowieka jako wyzwanie dla nowoczesności; Dwoistość onkologiczna życia i poznania jako przesłanka metodologiczna dla pedagogiki; O rygorystycznych i głębokich dualizmach; Przekraczanie dualizmu; Obecność oscylacji i trop ambiwalencji; Próba syntezy typów dwoistości; Zamiast zakończenia. Zamiast podsumowania książki - nowe otwarcie: O wizję edukacji - przeciw zawężeniu i opóźnieniu; Dwoistość w modelu elipsy między samorealizacją i poświęceniem; Dwoistość w poszukiwaniu języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Tryptyk edukacyjny / Lech Witkowski ; T. 1)
Cz. I Decentracja - podmiotowość - Ambiwalencja: Wyzwanie decentracji w rozwoju jednostki i kultury; Decentracyjne dylematy w edukacji; W stronę edukacji (dla) pogranicza. Pedagogiczne "Bachtinalia"; Radykalne wizje podmiotu w dramacie współczesności; Podmiot jako humanistyczne wyzwanie dla pedagogiki; Kwadratura aksjologicznego AIDS w pedagogice; Chytrość zła: między deficytem i uwiedzeniem; Problem uniwersalizacji tożsamości; Ambiwalencje tożsamości z pogranicza kulturowego; Ambiwalencja i sacrum; Ambiwalencja jako kategoria dla socjologii edukacji; Cztery estetyki sytuacji edukacyjnych. Cz. II Inspiracje, rozmowy, spory, recenzje: Liberalizm, lewica i mądrość powieści; Przygodność, ironia, solidarność i ů?; W stronę ponowoczesnej teorii i praktyki edukacji; wokół debaty postmodernistycznej; Co po pedagogice; Koniec pedagogiki w kulturze?; Edukacja wobec wyzwania demokracji; Szkoła i walka o sferę publiczną; Wokół teorii i praktyki rytuałów szkolnych; Pedagogika amerykańska jako laboratorium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Tryptyk edukacyjny / Lech Witkowski ; T. 2)
Cz. I Myślenie o kulturze i nowoczesności, Cz. II Myślenie o pedagogice i edukacji, cz. III Myślenie o tożsamości i podmiotowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. O Profesorze Suchodolskim 2. Profesor Suchodolski w Polskiej Akademii Nauk 3. Profesor Suchodolski w Narodowej Radzie Kultury 4. Humanistyczne przesłanie Bogdana Suchodolskiego 5. W stronę przyszłości 6. O modelu historii nauki Bogdana Suchodolskiego 7. Bogdan Suchodolski jako historyk literatury polskiej 7. Myśl profesora Bogdana Suchodolskiego o technice i kulturze technicznej 8. Wychowanie przez naukę 9. Profesor Suchodolski jako ekspert edukacyjny 10. O relacjach pedagogiki i polityki edukacyjnej 11. Autoedukacja szansą pełni indywidualnego rozwoju człowieka 12. Pedagogika odwagi i nadziei 13. Profesora Bogdana Suchodolskiego idea uspołecznienia kultury: trwałość inspiracji i aktualność ostrzeżeń 14. Bogdana Suchodolskiego propozycja uspołeczniania kultury i jej inspiracje 15. Bogdana Suchoolksiego spojrzenie na naukę i wychowanie przez sztukę 16. Współczesne kontrowersje wokół edukacji estetycznej 17. Pampaedia J. A. Komenskiego w interpretacji Profesora B. Suchodolskiego 18. Europa w refleksjach B. Suchodolskiego 19.Używanie "rozumu" a stan aktualny ludzkości 20. Globalizacja jako iluzja wcielana. Od możliwości świata do świata możliwości 21. Humanistyczne inspiracje wizji swiata, kultury, człowieka 22. Historia jednej pomyłki 23. Rozmowa z Profesorem Bogdanem Suchodolskim 24. Myśliciel i bieg stuleci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Studia nad możliwościami człowieka, 2. Jedność kultury i wielkość kultur, 3. Wartości i obszary kultury, 4. Edukacja sprawą człowieka w świecie, 5. Humanistyczne wizje jakości życia, 6. Świat i przyszłość, 7. Badania nowego człowieka, 8. Humanistyka i humanizm - nauka czy postawa, 9. Model wykształconego Polaka, 10. Wartości morlane a postawy grup społecznych, 11. Strategia życia - dyskusja: Wychowanie - inspiracją czy formowaniem?, 12. Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, 13. Dwie cywilizacje uniwersalne, 14. Wychowanie i diabeł entropii, 15. Uwagi o ekstremalnych zjawiskach w kulturze współczesnej, 16. Wychowanie przez naukę
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Irena Wojnar- wykład monograficzny; 1. Pierwsza połowa stulecia- perspektywa europejska: Pedagogika twórczej aktywności; Pedagogika twórczych dokonań; 2. Druga połowa stulecia- perspektywa globalna: Zmieniona mapa świata. Ideał UNESCO; Kryzys cywilizacji; nadzieje kontestatorów; Nowa problematyka jakości człowieka i jego odpowiedzialności za świat; Świat i człowiek w perspektywie różnic i jedności; Kultura i edukacja- nowe współzależności; Zakończenie. U progu XXI wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola psychologii w kształceniu kierunkowym nauczycieli nauczania początkowego; Metodyczno-praktyczne kształcenia studentów - istotną płaszczyzną przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli klas I-III; Orientacja funkcjonowania w kształceniu pedagogicznym nauczania początkowego do stymulacji języka mówionego; Rola metodyki nauczania początkowego w przygotowaniu praktycznym studentów; Nauka o literaturze w programie studiów: pedagogika wczesnoszkolna; Głosowa interpretacja utworu literackiego jako główne zadanie przedmiotu "kultura żywego słowa"; Wiedza fonetyczna jako jeden z elementów przygotowania nauczyciela do pracy logoterapeutycznej; Kształcenie nauczycieli szczebla początkowego w zakresie matematyki; Przyczyny niepowodzeń dydaktycznych w zakresie nauczania przedmiotu "muzyka" w kl. I-III szkoły podstawowej a kształcenie muzyczne studentów kierunku: pedagogika wczesnoszkolna; Cele i zadania przedmiotu "kultura fizyczna z metodyką" w kierunkowym kształceniu nauczycieli nauczania początkowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program telewizyjny; 2. Audycja radiowa; 3. Konwencja snu; 4. Teatr w teatrze; 5. Spotkanie po latach; 6. Żywy pamiętnik; 7. Twórcza narada, czyli burza mózgów; 8. Goście w szkole; 9. Motyw podróży w czasie albo/i przestrzeni; 10. Wywiad sceniczny; 11. Magiczne pudełko; 12. Parodia utworu; 13. Prezentacja PowerPoint albo film; 14. Świeczornica
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozumiejące bycie-w-świecie, 2. Zadomowienie w języku, 3. O metodzie badań, ich uczestnikach i badaczu, 4. Społeczność pokoju nauczycielskiego, 5. Świat edukacji w dyskusjach nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dlaczego metody statystyczne mogą być przydatne pedagogowi? 2. Przygotowanie materiału empirycznego do analizy. 3. Opis zbiorowości statystycznej. 4. Rozkłady teoretyczne. 5. Podstawy wnioskowania statystycznego. 6. Testy statystyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy asertywności: 1. Ogólna charakterystyka asertywności, 2. Asertywność w wybrnaych podejściach teoretycznych, 3. Asertywność w praktyce pedagogicznej. Cz.II Trening asertywności: 4. Trening asertywności i jego skuteczność, 5. Rozwijanie asertywności u studentów pedagogiki. Cz.III Ewaluacja: 6. Strategia badań własnych, 7. Wyniki badań nad skutecznością rozwijania asertywności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problemy pedagogiki w kontekście badań naukowych; 2. Struktura procesu badawczego w pedagogice; 3. Metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach pedagogicznych; 4. Metody analizy statystycznej materiału badawczego; 5. Przygotowanie tekstu pracy dyplomowej (licencjackiej, magisterskiej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Część I. 80 lat twórczego i godnego życia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. 1. Laudacja na 80. urodziny Profesora Zwyczajnego Doktora Habilitowanego Zygmunta Wiatrowskiego; 2. Myśli i twierdzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego; 3. Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, promotor, przyjaciel; 4. „Podstawy pedagogiki pracy” Zygmunta Wiatrowskiego jako ważny podręcznik akademicki. Część II. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym. 5. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności; 6. Dyskurs i krytyka naukowa w międzynarodowych projektach badawczych; 7. Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej; 8. Krytyka naukowa a rozwój naukowych szkół; 9. Krytyka i dyskusja naukowa – relacje i odpowiedzialność podmiotów uczestniczących; 10. Krytyka w nauce (zarys problemu do dyskusji); 11. Znaczenie krytyki racjonalnej jako źródła rozwoju naukowego; 12. Logika i jej reguły a poprawność dyskursu naukowego; 13. Krytyka – dzieje, pojęcia i jej rozumienie; 14. Dyskurs naukowy – poprawność językowa w badaniach pedagogicznych; 15. Dyskurs w metodologii badań pedagogicznych; 16. Krytyka naukowa a rozwój nauki; 17. Paradygmat jako wyznacznik krytyki naukowej w naukach społecznych; 18. Krytyka w nauce i oświacie oparta na obiektywności ocen; 19. Dyskurs w etyce zawodu nauczyciela; 20. Wpływ dyskursy i krytyki naukowej na formalny i rzeczywisty rozwój naukowy doktoranta; 21. Dyskurs oraz krytyka naukowa; 22. Dyskurs jako szeroko rozumiany dialog na drodze do doktoratu – refleksje i terminologia; 23. Dyskurs i krytyka naukowa a rozwój naukowy doktoranta. Część III. Wybrane aspekty oraz wyniki badań ilościowych i jakościowych. 24. Statystyka w opracowaniu wyników badań ilościowych; 25. Badacz wobec wielości orientacji metodologicznych (odpowiedzialność i ryzyko badacza – wędrowca); 26. Studia pedagogiczne w świetle wyników porównawczych badań empirycznych; 27. Niektóre wyniki badań nad uwrażliwieniem moralnym dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 28. Doktorant jako kandydat na podmiot poznania naukowego. Część IV. Analizy teoretyczne. 29. Kwalifikacje zawodowe nauczyciela; 30. Wartości w edukacji dorosłych w projektach międzynarodowych; 31. Praca zawodowa a czas wolny; 32. Miejsce Obrony Cywilnej w ochronie ludności w Polsce po 1989 r. – między nauką a pragmatyką; 33. Szkolnictwo wyższe w Polsce: dawniej i dziś; 34. O potrzebie konstruowania sylwetki nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa; 35. O skutecznym działaniu pedagogicznym w zawodowym kształceniu uczniów (zarys problemu); 36. Dialog a badania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika : podręcznik akademicki / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; Tom 2)
Cz. I Teorie wychowania; 1. Istota i przedmiot badań teorii wychowania, 2. Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania, 3. Badania porównawcze teorii wychowania, 4.Nowe kategorie pojęciowe współczesnej teorii wychowania, 5. Kultura popularna jako czynnik socjalizacji. Cz. II Szkoła - kształcenia - nauczyciel; 1. Szkoła wspomagająca rozwój, 2. Program szkolny, 3. Nauczanie i uczenie się w klasie, 4. Egzaminy i ocenianie szkolne, 5. Szkolne środowisko uczenia się, 6. Agresja i przemoc w szkole, 7. Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. Cz. III Aktualne problemy oświaty; 1. Edukacja a stratyfikacja społeczna, 2. Główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych na świecie, 3. Reformowanie oświaty w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej