Handel międzynarodowy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(102)
Forma i typ
Książki
(99)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(88)
dostępne
(46)
Placówka
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(88)
Autor
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Borski Maciej (1975- )
(3)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(3)
Garlińska-Bielawska Joanna
(3)
Ludwikowski Rett R. (1943- )
(3)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(3)
Misala Józef (1950-2011)
(3)
Pera Jacek
(3)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(3)
Łazowski Adam
(3)
Baran Beata
(2)
Bieda Małgorzata
(2)
Chwalej Władimir
(2)
Czarny Elżbieta
(2)
Czermińska Małgorzata
(2)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(2)
Czubik Paweł
(2)
Dudziński Jerzy
(2)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Fuchs Bernadetta
(2)
Funk Jan
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Krugman Paul R
(2)
Królak-Werwińska Joanna
(2)
Kuźnar Andżelika
(2)
Kuźniak Brygida
(2)
Lis Artur
(2)
Majewski Kamil
(2)
Mesjasz Lidia
(2)
Michałek Jan Jakub
(2)
Molendowski Edward
(2)
Pazdan Maksymilian
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Rymarczyk Jan
(2)
Rymarczyk Jerzy
(2)
Rynarzewski Tomasz
(2)
Stiglitz Joseph E
(2)
Stępień Beata
(2)
Szeworski Adam
(2)
Tynel Andrzej
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Abt Stefan (1937-2002)
(1)
Adamczyk Jan
(1)
Adamus Rafał
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Baranowska-Prokop Ewa
(1)
Bartosik Krzysztof
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Baylis John (1946- )
(1)
Begg David
(1)
Białowąs Tomasz
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Biernat Janusz
(1)
Blajer Renata
(1)
Bobińska Krystyna
(1)
Brittain Paul
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Canwell Diane
(1)
Caves Richard E
(1)
Charlton Andrew
(1)
Chłopek Włodzimierz
(1)
Ciamaga Lucjan (1929-2022)
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Cox Roger
(1)
Dobroczyński Michał
(1)
Dornbusch Rudiger
(1)
Doński-Lesiuk Jakub
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dziubiński Adnrzej
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Filary-Szczepanik Mateusz (1984- )
(1)
Fischer Stanley
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Folfas Paweł
(1)
Frankel Jeffrey A. (1952- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej
(1)
Gołba Łukasz
(1)
Grygutis Jakub
(1)
Górniewicz Grzegorz
(1)
Górska Grażyna
(1)
Hadel Maciej
(1)
Hagemejer Jan
(1)
Hoekman Bernard
(1)
Huras-Darkowska Agnieszka
(1)
Iskra Wiesław (1929?-2022)
(1)
Jakubik Mateusz
(1)
Jones Ronald W. (1931-2022)
(1)
Juranek Alexander
(1)
Jurewicz Marcin
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamieński Łukasz (1976- )
(1)
Kałduński Marcin Mikołaj
(1)
Kendik Magdalena
(1)
Kenig-Witkowska Maria M
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Konieczny Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Handel międzynarodowy
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-2000
(7)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Europa Środkowo-Wschodnia
(3)
Kraje rozwijające się
(3)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Kanada
(1)
Kazachstan
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo prawnicze
(3)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Słownik angielsko-polski
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(31)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Zarządzanie i marketing
(4)
Językoznawstwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
102 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyt Studencki Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 3)
1. Polska i region świętokrzyski w perspektywie integracji europejskiej: Perspektywy rozwoju integracji europejskiej. Polska a Unia Europejska; Rozwój regionu świętokrzyskiego w warunkach integracji europejskiej; Województwo świętokrzyskie u progu wejścia do Unii Europejskiej; Sytuacja kobiet polskich na rynku pracy w przededniu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej; Specyfika małych firm w dobie wejścia Polski do Unii Europejskiej; Warunki przystąpienia i droga do Unii Europejskiej - specyfika Danii. 2. Technologia informatyczna i problemy marketingu: Wpływ technik internetowych na funkcjonowanie biznesu; Reklama internetowa jako nowoczesna forma komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem; Franchising jako forma kanału dystrybucyjnego; Systemy informatyczne. Zarządzanie bliżej produkcji. 3. Wybrane zagadnienia nauk politycznych: Eskalacja terroryzmu na świecie; Historia Parlamentu Wielkiej Brytanii; Stan obecny i perspektywy polsko - rosyjskich stosunków handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Definicje pojęć: 1. Rozwój a wzrost gospodarczy, 2. Gospodarka światowa, 3. Struktura gospodarki światowej, 4. Analiza krańcowa w makroekonomii, 5. Mnożnik inwestycyjny Keynesa, 6. Funkcja produkcji. R.II Tworzenie go spodarki światowej i jej makrostruktury: 1. Struktura gospodarki światowej w ujęciu teorii wzrostu-uwagi wstępne, 2. Tworzenie hinterlandów drogą podbojów kolonialnych i rozwijania handlu międzynarodowego, 3. Poglądy klasyków na wzrost gospodarczy i powstawanie bogactwa narodów oraz implementacje neoklasyczne (Rewolucje przemysłowe, Adam Smiht, David Ricardo, John Stuart Mill ), 4. Teorie stadiów wzrostu gospodarczego, 5. Industrializacja, 6. Dezindustrializacja-teoria asymptotycznej stagnacji, 7. Konwergencja. R.III Struktura oparta na wiedzy, sprawności i umiejętnościach: 1. Wskaźnik przetworzenia, 2. Od siły roboczej do kapitału ludzkiego, 3. Kapitał społeczny, 4. Innowacyjność-postęp technologiczny, 5. Miejsce Europy w technologii światowej, 6. Menedżment. R.IV Powojenna struktura gospodarki światowej: 1. Ogólna charakterystyka struktury gospodarki światowej i prawidłowości jej rozwoju, 2. Wpływ czynników nieinstytucjonalnych na zmiany w struktury światowej gospodarki rynkowej. R.V Kraje wysoko uprzemysłowione - o rozwiniętych strukturach gospodarczych: 1. Stany Zjednoczone, 2. Nowa gospodarka czy ekonomia dualna, 3. Europa Zachodnia i Japonia na tle gospodarki amerykańskiej. R.VI Kraje najwyższego tempa ekspansji gospodarczej-Azja Wschodnia-dynamiczne zmiany strukturalne: 1.Teoria/koncepcja rozwoju skokowego, 2. Rola polityki publicznej, 3. Chiny, 4. Indonezja. R.VII Kraje najsłabszego tempa rozwoju gospodarczego – Afryka - stagnacja strukturalna: 1. Spuścizna pokolonialna, 2. Handlowo skrępowany wzrost, 3. Deficyt żywnościowy, 4. Górnictwo i przemysł przetwór czy, 5. Infrastruktura. R.VIII Kraje średniego tempa wzrostu gospodarczego-Ameryka Łacińska - powolne zmiany strukturalne: 1. Argentyna, 2. Brazylia, 3. Meksyk. R.IX Zmiany struktury gospodarki światowej w świetle wniosków teorii handlu międzynarodowego i lokalizacji: 1. Wolny handel czy protekcjonizm? Strategia rozwoju proeksportowego i zastępującego import, 2. Teoria cyklu życia produktu, 3. Teoria luki technologicznej, 4. Teoria podobieństwa preferencji, 5. Teoria proporcji czynników produkcji, 6. Zmiany struktury gospodarki światowej w ujęciu teorii lokalizacji (transport, środowisko naturalne i inne czynniki). R.X Globalizacja, integracja, korporacje transnarodowe, megatrendy i trendy gospodarce światowej: 1. Globalizacja a integracja w gospodarce światowej, 2. Szczyty Ziemi, 3. Korporacje transnarodowe 4. Megatrendy i trendy w gospodarce światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Sprzedawcy i nabywcy: R.1 Handel detaliczny; R.2 Przedsiębiorstwa handlu detalicznego; R.3 Międzynarodo wy handel detaliczn; R.4 Planowanie i strategie w han dlu detalicznym; R.5 Badania marketingowe w handlu de talicznym; R.6 Otoczenie przedsiębiorstwa handlu deta licznego; R.7 Zachowania konsumentów w procesie zakupu R.8 Segmentacja rynku. Cz.2 Instrumenty handlu detali cznego(retail-mix) : R.9 Lokalizacja punktu sprzedaży detalicznej; R.10 Asortyment punktu sprzedaży detali cznej; R.11 Zakup; R.12 Zarzadzanie zapasami; R.13 cena; R.14 Reklama; R.15 Sprzedaż osobista; R.16 Promo cja sprzedży i public relations; R.17 Wizerunek punktu sprzedaży detalicznej; R.18 Usługi świadczone przez punkt sprzedaży detelicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacje międzynarodowe / Paweł Czubik, Brygida Kuźniak. - Wyd. 2 rozsz. i zm. - Warszawa : C.H.Beck, 2004. - 281 s. ; 24 cm.
(Skrypty Becka)
I. Część ogólna : 1.Rozważania ogólne, 2.Uchwały organizacji międzynarodowych, 3.Tzw. II Konwencja wiedeńska o prawie traktatów, 4.Sukcesja członkowstwa w organizacjach międzynarodowych. II. Część szczegółowa : 1.ONZ i inne organizacje uniwersalne, 2.System GATT/WTO - multilateralna organizacja handlowa, 3.Wspólnoty Europejskie, 4.Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego, 5.Wybrane pozawspólnotowe organizacje europejskie o charakterze niegospodarczym, 6.Wybrane pozawspólnotowe organizacje europejskie o charakterze gospodarczym, 7.Wybrane międzynarodowe gospodarcze organizacje pozaeuropejskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327.7 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Zakamycza)
Rozważania wstępne. Cz. I Multilateralne podstawy prawno-międzynarodowe regionalizmu handlowego: R.A Indywidualne odstępstwa od KNU mogące prowadzić do ustanowienia reżimu preferencyjnego; R.B Art. XXIV GATT jako najistotniejsze generalne odstępstwo od KNU systemu GATT/WTO i główna podstawa prawna umów wolnohandlowych; R.C Preferencje w relacjach handlowych krajów rozwijających się. Cz. II Realizacja zasady wolnego handlu- przegląd istotnych unormowań regionalnych umów wolnohandlowych: R.A Unormowania umów wolnohandlowych wzorowane na rozwiązaniach stosowanych w systemie multilateralnym; R.B Specyficzne elementy konstrukcji umów wolnohandlowych. Cz. III Umowy wolnohandlowe na tle handlu światowego efektywna realizacja idei wolnohandlowej: R.A Europejski wolny handel; R.B Integracja wolnohandlowa Ameryki R.C Integracja wolnohandlowa państw azjatyckich; R.D Liberalizacja handlu preferencyjnego i wolny handel w Afryce; R.E Relacje wolno- i preferencyjno-handlowe Australii i Oceanii; R.F Projektowane umowy wolno handlowe, realne szanse ich powstania i ich przewidywane znaczenie. Rozważania podsumowujące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Współpraca gospodarcza pomiędzy krajami słabo rozwiniętymi, 2.Neokolonializm - aspekty ekonomiczne, 3.Aspekty międzynarodowego naśladownictwa gospodarczego, 4.Gospodarka narodowa i gospodarka międzynarodowa, 5.ekonomiczna rola państwa w rozwoju gospodarczym krajów "trzeciego świata", 6.Preferencje w handlu międzynarodowym, 7.Konsekwencje zróżnicowanego wzrostu krajów rozwiniętych i rozwijających się, 8.Polityka zagraniczna Polski i stosunki gospodarcze, 9.KBWE a międzynarodowe stosunki gospodarcze, 10.Wpływ naśladownictwa na międzynarodowe stosunki gospodarcze, 11.Międzynarodowa współpraca gospodarcza a procesy odprężeniowe, 12.Jedność i zróżnicowanie gospodarki europejskiej, 13.Kierunki polityki stosunków gospodarczych Wschód-Zachód, 14.Mechanizm stosunków gospodarczych Wschód-Zachód, 15.Stosunki Wschód-Zachód a interesy gospodarki narodowej, 16.Przesłanki optymalizacji międzysystemowego podizłu pracy (stosunki gospodarcze wschód-Zachód), 17.Kraje średnio rozwinięte w gospodarce światowej, 18.Ekonomiczne uwarunkowania światowych sił politycznych, 19.Układ sił w gospodarce światowej, 20.Mechanizm światowych powiązań gospodarki z polityką, 21.O potrzebie globalnej współpracy międzysystemowej, 22.Możliwość zbliżenia narodów Europy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Euroazjatycki Obszar Gospodarczy 1.1. Geopolityczne kryteria wyróżniania obszarów świata 1.2. Gospodarcze przesłanki podziału obszarowego świata 1.3. Eurazjatycki Obszar Gospodarczy jako przedmiot badań logistycznych Rozdział 2. Gospodarcze i społeczne znaczenie logistyki 2.1. Cele i funkcje logistyki 2.2. Systemy wsparcia logistycznego 2.3. Organizacyjno-formalne uwarunkowania funkcjonowania międzynarodowych systemów logistycznych Rozdział 3. Sieć kolejowa jako kanały obsługi logistycznej Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 3.1. Miejsce transportu kolejowego w systemie transportowym Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 3.2. Transeurazjatyckie kolejowe kanały logistyczne 3.3. Transeurazjatyckie przewozy kolejowe jako alternatywa dla przewozów morskich Rozdział 4. Narzędzia i sposoby integracji kolejowych kanałów logistycznych Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 4.1. Sfera polityczna i jej wpływ na gospodarkę 4.2. Uwarunkowania organizacyjne 4.3. Uwarunkowania harmonizacji transeurazjatyckich przewozów kolejowych Rozdział 5. Ocena przedsięwzięć integracyjnych na przykładzie wybranych krajów Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 5.1. Federacja Rosyjska 5.2. Republika Kazachstanu; Zakończenie; Załączniki; Załącznik 1. Wykaz towarów predestynowanych do obsługi transportem kolejowym w relacjach międzynarodowych wg grup „Zharmonizowanego Systemu Klasyfikacji (HS 2017)"; Załącznik 2. Wykaz pociągów kontenerowych uruchamianych w krajach-członkach OSŻD; Załącznik 3. Wykaz nowych linii kolejowych, przewidzianych w „Strategii rozwoju transportu kolejowego w Federacji Rosyjskiej do 2030 r."; Załącznik 4. Szczegółowe dane przewozowe w wybranych relacjach w latach 2011-2016; Bibliografia; Spis rysunków; Spis wykresów; Spis tabel; Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Handel zagraniczny - zagadnienia wstępne 1.1 Pojęcie handlu zagranicznego 1.2 Formy świadczenia towarowego (usługowego) 1.3 Formy świadczenia wzajemnego 1.4 Transakcje specjalne II. Wybrane specyficzne formy obrotu międzynarodowego 2.1 Leasing 2.2 Franchising 2.3 Faktoring 2.4 Forfaiting III. Bezpośrednia i pośrednia dziłalność w handlu zagrabicznym 3.1 Formy dzialalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 3.2 Zalety i wady działalności pośredniej i bezpośredniej 3.3 Bezpośrednia działalność w handlu zagranicznym 3.4 Pośrednia dzialalność handlowa na rynkach zagranicznych IV. Rynki zorganizowane (formalne) 4.1 Pojęcie rynków formalnych 4.2 Podział i funkcje rynków zorganizowanych 4.3 Giełdy 4.3.1 Giełdy towarowe 4.3.2 Rodzaje transakcji giełdowych 4.3.3 Inne rodzaje giełd 4.4 Aukcje towarowe 4.5 Targi i wystawy międzynarodowe 4.6 Przetargi 4.7 Wybrane rynki zorganizowane ułomne V. Wybrane elektroniczne rynki zorganizowane 5.1 Giełdy elektroniczne 5.2 Aukcje elektroniczne 5.3 Przetargi elektroniczne 5.4 Targi w Intenecie VI. Bezpośrednia regulacja handlu zagranicznego 6.1 Funkcjonowanie handlu zagranicznego a środki jego regulacji 6.2 Rodzaje środków o charakterze bezpośrednim 6.3 Formy bezpośredniej regulacji handlu zagranicznego w Polsce 6.3.1 Regulacja dostępu do handlu zagranicznego 6.3.2 Ewolucja systemu administrowania obrotem towarowym z zagranicą w latach 1990-2004 6.4 Administrowanie obrotem z zagranicą w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej 6.4.1 Ogólna charakterytyka wspólnej polityki handlowej 6.4.2 Środki administrowania obrotem z krajami trzecimi i ochrony rynku wewnętrznego VII Mechanizm cenowo-kursowy w handlu zagranicznym 7.1 Cena i kurs walutowy a efektywność transakcji 7.2 Ceny dewizowe i ceny krajowe 7.3 Kurs walutowy i polityka kursowa 7.3.1 Pojęcie i funkcje kursu walutowego 7.3.2 Czynniki determinujące poziom i zmiany kursu walutowego 7.3.3 Rodzaje kursu walutowego 7.3.4 Kierunki i charakter zmian kursu walutowego 7.3.5 Skutki zmian kursu walutowego 7.3.6 Polityka kursowa 7.4 Mechanizm cenowo-kursowy w Polsce 7.4.1 Ewolucja systemu kursu walutowego 7.4.2 Pespektywy systemu kursu walutowego 7.4.3 Kilka uwag o machanizmie cenowym VIII System celno-podatkowy w handlu zagranicznym 8.1 Środki korygujące w handlu zagranicznym 8.1.1 Istota i przyczyny stosowania srodków korygujących 8.1.2 Rodzaje środków i mechanizm ich oddziaływania 8.2 Cła i podatki w poslim handlu zagranicznym w latach 1990-2004 8.2.1 Zmiany w systemie celnym 8.2.2 Podatki nakładane na obroty z zagranicą 8.3 System celny w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej 8.3.1 System celny Wspólnoty Europejskiej - informacje podstawowe 8.3.2 Wspólna taryfa celna Unii Europejskiej 8.3.3 Pozostałe środki polityki celnej 8.4 Opodatkowanie transakcji handlu zagranicznego po przystapieniu Polski do UE 8.4.1 Harmonizacja podatków pośrednich we Wspólnoie Europejskiej 8.4.2 Zasady opodakowania transakcji wewnętrzwspólnotowych i transakcji z krajami trzecimi IX Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego 9.1 Rola handlu zagranicznego w gopsodarce Polski 9.2 Wielkość i dynamika obrotów 9.3 Struktura geograficzna obrotów 9.5 Kształotwanie się kontaktów handlowych z krajami Unii Eurepojskiej 9.6 Uwagi końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Międzynarodowy podział pracy, 2.Międzynarodowe obroty towarowe, 3.Usługi w wymianie międzynarodowej, 4.Zagraniczne inwetycje bezpośrednie, 5.Międzyanrodowa migracja siły roboczej, 6.Międzynarodowe przepływy wiedzy technicznej, 7.Ceny w handlu międzynarodowym, 8.Rozwój procesów integracyjnych we współczesnej gospodarce swiatowej, 9.Polityka handlowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 319, [1] s. : rys., tabl. ; 24 cm.
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
1. Drogi handlowe w XVI i XVII wieku; 2. Środowisko kupieckie; 3. Organizacja i technika handlu; 4. Przedmioty handlu w XVI i XVI wieku; 5. Handel niewolnikami; 6. Wojny a handel orientalny w drugiej połowie XVII wieku; 7. Handel z Imperium Osmańskim i jego uwarunkowania w latach 1701-1772; 8. Handel polsko-turecki w latach 1774-1793
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany na gospodarczej i politycznej mapie świata; Środowisko geograficzne; Ludność; Rolnictwo; Przemysł; Transport; Turystyka; Handel międzynarodowy;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ekonomia globalna : synteza / Stanisław Flejterski, Piotr T. Wahl. - Warszawa : Difin, 2003. - 291, [5] s. : rys., tab. ; 23 cm.
R.1 Prezentacja problemu: Globalizacja; Wzrost i rozwój społeczno-ekonomiczny; Nowe wyzwania dla nauk ekonomicznych. R.2 Gospodarka światowa: Globalne podmioty społeczno-gospodarcze; Światowa produkcja; Światowa wymiana; "Nowa" gospodarka i e-finanse; Nieoficjalna część ekonomii globalnej. R.3 Teorie wymiany międzynarodowej: Teoria kosztów absolutnych; teoria kosztów komparatywnych; Teoria obfitości zasobów; Teorie neoczynnikowe; Teorie neotechnologiczne; Teorie popytowo-podażowe; Teorie mieszane; Standardowy model wymiany międzynarodowej. R.4 Globalizacja - za i przeciw: Globalizacja jako optymalna opcja rozwoju świata; Globalizacja jako największe zagrożenie świata. R.5 Próba syntezy: Zestawienie korzyści z globalizacji Zestawienie słabości globalizacji; Zredefiniowanie globalizacji; Nowe paradygmaty i język nauk ekonomicznych Syntetyczny obraz ekonomii globalnej. R.6 Konkluzje i rekomendacje: Szanse rozwoju ekonomii globalnej; Zagrożenia rozwoju ekonomii globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ 1. Gospodarka oparta na wiedzy śwaitowej jako nośnik rozwoju i integracji gospodarczej : Gospodarka oparta na wiedzy wkracza w świat paradygmatów; Paradygmat "Nowej Gospodarki" jako wyzncznik konkurencyjności gospodarki krajowej; Unia Europejska: w poszukiwaniu nowej strategii rozwoju; cechy i tendencje rozwojowe teorii handlu międzynarodowego; wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na handel międzynarodowy; Rynki wschodzące - ocena potencjału rozwoju gospodarczego; Nowa ekonomia instytucjonalna jako nowa perspektywa badawcza w analizowaniu procesów gospodarczych; CZĘŚĆ 2. Determinanty przedsiębiorczości i konkurencyjności w praktyce gospodarczej : Znaczenie przedsiębiorstw w Polsce w podnoszeniu wartości kapitału ludzkiego jako źródła przewagi konkurencyjnej; Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju gospodarczego; Przedsiębiorczość indywidualna i zespołowa w świetle teorii ryzyka. Ryzyko w bankowości; Makroekonomiczne warunki funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw; metody zwalczania bezrobocia w Polsce - przykład regiony lubelskiego; Dylematy systemów emerytalnych w Polsce i w innych państwach Unii Europejskiej; Etyczna i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w dobie globalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręcznik)
Zawiera: R.1 Uwagi wstępne; R.2 Lex mercatoria w rozwoju historycznym: Uwagi wstępne; Starożytność - pierwowzór średniowiecznej legis mercatorine; Średniowiecze; Okres merkantylizmu - pojawienie się krajowego prawa handlowego; Potrzeba powrotu do idei jednolitego międzynarodowego prawa handlowego; R.3 Międzynarodowe prawo handlowe drugiej połowy XX wieku: Uwagi wstępne; Źródła międzynarodowego prawa handlowego - uwagi ogólne; Ustawodawstwo międzynarodowe; Nowa lex mercatoria; „Kodyfikacje” prawa autonomicznego; R.4 Lex mercatoria jako statut kontraktowy?; R.5 Lex mercatoria a sądownictwo polubowne: Uwagi ogólne; Zalety i wady postęp;owania przed sądem polubownym; Umowa o arbitraż; Postępowanie arbitrażowe; Prawo stosowane przez arbitraż; Uznawanie i wykonywanie zagranicznych orzeczeń arbitrażowych; R.6 Próby „uwalniania” kontraktów od „ułomności” prawa krajowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Istota międzynarodowych przepływów kapitału, 2.Problem zadłużenie zagranicznego, 3.Stosowane w praktyce metody redukcji długów, 4.Ogólne zagadnienia dotyczące inwestycji zagranicznych, 5.Zagraniczne inwestycje portfelowe, 6.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w ujęciu teoretyznym, 7.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne i ich wpływ na gospodarkę światową, 8.Miedzynarodowe przepływy kapitalu . Przypadek Polski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Badania Ekonomiczne / przewod. komitetu red. Urszula Sztandar-Sztanderska ; Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego)
1. Bariery techniczne w handlu. Podstawowe zasady stosowane w Światowej Organizacji Handlu. 2. Regulacje techniczne i normy w Unii Europejskiej. 3. Znaczenie barier technicznych w handlu: przegląd głównych podejść metodologicznych i badań empirycznych. 4. Znaczenie standardów technicznych w handlu Polski z Unią Europejską na podstawie badań ankietowych. 5. Analiza znaczenia barier technicznych w handlu międzynarodowym Unii Europejskiej. 6. Skutki dobrobytowe wprowadzania wspólnych standardów: symulacja w ramach równowagi ogólnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Globalny system handlu : 1.System handlu w ujęciu perspektywicznym. Cz. II Instytucja : 2.Światowa Organizacja Handlu (WTO), 3.Rozstrzyganie sporów i egzekwowanie reguł, 4.Forum negocjacyjne. Cz. III Wielostronne umowy handlowe : 5.Handel towarowy, 6.Wielostronne umowy handlowe w konkretnych sektorach, 7.Handel usługami, 8.Ochrona praw własności intelektualnej. Cz. IV Luki i furtki : 9.Środki ochronne i wyjątki, 10.Integracja regionalna, 11.Porozumienia kilkustronne. Cz. V Nowe wyzwania dla systemu handlu : 12.Zintegrowanie krajów rozwijających się i podlegających transformacji, 13.Ku pogłębionej integracji? Program "handel plus coś jeszcze", 14.Legitymizacja, spójność i sprawowanie władzy, 15.Dokąd zmierza system handlu?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiot międzynarodowych stosunków gospodarczych; Ewolucja teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych; Miejsce handlu zagranicznego we wzroście gospodarczym; Teoretyczne podstawy międzynarodowej integracji gospodarczej; Międzynarodowe przepływy czynników produkcji; Ceny w wymianie międzynarodowej; Kursy i rynki walutowe; Dolar w handlu amerykańskim i międzynarodowym; Bilans płatniczy; Zagraniczna polityka handlowa; Konkurencja międzynarodowa; Różnicowanie i globalizacja gospodarki światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej