Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(12)
Publikacje fachowe
(7)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(21)
Autor
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(4)
Bednarska-Wnuk Izabela
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kołodziejczak Małgorzata
(2)
Sienkiewicz Łukasz
(2)
Tokar Joanna
(2)
Świątek-Barylska Ilona
(2)
Balcerzyk Robert
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dolot Anna
(1)
Doroba Anita
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Fugiel Marcin
(1)
Germain Juliette
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzik Paweł
(1)
Haromszeki Łukasz
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinowska Hanna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimkiewicz Katarzyna
(1)
Kocot Maria
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Koczyński Marek
(1)
Kopeć Jacek
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kołodziejczyk-Olczak Izabela
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Król Magdalena B
(1)
Kwatera Anna
(1)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(1)
Lamri Jérémy
(1)
Lany Magdalena
(1)
Larrandaburu Iban
(1)
Levin Eyal
(1)
Levy-Leboyer Claude
(1)
Lisiński Marek
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mickus Francis
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Motylski Maciej
(1)
Multan Ewa
(1)
Mądry Jan
(1)
Nayagom Olivier Antoine
(1)
Niemczyk Andrzej
(1)
Niemczyk Anna
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleksa-Marewska Karolina
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Opolska-Bielańska Agata
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Piechowiak Marek
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Porvazník Ján
(1)
Poszytek Paweł (1968- )
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Purgał-Popiela Joanna
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Raźniewski Karol
(1)
Remża Piotr
(1)
Rogizińska-Pawełczyk Anna
(1)
Rostkowski Tomasz
(1)
Schmitt Mélanie
(1)
Schramm Tomasz
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Sobol Michał
(1)
Springer Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy HR
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Menedżerowie
(13)
Kompetencje zawodowe
(8)
Zarządzanie kompetencjami
(8)
Kompetencje przywódcze
(6)
Przywództwo
(6)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Kadry
(5)
Organizacja
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Innowacje
(4)
Kompetencje menedżerskie
(4)
Ocena pracowników
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Płaca
(4)
Zarządzanie
(4)
COVID-19
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Motywacja pracy
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Dobrostan psychiczny
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje miękkie
(2)
Kultura
(2)
Praca
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Siła robocza
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Wojsko
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
Zawód
(2)
Zwinne zarządzanie
(2)
Absolwenci
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Assessment center
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Banki
(1)
Blockchain
(1)
Branża TSL
(1)
Budżetowanie
(1)
Chatbot
(1)
Coaching
(1)
Controlling personalny
(1)
Coworking
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Decyzje
(1)
Development center
(1)
Dialog społeczny
(1)
Digitalizacja
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dojrzałość procesowa organizacji
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dowód księgowy
(1)
Doświadczenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
Elastyczne powierzchnie biurowe
(1)
Epidemie
(1)
Erasmus+ (program)
(1)
Faktura VAT
(1)
Freelancer
(1)
Godność ludzka
(1)
Good Behavior Game
(1)
Grywalizacja
(1)
Informatyzacja
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja pracowników
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Interes prawny
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Kolektywizm (psychologia)
(1)
Kompetencja (prawo)
(1)
Kompetencje intrapersonalne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kultura języka
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Logistyka
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Młodzież
(1)
Natura
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(30)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Psychologia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
45 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Człowiek od pierwszych dni swojego rozumnego działania musi dokonywać wyborów między różnymi racjami. Kiedy owe racje są równorzędne – bądź to w ich niedogodności, bądź to w ich atrakcyjności – stają się tym, co encyklopedycznie nazywane jest dylematem. Mając na względzie, że większość dorosłego życia ludzie czynni zawodowo spędzają w organizacjach, przewodnim tematem naszego XIII przedsięwzięcia z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami w edycji z 2016 roku (pierwsza publikacja z tego zakresu pojawiła się w 1993 roku) są Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Dylematy są przez nas traktowane zarówno jako stały element praktyki gospodarczej organizacji, jak i nieodłączny komponent metodycznych i konceptualnych rozważań podejmowanych w pracach badawczych. Tradycyjnie przyjęliśmy zatem, że głównym celem realizowanego projektu jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych, podzielenie się doświadczeniami badawczymi oraz wywodzącymi się z praktyki gospodarczej, podjęcie dyskusji i wymiana myśli oraz wskazanie nowych obszarów badań. Rezultatem przyjętego przez nas przedsięwzięcia badawczego są dwa tomy artykułów. Pierwsza publikacja została poświęcona zagadnieniom zarządczo-ekonomicznym, a druga – zarządczo-psychologicznym. Podział ten odpowiada profilom naukowo-badawczym organizatorów projektu, tj. Katedry Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, a ukształtował się też w wyniku wieloletniej współpracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Człowiek w organizacji; Jednostkowy poziom zachowań organizacyjnych; Grupowe determinanty zachowania organizacyjnego; Systemowe wyznaczniki zachowania organizacyjnego; Stres organizacyjny; Wybrane zagadnienia psychologii zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania w organizacji / red. nauk. Anna Maria Zawadzka. - Wyd. 1 - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2014. - 303, [1] s. : rys. , tab. ; 21 cm.
1. Kształtowanie kultury organizacyjnej- trendy: Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy; Wielokulturowość w organizacji- wyzwania dla zarządzania; 2. Rozwijanie systemów zarządzania potencjałem społecznym- kierunki: Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach; Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji; 2. Jednostka w organizacji- nowe zagadnienia: Zaangażowanie w pracy i organizacji- przegląd problematyki i narządzi pomiaru; Strategie pomocy emocjonalnej- konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami; 4. Kształtowanie wizerunku organizacji i marki- nowe możliwości i metody: Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa- przegląd pojęć i metod pomiaru; O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Współczesne wyzwania stojące przed liderami: Kim jest lider; Aktualne wyzwania dla procesu zarządzania; kompetencje współczesnych liderów; R. 2 Kultura organizacyjna – wyznacznik kompetencji lidera: Czy jest kultura organizacyjna; Modele kultury organizacyjnej; Kultura organizacyjna a efektywność przedsiębiorstwa – analiza modelu D. Denisona; R. 3 Model kompetencji przywódczych D. Denisona: Kompetencje przywódcze związane z misją; Kompetencje przywódcze związane z adaptacyjnością; Kompetencje przywódcze związane z zaangażowaniem; Kompetencje przywódcze związane ze spójnością; Praktyki i kompetencje przywódcze czterech wymiarów modelu D. Denisona; R. 4 Kompetencje przywódcze wspólne dla czterech wymiarów modelu D. Denisona – autorska koncepcja: Budowanie zaufania i wiarygodności; Skuteczna komunikacja; Samodoskonalenie; Gotowość cyfrowa (digital readiness); Podsumowanie autorskich koncepcji pogłębienia modelu kompetencji przywódczych D. Denisona; R. 5 Proces rekrutacji liderów: Pytania i zadania rekrutacyjne związane z wymiarem „misja”; Pytania i zadania rekrutacyjne związane z wymiarem „adaptacyjność”; Pytania i zadania rekrutacyjne związane z wymiarem „zaangażowanie”; Pytania i zadania rekrutacyjne związane z wymiarem „spójność”; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXIII. Zeszyt specjalny)
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013, Półrocznik, 2014-2019
Wstęp; Słowo od organizatorów IV i V Assises Franco-Polonaises du droit; Program IV Assises Franco-Polonaises du droit. La communaute de travail. L’exemple de la pologne et de la France; Program V Assises Franco-Polonaises du droit. L’interet collectif; Zbiorowa wspólnota. Kilka refleksji na temat „wspólnot prawa”; Czy środowisko jest czynnikiem transformacji zbiorowego interesu w prawie pracy?; O niektórych konsekwencjach aksjologicznego uwarunkowania prawa administracyjnego kategorią dobra wspólnego; Interes kolektywny w prawie administracyjnym; Zbiorowy interes terytorialny – nowy paradygmat terytorialnych działań publicznych?; Interes kolektywny i uniwersalizm norm Międzynarodowej Organizacji Pracy; Kultura, język i konstrukcja społeczna; Interes ekologiczny: od zbiorowego interesu środowiskowego do interesu dóbr wspólnych. W kierunku konstytucjonalizacji interesu ekologicznego?; O dwóch koncepcjach dobra wspólnego. Dylematy konstytucyjne i możliwe fundamenty prawa pracy; Gdzie leżał interes wspólnotowy na Uniwersytecie Poznańskim po drugiej wojnie światowej?; Uwagi o doświadczeniu demokracji w najnowszych dziejach Europy; Interes publiczny jako fundamentalne pojęcie prawnicze – próba komparatystycznego spojrzenia; Interes zbiorowy w przedsiębiorstwach spółdzielczych: podejście socjologiczne; Populizm terapeutyczny i pastoralizm w epoce endemicznego fatalizmu; Zbiorowy interes pracowników w prawie Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Cz. I: Rozwijanie umiejętności przywódczych w perspektywie 1. Uwagi wstępne 2. Natura przywództwa 3. Badania dotyczące rozwijania umiejętności przywódczych Cz. II: Siedem warunków skutecznego rozwijania umiejetności przywódczych 4. Opracowanie strategii rozwijania umiejętności przywódczych 5. Selekcja 6. Szkolenie liderów 7. Opracowanie zasad planowania kariery 8. Powierzenie menedżerom liniowym roli mentorów 9. Samorozwój 10. Rozwijanie cech i umijetności lidera strategicznego Cz. III: Realizacja warunków w praktyce; Literatura, Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Skuteczność w zarządzaniu projektami: 1.1. Projekt jako podstawa zarządzania projektami; 1.1.1. Geneza pojęcia „projekt”; 1.1.2. Określenie znaczenia projektu w zarządzaniu projektami; 1.1.3. Cechy charakterystyczne projektów; 1.1.4. Typologie i podziały projektów; 1.2. Istota zarządzania projektami; 1.2.1. Rozwój dziedziny zarządzania projektami; 1.2.2. Znaczenie pojęcia „zarządzania projektami”; 1.2.3. Specyfika pracy projektowej; 1.2.4. Tendencje rozwoju w zarządzaniu projektami; 1.3. Czynnik ludzki w zarządzaniu projektami; 1.3.1. Menedżer projektu; 1.3.2. Style zarządzania zespołem projektowym; 1.3.3. Skuteczność pracy menedżera projektu. Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami menedżera projektu: 2.1. Znaczenie terminu „kompetencje”; 2.1.1. Wieloznaczność pojęcia; 2.1.2. Kompetencje – kwalifikacje – umiejętności; 2.1.3. Typologie kompetencji; 2.1.4. Model KSA a model góry lodowej; 2.2. Kompetencje menedżerskie; 2.2.1. Zakres pojęcia kompetencji kierowniczych; 2.2.2. Role i umiejętności menedżerskie; 2.2.3. Cechy skutecznego menedżera; 2.3. Specyfika kompetencji interpersonalnych menedżera projektu; 2.3.1. Kompetencje menedżera projektu; 2.3.2. Kompetencje interpersonalne menedżera projektu; 2.3.3. Modele kompetencji menedżera projektu. Rozdział 3. Kompetencje interpersonalne menedżera projektu społecznego – wprowadzenie do własnych badań empirycznych: 3.1. Metodyczne zagadnienia własnych badań empirycznych; 3.1.1. Cel, zakres i sposób prowadzenia badań; 3.1.2. Uzasadnienie wyboru metody badań; 3.1.3. Teoretyczne podstawy metod badawczych; 3.1.4. Charakterystyka grup badawczych; 3.2. Specyfika Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy; 3.2.1. Istota Funduszy Szwajcarskich; 3.2.2. Fundusz dla Organizacji Pozarządowych – cel i obszary tematyczne; 3.2.3. Skuteczność działań Operatora i Partnera Funduszu; 3.2.4. Rodzaje projektów i nabory wniosków; 3.3. Opinie badanych o kompetencjach interpersonalnych skutecznych menedżerów projektów w świetle badań pilotażowych; 3.3.1. Charakterystyka badanej grupy i metodyka badań; 3.3.2. Specyfika pracy projektowej w opinii studentów; 3.3.3. Kluczowe kompetencje interpersonalne menedżera projektu w świetle badań pilotażowych. Rozdział 4. Kompetencje interpersonalne menedżera projektu w świetle własnych badań empirycznych: 4.1. Perspektywa kierownika projektu – wstęp do badań; 4.2. Samoocena kompetencji interpersonalnych menedżerów projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy; 4.2.1. Wiedza i umiejętności praktyczne menedżerów projektów społecznych; 4.2.2. Cechy osobowe i umiejętności interpersonalne menedżerów projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy; 4.2.3. Doświadczenie menedżerów projektów i doświadczenie organizacyjne; 4.3. Kompetencje interpersonalne menedżerów projektów w ocenie ekspertów; 4.3.1. Diagnoza poziomu kompetencji menedżerów projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy; 4.3.2. Niedobory kompetencji interpersonalnych menedżerów projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Rozdział 5. Doskonalenie kompetencji interpersonalnych menedżerów projektów: 5.1. Ograniczenia w zakresie badania i pomiaru kompetencji; 5.2. Ocena stanu kompetencji menedżerów projektów; 5.2.1. Profil społeczno-demograficzny kierownika projektu społecznego; 5.2.2. Stan wiedzy i opanowanych umiejętności; 5.2.3. Potencjał kierowników projektów i dojrzałość organizacyjna; 5.3. Propozycja modelu kompetencji interpersonalnych; 5.3.1. Zasadność tworzenia modeli; 5.3.2. Profil kompetencji interpersonalnych menedżera projektu społecznego; 5.4. Doskonalenie kompetencji interpersonalnych menedżerów projektów; 5.4.1. Istota doskonalenia kompetencji menedżerskich; 5.4.2. Warsztaty „szyte na miarę” dla menedżerów projektów społecznych. Zakończenie. Bibliografia. Załączniki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ 1. Podstawy, historia, stan aktualny i przyszłość zarządzania: 1.1. Podstawy zarządzania i dzisiejsze jego przesłanie; 1.2. Historia wiedzy o zarządzaniu; 1.3. Aktualne trendy w zarządzaniu; 1.4. Przyszłość zarządzania. ROZDZIAŁ 2. Punkt wyjścia do formowania rozwoju zarządzania holistycznego: 2.1. Interpretacja pojęciowa; 2.2. Podstawowe informacje dotyczące zarządzania holistycznego; 2.3. Przedmiot holistycznego zarządzania. ROZDZIAŁ 3. Społeczna dojrzałość podmiotów zarządzania: 3.1. Podstawy filozofii społecznej na temat dojrzałości podmiotów zarządzania; 3.2. Misja społecznie dojrzałych, holistycznie kompetentnych podmiotów; 3.3. Struktura społecznych cech a osobowość człowieka; 3.4. Charakter i cechy osób zarządzających; 3.5 Kognitywne (poznawcze) i kreatywne (twórcze) cechy zarządzających; 3.6. Temperament i cechy emocjonalne zarządzających; 3.7. Somatyczne, fizyczne i duchowe cechy zarządzających. ROZDZIAŁ 4. Specyfika zarządzających: 4.1. Podmioty zarządzania – własność, zagrożenie; 4.2. Wybrana wiedza z zakresu mechaniki systemu; 4.3. Funkcje zarządzania – problemy, definicje, zastosowania; 4.4. Informacje a funkcje zarządzania. ROZDZIAŁ 5. Praktyczne (aplikacyjne) umiejętności podmiotów zarządzania: 5.1. Definicja, znaczenie, rodzaje i metody stosowania motywacji w zarządzaniu; 5.2. Umiejętności komunikacyjne podmiotów zarządzających; 5.3. Praca zespołowa, tworzenie zespołów i kierowanie nimi; 5.4. Zarządzanie sobą i czasem. ROZDZIAŁ 6. Ocena kompetencji w pracy i w zakresie zarządzania: 6.1. Ocena kompetencyjności – początki; 6.2. Ocena kompetencji pracowniczych i menedżerskich; 6.3. Aktualne metody i podejścia oceny pracowniczej; 6.4. Potrzeba kompleksowej oceny kompetencji podmiotów zarządzających działających w środowisku geopolityczno-legislacyjnym. ROZDZIAŁ 7. Przygotowanie ludzi do kompleksowej pracy w zarządzaniu kompetencjami: 7.1. Nowy wymiar edukacji dla przyszłości ludzkości; 7.2. Edukacja – podstawa kompetencji holistycznych i udane, szczęśliwe życie; 7.3. Koncepcje edukacji; 7.4. Klasyfikacja metod kształcenia według kryterium miejsca; 7.5. Misja i potrzeba edukacji – metody wychowawcze; 7.6. Misja, potrzeby i metody zdobywania wiedzy; 7.7. Misja, potrzeby i metody treningu. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wspomnienie o Pani Profesor Renacie Oczkowskiej; Wstęp; Część I. Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami pracowników w realizacji zadań funkcji personalnej Rozdział 1. Kompetencje pracowników – wyzwania przyszłości 1.1. Pojęcie i istota kompetencji 1.2. Typologia kompetencji 1.3. Struktura i cechy kompetencji 1.4. Charakterystyka pracowników wiedzy i ich kompetencji Rozdział 2. Podejścia w procesie zarządzania kompetencjami pracowników 2.1. Zakres badawczy perspektywy kompetencyjnej 2.2. Różnice między tradycyjnym a opartym na kompetencjach podejściem... do zarządzania zasobami ludzkimi 2.3. Model systemu zarządzania zasobami ludzkimi oparty na kompetencjach 2.4. Przegląd procesów kadrowych opartych na kompetencjach Rozdział 3. Funkcjonalno-modalna analiza pracy w identyfikacji kompetencji pracowników 3.1. Kompetencje stanowiskowe 3.2. Analiza pracy ukierunkowana na kompetencje 3.3. Instrumentarium analizy pracy ukierunkowanej na kompetencje Część II. Wykorzystanie koncepcji zarządzania kompetencjami w realizacji zadań funkcji personalnej Rozdział 4. Pozyskiwanie pracowników na podstawie kompetencji 4.1. Etapy pozyskiwania pracowników 4.2. Planowanie naboru 4.3. Rekrutacja 4.4. Selekcja 4.5. Adaptacja Rozdział 5. Ocenianie kompetencji pracowników 5.1. Ocenianie pracowników – aspekt behawioralny 5.2. Wybrane metody oceny kompetencji pracowników 5.3. Zastosowanie wyników oceny kompetencji pracowników Rozdział 6. Wynagradzanie pracowników za kompetencje 6.1. Koncepcja wynagradzania za kompetencje – założenia i ograniczenia 6.2. Motywacyjna funkcja wynagrodzeń w kontekście kompetencji 6.3. Składniki wynagrodzeń w kontekście zarządzania kompetencjami Rozdział 7. Strategia rozwoju kompetencji pracowników 7.1. Elementy składowe strategii rozwoju kompetencji pracowników 7.2. Przegląd metod i technik rozwoju kompetencji pracowników Część III. Nowe metody zarządzania kompetencjami pracowników w realizacji zadań funkcji personalnej Rozdział 8. Gamifikacja w procesie rozwoju kompetencji pracowników 8.1. Pojęcie gamifikacji 8.2. Mechanika gier 8.3. Rozszerzone zastosowanie taksonomii graczy 8.4. Zastosowania gamifikacji w procesie rozwoju kompetencji pracowników Rozdział 9. Controlling personalny w zarządzaniu kompetencjami pracowników 9.1. Istota controllingu personalnego 9.2. Cele controllingu personalnego 9.3. Rodzaje controllingu personalnego 9.4. Zastosowania controllingu personalnego w zarządzaniu kompetencjami pracowników 9.5. Mierniki ilościowe i jakościowe w controllingu personalnym; Podsumowanie; Bibliografia; Spis rysunków i tabel; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Zarządzanie kapitałem ludzkim w świecie BANI; 2. Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju; 3. Rozwój kapitału kariery; 4. Odporność kapitału ludzkiego; 5. Modele pracy w warunkach niepewności; 6. Doskonalenie elastycznych form zatrudnienia; 7. Zarządzanie kapitałem ludzkim w siłach zbrojnych; 8. Aspekty transnarodowe zarządzania kapitałem ludzkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawy; 2. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; 3. Rozwój zawodowy; 4. Mapa kompetencji- opisy; 5. Testy kompetencyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2018. - 394, [7] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji: 1.1. Kompetencje a kwalifikacje; 1.2. Kompetencje a wartości; 1.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny; 1.4. Kluczowe kompetencje; 1.5. Kompetencje organizacji; 1.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste; 1.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe; 1.8. Profesjogramy/profile stanowisk; 1.9. Role organizacyjne; 1.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty. Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji: 2.1. Wiedza; 2.2. Doświadczenie i praktyczne umiejętności; 2.3. Kreatywność i innowacyjność; 2.4. Samodzielność; 2.5. Odpowiedzialność; 2.6. Przedsiębiorczość; 2.7. Orientacja biznesowa; 2.8. Profesjonalizm; 2.9. Decyzyjność; 2.10. Od formalnej dyscypliny pracy do „5 S”; 2.11. Skuteczność i ekonomiczność – czyli efektywność; 2.12. Komunikacja; 2.13. Współpraca; 2.14. Kompetencje etyczne; 2.15. Inteligencja; 2.16. Kultura i styl; 2.17. Asertywność; 2.18. Niektóre inne kompetencje. Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style: 3.1. Misja przywódców; 3.2. Przywództwo a zarządzanie; 3.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie; 3.4. Przywództwo dzikie – jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)używanie władzy; 3.5. Przywództwo jako służenie; 3.6. Demokracja i przywódcy demokratyczni; 3.7. Autorytaryzm i przywódcy autorytarni; 3.8. Przywódcy charyzmatyczni i transakcyjni; 3.9. Od przewodzenia opartego na przymusie do „przewodzenia bez przewodzenia”; 3.10. Indywidualne style kierowania. Rozdział 4. Wymiary przywództwa: 4.1. Wskazywanie i uzasadnianie celów; 4.2. Określanie zasad i wartości; 4.3. Dobór i wymiana ludzi; 4.4. Budowa zespołów; 4.5. Integrowanie; 4.6. Rozwój zawodowy; 4.7. Inspirowanie i motywowanie; 4.8. Komunikacja; 4.9. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje; 4.10. Reprezentowanie; 4.11. Inne wymiary przywództwa; 4.12. Jak być przywódcą akceptowanym. Rozdział 5. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw: 5.1. Przedsiębiorcy i biznesmeni; 5.2. Menedżerowie i liderzy; 5.3. Kompetencje różnych grup menedżerów; 5.4. Specjaliści, specjaliści wiodący/koordynatorzy, główni specjaliści; 5.5. Pracownicy merytoryczno-wykonawczy; 5.6. Pracownicy operacyjni. Rozdział 6. Zarządzanie kompetencjami w organizacji: 6.1. Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym; 6.2. Podmioty zarządzania kompetencjami w organizacji; 6.3. Wzmacnianie portfeli kluczowych kompetencji; 6.4. Harmonizacja kompetencji oczekiwanych i posiadanych; 6.5. Doskonalenie zawodowe; 6.6. Organizacja ucząca się – wybrane problemy; 6.7. Zarządzanie kompetencjami a ocena; 6.8. Zarządzanie kompetencjami a wynagradzanie. Rozdział 7. Zarządzanie własnymi kompetencjami: 7.1. Self-management w świetle psychologii rozwoju; 7.2. Dobre praktyki związane z rozwojem własnym; 7.3. Meandry i zagrożenia samorozwoju; 7.4. Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?; 7.5. Sztuczna inteligencja – pomocnik i rywal. Uwagi końcowe. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawowe pojęcia i związane z nimi kontrowersje. 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji. 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje. 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych. 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 357, [3] s. : il., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wyjaśnienie pojęć; 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji; 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje; 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw; 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji; 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Starzenie się społeczeństw ma charakter globalny, w szczególności dotykający kraje wysoko zurbanizowane i uprzemysłowione, w tym Polskę. Złożoność tego zagadnienia narzuca konieczność interdyscyplinarnego podejścia, łączącego wysiłki wielu nauk: filozofii, ergonomii, psychologii poznawczej i psychologii starzenia się, polityki społecznej, socjologii starzenia się, historii, a także zarządzania, ekonomii, finansów, gerontologii społecznej, medycyny czy nauk technicznych i inżynieryjnych. Ponadto, aby przeciwdziałać negatywnemu przebiegowi tego procesu i łagodzić jego skutki, konieczne jest zaangażowanie wszystkich interesariuszy: polityków społecznych, reprezentantów instytucji rynku pracy, zarządzających organizacjami pozarządowymi. Starzenie się ludności może być postrzegane nie tylko jako wyzwanie, ale także jako szansa na pełniejszy rozwój w skali makro-, mezo- i mikroekonomicznej. Starsi ludzie – w sposób formalny lub nieformalny – są źródłem informacji dla ich rodzin, społeczności i pracodawców. Osoby dojrzałe pełnią ważne role w rodzinach, organizacjach, społecznościach lokalnych. W książce znajdziemy zarówno odpowiedź na pytanie: jak można efektywnie zarządzać wiekiem z punktu widzenia kluczowych interesariuszy, jakimi są dojrzali pracownicy i same organizacje, jak i opis autorskiej koncepcji zarządzania pracownikami w organizacji, w różnych grupach wyróżnionych ze względu na wiek. Wykorzystano różne metody i techniki badawcze jakościowe.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wysokie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej i rosnąca jej złożoność powodują powstawanie niespotykanych dotąd, trudno przewidywalnych zdarzeń i procesów, które oddziałują na funkcjonowanie gospodarki, ale też na organizacje i ludzi dla nich pracujących. Krótko mówiąc, nowe czasy rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, 29. z kolei, jest ukierunkowany właśnie na współczesną tematykę, ze zwróceniem szczególnej uwagi na problematykę innowacji organizacyjnych oraz zmian w systemie pracy i otoczeniu organizacji dotyczących: 1) oceny użyteczności oprogramowania w procesie badania ścieżki wzroku (eye-tracking); 2) wpływu działań zarządczych na dobrostan pracowników, ze zwróceniem szczególnej uwagi na wykorzystanie nowoczesnych instrumentów organizacji i oceny pracy, rozwoju zawodowego oraz przestrzegania zasad i norm etycznych; 3) innowacyjnego kształtowania stosunków i warunków pracy oraz form zatrudniania pracowników; 4) czy mniej znane szerszemu gronu Czytelników rozwijanie i praktyczne wykorzystanie wiedzy w organizacjach, zwłaszcza tej, która dotyczy ergonomii i ochrony pracy. Interdyscyplinarność, złożoność oraz wieloaspektowość tych zagadnień może przyczynić się do powstania nowych koncepcji i teorii, a także wskazówek ich praktycznej implementacji. Znaczenia i wagi prowadzonych prac badawczych w tym zakresie nie można ignorować, bowiem szeroko rozumiane innowacje stanowią obecnie centralny i dynamiczny element działalności gospodarczej, mający ogromny wpływ na sukces przedsiębiorstw, regionów i kraju. Nie mniej istotne zagadnienie to wspieranie programów i mechanizmów cywilizowania stosunków i warunków pracy, podnoszenia dobrostanu pracowników.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1 Organizacja zwinna w konkurencyjnym środowisku rynkowym; Rozdział 2 Zwinność organizacyjna jako odpowiedź na wyzwania cyfryzacji; Rozdział 3 Wyzwania i problemy współczesnego świata a zwinność organizacyjna; Rozdział 4 Analiza wyników badań empirycznych. Dyskusja naukowa; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej