Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(144)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(144)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(14)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(112)
dostępne
(88)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(93)
Czytelnia
(113)
Autor
Pocztowski Aleksy (1956- )
(10)
Armstrong Michael (1928- )
(6)
Wójcik Leszek
(5)
Borkowska Stanisława (1939- )
(4)
Jacewicz Agnieszka
(4)
Juchnowicz Marta (1948- )
(4)
Król Henryk (1932-2014)
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Małkowska Danuta
(4)
Bańka Waldemar
(3)
Dale Margaret
(3)
Kożusznik Barbara
(3)
Lipka Anna
(3)
Rostkowski Tomasz
(3)
Suchar Marek (1954- )
(3)
Boudreau John
(2)
Golnau Wiesław (1965- )
(2)
Hecker Robert
(2)
Holland Peter
(2)
Jamka Beata
(2)
Janowska Zdzisława
(2)
Kalinowski Marek
(2)
Konieczny Olgierd
(2)
Leighton Patricia
(2)
Litwin Joanna
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Modzikowska Danuta
(2)
Muszczynko Ewa
(2)
Pawlak Zbigniew
(2)
Podsiadło Iwona
(2)
Schmidtke Rafał
(2)
Sekuła Zofia
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Sienkiewicz Łukasz
(2)
Syrett Michel
(2)
Unterschutz Alicja
(2)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(2)
Adamiec Marek
(1)
Adler Lou
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Bernais Jolanta
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Bieryło Marta
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Bramham John (1944- )
(1)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(1)
Buchen Irving H
(1)
Camp Richaurd
(1)
Cascio Wayne
(1)
Cascio Wayne (1946- )
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Cooper Cary
(1)
Cox Charles
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Eaton David
(1)
Fitz-Enz Jac
(1)
Fox Glen
(1)
Frost Peter J
(1)
Gableta Małgorzata
(1)
Grensing Lin
(1)
Głogosz Dorota
(1)
Hoffman Edward
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Ingram Jolanta
(1)
Jacukowicz Zofia
(1)
Jakrzewski Robert
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Jarmołowicz Wacław
(1)
Jastrzębska-Smolaga Halina
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jończyk Joanna
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Justyna Marlena
(1)
Kaczmarczyk Magdalena
(1)
Kaczmarczyk Paweł
(1)
Kaczmarczyk Paweł (1974- )
(1)
Karaszewska Hanna
(1)
Karwiński Marcin
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kotlorz Dorota
(1)
Kowalczyk Małgorzata
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Kryńska Elżbieta
(1)
Krzemień-Rusche Joanna
(1)
Król Małgorzata
(1)
Król Małgorzata Beata
(1)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lanz Karen
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Loska Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(108)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(145)
Język
polski
(145)
Temat
Kadry
(140)
Zatrudnienie
(69)
Przedsiębiorstwo
(49)
Polityka zatrudnienia
(32)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(29)
Praca
(24)
Ocena pracowników
(22)
Płaca
(22)
Motywacja pracy
(17)
Rekrutacja pracowników
(15)
Rynek pracy
(11)
Siła robocza
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(9)
Rozmowa kwalifikacyjna
(9)
Kultura organizacyjna
(8)
Płynność kadr
(8)
Zarządzanie wiedzą
(7)
Zarządzanie
(6)
Kariera
(5)
Menedżerowie
(5)
Organizacja
(5)
Outsourcing
(5)
Prawo pracy
(5)
Zatrudnienie elastyczne
(5)
Zatrudnienie za granicą
(5)
Zawód
(5)
Świadczenia społeczne
(5)
Bezrobocie
(4)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(4)
Polityka płacowa
(4)
Assessment center
(3)
Koszty pracy
(3)
Outplacement
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Wartościowanie pracy
(3)
Zachowanie organizacyjne
(3)
Aktywność zawodowa
(2)
BHP
(2)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Controlling personalny
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Internet
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Konflikt
(2)
Marketing personalny
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Oceny pracowników
(2)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Pracownicy wysoko kwalifikowani
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia pracy
(2)
Ruchliwość społeczna
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Służba zdrowia
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Zatrudnienie cudzoziemców
(2)
Zatrudnienie dodatkowe
(2)
Autorytet
(1)
Awans zawodowy
(1)
Benchmarking
(1)
Bhp
(1)
Budownictwo
(1)
Charyzmat
(1)
Controlling
(1)
Czas pracy
(1)
Delegowanie pracowników
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dokumentacja pracownicza
(1)
Doradcy personalni
(1)
Ekonomika pracy
(1)
Etyka biznesu
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
(1)
Fundusz Pracy
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Integracja europejska
(1)
Kadry -- polityka -- poradnik
(1)
Kobiety
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura pracy
(1)
Marketing polityczny
(1)
Mentoring
(1)
Mobbing
(1)
Mobilność zawodowa
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
PHARE -- zagadnienia -- Polska
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(4)
1989-
(3)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Praca zbiorowa
(19)
Opracowanie
(9)
Poradnik
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Monografia
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(56)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(32)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Transport i logistyka
(1)
145 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rekrutacja a psychologia, 2. Prowadzenie rekrutacji, 3. Etapy procesu, 4. Nieformalne problemy rekrutacji, 5. Problemy prawne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pozytywny wizerunek firmy, 2. Profil wymagań, 3. Gdzie znaleźć pracowników, 4. Internet, 5. Doradztwo kadrowe, 6. Urząd pracy, 7. Ogłoszenie prasowe, 8. Dyskryminacja, 9. Proces wyboru, 10. Rozmowa kwalifikacyjna, 11. Pytania kwalifikacyjne, 12. Testy, 13. Świadectwa i opinie, 14. Referencje, 15. Wynagrodzenie, 16. Formy zatrudnienia 17. Umowy o prace, 18. Po podpisaniu umowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pozytywny wizerunek firmy, 2. Profil wymagań, 3. Gdzie znaleźć pracowników, 4. Internet, 5. Doradztwo kadrowe, 6. Urząd pracy, 7. Ogłoszenie prasowe, 8. Dyskryminacja, 9. Proces wyboru, 10. Rozmowa kwalifikacyjna, 11. Pytania kwalifikacyjne, 12. Testy, 13. Świadectwa i opinie, 14. Referencje, 15. Wynagrodzenie, 16. Formy zatrudnienia 17. Umowy o prace, 18. Po podpisaniu umowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Kapitał ludzki dźwignią zysku w gospodarce wiedzy; Metody pomiaru wkładu kapitału ludzkiego w osiąganie celów firmy; metody pomiaru oddziaływania kapitału ludzkiego na procesy; Metody pomiaru wartości dodanej zasobów ludzkich; Kompleksowe sprawozdania na temat kapitału ludzkiego; Wycena kapitału ludzkiego - nowe trendy, prognozy i przewidywania; Metody wyceny wyników działań naprawczych; Jak zwiększyć rentowność inwestycji w kapitał ludzki; Wielki skok w przyszłość; Podstawowe zasady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Miejsce restrukturyzacji organizacji i kadrowej w procesie przekształceń polskich przedsiębiorstw, 2. Uwarunkowania restrukturyzacji przedsiębiorstw, 3. Restrukturyzacja własnościowa przedsiębiorstwa, 4. Obszary i metody restrukturyzacji wewnątrzorganizacyjnej, 5. Restrukturyzacja organizacji w aspekcie relacji zewnętrznych, 6. Restrukturyzacja w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, 7. Restrukturyzacja zatrudnienia w przedsiębiorstwie, 8. Pracownicy wobec restrukturyzacji, 9. Rola organów nadzoru właścicielskiego w działaniach restrukturyzacyjnych, 10. Kadra kierownicza w procesie restrukturyzacji, 11. Efekty restrukturyzacji organizacyjnej i kadrowej w polskich przedsiębiorstwach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Instytutu Promocji Kadr - Zarządzanie Personelem)
1. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej: Rozmowa kwalifikacyjna w procesie rekrutacji pracowników; Opis stanowiska pracy, profil idealnego kandydata; Analiza aplikacji. 2. Rozmowa kwalifikacyjna: Na czym polega rozmowa kwalifikacyjna?; Etapy rozmowy kwalifikacyjnej; Technika przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej; Wiarygodność rozmowy kwalifikacyjnej. 3. Planowanie rozmowy kwalifikacyjnej, przygotowywanie pytań: Pytania o wynagrodzenie; Przyczyny odejścia z pracy; Pytania o sytuację życiową i rodzinną kandydata 4. Końcowa ocena kandydatów: Porównywanie parami; Metoda "wymuszonego" rozkładu; Porównywanie kandydatów na podstawie skal szacunkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.1 Dobrze przygotowana teczka z dokumentami; Cz.2 Start; Cz.3 Najlepsze odpowiedzi na trudne pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej; Cz.4 Ostatnie po ciągnięcia. Cz.5 Krok dalej; Zakończenie. Dodatki: Gdy zbierają się chmury; Poszukiwanie następnej pracy w trakcie obecnej; Rozkosze szukania pracy w Internecie; Indeks pytań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
R.1 Ryzyko jako atrybut działań personalnych: Ryzyko oraz jego rodzaje w życiu codziennym i działalności gospodarczej; Relacje pojęć: ryzyko - niepewność; Pojęcie ryzyka personalnego organizacji. R.2 Uwarunkowania ryzyka personalnego i kryteria jego wyróżniania: Zewnętrzne źródła niepewności i ryzyka personalnego; Skala działalności a niepewność wewnętrzna; Kultura organizacyjna a niepewność wewnętrzna; Kultura organizacyjna a niepewność i ryzyko; Struktura organizacyjna a niepewność i ryzyko; Strategia organizacji a niepewność i ryzyko; Postawy wobec ryzyka; Ryzyko personalne- propozycja typologii. R.3 Składowe funkcyjne ryzyka personalnego: Ryzyko nie dostosowania popytu i podaży pracy; Ryzyko doboru pracowników (selekcyjne); Ryzyko podziału ról; Ryzyko oceniania (ewaluacyjne); Ryzyko inwestowania w rozwój pracowników; Ryzyko motywacyjne; Ryzyko zwalniania (derekrutacyjne). R.4 Rodzaje ryzyk niespecyficznych: Ryzyko trudności w organizacyjnym komunikowaniu się; Ryzyko różnic kulturowych; Ryzyko konfliktu; Ryzyko władzy w organizacji; Ryzyko braku akceptacji rozwiązań; Ryzyko formalizacji; Ryzyko logistyczne; Ryzyko niespójności (nie koherencyjne); Ryzyko efektywnościowe; Ryzyko personalnych zdarzeń losowych; Ryzyko niedostatecznej ochrony danych personalnych. R.5 Ryzyko innowacyjnego zarządzania zasobami ludzkimi Organizacja ucząca się; Outsourcing; Benchmarking; Organizacja wirtualna; Controlling; Marketing wewnętrzny; Układy macierzowe; Organizacja sieciowa; Zarządzanie przez kryzys; Organizacja fraktalna; Reinżynieria procesów; Wspomaganie komputerowe oraz e-HRM. R.6 Ryzyko utraty wizerunku organizacji na rynku pracy Rola wizerunku na rynku pracy; Ryzyko utraty wizerunku wewnętrznego; Ryzyko utraty wizerunku zewnętrznego. R.7 Cele, warunki i metody zarządzania ryzykiem personalnym: Etapy zarządzania ryzykiem personalnym; Antycypacja, analiza i ocena ryzyka personalnego; Wykorzystywanie intuicji w zarządzaniu ryzykiem personalnym; Stosowanie elastyczności w polityce personalnej; Tworze nie kultury zaufania; Przestrzeganie standardów jakościowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Ubezpieczenia przed ryzykiem personalnym; Ryzyko personalne a controlling; Przykład ryzyka kierowania twórczością zespołowa i zarządzania nim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Opis stanowiska pracy, Zainteresowanie właściwej osoby, Informacje potrzebne do podjęcia decyzji, Podania - forma i wykorzystanie, Metody selekcji, Wpływ procesu rekrutacji i selekcji na kandydatów, Działania podejmowane po złożeniu oferty zatrudnienia, Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji, Ocena decyzji podjętej podczas procesu selekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Opis stanowiska pracy, Zainteresowanie właściwej osoby, Informacje potrzebne do podjęcia decyzji, Podania - forma i wykorzystanie, Metody selekcji, Wpływ procesu rekrutacji i selekcji na kandydatów, Działania podejmowane po złożeniu oferty zatrudnienia, Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji, Ocena decyzji podjętej podczas procesu selekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O czym jest ta książka; Opis stanowiska pracy, Zainteresowanie właściwej osoby, Informacje potrzebne do podjęcia decyzji, Podania - forma i wykorzystanie, Metody selekcji, Wpływ procesu rekrutacji i selekcji na kandydatów, Działania podejmowane po złożeniu oferty zatrudnienia, Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji, Ocena decyzji podjętej podczas procesu selekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
1. Standardy organizacji zasobów ludzkich, 2. Zarządzanie kompetencjami w UE, 3. Standardy unijne w dziedzinie ustawicznego kształcenia kadr (UKZ), 4. Zastosowanie nowoczesnych programów szkoleniowych. Metody pomiaru efektywności, 5. Wynagrodzenia w krajach Piętnastki-implikacje dla Polskich firm, 6. Płaca minimalna według standardów europejskich, 7. Standardy społecznej odpowiedzialności w sferze zasobów pracy, 8. Kariery zawodowe kobiet - perspektywy rozwoju na tle tendencji do uelastyczniania pracy, 9. Derekrutacja i outplacment według standardów europejskich, 10. Kształtowanie warunków pracy w świetle regulacji europejskich, 11. Wpływ implementowania standardów europejskich zarządzania informacją na wizerunek menedżerów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia personalna firmy / pod red. Marta Juchnowicz. - Warszawa : Difin, 2000. - 236 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
Od zarządzania personelem do strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzanie procesami pracy, a strategia personalna; Rozwój kadr w strategii personalnej firmy; Strategie motywacyjne u progu XXI wieku; Komunikacja interpersonalna w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Funkcjonowanie controllingu personalnego w firmie; Ilościowe determinanty polityki personalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zastosowanie strategicznych rozmów kwalifikacyjnych, 2. Określenie realistycznych celów i zarządzanie procedurą prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, 3. Określanie oczekiwanych efektów, 4. Opracowanie pytań i odpowiedzi związanych ze stanowiskiem pracy, 5. Przeprowadzenie efektywnej rozmowy kwalifikacyjnej, 6. Podejmowanie decyzji o zatrudnieniu, 7. Wdrażanie strategicznych rozmów kwalifikacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wyłanianie się SZZL: 1.1. Koncepcja "twardego" i "miękkiego" HRM; 1.1.1. Model Michigan; 1.1.2. Model Warwick i model Harvarda; 1.2. Koncepcja J. Storeya; 1.3. Koncepcja D. Guesta; 1.4. Koncepcje R.S. Schulera i S.E. Jackson. 2. SZZL na przełomie XX i XXI w: 2.1. Koncepcja "dobrych praktyk"; 2.2. Koncepcja O. Lundy‘ego i A. Cowlinga; 2.3. Koncepcje polskie; 2.3.1. Koncepcja A. Sajkiewicz; 2.3.2. Koncepcja A. Pocztowskiego; 2.3.3. Koncepcja A. Lipki; 2.4. Koncepcja D. Ulricha. 3. SZZL na początku XXI w: 3.1. Koncepcje M. Armstronga; 3.2. Koncepcje duńska i hiszpańska; 3.3. Koncepcja L. Dyera i R. Shafera; 3.4. Podsumowanie koncepcji według N. Gouldinga. 4. Związki między ZZL i Strategicznym ZZL. 5. Problemy perspektywy SZZL. CZĘŚĆ II. Zarządzanie przedsiębiorstwem: 6. Przedsiębiorstwo w strukturze społeczno-gospodarczej; 6.1. Systemowe ujęcie przedsiębiorstwa; 6.1.1. Przedsiębiorstwo jako system działający; 6.1.2. Istota przedsiębiorstwa; 6.2. Kluczowe cele przedsiębiorstwa; 6.3. Procesowe ujęcie działalności przedsiębiorstwa; 6.4. Istotne przesłanki prowadzenia przedsiębiorstwa. 7. System zarządzania przedsiębiorstwem: 7.1. Istota zarządzania; 7.2. Budowa systemu zarządzania. 8. System zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem: 8.1. Istota zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem; 8.2. Wybrane elementy doktryny strategicznej; 8.3. Postawa strategiczna. CZĘŚĆ III. Podstawy SZZL: 9. Zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie; 9.1. Rola czynnika ludzkiego; 9.2. Procesy kształtowania zasobów ludzkich. 10. System strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi (SZZL): 10.1. Układ logiczny systemu SZZL; 10.2. Orientacja strategiczna w stosunku do ZL; 10.3. Zakres prowadzenia SZZL. 11. Doktryna strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. CZĘŚĆ IV. Podstawy diagnostyczne SZZL: 12. Zasady diagnozowania; 12.1. Fundamenty diagnozowania potencjału strategicznego; 12.2. Swoistość i trudności diagnozowania. 13. Metody i techniki diagnozowania: 13.1. Podejście metodyczne; 13.2. Diagnozowanie ZL; 13.3. Diagnozowanie systemu zarządzania ZL. CZĘŚĆ V. Modelowanie wzorcujące i urzeczywistnianie jego rezultatów: 14. Modelowanie wzorcujące ZL i SZZL: 14.1. Modelowanie i modele wzorce; 14.1.1. Podejścia do akcji strategicznej; 14.1.2. Przesłanki modelowania wzorcującego; 14.2. Formułowanie modelu wzorca; 14.2.1. Generowanie alternatyw strategicznych; 14.2.2. Wybór strategiczny; 14.2.3. Struktura i własności modelu wzorcowego strategii; 14.2.3.1. System planu strategicznego; 14.2.3.2. Struktura planu; 14.3. Normatywne wzorce strategii ZZL; 14.3.1. Wybrane wzorce strategii normatywnych; 14.3.1.1. Model T. Stalewskiego; 14.3.1.2. Strategie według J. Brunsteina i C. Fishera; 14.3.1.3. Model T. Listwana; 14.3.2. Zgodność strukturalna strategii; 14.4. Podejścia do wzorcowania i wzorców na niższych poziomach strategii ZZL. 15. Urzeczywistnianie modelu wzorcowego strategii: CZĘŚĆ VI. Podstawy kształtowania substrategii SZZL: 16. Strukturyzacja podsystemów SZZL: 16.1. Układ strategicznych procesów kształtowania ZL; 16.2. Wielowarstwowa struktura podsystemów SZZL; 16.3. Strukturyzacja SZZL według wybranych punktów odniesienia. 17. Wybrane odniesienia SZZL do podmiotowości i konstruowania substrategii aktywności podstawowej: 17.1. Wybrane odniesienia SZZL do podmiotowości; 17.2. Wybrane odniesienia do konstruowania substrategii aktywności podstawowej; CZĘŚĆ VII. Urzeczywistnianie strategii: 18. Podstawy urzeczywistniania strategii ZZL: 19. Controlling strategiczny i strategiczne uczenie się; 19.1. Controlling strategiczny; 19.2. Strategiczne uczenie się w SZZL; 19.2.1. Podstawy uczenia się; 19.2.2. System Wczesnego Reagowania (SWR); 19.2.3. Wywiad gospodarczy; 19.2.4. Analiza dyskryminacji. 20. Kształtowanie prawdopodobieństwa zdarzeń w SZZL: 20.1. Podstawy zarządzania prawdopodobieństwem strategicznym; 20.2. Zarządzanie zmianami w SZZL; 20.3. Ryzyko w implementacji planu SZZL i zasady jego redukcji. CZĘŚĆ VIII. Sprawność SZZL: 21. Podstawy sprawności: 21.1. Struktura dążeń sprawnościowych SD; 21.2. Walory i wytyczne sprawności w odniesieniu do załogi; 21.2.1. Walory i wytyczne sprawności ZL i SZZL; 21.2.2. Pozabiznesowe wartości ZL, ZZL i SZZL; 21.3. Prawo, etyka i kultura a SZZL w systemie dążeń strategicznych; 21.3.1. Prawo a SZZL; 21.3.2. Etyka a SZZL; 21.3.3. Kultura a SZZL. 22. Substrategia gospodarowania w SZZL: 22.1. Podstawy substrategii gospodarowania; 22.2. Zasady i zakres gospodarowania; 22.3. Możliwość substrategii wynagradzania. CZĘŚĆ IX. Przyszłość SZZL: 23. Perspektywy SZZL z pozycji aktualnego stanu nauki i praktyki. 24. Quo vadis SZZL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Istota i treść systemu zarządzania zasobami ludzkimi. 2. Ustalanie potrzeb kadrowych. 3. Rekrutacja - nabór pracowników. 4. Selekcja - dobór pracowników. 5. Adaptacja społeczno-zawodowa. 6. Ochrona zdrowia i bezpieczeństwo pracy. 7. Rozwój zawodowy pracowników. 8. Rozwój kariery i sukcesja. 9. Kształtowanie postaw i zachowań pracowników. 10. Stosunki pracy. 11. Ocenianie pracowników. 12. Wynagrodzenia i świadczenia. 13. Zwalnianie i odejścia pracowników. 14. Metody badania i doskonalenia systemu zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Nowa sytuacja na rynku pracy: 1. Nowa strategia rozwojowa Polski; 2. Perspektywa dla najzdolniejszych; 3. Przedsiębiorstwo inteligentne; 4. Praca oparta na wspólnocie; 5. Wzrost podmiotowości człowieka w pracy; 6. Radykalne zmiany w firmach; 7. Poszukiwania specjalistów; 8. Konieczność redukcji bezrobocia. Rozdział II. Przygotowanie rekrutacji: 1. Zapotrzebowanie na talenty; 2. Kolejność działań rekrutacyjnych i adaptacyjnych utalentowanych pracowników; 3. Źródła potrzeb kadrowych; 4. Czynniki wpływające na proces planowania w zakresie zasobów pracowniczych; 5. Kolejność czynności wstępnych do przygotowania planu rekrutacji; 6. Czynności rekrutacyjne do wykonania przez komórkę personalną; 7. Opis stanowiska do obsadzenia i właściwości utalentowanego kandydata; 8. Procesy zatrudniania pracowników w krajach Unii Europejskiej; 9. Rekrutacja przez małe firmy; 10. Dwa główne podejścia w doborze pracowników; 11. Osobowe kwalifikacje kandydata. Rozdział III. Motywowanie najlepszych kandydatów: 1. Podstawowe definicje i modele teoretyczne; 2. Motywy kandydata; 3. Jak zmotywować utalentowanego kandydata, aby przyszedł do firmy; 4. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy; 5. Adaptacja wstępna nowego pracownika. Rozdział IV. Prowadzenie rekrutacji: 1. Nowa sytuacja przedsiębiorstwa na rynku pracy; 2. Marketing personalny firmy; 3. Rekrutacja zewnętrzna; 4. Szczególna wartość kandydatów utalentowanych; 5. Dobór na stanowisko kierownicze; 6. Zatrudnianie na stanowiska szeregowe; 7. Zakres chronologiczny procedury naboru; 8. Wywiad zawodowy; 9. Podstawowe zasady prowadzenia wywiadu rekrutacyjnego; 10. Ogólne zasady dobrego słuchania w trakcie wywiadu; 11. Rozmowa z przyszłym szefem; 12. Stosowanie sytuacyjnych metod selekcji; 13. Stosowanie metod psychologicznych; 14. Wizyta na przyszłym stanowisku pracy; 15. Prezentacja kandydata; 16. Badania testami psychologicznymi; 17. Inwentarz biograficzny; 18. Sesje zadaniowo-obserwacyjne (assessment centers); 19. Próbny okres pracy; 20. Refleksje na temat rekrutacji. Rozdział V. Motywacja utalentowanego człowieka w nowej pracy: 1. Motywacja zdolnego kandydata do pracy; 2. Zmiany wybieranych kierunków angażowania się; 3. Motywacja człowieka w pierwszym okresie pracy; 4. Motywowanie w rozmowach wstępnych; 5. Motywowanie w czasie wstępnej adaptacji; 6. Kształtowanie umiejętności we wstępnym instruktażu; 7. Wprowadzenie na stanowisko pracy i do zespołu; 8. Adaptacja długofalowa; 9. Modyfikacje systemu motywacyjnego jako sposoby zwiększania efektywności firmy; 10. Oddziaływanie na motywację wewnętrzną wybitnych pracowników; 11. Motywacyjna funkcja poczucia podmiotowości; 12. Wypalenie zawodowe skutkiem zbyt silnej motywacji. Rozdział VI. Metody motywowania najlepszych pracowników: 1. Uzyskiwanie zaangażowania pracowników; 2. Skuteczne systemy płacowe; 3. System motywacyjny sieciowego zespołu projektowego; 4. Sieciowość w zarządzaniu; 5. Zmiany w światowej rzeczywistości biznesowej; 6. Teoretyczne podstawy skutecznych systemów motywowania twórczości; 7. Zarządzanie przez cele (SMART); 8. Poziom i ważność oczekiwań; 9. Inne czynniki mające wpływ na motywację; 10. Motywacyjne upodmiotowienie pracownika; 11. Ogólne właściwości dobrego systemu motywacyjnego; 12. Budowanie struktury płac podstawowych - wartościowanie prac i siatka płac; 13. Motywacja kreatywności; 14. Uczestnictwo w podejmowaniu decyzji a produktywność pracy zespołowej; 15. Efektywne współzarządzanie; 16. Upodmiotowianie systemów motywacyjnych; 17. Aktywizowanie motywacji wewnętrznej (autotelicznej); 18. Motywacyjna funkcja ocen pracy; 19. Warunki, jakie powinien spełniać system ocen; 20. Przyczyny nietrafnych ocen; 21. Planowanie rozwoju pracownika po jego ocenie; 22. Zyskowność inwestowania w rozwój pracowników; 23. Rekrutacja wewnętrzna; 24. Ważne czynniki motywujące pracowników do efektywnej pracy. Rozdział VII. Zarządzanie talentami: 1. Strategiczne znaczenie skutecznego zarządzania talentami; 2. Organizacja ucząca się/inteligentna; 3. Stymulowanie kreatywności; 4. Zarządzanie wiedzą; 5. Rozwijanie talentów; 6. Mechanizmy wspomagające kreatywność w firmie; 7. Nowe podejście do problematyki innowacyjności; 8. Rozwijanie umiejętności osób utalentowanych; 9. Osobowość człowieka kreatywnego; 10. Rozwój najzdolniejszych pracowników; 11. Twórczość w zespole; 12. Rozwiązania organizacyjne wspierające twórczość. Rozdział VIII. Wpływ zmian na motywację twórczą; 1. Dynamika zmian organizacyjnych w gospodarce; 2. Podmiotowość procesów zmian; 3. Rola lidera zmian; 4. Zagrożenia dla pracowników wynikające ze zmian; 5. Jak radzić sobie z oporami przeciw zmianom; 6. Przywództwo zmian; 7. Sposoby upodmiotowiania uczestników zmiany; 8. Motywowanie członków zespołu wdrożeniowego. Rozdział IX. Motywacyjne kwalifikacje kierownika zespołu: 1. Współczesne wymagania wobec lidera zespołu; 2. Właściwości prawdziwego lidera; 3. Szczególne znaczenie funkcji motywowania i rozwijania talentów; 4. Liderzy - demokraci; 5. Korzystanie z informacji zwrotnej i przekazywanie uwag krytycznych; 6. Motywowanie członków zespołu w trakcie zmian; 7. Charyzma lidera; 8. Koncepcje człowieka i style kierowania; 9. Osobowość lidera a władza; 10. Rozwiązywanie konfliktów; 11. Zarządzanie swoim czasem. Rozdział X. Dlaczego dobrzy pracownicy odchodzą z firmy: 1. Kosztowna utrata pracowników; 2. Przyczyny odchodzenia utalentowanych pracowników; 3. Nadmierny stres przyczyną rezygnacji z pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ból emocjonalny w organizacjach. 2. Źródła toksyczności w organizacjach. 3. Praca koordynatora toksyn. 4. Jaką cenę płaci koordynator toksyn? 5. Jak uzdrowić koordynatorów? 6. Na wspólnej płaszczyźnie. Co mogą zrobić koordynatorzy oraz ich organizacje? 7. Szefowie zarządzający bólem. 8. Firma kierująca się współczuciem. Jak zaplanować reakcję na ból? 9. Patrząc przez pryzmat bólu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej