Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(20)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(29)
Autor
Bednarczyk Henryk
(6)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Koprowska Dorota
(2)
Kupidura Tomasz
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Sałata Elżbieta
(2)
Szlosek Franciszek
(2)
Woźniak Ireneusz
(2)
Aleksander Tadeusz
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Figurski Janusz
(1)
Gawlik Tadeusz
(1)
Gronowicz Jan
(1)
Jastrzębska-Smolaga Halina
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kacak Iwona
(1)
Kaczor Stanisław (1924-2014)
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalak Broinisława
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kremień Wasyl G
(1)
Kukla Daniel
(1)
Liberadzki Bogusław
(1)
Matusiak Krzysztof
(1)
Mindur Leszek
(1)
Mindur Maciej
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Plewka Czesław (1947- )
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Sarleja Teresa Z
(1)
Shklyar Arkady
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Suliga Edyta
(1)
Symela Krzysztof
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Witczak-Roszkowska Danuta
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Żurek Mirosław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Temat
Nauczyciele
(7)
Pedagogika
(6)
Praca
(6)
Kształcenie
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metodologia
(3)
Metody badawcze
(3)
Badania naukowe
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Gospodarka
(2)
Innowacje
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Nauczanie
(2)
Oświata
(2)
Szkolnictwo
(2)
Transport
(2)
Zawód
(2)
Nauczyciele
(1)
Andragogika
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biomasa
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Domy kultury
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Energetyka jądrowa
(1)
Energetyka słoneczna
(1)
Energetyka wiatrowa
(1)
Energetyka wodna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Geoenergetyka
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Konkurencja
(1)
Kotły fluidalne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura pracy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Międzykulturowość
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Ogniwa paliwowe
(1)
Ontogeneza
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Polityka zatrudnienia
(1)
Polska
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Poszukiwanie pracy
(1)
Pośrednictwo pracy
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Transformacja systemu społeczno gospodarczego
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport kombinowany
(1)
Transport morski
(1)
Transport powietrzny
(1)
Transport wodny śródlądowy
(1)
Unia Europejska
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wartość
(1)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wzrost
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zatrudnienie
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Księga pamiątkowa
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Nauka i badania
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.199)
1. Ewolucja nazewnictwa oświaty dla dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. 2. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. 3. Tradycje domów kultury w Polsce. 4. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych. 5. Szkoły dla dorosłych. 6. Oświata pozaszkolna. 7. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych. 8. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji. 9. Uniwersytet trzeciego wieku. 10. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych. 11. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce. 12. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku. 13. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 268)
Część I. 90-lecie urodzin współtwórcy pedagogiki pracy. Część II. O badaniu jakościowych w tradycyjnym i nowym ujęciu. 30. Paradygmatyczność naukowości badań jakościowych; 31. Badanie w działaniu – między empiryzmem a hermeneutyką; 32. O niezbędności badań jakościowych; 33. Etnografia przestrzeni wirtualnej, czyli o jakościowych badaniach Internetu; 34. Osobliwości organizacji i jakościowej analizy wyników badań pedagogicznych w Ukrainie; 35. Statystyka w badaniach jakościowych; 36. O jakości badań jakościowych w ustawicznej edukacji zawodowej; 37. Analiza jakościowa danych ilościowych w badaniach orientacji społecznych; 38. Metody badań jakościowych twórców i użytkowników przestrzeni medialnej; 39. Perspektywy teoretyczne i procedury w badaniach jakościowych; 40. Badania biograficzne – zastosowania w pedagogice pracy; 41. Między badaniami jakościowymi i ilościowymi; 42. System ochrony ludności w Polsce. Próba analizy jakościowej; 43. Rozumienie i interpretacja podstawowymi kategoriami w dyskursie metodologii jakościowej; 44. Metoda biograficzna w andragogice; 45. O możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego w badaniu jakości edukacji dzieci; 46. Badania biograficzne w pedeutologii; 47. Specyfika prowadzenia badań jakościowych w środowisku trudnym; 48. Studium indywidualnego przypadku jako strategia w badaniach jakościowych. Część III. Badania jakościowe w szerokim kontekście edukacyjnym. 49. Kształtowanie współczesnego patriotyzmu wymogiem naszych czasów; 50. Kariera naukowa jako droga do elity społecznej; 51. Warsztat badacza społeczności lokalnej. O tym, co (zazwyczaj) nie trafia do raportu z badań; 52. Efekty uczenia się w kontekście czynników warunkujących kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania – uczenia się; 53. Badania jakościowe w pracach historyczno-pedagogicznych; 54. Badania jakościowe jako metoda „obserwacji świata zewnętrznego” 55. Badania jakościowe w pedagogice; 56. Badania jakościowe; 57. Działalność opiekuńczo-wychowawcza domów dziecka jako przykład obszaru badań jakościowych; 58. Przygotowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej, wychowanków internatu do samodzielnego życia; 59. Wspomagane zatrudnianie osób z niepełnosprawnością – wyzwaniem dla badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Część I. 80 lat twórczego i godnego życia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. 1. Laudacja na 80. urodziny Profesora Zwyczajnego Doktora Habilitowanego Zygmunta Wiatrowskiego; 2. Myśli i twierdzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego; 3. Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, promotor, przyjaciel; 4. „Podstawy pedagogiki pracy” Zygmunta Wiatrowskiego jako ważny podręcznik akademicki. Część II. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym. 5. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności; 6. Dyskurs i krytyka naukowa w międzynarodowych projektach badawczych; 7. Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej; 8. Krytyka naukowa a rozwój naukowych szkół; 9. Krytyka i dyskusja naukowa – relacje i odpowiedzialność podmiotów uczestniczących; 10. Krytyka w nauce (zarys problemu do dyskusji); 11. Znaczenie krytyki racjonalnej jako źródła rozwoju naukowego; 12. Logika i jej reguły a poprawność dyskursu naukowego; 13. Krytyka – dzieje, pojęcia i jej rozumienie; 14. Dyskurs naukowy – poprawność językowa w badaniach pedagogicznych; 15. Dyskurs w metodologii badań pedagogicznych; 16. Krytyka naukowa a rozwój nauki; 17. Paradygmat jako wyznacznik krytyki naukowej w naukach społecznych; 18. Krytyka w nauce i oświacie oparta na obiektywności ocen; 19. Dyskurs w etyce zawodu nauczyciela; 20. Wpływ dyskursy i krytyki naukowej na formalny i rzeczywisty rozwój naukowy doktoranta; 21. Dyskurs oraz krytyka naukowa; 22. Dyskurs jako szeroko rozumiany dialog na drodze do doktoratu – refleksje i terminologia; 23. Dyskurs i krytyka naukowa a rozwój naukowy doktoranta. Część III. Wybrane aspekty oraz wyniki badań ilościowych i jakościowych. 24. Statystyka w opracowaniu wyników badań ilościowych; 25. Badacz wobec wielości orientacji metodologicznych (odpowiedzialność i ryzyko badacza – wędrowca); 26. Studia pedagogiczne w świetle wyników porównawczych badań empirycznych; 27. Niektóre wyniki badań nad uwrażliwieniem moralnym dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 28. Doktorant jako kandydat na podmiot poznania naukowego. Część IV. Analizy teoretyczne. 29. Kwalifikacje zawodowe nauczyciela; 30. Wartości w edukacji dorosłych w projektach międzynarodowych; 31. Praca zawodowa a czas wolny; 32. Miejsce Obrony Cywilnej w ochronie ludności w Polsce po 1989 r. – między nauką a pragmatyką; 33. Szkolnictwo wyższe w Polsce: dawniej i dziś; 34. O potrzebie konstruowania sylwetki nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa; 35. O skutecznym działaniu pedagogicznym w zawodowym kształceniu uczniów (zarys problemu); 36. Dialog a badania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej