Choroby psychiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(24)
Autor
Gilewicz Joanna
(3)
Binder Marek
(2)
Butcher James N
(2)
Carson Robert C
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W. (1946- )
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Mineka Susan
(2)
Morrison James R. (1940- )
(2)
Przybysz Jerzy
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Andruszko Robert
(1)
Atkinson Sue
(1)
Barbaro Bogdan de
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Brodniak Włodzimierz A
(1)
Całkiewicz Monika
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Hare Robert D
(1)
Heitzman Janusz
(1)
Hellewell Jonathan S.E
(1)
Holas Paweł
(1)
Jośko-Ochojska Jadwiga
(1)
Kapera Marta. 6eTł
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kottler Jeffrey A
(1)
Krynicki Waldemar
(1)
Kubica Józef F
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Meyer Robert
(1)
Myers David G
(1)
Palczewska Małgorzata
(1)
Piątkowski Włodzimierz
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Rabe-Jabłońska Jolanta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rosenhan David L
(1)
Rozwadowska Anna
(1)
Seligman Martin E. P
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Skucińska Anna
(1)
Stirling John D
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Walker Elaine F
(1)
Wciórka Jacek
(1)
Witkowska Bogumiła
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Choroby psychiczne
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-0
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Terapeuty)
Cz.I Dlaczego klienci bywają trudni?: 1. Skąd się bierze opór?, 2. Typy trudnych klientów, 3. "Etykietowanie" klientów, 4. Wiele zależy od punktu widzenia. Cz.II A jeśli terapeuta jest trudny?: 5. Kiedy terapeuta szkodzi sam sobie, 6. Grochem o ścianę, 7. Gry terapeutów. Cz.III Szczególnie kłopotliwi klienci: 8. Na wypadek gdybym postanowił się zabić, 9.Wrócę, jeśli mnie wyleczysz, 10.Nie zmusisz mnie do mówienia, 11.To nie mój problem - to on ma kłopoty, 12.Przecież już o tym mówiłem, 13.Tak, nie, być może, nie wiem. Cz.IV Radzenie sobie z trudnymi przypadkami: 14.W obliczu problemów nierozwiązywalnych, 15.Myśleć konstruktywnie i współczuć, 16.Umacnianie przymierzy terapeutycznych, 17.Praktyczne strategie przeciw zwyciężaniu impasu, 18.Reguły zaangażowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; R.1 Pojęcia ogólne, terminy, definicje; R.2 Sytuacja zdrowotna w Polsce; R.3 Racjonalne żywienie szansą poprawy zdrowotności społeczeństwa; R.4 Znaczenie rekreacji ruchowej w zachowaniu zdrowia człowieka; R.5 Choroby cywilizacyjne w Polsce oraz ich prewencja; R.6 Patologie zjawisk społecznych w Polsce; R.7 Zdrowie psychiczne oraz zapobieganie występowaniu zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nerwice: zaburzenia depresyjne i lękowe, 2. Zaburzenia psychotyczne: schizofrenia. Psychozy afektywne i paranoja, 3. Autyzm wczesnodziecięcy, 4. Zaburzenia odżywiania, 5. Uzależnienie od alkoholu i narkotyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie zaburzenia, 2. Teoria i techniki, 3. Zaburzenia lękowe, 4. Zaburzenia dysocjacyjne i zaburzenia snu, 5. Zaburzenia somatoformiczne, 6. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe (paranoiczne), 7. Zaburzenia nastroju (afektywne) i samobójstwa, 8. Zaburzenia psychoseksualne, 9. Zaburzenia związane z substancjami, 10. Zaburzania odżywiania, 11. Zaburzenia osobowości, 12.Zaburzenia kontroli impulsów, 13. Zaburzenia manifestujące się przemocą, 14. Zaburzenia psychiczne w dzieci i młodzieży, 15. Organiczne zaburzenia psychiczne i upośledzenie umysłowe, 16. Kwestie prawne i praktyka psychologiczna, 17. Postscriptum. Pozytywnie o zdrowiu psychicznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Cz. I. Podstawy diagnozy: Dogra prowadząca do diagnozy; Początek pracy ze schematem diagnostycznym; Metoda diagnostyczna; Opracowanie zebranego materiału; Radzenie sobie z niepewnością; Współwystępowanie zaburzeń. Cz. II Elementy konstrukcyjne diagnozy: Rozumienie pacjenta jako całości; Choroby somatyczne a diagnoza psychiatryczna; Diagnoza a ocena stanu psychicznego., Cz. III Zastosowanie procedur diagnostycznych: Rozpoznawanie depresji i manii; Rozpoznawanie zaburzeń lękowych; Rozpoznawanie psychozy; Rozpoznawanie problemów z pamięcią i myśleniem; Rozpoznawanie szkodliwego używania substancji psychoaktywnych i innych uzależnień; Rozpoznawanie zaburzeń osobowości i problemów w relacjach; Poza diagnozą – stosowanie się do zaleceń lekarza, samobójstwo, przemoc; Pacjenci, pacjenci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp Czym jest wywiad?; Potrzeba zgromadzenia wszechstronnych informacji; Znaczenie doświadczenia. Rozdział 1. Pierwsze słowa i zapoznawanie się: Czynniki związane z czasem; Warunki, w jakich odbywa się rozmowa; Nawiązanie znajomości; Notowanie; Przykłady pierwszych wypowiedzi. Rozdział 2. Najważniejsze problem pacjenta oraz jego swobodne wypowiedzi: Pytania naprowadzające i nienaprowadzające; Pierwsze pytania; Najważniejszy problem zdrowotny; Swobodna wypowiedź pacjenta; Obszary istotne klinicznie; Czas swobodnej wypowiedzi; Dalsze kroki. Rozdział 3. Budowanie dobrej relacji z pacjentem: Podstawy dobrej relacji; Ocena własnych odczuć; Zwracanie uwagi na sposób mówienia; Mówienie językiem pacjenta; Wyznaczanie granic; Wykazanie się swoją wiedzą. Rozdział 4. Wstępna faza wywiadu: Zachęty pozawerbalne; Zachęty werbalne; Dodawanie otuchy. Rozdział 5. Historia obecnej choroby: Aktualny epizod; Opis objawów; Objawy wegetatywne; Skutki choroby; Początek choroby i kolejność pojawiania się objawów; Stresory; Poprzednie epizody; Poprzednie leczenie. Rozdział 6. Zbieranie informacji na temat obecnej choroby: Sprecyzowanie celów wywiadu; Odnotowywanie wątków pobocznych; Stawianie pytań otwartych; Mówienie językiem pacjenta; Dobieranie właściwych pytań zgłębiających problem; Konfrontacje. Rozdział 7. Pytanie o uczucia: Uczucia negatywne i pozytywne; Dowiadywanie się o uczuciu; Inne techniki; Dalsza analiza i poznawanie szczegółów; Mechanizmy obronne; Praca z pacjentami o silnych reakcjach emocjonalnych. Rozdział 8. Życie osobiste i społeczne: Dzieciństwo i okres dojrzewania; Dorosłość; Przebyte choroby; Przegląd funkcjonowania wszystkich układów organizmu; Dane dotyczące rodziny; Cechy osobowości a zaburzenia. Rozdział 9. Tematy wrażliwe: Zachowania samobójcze; Przemoc i zapobieganie przemocy; Nadużywanie substancji psychoaktywnych; Życie seksualne; Molestowanie seksualne. Rozdział 10. Kontrolowanie dalszej części wywiadu: Przejmowanie kontroli; Pytania zamknięte; Uczenie się wrażliwości; Momenty przejścia. Rozdział 11. Badania stanu psychicznego pacjenta, część I: aspekty behawioralne: Czym jest badanie stanu psychicznego pacjenta? Wygląd zewnętrzny i zachowanie; Nastrój; Przepływ myśli. Rozdział 12. Badanie stanu psychicznego pacjenta, część II: aspekty poznawcze: Czy trzeba przeprowadzać formalną ocenę stanu psychicznego pacjenta?; Treść myśli; Spostrzeganie; Świadomość i poznanie; Wygląd oraz rozsądek; Kiedy można pominąć badanie stanu psychicznego pacjenta? Rozdział 13. Oznaki i objawy w obszarach pracy klinicznej: Psychoza; Zaburzenia nastroju: depresja; Zaburzenia nastroju: mania; Zaburzenia związane z nadużywaniem substancji psychoaktywnych; Problemy społeczne i osobowościowe; Trudności z myśleniem (problemy poznawcze); Lęk, unikanie oraz pobudzenie; Dolegliwości somatyczne. Rozdział 14. Zakończenie rozmowy: Sztuka kończenia rozmowy; Przerwanie rozmowy przez pacjenta. Rozdział 15. Wywiad z osobami z otoczenia pacjenta: Uprzednia prośba o zgodę pacjenta; Wybieranie źródła informacji; O co pytać?; Rozmowa w grupie; Inne sposoby przeprowadzenia rozmowy. Rozdział 16. Napotykanie oporu: Dostrzeganie oporu; Dlaczego pacjenci stawiają opór?; Sposoby radzenia sobie z oporem; Zapobieganie powstawaniu oporu; Postawa badającego. Rozdział 17. Nietypowe i trudne zachowania pacjenta oraz inne kwestie: Brak precyzji; Kłamstwa; Wrogość; Możliwość zastosowania przemocy; Dezorientacja; Pacjenci w podeszłym wieku; Pacjenci w młodszym wieku; Inne kwestie i zachowania; Co zrobić, jeśli pacjent pyta… Rozdział 18. Diagnoza i zalecenia: Diagnoza i diagnoza różnicowa; Wybór leczenia; Rokowanie; Zlecanie dalszych badań; Kierowanie na leczenie. Rozdział 19. Rozmowa z pacjentem na temat wniosków z wywiadu: Rozmowa z pacjentem; Rozmowa z rodziną; Działanie w przypadku odrzucenia planu. Rozdział 20. Informowanie innych stron o wnioskach z wywiadu: Raport na piśmie; Podanie diagnozy: Opracowanie przypadku: Raport ustny. Rozdział 21. Problemy z wywiadem: Świadomość, że coś poszło źle; Jak ustalić co poszło źle; Co możesz usłyszeć (i co z tym później zrobisz). Aneks A Podsumowanie pierwszego wywiadu. Aneks B Opisy wybranych zaburzeń: Zaburzenia nastroju; Zaburzenia psychotyczne; Zaburzenia wywołane używaniem substancji psychoaktywnych; Zaburzenia neuropoznawcze; Zaburzenia lękowe; Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; Zaburzenia stresowe pourazowe; Anoreksja; Zaburzenia somatyzacyjne; Zaburzenia osobowości. Aneks C Przykładowy wywiad, raport pisemny oraz opracowanie przypadku: Wywiad z pacjentem; Raport pisemny; Opracowanie przypadku. Aneks D Wywiad częściowo ustrukturalizowany: Wszystkie pytania przesiewowe; Zaburzenia nastroju; Zaburzenia lękowe i pokrewne; Zaburzenia psychotyczne; Nadużywanie substancji psychoaktywnych; Trudności z myśleniem (problemy poznawcze); Dolegliwości somatyczne; Zaburzenia nawyków i popędów; Choroby w rodzinie; Od dzieciństwa po życie dorosłe; Problemy społeczne i osobowościowe. Aneks E Ocena twojego wywiadu. Aneks E Bibliografia i zalecane lektury; Książki; Artykuły; Inne źródła, z których korzystałem, pisząc tę książki. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjologia zdrowia, choroby i medycyny. W poszukiwaniu partnerów i nowej tożsamości 2. Promocja zdrowia w teorii i działaniu 3. Stan zdrowia psychicznego Polaków. Próba diagnozy 4. System ochrony zdrowia w transformacji. Percepcja społeczna 5. Granice medykalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podkultura więzienna - istota i charakterystka, 2. Specyfika populacji więźniów młodocianych, 3. Pozaformalne prawidłowości regulujące izolowane życie skazanych, 4. Transpozycja w obrębie "drugiego nurtu więzienia", 5. Ujemne konsekwencje izolacji więziennej, 6. Wieloaspektowość zaburzeń występujących u osób inkarcerowanych, 7. Społeczność funkcjonariuszy więziennych, 8. Specyfika pracy personelu penitencjarnego, 9. Percpecja podkultury więziennej - synteza badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część Ogólna. Biegli; Ambulatoryjne badanie sądowo-psychiatryczne; Obserwacja szpitalna; Opinia sądowo-psychiatryczna; Opinowanie o poczytalności; Opiniowanie o stosowaniu leczniczych środków zabezpieczających; Realizacja leczniczych środków zabezpieczających; Opiniowanie o zdolności oskarżonego do brania udziału w postępowaniu karnym i przebywania w reszcie; Badanie zdolności świadka do składania zeznań; Badanie osób pokrzywdzonych; Opiniowanie o zdolności do odbywania kary pozbawienia wolności; Tajemnica lekarska. Część szczegółowa. Psychozy schizofreniczne; Zespoły psychiatryczne bez rozpadu struktury osobowości; Choroby afektywne; Organiczne zaburzenia psychiczne; Padaczki; Upośledzenia umysłowe; Infantylizm; Zaburzenie osobowości; Alkoholizm; Zazdrość; Zespół urojeń niewierności małżeńskiej; Narkomania; Stany wyjątkowe; Symulacja i zaburzenia reaktywne; Afekty kryminogenne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opinia sądowo-psychiatryczna; Hospitalizacja bez zgody pacjenta; Umieszczenie w domu pomocy społecznej; Ważność oświadczenia woli; Ważność testamentu; Ubezwłasnowolnienie; Sprawy małżeńskie; Sprawy opiekuńcze; Orzekanie o niezdolności do pracy; Roszczenia; Leczenie odwykowe; Problemy etyczne w postępowaniu cywilnym; Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Zaburzenia psychiczne w przebiegu ropnia mózgu; 2. Zaburzenia psychiczne w przebiegu neuroakantocytozy; 3. Depresja z otępieniem czy nadużywanie alkoholu przez osobę w podeszłym wieku z zaburzeniem depresyjnym? 4. Otępienie czołowo-skroniowe u pacjentki leczonej z powodu dużej depresji; 5. Depresja z bólami rąk i stóp; 6. Przewlekła depresja czy organiczne zaburzenia osobowości w wyniku rzadkiej choroby somatycznej? 7. Jaka to depresja? Pacjentka z chorobą afektywną dwubiegunową, reakcją adaptacyjną czy dystyreozą? 8. Organiczne zaburzenia depresyjne czy nietypowo przebiegająca choroba afektywna dwubiegunowa? 9. Nie spieszmy się z diagnozą schizofrenii. Ryzykowny stan psychiczny; 10. Schizofrenia o wczesnym początku – trudny proces diagnostyczny; 11. Od zaburzeń konwersyjnych i lękowo-depresyjnych do choroby Creutzfeldta-Jakoba; 12. Guz pnia mózgu rozpoznany wstępnie jako konwersyjne zaburzenia chodu; 13. Zaburzenia depresyjne, somatyzacyjne czy choroba somatyczna? 14. Choroby zapomniane – kiła ośrodkowego układu nerwowego; 15. Zaburzenia zachowania w przebiegu uzależnienia od amfetaminy czy rzadka choroba – leukodystrofia metachromatyczna? 16. Trudne diagnozy – od psychozy do limbicznego zapalenia mózgu; 17. Chorzy na zaburzenia psychiczne też mają nowotwory; 18. U chorych psychicznie łatwo przegapić objawy somatyczne; 19. Psychoza czy otępienie? Choroba Alzheimera czy otępienie czołowo-skroniowe? 20. Jak nie pomylić nawracającej hipersomnii z psychozą; 21. Zaburzenia psychotyczne polekowe czy po substancjach psychoaktywnych? 22. Choroba neurologiczna z objawami psychiatrycznymi; 23. Transseksualizm czy psychoza? 24. Psychogenny uporczywy świąd skóry czy halucynoza z niedoboru witaminy B12? 25. Czy istnieje przetrwała dysfunkcja seksualna po odstawieniu SSRI? 26. Czy halucynacje słuchowe zawsze świadczą o psychozie? 27. Jadłowstręt psychiczny czy zaburzenia lękowe i alergia pokarmowa?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Nienormalność dawniej i dzisiaj: Tematy i zadania; Wczesne podejście do nienormalności; Leczenie obłąkanych; Współczesna definicja nienormalności; Podsumowanie. 2.Badanie psychologiczne, diagnoza i metody badań naukowych: Badanie psychologiczne; Diagnoza; metody badań naukowych. 3.Podejścia psychologiczne: Podejście psychodynamiczne; Podejścia egzystencjalne i humanistyczne; Podejście behawioralne; Podejście poznawcze; Podsumowanie, 4.Podejście biologiczne i neurotyka: Podejście biologiczne; Geny a zachowania nienormalne; Neurony i etiologii biochemiczna; Struktury mózgowe a nienormalne zachowanie; Rozwój układu nerwowego a nienormalne zachowania; Wpływ środowiska na nienormalne zachowania; Podsumowanie. 5.Zaburzenia lękowe: Strach i lek; Fobia; Zaburzenia po stresie urazowym; Lęk paniczny; Uogólnione zaburzenia lękowe; Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne; Niepokój codzienny; Podsumowanie. 6.Zaburzenia somatoformiczne i dysocjacyjne: Zaburzenia somatoformiczne; Zaburzenia dysocjacyjne; Podsumowanie. 7.Zaburzenia snu: Klasyfikacja zaburzeń snu; Depresja i zaburzenia depresyjne; Teoria zaburzeń depresyjnych; Leczenie zaburzeń depresyjnych; Zaburzenia dwubiegunowe; Samobójstwo; Podsumowanie. 8.Zaburzenia wczesnodziecięce: Rozpoznanie zaburzeń dziecięcych; Zaburzenia emocjonalne; Zaburzenia rozwojowe; Zaburzenia odżywiania i nawyków; Destrukcyjne zaburzenia zachowania; Podsumowanie. 9.Zaburzenia osobowości: Diagnozowanie zaburzeń osobowości; Zaburzenia dziwaczno-ekscentryczne; Zaburzenia dramatyczno-niekonsekwentne; Zaburzenia obawowo-lękowe; Podsumowanie. 10.Schizofrenie: Co to jest schizofrenia; Deficyty funkcjonowania; Źródła podatności; Metody leczenia schizofrenii; Podsumowanie. 11.Zaburzenia późnego wieku dojrzałości: Podatność na zaburzenia okresu starzenia się; Demencja; Delirium; Depresja wieku podeszłego; Lek w podeszłym wieku; Nadużywanie określonych substancji w podeszłym wieku; Zaburzenia urojeniowe; Schizofrenia późnego okresu dorosłości; Podsumowanie. 12.Czynniki psychiczne a zaburzenia somatyczne: Interakcje umysłu i ciała; Choroba wieńcowa serca; Wrzody trawienne; Zaburzenia układu odpornościowego; Podsumowanie. 13.Zaburzenia na tle seksualnym: Pięć warstw życia erotycznego; Tożsamość płciowa: warstwa I; orientacja seksualna: warstwa II; Preferencje seksualne: warstwa III; Rola płciowa: warstwa IV; Realizacja seksualna: warstwa V; Podsumowanie. 14.Zaburzenia wywołane zażywaniem środków psychoaktywnych: Zażywanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych; Alkohol; Środki pobudzające (stymulanty); Opiaty; Substancje halucynogenne; Marihuana; Tytoń; Barbiturany i benzodiazepiny; Walka z nadużywanie substancji psychoaktywnych; Podsumowanie. 15.Społeczna i prawna perspektywa w psychopatologii: Wpływ choroby umysłowej; Przymusowe skierowanie na leczenie psychiatryczne; Skierowanie do szpitala psychiatrycznego z przyczyn prawnych; Nowe wyzwania dla systemu prawnego; Nadużycia związane z opieką zdrowia psychicznego; Podsumowanie. 16.Przyszłe kierunki: poziomy analizy: biopsychologia morderstwa; Rozwój: zapobiegać chorobie; terapia z wyboru: psychologia pozytywna; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wprowadzenie do psychologii. Psychologia kliniczna / red. Wiesław Łukaszewski)
1. Ramy naukowej psychopatologii 2. Klasyfikacja i paradygmaty zachowania odbiegającego od normy. 3. Natura schizofrenii. 4. Etiologia schizofrenii. 5. Zaburzenia nastroju. 6. Etiologia zaburzeń nastroju. 7. Zaburzenia lękowe i stany obsesyjne. 8. Etiologia zaburzeń lękowych. 9. Zaburzenia odżywiania. 10. Podatność i czynniki utrwalające w zaburzeniach odżywiania. 11. Krytyka psychopatologii. 12. Przyszłość psychopatologii. 13. Przegląd trzech badań. 14. Pomoce naukowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ochrona zdrowia psychicznego we współczesnym świecie; 2. Ochrona zdrowia psychicznego w dokumentach WHO; 3. Ochrona zdrowia psychicznego w dokumentach UE; 4. Ochrona zdrowia psychicznego w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 102)
R.I Postawy a cechy osobowościowe w literaturze przedmiotu: 1. Postawy wobec osób z zaburzeniami psychicznymi jako specyficznej grupy niepełnosprawnych, 2. Wybrane zmienne osobowości warunkujące postawy wobec osób z zaburzeniami psychicznymi jako specyficznej grupy niepełnosprawnych, 3. Funkcjonowanie domów pomocy społecznej. R.II Program badań nad postawami personelu domów pomocy społecznej wobec osób z zaburzeniami psychicznymi, R.III Wyniki badań empirycznych uzyskane na podstawie zastosowanych metod, R.IV Zależności pomiędzy postawami a inteligencją, wartościami, lękiem i samooceną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I. Edukacja zdrowotna – podstawy teoretyczne i metodyczne; Rozdział 1. Zdrowie; 1.1. Definiowanie zdrowia i choroby; 1.1.1. Definiowanie zdrowia profesjonalne i potoczne; 1.1.2. Zdrowie jako kategoria pozytywna; 1.1.3. Definiowanie choroby; 1.2. Modele zdrowia; 1.2.1. Biomedyczny model zdrowia; 1.2.2. Holistyczne podejście do zdrowia; 1.2.3. Model salutogenezy A. Antonovsky’ego; 1.3. Mierniki zdrowia; 1.4. Zdrowie jako wartość i zasób dla jednostki i społeczeństwa; 1.5. Jakość życia związana ze zdrowiem; Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie; 2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zmiany w ich postrzeganiu; 2.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące; 2.3. Styl życia i zachowania zdrowotne; 2.3.1. Prozdrowotny styl życia; 2.3.2. Zachowania zdrowotne; 2.3.3. Charakterystyka zachowań zdrowotnych dorosłych Polaków; 2.4. Wsparcie społeczne; 2.4.1. Definicje i rodzaje wsparcia społecznego; 2.4.2. Kapitał społeczny; 2.5. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 2.6. Opieka zdrowotna; 2.7. Dbałość ludzi o własne zdrowie; 2.7.1. Sposoby dbania o zdrowie w społeczeństwie polskim; 2.7.2. Przyczyny bierności wobec zdrowia; 2.7.3. Niektóre uwarunkowania dbałości o zdrowie; 2.7.4. Healthism – nadmierna koncentracja na zdrowiu; Rozdział 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.1. Periodyzacja dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.2. Twórcy, ich dzieła i myśli; 3.3. Znaczące organizacje, instytucje i projekty; 3.4. Czasopisma naukowe i fachowe; Rozdział 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej; 4.1. Terminologia i definicje; 4.1.1. Nazwy i ich ewolucja; 4.1.2. Definicje; 4.1.3. Podstawowe pojęcia; 4.2. Cele i oczekiwane efekty; 4.3. Koncepcje i modele; 4.4. Teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej; 4.5. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej; Rozdział 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia; 5.1. Rola edukacji zdrowotnej w terapii chorób; 5.2. Edukacja zdrowotna a profilaktyka; 5.3. Promocja zdrowia; 5.3.1. Geneza promocji zdrowia; 5.3.2. Definicje; 5.3.3. Strategia działania; 5.3.4. Podejścia i metody działań; 5.3.5. Modele promocji zdrowia; 5.3.6. Edukacja zdrowotna jako kluczowy komponent promocji zdrowia; 5.4. Profilaktyka a promocja zdrowia; Rozdział 6. Metodyka edukacji zdrowotnej; 6.1. Planowanie i ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.1.1. Etapy planowania programu edukacji zdrowotnej; 6.1.2. Zasady układania scenariusza zajęć; 6.1.3. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.2. Tworzenie warunków do uczenia się; 6.2.1. Komunikowanie jako podstawa uczenia się – nauczania; 6.2.2. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną; 6.2.3. Warunki, organizacja i klimat sprzyjające dobremu komunikowaniu i uczeniu się; 6.3. Metody wspomagania uczenia się; 6.3.1. Rodzaje metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.2. Zasady doboru metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.3. Akcje i konkursy w edukacji zdrowotnej; 6.3.4. Charakterystyka wybranych metod i technik; 6.4. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 6.4.1. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji zdrowotnej w ostatnich dekadach; 6.4.2. Korzyści i ograniczenia w korzystaniu z Internetu; Rozdział 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej; 7.1. Mass media jako źródła informacji o zdrowiu; 7.2. Zasady skutecznego wykorzystywania mass mediów w edukacji zdrowotnej; 7.3. Współpraca z mass mediami; 7.4. Marketing społeczny i kampanie społeczne w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej; Rozdział 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach; 8.1. Edukacja zdrowotna w rodzinie; 8.1.1. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży; 8.1.2. Potrzeby w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej starszych członków rodziny; 8.2. Edukacja zdrowotna w przedszkolu; 8.3. Edukacja zdrowotna w szkole; 8.3.1. Dzieje edukacji zdrowotnej w szkole w Polsce w ostatnim półwieczu; 8.3.2. Aktualna sytuacja w szkolnej edukacji zdrowotnej w Polsce; 8.3.3. Nowe rozwiązania w szkolnej edukacji zdrowotnej w niektórych krajach Europy; 8.3.4. Szkoła promująca zdrowie; 8.4. Edukacja zdrowotna w zakładach opieki zdrowotnej; 8.4.1. Edukacja zdrowotna w praktyce lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – lekarza rodzinnego; 8.4.2. Zadania pielęgniarki rodzinnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.3. Zadania pielęgniarki i higienistki szkolnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.4. Edukacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych; 8.4.5. Szpital promujący zdrowie; Część II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; Wprowadzenie; Rozdział 1. Dbałość o ciało; 1.1. Postrzeganie i dbałość o ciało we współczesnym świecie; 1.2. Uczenie się dbania o ciało w dzieciństwie i młodości; 1.3. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 1.3.1. Dbałość o zęby; 1.3.2. Samokontrola masy ciała; 1.3.3. Pielęgnacja i samobadanie piersi; 1.3.4. Samobadanie jąder; 1.3.5. Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem; Rozdział 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna; 2.1. Pojęcie zdrowego żywienia; 2.2. Prozdrowotna edukacja żywieniowa; 2.3. Edukacja żywieniowa w szkole; 2.4. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 2.4.1. Urozmaicenie posiłków; 2.4.2. Umiarkowanie w jedzeniu; 2.4.3. Uregulowane żywienie; 2.4.4. Umiejętność przygotowania posiłków; 2.4.5. Uprawianie sportu i inne formy aktywności fizycznej; 2.4.6. Unikanie lub ograniczanie spożycia niektórych produktów; 2.4.7. + Uśmiech; Rozdział 3. Bezpieczeństwo - zapobieganie urazom; 3.1. Wypadki i urazy – definicje i epidemiologia; 3.2. Profilaktyka urazów a promocja bezpieczeństwa; 3.3. Edukacja do bezpieczeństwa; 3.4. Edukacja do bezpieczeństwa w szkole; 3.5. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 3.5.1. Samoocena własnych zachowań związanych z bezpieczeństwem; 3.5.2. Przyczyny urazów i sposoby ich eliminowania; 3.5.3. Ocena i podejmowanie ryzyka; 3.5.4. Identyfikacja zagrożeń w najbliższym otoczeniu; Rozdział 4. Seksualność – wybrane zagadnienia; 4.1. Podstawowe pojęcia; 4.1.1. Zdrowie seksualne i prokreacyjne; 4.1.2. Prawa prokreacyjne i seksualne; 4.1.3. Wychowanie i edukacja seksualna; 4.2. Edukacja seksualna; 4.2.1. Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym; 4.2.2. Edukacja seksualna dzieci w okresie wczesnoszkolnym; 4.2.3. Biomedyczne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.4. Psychoseksualne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.5. Antykoncepcja i zapobieganie zakażeniom przenoszonym drogą płciową; 4.2.6. Problemy osobiste i relacje interpersonalne; 4.3. Zasady konstruowania i realizacji programów edukacji seksualnej młodzieży; 4.3.1. Zasady konstruowania programów edukacji seksualnej; 4.3.2. Ważne rady praktyczne; Rozdział 5. Zdrowie psychospołeczne – wybrane zagadnienia; Wprowadzenie; A. Zdrowie i dobrostan psychiczny; 5.1. Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży; 5.2. Złożoność i wieloznaczność zdrowia psychicznego; 5.3. Kryteria zdrowia psychicznego; 5.4. Dobrostan psychiczny; 5.5. Propozycje zajęć; B. Emocje i stres; 5.6. Emocje; 5.7. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami; 5.8. Stres; 5.9. Strategie przeciwstresowe i mechanizmy obronne; 5.10. Propozycje zajęć; C. Optymizm; 5.11. Optymiści i pesymiści; 5.12. Optymistyczna postawa życiowa; 5.13. Styl wyjaśniania; 5.14. Wyuczona bezradność i granice optymizmu; 5.15. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata; 5.16. Propozycje zajęć; D. Poczucie tożsamości i własnej wartości; 5.17. Terminologia; 5.18. Kształtowanie się obrazu „ja” i poczucia własnej wartości; 5.19. Spostrzeganie siebie w relacjach z innymi; 5.20. Wpływ wychowania na kształtowanie poczucia własnej wartości ucznia; 5.21. Ocena szkolna jako czynnik oddziałujący na poczucie własnej wartości ucznia; 5.22. Propozycje zajęć; E. Umiejętności życiowe; 5.23. Umiejętności życiowe i ich kształtowanie w edukacji zdrowotnej i innych działaniach szkoły; 5.23.1. Definicja i rodzaje umiejętności życiowych; 5.23.2. Planowanie edukacji służącej kształtowaniu umiejętności życiowych; 5.23.3. Możliwości kształtowania umiejętności życiowych w polskiej szkole; 5.24. Rozwijanie u uczniów wybranych umiejętności życiowych; 5.24.1. Myślenie krytyczne i podejmowanie decyzji; 5.24.2. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów; 5.24.3. Komunikacja interpersonalna; F. Chorzy psychicznie w społeczeństwie; 5.25. Zaburzenia i choroby psychiczne; 5.26. Stosunek społeczeństwa do zaburzeń i chorób psychicznych; 5.27. Społeczny wizerunek osób chorych psychicznie; 5.28. Działania na rzecz integracji osób z zaburzeniami psychicznymi i przeciwdziałanie stygmatyzacji; 5.29. Propozycje zajęć; Rozdział 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych; 6.1. Zmiany w podejściu do problemów związanych z nadużywaniem substancji psychoaktywnych; 6.2. Integralne podejście do profilaktyki używania substancji psychoaktywnych i innych zachowań problemowych młodzieży; 6.3. Nowe i „stare” poziomy profilaktyki; 6.4. Główne obszary profilaktyki używania substancji psychoaktywnych; 6.4.1. Profilaktyka ukierunkowana na jednostkę; 6.4.2. Profilaktyka ukierunkowana na środowisko społeczne; 6.5. Profilaktyka oparta na naukowych podstawach; 6.6. Strategie oparte na naukowych podstawach; 6.6.1. Strategie wiodące; 6.6.2. Strategie uzupełniające; 6.7. Istotne elementy programów profilaktycznych; 6.8. Wskazówki dotyczące ewaluacji; 6.9. Propozycje zajęć; Rozdział 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów; 7.1. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży – definicje, formy, częstość występowania; 7.2. Podejścia wyjaśniające agresję i przemoc u dzieci i młodzieży; 7.3. Środowiskowe uwarunkowania agresji; 7.4. Przyczyny i skutki zachowań agresywnych; 7.4.1. Potrzeby zaspokajane przez zachowania agresywne; 7.4.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy; 7.4.3. Skutki zachowań agresywnych; 7.5. Zapobieganie zachowaniom agresywnym uczniów; 7.6. Umiejętności i strategie potrzebne do radzenia sobie w szkolnych sytuacjach agresji i przemocy; Aneks. Propozycje ćwiczeń i zabaw; A.1. Ćwiczenia rozgrzewająco-integrujące; A.2. Ćwiczenia energetyzujące; A.3. Ćwiczenia relaksacyjne; A.4. Ćwiczenia koncentracji; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej