Autyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(15)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Czytelnia
(17)
Autor
Knapp Julie
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Bowers Keri
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bullock Claire
(1)
Colman Andrew M
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Faherty Catherine
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goldstein Sam
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Gould Judith
(1)
Grandin Temple
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gryz Przemysław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Górski Adam
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jelonek Ireneusz
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klimek-Lewandowska Marta
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krauss G. W
(1)
Lara Joanne
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Micheli Enrico
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Moskal Maria
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Nycz Edward
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Palicka Dorota
(1)
Panasiuk Maria
(1)
Parikh Puja Trivedi
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pisula Ewa
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Sadowska Elżbieta
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Autyzm
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Pamiętniki australijskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(14)
Psychologia
(13)
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – jak rozumieć AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności związane z naśladowaniem 10. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 11. Umiejętności językowe związane z mową bierną 12. Umiejętności językowe związane z mową czynną 13. Umiejętności szkolne 14. Umiejętności społeczne i związane z zabawą 15. Umiejętności związane z zachowaniem i regulacją emocji 16. Umiejętności związane z samoobsługą; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – jak rozumieć AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 10. Pragmatyczne umiejętności językowe i umiejętności społeczne 11. Umiejętności szkolne 12. Umiejętności związane z funkcjami wykonawczymi 13. Umiejętności zachowaniem i regulacją emocji 14. Umiejętności zawodowe 15. Umiejętności społeczne/związane z zabawą 16. Umiejętności związane z samoobsługą; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Zawiera: 1. Wprowadzenie: Historia i uzasadnienie powstania metody; Rozwój terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®; Terapia grupowa: „Klub LEGO®”; Badanie wyników. 2. Wdrażanie terapii z zastosowaniem klocków LEGO®: Ogólny zarys; Uczestnicy; Osoby zajmujące się wdrażaniem terapii z zastosowaniem klocków LEGO®; Tworzenie pozytywnego i skutecznego środowiska społecznego (środowiska grupowego); Podstawowe zasady. 3. Terapia z wykorzystaniem klocków LEGO® - metody interwencji: Metoda 1: Terapia indywidualna i umiejętności kluczowe; Metoda 2: Wspólne budowanie z jednym rówieśnikiem; Metoda 3: Wspólne budowanie z dwojgiem rówieśników; Metoda 4: Komunikacja społeczna – terapia indywidualna. 4. Sesje grupowe w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®: Przywitanie i przejście z poczekalni; Planowanie; Przydział ról i zadań; Częściowo zorganizowane zajęcia grupowe; Mniej zorganizowany, kreatywny czas; Czas sprzątania; Pożegnanie i informacja dla rodziców; Planowanie i ocena sesji. 5. Skuteczne i nieskuteczne strategie w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. 6. Kierowanie zachowaniem i nagradzanie: Zasady „Klub LEGO®”; Punkty LEGO®; Wykorzystanie przerwy; Zasady bycia cool; System poziomów w „Klubie LEGO®”. 7. Zakładanie własnych grup realizujących terapię z wykorzystaniem klocków LEGO®: Stała pracownia LEGO®; Tymczasowa instalacja; Materiały przenośne. 8. Materiały LEGO® i ich wybór: Wybór materiałów: zestawy z instrukcją; Wybór materiałów: materiały LEGO® do budowania w stylu dowolnym; Utrzymanie materiałów. 9. Procedura oceniania: Ocena początkowa; Ocena kontrolna; Zakończenie/ukończenie „Klub LEGO®”. 10. Doświadczenia związane z prowadzeniem „Klub LEGO®”: 16 rad, jak bezproblemowo prowadzić „Klub LEGO®”; Moje doświadczenie związane z prowadzeniem „Klub LEGO®”; Badanie jakościowe dotyczące doświadczeń dzieci uczestniczących w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. 11. Wnioski. Załącznik A. Ocena wstępna przy naborze do terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Załącznik B. Obserwacja ustrukturyzowana. Załącznik C. Dziennik i plan sesji w ramach terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Bibliografia. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest autyzm 2. Autyzm u małego dziecka 3. Rozpoznawanie autyzmu u małych dzieci 4. Diagnoza autyzmu 5. Zabawa u dzieci z autyzmem 6. Terapia małych dzieci z autyzmem 7. Rodzice w terapii małego dziecka z autyzmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Część pierwsza. Na progu Rozdział I. Predyktory autyzmu u dzieci przed trzecim rokiem życia w opinii ich rodziców Rozdział II. Trudności sensoryczne u dzieci z autyzmem poniżej trzeciego roku życia w opinii rodziców Rozdział III. Rola rodziców we wczesnej interwencji terapeutycznej ESDM (Early Start Denver Model) Rozdział IV. Leczenie żywieniowe w autyzmie Rozdział V. Wpływ diety na funkcjonowanie osób z autyzmem w percepcji rodziców Część druga. Wkraczając w świat Rozdział VI. Diagnoza funkcji poznawczych u osób ze spektrum autyzmu – wybrane aspekty Rozdział VII. Projektowanie uniwersalne w inkluzyjnej edukacji uczniów ze spektrum autyzmu Rozdział VIII. Przyswajanie pisma przez uczniów ze spektrum autyzmu Rozdział IX. Obowiązki szkoły wobec ucznia ze spektrum autyzmu. Rozdział X. Zajęcia rewalidacyjne w szkole – kilka propozycji Część trzecia. W świecie relacji Rozdział XI. Doświadczanie autyzmu przez rodzeństwo osób z autyzmem Rozdział XII. Rola wolontariatu rówieśniczego w okresie dojrzewania osób ze spektrum autyzmu Rozdział XIII. Podatność wiktymizacyjna osób z autyzmem Rozdział XIV. Multiwiktymizacja w doświadczeniu osób z autyzmem – charakterystyka zjawiska, jego formy i skutki Część czwarta. W świecie płci Rozdział XV. Seksualność osób ze spektrum autyzmu Rozdział XVI. Dziewczynki i kobiety w spektrum autyzmu Część piąta. Pełnia życia Rozdział XVII. Wizja dorosłości osób ze spektrum autyzmu w opinii rodziców Rozdział XVIII. Dorośli ze spektrum autyzmu – przegląd badań; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kontekst pedagogiki specjalnej - czas walki o równe szanse, 2. Zindywidualizowane programy nauczania specjalnego, 3. Trudności w uczeniu się, 4. Zaburzenia mowy i/lub języka, 5. Niepełnosprawność intelektualna (upośledzenie umysłowe), 6. Spektrum zaburzeń autystycznych, 7. Niepełnosprawność o bardzo niskiej częstości występowania: głęboka wieloraka niepełnosprawność, głucho ślepota, pourazowe uszkodzenie mózgu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nerwice: zaburzenia depresyjne i lękowe, 2. Zaburzenia psychotyczne: schizofrenia. Psychozy afektywne i paranoja, 3. Autyzm wczesnodziecięcy, 4. Zaburzenia odżywiania, 5. Uzależnienie od alkoholu i narkotyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań nad terapią dzieci i młodzieży. 2. Programy badań. A. Zaburzenia i problemy zinternalizowane. B. Zaburzenia i problemy eksternalizowane. C. Inne zaburzenia i specjalne zastosowanie. 3. Wnioski oraz prognozy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Podziękowania; Rozdział 1. Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu; Rozdział 2. Skuteczna terapia dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Rodzice w terapii; Rozdział 4. Ocena sfer deficytowych; Rozdział 5. Tworzenie programów edukacyjnych i zbieranie danych; Rozdział 6. Funkcje zachowań niepożądanych; Rozdział 7. Uczenie zachowań alternatywnych; Rozdział 8. Nagrody w terapii; Rozdział 9. Tablica wyboru nagród; Rozdział 10. Żetonowy system wzmocnień; Rozdział 11. Kontrakty behawioralne; Rozdział 12. Zasady podawania nagród; Rozdział 13. Organizacja przestrzeni; Rozdział 14. Organizacja materiałów edukacyjnych; Rozdział 15. Generalizacja nabytych umiejętności; Rozdział 16. Podpowiedzi manualne; Rozdział 17. Podpowiedzi słowne; Rozdział 18. Modelowanie; Rozdział 19. Plany aktywności; Rozdział 20. Metoda skryptów i ich wycofywania; Rozdział 21. Uczenie incydentalne; Rozdział 22. Metoda wyodrębnionych prób; Rozdział 23. Podstawowe umiejętności społeczne; Rozdział 24. Prośby i proszenie o pomoc; Rozdział 25. Zabawa – od czego zacząć? Rozdział 26. Naśladowanie ruchów; Rozdział 27. Imitacja werbalna; Rozdział 28. Dopasowywanie; Rozdział 29. Rozumienie mowy; Rozdział 30. Mowa czynna; Rozdział 31. Zabawa; Rozdział 32. Umiejętności grafomotoryczne; Rozdział 33. Umiejętności samoobsługowe; Słowniczek; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Rola różnic w percepcji sensorycznej w autyzmie. Krótki przegląd dotychczasowych badań. Teoria percepcji sensorycznej w autyzmie ma sens. Dysfunkcja sensoryczna czy odmienne doświadczenia sensoryczne? Rozdział 2. Percepcja. Systemy sensoryczne. Czym jest percepcja? Rozwój percepcji sensorycznej. Rozdział 3. Możliwe doświadczenia sensoryczne w autyzmie. Jaki jest autystyczny sposób postrzegania świata? "Percepcja dosłowna" Niemożność odróżnienia informacji pierwszoplanowej od informacji drugoplanowej (percepcja gestalt). Brak umiejętności/trudność w zatrzymywaniu odczuwania zmiany. Percepcja fragmentaryczna (percepcja "w kawałkach"). Percepcja zakłócona. Opóźniona percepcja (opóźnione przetwarzanie). Nadwrażliwość i/lub podwrażliwość. Nietolerancja sensoryczna. Fascynacja sensoryczna. Zmienność percepcji (wahania). Wrażliwość na przeładowanie sensoryczne. Wyłączenie systemów. Agnozja sensoryczna (trudność w interpretowaniu znaczenia). Inne konsekwencje przeładowania sensorycznego. Rozdział 4. Style percepcyjne. Monoprzetwarzanie. Percepcja peryferyjna (unikanie bezpośredniej percepcji). Kompensowanie zawodzącego zmysłu za pomocą innych zmysłów. Rezonans. Sny na jawie. Rozdział 5. Style poznawcze. Podświadome, nieświadome i przedświadome procesy poznawcze. Styl przedświadomy (pośredni) a styl świadomy (bezpośredni). Uwaga w autyzmie. Tworzenie pojęć, kategoryzacja, uogólnianie. Pamięć w autyzmie. Myślenie percepcyjne. "Inercja" (deficyt funkcji wykonawczych). Wyobraźnia. Rozdział 6. Inne zaburzenia sensoryczne. Synestezja. Prozopagnozaja (ślepota twarzy). Centralne zaburzenie przetwarzania słuchowego (CAPD). Wrażliwość skotopowa/zespół Irlena (SS/IS). Zaburzenia integracji sensorycznej (SID) / zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD). Problemy z koordynacją ruchową. Rozdział 7. Leczenie. Trening integracji słuchowej (AIT). Metoda Irlen. Optometria behawioralna. Terapia integracji sensorycznej. Leczenie problemów koordynacji ruchowej. Terapia holding. Urządzenie do przytulania/ściskania. Aromaterapia. Rozdział 8. Profil percepcji sensorycznej. Rozdział 9. Zalecenia: tęcze i parasole. Podsumowanie. Dodatek 1. Lista profilu sensorycznego, wersja poprawiona (SPCR). Dodatek 2. Tęcza i tabela - do skopiowania. Dodatek 3. Środowisko przyjazne dla osób autystycznych - lista.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera; 2. Zaburzenia komunikacyjne dziecka z zespolem Aspergera; 3. Zaburzenia spoleczne dziecka z zespołem Aspergera; 4. Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspergera: Gospodarka żetonowa- system punkotowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA; 5. Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspergera: Trening umiejętności społecznych; Terapia integracji sensowycznej, czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniam bodźców zmysłowych; Terapia mowy; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; Hipoterapia i dogoterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ 1 Adolescencja i wczesna dorosłość osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: zagadnienia psychologiczno-medyczne: Rozdział 1 Psychologiczne aspekty dojrzewania i wczesnej dorosłości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Rozdział 2 Autyzm w biegu życia jednostki. Namysł osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nad stanem samoświadomości oraz nad własną przeszłością i przyszłością; Rozdział 3 Społeczno-komunikacyjne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u osób ze spektrum autyzmu. Od narodzin ku dorosłości; Rozdział 4 Temporalny aspekt funkcjonowania osoby z autystycznym spektrum zaburzeń; Rozdział 5 Zaburzenia psychiatryczne współwystępujące u adolescentów i młodych osób dorosłych z autyzmem i zespołem Aspergera - strategie leczenia; Rozdział 6 Specyfika zaburzeń neurologicznych w przypadku osób ze spektrum autyzmu; CZĘŚĆ 2 Wybrane kierunki działań strategicznych w opiece nad osobami z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu. Zastosowania praktyczne: Rozdział 7 Model Pozytywnego Wspierania Zachowań w przełamywaniu barier na drodze do integracji społecznej i aktywizacji zawodowej młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Rozdział 8 Trening umiejętności społecznych dla osób z ASD. Założenia programowe uwzględniające wyzwania okresu dojrzewania; Rozdział 9 Zasady tworzenia przyjaznego środowiska sensorycznego dla osób z autyzmem; Rozdział 10 Farma Życia szansą na godne życie dorosłych osób z autystycznym spektrum zaburzeń; Rozdział 11 Przygotowanie zawodowe osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na przykładzie działalności fundacji MADA - Warsztat Terapii Zajęciowej; Rozdział 12 Przygotowanie osób z autystycznym spektrum zaburzeń do dorosłego życia w założeniach programowych lubelskiego oddziału Krajowego Towarzystwa Autyzmu; CZĘŚĆ 3 Sytuacja rodziny osoby z autyzmem: kierunki wsparcia społeczno-specjalistycznego: Rozdział 13 Wyzwania rodzicielskie związane z okresem dojrzewania osoby z autyzmem; Rozdział 14 Profesjonalna pomoc rodzinie z dzieckiem lub dorosłym z ASD. Terapia rodzinna; Rozdział 15 Ubezwłasnowolnienie a autonomia dorosłych osób z autyzmem; Rozdział 16 Analiza prawna możliwości wsparcia przez instytucje państwowe rodzin osób z autystycznym spektrum zaburzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1. Różne formy wspierania rozwoju dziecka z autyzmem w Polsce i na świecie: AutismPro- psychoedukacyjne narzędzie wspierające terapię autyzmu; Wybrane techniki rozwijania umiejętności społecznych w pracy z dziećmi z autyzmem metodą stosowanej analizy zachowania; EEG- biofeedback i możliwości jego wykorzystania we wspomaganiu terapii dziećmi z autyzmem; Rola muzykoterapii w terapii dziecka z autyzmem; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jako metoda wspomagająca terapię dzieci z autyzmem. Studium przypadku; 2. Z doświadczeń terapeutów i stażystów uczestniczących we wspomaganiu rozwoju dzieci z autyzmem: Wykorzystanie terapii kontaktowej z udziałem psów jako metody wspierającej leczenie autyzmu- refleksje terapeuty; Szkoła dla dzieci z autyzmem- relacje stażystki z duńskiej Kollegievejens Skole w Aalborgu; Wspieranie rozwoju komunikacji u dziecka z autyzmem. Studium przypadku; Moje wkraczanie w nowy świat: zajęcia muzykoterapii dla dzieci z autyzmem; 3. Rodzice dzieci z autyzmem wobec terapii i rozwoju dziecka: Oczekiwania rodziców związane z edukacją i terapią ich dzieci z autyzmem; Poczucie koherencji u rodziców dzieci z autyzmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej: Skuteczne stawiane celów w edukacji specjalnej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o paradygmat lingwistyczny; Asymetria funkcjonalna dynamiczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (próba analizy); Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w warunkach integracji; Empowerment - szansa czy zagrożenie dla społecznej adaptacji dorosłych osób upośledzonych umysłowo; Młodzież wobec eksperymentowania z narkotykami. Kontekst pedagogiczny: między permisywnością a restryktywnością; Modele niepełnosprawności (medyczny, społeczny, kulturowy) a studia nad niepełnosprawnością (disability studies); II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych: Umiejętności - zdolności adaptacyjne człowieka jako kryterium w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej; Dziecko autystyczne a wczesna diagnoza i organizowanie systemu wsparcia rozwoju; Neuropoznawczy mechanizm "czytania umysłu" u dzieci z autyzmem; Łagodny kraniec autystycznego spektrum - specyfika pracy z dobrze funkcjonującymi dziećmi z autyzmem i dziećmi z zespołem Aspergera; Psychospołeczne funkcjonowanie chłopców z zespołem kruchego chromosomu X; Ujęcie różnicujące autyzm i zatrucie rtęcią; Charakterystyka psychopedagogiczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Etiologia głuchoślepoty a specyfika funkcjonowania dziecka z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży: Wybrane metody oraz formy rehabilitacji i wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych; Refleksje nad możliwościami wykorzystania muzykoterapii w pedagogice specjalnej; Możliwości wykorzystania biblioterapii w pracy z osobami przewlekle chorymi; Wykorzystanie metody Knillów w terapii dzieci z głębokimi deficytami rozwoju - autyzm; Niewerbalne sposoby porozumiewania się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rewalidacyjne funkcje wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wobec wyzwań współczesności; Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym - jego specyficzne potrzeby edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Podstawy teoretyczne i metodologiczne 1. Rzut oka na nasz rozwój społeczny 2. Być rodzicem dziecka z trudnościami w rozwoju społecznym 3. Całościowe zaburzenia rozwoju i autyzm 4. Rozwój intersubiektywności Część II. Praktyka 5. Zasady stosowania interwencji edukacyjnych 6. Przestrzeń i czas na nowe porozumienie z dzieckiem 7. Punkt wyjścia i wyznaczenie celów – ocena i plan 8. Jak wprowadzić zabawy i uczyć umiejętności społecznych Część III. Materiały i zabawy 9. Materiały i zabawki 10. Sto zabaw wspierających rozwój intersubiektywności Część IV. Doświadczenia i wnioski 11. W stronę komunikacji 12. Współpraca ekspertów – dlaczego rodzice, terapeuci i nauczyciele powinni sobie pomagać 13. Czy w przyszłości rodzice będą inni? Bibliografia; Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; 1. Medyczne terapie celowane a samookaleczenia. 2. Zachowania autoagresywne i agresywne w autyźmie - głębsze spojrzenie. 3. Zachowania autoagresywne i agresywne oraz napady padaczkowe w zaburzeniach ze spektrum autyzmu. 4. Neuropsychiatryczny model ewaluacji i leczenia zachowań autoagresywnych w autyźmie. 5. Badanie wpływu skutków ubocznych leków stosowanych w terapii zachowń problemowych. 6. Zachowania autoagresywne u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - wpływ chorób alergicznych. 7. Medyczne i żywieniowe podejście do leczenia zachowań autoagresywnych i agresji w zaburzeniach ze spektrum autyzmu - piętnaście studiów przypadku. 8. Interwencje dietetyczne i żywieniowe w przypadku zachowań autoagresywnych w autyźmie - wnioski z pięciu lat pracy klinicznej. 9. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego a zachowania autoagresywne. 10. Zachowania autoagresywne - ocena i interwencja za pomocą strategii wspierania pozytywnych zachowań. 11. Trening komunikacji funkcjonalnej jako metoda postępowania w zachowaniach autoagresywnych. 12. Zachowania autoagresywne związane z lękiem - ocena i interwencja. 13. Podejście redukcji stresu w przypadkach zachowań autoagresywnych u osób z autyzmem. Załącznik A: Biologiczne współuwarunkowania zachowań autoagresywnych. Załącznik B: Kwestionariusz celowany wskazujący rozdziały z określonymi zagadnieniami. Załącznik C: Wywiad ustrukturyzowany do oceny skutków ubocznych leków (SIAMSE). Załącznik D: Kompleksowa lista behawioralnych wskaźników lęku. Indeks rzeczowy. Indeks autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 1. Język, mowa, komunikacja 2. Kompetencja komunikacyjna 3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 1. Autyzm – problemy terminologiczne 2. Etiologia autyzmu 3. Objawy autyzmu III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 3. Werbalne zachowania komunikacyjne IV. Metodologia badań własnych V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 1. Kompetencja werbalna (językowa) 2. Umiejętności interakcyjne 3. Kompetencja społeczno-kulturowa 4. Kompetencja pragmatyczna 5. Kompetencja emocjonalna 6. Kompetencja poznawcza 7. Kompetencja symboliczna 8. Kompetencja metakomunikacyjna 9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 1. Echolalie 2. Stereotypie językowe 3. Powtarzające się aktywności językowe 4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów VII. Wnioski i postulaty badawcze; Bibliografia; Spis tabel; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU 1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne 1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu 1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu 1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA 2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii 2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne 2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty 2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne 2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Muzykoterapia jako pole badań 3.2. Perspektywa badawcza 3.3. Przedmiot badań 3.4. Cele prowadzonych badań 3.5. Problemy badawcze 3.6. Metoda badań 3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE 4.1. Analiza przypadków 4.2. Podsumowanie; BIBLIOGRAFIA; ANEKSY; Załącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczne Załącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczne Załącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczne Załącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczne Załącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D) Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznym Załącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność; WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej