Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(105)
IBUK Libra
(16)
ebookpoint BIBLIO
(11)
Forma i typ
Książki
(104)
E-booki
(27)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
tylko na miejscu
(69)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Czytelnia
(72)
Autor
Praca zbiorowa
(6)
Grucza Bartosz
(4)
Brandenburg Henryk
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
Trocki Michał (1945- )
(3)
Bednarska-Wnuk Izabela
(2)
Drobniak Adam
(2)
Dudycz Helena
(2)
Dylewski Marek (1965- )
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Flasiński Mariusz
(2)
Gontar Zbigniew
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Hernes Marcin
(2)
Krawiec Frank
(2)
Lipa Michał
(2)
Lock Dennis
(2)
Ogonek Krzysztof
(2)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Rot Artur
(2)
Sikora-Fernandez Dorota
(2)
Sońta-Drączkowska Ewa
(2)
Wróblewski Piotr
(2)
Żmigrodzki Marcin
(2)
Ackoff Russell Lincoln (1919- )
(1)
Addison Herbert J. (1932- )
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Becht Adam
(1)
Bednarczyk Ewa
(1)
Betts Alan
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biedrońska Paulina
(1)
Bolek Cezary
(1)
Bolek Monika
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brandon-Jones Alistair
(1)
Brobst Stephen
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Burton Celia
(1)
Cadle James
(1)
Carboni Joel
(1)
Chmielewski Jacek M
(1)
Chong Yen Yee
(1)
Chrapko Mariusz
(1)
Chrościcki Zbigniew
(1)
Cichy Diana
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Coplien James O
(1)
Czopek Jakub
(1)
Darnall Russell W
(1)
Detyna Beata
(1)
Diks Filip
(1)
Diks Krzysztof
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Domański Tomasz
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Duducz Helena
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Duncan William
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzieniszewski Sławomir
(1)
Dzikowski Damian
(1)
Dąbrowski Marcin (informatyk)
(1)
Dąbrowski Paweł
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Foemmel Matthew
(1)
Fowler Martin
(1)
Frame J. Davidson
(1)
Francik Kamila
(1)
Frączkowski Kazimierz
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Gałoński Józef
(1)
Glinka Beata
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gontar Beata
(1)
Gontarz Beata
(1)
Gonzalez Mónica
(1)
Gorzałczyńska-Koczkodaj Małgorzata
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Greene Jennifer (1971- )
(1)
Greever Tom
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Grzelewska Małgorzata
(1)
Grzeszczyk Tadeusz A
(1)
Guranowski Adrian
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górecka Dorota
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Haffer Joanna
(1)
Hallada Marek
(1)
Heasman Lachlan
(1)
Hensel Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
Kraj wydania
Polska
(131)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(130)
angielski
(2)
Temat
Zarządzanie projektami
(89)
Przedsiębiorstwo
(26)
Zarządzanie
(14)
Fundusze strukturalne UE
(12)
Organizacja
(12)
Projektowanie
(12)
Zarządzanie jakością
(12)
Systemy informatyczne
(9)
Praca zespołowa
(8)
Inwestycje
(7)
Projekty
(7)
Informatyka
(6)
Innowacje
(6)
Systemy informatyczne zarządzania
(6)
Decyzje
(5)
Kultura organizacyjna
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Zespół projektowy
(5)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Programowanie zwinne
(4)
Projekt informatyczny
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Badania naukowe
(3)
Benchmarking
(3)
Controlling
(3)
Informacja dla zarządzania
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Scrum
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zwinne zarządzanie
(3)
Baza danych
(2)
Coaching
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Europejski Fundusz Społeczny
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Marka*
(2)
Menedżerowie
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Outsourcing
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Produkcja
(2)
Programy pomocowe UE
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Ryzyko finansowe
(2)
Strategia rozwoju
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Unia Europejska
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Absolwenci
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Budżety gminne
(1)
COVID-19
(1)
Catalyst (rynek obligacji)
(1)
Cele kształcenia
(1)
Centra handlowe
(1)
Ceny
(1)
Copywriting
(1)
Czas
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Design thinking
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Europejski Korpus Solidarności
(1)
Faktoring
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fonoholizm
(1)
Fundusz Spójności UE
(1)
Fundusz inwestycyjny
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Handel
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Hurtownia danych
(1)
IKEA
(1)
Informacja
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Poradnik
(16)
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(42)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(20)
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Nauka i badania
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
132 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Miasto jest szczególnym, cennym systemem wymagającym właściwej interpretacji i zrozumienia przez podmioty kształtujące jego obraz oraz determinujące procesy rozwoju zrównoważonego. Publikacja EkoMiasto#Zarządzanie koncentruje się na metodach i narzędziach zarządzania, które pozwalają efektywnie wzmacniać atrakcyjność i konkurencyjność zgodnie z postulatami nowej polityki miejskiej. Stanowi propozycję odpowiedzi na wyzwania dotyczące zintegrowanego i skutecznego oddziaływania na zachowania użytkowników miast. Zawiera katalog instrumentów oddziałujących na rzecz wykorzystywania szans oraz dyskontowania wartości zasobów przestrzeni silnie zurbanizowanych.
W pierwszych rozdziałach książki autorzy koncentrują uwagę na identyfikacji warunków i filozofii współczesnego podejścia do zarządzania miastami, aby następnie przejść do rozdziałów identyfikujących instrumenty strategicznego i zintegrowanego planowania rozwoju. Kolejne części pracy poświęcone są charakterystyce operacyjnego wykorzystania narzędzi zarządzania strategicznego w procesach zarządczych obejmujących m.in: marketingowe podejście do zarządzania miastem, zarządzanie projektami miejskimi oraz metody i narzędzia wzorowane na organizacjach działających na otwartym rynku. Odrębną część pracy poświęcono charakterystyce procesów i narzędzi rewitalizacji w szczególny sposób oddziałujących na uruchamianie procesów rozwoju w centrach miast. Ostatni rozdział ma charakter uniwersalny wobec poprzednich, bowiem traktuje o potencjale nowoczesnych informatycznych narzędzi zarządzania, wykorzystujących przestrzeń wirtualną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Finanse)
1. Finanse publiczne a gospodarka; 2. Formalnoprawne podstawy funkcjonowania sektora finansów publicznych; 3. Aktywność sektora publicznego w aspekcie gospodarowania środkami publicznymi; 4. Problemy stanowienia danin publicznych; 5. Procesy decyzyjne w sektorze publicznym; 6. Redystrybucja budżetowa; 7. Ewaluacja zadań i odpowiedzialności w sektorze publicznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... proste budowanie i rozbudowywanie serwisów internetowych

Framework Flask jest idealnym wyborem, jeśli chce się zbudować prosty serwis WWW. Korzystanie z niego w tym celu pozwala oszczędzić czas i nie wymaga wielkich umiejętności. Bazujący na języku Python framework zawiera mechanizmy umożliwiające łączenie go z tak fundamentalnymi plikami w sieci, jak HTML czy CSS. Pozwala to nie tylko budować serwisy od nowa, lecz także kreować jedynie wybrane elementy, które zostaną następnie użyte do rozbudowy już istniejącej strony - nawet jeśli przy jej tworzeniu korzystano z innej technologii.

Poszczególne lekcje kursu pozwolą Ci zacząć pracę z technologią Flask. Dowiesz się między innymi, jak wykorzystać zewnętrzne biblioteki i jak zbudować prostą aplikację do konwersji plików graficznych użytkownika pomiędzy poszczególnymi formatami. Szkolenie przeprowadzi Cię przez wiele zagadnień związanych z tworzeniem aplikacji webowych, także przez meandry budowania kalkulatora zysków z oszczędności! Zdobędziesz wiedzę dotyczącą zasad instalacji potrzebnego oprogramowania, konfigurowania własnego repozytorium do kontroli wersji, tworzenia uporządkowanej struktury projektu, wreszcie implementacji na podstawie automatycznie uruchamianych testów. Dowiesz się też, na jakie aspekty zwracać uwagę podczas tworzenia interfejsu użytkownika. Zobaczysz wreszcie, jak w prosty sposób można dostosować tworzone serwisy do wymogów urządzeń mobilnych.

Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia

W trakcie proponowanego przez nas kursu video:

  • Stworzysz aplikacje w technologii Flask.
  • Opanujesz zasady pracy z systemem kontroli wersji Git.
  • Poznasz proste i zagnieżdżone szablony Flask.
  • Zintegrujesz Bootstrap i Flask.
  • Dostosujesz CSS i HTML do potrzeb frameworka Flask.
  • Będziesz operować plikami na serwerze Flask.
  • Nauczysz się automatyzować czynności, tworzyć strony z treścią i formularzami.
  • Skonwertujesz pliki graficzne.
  • Przybliżysz sobie zasady UI i UX aplikacji webowych.

Co więcej...

  • Dowiesz się, jak testować stworzoną przez siebie aplikację i naprawiać pojawiające się w niej błędy.

Flask. Kurs video. Od pierwszej linijki kodu do praktycznego zastosowania kończy się na poziomie podstawowym. Oznacza to, że po ukończeniu szkolenia będziesz w stanie stworzyć od zera nowy projekt oparty na technologii Flask - taki, który umożliwi interakcję z użytkownikiem bez przechowywania stanu pomiędzy poszczególnymi wizytami użytkownika.

Sfera web developera

Osoby zajmujące się technologiami webowymi muszą nieustannie śledzić dostępne rozwiązania. Ich mnogość jest w dużej mierze związana z koniecznością dostarczania funkcjonalności działających w przeglądarce i pokrywających potrzeby między innymi banków, sklepów internetowych, blogów, serwisów streamingowych czy gier przeglądarkowych. Web developer musi nie tylko być świadom dostępnych technologii, ale także dobierać je odpowiednio do aktualnego problemu. Zarówno wśród freelancerów, jak i w software house’ach popularne jest używanie WordPressa do tworzenia stron o charakterze informacyjnym. Gdy jednak konieczne jest dodatkowe przetwarzanie wykraczające poza obsługę komentarzy, sięga się po inne technologie. Flask może być używany dla usług, które muszą być gotowe na wzmożone zapotrzebowanie na infrastrukturę. Jest wspierany na Google App Engine, gdzie samo przydzielanie dodatkowych i usuwanie nadmiarowych zasobów może być w dużej mierze zautomatyzowane dzięki możliwościom Google Cloud Platform. Zadaniem developera jest jednak taka implementacja oferowanych funkcjonalności, aby użytkownik nie tracił danych, kiedy zmienia się liczba wykorzystywanych serwerów.

Czasem naprawdę warto zrobić jeden krok w tył, aby móc zrobić dwa kroki w przód. Dotyczy to także tworzenia oprogramowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowany numer, jak wszystkie wcześniejsze zeszyty serii Informatyka Ekonomiczna, ma unikatowy charakter. Autorami tekstów w nim zamieszczonych są bowiem zarówno doświadczeni pracownicy naukowi, szanowani i poważani profesorowie, jak i początkujący adepci praktyki gospodarczej i nauki, zajmujący się problematyką szeroko rozumianych systemów informacyjnych zarządzania.Główną przesłanką przygotowania numeru była chęć ukazania szerokiego spektrum poglądów autorów i ich przemyśleń wynikających z doświadczeń zdobytych w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem i implementacją nowoczesnych technologii w organizacjach.Wszystkie artykuły znajdujące się w niniejszym zeszycie otrzymały dwie pozytywne recenzje. Redaktor prezentowanego wydania pragnie podziękować wszystkim autorom,którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami i poglądami, składa ponadto podziękowania recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Tematyka ośmiu artykułów zawartych w prezentowanym zeszycie odzwierciedla główne obszary będące w kręgu zainteresowań badawczych ich autorów. Na uwagę zasługuje aktualność podejmowanych zagadnień. W zeszycie omówiono takie kwestie, jak: możliwości i zagrożenia wynikające z użycia ChatGPT w zarządzaniu wiedzą, porównanie działania sieci neuronowych w Pythonie oraz C#, obszary zastosowania technologii i technik do rekonstrukcji obrazów, wdrożenie systemu ERP jako decyzja o znaczeniu strategicznym w przedsiębiorstwie z sektora MŚP w Polsce, prognoza cen nieruchomości mieszkalnych z wykorzystaniem uczenia maszynowego, cyfrowy model biznesu instytucji kulturalnych i rozrywkowych w czasie pandemii COVID-19, ocena platformy ePortal z uwzględnieniem modelu Normana, metody resamplingu danych w rozwiązaniu problemu nierównowagi danych przy wykrywaniu oszustw związanych z kartami kredytowymi

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W monografii omówiono rezultaty wybranych prac badawczych zaprezentowanych podczas konferencji "Informatyka w zarządzaniu (IwZ'2022)", która odbyła się w dniach 1-2.12.20222 r. w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Książka zawiera czternaście artykułów, w których szczegółowo przedstawiono takie zadnienia, jak: metody neuronauki poznawczej w badaniu doświadczenia użytkowników; rola i ocena wykorzystania usług chmurowych w wirtualizacji procesów kształcenia uczelni wyższych; The Method of Finding High-Runner Products in the Assortment; behawioralne aspekty zarządzania niepewnością projektów e-Zdrowie; transformacja cyfrowa i implikacje dla strategii oraz zmiany organizacyjnej - przegląd literatury; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej - studium przypadku Orange; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej - studium przypadku Orange; metoda wielokryterialnego wspomagania decyzji SAW w wyborze dostawcy systemów informatycznych; model systemu Business Intelligence do analizy danych i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; społeczeństwo informacyjne czy cyfrowe?; postrzeganie przez studentów możliwości wykorzystania zarządzania procesowego w usprawnianiu organizacji; identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
W monografii omówiono rezultaty wybranych prac badawczych zaprezentowanych podczas konferencji „Informatyka w zarządzaniu (IwZ’2022)”, która odbyła się w dniach 1-2.12.20222 r. w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Książka zawiera czternaście artykułów, w których szczegółowo przedstawiono takie zadnienia, jak: metody neuronauki poznawczej w badaniu doświadczenia użytkowników; rola i ocena wykorzystania usług chmurowych w wirtualizacji procesów kształcenia uczelni wyższych; The Method of Finding High-Runner Products in the Assortment; behawioralne aspekty zarządzania niepewnością projektów e-Zdrowie; transformacja cyfrowa i implikacje dla strategii oraz zmiany organizacyjnej – przegląd literatury; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej – studium przypadku Orange; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej – studium przypadku Orange; metoda wielokryterialnego wspomagania decyzji SAW w wyborze dostawcy systemów informatycznych; model systemu Business Intelligence do analizy danych i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; społeczeństwo informacyjne czy cyfrowe?; postrzeganie przez studentów możliwości wykorzystania zarządzania procesowego w usprawnianiu organizacji; identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Instrukcja obsługi projektu / Marcin Żmigrodzki. - Gliwice : Helion S.A., cop. 2021. - 317, [3] s. : il. ; 19x24 cm.
(Onepress)
Zawiera: WSTĘP: Jak czytać niniejszą książkę?; Czym jest projekt, portfel, program; Odniesienie do PMBOK Guide 6; Typowe procesy projektowe; Indeks typowych problemów w projektach; Indeks technik i metod według ważności; 1. ZMIANY I UZASADNIENIE PROJEKTÓW: Wprowadzenie; Typowe procesy projektowe; Opracuj kartę projektu; Zaplanuj projekt; Analizuj zmiany; Kontroluj projekt; Techniki, metody i zagadnienia; Plan bazowy (ważna); Inicjacja projektu (ważna); Definiowanie celów (przydatna); Kryteria sukcesu projektu (przydatna); Karta projektu (ważna); MoSCoW (przydatna); Business canvas (rzadziej stosowana); Analiza SWOT (rzadziej stosowana); Spotkanie kick-off (przydatna); Monitorowanie projektu (ważna); Rejestr zmian (ważna); Raport statusu (ważna); Rejestr decyzji (rzadko stosowana); 2. ZARZĄDZANIE ZAKRESEM W PROJEKTACH: Typowe procesy projektowe; Zbierz wymagania; Zaplanuj zakres; Dokonaj odbiorów; Techniki, metody i zagadnienia; Mapa procesu (ważna); Historyjka użytkownika (przydatna); Planowanie oparte na produktach (rzadko stosowana); Struktura podziału prac (ważna); Rejestr produktu (przydatna); Lista kontrolna (rzadko stosowana); Informacja zwrotna od użytkownika (przydatna); Wykres wypalania (rzadko stosowana); 3. ZARZĄDZANIE CZASEM W PROJEKTACH: Typowe procesy projektowe; Zaplanuj harmonogram; Kontroluj harmonogram; Techniki, metody i zagadnienia; Ścieżka krytyczna (ważna); Wykres Gantta (ważna); Iteracja/sprint (ważna); Scrum (ważna); Tablica Kanban (przydatna); Kompresja harmonogramu (przydatna); Zespołowe szacowanie czasu (przydatna); Trend kamieni milowych (rzadko stosowana); 4. ZARZĄDZANIE KOSZTEM W PROJEKTACH: Typowe procesy projektowe; Zaplanuj koszty; Uzyskaj finansowanie; Kontroluj koszty; Techniki, metody i zagadnienia; Budżet projektu (ważna); Lean budget (rzadko stosowana); Wartość wypracowana (ważna); Wskaźniki finansowe - NPV, IRR, okres zwrotu (przydatne); 5. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ: Typowe procesy projektowe; Zaplanuj jakość; Kontroluj jakość; Techniki, metody i zagadnienia; Model Kano (przydatna); SIPOC (przydatna); CTQ - zmienne krytyczne dla jakości (rzadziej stosowana); Rybia ość (przydatna); Źródła marnotrawstwa - muda (ważna); 5S (ważna); Definition of done (przydatna); 6. STRUKTURA ORGANIZACYJNA: Typowe procesy projektowe; Zidentyfikuj interesariuszy; Rozsyłaj raporty; Techniki, metody i zagadnienia; Diagram struktury organizacyjnej (ważna); Sponsor i komitet sterujący (ważna); Kierownik projektu (ważna); Właściciel produktu (ważna); Macierz RACI (przydatna); Mapa udziałowców (rzadko stosowana); Plan komunikacji (przydatna); Mapa pola sił (rzadko stosowana); 7. ZESPÓŁ I PRZYWÓDZTWO: Typowe procesy projektowe; Zaplanuj zasoby; Zarządzaj ludźmi; Techniki, metody i zagadnienia; Zespół autonomiczny (ważna); Burza mózgów (przydatna); Model pełnej ekspresji (rzadko stosowana); Motywacja (ważna); Nieformalne relacje (przydatne); Spotkania w projekcie (ważne); Zarządzanie konfliktem (przydatna); Źródła autorytetu (przydatne); 8. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM I UCZENIE SIĘ W PROJEKTACH: Typowe procesy projektowe; Zaplanuj ryzyka; Obserwuj ryzyka; Gromadź doświadczenia; Techniki, metody i zagadnienia; Obieg wiedzy w organizacji (ważne); Strategie wobec ryzyk (ważne); Rejestr ryzyk (przydatna); Risk board (rzadko stosowana); Spotkanie retrospektywne (ważna); Analiza ilościowa ryzyk (rzadko stosowana); Monte Carlo (rzadko stosowana); 9. KONTRAKTY W PROJEKTACH: Typowe procesy projektowe; Przeprowadź przetarg; Sprzedaj projekt; Techniki, metody i zagadnienia; Typy kontraktów (ważne); Organizacja przetargów (przydatne); Negocjowanie (przydatne); Typowe dokumenty w przetargach (ważne); Literatura do dalszej lektury; Indeks kluczowych terminów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Podstawowe zasady funkcjonowania funduszy unijnych : Rodzaje funduszy unijnych, Beneficjenci, Przeznaczenie programów operacyjnych. 2.Przedsięwzięcia i projekty : Elementy wniosku o dofinansowanie z funduszy strukturalnych, Przedsięwzięcie i projekt - podstawowe definicje, Typy projektów, Procedura składania wniosków, Zarządzanie projektami, Zasady konstrukcji biznesplanu (studium wykonalności), Plan finansowy jako istotny element biznesplanu (studium wykonalności), Ocena efektywności projektów inwestycyjnych, Dostosowanie wzorcowego biznesplanu do wymogów SPO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. DLACZEGO PROJEKTOWANIE USŁUG?: 1.1. Czego pragną klienci?; 1.2. Wyzwania dla organizacji; 1.3. Dlaczego projektowanie usług jest najlepszą odpowiedzią?; 2. CZYM JEST PROJEKTOWANIE USŁUG?: 2.1. Definicje projektowania usług; 2.2. Różne spojrzenia; 2.3. Korzenie i rozwój; 2.4. Czym nie jest projektowanie usług?; 2.5. Zasady projektowania usług - nowe spojrzenie; 3. PODSTAWOWE NARZĘDZIA DO PROJEKTOWANIA USŁUG: 3.1. Dane badawcze; 3.2. Persony; 3.3. Mapy podróży; 3.4. Mapy systemów; 3.5. Prototypy usług; 3.6. Szablon modelu biznesowego; 4. GŁÓWNE CZYNNOŚCI W RAMACH PROJEKTOWANIA USŁUG: 4.1. W poszukiwaniu procesu projektowania usługi; 4.2. Główne schematy w procesie projektowania; 4.3. Prezentacja najważniejszych czynności w metodach projektowania usług TiSDD; 5. BADANIA: 5.1. Proces badawczy w projektowaniu usług; 5.2. Metody zbierania danych; 5.3. Metody wizualizacji, syntezy i analizy danych; 5.4. Studia przypadków; 6. IDEACJA: 6.1. Pomysły; 6.2. Decyzje; 6.3. Proces ideacji; 6.4. Metody ideacji; 6.5. Studia przypadków; 7. PROTOTYPOWANIE: 7.1. Proces prototypowania usług; 7.2. Metody prototypowania; 7.3. Studia przypadków; 8. IMPLEMENTACJA: 8.1. Od prototypu do produkcji; 8.2. Projektowanie usług a zarządzanie zmianami; 8.3. Projektowanie usług a tworzenie oprogramowania; 8.4. Projektowanie usług a zarządzanie produktem; 8.5. Projektowanie usług a architektura; 8.6. Studia przypadków; 9. PROCES PROJEKTOWANIA USŁUG I ZARZĄDZANIE NIM: 9.1. Zrozumieć proces projektowania usług: przyspieszony przegląd; 9.2. Planowanie pod kątem procesu projektowania usług; 9.3. Zarządzanie procesem projektowania usług; 9.4. Przykłady: szablony procesów; 9.5. Studia przypadków; 10. PROWADZENIE WARSZTATÓW: 10.1. Najważniejsze pojęcia związane z facylitacją; 10.2. Style i role w facylitacji; 10.3. Czynniki sukcesu; 10.4. Najważniejsze techniki facylitacji; 10.5. Metody prowadzenia warsztatów; 10.6. Studia przypadków; 11. TWORZENIE PRZESTRZENI DLA PROJEKTOWANIA USŁUG: 11.1. Rodzaje przestrzeni; 11.2. Organizowanie przestrzeni; 11.3. Przestrzeń - potrzebna czy niepotrzebna?; 11.4. Studia przypadków; 12. OSADZANIE PROJEKTOWANIA USŁUG W ORGANIZACJACH: 12.1. Pierwsze kroki; 12.2. Skalowanie; 12.3. Dążenie do biegłości; 12.4. Sprinty projektowe; 12.5. Studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie projektem, 2. Kierownik zespołu projektowego, 3. Budowanie zespołu projektowego, 4. Funkcjonowanie zespołu projektowego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wdrożenie jako transfer wiedzy w kontekście komercjalizacji innowacji; 2. Zarządzanie projektami; 3. Finansowanie projektów wdrożeniowych; 4. Pomiar efektów realizowanych projektów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 12)
Podziękowania; Przedmowa do wydania polskiego; Wstęp; 1 Kompetencje w kontekście czwartej rewolucji przemysłowej; 1.1. Model kompetencji liderów projektów; 1.2. Czwarta rewolucja przemysłowa i jej implikacje; 1.3. W kierunku kompetencji 4.0; 1.4. Podsumowanie; 2 Wkład programu Erasmus+ w rozwój umiejętności i innowacji; 2.1. Program Erasmus+ w czasach pandemii COVID-19; 2.2. Badania związane z pomiarem doskonalenia kompetencji; 2.2.1. Liderzy umiędzynarodowienia: ankieta przeprowadzona wśród szkolnych koordynatorów projektów europejskich; 2.2.2. Jak nauczyciele biorący udział w mobilnościach zmienili swoje szkoły? Raport z badania długoterminowego wpływu międzynarodowej mobilności na kadrę pedagogiczną polskich szkół; 2.2.3. Nauczyciele online: badanie użytkowników platformy eTwinning podczas pandemii COVID-19; 2.2.4. Erasmus... i co dalej? Badanie losów edukacyjnych i zawodowych polskich studentów uczestniczących w projektach mobilności w programie Erasmus+; 2.2.5. Mobilność polskich studentów w programie Erasmus+ w latach 2014–2016; 2.2.6. Analiza programu „Młodzież w działaniu” oraz sektora Młodzież w programie Erasmus+. Rezultaty współpracy badawczej w ramach sieci RAY; 2.2.7. Wolontariat Europejski – kompetencje na rzecz rynku pracy; 2.2.8. Zagraniczni wolontariusze w polskich przedszkolach i szkołach; 2.2.9. Ankieta przeprowadzona w ramach programu Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy; 2.2.10. Badanie uczestników programu SCIEX; 2.2.11. Badanie dotyczące karier absolwentów mobilności realizowanych w ramach sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe programu Erasmus+; 2.2.12. Międzynarodowe badanie uczestników mobilności w ramach programów kształcenia i szkolenia zawodowego; 2.2.13. Panelowe badanie kompetencji beneficjentów programów Erasmus i Erasmus+ po zakończeniu studiów; 2.3. Uwagi końcowe; 3 Realizacja projektów Erasmusa+ w dobie pandemii COVID-19; 3.1. Przegląd teorii zarządzania w kontekście projektów Erasmusa+; 3.2. Projekty Erasmusa+ w kontekście aktualnych paradygmatów i praktyki zarządzania; 3.2.1. Projekty Erasmusa+ jako organizacje; 3.2.2. Organizacje projektów Erasmusa+ w kontekście paradygmatu sieciowego i podejścia relacyjnego; 3.2.3. Zarządzanie strategiczne; 3.2.4. Zwinne zarządzanie projektami; 3.3. Czynnik stresu oraz cechy osobowości jako determinanty trwałości projektu i jego efektów; 3.4. Uwagi końcowe; 4 Cele i procedury badawcze; 4.1. Kontekst, cele i pytania badawcze; 4.2. Charakterystyka badanej grupy; 4.3. Metoda i narzędzie badawcze; 4.4. Informacje udzielone w kwestionariuszu; 4.5. Projekt badania oraz podejście badawcze; 5 Analiza danych; 5.1. Analiza czynnikowa; 5.2. Analiza rzetelności skal; 5.3. Profile kompetencji liderów projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+; 5.4. Trwałość projektów Erasmusa+ w odniesieniu do kompetencji liderów projektów oraz wybranych czynników kontekstowych; 5.5. Trwałość projektów Erasmusa+ a cechy osobowości; 5.6. Dyskusja wyników; 6 Wnioski i zalecenia; 6.1. Profesjonalizacja oraz kształcenie liderów w kontekście bieżących potrzeb społeczno-gospodarczych; 6.2. Wkład programu Erasmus+ w rozwój kompetencji 4.0; 6.3. Kierunki przyszłych badań; Załączniki; Załącznik I: Kwestionariusz – narzędzie badawcze; Załącznik II: Macierze modelowe wykorzystane do analizy czynnikowej poszczególnych kompetencji; Załącznik III: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do wieku; Załącznik IV: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do doświadczenia zawodowego; Załącznik V: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do płci; Załącznik VI: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do wykształcenia formalnego; Załącznik VII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do typu instytucji; Załącznik VIII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do liczby partnerów; Załącznik IX: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do budżetu projektu; Załącznik X: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do liczby koordynowanych projektów; Załącznik XI: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu w odniesieniu do sektora Erasmusa+; Załącznik XII: Zależność pomiędzy kompetencjami a stanem realizacji projektu; Załącznik XIII: Ocena jakości modelu badawczego w odniesieniu do predykcji; Załącznik XIV: Ocena modelu badawczego: prognozowanie zawieszenia projektu; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Komunikacja w zarządzaniu projektami: 1.1. Komunikacja jako ważna przyczyna porażek w projektach; 1.2. Komunikacja jako ważny czynnik powodzenia projektów; 1.3. Przeciążenie informacyjne w projekcie. Rozdział 2. Komunikacja w standardach zarządzania projektami: 2.1. Metodyki i standardy zarządzania projektami; 2.2. Standard zarządzania projektami Project Management Institute; 2.3. Metodyka zarządzania projektami PRINCE2; 2.4. Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu; 2.5. Standard Polskie Wytyczne Kompetencje IPMA; 2.6. Porównanie komunikacji w standardach zarządzania projektami; 2.7. Modele dojrzałości projektowej a zarządzanie komunikacją; 2.7.1. PM Solutions' Project Management Maturity Model (PMMM); 2.7.2. Ocena poziomu dojrzałości projektowej w zarządzaniu komunikacją - wyniki badań. Rozdział 3. Wpływ uwarunkowań organizacyjnych na komunikację w projekcie 3.1. Wpływ struktury organizacyjnej na komunikację w projekcie; 3.2. Wpływ kultury organizacyjnej na komunikację w projekcie. Rozdział 4. Podstawowe środki przekazu wykorzystywane w środowisku projektowym: 4.1. Tradycyjne środki przekazu; 4.2. Nowoczesne środki przekazu; 4.3. Systemy dedykowane do zarządzania projektami. Rozdział 5. Podstawy komunikacji w projektach: 5.1. Komunikacja w projekcie; 5.2. Zarządzanie komunikacją w projekcie; 5.3. Komunikacja jako ciągły i wszechobecny proces w projektach; 5.4. Rola skutecznego komunikowania się i zarządzania komunikacją; 5.5. Komunikacja a świadomość i potrzeby interesariuszy; 5.6. Komunikacja i zarządzanie komunikacją w cyklu życia projektu. Rozdział 6. Komunikacja w zespole projektowym: 6.1. Pojęcie, teoria i zasady komunikacji interpersonalnej; 6.2. Nadawanie komunikatów; 6.3. Konstrukcja komunikatu; 6.4. Odbieranie komunikatów; 6.5. Bariery komunikacyjne. Rozdział 7. Komunikacyjne przykazania kierownika projektu: 7.1. Inicjowanie - zrozumieć interesariuszy; 7.2. Definiowanie - zdobyć zaufanie zespołu; 7.2.1. Kierownik projektu a komunikacja w zespole; 7.2.2. Jak komunikacja wpływa na relacje w zespole?; 7.3. Planowanie - komunikuj zmianę; 7.4. Realizacja - rozwiązuj konflikty; 7.5. Zamknięcie - informacja zwrotna. Rozdział 8.Narzędzia i dokumenty wspierające komunikację w projekcie: 8.1. Narzędzia i dokumenty inicjowania komunikacji; 8.1.1. Mapa interesariuszy; 8.1.2. Wymagania klienta; 8.1.3. Schemat organizacyjny projektu; 8.1.4. Spotkanie inauguracyjne projektu; 8.2. Narzędzia i dokumenty planowania komunikacji; 8.2.1. Plan komunikacji - plan zarządzania komunikacją; 8.2.2. System kontroli dokumentów projektowych - repozytorium projektowe; 8.2.3. Dokumentacja projektowa; 8.2.4. Kalendarz projektu; 8.2.5. Macierz odpowiedzialności; 8.2.6. Zasady i reguły komunikacji w zespole; 8.3. Narzędzia i dokumenty w procesie realizacji i kontroli komunikacji; 8.3.1. Raporty; 8.3.2. Spotkania statusowe; 8.3.3. Protokoły z zebrań; 8.3.4. Prezentacje projektu; 8.4. Narzędzia i dokumenty w procesie zakończenia komunikacji; 8.4.1. Lessons learned, doświadczenia projektowe; 8.4.2. Akceptacja zakończenia projektu i rezultatów projektu. Rozdział 9. Komunikacja w projektach - wyniki badań: 9.1. Opis narzędzia do oceny stosowanego wsparcia w obszarze zarządzania komunikacją; 9.2. Dobór próby badawczej; 9.3. Charakterystyka próby badawczej; 9.4. Wyniki badania Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. O Autorkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Vademecum Rachunkowości)
1.Zarządzanie projektem, podstawowe problemy, 2.Rachunkowość zarządcza, 3.Narzędzia rachunkowości zarządczej w zarządzaniu kontraktami długoterminowymi, 4.Ryzyko i metody jego redukcji w zarządzaniu kontraktami, 5.Wycena przychodów, kosztów i wyników kontraktów długoterminowych dla potrzeb sprawozdań finansowych według regulacji krajowych i międzynarodowych, 6.Problemy ewidencji kosztów, przychodów i wyników kontraktów długoterminowych w kontekście prawa bilansowego i prawa podatkowego, 7.Rachunkowość kontraktów długoterminowych w warunkach zintegrowanego systemu informatycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Dedykacje; Notatka od Właściciela Produktu; Przedmowa; Podziękowania; Wstęp; 1. Wzorce istotą Scruma: Duch gry; Najistotniejsze wzorce w skrócie; Poza tym, co najistotniejsze; 2. Język wzorców w organizacji produktowej: Sekwencja organizacji produktowej; Mgła; Żyzny grunt; Prawo Conwaya; Stado trzyma się razem; Zaangażuj menedżerów; Zespół scrumowy; Zintegrowany zespół; Niewielkie zespoły; Zespół interdyscyplinarny; Właściciel produktu; Zespół właściciela produktu; Partnerstwo deweloperskie; Zespół deweloperski; Zespół stabilny; Zespół niezależny; Zespół samoorganizujący się; Mitoza; Kaizen i kaikaku; Scrum Master; Oyatsu Jinja (świątynia przekąsek); Mały czerwony telefon; Trener Scrum (Mastera); Ciągła praca; Planowanie sprintu; Rój: pojedynczy nieustanny przepływ; Puls kaizen; Usuwanie cienia; Rozbij bańkę szczęścia; Codzienny Scrum; Scrum Master incognito; Normy postępowania; Procedura awaryjna; Illegitimus non interruptus; Scrum Scrumów; Przegląd sprintu; Retrospektywa sprintu; Meta Scrum; Duma z produktu; 3. Język wzorców w strumieniu wartości: Sekwencja strumienia wartości; Wizja; Lista przeszkód; Strumień wartości; Projektowanie oparte na zestawach; Wykres spalania sprintu; Tablica scrumowa; Mapa drogowa produktu; Rytmy: wzorce czasu; Sprint; Organizacyjny puls sprintu; Plan wydań; Zakres wydań; Wartość i ROI; Rejestr według ROI; Po pierwsze wartość; Bezkosztowa zmiana; Pieniądze za nic; Sekwencja rejestru produktu; Rejestr produktu; Element rejestru produktu; Grzejnik informacji; Prosięce kalkulacje; Niewielkie elementy; Gradient ziarnistości; Punkty estymacji; PBI o stałym terminie; Wakacyjny PBI; Specyfikacja ramowa; Udoskonalony rejestr produktu; Definicja gotowości wagi na temat prędkości; Wczorajsza pogoda; Bieżąca średnia prędkość; Łączna prędkość; Specjalistyczne prędkości; Zaktualizowana prędkość; Cel sprintu; Rejestr sprintu; Element rejestru sprintu; Zespoły, które wcześniej kończą pracę, szybciej przyspieszają; Etap produkcyjny; Deweloperski plan pracy; Podążaj za Księżycem; Widoczny status; Najpierw zależności; Dobre gospodarowanie; Polowanie na krety; Definicja ukończenia; Sprint zespołowy; Wdrażanie reaktywne; Regularny przyrost produktu; Warstwy przygotowania wersji; Wymierne ulepszenia; Krok po kroku; Obszary wartości; Odnogi strumienia wartości; Miara szczęścia; Scrumowanie Scruma; Największa wartość; Pożegnanie z produktem; 4. Tworzenie własnego języka wzorców: Języki projektowe; Język projektowy bardzo wydajnych zespołów; Własny język wzorców; Dodatek 1. Patlety; Wzorce w języku wzorców organizacji produktowej; Wzorce w języku wzorców strumienia wartości; Wzorce z podręcznika wzorców organizacyjnych; Wzorce z„Nieustraszonej zmiany”; Dodatek 2. Spis rycin; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuł jest poświęcony analizie relacji pomiędzy zarządzaniem projektami a zarządzaniem zmianą w ujęciu wybranych metodyk zarządzania projektami. Zagadnienie kontroli zmian zostanie przedstawione na przykładzie klasycznego (PMBoK) i zwinnego (Scrum) podejścia do realizacji przedsięwzięć. Autor omawia zależności pomiędzy projektami a zmianą według rozszerzonego modelu Kurta Lewina, podobieństwa i różnice w podejściu do kontroli i wdrażania zmian oraz rolę kontroli w sukcesie realizacji przedsięwzięć, definiowaną powyższymi podejściami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Instrumenty przeobrażeń organizacyjnych. Zarządzanie przez innowacje nowoczesną metodą zarządzania przedsiębiorstwem. Ograniczenia metod doskonalenia procesów wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach. Understanding Six Sigma. Koopetycja jako niestabilność więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa. Wybrane modele premiowania we współczesnej organizacji gospodarczej. Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych w dobie globalizacji. Przyczyny zmian w metodach zarządzania. Motywy proinnowacyjnej aktywności inwestycyjnej przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego. Offshoring w sektorze usługowym - internacjonalizacja produkcji usług. Rola outsourcingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wykorzystanie podejścia zasobowego w formułowaniu Strategii Błękitnego Oceanu. Strategiczne aspekty współczesnego zarządzania projektami. Strategie negocjacji wielostronnych. Koncepcja mapy kapitału przedsiębiorczości. Zarządzanie projektami we współczesnych organizacjach. Kierunki i uwarunkowania rozwoju zewnętrznego dużych firm produkcyjnych. Zespoły zadaniowe w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych. Analiza konfiguracji sieci dystrybucji na przykładzie hurtowni opakowań. Analiza sprawności operacyjnej pośredniego ogniwa w kanale dystrybucji na przykładzie hurtowni opakowań. Próba definiowania logistyki jako dyscypliny naukowej. Metoda twórczego rozwiązywania problemów G&D. Nowe koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi. Organizacja w ruchu - wykorzystanie okazji przez przedsiębiorstwa turystyczne (wyniki badań). Funkcjonowanie polskich rad nadzorczych a praktyka Corporate Governance. Komunikacja jako instrument kształtowania zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie. Umiędzynarodowienie działalności badawczo-rozwojowej w korporacjach transnarodowych. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw internacjonalizujących się. Sposób wdrażania oraz kształt strategicznej karty wyników jako czynniki decydujące o skuteczności wykorzystania narzędzia do implementacji strategii przedsiębiorstw. Wykorzystanie "Formuły+4+2" w zarządzaniu organizacją. Risk and issue management for high-sized projects.Metodyka projektowania strategii zarządzania. Znaczenie innowacyjności w procesie zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w Polsce w kontekście zjawisk globalizacji europejskiej. Metody aktywizacji działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwach. Rachunkowość kreatywna jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach globalizacji. Cechy strategii wzrostu polskich dużych przedsiębiorstw produkcyjnych. Wybrane aspekty tworzenia strategii w polskich przedsiębiorstwach. Zarządzanie projektem w kontekście zespołu projektowego oraz narzędzi jego wsparcia. 2. Rola zasobów niematerialnych w przeobrażeniach organizacyjnych. Więzi partnerskie a proces kształtowania nowej architektury biznesu. Uwarunkowania tworzenia sieci kooperacyjnych przedsiębiorstw. Jak można zmniejszyć lukę wizerunkową odzwierciedlającą postrzeganie firmy jako pracodawcy? Pomiar kapitału intelektualnego kreującego innowacje i wartość organizacji. Technologia a kompetencje rdzeniowe w procesie zarządzania innowacjami. Znaczenie kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie - wyniki badań empirycznych. Współczesne tendencje w procesie wewnętrznej integracji przedsiębiorstwa. Projektowanie strategii marki jako proces przeobrażeń w przedsiębiorstwie. Cele aliansów a strategia rynkowego rozwoju przedsiębiorstwa. The middle east business culture - making business with arab partners. Elastyczność kształtowania relacji z klientami determinantą efektywnego funkcjonowania organizacji w dobie XXI wieku. Wpływ kultury organizacyjnej na efektywność indywidualnego i zespołowego podejmowania decyzji. Kultura organizacyjna a luka kompetencyjna organizacji. Propozycja procedur i metod zarządzania kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie. Metoda "Zarządzania przez Kulturę Organizacyjną" - aspekt teoretyczno-praktyczny. 3. Wpływ jakości na funkcjonowanie organizacji. Uwarunkowania wdrażania systemu zarządzania jakością. System zarządzania jakością ISO 9001 a ocena wprowadzania wyrobów na rynki Unii Europejskiej w firmie Tarnawa Sp. J. Kontrola wewnętrzna, audyt wewnętrzny i audit wewnętrzny - koncepcja współdziałania w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wielokryteriowa ocena jakości typu dla potrzeb zarządzania przedsiębiorstwem. Efekty zastosowania systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym - case study. Zarządzanie jakością projektu unijnego. Problemy pomiaru satysfakcji klienta zewnętrznego w sferze usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej