Dzieci
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(53)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(31)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(38)
Czytelnia
(35)
Autor
Cywińska Małgorzata (1958- )
(3)
Andrzejewski Marek (1959- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Smyczyński Tadeusz (1938- )
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamek Irena
(1)
Andruszko Robert
(1)
Baker Jed E
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Bauman Janina (1926-2009)
(1)
Bilkiewicz Tatiana
(1)
Bodio Joanna
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Cichy Andrzej
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Drakohrust Tetiana
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Fontana David
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Kil Jan (1991- )
(1)
Kipp Katherine
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krawiec Anna Zofia
(1)
Kruszewski Tomasz (1973- )
(1)
Kruszyński Piotr
(1)
Kryska Sandra
(1)
Kupny Weronika
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kuźnik Grzegorz
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Kędzia Marta
(1)
Langley Audra
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Majewski Kamil
(1)
Maksymiuk Renata Anna
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Morrison James R. (1940- )
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Nowak Paula
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Piacentini John
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(1)
Pogłódek Andrzej
(1)
Pokora Andrzej
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Przybyłek Edyta
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Reiher Robert H
(1)
Rej-Kietla Anna
(1)
Roblek Tami
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Romanowska Elżbieta
(1)
Romero Barbara
(1)
Roter Adam
(1)
Rozmus Dariusz (1961- )
(1)
Rożek Kacper
(1)
Rutkowska Angelina
(1)
Rywczyńska Anna
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Schaffer David Reed (1946- )
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Smith Myles Brenda
(1)
Sobas Magdalena
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Starowicz Rafał Lew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Dzieci
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-2000
(5)
1901-2000
(4)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Austria
(2)
Czarnogóra
(1)
Francja
(1)
Gruzja
(1)
Hiszpania
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Serbia
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Szwajcaria
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Monografia
(10)
Opracowanie
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Poradnik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Kalendarium
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wstępne informacje dla terapeutów; 2. Sesja pierwsza: psychoedukacja i uzasadnienie terapii; 3. Sesja druga: stworzenie hierarchii objawów i psychoedukacja; 4. Sesja trzecia: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz kwestionowanie negatywnych założeń; 5. Sesja czwarta: restrukturyzacja poznawcza i redukcja poczucia winy; 6. Sesja piąta: radzenie sobie z obsesjami i reakcje rodziny pacjenta na zaburzenie; 7. Sesja szósta: ocena postępów i odpowiedzialność dziecka za przebieg leczenia; 8. Sesja siódma: usuwanie przeszkód na drodze realizacji ekspozycji i wtórne korzyści z zaburzenia; 9. Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz różnice między zachowaniami wynikającymi i niewynikającymi z zaburzenia; 10. Sesja dziewiąta: praca nad trudnymi objawami i troska o dobrostan rodziny; 11. Sesja dziesiąta: praca nad trudnymi objawami i rozwiązanie ewentualnych problemów; 12. Sesja jedenasta: planowanie zakończenia terapii i zapobieganie nawrotom zaburzenia; 13. Sesja dwunasta: zakończenie terapii; Aneks 1. Skala Obsesji i Kompulsji Yale-Brown dla Dzieci - Childreris Yale-Brown Obsessive-Compulsive Scalę (CY-BOCS); Aneks 2. Formularze oceny ogólnej poprawy stanu pacjenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Część I: Ekspertyzy. Szanse i zagrożenia instytucjonalnej opieki nad dziećmi; Rola sędziów rodzinnych w zreformowanym systemie opieki nad dziećmi; Rola i zadania służb społecznych ds. pomocy dziecku i rodzinie. Perspektywa europejska. Część II: Komentarze i dyskusje. Zmiana paradygmatu w opiece zastępczej. Uwagi do stanu reformy; Od instytucji do rodziny; Rola sędziów rodzinnych w zreformowanym systemie opieki nad dziećmi (koreferat do ekspertyzy M. Andrzejewskiego); Ostatnie ogniwo? Sędziowie rodzinni o sobie i o systemie; Pomoc społeczna i jej pracownicy wobec problemów pracy socjalnej z rodzinami zastępczymi; "Nic o nas bez nas". W stronę partnerskiego modelu współpracy rodzin zastępczych z pracownikami socjalnymi; Zakończenie. Aneks: Kodeks Etyczny Rodzin Zastępczych; Karta Podstawowych Praw Rodziców Zastępczych; Karta podstawowych praw rodziców zastępczych. Wprowadzenie ogólne; Karta Praw Dzieci z Rodzin Zastępczych; Karta praw dzieci z rodzin zastępczych. Komentarz; Bibliografia; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2329)
1. Wstęp; 2. Proces socjalizacji dzieci; 3. Ubóstwo dzieci jako problem społeczny; 4. Metodologiczne problemy w badaniu ubóstwa dzieci i młodzieży; 5. Doświadczanie ubóstwa- interpretacje socjobiografii dzieci; 6. Dziecko z rodziny dotkniętej ubóstwem społecznym w percepcji dorosłych- interpretacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wprowadzenie do psychologii rozwojowej: Wprowadzenie do psychologii rozwojowej i stosowanych w niej strategii badawczych, II. Biologiczne podstawy rozwoju: Wpływ dziedziczenia na rozwój, Rozwój prenatalny i narodziny, Niemowlęctwo, Rozwój fizyczny: mózg, ciało, motoryka i rozwój płciowy, III. Rozwój poznawczy: Rozwój poznawczy – teoria Piageta i społeczno-kulturowy punkt widzenia Wygotskiego, Rozwój poznawczy - perspektywy przetwarzania informacji, Inteligencja: mierzenie sprawności umysłowej, Rozwój języka i umiejętności komunikacyjnych., IV. Rozwój społeczny i rozwój osobowości: Rozwój emocjonalny, temperament i przywiązanie, Rozwój pojęcia JA, Różnice płciowe i rozwój ról związanych z płcią, Agresja, altruizm i rozwój moralny, V. Kontekst rozwoju: Kontekst w rozwoju I: rodzina, Kontekst rozwoju II: rówieśnicy, szkoła i technologia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej 1.1. Zasady porozumiewania się w rodzinie 1.2. Rodzina jako system wzajemnej komunikacji 1.3. Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych 2.1. Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych 2.2. Wzbudzanie sympatii 2.3. Atrakcyjność interpersonalna 2.4. Sygnały głosowe 2.5. Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych 2.6. Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie 3.1. Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie 3.2. Relacje szkodliwe dla dzieci 3.3. Komunikacja zaniedbująca dzieci Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną 4.1. Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin 4.2. Metafory problemów rozwojowych rodziny 4.3. Metafory relacji wewnątrzrodzinnych Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych 5.1. Kamienie milowe w życiu rodziny 5.2. Dynamika relacji w rodzinie 5.3. Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości 5.4. Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie 6.1. Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne 6.2. Style wadliwej komunikacji w rodzinie 6.3. Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych 7.1. Symbole genogramu 7.2. Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej 7.3. Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych 8.1. Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie 8.2. Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny 8.3. Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie; Podsumowanie i konkluzje; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis ramek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo rodzinne i opiekuńcze / Tadeusz Smyczyński, Marek Andrzejewski. - 10 wyd. uzup. i uaktual. Stan prawny na 1.09.2020 r. - Warszawa : C.H.Beck, 2020. - XXIII, [3], 406 s. : il. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Zawiera: Wprowadzenie: Rodzina jako zjawisko społeczne i prawne; Prawo rodzinne. Cz. I Małżeństwo. 1. Zawarcie i unieważnienie małżeństwa: Pojęcie małżeństwa; Zawarcie małżeństwa; Unieważnienie małżeństwa; Ustalenie nieistnienia i istnienia małżeństwa; 2. Prawa i obowiązki małżonków: Ogólna charakterystyka; Prawa i obowiązki niemajątkowe; Prawa i obowiązki majątkowe; 3. Ustroje majątkowe małżeńskie: Pojęcie i rodzaje; Ustrój wspólności ustawowej; Umowne ustroje majątkowe małżeńskie. Ustrój przymusowy; Ustanie ustroju wspólności ustawowej i umownej; Odpowiedzialność majątkowa małżonków; 4. Ustanie małżeństwa: Śmierć i uznanie za zmarłego; Rozwód; , 5. Separacja małżonków: Geneza separacji i jej rola; Przesłanki orzeczenia separacji; Orzekanie o separacji; Skutki separacji i jej ustanie. Cz. II Rodzice - dzieci. 6. Pochodzenie dziecka: Wstępna charakterystyka; Ustalenie ojcostwa dziecka małżeńskiego; Ustalenie ojcostwa dziecka pozamałżeńskiego; 7.Władza rodzicielska: Pojęcie, podmioty i charakter prawny; Treść władzy rodzicielskiej; Wykonywanie władzy rodzicielskiej i odpowiedzialność rodziców; Ustanie władzy rodzicielskiej i jej modyfikacje; Stosunki między rodzicami a dzieckiem niezależne od władzy rodzicielskiej; 8. Przysposobienie: Pojęcie, funkcja społeczna i charakter prawny; Przesłanki przysposobienia; Rodzaje przysposobienia i ich skutki; Ustanie stosunku przysposobienia; 9. Obowiązek alimentacyjny: Pojęcie i funkcja obowiązku alimentacyjnego; Zakres podmiotowy i kolejność obowiązków alimentacyjnych; Przesłanki i treść obowiązku alimentacyjnego; Wykonanie obowiązku alimentacyjnego i ochrona roszczeń; Wygaśnięcie obowiązku i przedawnienie roszczeń. Cz. III Prawo opiekuńcze. 10. Opieka: Wprowadzenie; Opieka nad małoletnim; Opieka nad całkowicie ubezwłasnowolnionym; 11. Kuratela: Pojęcie i funkcje kurateli; Typy i rodzaje kurateli; Ustanie kurateli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 347 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo rodzinne i opiekuńcze / Tadeusz Smyczyński. - Wyd. 6 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : C.H.Beck, 2012. - XXII, 348 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Cz. I Małżeństwo: 1. Zawarcie i unieważnienie małżeństwa, 2. Prawa i obowiązki małżonków, 3. Ustroje majątkowe małżeńskie, 5. Separacja małżonków. Cz. II Rodzice - dzieci; 6. Pochodzenie dziecka, 7.Władza rodzicielska, 8. Przysposobienie, 9. Obowiązek alimentacyjny. Cz. III Prawo opiekuńcze; 10. Opieka, 11. Kuratela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2016. - 213 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
1. Rodzina jako źródło kreatywności lub barier; 2. Psychologiczne aspekty kreatywności; 3. Rodzina a kreatywność - badanie autora; 4. Konsekwencje rozmytych granic między ojcem a córką; 5. Konsekwencje rozmytych granic między matka a synem; 6. Rola transformującego nauczania we wprowadzaniu zmian w życiu rodzinnym i zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia)
(Pedagogika GWP)
1. Pajdocentryzm - między pedagogiką wychodzącą od dziecka a pedagogiką dziecka jako humanum, 2. Pedologia, 3. Pajdocentryzm w naukach o wychowaniu, 4. Pajdocentryzm a prawa dziecka, 5. Badania nad dzieckiem i dzieciństwem współczesną kontynuacją pajdocentryzmu, 6. Dziecko w centrum pedagogiki i zmiany społecznej, 7. Krytyka pajdocentryzmu, 8. Aktualność pajdocentryzmu w pedagogice teoretycznej i praktycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Dziecko zaburzone czy dziecko z zaburzeniami?. Rozdział 2. Dziecko trudne: 2.1. Dziecko nieposłuszne; 2.2. Dziecko tyran; 2.3. Dziecko zabiera czy kradnie?; 2.4. Dziecko agresywne i jego ofiara. Rozdział 3. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Rozdział 4. Dziecko lękliwe: 4.1. Dziecko śpiące z rodzicami; 4.2. Dziecko z fobią przedszkolną. Rozdział 5. Dziecko mutystyczne czy nieśmiałe?. Rozdział 6. Dziecko jąkające się czy niepłynnie mówiące?. Rozdział 7. Dziecko opóźnione w rozwoju mowy: 7.1. Dziecko niemówiące lub słabo mówiące; 7.2. Dzieci z mową bezładną; 7.3. Dziecko z autyzmem czy upośledzone umysłowo?; 7.4. Dziecko dwujęzyczne. Rozdział 8. Rozpoznanie dziecka zaburzonego: 8.1. Rodzaje diagnozy; 8.2. Cele diagnozy; 8.3. Etapy diagnozy; 8.4. Metody diagnozy. Rozdział 9. Wychowanie dziecka zaburzonego: 9.1. Zmierzch wychowania; 9.2. Kary fizyczne; 9.3. Olimpiada z wychowania oraz ocena z mowy. Rozdział 10. Terapia dziecka zaburzonego: 10.1. Podejście dyrektywne i niedyrektywne; 10.2. Motywacja do terapii; 10.3. Pseudoterapia. Rozdział 11. Praktyka: 11.1. Procedury; 11.2. Metoda przytrzymywania lub siłowania; 11.3. Muzykoterapia i relaksacja; 11.4. Terapia mutyzmu; 11.5. Jąkanie wczesnodziecięce – dylematy terapeutyczne; 11.6. Postępowanie z dzieckiem moczącym się; 11.7. Cudotwórczyni; 11.8. Reedukacja dzieci agresywnych; 11.9. Spojrzenie rodziców. Rozdział 12. Program WST: 12.1. Praca z rodzicami/opiekunami; 12.2. Zmiana zachowania; 12.3. Stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego; 12.4. Materiały pomocnicze do programu WST. Rozdział 13. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci a reakcje rodziców – badania własne: 13.1. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci; 13.2. Reakcje rodziców na zaburzenia występujące u dzieci. Bibliografia. Indeks. Spis rycin i tabel. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka, 2. Natura rozwoju psychicznego, 3. Mechanizm zmiany rozwojowej, 4. Teorie rozwoju psychicznego, 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny, 7. Wczesne dzieciństwo, 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny, 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny, 10. Dorastanie, 11. Wczesna dorosłość, 12. Średnia dorosłość, 13. Późna dorosłość; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania, 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym, 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów, 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego, 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości, 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się, 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną, 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przesłanki udanych związków, 2. Sumienie jako zmysł równowagi w związkach, 3. Związki między rodzicami i dziećmi, 4. O udanych i nieudanych związkach, 5. Systemowe uwikłania i ich rozwiązywanie, 6. O praktyce psychoterapii systemowej, 7. Wszechogarniająca całość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej; Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej; Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka; Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny; Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny; Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma; Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych; Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne); Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne; Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń; Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem; Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka; Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych; Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi; Zakończenie; Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp 1. Zdrowie psychiczne: Czym jest zdrowie psychiczne i jakie ma znaczenie?; Zdrowie psychiczne jako element zdrowia; Wybrane modele i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego; Zdrowie psychiczne jako wymiar zdrowia publicznego; Zdrowie psychiczne w koncepcjach różnych autorów; Determinanty wpływające na zdrowie psychiczne; Współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego; Kontekst społeczny zagrożeń dla zdrowia psychicznego; Zagrożenia dla zdrowia psychicznego wynikające z pandemii SARS-CoV-2. 2. Koncepcja poczucia koherencji Aarona Antonovsky’ego w kontekście wzmacniania zdrowia: Wprowadzenie do teorii salutogenezy; Poczucie koherencji oraz pozostałe czynniki wpływające na zdrowie; Poczucie koherencji i jej komponenty: poczucie zrozumiałości, poczucie zaradności, poczucie sensowności; Uogólnione zasoby odpornościowe; Stresory – uogólnione deficyty odpornościowe; Zachowanie zdrowotne i styl życia. 3. Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka: Modele i koncepcje stresu: biologiczne, psychologiczne i społeczne; Uwarunkowania stresu: stres jako bodziec, reakcja i relacja; Koncepcja stresu Hansa Selye’go; Teoria stresu Richarda Lazarusa i Suzan Folkman; Stres i Teoria Zachowania Zasobów Stevana Hobfolla; Konsekwencje zdrowotne stresu. 4. Radzenie sobie ze stresem: Radzenie sobie ze stresem a zdrowie psychiczne; Radzenie sobie ze stresem jako proces, strategia i styl; Rodzaje stylów radzenia sobie ze stresem; Uwarunkowania podmiotowe oraz sytuacyjne radzenia sobie ze stresem; Ogólne właściwości podmiotowe wpływające na proces radzenia sobie ze stresem; Czynniki sytuacyjne wpływające na proces radzenia sobie ze stresem. 5. Praktyczne wskazania dla wzmocnienia zdrowia: Wzmacnianie zdrowia psychicznego w kontekście podejścia Salutogenetycznego; Wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w kontekście podejścia Salutogenetycznego; Praktyczne wskazania w kontekście radzenia sobie ze stresem; Zarządzanie stresem; Zakończenie; Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1 POJĘCIE DIAGNOZY – ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE: 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu; 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania; 1.3. Etapy procesu diagnozowania; Literatura polecana. 2 WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA: 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka; 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy; Literatura polecana. 3 WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH I PRODIAGNOSTYCZNYCH: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania; 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczeni i wyposażenie; 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości; 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi; 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę; Literatura polecana. 4 WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA: 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych?; 4.2. Wywiad rozwojowy; 4.3. Obserwacja; Literatura polecana. 5 INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY: 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego; 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko; 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju; 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka; Literatura Polecana. Załączniki; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 6)
(Key Concepts Series ; Tom 6)
Introduction; 1 The Internet – social and legal contexts; The Internet, socialisation and youth – from the perspective of contemporary social paradigms; A child in a web of threats – risky online behaviours of youth as a challenge for education; Virtual world as a place where young people establish and maintain relationships; Selected aspects of the e-Safety in the Pan-European legislation and in the Polish education system; From Internet safety to digital citizenship – practices and perspectives; Are young people digital natives? Analysis of selected research findings; 2 The Internet – selected aspects of child and youth protection; Praxeological dimension of the prevention of threats related to the activity of children and young people in cyberspace; How to develop safer online behaviours?; Faces of privacy – challenges and opportunities related to informed participation in the virtual world; Business models in online gaming and their implications for the protection of minors; Safe gaming; Practical tips on how to use interactive technologies in a correct, safe and healthy manner; Cybersafety – practical aspects of schools’ activities in eTwinning and Erasmus+ programmes; Conclusion; Bibliography; Netography.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontakty z dzieckiem : prawa i obowiązki / Joanna Zajączkowka-Burtowy. - Stan prawny na 15.03.2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2020. - 493 s. ; 21 cm.
(Monografie)
Rozdział I Zagadnienia ogólne związane z problematyką kontaktów z dzieckiem: 1. Istota oraz cele instytucji; 2. Geneza instytucji kontaktów – rys historyczny; 3. Ewolucja instytucji kontaktów w Polsce; 4. Standardy międzynarodowe; 5. Pojęcie kontaktów z dzieckiem; 6. Wnioski. Rozdział II Ustalenie kształtu kontaktów z dzieckiem: 1. Porozumienie rodziców; 2. Rozstrzygnięcia w przedmiocie kontaktów z dzieckiem; 3. Ustawowe formy kontaktów z dzieckiem; 4. Ingerencja w prawo i obowiązek kontaktów; 5. Zaprzestanie utrzymywania kontaktów z dzieckiem; 6. Zawieszenie utrzymywania kontaktów z dzieckiem; 7. Wnioski. Rozdział III Charakter prawny instytucji kontaktów z dzieckiem: 1. Uwagi wprowadzające; 2. Charakter rodzinnoprawny instytucji kontaktów; 3. Naturalny charakter prawa do kontaktów; 4. Osobisty charakter prawa do kontaktów; 5. Wnioski. Rozdział IV Relacja instytucji kontaktów i władzy rodzicielskiej: 1. Uwagi wprowadzające; 2. Ewolucja relacji władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem; 3. Zależność władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem; 4. Kontakty z dzieckiem w rodzinie pełnej; 5. Relacja instytucji kontaktów i władzy rodzicielskiej w ujęciu prawnoporównawczym; 6. Wnioski. Rozdział V Prawo i obowiązek kontaktów z dzieckiem… w instytucji przysposobienia i pieczy zastępczej: 1. Uwagi ogólne; 2. Prawo do kontaktu preadopcyjnego; 3. Prawo do kontaktów postadopcyjnych; 4. Prawo i obowiązek kontaktów w instytucji pieczy zastępczej; 5. Wnioski. Podsumowanie; Postulaty de lege lata i de lege ferenda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ch. I Psychological-pedagogical and environmental conditioning. Didactic-educational difficulties of choldren and youth at the school age: Polish traditions in children and youth’s school education. The outline of problems until 1939 and the reality in the first years of the Polish People’s Republic; Early primary school children’s development in dysfunctional family; Adaptive difficulties of seven-year-olds in context of school maturity; Education of a child at pre-primary age. The essence of the matter, assumption and organizational and legal basis of pre-primary eduction in Poland. Ch. II The problem of pupils’ functioning in school environment: School truancies as a factore of non-adaption to social life; The problem of nicorinism among school youth; Factors conditioning the formation of the value system among teenagers; Reflections on Education and Preventive Actions at School; Prevention of sexually transmitted diseases. Ch. III Cooperation between school, family and tuteraly-educational institutions as a factory of education and general child’s development: Social worker facing the problem of poverty in families; Integration and alienation of child in family and didactic end educational achievements at younger school age; Culture creative role of family in a country environment; Psychological-pedagogical counselling service as a source of family aid; Educational environments in work on prosody of speech; Art. Activity as a from of theraphy of children who have educational difficulties.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej