Handel międzynarodowy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(102)
Forma i typ
Książki
(99)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(88)
dostępne
(46)
Placówka
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(88)
Autor
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Borski Maciej (1975- )
(3)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(3)
Garlińska-Bielawska Joanna
(3)
Ludwikowski Rett R. (1943- )
(3)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(3)
Misala Józef (1950-2011)
(3)
Pera Jacek
(3)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(3)
Łazowski Adam
(3)
Baran Beata
(2)
Bieda Małgorzata
(2)
Chwalej Władimir
(2)
Czarny Elżbieta
(2)
Czermińska Małgorzata
(2)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(2)
Czubik Paweł
(2)
Dudziński Jerzy
(2)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Fuchs Bernadetta
(2)
Funk Jan
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Krugman Paul R
(2)
Królak-Werwińska Joanna
(2)
Kuźnar Andżelika
(2)
Kuźniak Brygida
(2)
Lis Artur
(2)
Majewski Kamil
(2)
Mesjasz Lidia
(2)
Michałek Jan Jakub
(2)
Molendowski Edward
(2)
Pazdan Maksymilian
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Rymarczyk Jan
(2)
Rymarczyk Jerzy
(2)
Rynarzewski Tomasz
(2)
Stiglitz Joseph E
(2)
Stępień Beata
(2)
Szeworski Adam
(2)
Tynel Andrzej
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Abt Stefan (1937-2002)
(1)
Adamczyk Jan
(1)
Adamus Rafał
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Baranowska-Prokop Ewa
(1)
Bartosik Krzysztof
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Baylis John (1946- )
(1)
Begg David
(1)
Białowąs Tomasz
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Biernat Janusz
(1)
Blajer Renata
(1)
Bobińska Krystyna
(1)
Brittain Paul
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Canwell Diane
(1)
Caves Richard E
(1)
Charlton Andrew
(1)
Chłopek Włodzimierz
(1)
Ciamaga Lucjan (1929-2022)
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Cox Roger
(1)
Dobroczyński Michał
(1)
Dornbusch Rudiger
(1)
Doński-Lesiuk Jakub
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dziubiński Adnrzej
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Filary-Szczepanik Mateusz (1984- )
(1)
Fischer Stanley
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Folfas Paweł
(1)
Frankel Jeffrey A. (1952- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej
(1)
Gołba Łukasz
(1)
Grygutis Jakub
(1)
Górniewicz Grzegorz
(1)
Górska Grażyna
(1)
Hadel Maciej
(1)
Hagemejer Jan
(1)
Hoekman Bernard
(1)
Huras-Darkowska Agnieszka
(1)
Iskra Wiesław (1929?-2022)
(1)
Jakubik Mateusz
(1)
Jones Ronald W. (1931-2022)
(1)
Juranek Alexander
(1)
Jurewicz Marcin
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamieński Łukasz (1976- )
(1)
Kałduński Marcin Mikołaj
(1)
Kendik Magdalena
(1)
Kenig-Witkowska Maria M
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Konieczny Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Handel międzynarodowy
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-2000
(7)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Europa Środkowo-Wschodnia
(3)
Kraje rozwijające się
(3)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Kanada
(1)
Kazachstan
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo prawnicze
(3)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Słownik angielsko-polski
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(31)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Zarządzanie i marketing
(4)
Językoznawstwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
102 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Handel międzynarodowy : z wyborem źródeł / Rett R. Ludwikowski. - Wyd. 2. - Warszawa : C.H.Beck, 2009. - XXI, [1], 527 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Handel międzynarodowy : z wyborem źródeł / Rett R. Ludwikowski. - Wyd. 3. - Warszawa : C.H.Beck, 2012. - XXI, [1], 541 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
1. Ryzyko krajowe eksportera, 2. Rodzaje zagraniczego ryzyka eksportera, 3. Metody i sposoby zarządzania ryzykiem, 4. Zarządzanie ryzykiem krajowym eksportera, 5. Zarządzanie ryzykiem zagranicznym, 6. Sposoby rozliczeń międzybankowych, 7. Bankowe formy rozliczeń importowych, 8. Bankowe formy rozliczeń eksportowych, 9. Bankowe formy zabezpieczenia płatności w obrocie międzynarodowym, 10. inne formy zabezpieczenia płatności eksportowych, 11. Bankowe formy zabezpieczenia ryzyk kontraktowych w obrocie międzynarodowym, 12. Transakcje zabezpieczające ryzyko kursowe w rozliczeniach międzynarodowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Handel międzynarodowy a zatrudnienie, 2.Handel międzynarodowy a płące, 3.Przeglą wyników badań empirycznych, 4.Handel miedzynarodowy z zatrudnienie i płace w polskim przemyśle przetwórczym. Analiza empiryczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Transkacje w handlu zagranicznym - ogólna charakterystyka. 2. Zawieranie umow 0 oferta i kontrakt w handlu zagranicznym. 3. Formuły nahdlowe incoterms. 4. Warunki i zabezpieczenia płatności w handlu zagranicznym. 5. Spedycja i transport towarów w handlu zagranicznym. 6. Odprawa celna towarów. 7. Ubezpieczenia w obrocie międzynadodowym. 8. Podatki pośrednie w obrocie międzynarodowym. 9. Dokumenty w handlu zagranicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Handel zagraniczny - zagadnienia wstępne 1.1 Pojęcie handlu zagranicznego 1.2 Formy świadczenia towarowego (usługowego) 1.3 Formy świadczenia wzajemnego 1.4 Transakcje specjalne II. Wybrane specyficzne formy obrotu międzynarodowego 2.1 Leasing 2.2 Franchising 2.3 Faktoring 2.4 Forfaiting III. Bezpośrednia i pośrednia dziłalność w handlu zagrabicznym 3.1 Formy dzialalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 3.2 Zalety i wady działalności pośredniej i bezpośredniej 3.3 Bezpośrednia działalność w handlu zagranicznym 3.4 Pośrednia dzialalność handlowa na rynkach zagranicznych IV. Rynki zorganizowane (formalne) 4.1 Pojęcie rynków formalnych 4.2 Podział i funkcje rynków zorganizowanych 4.3 Giełdy 4.3.1 Giełdy towarowe 4.3.2 Rodzaje transakcji giełdowych 4.3.3 Inne rodzaje giełd 4.4 Aukcje towarowe 4.5 Targi i wystawy międzynarodowe 4.6 Przetargi 4.7 Wybrane rynki zorganizowane ułomne V. Wybrane elektroniczne rynki zorganizowane 5.1 Giełdy elektroniczne 5.2 Aukcje elektroniczne 5.3 Przetargi elektroniczne 5.4 Targi w Intenecie VI. Bezpośrednia regulacja handlu zagranicznego 6.1 Funkcjonowanie handlu zagranicznego a środki jego regulacji 6.2 Rodzaje środków o charakterze bezpośrednim 6.3 Formy bezpośredniej regulacji handlu zagranicznego w Polsce 6.3.1 Regulacja dostępu do handlu zagranicznego 6.3.2 Ewolucja systemu administrowania obrotem towarowym z zagranicą w latach 1990-2004 6.4 Administrowanie obrotem z zagranicą w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej 6.4.1 Ogólna charakterytyka wspólnej polityki handlowej 6.4.2 Środki administrowania obrotem z krajami trzecimi i ochrony rynku wewnętrznego VII Mechanizm cenowo-kursowy w handlu zagranicznym 7.1 Cena i kurs walutowy a efektywność transakcji 7.2 Ceny dewizowe i ceny krajowe 7.3 Kurs walutowy i polityka kursowa 7.3.1 Pojęcie i funkcje kursu walutowego 7.3.2 Czynniki determinujące poziom i zmiany kursu walutowego 7.3.3 Rodzaje kursu walutowego 7.3.4 Kierunki i charakter zmian kursu walutowego 7.3.5 Skutki zmian kursu walutowego 7.3.6 Polityka kursowa 7.4 Mechanizm cenowo-kursowy w Polsce 7.4.1 Ewolucja systemu kursu walutowego 7.4.2 Pespektywy systemu kursu walutowego 7.4.3 Kilka uwag o machanizmie cenowym VIII System celno-podatkowy w handlu zagranicznym 8.1 Środki korygujące w handlu zagranicznym 8.1.1 Istota i przyczyny stosowania srodków korygujących 8.1.2 Rodzaje środków i mechanizm ich oddziaływania 8.2 Cła i podatki w poslim handlu zagranicznym w latach 1990-2004 8.2.1 Zmiany w systemie celnym 8.2.2 Podatki nakładane na obroty z zagranicą 8.3 System celny w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej 8.3.1 System celny Wspólnoty Europejskiej - informacje podstawowe 8.3.2 Wspólna taryfa celna Unii Europejskiej 8.3.3 Pozostałe środki polityki celnej 8.4 Opodatkowanie transakcji handlu zagranicznego po przystapieniu Polski do UE 8.4.1 Harmonizacja podatków pośrednich we Wspólnoie Europejskiej 8.4.2 Zasady opodakowania transakcji wewnętrzwspólnotowych i transakcji z krajami trzecimi IX Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego 9.1 Rola handlu zagranicznego w gopsodarce Polski 9.2 Wielkość i dynamika obrotów 9.3 Struktura geograficzna obrotów 9.5 Kształotwanie się kontaktów handlowych z krajami Unii Eurepojskiej 9.6 Uwagi końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie integracji w świetle teorii międzynarodowych stosunków ekonomicznych; 2. Cele i warunki integracji ekonomicznej; 3. Instytucjonalne i geograficzne formy integracji ekonomicznej; 4. Modele i mechanizmy integracji ekonomicznej; 5. Strefa wolnego handlu; 6. Unia celna; 7. Wspólny rynek; 8. Unia monetarna; 9. Unia ekonomiczna; 10. Unia polityczna; 11. Pełna integracja ekonomiczna; 12. Integracja ekonomiczna w krajach rozwiniętych gospodarczo; 13. Integracja ekonomiczna w krajach słabo rozwiniętych; 14. Integracja a globalizacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Część I: Proces globalizacji i jego implikacje. Nowe zjawiska w rozwoju rozszerzonej Unii Europejskiej w warunkach globalizacji na początku XXI w. Nowe kraje czlonkowskie UE wobec globalizacji działalności innowacyjnej. Wyzwania i zagrożenia związane z globalizacją działania Międzynarodowego Funduszu Walutowego w zakresie stabilizacji światowego systemu finansowego. Restrukturyzacja systemu bankowego w Chinach. O rozwoju firm opartych na wiedzy dzięki globalizacji działania. handel produktami IT w gospodarce globalnej. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw przemysłu farmaceutycznego w warunkach globalizacji. Wybrane aspekty globalizacji rynku pracy - równość płci w kontekście procesu globalizacji oraz międzynarodowej integracji gospodarczej. Globalizacja a współczesna polityka migracyjna. Współpraca międzynarodowa w dziedzinie polityki konkurencji na forum OECD oraz UNCTAD. Polityczne i ekonomiczne oddziaływania transnarodowych korporacji na państwa. Ograniczanie procesu prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Część II: Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w Polsce, Europie i na świecie. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne: determinanty globalnej atrakcyjności inwestycyjnej Indii. Chiny jako istotny gracz na globalnym rynku turystycznym. Fazy napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski w procesie transformacji systemowej. Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych na przykładzie Polski. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na strukturę towarową polskiego eksportu w latach 1990-2004. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na bilans handlowy Polski w ostatniej dekadzie. Inwestycje zagraniczne w ujęciu regionalnym na przykładzie Dolnego Śląska. Część III: Polska w Unii Europejskiej. Proces adaptacji sektora publicznego w Polsce do standardów Unii Europejskiej. Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w procesie integracji z Unią Europejską. Handel zagraniczny Polski z krajami Europy po przystąpieniu do Unii Europejskiej. Wpływ handlu zagranicznego na rozwój polskich przedsiębiorstw w warunkach procesów globalizacji i internacjonalizacji. Wkład polityki regionalnej w rozwój gospodarczy regionów Unii Europejskiej w świetle raportów komisji. Kontrowersje odnośnie do charakteru polityki kursowej w aspekcie przystępowania Polski do Europejskiej Unii Walutowej. Wpływ stóp procentowych na zachowanie kursu EUR/PLN w latach 1995-2004. Globalizacja a wzrost bezobocia w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem województwa śląskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
1. Wprowadzenie, 2. Rozsądek w ująciu prawnoporównawczym - uwagi ogólne, 3. Klauzula rozsądku w prawie holenderskim na tle innych regulacji prawnych, 4. Rozsądek w Zasadach europejskiego prawa umów i Regułach Międzynarodowych Kontrkatów Handlowych UNIDROIT, 5. Rozsądek w Konwencji wiedeńskiej o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, 6. Klauzula generalna rozsądku w prawie polskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój historyczny klauzuli największego uprzywilejowania. 2. Kodyfikacje klauzuli największego uprzywilejowania. 3. Definicja i formy klauzuli największego uprzywilejowania. 4. Mechanizm działania klauzuli największego uprzywilejowania. 5. Przedmiot klauzuli największego uprzywilejowania. 6. Klauzula Największego Uprzywilejowania w systemie GATT/WTO.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy koncepcji tożsamości rynkowej: Przegląd teorii ekonomicznych w kontekście określenia determinant tożsamości rynkowej; Ewolucja teorii komunikacji społecznej; Geneza i rozwój komunikowania tożsamości; Komunikacja społeczna i marketingowa a komunikowanie tożsamości. 2. Istota tożsamości rynkowej i jej komunikowanie: Przegląd koncepcji dotyczących tożsamości; Konceptualizacja wizerunku jako pochodnej tożsamości i identyfikacji całościowej; Znaczenie systemu identyfikacji całościowej i klasyfikacja jego składników; Badania marketingowe w komunikowaniu tożsamości; Model programu identyfikacji całościowej. 3. Uwarunkowania funkcjonowania organizacji w otoczeniu międzynarodowym: Istota otoczenia międzynarodowego; Zjawiska wpływające na kształtowanie tożsamości rynkowej ľ ujęcie przedmiotowe; Wpływ interesariuszy na kształtowanie tożsamości rynkowej ľ ujęcie podmiotowe 4. Źródła i znaczenie przymiotów tożsamości w kontekście międzynarodowym: Klasyfikacja przymiotów; Przymioty wynikające z profilu organizacji; Powiązania przymiotów ze strategią organizacji; Finansowo-prawne ujęcie przymiotów tożsamości; Aksjologiczne podstawy tożsamości oparte na wartościach; Semiotyczne ujęcie przymiotów tożsamości. 5. Narzędzia komunikowania a uwarunkowania międzynarodowe: Różnorodność interpretacyjna nośników znaczeń; Morfologia podsystemu informowania; Działania służące wzmacnianiu tożsamości; Rola podsystemu informowania; Podsystem behawioralny jako narzędzie tworzenia relacji; Odzwierciedlenie tożsamości rynkowej w markach flagowych. 6. Realizacja koncepcji tożsamości w przedsiębiorstwach rodzinnych wobec wyzwań otoczenia międzynarodowego: Przedsiębiorstwo rodzinne jako przedmiot badań i jego miejsce w praktyce gospodarczej; Fundamenty tożsamości przedsiębiorstw rodzinnych; Tożsamość polskich przedsiębiorstw rodzinnych na tle tendencji ogólnoświatowych; Siła przetrwania przedsiębiorstw rodzinnych dzięki tożsamości ľ wyniki badań empirycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Otoczenie zewnętrzne a obecne przemiany w działalności KTN. 2.Historia oraz współczesna działalność KTN. 3.KTN i ich działalność - aspekty teoretyczne. 4.Ewolucja ekspansji KTN i działalnośći ich filii zagranicznych. 5.Wpływ ekspansji inwestycyjnej KTN na gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne aspekty zagadnienia wzrostu gospodarczego i rozwoju. 2. Metodologiczne aspekty oceny poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego krajów. 3. Kryzys zadłużeniowy i jego konsekwencje. 4. Międzynarodowy rynek finansowy a kraje rozwijające się. 5. Sytuacja gospodarczo-społeczna w krajach Trzeciego Świata. 6. Próby tworzenia ugrupowań integracyjnych krajów rozwijających się. 7. Polityka handlowa Unii Europejskiej w stosunku do krajów rozwijających się. 8. Dylematy rozwoju gospodarczego krajów postsocjalistycznych. 9. Polityka gospodarcza krajów rozwijających się w skali międzynarodowej. 10. Systemy rachunkowości i podatki a poziom rozwoju gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręcznik)
Zawiera: R.1 Uwagi wstępne; R.2 Lex mercatoria w rozwoju historycznym: Uwagi wstępne; Starożytność - pierwowzór średniowiecznej legis mercatorine; Średniowiecze; Okres merkantylizmu - pojawienie się krajowego prawa handlowego; Potrzeba powrotu do idei jednolitego międzynarodowego prawa handlowego; R.3 Międzynarodowe prawo handlowe drugiej połowy XX wieku: Uwagi wstępne; Źródła międzynarodowego prawa handlowego - uwagi ogólne; Ustawodawstwo międzynarodowe; Nowa lex mercatoria; „Kodyfikacje” prawa autonomicznego; R.4 Lex mercatoria jako statut kontraktowy?; R.5 Lex mercatoria a sądownictwo polubowne: Uwagi ogólne; Zalety i wady postęp;owania przed sądem polubownym; Umowa o arbitraż; Postępowanie arbitrażowe; Prawo stosowane przez arbitraż; Uznawanie i wykonywanie zagranicznych orzeczeń arbitrażowych; R.6 Próby „uwalniania” kontraktów od „ułomności” prawa krajowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
1. Specyfika logistyki ponad granicami: Logistyka a systemy logistyczne; Struktura systemów logistycznych; Procesy logistyczne ponad granicami; Ku globalizacji gospodarki; Logistyka w skali mikro i makro. 2. Różnorodność infrastruktury logistycznej: Infrastruktura logistyczna; Modernizacja transportu; Gospodarka magazynowa; Logistyczne centra; Wymogi eurologistyczne 3. Logistyka w integracji systemów transportowych Europy: Integracja polskiego systemu transportowego z systemem transportowym Europy; Bariery w wykorzystywaniu logistyki w przewozach międzynarodowych; Centrum dystrybucji w organizacji łańcucha dostaw; Znaczenie infrastruktury transportowej dla procesu integracji krajów europejskich; Koncepcje pracy europejskiego operatora logistycznego. 4. Polska infrastruktura transportowa w logistyce po nadgranicznej: Regulacje UE w zakresie transportu międzynarodowego; Rozwój motoryzacji i wzrost ruchu na drogach Polski; Polska sieć drogowa na mapie Europy; Założenia programu budowy autostrad; Pozostała infrastruktura transportowa Polski. 5. Logistyka w marketingu sprzedaży: Organizowanie procesów dystrybucji; Klasyfikacje produktów; Prognozy marketingowe; Wybór kanałów dystrybucji; Proces obsługi klienta. 6. Logistyka w marketingu zakupów: Środowisko procesu zakupów; Organizacja procesu zakupów; Planowanie zakupów; Aspekty międzynarodowe w logistyce. 7. Kontrolingowy system zarządzania międzynarodowymi procesami logistycznymi: Kontroling jako element zintegrowanego środowiska zarządzania logistycznego ponad granicami; Komponenty kontrolingowego systemu zarządzania procesami logistycznymi; Wpływ organizacyjnych form kształtowania międzynarodowych procesów logistycznych na system kontrolingu; Modele sterowania kontrolingowego procesami logistycznymi i rodzaje wzorców oceny; Wybrane metody i narzędzia rachunku zarządczego i analizy odchyleń; Podstawowe techniki zaopatrzenia informacyjnego w zarządzaniu kontrolingowym. 8. Zintegrowane łańcuchy dostaw: Zjawisko "dojrzałości przemysłowej"; Koncepcja outsourcingu; Ewolucyjne przemiany rynku dostawców; Koncepcja zintegrowanego dostawcy; Płaszczyzny współpracy objęte koncepcją zintegrowanego dostawcy; Problemy związane z wdrażaniem nowoczesnych strategii zaopatrzeniowych na rynku europejskim; Wprowadzenie do zagadnienia wirtualnych korporacji; Koordynacja działań drogą do sukcesu; Zaopatrzenie wirtualnych korporacji. 9. Doświadczenia logistyki europejskiej: Tendencje logistyki europejskiej w aspekcie ekologii; Dążenie do zmniejszenia szkodliwego wpływu transportu; Gospodarka odpadami; Rozwój ponadgranicznej regionalnej komunikacji gospodarczej (PRKG) pomiędzy Niemcami a Polską; Argumenty przemawiające za PRKG; Analiza rozwoju PRKG w latach 1994-1998 i prognoza; Warunki ramowe i następstwa rozwoju gospodarczego w regionie; Środki potrzebne do rozwoju ponadgranicznej regionalnej komunikacji gospodarczej do roku 2005.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.IV Makroekonomia: 19. Wprowadzenie do makroekonomii, 20. Produkcja i pobyt globalny, 21. Polityka fiskalna i handel zagraniczny, 22. Pieniądz i system bankowy, 23. Stopy procentowe i mechanizm transmisyjny polityki pieniężnej, 24. Polityka pieniężna i fiskalna, 25. Globalna podaż, ceny i proces dostosowań, 26. Inflacja, oczekiwania i wiarygodność, 27. Bezrobocie, 28. Kursy walutowe i bilans płatniczy, 29. Makroekonomia gospodarki otwartej, 30. Wzrost gospodarczy, 31. Cykl koniunkturalny, 32. Markoekonomia - stan obecny. Cz.V Gospodarka światowa: 33. Handel międzynarodowy, 34. Systemy kursu walutowego, 35. Integracja europejska, 36. Kraje słebiej rozwinięte
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i znaczenie marketingu międzyanrodowego, 2. Determinanty internacjonalizacji działań marketingowych przedsiębiorstwa, 3. Strategie wejścia i konkurencji na rynku międzynarodowym, 4. Kształtowanie produktu międzynarodowego, 5. Strategie cenowe na rynku międzynarodowym, 6. Dystrybucja na rynku międzynarodowym, 7. Promocja na rynku międzynarodowym, 8. Komunikacja w biznesie na rynku międzynarodowym, 9. kierunki rozowju marketingu międzynarodowego, 10. Studium przypadków: Strategia produktu koncernu Nestle; Zarządzanie marką globalną w Coca-Coli; Produkty firmy Johnson w Europie; Reklama w krajach muzułmańskich; Globalna strategia IKEI; Strategia marketingowa w Coca-Coli i jej efekty; Strategia marketingowa McDonald'sa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej