Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(46)
Książki
(27)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
E-booki
(49)
Książki
(27)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(20)
Autor
Bazan-Bulanda Anna
(5)
Bylok Felicjan
(5)
Kempa Ewa
(4)
Kwiatek Agnieszka
(4)
Skiba Maja
(4)
Bartkowiak Piotr
(3)
Garbiec Roman
(3)
Gostkowska-Dźwig Sylwia
(3)
Królik Ryszard
(3)
Mrozik Magdalena
(3)
Nowicki Adam
(3)
Sitek Eugeniusz
(3)
Dziembek Damian
(2)
Głębocki Konrad
(2)
Janik Robert
(2)
Kukowska Katarzyna
(2)
Milian Lech
(2)
Nowicka-Skowron Maria
(2)
Rosińska Agata
(2)
Skolik Sebastian
(2)
Skowron-Grabowska Beata
(2)
Stępniak Cezary
(2)
Wójcik-Mazur Agnieszka
(2)
Ziora Leszek
(2)
Anna Grosser
(1)
Artemenko Lina
(1)
Belof Aleksandra
(1)
Chluski Andrzej
(1)
Cichobłaziński Leszek
(1)
Cichoń Seweryn
(1)
Ciekot Anita
(1)
Czarnecka Aleksandra
(1)
Dogadamycie.pl
(1)
Dudek Agata
(1)
Ewa
(1)
Gawlak Anna
(1)
Gierzyńska-Dolna Monika
(1)
Goliński Jan
(1)
Gorczycka Ewa
(1)
Grabińska Aleksandra
(1)
Harciarek Mirosław
(1)
Jastrzębowski Zbigniew
(1)
Jelonek Dorota
(1)
Kabus Katarzyna Olejniczak-Szuster Michał Dziadkiewicz Katarzyna Brendzel-Skowera Judyta
(1)
Karbownik Karolina
(1)
Karczewska Anna
(1)
Karwowska Beata
(1)
Kiełtyka Leszek
(1)
Konodyba-Rorat Bogna
(1)
Konodyba-Szymański Bogumił
(1)
Konopka Michał
(1)
Kott Iga
(1)
Kowalczyk Mariusz
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Krzyżowska Ewelina
(1)
Kuraś Piotr
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Madeła Magdalena
(1)
Major Izabela
(1)
Major Maciej
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Neczaj
(1)
Odzimek Tomasz
(1)
Okręglicka Małgorzata
(1)
Olejniczak-Szuster Katarzyna
(1)
Pachura Aneta
(1)
Pawełoszek Ilona
(1)
Pichugina Maryna
(1)
Pozorska Jolanta
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przewoźna-Krzemińska Agata
(1)
Puto Agnieszka
(1)
Rubik Jolanta
(1)
Scherer Magdalena
(1)
Seroka-Stolka Oksana
(1)
Sikora Iwona
(1)
Sikora Jan
(1)
Skibińska Wioletta
(1)
Sobociński Maciej
(1)
Staniewska Ewa
(1)
Sukiennik Katarzyna
(1)
Szopa Janusz
(1)
Sztuka Jacek
(1)
Sztumska Bożena
(1)
Sętowski Juliusz
(1)
Urbański Mariusz
(1)
Walasek Tomasz
(1)
Wichliński Michał
(1)
Wielgórka Dariusz
(1)
Wiśniowska Marta
(1)
Worwąg Małgorzata
(1)
Zachorowska Alfreda
(1)
Zamorska Izabela
(1)
Zasempa Marek
(1)
Zawieja Iwona
(1)
Ziółkowska Bogusława
(1)
cyfrowa transformacja
(1)
konkurencyjność
(1)
Łukomska-Szarek Justyna
(1)
Łyda Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(76)
Język
polski
(76)
Temat
Przedsiębiorstwo
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Zarządzanie
(3)
Banki
(2)
Ekorozwój
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
Rynek pracy
(2)
Systemy informacyjne
(2)
Systemy informatyczne zarządzania -- podręcznik akademicki
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Agrobiznes
(1)
Baza danych
(1)
Bhp
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Etyka biznesu
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Informatyka
(1)
Integracja europejska
(1)
Inwestycje
(1)
Inżynierowie
(1)
Jakość produktu
(1)
Joga
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Marketing
(1)
Marketing usług
(1)
Narodowy Bank Polski
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nieruchomości
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Osobowość
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Politechnika Częstochowska. Biblioteka Główna
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polityka strukturalna UE
(1)
Poszukiwanie pracy
(1)
Psychofizjologia
(1)
Regiony (adm.)
(1)
Rolnictwo
(1)
Rynek
(1)
Ryzyko bankowe
(1)
Ryzyko zdrowotne
(1)
Ryzyko środowiskowe
(1)
Rzemiosło
(1)
Samorząd lokalny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Spożycie
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Turystyka
(1)
Wykształcenie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Częstochowa (woj. śląskie)
(3)
Polska
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
76 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Proces zmian w edukacji: Wstęp, Rola edukacji w gospodarce rynkowej; Nowe tendencje polityki oświatowej w Deklaracji Bolońskiej; Europejski wymiar edukacji; 2. Nauczyciel w procesie kształcenia: Wstęp; Teoria rozwoju zawodowego nauczyciela ze względu na jego cechy zawodowe; Nauczyciel w dążeniu do właściwej jakości kształcenia studenta; Nauczyciel- jednostka trwale dążąca do rozwoju intelektualnego; 3. Proces kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela: Wstęp; Rola metodyki nauczania w kształceniu nauczycieli zawodu; Przykładowa budowa konspektu lekcji; Specyfika pracy studenta podczas praktyk miesięcznych w szkole średniej; Najczęstsze błędy popełniane przez studentów podczas prowadzenia zajęć; 4. Proces projektowania zajęć dydaktycznych: Wstęp; Cele kształcenia- istota i główne założenia; Metody kształcenia- istota, kwalifikacje; Wybrane przykłady metod kształcenia; Przykładowe projekty zajęć dydaktycznych; 5. Projektowanie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem doświadczeń własnych: Wstęp; Proces nauczania przedmiotu: ocena jakości świadczonych usług; Przykładowa budowa scenariusza lekcji; Przygotowanie merytoryczne do przedmiotu; 6. Ewaluacja procesu kształcenia jako badanie krytyczne jego celów, programu, metod i efektów: Wstęp; Badania ankietowe jako technika badań sondażowych; Uzyskane wyniki ich interpretacja; 7. Wybrane problemy związane z pracą wychowawczą nauczyciela: Wstęp; Stres w nauczaniu; Metody utrzymania dyscypliny podczas zajęć dydaktycznych; Jak przeciwdziałać lobbingowi w szkole?; Jakość kształcenia w szkole średniej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Wspólnota Europejska - wybrane zagadnienia: Rada Europy - rola i funkcjonowanie; Idea i powstanie Wspól nej Europy; Twórcy i architekci Wspólnoty Europejskiej Zmienione w niezmienionym; Główne akty prawne i doku menty Wspólnoty; Struktura Wspólnoty; Państwa członkow skie; Narodowe czy wspólnotowe?; Polityka socjalna WE; Metody działania, fundusze, programy; Kościoły wobec integracji europejskiej; Flaga i hymn Wspólnoty Euro pejskiej; Polacy o Unii Europejskiej. R.II Wspólnota Europejska w opiniach studentow - wyni ki badań z 1996r.: Zagadnienia teoretyczne i metodycz ne; Opis badanej zbiorowości; Geneza Wspólnoty; Liczba członków UE; Status Polski w UE; Europejska Wspólnota Gospodarcza a UE; Młodzież akademicka o organach UE; Flaga UE w opiniach stdentów; Posatwy studentów wobec UE. R.III Wiedza i postawy studentów wobec Unii Europej skiej - wyniki i analiza badań z 2000r. - analiza po równawcza: Ch-ka badanej zbiorowości (zmienne niezależ ne badań); Wiedza studentów o UE; Za Europą. Podsumowanie. Wnioski. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Jeszcze w 2009 roku energetyka węglowa odpowiadała w Polsce za ponad 90% produkcji energii elektrycznej. Od tamtej pory w polskiej i światowej energetyce sporo się zmieniło. Unia Europejska zdecydowanie skierowała się ku odnawialnym źródłom energii, co wymusiło zmiany również w naszym sposobie wytwarzania energii elektrycznej. W 2019 roku paliwa węglowe stanowiły już tylko 75% produkcji energii elektrycznej w Polsce. Największy wzrost zanotowała energetyka wiatrowa – i to pomimo wprowadzenia ograniczeń związanych z wymaganą odległością turbin wiatrowych od obiektów mieszkalnych (tzw. ustawa 10H) – oraz energetyka słoneczna, szczególnie dzięki kolejnym edycjom rządowego programu „Mój Prąd”. Tak znaczny wzrost udziału odnawialnych źródeł energii wpłynął również na sposób działania oraz niezawodność sieci elektroenergetycznych, szczególnie w zakresie linii niskiego napięcia, do których podłączana jest większość instalacji prosumenckich.

Niniejszy skrypt obejmuje zagadnienia szeroko rozumianych odnawialnych źródeł energii, takich jak energetyka wiatrowa czy słoneczna, z uwzględnieniem aspektów niezawodności i jakości przesyłanej energii, możliwości konwersji energii w elektrowniach szczytowo-pompowych, produkcji energii z odpadów oraz działania wszystkich tych źródeł w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym.

Pozycja zawiera również:

  • schematy i zdjęcia urządzeń oraz ich elementów składowych,
  • wzory równań służących do wyliczania określonych parametrów,
  • przykładowe obliczenia i rysunki opracowane na tej podstawie
  • oraz tabele danych i wykresy.

Dzięki temu skrypt ujmuje nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również prezentuje, jak wykorzystać ją w praktyce.

Zachęcamy do zapoznania się z publikacją.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Znajomość podstawowych pojęć i narzędzi logistycznych jest podstawą do zrozumienia procesu logistycznego na rynkach krajowych i międzynarodowych. Niniejszy skrypt przedstawia problematykę dotyczącą eurologistyki opartej na strategii obsługi klienta w przedsiębiorstwach międzynarodowych, a także restrukturyzacji przedsiębiorstw w kontekście rozwoju usług logistyki globalnej oraz barier na drodze realizacji procesów logistycznych w skali międzynarodowej. Opracowanie ma charakter kompleksowy w badanym obszarze. Można w nim znaleźć zarówno informacje teoretyczne, jak i praktyczne z zakresu eurologistyki.

Skrypt adresowany jest do studentów kierunku logistyka. Może również posłużyć wszystkim tym, którzy interesują się omawianą tematyką w sferze praktyki zawodowej. Zagadnienia teoretyczne uzupełnione są przykładami, zestawami pytań, zadaniami oraz analizą przypadków wraz z rozwiązaniami.

W skrypcie omówiono:

  • istotę logistyki i eurologistyki;
  • podstawy teoretyczne i praktyczne obsługi klienta oraz rodzaje strategii logistycznej obsługi klienta w odniesieniu do przedsiębiorstw międzynarodowych;
  • restrukturyzację przedsiębiorstw w kontekście rozwoju usług logistyki globalnej;
  • centra logistyczne jako ważne ogniwa w realizacji usług logistyki globalnej;
  • systemy informacyjne w procesie restrukturyzacji przedsiębiorstwa;
  • przebieg procesu restrukturyzacji koncernu motoryzacyjnego;
  • bariery powstające podczas realizacji procesów logistycznych;
  • genezę oraz istotę procesu logistycznego, a także koncepcje łańcucha wartości według różnych autorów;
  • rodzaje procesów;
  • znaczenie właściciela procesu oraz atrybuty procesu wraz z parametrami i zachodzącymi między nimi związkami;
  • kompleksowe podejście operatorów logistycznych oraz działania, których podjęcie pomaga w optymalizacji procesu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W monografii przedstawiono różnorodne zagadnienia z dyscypliny inżynierii materiałowej oraz zarządzania produkcją i usługami, które zostały omówione na 44. Studenckiej Konferencji Naukowej. Materiał badawczy opiera się na pracach studentów, członków kół naukowych oraz doktorantów z polskich uczelni. Teksty zawarte w monografii skupiają się na istotnych i aktualnych zagadnieniach oraz problemach, ze szczególnym uwzględnieniem idei zrównoważonego rozwoju.

W pierwszej części tej publikacji skoncentrowano się na innowacjach w inżynierii materiałowej, omawiając różne tematy, takie jak np. analiza mikrostruktury, właściwości użytkowe czy zużycie materiałów inżynierskich. W drugiej części uwzględniono zagadnienia dotyczące zarządzania i inżynierii produkcji, których podstawowym obszarem rozważań jest zapewnienie wysokiego poziomu efektywności podejmowanych działań. Znaczna część prezentowanej monografii obejmuje niezwykle istotne zagadnienia dotyczące innowacyjnych rozwiązań ekologicznych, optymalizacji materiałowej, odnawialnych źródeł energii oraz efektywnego gospodarowania odpadami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Praca: 1. Wielostronne znaczenie pracy w życiu człowieka. Wartościowanie pracy. Praca w wymiarze autotelicznym. Praca w kształtowaniu osobowości i socjalizacji pracowników. 2. Wycena pracy. Etos pracy. Rynek pracy. Prace kwalifikowane i ich ocena. Prace twórcze i odtwórcze. Praca a osobowość. Określenie i ocena pracy przedsiębiorcy (menedżera). Treść pojęciowa słowa "zawód". Świadomość pracownicza i zawodowa. 3. Przedsiębiorstwo - instytucja pracy zbiorowej. Ideologia przedsiębiorstwa w aspekcie gry rynkowej. Cele, zadania i funkcje przedsiębiorstwa. 4. Organizacja przedsiębiorstwa w ujęciu socjologicznym. Struktura organizacyjna i jej znaczenie w relacjach międzypracowniczych. Organizm czy system społeczny? Interakcje międzypracownicze. Kultura pracy. 5. Grupy pracownicze. Ogólna charakterystyka. Rodzaje grup pracowniczych. Rola i pozycja społeczna jednostki w grupie pracowniczej. 6. Przedsiębiorstwo jako organizm żyjący w warunkach rynku. Zrzeszenie czy wspólnota? Poczucie niepewności i wzmacnianie więzi. Czy konkurencja jest potrzebna? Jeszcze raz o dylematach przedsiębiorstwa dużego. Zjawisko dezintegracji. Specyfika socjologiczna przedsiębiorstw polskich. 7. Mierniki pracy ludzkiej: wydajność i sprawność. Pochwała miernika "sprawność pracy". Biopsychiczne uwarunkowania sprawności pracy. Cząstkowe składniki sprawności pracy. Cz. II Osobowość: 1. Uwagi wstępne. Osobowość w naukach społecznych i ekonomicznych. Różne ujęcia osobowości. 2. Praktyczna przydatność wiedzy o osobowości i prawidłowościach jej funkcjonowania: korzystniejsze współ działanie i ocena przydatności zawodowej pracowników. 3. Struktury osobowości i jej sfery. Typy osobowości. Uwarunkowania biologiczne i socjalizacja. Kształtowa nie osobowości w kontekście samodoskonalenia się. 4. Proces stabilizacji osobowości. Fazy rozwoju zawodowego. Pogłębione rozważania o procesie wyrównywania postaw. Przebieg adaptacji zawodowej. Integracja z zawodem. 5. Pogłębione omówienie potrzeb ludzkich w kontekście pracy. Hierarchia zaspokajania potrzeb. Rodzaje motywacji zawodowej. Stres psychologiczny. 6. Metody poznawania osobowości pracownika. Obserwacje inwentarze osobowości oraz testy. Socjometria. Cz. III Kierowanie: 1. Składniki wiedzy o kierowaniu i ich proporcje. Udział treści humanistycznych. Kierowanie czy zarządza nie? Pogłębiona charakterystyka czynności kierowniczych. Znaczenie struktury organizacyjnej w procesie kierowniczym. Rozpiętość kierowania. Korzystna liczebność zespołów. 2. Autorytet kierownika. Style i techniki kierowania. Porady praktyczne. 3. Władza i jej istota. Władza a struktura socjologiczna przedsiębiorstwa i układy zależności. Kompetencje władzy i role funkcyjne. 4. Zachowania przedsiębiorcze w zarządzaniu. Cechy przedsiębiorczości. Przykłady zachowań przedsiębiorczych. Przedsiębiorstwo tyglem przedsiębiorczości. Jak zostać przedsiębiorcą? 5. Kierowanie w aspekcie podejmowania decyzji. Ryzyko i psychologiczny problem współodpowiedzialności. Kierownik pomiędzy młotem a kowadłem. Niedoinformowanie w podejmowaniu decyzji. Czy istnieją optymalne decyzje 6. Sprawne kierowanie. Oceny kierowników w aspekcie sprawności. Jeszcze raz o osobowości kierownika w aspekcie kultury osobistej i wrażliwości humanistycznej. Kierownik w ocenie podwładnych. 7. Konflikt w grupie pracowniczej. Podłoże jego powstania. Rodzaje konfliktów. Czy istnieją konflikty pozytywne? Sposoby zapobiegania. Moralne aspekty konfliktów. 8. Negatywne techniki kierowania. Podłoże podziałów międzyludzkich w przedsiębiorstwach. Problem własności środków produkcji. Płaca jako przedmiot negocjacji i zarazem źródło napięć w przedsiębiorstwach polskich. Czy istnieje możliwość porozumienia? Ludzie ryzyka rynkowego i pracownicy szeregowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Istotnym zagadnieniem związanym z projektowaniem i realizacją obiektów budowlanych jest zapewnienie bezpieczeństwa konstrukcji zarówno na etapie jej wykonywania, jak i eksploatacji.

Do czynników, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo konstrukcji, zaliczyć można:

  • błędy projektowe,
  • błędy wykonawcze,
  • wady materiałowe,
  • zdarzenia wyjątkowe, negatywnie oddziałujące na konstrukcję obiektu (np. powódź, pożar),
  • degradację konstrukcji.

W niniejszej monografii omówiono przykłady, w których bezpieczeństwo konstrukcji nie zostało zachowane, począwszy od etapu wznoszenia obiektów budowlanych, a na ich eksploatacji kończąc.

Przedstawione przykłady awarii i katastrof budowlanych wskazują potencjalne przyczyny, które mogą prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa konstrukcji. Przyczyny te mogą być następstwem błędów popełnionych przez uczestników procesu inwestycyjnego (projektanta, wykonawcę) albo być wynikiem działań siły wyższej lub innych niekorzystnych zdarzeń losowych.

Pozycja zawiera opisy konkretnych przypadków, w których bezpieczeństwo obiektów budowlanych zostało zagrożone zarówno na skutek ludzkich błędów, jak i zdarzeń losowych, trudnych do przewidzenia. Analizy te stanowią (w opinii autorów) cenną wskazówkę dla projektantów, wykonawców i inwestorów w kontekście ewentualnych zagrożeń bezpieczeństwa konstrukcji obiektu, jakie mogą wystąpić podczas jego realizacji i eksploatacji.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami publikacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Monografia w wieloaspektowy sposób przybliża zagadnienia teoretyczne i praktyczne związane z konkurencyjnością i przedsiębiorczością w dobie transformacji cyfrowej. Autorzy wywodzący się z różnych ośrodków naukowych przedstawili swoje przemyślenia i wyniki badań, ukazując możliwości i kierunki zastosowań technologii cyfrowych, przeobrażenia w zakresie organizacji i zarządzania wywołane technologiami informacyjno-komunikacyjnymi oraz trendy i wyzwania transformacji cyfrowej. Autorom pozostawiono dużą swobodę w zakresie poruszanej tematyki, a ich rozważania zostały zaprezentowane w czternastu rozdziałach.

Książka kierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych możliwościami i zastosowaniem nowych technologii w działalności gospodarczej.

W rozdziale pierwszym zaprezentowano zwinne cechy kapitału ludzkiego jako determinanty innowacyjności i konkurencyjności współczesnej organizacji, przedstawiając kapitał ludzki jako jej bogactwo. W części empirycznej rozdziału skoncentrowano się na zależności pomiędzy atrybutami zwinnymi a innowacyjnością i konkurencyjnością. W kolejnym rozdziale ukazano wpływ IT na efektywność wykorzystania wiedzy w kreowaniu przedsiębiorczości, odpowiadając jednocześnie na istotne pytania badawcze, tj. jakie znaczenie dla przedsiębiorstwa ma wiedza jego pracowników oraz czy w przedsiębiorstwach zwraca się uwagę na unowocześnienie narzędzi IT. W rozdziale trzecim przedstawiono wpływ technologii cyfrowych na model doskonalenia kompetencji pokolenia Y w okresie pandemii COVID‑19, analizując kompetencje cyfrowe, takie jak umiejętność korzystania z treści cyfrowych, zdalne rozwiązywanie problemów, korzystanie z narzędzi komunikacyjnych oraz danych i informacji czy też myślenie cyfrowe. Jednocześnie w rozdziale skonkretyzowano, czym są dla respondentów kompetencje cyfrowe i czy te same modele kompetencji, które funkcjonowały przed pandemią, mogą w niezmienionej formule funkcjonować obecnie. W rozdziale czwartym przedstawiono potencjał technologii wirtualnych w opinii polskich konsumentów, koncentrując się m.in. na obszarach zastosowań technologii rzeczywistości wirtualnej, jak i rozszerzonej. W piątym rozdziale ukazano możliwości zastosowania widzenia komputerowego opartego na technologii sieci neuronowych w inteligentnych systemach transportowych na przykładzie aglomeracji szczecińskiej. W rozdziale szóstym opisano zastosowanie sieci semantycznej dla opisu zakresu odpowiedzialności dostawcy chmury obliczeniowej, przedstawiając m.in. relacje taksonomiczne, semantyczne. Rozważania w rozdziale siódmym skoncentrowano na przedstawieniu schematu zarządzania poziomem świadczenia usług, ukazaniu negocjacji jako jednego z etapów cyklu życia umowy SLA oraz zaprezentowaniu automatyzacji procesu negocjacji umów SLA. W rozdziale ósmym przedstawiono poziom świadomości z zakresu technologii blockchain wśród studentów Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. W rozdziale dziewiątym przedstawiono transakcje oszukańcze dokonywane przy użyciu bezgotówkowych instrumentów płatniczych jako przykład cyberprzestępczości, a główny nacisk położono na procedury uwierzytelniania i autoryzacji, analizując oszukańcze transakcje w wybranym banku. W dziesiątym rozdziale zaprezentowano temat chatbotów w obsłudze klienta i omówiono ich wpływ na zarządzanie sprzedażą, ukazano możliwość automatyzacji procesów w organizacji, przedstawiając ich zastosowania na podstawie firmy z branży motoryzacyjnej. Rozdział jedenasty poświęcono zarządzaniu procesami biznesowymi w polskich przedsiębiorstwach usługowych sektora bankowości i ubezpieczeń, odpowiadając m.in. na pytania badawcze, jakie korzyści wynikają ze stosowania podejścia procesowego do zarządzania, jakie trudności, ograniczenia, wyzwania związane są ze stosowaniem podejścia procesowego do zarządzania czy też jakie są plany organizacji w zakresie podejścia procesowego do zarządzania w najbliższych trzech latach. W dwunastym rozdziale rozważono bezpieczeństwo w zarządzaniu transportem drogowym w Polsce, analizując m.in. wypadki drogowe z udziałem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. W rozdziale trzynastym zaprezentowano rachunek kosztów działań w zarządzaniu samorządowym wielobranżowym przedsiębiorstwem komunalnym, prezentując dynamiczny model zarządzania zmianą oraz wybrane mierniki efektywności procesów i działań wielobranżowego przedsiębiorstwa komunalnego. W ostatnim, czternastym rozdziale przedstawiono tematykę User Experience i User Interface w kreowaniu wizerunku organizacji na przykładzie instytucji administracji publicznej. Przedstawiono doświadczenia użytkownika, interakcję użytkownik–komputer oraz przegląd wybranych narzędzi do analizy dostępności witryny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Cel i zakres opracowania. 1.Turystyka - zachęta dla przedsiębiorczości wieńczonej sukcesem; 2.Przedsiębiorczość i rynek turystyczny; 3.Praca ludzka w warunkach rynku; 4.Przedsiębiorstwo turystyczne jako instytucja społeczno-gospodarcza; 5.Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym i kierowanie załogą; 6.Przedsiębiorczość, przedsiębiorstwo turystyczne, sukces rynkowy - synteza zależności; 7.Konsument na rynku turystycznym na tle teorii potrzeb; 8.Humanistyczne i ekologiczne aspekty ruchliwości turystycznej; 9.Zarządzanie przedsiębiorstwem jako kompleks czynnościowo-decyzyjny. Kierowanie załogą składnikiem zarządzania kompleksowego; 10.Elementy marketingu usług turystycznych; 11.Uwagi o reklamie turystycznej. Zadania (funkcje) reklamy. Psychofizjologiczne podłoże procesu postrzegania reklamy. Problem prawdy. Załączniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Podręcznik zawiera treści dotyczące psychospołecznych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi i może stanowić źródło cennej wiedzy dla współczesnego czytelnika. Skierowany jest w głównej mierze do studentów kierunków związanych z dyscypliną nauk o zarządzaniu, ale ze względu na syntetyczne ujęcie podejmowanych problemów może być również przydatny dla studentów innych kierunków oraz praktyków. Opracowanie składa się z dwunastu rozdziałów. Na końcu znajduje się spis literatury oraz słownik najważniejszych pojęć.

W książce omówiono:

  • podstawowe pojęcia takie jak: „praca”, „jakość pracy”, „jakość życia” oraz „zasoby ludzkie”;
  • zależności pomiędzy jakością pracy a jakością życia w świetle funkcjonowania zasobów ludzkich;
  • aspekty związane ze zróżnicowaniem kulturowym rynku przekładające się na problemy w zarządzaniu przedsiębiorstwem;
  • koncepcje i metody oceniania pracowników;
  • istotę, cele oraz korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowników w organizacji;
  • rolę zarządzania talentami w zarządzaniu organizacją;
  • pojęcie „pracoholizmu” oraz konsekwencje tego uzależnienia;
  • problematykę promowania „miękkiego” podejścia do ZZL oraz zagadnienie przywództwa w środowisku wirtualnym;
  • istotne procesy zatrudniania pracowników, które dostosowują się do zmian społeczno-ekonomiczno-technologicznych;
  • efektywne komunikowanie się w organizacji, w tym związane z przestrzenią wirtualną;
  • „Ideę Porozumienia Bez Przemocy”;
  • negocjacje w organizacji;
  • kreowanie własnego wizerunku menadżera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja Regionalny Ośrodek Kultury w Częstochowie (1955-2020) przedstawia pełny obraz funkcjonowania placówki, od jej powstania do współczesności.
Monografia w pełni dokumentuje dzieje Regionalnego Ośrodka Kultury w Częstochowie. Książka daje przekrojowy i dokładny wgląd w działania placówki.
W pracy zastosowano chronologiczno-problemowy układ treści, by ukazać różnorodne aspekty działania placówki. W opracowaniu podkreślono najważniejszą aktywność ośrodka, która obejmowała wspomaganie placówek kultury w regionie w ich działalności statutowej. Instruktorzy prowadzili poradnictwo kulturowe, doskonalenie zawodowe pracowników kultury, realizowano działania z zakresu edukacji kulturalnej dzieci, młodzieży i osób dorosłych, tworzono możliwości prezentacji dorobku artystycznego. Na kartach tej książki ukazano działania ośrodka w zakresie organizacji imprez kulturalnych w dziedzinach: kultury ludowej, muzyki filmu i fotografii, plastyki oraz literatury i teatru.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Cel, zakres i metodologia badań; 3. Struktura gospodarki województwa śląskiego; 4. Innowacyjność przedsiębiorstw województwa śląskiego; 5. Analiza zatrudnienia i rozwoju kadr inżynierskich w przedsiębiorstwach województwa śląskiego; 6. Analiza krzyżowa czynników charakteryzujących przedsiębiorstwa pod względem kadr inżynierskich; 7. Diagnoza rynku pracy kadr inżynierskich; 8. Ocena studiów na kierunkach inżynierskich; 9. Rekomendacja i scenariusze porgnostyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia stanowi wartościowe źródło wiedzy dotyczącej innowacyjnych, proekologicznych rozwiązań w zakresie inżynierii środowiska. Poruszane w niej zagadnienia naukowe odzwierciedlają kierunki badań realizowanych przez naukowców Wydziału Infrastruktury i Środowiska. Zawarty w monografii materiał badawczy nawiązuje do idei zrównoważonego rozwoju oraz koncepcji „zero waste” i dotyczy aktualnych problemów cywilizacyjnych w zakresie ochrony środowiska. Monografia ma charakter zarówno przeglądowy, oparty na aktualnym stanie wiedzy, jak i eksperymentalny, którego podstawą są badania własne autorów ze wskazaniem na ich aplikacyjne zastosowanie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej ; Zarządzanie i Marketing Nr 7)
Artykuły- Polityka społeczna: Uczyć się i pracować w społeczeństwie informacyjnym czyli aktualna ekspansja metody pracy projektowej; Konkurencyjność rzeczy i idei, czyli o komplementarności zamożności i wiedzy; Kształtowanie w zakresie zarządzania w polskich uczelniach technicznych w perspektywie wyzwań XXI wieku; Rola organizacji państwowej w kształtowaniu się doktryny welfare state; Wolność gospodarcza a interwencjonizm państwowy w pismach ks. Antoniego Szymańskiego. Artykuły Socjologia i psychologia: Stres a funkcjonowanie człowieka; Rola i znaczenie norm społecznych w organizacjach przemysłowych; Planowanie karier pracowniczych, czynniki wspomagające i utrudniające; Metoda socjometryczna w badaniu struktury nieformalnej grupy studenckiej; Sugestywność i perseweracja wyznacznikiem stabilności struktury psychicznej studentów zarządzania; Stres w zawodzie lekarza. Z badań nad bezpieczeństwem pracy i ryzykiem zawodowym lekarza; Wybrane zagadnienia zarządzania czasem studentów. Przykład Politechniki Częstochowskiej; Charakter merkantylny a sukces i zadowolenie z życia Posłuszeństwo wobec autorytetów zwolnieniem z myślenia; Blokowanie emocji przez menedżerów a problematyka zdrowia. Komunikaty: Polska samorządna podstawowe standardy prawne ustroju samorządu terytorialnego; Poglądy maturzystów na historię i państwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Współczesna organizacja funkcjonuje w szybko zmieniającej się rzeczywistości obejmującej wiele sfer i dziedzin życia, m.in. polityczną, prawną, społeczną, rynkową czy technologiczną. Zmianom ulega również otoczenie organizacji. Jego złożoność, zmienność, niepewność i nieprzewidywalność powodują, że współczesne organizacje stają przed poważnymi wyzwaniami, którym muszą sprostać. Zarządzanie organizacją w turbulentnym środowisku wymaga od osób, które nią kierują, znajomości uwarunkowań społecznych, psychologicznych i prawnych. Ich zrozumienie jest zatem potrzebne również studentom wielu kierunków związanych z zarządzaniem, logistyką, finansami, bezpieczeństwem i higieną pracy, a także studentom kierunku Public Management, studiującym w języku angielskim (stąd pojawił się jeden rozdział w języku angielskim). Opisana problematyka może uzupełnić materiał wykładów, ćwiczeń i warsztatów. Pojęcia scharakteryzowane w niniejszym podręczniku mogą być wykorzystane także przez praktyków pragnących poszerzyć swą wiedzę o aktualne informacje.

W książce omówiono:

  • podstawowe pojęcia związane z humanizmem oraz znaczenie idei humanizmu w zarządzaniu i jakości;
  • metody humanizujące pracę w organizacji;
  • charakterystykę zespołu pracowniczego, strukturę więzi zachodzących między członkami zespołu pracowniczego w procesie organizowania się oraz relacje podrzędności i nadrzędności w kontekście płci członków zespołu w ujęciu ewolucyjnym;
  • ideę wpływu społecznego, najważniejsze reguły wywierania wpływu oraz problematykę wpływu w organizacjach;
  • pojęcia „rywalizacja” i „współpraca” oraz ich znaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i zarządzaniu zespołami pracowniczymi;
  • zarządzanie instytucjami administracji publicznej, w tym instytucjami samorządu terytorialnego;
  • prawne aspekty zarządzania współczesną organizacją, w tym zarządzania nieruchomością, przedawnienie roszczeń i jego skutki dla zarządzania organizacją;
  • pojęcie „własności intelektualnej” w przedsiębiorstwie, przykłady tej własności, ochronę prawną oraz problematykę zarządzania własnością intelektualną w przedsiębiorstwie;
  • ogólną charakterystykę podatków w Polsce;
  • podatek VAT i jego znaczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwem;
  • wybrane zagadnienia polityki społecznej oraz ubezpieczeń społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Publikacja stanowi podręcznik akademicki dotyczący psychospołecznych i prawnych aspektów zarządzania współczesnymi organizacjami. Złożoność, zmienność, niepewność i nieprzewidywalność otoczenia organizacji powoduje, że zarządzanie nimi wymaga od osób, które nimi kierują, znajomości uwarunkowań społecznych, psychologicznych i prawnych. Ich zrozumienie jest potrzebne również studentom wielu kierunków związanych z zarządzaniem, logistyką, finansami, bezpieczeństwem i higieną pracy, a także studentom kierunku Public Management, studiującym w języku angielskim (stąd pojawił się jeden rozdział w języku angielskim). Opisana problematyka może stanowić uzupełnienie materiału z wykładów oraz inspirację do ćwiczeń czy warsztatów. Zagadnienia przedstawione w niniejszym opracowaniu mogą być przydatne także dla praktyków pragnących poszerzyć i uaktualnić swą wiedzę. Na końcu podręcznika znajduje się spis literatury oraz słowniczek ułatwiający odszukanie najważniejszych pojęć, które zostały scharakteryzowane w poszczególnych rozdziałach.

W książce przedstawiono:

  • środowisko pracy jako istotny obszar funkcjonowania człowieka i kształtowania się różnych relacji międzyludzkich;
  • grupę społeczną w ujęciu socjologicznym i jej właściwości;
  • relacje interpersonalne w miejscu pracy jako istotny czynnik kształtujący atmosferę pracy;
  • emocje, ich mechanizmy, rodzaje i funkcje w perspektywie zachowań pracowniczych;
  • budowanie strategii negocjacyjnej, style negocjowania i techniki perswazji;
  • nowoczesne praktyki i narzędzia pobudzające motywację i zaangażowanie pracownicze w przedsiębiorstwie;
  • wybrane japońskie metody zarządzania i ich wpływ na motywację pracowników w japońskich oraz zachodnich przedsiębiorstwach;
  • współczesną metodę rekrutacyjną, jaką jest grywalizacja;
  • pojęcie, ideę i podstawowe założenia freelancingu;
  • audyt personalny jako narzędzie wspomagające zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji;
  • różne rodzaje przywództwa w organizacjach;
  • znaczenie kreatywności we wspieraniu postaw proinnowacyjnych w organizacji;
  • proces organizacji spotkań służbowych i jego etapy;
  • proces zarządzania projektami;
  • oświadczenie woli w procesie dokonywania czynności prawnych przedsiębiorstwa;
  • przedstawicielstwo w procesie dokonywania czynności prawnych przedsiębiorstwa;
  • aspekty prawne w handlu elektronicznym;
  • zagadnienie umów w obrocie gospodarczym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rynek konsumencki i jego determinanty rozwoju we współczesnym wysoko rozwiniętym społeczeństwie. 2. Etyka działalności gospodarczej w warunkach gospodarki wolnorynkowej. 3. Wybrane czynniki wpływające na funkcjonowanie współczesnego rynku pracy. 4. Społeczne uwarunkowania rozwoju zawodowego kobiet. 5. Wyższe wykształcenie i jego wartość w poglądach osób aktywnych zawodowo i studiujących zaocznie w uczelniach częstochowskich. 6. Uwarunkowania społeczno-kulturowe i ekonomiczne przedsiębiorczości w społeczności lokalnej. 7. Sytuacja społeczno-ekonomiczna częstochowskiego rzemiosła na rynku lokalnym w świetle badań empirycznych. 8. Społeczno-polityczne determinanty funkcjonowania samorządu lokalnego na przykładzie wybranych gmin województwa śląskiego. 9. Przestrzeń społeczna Częstochowy w świadomości jej użytkowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Stres jako kategoria systemowa. 2. Stres zawodowy. 3. Stres psychofizyczny. 4. Stres w pracy. 5. Stres jako składnik funkcji życiowych. 6. Stres kulturowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Studia i po studiach - planowanie kariery zawodowej, 2. Źródła informacji o miejscach pracy, 3. Plan działania, 4. Co umiem? - przegląd kwalifikacji, 5. Doświadczenia zawodowe i nie tylko, 6. Dziesięć przykazań absolwenta, 7. Całe życie w kilku zdaniach, czyli jak przygotować dokumenty aplikacyjne, 8. Mówić, aby nas słuchano - rozmowa kwalifikacyjna, 9. Negocjacje płacowe, 10. Wprowadzenie do pracy, 11. Jak utrzymać pracę?, 12. Dalsza nauka, 13. A może Europa?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Jednym ze skutków procesu globalizacji światowej gospodarki jest ciągle rosnący popyt na usługi logistyczne. Wielkość przepływów zasobów, a także coraz wyższe wymagania stawiane procesom logistycznym (dotyczące m.in. czasu dostawy, zapewnienia płynności obsługi logistycznej, bezpieczeństwa przesyłek, a także wielkości i specyfiki transportu) powodują, że procesy logistyczne w coraz większej mierze są uzależniane od narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej (ang. ICT).

Niniejszy skrypt podejmuje problematykę elektronicznego wsparcia procesów logistycznych w perspektywie systemów informatycznych, wspomagając w ten sposób edukację w zakresie ICT studentów kierunku logistyka, a także specjalistów z zakresu zarządzania i jakości. Może być on także przydatny dla menedżerów przedsiębiorstw, zwłaszcza tych, dla których procesy logistyczne mają istotne znaczenie w prowadzonej przez nich działalności.

W skrypcie omówiono:

  • problematykę procesów logistycznych oraz systemów informacyjnych jako środowiska systemów klasy ERP;
  • efekty i korzyści wynikające ze wspierania zarządzania procesami logistycznymi przez systemy klasy ERP;
  • praktyczne aplikacje systemów klasy ERP z uwzględnieniem prób ich dopasowania do podejścia procesowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej