Nauka i badania
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(86)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
tylko na miejscu
(41)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(66)
Czytelnia
(41)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Betkiewicz Witold
(3)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(3)
Sapijaszka Zofia
(3)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Pietruch-Reizes Diana
(2)
Poszytek Paweł (1968- )
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Abramowicz Witold
(1)
Abramowicz Witold (1954- )
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Bartoszewski Władysław (1922-2015)
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Budzanowska Anna (1976- )
(1)
Bąk Janina
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Cisek Sabina
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czepek Jakub
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Falcman Daniel
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączek Renata
(1)
Geremek Bronisław (1932-2008)
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Glapiński Adam (1950- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzanka Antoni (1955- )
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guła Katarzyna
(1)
Górny Mirosław
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jakubczyc Janina A
(1)
Jakubowska Wioletta
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Jaskólska Justyna
(1)
Jasudowicz Tadeusz (1944- )
(1)
Jaworski Tadeusz B
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Kacperczyk Katarzyna
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kapelańska-Pręgowska Julia
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kil Jan
(1)
Kobyliński Władysław
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Koprowska Dorota
(1)
Korowicki Antoni
(1)
Kos Ewa
(1)
Kossakowska Anna
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krejner-Nowecka Anna
(1)
Kubiak Bernard F
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kukuła Magdalena
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Lewicki Jacek
(1)
Lindsay David
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Majchrzak Jadwiga (1941-2006)
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Mangione Thomas W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
Kraj wydania
Polska
(86)
Język
polski
(85)
angielski
(1)
Temat
Metodologia
(29)
Badania naukowe
(19)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Pedagogika
(12)
Metody badawcze
(11)
Nauki społeczne
(10)
Socjologia
(8)
Badania jakościowe
(6)
Dysertacje naukowe
(6)
Psychologia
(6)
Nauka
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Informacja naukowa
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Praca dyplomowa
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Wiedza
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
COVID-19
(3)
Dobre praktyki
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kształcenie
(3)
Medycyna
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauki ekonomiczne
(3)
Wyszukiwanie informacji
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Demokracja
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Epidemie
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Filozofia nauki
(2)
Infobrokerzy
(2)
Internet
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Naukoznawstwo
(2)
Praca
(2)
Praca magisterska
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Projektowanie badań naukowych
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychometria
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Umiędzynarodowienie nauki i edukacji
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Absolwenci
(1)
Action Research
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania operacyjne
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Bioetyka
(1)
Biotechnologia
(1)
Ból
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Crowdsourcing
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Etnografia
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gerontologia
(1)
Gospodarka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-2000
(10)
1901-2000
(5)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Europa
(2)
Szwajcaria
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(16)
Materiały konferencyjne
(11)
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Księga pamiątkowa
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Antologia
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Esej
(2)
Raport z badań
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dzienniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2068)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1906)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1483)
Zarządzanie i marketing
(1249)
Edukacja i pedagogika
(751)
Nauka i badania
(86)
Socjologia i społeczeństwo
(698)
Psychologia
(511)
Informatyka i technologie informacyjne
(333)
Medycyna i zdrowie
(307)
Media i komunikacja społeczna
(213)
Filozofia i etyka
(204)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(183)
Historia
(179)
Językoznawstwo
(177)
Matematyka
(108)
Transport i logistyka
(97)
Kultura i sztuka
(70)
Ochrona środowiska
(67)
Inżynieria i technika
(47)
Literaturoznawstwo
(47)
Biologia
(30)
Religia i duchowość
(26)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(19)
Architektura i budownictwo
(14)
Rolnictwo i leśnictwo
(14)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Rozwój osobisty
(3)
86 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Nauka, podział nauk, praca naukowa, 2. Nauki społeczne, 3. Stosunki międzynarodwe i nauka o stosunkach międzynarodowych, 4. Rankingi i ratingi w badaniu stosunków międzynarodowych, 5. Modelowanie i pomiar w badanich stosunków międzynarodowych, 6. Metody i modele ideowe (heurystyczne) oraz quasioperacyjne, 7. Metody i modele operacyjne, 8. Zastosowanie syntetycznych miar potęgi w analizach strategicznych, 9. Prognozowanie na podstawie modeli. Symulacja i scenariusze, 10. Podejście i metody systemowe, 11. Metody socjopsychologiczne, 12. Etyczne aspekty badań stosunków międzynarodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacyjne wyzwania wobec kształcenia na poziomie akademickim: Społeczna rola uniwersytetu: siedlisko rozumu czy szkoła fachowców?; Kompetencje absolwenta szkoły wyższej- model teoretyczny; Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji; Absolwent szkoły wyższej- humanista na rynku pracy; Studia doktoranckie jako element Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Humanistyczny kontekst edukacji akademickiej: Osoba i rozwój. Podejście Gestalt w edukacji akademickiej; Odkrywanie nadziei- wybranej kompetencji pedagogicznego działania; Znaczenie kompetencji autokreacyjnych w procesie kształcenia akademickiego; Kompetencje kluczowe studentów w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kompetencje edukacyjne z perspektywy zarządzania wiedzą; Aksjologiczne aspekty kształcenia studentów w szkole wyższej; Obywatelskość w procesie kształcenia studentów; Kompetencje międzykulturowe absolwenta szkoły wyższej; Kompetencja kreowania zdrowia jako komponent wykształcenia na poziomie wyższym; 3. Nauczycielskie kompetencje: Nauczyciel jako "aktor społeczny"- możliwości teoretycznego wyjaśnienia profesjonalizacji; Różne modele i kategorie przygotowania zawodowego współczesnego nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli- rzeczywistość a oczekiwania; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opinii studentów; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich- przyszłych nauczycieli; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich do współpracy z rodzicami uczniów; 4. Kompetencje zawodowe studentów wybranych kierunków: Wyzwania cywilizacyjne a kompetencje zawodowe studentów pedagogiki- rozważania o pewnym rozdźwięku; Autoedukacja studentów pedagogiki w perspektywie przygotowania do zawodu; Potencjał zawodowy absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej; Ocena jakości kształcenia oraz przygotowania do zawodu pedagoga w opinii absolwentów krakowskich uczelni pedagogicznych; Wiedza o kulturze jako niezbędny komponent edukacji akademickiej pielęgniarek, lekarzy i nauczycieli; Standardy kształcenia dla kierunku lekarskiego w Polsce; Absolwent Wydziału Prawa i jego przyszłość w kontekście projektu zmian ustaw samorządowych radcowskiej i adwokackiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 268)
Część I. 90-lecie urodzin współtwórcy pedagogiki pracy. Część II. O badaniu jakościowych w tradycyjnym i nowym ujęciu. 30. Paradygmatyczność naukowości badań jakościowych; 31. Badanie w działaniu – między empiryzmem a hermeneutyką; 32. O niezbędności badań jakościowych; 33. Etnografia przestrzeni wirtualnej, czyli o jakościowych badaniach Internetu; 34. Osobliwości organizacji i jakościowej analizy wyników badań pedagogicznych w Ukrainie; 35. Statystyka w badaniach jakościowych; 36. O jakości badań jakościowych w ustawicznej edukacji zawodowej; 37. Analiza jakościowa danych ilościowych w badaniach orientacji społecznych; 38. Metody badań jakościowych twórców i użytkowników przestrzeni medialnej; 39. Perspektywy teoretyczne i procedury w badaniach jakościowych; 40. Badania biograficzne – zastosowania w pedagogice pracy; 41. Między badaniami jakościowymi i ilościowymi; 42. System ochrony ludności w Polsce. Próba analizy jakościowej; 43. Rozumienie i interpretacja podstawowymi kategoriami w dyskursie metodologii jakościowej; 44. Metoda biograficzna w andragogice; 45. O możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego w badaniu jakości edukacji dzieci; 46. Badania biograficzne w pedeutologii; 47. Specyfika prowadzenia badań jakościowych w środowisku trudnym; 48. Studium indywidualnego przypadku jako strategia w badaniach jakościowych. Część III. Badania jakościowe w szerokim kontekście edukacyjnym. 49. Kształtowanie współczesnego patriotyzmu wymogiem naszych czasów; 50. Kariera naukowa jako droga do elity społecznej; 51. Warsztat badacza społeczności lokalnej. O tym, co (zazwyczaj) nie trafia do raportu z badań; 52. Efekty uczenia się w kontekście czynników warunkujących kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania – uczenia się; 53. Badania jakościowe w pracach historyczno-pedagogicznych; 54. Badania jakościowe jako metoda „obserwacji świata zewnętrznego” 55. Badania jakościowe w pedagogice; 56. Badania jakościowe; 57. Działalność opiekuńczo-wychowawcza domów dziecka jako przykład obszaru badań jakościowych; 58. Przygotowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej, wychowanków internatu do samodzielnego życia; 59. Wspomagane zatrudnianie osób z niepełnosprawnością – wyzwaniem dla badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane dokumenty podkreślające tożsamość Jubilata: Akt mianowania na stanowisko profesora zwyczajnego; Pismo Polskiego Związku Filatelistycznego; Pismo Prof. Tadeusza Lewowickiego – przewodniczącego KNP PAN w latach 1993-2007; Kopia dyplomu doctora honoris causa Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy; Akt nadania tytułu Honorowego Obywatela Miasta i Gminy Zagórów; Decyzja Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego o przyznaniu Medalu „Unitas Durat Palatinatus Cuiaviano – Pomeraniesis”; Postanowienie Prezydium Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy o przyznanie Medalu im. Grigorija Skowogrody; Uchwała Rady Miasta Ciechocinek o nadaniu godności Honorowego Obywatela Miasta Ciechocinka. Część I. O Nestorze polskich pedagogów w kontekście Jego 90-lecia: Profesor Zygmunt Wiatrowski – wyjątkowa osobowość naukowca, mistrza i przyjaciela; Profesor Zygmunt Wiatrowski – niedościgniony wzór człowieka pracy i aktywności społecznej; Pedagogika pracy naukowym powołaniem Profesora Zygmunta Wiatrowskiego; Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, mentor i przyjaciel. Część II. Życzenia jubileuszowe: adresy. Część III. Problemy współczesnej edukacji w szerokim kontekście potrzeb społecznych i gospodarczych: Diagnoza i prognoza polityki oświatowej III RP; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Y; Konieczność wzmocnienia intelektualizacji edukacji zawodowej; Poradnictwo zawodowe: układ – system – sieć; Praca – Zatrudnienie – przydatność zawodowa – zatrudnialność: pedagogiczne założenia dyskursu; Aksjosfera pracy ludzkiej; Między duchowością a marzeniami i ich kreacjonistycznym charakterem; Potencjał zawodowy i profesjonalizm w kontekście przygotowania zawodowego pracowników; Edukacja dla bezpieczeństwa i jej miejsce w naukach społecznych. Powrót do problemów; Profesjologiczne i profesjonalne problemy zarządzania oświatą; Refleksje nad związkami pedagogiki pracy i pedagogiki medialnej; Zasady kształcenia w procesie przygotowania specjalistów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy; Pracoholizm i niewolnictwo jako formy zniewolenia przez pracę; Takt pedagogiczny w pracy nauczyciela szkoły zawodowej; Rozwój edukacji mechatronicznej na przykładzie Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczyciela i Kształcenia Praktycznego; Aspiracje zawodowe nauczycieli w procesie ich rozwoju zawodowego; Wartość pracy w życiu człowieka; Obszary badawcze pedagogiki pracy w wybranych pracach dyplomowych studentów APS; Przedmiot badań i zainteresowań pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych. Część IV. Ważniejsze odznaczenia, nagrody i wyróżnienia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. Część V. Wybrane pozycje bibliograficzne Jubilata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I.- ZAGADNIENIA OGÓLNE: Metodologiczne problemy badań społecznych (Specyfika nauk społ.; Przedmiot i cel badań społ.; typy badań,; Hipotezy,; Metody i techniki badań) Cz.II. - PROCES BADAWCZY: Eksperyment w naukach społecznych. Badania terenowe. Badania całościowe i reprezentacyjne. Obserwacja. Wywiad. Badania ankietowe. Badania oparte na dokumentach. Socjometria. Opracowanie zebranych materiałów badawczych. Wyjaśnianie zjawisk społecznych. Metodologiczne aspekty zaufania i podejrzliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych: Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych; Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki; Nieutonomiczność metody badawczej; W labiryncie badań jakościowych. R. 2 Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych: Teoretyczne założenia metody; Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji. R. 3 Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”): Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu; Charakterystyka etapów interpretacji narracji. R. 4 Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badan empirycznych: Geneza metody; Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki; Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia; Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku; Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności; Metodyka interpretacji; Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki. R. 5 Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki: Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku); Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji); Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń; Elementy (hipotezy) struktury przypadku. Uwagi końcowe. Załącznik: Transkrypcja prezentowanej narracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Determinanty i kierunki rozwoju badań w naukach o zarządzaniu i jakości; Determinanty wartości przedsiębiorstwa; Tworzenie i przechwytywanie wartości jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa; Zarządzanie jakością w rozwoju przedsiębiorstwa; Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Analiza sektorowa we współczesnej gospodarce; Wybrane problemy zwiększenia poprawności wyceny przedsiębiorstwa z perspektywy właścicielskiej; Granice społecznego charakteru i jego pomiar w działalności przedsiębiorstw; Key Performance Indicators (KPI) – kluczowe mierniki pomiaru działalności przedsiębiorstw na przykładzie portów morskich; Praktyczny wymiar KPI – granice opomiarowania procesów w dużej, złożonej strukturalnie organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Cele pracy magisterskiej i etapy ich osiągania; Wybór tematu, ustalenie celu i opracowywanie planu pracy magisterskiej; Prowadzenie badań. Opracowywanie badań oraz ich pisemna prezentacja; Zadania końcowego etapu tworzenia pracy magisterskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problemy ogólnometodologiczne: R. I Istota nauki i metodologii; R. II O niektórych problemach metodologicznych procesu zdobywania wiedzy w naukach humanistycznych; R. III Analiza procesu zdobywania wiedzy w naukach empirycznych; R. IV Teorie naukowe; R. V Psychologia jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część II Postępowanie badawcze: R. VI Strategia badań naukowych; R. VII Problem badawczy i hipotezy - pierwsze etapy badania naukowego; R. VIII Rozumienie pojęć zawartych w hipotezach nauk społecznych. Ustalanie zmiennych. Dobór oraz pomiar wskaźników tych zmiennych; R. IX Dobór próby; R. X Porządkowanie wyników; R. XI Wnioskowanie na podstawie rezultatów badawczych. Interpretacja wyników; R. XII Zastosowanie wyników badań w praktyce społecznej. Część III: Ćwiczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Tradycyjne koncepcje instytucji akademickiej, 2.Założenia ustrojowe publicznej instytucji akademickiej, 3. System źródeł prawa w szkolnictwie wyższym, 4.Struktur a i organizacja szkoły wyższej, 5.Zasoby szkoły wyższe j, 6.Rola finansów, mienia i budżetu w zarządzaniu sz kołą wyższą, 7.Rola banków w realizacji strategii fina nsowej instytucji akademickiej, 8.Dyscyplina finansowa w publicznej szkole wyższej, 9.Załozenia systemów zad aniowych i płacowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi w publicznej szkole wyższej, 10.Pożądane instrumenty p olityki zatrudnienia w zarządzaniu publiczną szkołą wy ższą, 11.Podatki i opłaty obciążające szkoły wyzsze or az ich pracowników i studentów, 12.Kryteria efektywnoś ci instytucji akademickich, 13.Zapewnienie elastyczno ści systemu kształcenia akademickiego, 14.Organizacja systemu i jakość badań naukowych w instytucji akademi ckiej, 15.Związki uczelni z partnerami zewnętrznymi, 1 6.Współpraca międzynarodowa oraz mobilność pracowników i studentów jako czynniki stymulujące rozwój i jakość dzieła instytucji akademickiej, 17.Zapewnienie jakość kształcenia w systemie szkolnictwa wyższego, 18.Zało żenia wewnętrznych systemów jakości kształcenia, 19.Mi sje i strategie szkół wyzszych, 20.Organizacja i zadan ia administracji uczelni, 21.Systemy informacyjne w za rządzaniu szkołą wyższą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Definiowanie pojęcia badań naukowych; 2. Dyrektywa 2004/18WE i dyrektywa 2004/17/WE a badania naukowe; 3. Ustawa- prawo zamówień publicznych- wyłączenie obowiązku jej stosowania w zakresie zamówień na badania naukowe; 4. Sposób udzielania zamówienia na badania naukowe objęte wyłączeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mit Junga / Anna Zasuń. - Kraków : Zakład Wydawniczy NOMOS, 2013. - 406, [1] s. ; 24 cm.
Wprowadzenie; Część I. Wspomnienia i biografie: 1. Autobiografia czy automitologia? 2. Biografie; 3. Autobiograficzność Wspomnień. Część II. Psyche – pathos – logos: 1. „Co mnie spotyka, pochodzi od Bogów”; 2. Portret; 3. 1913-1916; 4. 1916. Trzy wieczory. Część III. Hermeneutyka Septem Sermones ad Mortous: 1. Język Kazań i kwestia tytułu; 2. Septem Sermones ad Mortuos. Zakończenie; Bibliografia; Indeks osób, imion, figur; Summary: Jung’s Myth.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Zawiera: Przedmiot i zadania nauki o wiedzy; Prąd socjologiczny w filozofii nowoczesnej; Potrzeby socjologii w Polsce; Początki myśli socjologicznej; W sprawie rozwoju socjologii polskiej. Program i samoobrona; Uczeni polscy a życie polskie; Stan obecny technologii społecznej. Społeczna rola uczonego: Socjologia a teoria wiedzy; Technologowie i mędrcy; szkoły i scholarze jako głosiciele prawdy absolutnej; Eksplorator jako twórca nowej wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydyaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 79)
1. Geneza dokumentacji i informacji naukowej 1.1 Biblioteki jako skarbnice wiedzy i ośrodki jej upowszechniania 1.2 Kryzysy bibliograficzne i ich rola w genezie informacji naukowej 1.3 Wczesne początki działalności informacyjnej 2. Bibliografia - pierwsza forma informacji naukowej 2.1 Bibliografia w starożytności i średniowieczu 2.2 Bibliografia od XV do XX w. 3. Dokumentacja naukowa - powstanie i rozwój do 1914 r. 3.1 Początki współpracy Paula Otleta i Henry La Fontaine'a 3.2 Przedsięwzięcia realizowane przez Międzynarodowy Instytut Bibliograficzny 4. Rozwój dokumentacji naukowej w okresie międzywojennym 4.1 Międzynarodowy ruch dokumentacyjny 4.2 Dokumentacja i informacja bibliograficzna w Polsce do wybuchu II wojny światowej 4.3 Dwa kierunki informacji naukowej: dokumentacyjny i biblioteczny. Rodzaje informacji 5. Informacja naukowa po II wojnie światowej 5.1 Organizacje międzynarodowe z zakresu informacji naukowej i dokumentacji i ich działalność informacyjna 5.2 Informacja naukowa w bibliotekach polskich 5.3 Powstanie i działalność sieci ośrodków dokumentacji naukowo-technicznej w Polsce 6. Terminologia dokumentacji i informacji naukowej 6.1 System terminologiczny informacji naukowej 6.2 Normalizacja terminologii informacji naukowej 6.3 Leksykografia terminologiczna w dziedzinie informacji naukowej 7. Metody dokumentacji i informacji naukowej 7.1 Tradycyjne metody dokumentacji i informacji naukowej 7.2 Mała i średnia mechanizacja oraz zastosowanie techniki informatycznej w informacji naukowej 7.3 Reprografia jako narzędzie informacji 8. Selektywna dystrybucja i retrospektywne wyszukiwanie informacji 8.1 Selektywna dystrybucja informacji 8.2 Retrospektywne wyszukiwanie informacji (RWI) 8.3 Selektywna dystrybucja i retrospektywne wyszukiwanie informacji - nowe formy 8.4 Infobroker - wyszukiwanie informacji na zamówienie 9. Organizacja informacji naukowej: wspópraca, sieci, systemy 9.1 Podstawy prawne organizcji działalności informacyjnej 9.2 Organizacja informacji naukowej w Polsce do 1990 r. 9.3 Informacja naukowa w Polsce po 1990 r. 9.4 Współpraca placówek informacyjnych - wybrane projekty i systemy informacji 9.5 Działalność informacyjna organizacji krajowych 10. Języki informacyjno-wyszukiwawcze - charakterystyka funkcjonalno-strukturalna i metodologiczna10.1 Lingwistyczne podstawy języków informacyjno-wyszukiwawczych 10.2 Język informacyjno-wyszukiwawczy - jego charakterystyka funkcjonalno-strukturalna 10.3 Charakterystyka metodologiczna języków informacyjno-wyszukiwawczych 10.4 Współczesne tendencje rozwoju i zastosowań języów informacyjno-wyszukiwawczych 10.5 Porównywanie i ocena języków informacyjno-wyszukiwawczych 11. Internet - źródło informacji i wiedzy oraz narzędzie komunikacji naukowej 11.1 System World Wide Web 11.2 Poczta elektroniczna 11.3 FTP 11.4 Gopher i Wais 11.5 IRC 11.6 Media strumieniowe 12. Komputerowe bazy danych - tworzenie, rozpowszechnianie i udostępnianie 12.1 Architektura współczesnych baz danych 12.2 Rozpowszechnianie i udostępnianie baz danych 13. Społeczny proces informacji naukowej i jego uczestnicy 14. Wybrane piśmiennictwo z zakresu informacji naukowej A. Opracowania ogólne, słowniki i encyklopedie. Informatory B. Opracowania szczegółowe C. Normy 15. Streszczenie w j. polskim i angielskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tradycja i systemy wartości: -Systemy wartości w tradycji uniwersyteckiej; -Powszechność nauk w systemie uniwersyteckim dawniej i dziś; -Funkcjonalność uniwersytetu w perspektywie długiego trwania; -Systemy wartości klasycznych wzorów uniwersytetu a dziedzictwo zjawisk negatywnych. Uniwersytetu dzień dzisiejszy: -Między hierarchicznością, feudalizmem a brakiem dobrych obyczajów w nauce; -Uniwersytet w otoczeniu społecznym; -O sytuacji polskich uniwersytetów uwag kilka; -Uniwersytet wobec idei nowoczesności w kulturze (czyli kij w mrowisko); -Czy uniwersytet "baronów"? Uniwersytet przyszłości: -Doświadczenia uniwersytetu europejskiego a przyszła organizacja szkolnictwa wyższego w Polsce; -Między autonomią a reformą; Społeczeństwo liberalne a wizja uniwersytetu; -Uniwersytet jako narzędzie adaptacji cywilizacyjnych; -Uniwersytet zaawansowany (zarys koncepcji); -Samorządność i odpowiedzialność; -o związkach pomiędzy płaszczyzna ideową i funkcjonalną uniwersytetu; -Uniwersytet dla przyszłości; -Uprawianie nauki istotą kształcenia uniwersyteckiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Część I. 80 lat twórczego i godnego życia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. 1. Laudacja na 80. urodziny Profesora Zwyczajnego Doktora Habilitowanego Zygmunta Wiatrowskiego; 2. Myśli i twierdzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego; 3. Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, promotor, przyjaciel; 4. „Podstawy pedagogiki pracy” Zygmunta Wiatrowskiego jako ważny podręcznik akademicki. Część II. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym. 5. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności; 6. Dyskurs i krytyka naukowa w międzynarodowych projektach badawczych; 7. Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej; 8. Krytyka naukowa a rozwój naukowych szkół; 9. Krytyka i dyskusja naukowa – relacje i odpowiedzialność podmiotów uczestniczących; 10. Krytyka w nauce (zarys problemu do dyskusji); 11. Znaczenie krytyki racjonalnej jako źródła rozwoju naukowego; 12. Logika i jej reguły a poprawność dyskursu naukowego; 13. Krytyka – dzieje, pojęcia i jej rozumienie; 14. Dyskurs naukowy – poprawność językowa w badaniach pedagogicznych; 15. Dyskurs w metodologii badań pedagogicznych; 16. Krytyka naukowa a rozwój nauki; 17. Paradygmat jako wyznacznik krytyki naukowej w naukach społecznych; 18. Krytyka w nauce i oświacie oparta na obiektywności ocen; 19. Dyskurs w etyce zawodu nauczyciela; 20. Wpływ dyskursy i krytyki naukowej na formalny i rzeczywisty rozwój naukowy doktoranta; 21. Dyskurs oraz krytyka naukowa; 22. Dyskurs jako szeroko rozumiany dialog na drodze do doktoratu – refleksje i terminologia; 23. Dyskurs i krytyka naukowa a rozwój naukowy doktoranta. Część III. Wybrane aspekty oraz wyniki badań ilościowych i jakościowych. 24. Statystyka w opracowaniu wyników badań ilościowych; 25. Badacz wobec wielości orientacji metodologicznych (odpowiedzialność i ryzyko badacza – wędrowca); 26. Studia pedagogiczne w świetle wyników porównawczych badań empirycznych; 27. Niektóre wyniki badań nad uwrażliwieniem moralnym dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 28. Doktorant jako kandydat na podmiot poznania naukowego. Część IV. Analizy teoretyczne. 29. Kwalifikacje zawodowe nauczyciela; 30. Wartości w edukacji dorosłych w projektach międzynarodowych; 31. Praca zawodowa a czas wolny; 32. Miejsce Obrony Cywilnej w ochronie ludności w Polsce po 1989 r. – między nauką a pragmatyką; 33. Szkolnictwo wyższe w Polsce: dawniej i dziś; 34. O potrzebie konstruowania sylwetki nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa; 35. O skutecznym działaniu pedagogicznym w zawodowym kształceniu uczniów (zarys problemu); 36. Dialog a badania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej