Nauka i badania
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(86)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
tylko na miejscu
(41)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(66)
Czytelnia
(41)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Betkiewicz Witold
(3)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(3)
Sapijaszka Zofia
(3)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Pietruch-Reizes Diana
(2)
Poszytek Paweł (1968- )
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Abramowicz Witold
(1)
Abramowicz Witold (1954- )
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Bartoszewski Władysław (1922-2015)
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Budzanowska Anna (1976- )
(1)
Bąk Janina
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Cisek Sabina
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czepek Jakub
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Falcman Daniel
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączek Renata
(1)
Geremek Bronisław (1932-2008)
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Glapiński Adam (1950- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzanka Antoni (1955- )
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guła Katarzyna
(1)
Górny Mirosław
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jakubczyc Janina A
(1)
Jakubowska Wioletta
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Jaskólska Justyna
(1)
Jasudowicz Tadeusz (1944- )
(1)
Jaworski Tadeusz B
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Kacperczyk Katarzyna
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kapelańska-Pręgowska Julia
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kil Jan
(1)
Kobyliński Władysław
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Korowicki Antoni
(1)
Kos Ewa
(1)
Kossakowska Anna
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krejner-Nowecka Anna
(1)
Kubiak Bernard F
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kukuła Magdalena
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Lewicki Jacek
(1)
Lindsay David
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Majchrzak Jadwiga (1941-2006)
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mangione Thomas W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
Kraj wydania
Polska
(86)
Język
polski
(85)
angielski
(1)
Temat
Metodologia
(29)
Badania naukowe
(19)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Pedagogika
(12)
Metody badawcze
(11)
Nauki społeczne
(10)
Socjologia
(8)
Badania jakościowe
(6)
Dysertacje naukowe
(6)
Psychologia
(6)
Nauka
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Informacja naukowa
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Praca dyplomowa
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Wiedza
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
COVID-19
(3)
Dobre praktyki
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kształcenie
(3)
Medycyna
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauki ekonomiczne
(3)
Wyszukiwanie informacji
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Demokracja
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Epidemie
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Filozofia nauki
(2)
Infobrokerzy
(2)
Internet
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Naukoznawstwo
(2)
Praca
(2)
Praca magisterska
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Projektowanie badań naukowych
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychometria
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Umiędzynarodowienie nauki i edukacji
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Absolwenci
(1)
Action Research
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania operacyjne
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Bioetyka
(1)
Biotechnologia
(1)
Ból
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Crowdsourcing
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Etnografia
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gerontologia
(1)
Gospodarka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-2000
(10)
1901-2000
(5)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Europa
(2)
Szwajcaria
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(16)
Materiały konferencyjne
(11)
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Księga pamiątkowa
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Antologia
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Esej
(2)
Raport z badań
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dzienniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2068)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1905)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1479)
Zarządzanie i marketing
(1249)
Edukacja i pedagogika
(751)
Nauka i badania
(86)
Socjologia i społeczeństwo
(691)
Psychologia
(507)
Informatyka i technologie informacyjne
(333)
Medycyna i zdrowie
(307)
Media i komunikacja społeczna
(213)
Filozofia i etyka
(204)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(183)
Historia
(177)
Językoznawstwo
(177)
Matematyka
(108)
Transport i logistyka
(97)
Kultura i sztuka
(69)
Ochrona środowiska
(67)
Inżynieria i technika
(47)
Literaturoznawstwo
(47)
Biologia
(30)
Religia i duchowość
(26)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(19)
Architektura i budownictwo
(14)
Rolnictwo i leśnictwo
(14)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Rozwój osobisty
(3)
86 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tradycja i systemy wartości: -Systemy wartości w tradycji uniwersyteckiej; -Powszechność nauk w systemie uniwersyteckim dawniej i dziś; -Funkcjonalność uniwersytetu w perspektywie długiego trwania; -Systemy wartości klasycznych wzorów uniwersytetu a dziedzictwo zjawisk negatywnych. Uniwersytetu dzień dzisiejszy: -Między hierarchicznością, feudalizmem a brakiem dobrych obyczajów w nauce; -Uniwersytet w otoczeniu społecznym; -O sytuacji polskich uniwersytetów uwag kilka; -Uniwersytet wobec idei nowoczesności w kulturze (czyli kij w mrowisko); -Czy uniwersytet "baronów"? Uniwersytet przyszłości: -Doświadczenia uniwersytetu europejskiego a przyszła organizacja szkolnictwa wyższego w Polsce; -Między autonomią a reformą; Społeczeństwo liberalne a wizja uniwersytetu; -Uniwersytet jako narzędzie adaptacji cywilizacyjnych; -Uniwersytet zaawansowany (zarys koncepcji); -Samorządność i odpowiedzialność; -o związkach pomiędzy płaszczyzna ideową i funkcjonalną uniwersytetu; -Uniwersytet dla przyszłości; -Uprawianie nauki istotą kształcenia uniwersyteckiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. "Poststrukturalizm" w naukach społecznych: konteksty teoretyczne; 2. Moralne ideologie "poststrukturalne" uczniów ponowoczesnych; 3. Wnioski końcowe. Propozycje tematów do dalszych analiz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydyaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 79)
1. Geneza dokumentacji i informacji naukowej 1.1 Biblioteki jako skarbnice wiedzy i ośrodki jej upowszechniania 1.2 Kryzysy bibliograficzne i ich rola w genezie informacji naukowej 1.3 Wczesne początki działalności informacyjnej 2. Bibliografia - pierwsza forma informacji naukowej 2.1 Bibliografia w starożytności i średniowieczu 2.2 Bibliografia od XV do XX w. 3. Dokumentacja naukowa - powstanie i rozwój do 1914 r. 3.1 Początki współpracy Paula Otleta i Henry La Fontaine'a 3.2 Przedsięwzięcia realizowane przez Międzynarodowy Instytut Bibliograficzny 4. Rozwój dokumentacji naukowej w okresie międzywojennym 4.1 Międzynarodowy ruch dokumentacyjny 4.2 Dokumentacja i informacja bibliograficzna w Polsce do wybuchu II wojny światowej 4.3 Dwa kierunki informacji naukowej: dokumentacyjny i biblioteczny. Rodzaje informacji 5. Informacja naukowa po II wojnie światowej 5.1 Organizacje międzynarodowe z zakresu informacji naukowej i dokumentacji i ich działalność informacyjna 5.2 Informacja naukowa w bibliotekach polskich 5.3 Powstanie i działalność sieci ośrodków dokumentacji naukowo-technicznej w Polsce 6. Terminologia dokumentacji i informacji naukowej 6.1 System terminologiczny informacji naukowej 6.2 Normalizacja terminologii informacji naukowej 6.3 Leksykografia terminologiczna w dziedzinie informacji naukowej 7. Metody dokumentacji i informacji naukowej 7.1 Tradycyjne metody dokumentacji i informacji naukowej 7.2 Mała i średnia mechanizacja oraz zastosowanie techniki informatycznej w informacji naukowej 7.3 Reprografia jako narzędzie informacji 8. Selektywna dystrybucja i retrospektywne wyszukiwanie informacji 8.1 Selektywna dystrybucja informacji 8.2 Retrospektywne wyszukiwanie informacji (RWI) 8.3 Selektywna dystrybucja i retrospektywne wyszukiwanie informacji - nowe formy 8.4 Infobroker - wyszukiwanie informacji na zamówienie 9. Organizacja informacji naukowej: wspópraca, sieci, systemy 9.1 Podstawy prawne organizcji działalności informacyjnej 9.2 Organizacja informacji naukowej w Polsce do 1990 r. 9.3 Informacja naukowa w Polsce po 1990 r. 9.4 Współpraca placówek informacyjnych - wybrane projekty i systemy informacji 9.5 Działalność informacyjna organizacji krajowych 10. Języki informacyjno-wyszukiwawcze - charakterystyka funkcjonalno-strukturalna i metodologiczna10.1 Lingwistyczne podstawy języków informacyjno-wyszukiwawczych 10.2 Język informacyjno-wyszukiwawczy - jego charakterystyka funkcjonalno-strukturalna 10.3 Charakterystyka metodologiczna języków informacyjno-wyszukiwawczych 10.4 Współczesne tendencje rozwoju i zastosowań języów informacyjno-wyszukiwawczych 10.5 Porównywanie i ocena języków informacyjno-wyszukiwawczych 11. Internet - źródło informacji i wiedzy oraz narzędzie komunikacji naukowej 11.1 System World Wide Web 11.2 Poczta elektroniczna 11.3 FTP 11.4 Gopher i Wais 11.5 IRC 11.6 Media strumieniowe 12. Komputerowe bazy danych - tworzenie, rozpowszechnianie i udostępnianie 12.1 Architektura współczesnych baz danych 12.2 Rozpowszechnianie i udostępnianie baz danych 13. Społeczny proces informacji naukowej i jego uczestnicy 14. Wybrane piśmiennictwo z zakresu informacji naukowej A. Opracowania ogólne, słowniki i encyklopedie. Informatory B. Opracowania szczegółowe C. Normy 15. Streszczenie w j. polskim i angielskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Idea,której czas nadszedł, 2. Tożsamość, 3. Grupy, 4. Organizacje, 5. Instytucje, 6. Kultura i społeczeństwo, 7. Nierówności, 8. Wolność a porządek, 9. Zmiana społeczna, 10. Perspektywa globalna, Niektóre spojrzenia na socjologię
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Czym jest praca dyplomowa i do czego służy, II. Wybór tematu, III. Zbieranie materiałów, IV. Plan pracy i notatki, V. Redakcja tekstu, VI. Ostatnia korekta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych: W stronę human science; Istota współczesnych badań jakościowych; Pedagogika zorientowana humanistycznie; Badania jakościowe we współczesnej pedagogice; 2. Metodyka jakościowych badań pedagogicznych: Tradycje badawcze; Gromadzenie danych; Analiza danych; Projekty badawcze; 3. Ewaluacja jakościowych badań pedagogicznych: Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja; Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne; Standardy etyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Josepha A. Schumpeter. Życie, kariera i dokonania 2. Schumpeterwska wizja rozwoju myśli ekonomicznej 3. Teoria funkcjonowania i rozwoju gospodarki kapitalistycznej 4. Socjologia kapitalizmu. System ekonomiczny a system spółczesny i polityczny 5. Kryzys państwa podatków 6. Mane, thekel, fares dla kapitalizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 12)
Podziękowania; Przedmowa do wydania polskiego; Wstęp; 1 Kompetencje w kontekście czwartej rewolucji przemysłowej; 1.1. Model kompetencji liderów projektów; 1.2. Czwarta rewolucja przemysłowa i jej implikacje; 1.3. W kierunku kompetencji 4.0; 1.4. Podsumowanie; 2 Wkład programu Erasmus+ w rozwój umiejętności i innowacji; 2.1. Program Erasmus+ w czasach pandemii COVID-19; 2.2. Badania związane z pomiarem doskonalenia kompetencji; 2.2.1. Liderzy umiędzynarodowienia: ankieta przeprowadzona wśród szkolnych koordynatorów projektów europejskich; 2.2.2. Jak nauczyciele biorący udział w mobilnościach zmienili swoje szkoły? Raport z badania długoterminowego wpływu międzynarodowej mobilności na kadrę pedagogiczną polskich szkół; 2.2.3. Nauczyciele online: badanie użytkowników platformy eTwinning podczas pandemii COVID-19; 2.2.4. Erasmus... i co dalej? Badanie losów edukacyjnych i zawodowych polskich studentów uczestniczących w projektach mobilności w programie Erasmus+; 2.2.5. Mobilność polskich studentów w programie Erasmus+ w latach 2014–2016; 2.2.6. Analiza programu „Młodzież w działaniu” oraz sektora Młodzież w programie Erasmus+. Rezultaty współpracy badawczej w ramach sieci RAY; 2.2.7. Wolontariat Europejski – kompetencje na rzecz rynku pracy; 2.2.8. Zagraniczni wolontariusze w polskich przedszkolach i szkołach; 2.2.9. Ankieta przeprowadzona w ramach programu Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy; 2.2.10. Badanie uczestników programu SCIEX; 2.2.11. Badanie dotyczące karier absolwentów mobilności realizowanych w ramach sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe programu Erasmus+; 2.2.12. Międzynarodowe badanie uczestników mobilności w ramach programów kształcenia i szkolenia zawodowego; 2.2.13. Panelowe badanie kompetencji beneficjentów programów Erasmus i Erasmus+ po zakończeniu studiów; 2.3. Uwagi końcowe; 3 Realizacja projektów Erasmusa+ w dobie pandemii COVID-19; 3.1. Przegląd teorii zarządzania w kontekście projektów Erasmusa+; 3.2. Projekty Erasmusa+ w kontekście aktualnych paradygmatów i praktyki zarządzania; 3.2.1. Projekty Erasmusa+ jako organizacje; 3.2.2. Organizacje projektów Erasmusa+ w kontekście paradygmatu sieciowego i podejścia relacyjnego; 3.2.3. Zarządzanie strategiczne; 3.2.4. Zwinne zarządzanie projektami; 3.3. Czynnik stresu oraz cechy osobowości jako determinanty trwałości projektu i jego efektów; 3.4. Uwagi końcowe; 4 Cele i procedury badawcze; 4.1. Kontekst, cele i pytania badawcze; 4.2. Charakterystyka badanej grupy; 4.3. Metoda i narzędzie badawcze; 4.4. Informacje udzielone w kwestionariuszu; 4.5. Projekt badania oraz podejście badawcze; 5 Analiza danych; 5.1. Analiza czynnikowa; 5.2. Analiza rzetelności skal; 5.3. Profile kompetencji liderów projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+; 5.4. Trwałość projektów Erasmusa+ w odniesieniu do kompetencji liderów projektów oraz wybranych czynników kontekstowych; 5.5. Trwałość projektów Erasmusa+ a cechy osobowości; 5.6. Dyskusja wyników; 6 Wnioski i zalecenia; 6.1. Profesjonalizacja oraz kształcenie liderów w kontekście bieżących potrzeb społeczno-gospodarczych; 6.2. Wkład programu Erasmus+ w rozwój kompetencji 4.0; 6.3. Kierunki przyszłych badań; Załączniki; Załącznik I: Kwestionariusz – narzędzie badawcze; Załącznik II: Macierze modelowe wykorzystane do analizy czynnikowej poszczególnych kompetencji; Załącznik III: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do wieku; Załącznik IV: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do doświadczenia zawodowego; Załącznik V: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do płci; Załącznik VI: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do wykształcenia formalnego; Załącznik VII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do typu instytucji; Załącznik VIII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do liczby partnerów; Załącznik IX: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do budżetu projektu; Załącznik X: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do liczby koordynowanych projektów; Załącznik XI: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do sektora Erasmusa+; Załącznik XII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu; Załącznik XIII: Ocena jakości modelu badawczego w odniesieniu do predykcji; Załącznik XIV: Ocena modelu badawczego: prognozowanie zawieszenia projektu; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacyjne wyzwania wobec kształcenia na poziomie akademickim: Społeczna rola uniwersytetu: siedlisko rozumu czy szkoła fachowców?; Kompetencje absolwenta szkoły wyższej- model teoretyczny; Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji; Absolwent szkoły wyższej- humanista na rynku pracy; Studia doktoranckie jako element Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Humanistyczny kontekst edukacji akademickiej: Osoba i rozwój. Podejście Gestalt w edukacji akademickiej; Odkrywanie nadziei- wybranej kompetencji pedagogicznego działania; Znaczenie kompetencji autokreacyjnych w procesie kształcenia akademickiego; Kompetencje kluczowe studentów w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kompetencje edukacyjne z perspektywy zarządzania wiedzą; Aksjologiczne aspekty kształcenia studentów w szkole wyższej; Obywatelskość w procesie kształcenia studentów; Kompetencje międzykulturowe absolwenta szkoły wyższej; Kompetencja kreowania zdrowia jako komponent wykształcenia na poziomie wyższym; 3. Nauczycielskie kompetencje: Nauczyciel jako "aktor społeczny"- możliwości teoretycznego wyjaśnienia profesjonalizacji; Różne modele i kategorie przygotowania zawodowego współczesnego nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli- rzeczywistość a oczekiwania; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opinii studentów; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich- przyszłych nauczycieli; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich do współpracy z rodzicami uczniów; 4. Kompetencje zawodowe studentów wybranych kierunków: Wyzwania cywilizacyjne a kompetencje zawodowe studentów pedagogiki- rozważania o pewnym rozdźwięku; Autoedukacja studentów pedagogiki w perspektywie przygotowania do zawodu; Potencjał zawodowy absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej; Ocena jakości kształcenia oraz przygotowania do zawodu pedagoga w opinii absolwentów krakowskich uczelni pedagogicznych; Wiedza o kulturze jako niezbędny komponent edukacji akademickiej pielęgniarek, lekarzy i nauczycieli; Standardy kształcenia dla kierunku lekarskiego w Polsce; Absolwent Wydziału Prawa i jego przyszłość w kontekście projektu zmian ustaw samorządowych radcowskiej i adwokackiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Przedmowa; Metodyka pisania prac akademickich; Metodyka recenzowania prac akademickich; Praktyczne wskazówki dotyczące przygotowania prac akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Poznanie naukowe w medycynie od starożytności do współczesności; 2. Obserwacja jako źródło danych pomiarowych; 3. Błąd pomiarowy i niepewność wyników w badaniach naukowych i praktyce klinicznej; 4. Zdrowie i choroba jako przedmiot poznania naukowego; 5. Podstawy wnioskowania w naukach medycznych; 6. Czynniki zakłócające w medycznych badaniach naukowych; 7. Schematy badań stosowanych w medycynie; 8. Organizacja badań i zastosowanie informatyki w administrowaniu projektem badawczym; 9. Publikacje medyczne jako źródło wiedzy; 10. Obszary zastosowań modelowania matematycznego w medycynie; 11. Medycyna oparta na dowodach. Pomost między nauką a praktyką kliniczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. nowe. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - XIX, [1], 524, [2] s. : il. ; 29 cm.
Zawiera: I. Natura procesu badawczego w psychologii: 1. Psychologia jest nauka empiryczną - zagadnienia wprowadzające, 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi - odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja, 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze, 4. Struktura procesu badawczego w psychologii., II. Uwarunkowania procesu badawczego: 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego - psychologia a praktyka społeczna, 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego, 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych. III. W stronę metod statystycznych: 8. Próba - wybrane zagadnienia, 9. Miary siły związku między zmiennymi - wybrane zagadnienia, 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES - wybrane zagadnienia, IV. Modele sprawdzania hipotez: 11. Model eksperymentalny (E ), 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego - nieeksperymentalny model ex post facto (EPF), 13. Model korelacyjny - model wielokrotnej regresji liniowej (MLR). V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia: 14. Rzetelność - błąd standardowy - moc dyskryminacyjna pozycji testowych, 15. Ustalanie trafności testu, 16. Standaryzacja - obiektywność - normalizacja, 17. Analiza profilów psychometrycznych - porównania intraindywidualne i interidywiduale, 18. Problemy adaptacji kulturowej testów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 4. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 684 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Wprowadzenie: dlaczego metodologia?: Różne rozumienia metodologii; Dwa cele nauczania metodologii; Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych. Cz.I Natura procesu badawczego w psychologii: Struktura procesu badawczego w psychologii; Zewnętrzne determinanty procesu badawczego w psychologii- psychologia a praktyka społeczna; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (I)- wpływ świadomości metodologicznej na rezultaty procesu badawczego; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (II)- badania psychologiczne jako interakcja- "badacz-osoba badana"; Etyczne problemy psychologii (I)- miedzy kodeksem etycznym a laboratorium; Etyczne problemy psychologii (II)- między kodeksem etycznym a praktyką społeczną. Cz.II Zmienne - Problemy - Hipotezy: Zmienne i ich operacjonalizacja; Problemy badawcze i hipotezy badawcze. Cz.III W stronę metod statystycznych: Próba; Miary siły związku między zmiennymi- wybrane zagadnienia; Testy istotności różnic- wybrane zagadnienia. Cz.IV Modele sprawdzania hipotez: Modele eksperymentalne (E); Modele wielokrotnej regresji (MR); Model ex post facto (EPF). Cz.V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych: Rzetelność i błąd standardowy pomiaru; Moc dyskryminacyjna pozycji testowych; Trafność; Standaryzacja- obiektywność normalizacja; Analiza profilów psychometrycznych- porównania intraindywidualne i interindywidualne; Problemy adaptacji kulturowej testów; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problemy ogólnometodologiczne: R. I Istota nauki i metodologii; R. II O niektórych problemach metodologicznych procesu zdobywania wiedzy w naukach humanistycznych; R. III Analiza procesu zdobywania wiedzy w naukach empirycznych; R. IV Teorie naukowe; R. V Psychologia jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część II Postępowanie badawcze: R. VI Strategia badań naukowych; R. VII Problem badawczy i hipotezy - pierwsze etapy badania naukowego; R. VIII Rozumienie pojęć zawartych w hipotezach nauk społecznych. Ustalanie zmiennych. Dobór oraz pomiar wskaźników tych zmiennych; R. IX Dobór próby; R. X Porządkowanie wyników; R. XI Wnioskowanie na podstawie rezultatów badawczych. Interpretacja wyników; R. XII Zastosowanie wyników badań w praktyce społecznej. Część III: Ćwiczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Przedmowa; Rozdział I. Ogólna problematyka metodologii badań naukowych (Brunon Hołyst): Pojęcie metodologii badań; Podział nauk; Wpływ logiki na metodologię badań; Hipotezy naukowe; Obserwacja; Eksperyment; Badania testowe; Metody statystyczne; Metody subiektywne; Kryterium metody naukowej. Rozdział II. Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora: Kształtowanie się statusu doktora; Uzyskiwanie stopnia doktora w świetle przepisów ustawy z 2003 r.; Czynności poprzedzające wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora; Rola promotora w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora; Postępowanie doktorskie po wszczęciu postępowania; Podstawowe trudności związane ze stosowaniem nowych rozwiązań. Rozdział III. Dysertacja doktorska – istota, cel i metodologia: Dysertacja doktorska – istota i cel; Trzy warunki konieczne: oryginalność, fachowość i znajomość metodologii; Co? Dlaczego? Jak? Jakie wnioski? Po co?; Twórczy charakter pracy doktorskiej; Postępowanie zgodne z metodami pracy naukowej; Terminologia naukowa i styl oraz struktura rozprawy doktorskiej; Przedstawienie twierdzeń i praw naukowych; Proces myślowy i jego zasady; Krytyczne poznanie; Uzasadnienie twierdzeń i obiektywizm naukowy; Ocena rozprawy doktorskiej. Rozdział IV. Metody myślenia, badania prawa i systematyzacji wiedzy w naukach prawnych: Uwagi w punkcie wyjścia; 2.1. Metodologiczna odrębność nauk prawnych; 2.2. Ogólne metody myślenia i porządkowania wiedzy a metody badania prawa; 2.3. Ważne cechy i postawy badacza; Ogólne metody myślenia stosowane w naukach prawnych; 3.1. Metoda analizy; 3.2. Metoda syntezy; 3.3. Metoda argumentacyjna; Metody badania prawa; 4.1. Metoda formalno-dogmatyczna; 4.2. Metoda hermeneutyczna; 4.3. Metody socjologiczne badania prawa; 4.4. Metody aksjologicznego badania prawa; 4.5. Metody ekonomicznego badania prawa; 4.6. Metoda historyczno-opisowa badania prawa; 4.7. Metody komparatystyczne; Metody systematyzacji wiedzy naukowej; Rozdział V. Metodyka przygotowania rozprawy doktorskiej: Rozprawa doktorska; Charakter rozprawy; Wybór tematu rozprawy; Zebranie literatury; Podstawowe założenia i koncepcja rozprawy; 6.1. Problem naukowy; 6.2. Cel rozprawy; 6.3. Teza badawcza; 6.4. Hipoteza badawcza; 6.5. Metody badawcze; Konstrukcja (kompozycja) rozprawy; 7.2. Rozwinięcie tematu; 7.3. Wnioski; Strona formalna rozprawy; 8.1. Język; 8.2. Objętość; 8.3. Części składowe; Współpraca z promotorem; Rozdział VI. Etyka badań naukowych: Wstępne uwagi terminologiczne; Geneza i wyodrębnienie etyki badań naukowych; Współczesne modele etyki badań naukowych; Multicentryczny system standardów etycznych badań naukowych; Podstawowe funkcje etyki badań naukowych; Dobre praktyki w badaniach naukowych; 6.1. Dobre praktyki w zakresie postępowania z danymi naukowymi; 6.2. Dobre praktyki w zakresie procedur badawczych; 6.3. Dobre praktyki autorskie i wydawnicze; 6.4. Dobre praktyki w zakresie recenzowania i opiniowania; 6.5. Dobre praktyki w kształtowaniu młodej kadry i studentów; 6.6. Dobre praktyki w zakresie relacji ze społeczeństwem; 6.7. Dobre praktyki w zakresie ujawniania konfliktu interesów; Nierzetelności naruszające etos badań naukowych; 7.1. Rażące przewinienia pracownika naukowego; 7.2. Wysoce naganne przewinienia pracownika naukowego; 7.3. Inne niewłaściwe zachowania; 7.4. Odpowiedzialność pracownika naukowego; Rozdział VII. Prawo autorskie w pracy naukowej i badawczej: Pojęcie utworu; Utwory zależne, inspirowane, zbiory i utwory zbiorowe; Utwory naukowe; Autorskie prawa osobiste; Autorskie prawa majątkowe; Plagiat; Przytaczanie i cytowanie utworów; Rozdział VIII. Metodyka poszukiwania, analizy i wykorzystania orzecznictwa Sądu Najwyższego w prawniczej pracy naukowej: Zadania i kompetencje Sądu Najwyższego; Właściwość izb Sądu Najwyższego; Postępowanie przed Sądem Najwyższym; Rodzaje orzeczeń Sądu Najwyższego. Składy Sądu Najwyższego; 5.1. Składy powiększone Sądu Najwyższego; Moc wiążąca wyroków i uchwał; 6.1. Uchwały o mocy zasad prawnych; 6.2. Przykłady uchwał Sądu Najwyższego podjętych w składach powiększonych, mających moc zasady prawnej; 6.3. Wytyczne (powszechnie obowiązująca wykładnia ustaw); Techniczna strona orzeczeń Sądu Najwyższego; Sygnatury akt rozpoznawanych przez Sąd Najwyższy; 8.1. Izba Cywilna; 8.2. Izba Karna; 8.3. Izba Pracy i Ubezpieczeń Społecznych; 8.4. Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych; Publikowanie orzeczeń Sądu Najwyższego; 9.1. Oficjalne zbiory orzeczeń; 9.2. Publikacje orzeczeń poza oficjalnymi zbiorami orzecznictwa; Funkcje uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Dostęp do akt w celu prowadzenia badań aktowych; Konstrukcja uzasadnień orzeczeń sądowych; 12.1. Postępowanie cywilne, pierwsza instancja; 12.2. Postępowanie cywilne, druga instancja; 12.3. Postępowanie karne, pierwsza instancja; 12.4. Postępowanie karne, druga instancja; 12.5. Różnice w konstrukcji uzasadnień orzeczeń sądów pierwszej i drugiej instancji; 12.6. Konstrukcja uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Co jest najważniejsze w uzasadnieniach orzeczeń Sądu Najwyższego?; Teza jako ostateczny efekt wykładni; Na co zwracać uwagę przy korzystaniu z orzecznictwa Sądu Najwyższego w pracy naukowej?; Jak czytać orzeczenia Sądu Najwyższego?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań empirycznych, 2. Plany badawcze i struktura procesu badawczego, 3. Zbieranie danych, 4. Przetwarzanie i analizowanie danych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej