Górczyński Robert
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(16)
Książki
(15)
Forma i typ
E-booki
(16)
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Górczyński Robert
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Bonk Krzysztof
(46)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Słowiński Przemysław
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Bishop Anne
(19)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Programowanie (informatyka)
(9)
Aplikacja internetowa
(4)
Języki programowania
(4)
Python (język programowania)
(4)
C (język programowania)
(2)
Kontener (struktura danych)
(2)
Kubernetes (program komputerowy)
(2)
ASP.NET
(1)
Angular (framework)
(1)
Automatyzacja
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
C# (język programowania)
(1)
Django (framework)
(1)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Java Servlet
(1)
Komputery
(1)
Linux
(1)
Oprogramowanie open source
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Sieć komputerowa korporacyjna
(1)
TypeScript
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(15)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Środowisko programistyczne. Edytor tekstu. Terminal. Narzędzia powłoki i menedżer Homebrew (tylko w systemie macOS). Node.js i menedżer pakietów npm. MongoDB. Git. Expo. Prettier. ESLint. Ładny wygląd kodu w edytorze. Podsumowanie. 2. Wprowadzenie do API. Co będziemy budować? Jak zbudujemy nasze API? Rozpoczęcie pracy. Podsumowanie. 3. Aplikacja internetowa utworzona za pomocą Node.js i frameworka Express. Witaj, świecie! nodemon. Rozszerzone opcje portu. Podsumowanie. 4. Pierwsze API GraphQL. Zmiana serwera na API (mniej więcej). Podstawy GraphQL. Dostosowanie API do naszych potrzeb. Podsumowanie. 5. Baza danych. Rozpoczęcie pracy z MongoDB. Połączenie MongoDB z aplikacją. Odczytywanie i zapisywanie danych przez aplikację. Podsumowanie. 6. Operacje CRUD. Rozdzielenie schematu GraphQL i funkcji resolverów. Tworzenie schematu CRUD GraphQL. Funkcje resolverów CRUD. Data i godzina. Podsumowanie. 7. Konta użytkownika i uwierzytelnianie. Uwierzytelnianie w aplikacji. Szyfrowanie i tokeny. Integracja uwierzytelniania z naszym API. Dodawanie użytkownika do kontekstu funkcji resolvera. Podsumowanie. 8. Akcje użytkownika. Zanim zaczniesz. Dodawanie użytkownika do nowej notatki. Uprawnienia użytkownika w zakresie uaktualniania i usuwania notatek. Zapytania użytkownika. Oznaczanie notatki jako ulubionej. Zapytania zagnieżdżone. Podsumowanie. 9. Istotne szczegóły. Najlepsze praktyki podczas tworzenia aplikacji internetowej i aplikacji opartej na Express.js. Stronicowanie. Ograniczenia danych. Pozostałe aspekty tworzenia naszej aplikacji. Podsumowanie. 10. Wdrożenie naszego API. Hosting bazy danych. Wdrożenie aplikacji. Podsumowanie. 11. Interfejsy użytkownika i React. JavaScript i interfejs użytkownika. Interfejsy deklaratywne tworzone za pomocą JavaScriptu. Minimalna znajomość biblioteki React. Podsumowanie. 12. Budowa klienta internetowego za pomocą React. Co będziemy budować? Jak będziemy budować naszą aplikację? Rozpoczęcie pracy. Budowa aplikacji. Routing. Komponenty UI. Podsumowanie. 13. Nadawanie stylu aplikacji. Tworzenie komponentu układu. CSS. Podsumowanie. 14. Praca z klientem Apollo. Konfiguracja klienta Apollo. Wykonywanie zapytań do API. Zapytania dynamiczne. Stronicowanie. Podsumowanie. 15. Uwierzytelnianie i informacje o stanie. Utworzenie formularza rejestracyjnego. Przekierowania. Dołączanie nagłówków do żądania. Zarządzanie lokalnymi informacjami o stanie. Wylogowanie. Utworzenie formularza logowania. Trasy chronione. Podsumowanie. 16. Operacje tworzenia, odczytywania, uaktualniania i usuwania. Tworzenie nowych notatek. Odczytywanie notatek użytkownika. Uaktualnianie notatek. Usunięcie notatki. Zmiana ulubionych. Podsumowanie. 17. Wdrożenie aplikacji internetowej. Statyczna witryna internetowa. Procedura wdrożenia. Podsumowanie. 18. Aplikacje utworzone za pomocą frameworka Electron. Co zbudujemy? Jak utworzymy aplikację? Rozpoczęcie pracy. Nasza pierwsza aplikacja Electron. Szczegóły związane z oknem aplikacji w systemie macOS. Narzędzia programistyczne. API frameworka Electron. Podsumowanie. 19. Integracja istniejącej aplikacji internetowej z frameworkiem Electron. Integracja aplikacji internetowej. Konfiguracja. Polityka CSP. Podsumowanie. 20. Wdrożenie aplikacji frameworka Electron. Electron Builder. Kompilacja dla bieżącej platformy. Ikony aplikacji. Kompilacja aplikacji dla różnych platform. Podpisywanie kodu. Podsumowanie. 21. Tworzenie aplikacji mobilnych za pomocą React Native. Co będziemy tworzyć? W jaki sposób utworzymy aplikację? Rozpoczęcie pracy. Podsumowanie. 22. Tworzenie aplikacji mobilnej. Elementy konstrukcyjne React Native. Style i biblioteka Styled Components. Routing. Ikony. Podsumowanie. 23. GraphQL i React Native. Utworzenie widoków listy i przewijanej treści. GraphQL i klient Apollo. Dodanie paska postępu wczytywania danych. Podsumowanie. 24. Uwierzytelnianie w aplikacji mobilnej. Mechanizm uwierzytelniania. Utworzenie formularza logowania. Uwierzytelnienie za pomocą mutacji GraphQL. Uwierzytelnione zapytania GraphQL. Dodanie formularza rejestracji. Podsumowanie. 25. Dystrybucja aplikacji mobilnej. Konfiguracja pliku app.json. Ikony i ekrany wczytywania aplikacji. Publikowanie aplikacji za pomocą Expo. Tworzenie kompilacji natywnych. Dystrybucja aplikacji w sklepach Apple'a i Google'a. Podsumowanie. Zakończenie. A. Lokalne uruchomienie API. B. Lokalne uruchomienie aplikacji internetowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Programowanie zgodne z duchem Pythona. Sposób 1. Ustalenie używanej wersji Pythona. Sposób 2. Stosuj styl PEP 8. Sposób 3. Różnice między typami bytes i str. Sposób 4. Wybieraj interpolowane ciągi tekstowe f zamiast ciągów tekstowych formatowania w stylu C i funkcji str.format(). Sposób 5. Decyduj się na funkcje pomocnicze zamiast na skomplikowane wyrażenia. Sposób 6. Zamiast indeksowania wybieraj rozpakowanie wielu operacji przypisania. Sposób 7. Preferuj użycie funkcji enumerate() zamiast range(). Sposób 8. Używaj funkcji zip() do równoczesnego przetwarzania iteratorów. Sposób 9. Unikaj bloków else po pętlach for i while. Sposób 10. Unikaj powtórzeń w wyrażeniach przypisania. Rozdział 2. Lista i słownik. Sposób 11. Umiejętnie podziel sekwencje. Sposób 12. Unikaj użycia indeksów początek, koniec i wartości kroku w pojedynczej operacji podziału. Sposób 13. Wybieraj rozpakowanie typu catch-all zamiast tworzenia wycinków. Sposób 14. Używaj parametru key podczas sortowania według skomplikowanych kryteriów. Sposób 15. Zachowaj ostrożność, gdy polegasz na kolejności wstawiania elementów do obiektu typu dict. Sposób 16. Podczas obsługi brakujących kluczy słownika wybieraj funkcję get() zamiast operatora in i wyjątku KeyError. Sposób 17. Podczas obsługi brakujących elementów w wewnętrznym stanie wybieraj typ defaultdict zamiast metody setdefault(). Sposób 18. Wykorzystaj metodę __missing__() do tworzenia wartości domyślnych w zależności od klucza. Rozdział 3. Funkcje. Sposób 19. Gdy funkcja zwraca wiele wartości, nie rozpakowuj więcej niż trzech zmiennych. Sposób 20. Preferuj wyjątki zamiast zwrotu wartości None. Sposób 21. Zobacz, jak domknięcia współdziałają z zakresem zmiennej. Sposób 22. Zmniejszenie wizualnego zagmatwania za pomocą zmiennej liczby argumentów pozycyjnych. Sposób 23. Zdefiniowanie zachowania opcjonalnego za pomocą argumentów w postaci słów kluczowych. Sposób 24. Użycie None i docstring w celu dynamicznego określenia argumentów domyślnych. Sposób 25. Wymuszaj czytelność kodu, stosując jedynie argumenty w postaci słów kluczowych. Sposób 26. Dekoratory funkcji definiuj za pomocą functools.wraps. Rozdział 4. Konstrukcje składane i generatory. Sposób 27. Używaj list składanych zamiast funkcji map() i filter(). Sposób 28. Unikaj więcej niż dwóch wyrażeń na liście składanej. Sposób 29. Stosuj wyrażenia przypisania, aby unikać powielania zadań w konstrukcjach składanych. Sposób 30. Rozważ użycie generatorów, zamiast zwracać listy. Sposób 31. Podczas iteracji przez argumenty zachowuj postawę defensywną. Sposób 32. Rozważ użycie generatora wyrażeń dla dużych list składanych. Sposób 33. Twórz wiele generatorów za pomocą wyrażenia yield from. Sposób 34. Unikaj wstrzykiwania danych do generatorów za pomocą metody send(). Sposób 35. Unikaj w generatorach przejścia między stanami za pomocą metody throw(). Sposób 36. Rozważ stosowanie modułu itertools w pracy z iteratorami i generatorami. Rozdział 5. Klasy i interfejsy. Sposób 37. Twórz klasy, zamiast zagnieżdżać wiele poziomów typów wbudowanych. Sposób 38. Dla prostych interfejsów akceptuj funkcje zamiast klas. Sposób 39. Użycie polimorfizmu @classmethod w celu ogólnego tworzenia obiektów. Sposób 40. Inicjalizacja klasy nadrzędnej za pomocą wywołania super(). Sposób 41. Rozważ łączenie funkcjonalności za pomocą klas domieszek. Sposób 42. Preferuj atrybuty publiczne zamiast prywatnych. Sposób 43. Stosuj dziedziczenie po collections.abc w kontenerach typów niestandardowych. Rozdział 6. Metaklasy i atrybuty. Sposób 44. Używaj zwykłych atrybutów zamiast metod typu getter i seter. Sposób 45. Rozważ użycie @property zamiast refaktoryzacji atrybutów. Sposób 46. Stosuj deskryptory, aby wielokrotnie wykorzystywać metody udekorowane przez @property. Sposób 47. Używaj metod __getattr__(), __getattribute__() i __setattr__() dla opóźnionych atrybutów. Sposób 48. Sprawdzaj podklasy za pomocą __init_subclass__. Sposób 49. Rejestruj istniejące klasy za pomocą __init_subclass__(). Sposób 50. Adnotacje atrybutów klas dodawaj za pomocą metody __set_name__(). Sposób 51. Dla złożonych rozszerzeń klas wybieraj dekoratory klas zamiast metaklas. Rozdział 7. Współbieżność i równoległość. Sposób 52. Używaj modułu subprocess do zarządzania procesami potomnymi. Sposób 53. Użycie wątków dla operacji blokujących wejście- yjście, unikanie równoległości. Sposób 54. Używaj klasy Lock, aby unikać stanu wyścigu w wątkach. Sposób 55. Używaj klasy Queue do koordynacji pracy między wątkami. Sposób 56. Naucz się rozpoznawać, kiedy współbieżność jest niezbędna. Sposób 57. Unikaj tworzenia nowych egzemplarzy Thread na żądanie fan-out. Sposób 58. Pamiętaj, że stosowanie Queue do obsługi współbieżności wymaga refaktoringu. Sposób 59. Rozważ użycie klasy ThreadPoolExecutor, gdy wątki są potrzebne do zapewnienia współbieżności. Sposób 60. Zapewnij wysoką współbieżność operacji wejścia-wyjścia dzięki użyciu współprogramów. Sposób 61. Naucz się przekazywać do asyncio wątkowane operacje wejścia-wyjścia. Sposób 62. Połączenie wątków i współprogramów w celu ułatwienia konwersji na wersję stosującą asyncio. Sposób 63. Maksymalizuj responsywność przez unikanie blokującej pętli zdarzeń asyncio. Sposób 64. Rozważ użycie concurrent.futures(), aby otrzymać prawdziwą równoległość. Rozdział 8. Niezawodność i wydajność. Sposób 65. Wykorzystanie zalet wszystkich bloków w konstrukcji try-except-else-finally. Sposób 66. Rozważ użycie poleceń contextlib i with w celu uzyskania wielokrotnego użycia konstrukcji try-finally. Sposób 67. Podczas obsługi czasu lokalnego używaj modułu datetime zamiast time. Sposób 68. Niezawodne użycie pickle wraz z copyreg. Sposób 69. Gdy ważna jest precyzja, używaj modułu decimal. Sposób 70. Przed optymalizacją przeprowadzaj profilowanie. Sposób 71. Wybieraj typ deque podczas tworzenia kolejek typu producent – konsument. Sposób 72. Podczas wyszukiwania danych w sortowanych sewencjach stosuj moduł bisect. Sposób 73. W kolejkach priorytetowych używaj modułu heapq. Sposób 74. Podczas kopiowania zerowego obiektów typu bytes używaj egzemplarzy memoryview i bytearray. Rozdział 9. Testowanie i debugowanie. Sposób 75. Używaj ciągów tekstowych repr do debugowania danych wyjściowych. Sposób 76. W podklasach klasy TestCase sprawdzaj powiązane ze sobą zachowanie. Sposób 77. Izoluj testy od siebie za pomocą metod setUp(), tearDown(), setUpModule() i tearDownModule(). Sposób 78. Podczas testowania kodu zawierającego skomplikowane zależności korzystaj z imitacji. Sposób 79. Hermetyzuj zależności, aby ułatwić tworzenie imitacji i testowanie. Sposób 80. Rozważ interaktywne usuwanie błędów za pomocą pdb. Sposób 81. Stosuj moduł tracemalloc, aby poznać sposób użycia pamięci i wykryć jej wycieki. Rozdział 10. Współpraca. Sposób 82. Kiedy szukać modułów opracowanych przez społeczność? Sposób 83. Używaj środowisk wirtualnych dla odizolowanych i powtarzalnych zależności. Sposób 84. Dla każdej funkcji, klasy i modułu utwórz docstring. Sposób 85. Używaj pakietów do organizacji modułów i dostarczania stabilnych API. Sposób 86. Rozważ użycie kodu o zasięgu modułu w celu konfiguracji środowiska wdrożenia. Sposób 87. Zdefiniuj główny wyjątek Exception w celu odizolowania komponentu wywołującego od API. Sposób 88. Zobacz, jak przerwać krąg zależności. Sposób 89. Rozważ użycie modułu warnings podczas refaktoryzacji i migracji kodu. Sposób 90. Rozważ stosowanie analizy statycznej za pomocą modułu typing w celu usuwania błędów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; O autorach; O recenzencie technicznym; Wprowadzenie; Część I. Wprowadzenie do Dockera i kontenerów: Rozdział 1. Podstawy Dockera i kontenerów: Wymagania techniczne; Zrozumienie potrzeby stosowania kontenerów; Poznajemy Dockera; Instalacja Dockera; Używanie Dockera w powłoce; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 2. Praca z danymi Dockera: Wymagania techniczne; Dlaczego w ogóle potrzebujesz mechanizmu trwałego przechowywania danych?; Woluminy Dockera; Dołączane punkty montowania w Dockerze; Tymczasowy system plików w Dockerze; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 3. Sieć w Dockerze: Wymagania techniczne; Obsługa sieci w Dockerze; Samodzielne tworzenie sieci typu most; Podsumowanie; Pytania; Część II. Tworzenie klastra programistycznego Kubernetes, poznawanie obiektów i udostępnianie usług: Rozdział 4. Wdrażanie Kubernetes za pomocą KinD: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do obiektów i komponentów Kubernetes; Używanie klastrów programistycznych; Instalacja KinD; Tworzenie klastra KinD; Analiza utworzonego klastra KinD; Dodawanie niestandardowego mechanizmu równoważenia obciążenia dla kontrolera Ingress; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 5. Krótkie wprowadzenie do Kubernetes: Wymagania techniczne; Ogólne omówienie komponentów Kubernetes; Poznajemy warstwę sterowania; Poznajemy sposób działania komponentów węzła roboczego; Współpraca z serwerem API; Poznajemy obiekty Kubernetes; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 6. Usługi, mechanizm równoważenia obciążenia i zewnętrzny serwer DNS: Wymagania techniczne; Zapewnienie żądaniom dostępu do zadań; Wprowadzenie do mechanizmu równoważenia obciążenia; Mechanizmy równoważenia obciążenia działające na warstwie siódmej; Mechanizmy równoważenia obciążenia działające na warstwie czwartej; Udostępnianie nazw usług na zewnątrz; Podsumowanie; Pytania; Część III. Kubernetes w korporacjach: Rozdział 7. Integracja z klastrem mechanizmu uwierzytelniania: Wymagania techniczne; Jak Kubernetes rozpoznaje użytkownika?; Poznajemy protokół OpenID Connect; Konfiguracja klastra KinD dla OpenID Connect; Wprowadzenie do funkcjonalności "wcielania się w rolę" w celu integracji systemu uwierzytelniania z klastrami zarządzanymi w chmurze; Konfiguracja klastra do użycia funkcjonalności wcielania się w rolę; Konfiguracja funkcjonalności wcielania się w rolę bez użycia OpenUnison; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 8. Polityki modelu RBAC i audyt: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do modelu RBAC; Czym jest rola?; Mapowanie tożsamości użytkowników organizacji na polityki Kubernetes w celu autoryzacji dostępu do zasobów; Implementacja wielodostępności za pomocą przestrzeni nazw; Audyt w Kubernetes; Używanie audit2rbac do debugowania polityk; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 9. Wdrażanie bezpiecznego panelu Kubernetes: Wymagania techniczne; Jak panel rozpoznaje użytkownika?; Niebezpieczeństwa związane z panelem Kubernetes; Wdrożenie panelu z użyciem odwrotnego proxy; Integracja panelu z OpenUnison; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 10. Definiowanie polityki bezpieczeństwa poda: Wymagania techniczne; Czym jest PSP?; Czy coś się zmienia?; Włączenie PSP; Alternatywy dla PSP; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 11. Poprawianie bezpieczeństwa za pomocą Open Policy Agent: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do dynamicznych kontrolerów sterowania dopuszczeniem; Co to jest program typu OPA i na czym polega jego działanie?; Używanie Rego do definiowania polityki; Wymuszanie ograniczeń dotyczących pamięci; Wymuszanie PSP za pomocą OPA; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 12. Audyt za pomocą Falco i EFK: Wymagania techniczne; Poznajemy audyt; Wprowadzenie do Falco; Poznajemy pliki konfiguracyjne Falco; Wdrożenie Falco; Moduł jądra Falco; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 13. Tworzenie kopii zapasowej: Wymagania techniczne; Kopie zapasowe w Kubernetes; Tworzenie kopii zapasowej Etcd; Poznajemy narzędzie Velero Heptio i jego konfigurację; Używanie Velero do tworzenia kopii zapasowej; Zarządzanie Velero za pomocą narzędzia działającego w powłoce; Przywracanie z kopii zapasowej; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 14. Przygotowywanie platformy: Wymagania techniczne; Opracowanie potoku; Przygotowanie klastra; Wdrażanie GitLab; Wdrażanie Tekton; Wdrażanie ArgoCD; Automatyzacja tworzenia projektu z użyciem OpenUnison; Podsumowanie; Pytania; Odpowiedzi na pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Do kogo jest skierowana ta książka? Konwencje. Czym jest programowanie? O tej książce. Pobieranie i instalacja Pythona. Pobieranie i instalowanie edytora tekstu Mu. Uruchomienie edytora Mu. Uruchomienie środowiska IDLE. Powłoka interaktywna. Instalowanie modułów zewnętrznych. Jak otrzymać pomoc? Sprytne zadawanie pytań dotyczących programowania. Podsumowanie. CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA W PYTHONIE. 1. Podstawy Pythona. Wprowadzanie wyrażeń w powłoce interaktywnej. Liczby całkowite, zmiennoprzecinkowe i ciągi tekstowe. Konkatenacja i replikacja ciągu tekstowego. Przechowywanie wartości w zmiennych. Twój pierwszy program. Analiza programu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. 2. Kontrola przepływu działania programu. Wartości boolowskie. Operatory porównania. Operatory boolowskie. Łączenie operatorów boolowskich i porównania. Elementy kontroli przepływu działania programu. Wykonywanie programu. Polecenia kontroli przepływu działania programu. Import modułów. Wcześniejsze zakończenie programu za pomocą sys.exit(). Krótki program - odgadnij liczbę. Krótki program - kamień, papier, nożyce. Podsumowanie. Pytania kontrolne. 3. Funkcje. Polecenie def wraz z parametrami. Wartość zwrotna funkcji i polecenie return. Wartość None. Argumenty w postaci słów kluczowych i funkcja print(). Stos wywołań. Zasięgi lokalny i globalny. Zmienne lokalne nie mogą być używane w zasięgu globalnym. W zasięgu lokalnym nie można używać zmiennych zdefiniowanych w innych zasięgach lokalnych. Zmienna globalna może być używana w zasięgu lokalnym. Zmienna lokalna i globalna o takiej samej nazwie. Polecenie global. Obsługa wyjątków. Krótki program – zigzag. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. 4. Listy. Typ danych List. Praca z listą. Operatory przypisania i zmiany wartości. Metody. Przykładowy program - Magic 8 Ball utworzony za pomocą listy. Typy danych w postaci sekwencji. Odwołania. Krótki program - gra w życie. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 5. Słowniki i strukturyzacja danych. Typ danych Dictionary. Eleganckie wyświetlanie danych. Użycie struktur danych do modelowania rzeczywistych rozwiązań. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 6. Operacje na ciągach tekstowych. Praca z ciągami tekstowymi. Umieszczenie ciągu tekstowego w innym. Użyteczne metody ciągu tekstowego. Wartości liczbowe znaków pobrane za pomocą funkcji ord() i chr(). Kopiowanie i wklejanie ciągów tekstowych za pomocą modułu pyperclip. Projekt - schowek dla wielu ciągów tekstowych. Projekt - dodanie wypunktowania do kodu znaczników Wiki. Krótki program - świńska łacina. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. CZĘŚĆ II. AUTOMATYZACJA ZADAŃ. 7. Dopasowanie wzorca za pomocą wyrażeń regularnych. Wyszukiwanie wzorców w tekście bez użycia wyrażeń regularnych. Wyszukiwanie wzorców w tekście z użyciem wyrażeń regularnych. Jeszcze więcej o dopasowaniach wzorca za pomocą wyrażeń regularnych. Dopasowanie zachłanne i niezachłanne. Metoda findall(). Klasy znaków. Utworzenie własnej klasy znaków. Znaki oraz $. Znak wieloznaczny. Przegląd znaków stosowanych w wyrażeniach regularnych. Dopasowanie bez uwzględnienia wielkości znaków. Zastępowanie ciągu tekstowego za pomocą metody sub(). Zarządzanie skomplikowanymi wyrażeniami regularnymi. Połączenie opcji re.IGNORECASE, re.DOTALL i re.VERBOSE. Projekt - wyodrębnianie numeru telefonu i adresu e-mail. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 8. Weryfikacja danych wejściowych. Moduł PyInputPlus. Projekt - zajęcie kogoś godzinami. Projekt - quiz z tabliczki mnożenia. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 9. Odczyt i zapis plików. Pliki i ścieżki dostępu do plików. Proces odczytu i zapisu pliku. Zapis zmiennych za pomocą modułu shelve. Zapis zmiennych za pomocą funkcji pprint.pformat(). Projekt - generowanie losowych plików quizu. Projekt - schowek przechowujący wiele elementów. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 10. Organizacja plików. Moduł shutil. Przejście przez drzewo katalogu. Kompresja plików za pomocą modułu zipfile. Projekt - zmiana plików z datami w stylu amerykańskim na daty w stylu europejskim. Projekt - utworzenie archiwum ZIP będącego kopią katalogu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 11. Usuwanie błędów. Zgłaszanie wyjątku. Pobranie stosu wywołań w postaci ciągu tekstowego. Asercje. Rejestracja danych. Debugger edytora Mu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. 12. Pobieranie danych z internetu. Projekt - mapIt.py z użyciem modułu webbrowser. Pobieranie plików z internetu za pomocą modułu requests. Zapis pobranych plików na dysku twardym. HTML. Przetwarzanie kodu HTML za pomocą modułu bs4. Projekt - wyświetlenie wyników wyszukiwania. Projekt - pobranie wszystkich komiksów z witryny XKCD. Kontrolowanie przeglądarki WWW za pomocą modułu selenium. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 13. Praca z arkuszami kalkulacyjnymi programu Excel. Dokumenty Excela. Instalacja modułu openpyxl. Odczyt dokumentów Excela. Projekt - odczyt danych z arkusza kalkulacyjnego. Zapis dokumentów Excela. Projekt - uaktualnienie skoroszytu. Ustawienie stylu czcionki komórek. Obiekt Font. Formuły. Dostosowanie wierszy i kolumn do własnych potrzeb. Wykresy. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 14. Praca z Arkuszami Google. Instalacja i konfiguracja EZSheets. Obiekt skoroszytu. Obiekt arkusza. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 15. Praca z dokumentami PDF i Worda. Dokumenty w formacie PDF. Projekt - połączenie wybranych stron z wielu dokumentów PDF. Dokumenty procesora tekstu Microsoft Word. Tworzenie dokumentu PDF na podstawie dokumentu Worda. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 16. Praca z plikami CSV i danymi JSON. Moduł csv. Projekt - usunięcie nagłówka z pliku CSV. JSON i API. Moduł json. Projekt - pobieranie bieżących danych prognozy pogody. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 17. Czas, harmonogram zadań i uruchamianie programów. Moduł time. Zaokrąglanie liczb. Projekt – superstoper. Moduł datetime. Przegląd funkcji czasu w Pythonie. Wielowątkowość. Projekt - wielowątkowy program pobierający dane z witryny XKCD. Uruchamianie innych programów z poziomu Pythona. Projekt - prosty program odliczający czas. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 18. Wysyłanie wiadomości e-mail i tekstowych. Wysyłanie i odbieranie poczty za pomocą API Gmail. SMTP. Wysyłanie wiadomości e-mail. IMAP. Pobieranie i usuwanie wiadomości e-mail za pomocą protokołu IMAP. Projekt - wysyłanie wiadomości e-mail z przypomnieniami o składkach. Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą bramek SMS. Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą Twilio. Projekt - moduł typu "wyślij mi wiadomość SMS". Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 19. Praca z obrazami. Podstawy teorii obrazu cyfrowego. Praca z obrazami za pomocą modułu pillow. Projekt - dodanie logo. Rysowanie na obrazach. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 20. Kontrolowanie klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI. Instalacja modułu pyautogui. Konfiguracja ustawień dostępności w macOS. Pozostajemy na kursie. Kontrola poruszania myszą. Kontrola działania myszy. Planowanie ruchu myszą. Praca z ekranem. Rozpoznawanie obrazu. Pobieranie informacji o oknie. Kontrola klawiatury. Konfiguracja skryptów automatyzacji GUI. Projekt - automatyczne wypełnianie formularzy. Wyświetlanie okien dialogowych. Podsumowanie. Pytania kontrolne Projekty praktyczne. A. Instalacja modułów firm trzecich. B. Uruchamianie programów. C. Odpowiedzi na pytania kontrolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Twórz aplikacje dla systemu iOS - i naucz się programowania w języku Swift Swift został zaprezentowany światu w 2014 roku - dziś jest uznanym standardem dla programistów platformy macOS i iOS. Równocześnie to jeden z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Charakteryzuje się zwięzłą i przejrzystą składnią, jest łatwy do nauczenia się, wygodny i elastyczny. Programiści mawiają, że Swift podsuwa nowe sposoby rozwiązywania starych problemów. Jeśli chcesz pisać efektywne i bezpieczne, a przy tym eleganckie i przyjazne użytkownikom aplikacje dla maszyn z logo jabłuszka, po prostu musisz nauczyć się Swifta! Jeśli jesteś początkującym programistą i postanowiłeś nauczyć się rzetelnego programowania aplikacji mobilnych dla iOS, to książka dla Ciebie. Znajdziesz w niej przystępne wprowadzenie do koncepcji programowania oraz podstawy języka Swift. Przećwiczysz tworzenie aplikacji mobilnych na platformie iOS. Dowiesz się, jak tworzyć interfejs użytkownika za pomocą plików typu storyboard w Xcode, a także jak pobierać i wyświetlać obrazy oraz zapisywać i wczytywać informacje w trakcie różnych sesji pracy z aplikacją. Nauczysz się korzystać z menedżera zależności CocoaPods i przekonasz się, jak bardzo jest użyteczny. Poznasz kilka przydatnych bibliotek open source do szybkiego tworzenia oprogramowania, dowiesz się też, jak opracowywać aplikacje pobierające informacje i zasoby z chmury. Najważniejsze zagadnienia: składnia i elementy języka Swift oraz praca w środowisku Xcode struktura aplikacji mobilnej zastosowanie poszczególnych struktur danych w Swifcie tworzenie GUI i zapewnianie interaktywności aplikacji wykorzystywanie informacji pochodzących z publicznego API do budowy swojej aplikacji biblioteki dla open source Swifta Oto Swift: najlepszy język dla aplikacji na iOS!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Naruszenie bezpieczeństwa systemu lub poufności danych to nie tylko kwestia utraty ważnych informacji, strat finansowych czy wizerunkowych. W skrajnych wypadkach może to być sprawa zdrowia i życia wielu ludzi. W świecie, w którym rozmaici przestępcy doskonalą swój arsenał, kryptografia i cyberbezpieczeństwo nabierają nowego znaczenia, a umiejętność efektywnej implementacji algorytmów kryptograficznych kolejnych generacji staje się cennym atutem. Ta książka ułatwi studentom i inżynierom zrozumienie zasad działania algorytmów kryptograficznych następnej generacji. Przedstawiono w niej koncepcje algorytmów symetrycznych i asymetrycznych, jak również omówiono wszystkie nowoczesne techniki uwierzytelniania, przekazywania danych i wyszukiwania danych szyfrowanych. Wyjaśniono także techniki ochrony przed szpiegowaniem i hakerami. Zaprezentowano informacje o algorytmach Evolute o wiedzy zerowej, konsensusie w technologii blockchain, krzywych eliptycznych, kryptografii kwantowej i wyszukiwaniu homomorficznym. Nie zabrakło wyczerpującej prezentacji technik ataków i kryptoanalizy ważniejszych algorytmów stosowanych w informatyce. W książce między innymi: kluczowe koncepcje kryptografii, algorytmy, protokoły i standardy efektywna implementacja algorytmów kryptograficznych nowe schematy i protokoły dla technologii blockchain i kryptowalut pionierskie algorytmy kryptografii kwantowej przeprowadzanie ataków na zaszyfrowane dane Algorytmy: poznaj serce kryptografii nowej generacji!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
MySQL od lat jest najbardziej znaną i lubianą bazą danych typu open source. Wciąż spełnia oczekiwania użytkowników, staje się bowiem coraz bardziej zaawansowanym rozwiązaniem bazodanowym. Równocześnie rośnie złożoność tego oprogramowania, pojawiają się nowe funkcje i narzędzia. Ewoluuje też rola administratora bazy danych, podobnie jak zmienia się podejście do pracy zespołowej. Efektem tych zmian powinno być dostarczenie aplikacji o wysokiej wartości biznesowej, takiej, która będzie się skalowała wraz z organizacją. Warunkiem osiągnięcia tego celu jest jednak gruntowna znajomość MySQL. Ten starannie zaktualizowany przewodnik pozwoli Ci poznać zaawansowane techniki pracy z serwerem MySQL: począwszy od tworzenia obiektów, poprzez projektowanie schematów, indeksów i zapytań, skończywszy na optymalizacji serwera, sprzętu i systemu operacyjnego. Opisano tu bezpieczne i praktyczne sposoby skalowania aplikacji za pomocą replikacji. Pokazano, jak można zapewnić równoważenie obciążenia i sprawić, że aplikacja będzie działała nawet w razie awarii. Omówiono najnowsze trendy pracy z serwerami MySQL (w tym bazy pracujące w chmurze), a także nowe funkcje i narzędzia. Nie zabrakło najlepszych praktyk w zakresie zapewniania bezpieczeństwa bazy, jej wydajności i stabilności. Dzięki temu przewodnikowi zdobędziesz pełną wiedzę o tym, jak nowoczesne firmy używają MySQL na dużą skalę. W książce między innymi: architektura MySQL i silniki pamięci masowej konfiguracja serwera a sprzęt replikacja MySQL i zapewnienie wysokiej dostępności aplikacji serwery MySQL w środowiskach zarządzanej chmury zaawansowane techniki optymalizacji MySQL automatyzacja zarządzania bazą danych MySQL: skalowalne rozwiązanie do nowoczesnych zastosowań!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Terraform jest narzędziem open source służącym do tworzenia i wdrażania kodu infrastruktury licznych platform wizualizacji i chmury, takich jak Amazon Web Services, Google Cloud, Azure, oraz zarządzania tym kodem. Migracja korporacyjnych systemów IT do chmury jest niezwykle obiecującą możliwością i wielu menedżerów wysokiego szczebla dostrzega zalety technologii chmurowych. Terraform znakomicie ułatwia wdrażanie rozwiązań opartych na chmurze, jest też narzędziem szczególnie predysponowanym do pracy zgodnej z metodyką DevOps, dzięki której współdziałanie ludzi, procesów i technologii pozwala na zapewnienie wysokiej jakości i niezawodności produktu. Ta książka jest drugim, wzbogaconym i uzupełnionym wydaniem praktycznego samouczka, dzięki któremu rozpoczęcie pracy z Terraform stanie się bardzo łatwe. Zapoznasz się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Szybko zaczniesz go wdrażać i zarządzać infrastrukturą za pomocą zaledwie kilku poleceń. Istotną częścią publikacji jest ukazanie metodologii DevOps w działaniu oraz wyjaśnienie zasad kodowania infrastruktury. Dziesiątki jasnych przykładów kodu, które można samodzielnie wypróbować w akcji, ułatwią zrozumienie podstaw. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym programistą, weteranem DevOps lub doświadczonym administratorem systemów, szybko przejdziesz od podstaw Terraform do przygotowania pełnego stosu, który zapewni obsługę ogromnego ruchu sieciowego i dużych zespołów programistów. W książce między innymi: wprowadzenie do Terraform wraz ze zmianami w kolejnych wydaniach tworzenie wysokiej jakości modułów Terraform testy ręczne i zautomatyzowane kodu wdrażanie klastrów serwerów, mechanizmy równoważenia obciążenia i bazy danych zarządzanie informacjami o stanie infrastruktury zaawansowana składnia Terraform Infrastruktura: koduj, wdrażaj i zarządzaj!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Jeszcze do niedawna praca administratora systemu polegała na ręcznym przygotowywaniu infrastruktury do działania. Mozolne konfigurowanie serwerów, baz danych i elementów sieci niosło za sobą ryzyko przestojów środowiska produkcyjnego i wprowadzenia błędnych ustawień, a wdrożenia przebiegały powoli i łączyły się z nieuchronnym poszukiwaniem błędów. Dziś do tego rodzaju prac służy Terraform, narzędzie open source przeznaczone do tworzenia i wdrażania kodu infrastruktury, a także zarządzania nim; rozwiązanie stosowane w takich platformach jak Amazon Web Services, Google Cloud, Azure i wiele innych. To trzecie, wzbogacone i uzupełnione wydanie praktycznego samouczka, dzięki któremu błyskawicznie rozpoczniesz pracę z Terraform. Zapoznasz się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Szybko zaczniesz wdrażać infrastrukturę i zarządzać nią za pomocą zaledwie kilku poleceń. Istotną częścią książki jest pokazanie metodologii DevOps w działaniu, a także wyjaśnienie zasad kodowania infrastruktury. Dziesiątki jasnych przykładów kodu, które można samodzielnie wypróbować w akcji, ułatwią zrozumienie podstaw. Nie musisz być weteranem DevOps ani doświadczonym administratorem systemów - z tym podręcznikiem nawet początkujący programiści sprawnie przygotują pełny stos, który zapewni obsługę ogromnego ruchu sieciowego w rzeczywistych środowiskach produkcyjnych. Dzięki książce: zrozumiesz, kiedy używać Terraform, a kiedy innych narzędzi wdrożysz klastry serwerów, mechanizmy równoważenia obciążenia i bazy danych nauczysz się tworzyć infrastrukturę Terraform przetestujesz moduły Terraform wieloma metodami skonfigurujesz potoki CI/CD i zaczniesz się posługiwać zaawansowaną składnią Terraform nauczysz się pracować w środowiskach chmurowych Infrastruktura jako kod: od sukcesu dzieli Cię kilka poleceń!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Apache Spark jest oprogramowaniem open source, przeznaczonym do klastrowego przetwarzania danych dostarczanych w różnych formatach. Pozwala na uzyskanie niespotykanej wydajności, umożliwia też pracę w trybie wsadowym i strumieniowym. Framework ten jest również świetnie przygotowany do uruchamiania złożonych aplikacji, włączając w to algorytmy uczenia maszynowego czy analizy predykcyjnej. To wszystko sprawia, że Apache Spark stanowi znakomity wybór dla programistów zajmujących się big data, a także eksploracją i analizą danych. To książka przeznaczona dla inżynierów danych i programistów, którzy chcą za pomocą Sparka przeprowadzać skomplikowane analizy danych i korzystać z algorytmów uczenia maszynowego, nawet jeśli te dane pochodzą z różnych źródeł. Wyjaśniono tu, jak dzięki Apache Spark można odczytywać i ujednolicać duże zbiory informacji, aby powstawały niezawodne jeziora danych, w jaki sposób wykonuje się interaktywne zapytania SQL, a także jak tworzy się potoki przy użyciu MLlib i wdraża modele za pomocą biblioteki MLflow. Omówiono również współdziałanie aplikacji Sparka z jego rozproszonymi komponentami i tryby jej wdrażania w poszczególnych środowiskach. W książce: API strukturalne dla Pythona, SQL, Scali i Javy operacje Sparka i silnika SQL konfiguracje Sparka i interfejs Spark UI nawiązywanie połączeń ze źródłami danych: JSON, Parquet, CSV, Avro, ORC, Hive, S3 i Kafka operacje analityczne na danych wsadowych i strumieniowanych niezawodne potoki danych i potoki uczenia maszynowego Spark: twórz skalowalne i niezawodne aplikacje big data!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Poprawnie zaprojektowane i wdrożone potoki danych mają kluczowe znaczenie dla pomyślnej analizy danych, a także w trakcie uczenia maszynowego. Pozyskanie ogromnych ilości danych z różnych źródeł najczęściej nie stanowi problemu. Nieco trudniejsze jest zaprojektowanie procesu ich przetwarzania w celu dostarczenia kontekstu w taki sposób, aby efektywnie korzystać z posiadanych danych w codziennej pracy organizacji i podejmować dzięki nim rozsądne decyzje. Oto zwięzły przewodnik przeznaczony dla inżynierów danych, którzy chcą poznać zasady implementacji potoków danych. Wyjaśnia najważniejsze pojęcia związane z potokami danych, opisuje zasady ich tworzenia i implementacji, prezentuje także najlepsze praktyki stosowane przez liderów w branży analizy danych. Dzięki książce zrozumiesz, w jaki sposób potoki danych działają na nowoczesnym stosie danych, poznasz też typowe zagadnienia, które trzeba przemyśleć przed podjęciem decyzji dotyczących implementacji. Dowiesz się, jakie są zalety samodzielnego opracowania rozwiązania, a jakie - zakupu gotowego produktu. Poznasz również podstawowe koncepcje, które mają zastosowanie dla frameworków typu open source, produktów komercyjnych i samodzielnie opracowywanych rozwiązań. Dowiedz się: czym jest potok danych i na czym polega jego działanie jak się odbywa przenoszenie i przetwarzanie danych w nowoczesnej infrastrukturze jakie narzędzia są szczególnie przydatne do tworzenia potoków danych jak używać potoków danych do analizy i tworzenia raportów jakie są najważniejsze aspekty obsługi potoków, ich testowania i rozwiązywania problemów Poznaj najlepsze praktyki projektowania i implementacji potoków danych!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Docker to technologia, dzięki której można uruchamiać kod w wielu środowiskach i na różnych platformach. Sposób działania tego oprogramowania bardzo upraszcza opracowywanie, testowanie, wdrażanie i skalowanie aplikacji. Docker wciąż jest sukcesywnie rozwijany. Zyskał znakomitą stabilność, a zestaw udostępnianych programistom narzędzi stale rośnie. Twórcy dużych systemów, zwłaszcza rozproszonych, coraz bardziej doceniają jego potencjał. Szczególnie atrakcyjny jest dla tych projektantów, którzy stawiają na konteneryzację i automatyzację przepływu pracy i ciągle poszukują sposobów optymalizowania działania swoich aplikacji. Ta książka to znakomity przewodnik, dzięki któremu szybko poprawisz wydajność swoich aplikacji Dockera. Wyjaśniono tu zasady dostrajania plików Dockerfile, pokazano praktyczne techniki wdrażania kontenerów Dockera, przedstawiono także informacje o monitorowaniu wydajności kontenerów oraz o pracy z dziennikami zdarzeń hostów za pomocą stosu ELK. Z książki dowiesz się również, w jaki sposób standardowe narzędzia Linuksa umożliwiają diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych z kontenerami. Nie zabrakło bardzo przydatnych wskazówek odnoszących się do przygotowania aplikacji do wdrożenia w środowiskach produkcyjnych z wykorzystaniem najefektywniejszych technik DevOps. W tej książce między innymi: przygotowanie Dockera i jego konfigurowanie za pomocą programu Chef monitorowanie Dockera za pomocą systemu Prometheus sprawne wdrażanie aplikacji i testy wydajności skalowanie aplikacji Dockera debugowanie kontenerów Wydajny. Wydajniejszy. Docker.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Wymagania względem baz danych stale rosną, co jest związane z dostępnością coraz większych ilości danych. Obserwujemy więc dynamiczny rozwój różnych systemów bazodanowych. Mimo że w tej branży pojawia się sporo nowych propozycji, relacyjne bazy danych wciąż cieszą się dużą popularnością. Spośród rozwiązań typu open source najbardziej znaną i lubianą bazą danych od lat pozostaje MySQL. Jest to oprogramowanie, które świetnie się sprawdza nawet w systemach operujących na dużych ilościach danych. W tym gruntownie zaktualizowanym przewodniku znalazły się dokładne informacje dotyczące konfiguracji MySQL w takich systemach jak Linux, Windows i macOS, jak również w kontenerze Dockera. Przedstawiono tutaj zasady projektowania baz danych, a także modyfikowania już istniejących. Opisano techniki pracy w obciążonym środowisku produkcyjnym, pokazano też, jak stosować mechanizm transakcji i reguły zarządzania użytkownikami. Omówiono sposoby uzyskiwania wysokiej wydajności działania i dostępności serwera przy minimalnych kosztach. Zademonstrowano, jak dostrajać i zabezpieczać bazy, jak pracować z kopiami zapasowymi, wreszcie ― jak używać plików konfiguracyjnych. W tym wydaniu pojawiły się nowe rozdziały poświęcone wysokiej dostępności serwera, mechanizmu równoważenia obciążenia i używania MySQL w chmurze. W książce między innymi: gruntowne podstawy MySQL wdrażanie bazy danych MySQL, również w maszynach wirtualnych i w chmurze projektowanie bazy danych i tworzenie zapytań monitorowanie bazy danych i praca z kopiami zapasowymi optymalizacja kosztów używania bazy danych w chmurze koncepcje związane z bazami danych MySQL: dane zawsze gotowe do akcji!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Podstawy Swifta, Xcode i Cocoa Język Swift poznaliśmy w 2014 roku. Został on opracowany przez Apple specjalnie dla platormy iOS z uwzględnieniem takich założeń, jak przejrzystość, bezpieczeństwo, prostota, łatwość stosowania, zorientowanie obiektowe. Kod w tym języku sam zarządza pamięcią i zapewnia ścisłą kontrolę typów. Swift od początku wzbudził ogromne zainteresowanie programistów, którzy prędko docenili jego zalety. Dziś jest uważany za łatwe do opanowania i bardzo wygodne narzędzie dla profesjonalistów, zwłaszcza że od pewnego czasu Apple dostarcza wraz z Swiftem aplikację Xcode oraz framework Cocoa. To wszystko sprawiło, że Swift stał się bardzo atrakcyjną alternatywą dla Objective-C. Ta książka zawiera bardzo solidne wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformie iOS. Znalazły się tu systematycznie przedstawione informacje na temat Swifta, Xcode i frameworka Cocoa. Podstawy języka wyjaśniono w najużyteczniejszej kolejności, koncentrując się na najczęściej stosowanych i najpraktyczniejszych aspektach Swifta. Sporo miejsca poświęcono środowisku Xcode, w którym odbywa się programowanie na platformie iOS. Omówiono, czym jest projekt, jak zmienić go na aplikację, jak tworzyć, uruchamiać i debugować kod źródłowy, a także jak zgłosić aplikację do sklepu App Store. Bardzo ważną częścią książki jest wprowadzenie do Cocoa Touch, który zapewnia najważniejsze klasy podstawowe, kategorie, protokoły, mechanizmy delegowania i powiadamiania, a także zarządzanie pamięcią. W tej książce między innymi: solidne podstawy koncepcji Swifta najnowsze funkcje dostępne podczas programowania na iOS cykl życiowy projektu Xcode komunikacja między Swiftem a Objective-C programowanie techniką klucz-wartość Swift. Doskonałe narzędzie - znakomite efekty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Efektywny MySQL To książka skierowana do programistów, którzy znają podstawy MySQL, choć niekoniecznie na zaawansowanym poziomie, i chcą zgłębić wiedzę na temat tej technologii, aby móc z niej korzystać w maksymalnie wydajny sposób. Stawia na naukę efektywności pracy - pokazuje i objaśnia rozwiązania pozwalające na szybkie i proste posługiwanie się relacyjnymi bazami danych. Co ważne, treść została zilustrowana wieloma przykładami dotyczącymi różnych elementów i mechanizmów MySQL, których zastosowanie umożliwia wysyłanie do bazy danych zoptymalizowanych zapytań. Daniel Nichter prezentuje dobre praktyki, po które warto sięgać, aby tworzyć wydajny kod. Korzystając z wieloletniego doświadczenia w pracy z relacyjnymi bazami danych, podaje gotowe rozwiązania wraz z wyjaśnieniami umożliwiającymi wysyłanie nawet skomplikowanych zapytań przy minimalnym obciążeniu serwera. To cenne źródło wiedzy niezbędnej do szybkiej nauki praktycznego zastosowania MySQL. W książce między innymi: przykłady kodu i jego zastosowania porady dotyczące tworzenia szybkich zapytań generujących jak najmniejsze obciążenie serwera opisy narzędzi i mechanizmów do diagnostyki i optymalizacji działania baz danych MySQL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Framework Ansible jest potężnym narzędziem służącym do automatyzacji wdrożeń oprogramowania i zarządzania jego konfiguracjami. Oferuje proste i bardzo przydatne funkcje przeznaczone do automatyzacji wielowarstwowych środowisk za pomocą komunikacji niewymagającej agenta. Przydaje się także do obsługi ciągłej integracji i wdrażania oprogramowania (CI/CD) bez żadnego przestoju. Może służyć do różnych celów: przygotowania infrastruktury jako kodu, wdrożeń aplikacji czy automatyzacji codziennych, czasochłonnych zadań. Ta książka jest przeznaczona dla osób zajmujących się automatyzacją - od żmudnych codziennych zadań po złożone wdrożenia infrastruktury jako kodu. Ten praktyczny przewodnik pozwoli na sprawne rozpoczęcie korzystania z frameworka Ansible 2.9. Na początku pokazano, jak go zainstalować i skonfigurować, później zaprezentowano proste, jednowierszowe polecenia automatyzacji, aby stopniowo wprowadzać czytelników do tworzenia własnego kodu rozszerzającego możliwości Ansible, a nawet automatyzującego infrastrukturę chmury i kontenerów. Znalazło się tu mnóstwo praktycznych przykładów kodu, a zdobyte umiejętności pozwolą na korzystanie z Ansible w sposób skalowalny, powtarzalny i niezawodny. W książce: podstawy pracy z frameworkiem Ansible konfiguracja zależności i zmiennych bazujących na rolach unikanie najczęściej popełnianych błędów podczas tworzenia kodu w Ansible tworzenie modułów i wtyczek dla Ansible rozwiązywanie problemów podczas wykonywania scenariuszy Ansible Żmudne i nudne? Ansible wykona to za Ciebie!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Dawny Linux był niezawodny w działaniu, ale nie miał efektownego wyglądu i wymagał mozolnej konfiguracji, aby dostosować go do potrzeb użytkowników. Trzeba było znać wiele poleceń, skryptów i plików konfiguracyjnych. Zarządzanie systemem i siecią kosztowało sporo ręcznej pracy. Dzisiejszy Linux jest o wiele łatwiejszy w użytkowaniu. Poszczególne elementy zostały zmienione i usprawnione bez utraty tego, z czego Linux słynął od dawna: niezawodności, wydajności i bezpieczeństwa. Ta książka przyda się początkującym i średnio zaawansowanym użytkownikom tego systemu. Dzięki niej nauczysz się korzystać z narzędzi graficznych i tych działających w powłoce. Poznasz również podstawy administrowania systemami linuksowymi i przygotujesz się do tego, by sprawnie rozpocząć z nimi pracę. W poszczególnych rozdziałach znajdziesz ponad 250 gotowych receptur, które pomagają poradzić sobie z większością wyzwań stojących przed użytkownikami i administratorami systemów Linux. Plusem publikacji jest to, że zawiera zarówno podstawowe zadania - takie jak instalacja i uruchamianie systemu czy zarządzanie usługami, plikami i katalogami - jak i operacje związane z konfiguracją i zabezpieczaniem sieci. Dodatkowo umieszczono tu rozdział poświęcony instalacji Linuksa na płytce Raspberry Pi, a także szeroki wybór receptur poświęconych rozwiązywaniu typowych problemów tym systemem. W książce między innymi: korzystanie z systemd tworzenie i konfiguracja zapór sieciowych zarządzanie użytkownikami i grupami i kontrola dostępu do plików sprawdzanie komponentów komputera i monitorowanie jego stanu instalacja Linuksa i Windowsa na jednym komputerze zarządzanie systemami plików i partycjonowanie dysków ...a więc twierdzisz, że dobrze znasz swojego Linuksa?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Scala jest językiem programowania ogólnego przeznaczenia, który łączy cechy języków funkcyjnych i obiektowych. Jego twórcy postawili sobie za cel skalowalność napisanych w nim aplikacji - stąd wzięła się nazwa Scala. Scala jest oparta na wirtualnej maszynie Javy, umożliwia programowanie funkcyjne i oferuje bogaty wybór typów. Dzięki tym cechom można tworzyć kod mniej podatny na występowanie błędów w trakcie działania programu. Po uzyskaniu pewnej biegłości w kodowaniu praca z tym językiem staje się prawdziwą przyjemnością, nawet podczas tworzenia frameworków czy bibliotek. Ten przystępny podręcznik przeznaczono dla programistów, którzy chcą poznać język Scala, aby wykorzystywać go do pisania współbieżnych, skalowalnych i reaktywnych aplikacji. Przedstawiono tu podstawy niezbędne do rozpoczęcia kodowania w Scali: składnię języka, podstawowe typy danych, literały czy zmienne. Następnie omówiono struktury danych w Scali i sposoby korzystania z funkcji wyższego rzędu. Zaprezentowano również takie koncepcje jak dopasowanie wzorca, klasy przypadku oraz zagadnienia związane z programowaniem funkcyjnym i programowaniem zorientowanym obiektowo. Opisano techniki programowania asynchronicznego i reaktywnego. Znalazło się tu także obszerne wprowadzenie do frameworka Akka. W tej książce między innymi: paradygmaty programowania a korzystanie ze Scali kolekcje modyfikowalne i niemodyfikowalne koncepcja domniemania i praca z wyjątkami programowanie równoległe, asynchroniczne i reaktywne programowanie sterowane testami w Scali Scala: nowoczesność i prostota w każdej skali!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
JavaScript jest niewielkim językiem skryptowym o imponujących możliwościach. Można w nim tworzyć wiele różnych rodzajów oprogramowania. Doskonale się nadaje do tworzenia dynamicznych stron internetowych, a także do budowy aplikacji internetowych i gier. Mimo upływu lat JavaScript jest niezwykle popularny, a pracę w tym języku ułatwia szereg frameworków, narzędzi i bibliotek. Przyszli zawodowi programiści powinni jednak zacząć naukę od samodzielnego pisania kodu - nawet jeśli na początku wydaje się to trudne. Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami ― pozwoli Ci to natychmiast wypróbować działanie tworzonych programów, które w przyszłości mogą posłużyć jako moduły większych aplikacji. Zagadnienia dotyczące JavaScriptu uzupełniono wprowadzeniem do HTML i CSS, co pomoże Ci dokładnie zrozumieć sposób działania nowoczesnych aplikacji internetowych. Przygotujesz się także do pracy z bibliotekami, frameworkami i takimi narzędziami jak React, Angular i Node.js. W książce: konstrukcje logiczne w kodzie źródłowym pętle, funkcje i metody JavaScriptu współdziałanie z HTML5, współbieżność i programowanie asynchroniczne wyrażenia regularne wprowadzenie do najważniejszych bibliotek, frameworków i API JavaScript: proste narzędzie do złożonych zadań!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Jeśli aplikacja ma działać szybko i niezawodnie, najlepiej wybrać C++, dojrzały i wszechstronny język programowania, konsekwentnie rozwijany przez mistrzów kodowania. Wymaga on zachowania pewnej dyscypliny podczas pracy, jednak pozwala na uzyskanie kodu o znakomitej wydajności. Nowy standard C++17 zapewnia doskonałą obsługę wielowątkowości oraz programowania wieloprocesorowego wymaganego podczas szybkiego przetwarzania grafiki, uczenia maszynowego czy też wykonywania innych zadań, w których kluczową sprawą okazuje się wydajność. Ta książka jest drugim, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem doskonałego podręcznika dla profesjonalistów. Szczegółowo opisano w niej wszystkie etapy programowania współbieżnego: od utworzenia wątków po projektowanie wielowątkowych algorytmów i struktur danych. Przedstawiono zastosowania klas std::thread i std::mutex oraz funkcji std::async, a także złożone zagadnienia związane z operacjami atomowymi i modelem pamięci. Sporo miejsca poświęcono diagnozowaniu kodu i analizie rodzajów błędów. Opisano techniki lokalizowania błędów oraz metody testowania kodu. Prezentowany materiał został uzupełniony przykładami kodu i praktycznymi ćwiczeniami. Znalazły się tu również porady i wskazówki, które docenią wszyscy programiści C++. W tej książce między innymi: nowości w standardzie C++17 zagadnienia niskiego poziomu: model pamięci i operacje atomowe zagadnienia wyższego poziomu: złożone struktury danych zagadnienia wysokiego poziomu: kod wielowątkowy i zarządzanie wątkami obsługa równoległości za pomocą funkcji dodanych w standardzie C++17 debugowanie kodu wielowątkowego Programuj elegancko, twórz wydajny i czysty kod. Oto współbieżność w C++!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej