Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(64)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(10)
E-booki
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(55)
dostępne
(37)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(38)
Czytelnia
(55)
Autor
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(6)
Kadysz Piotr
(3)
Kozłowski Remigiusz
(2)
Liwowski Bolesław
(2)
Rusiński Michał
(2)
Saunders Edmund J
(2)
Vollmuth Hilmar J
(2)
Vollmuth Hilmar J. (1936- )
(2)
Aluchna Maria
(1)
Baran Beata
(1)
Bartosiewicz Bohdan
(1)
Bednarek Piotr
(1)
Berdowski Filip J
(1)
Berdowski Janusz B. (1935- )
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Błeszyński Tomasz
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czerwiński Krzysztof
(1)
Dornfeld Agnieszka
(1)
Doyle David P
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Forystek Mirosław
(1)
Freeman Edward R. (1951- )
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gawłowski Robert
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Grocholski Henrik
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grygutis Jakub
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górecki Emilian
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Hrynkiewicz Radosław
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jasiukiewicz Marian
(1)
Jedynak Piotr
(1)
Jongen W.M.F
(1)
Kil Jan (1991- )
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kochańczyk Rafał
(1)
Koniuszewska Natalia
(1)
Kopczyński Tomasz
(1)
Kostur Anna
(1)
Kożuch Antoni (1939- )
(1)
Kożuch Artur
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(1)
Kruszyński Piotr
(1)
Kryk Katarzyna
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuczyńska-Cesarz Anna
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kupny Weronika
(1)
Kuźmicz Karol
(1)
Kuźnik Grzegorz
(1)
Lewandowski Roman (1968- )
(1)
Liberty Jesse
(1)
Lis Krzysztof
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Loeliger Jon
(1)
Luboch Piotr
(1)
Luning P.A
(1)
Maciejczyk-Bujnowicz Iwona
(1)
Majewski Kamil
(1)
Makowski Krzysztof
(1)
Marcelis W.J
(1)
Markowski Bogusław
(1)
Mikołajczyk Zofia
(1)
Mikołajczyk Zofia (1931-2017)
(1)
Mingus Nancy
(1)
Moeller Robert R. (1942- )
(1)
Niedzielski Eugeniusz
(1)
Nieżurawski Lech
(1)
Nowak Edward
(1)
Nowak Edward (1951- )
(1)
Ochman Jacek
(1)
Oczachowski Marian
(1)
Owczarczyk--Szpakowska Grażyna
(1)
Pfohl Hans-Christian
(1)
Pilch Piotr
(1)
Platonoff Alberto Lozano
(1)
Plawgo Bogusław
(1)
Pniewski Krzysztof
(1)
Pogłódek Andrzej
(1)
Ponuthorai Prem
(1)
Prussak Waldemar
(1)
Płonka Michał
(1)
Rozmus Dariusz (1961- )
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Sarnowski Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
Przedsiębiorstwo
(16)
Audyt wewnętrzny
(15)
Zarządzanie
(15)
Kontrola zarządcza
(12)
Kontrola
(11)
Zarządzanie jakością
(11)
Organizacja
(10)
Kontrola finansowa
(9)
Controlling
(8)
Decyzje
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Jakość produktu
(6)
Kontrola wewnętrzna
(6)
Motywacja
(5)
Planowanie strategiczne
(5)
Jakość
(4)
Menedżerowie
(4)
Motywacja pracy
(4)
Produkcja
(4)
Przywództwo
(4)
Finanse publiczne
(3)
Gospodarka materiałowa
(3)
Kadry
(3)
Logistyka
(3)
Nadzór korporacyjny
(3)
Planowanie
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Administracja
(2)
Administracja publiczna
(2)
Analiza strategiczna
(2)
Certyfikacja zgodności
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Kontrola gospodarcza
(2)
Kontrola techniczna
(2)
Koszty
(2)
Organizacje
(2)
Rachunkowość
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Rada nadzorcza
(2)
Spółki
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Analiza SWOT
(1)
Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP)
(1)
Analiza rynku
(1)
Analiza wartości
(1)
Audyt informatyczny
(1)
Autorytet
(1)
Banki
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezpieczeństwo finansowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Budżet państwa
(1)
Ceny transferowe
(1)
Decentralizacja (adm.)
(1)
Drogi
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Energetyka
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Futurologia
(1)
GHP/GMP
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
HACCP
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Instytucje użyteczności publicznej
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość żywności
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kapitał
(1)
Konflikt
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola jakości
(1)
Kontrola państwowa
(1)
Kontrola skarbowa i podatkowa
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Marketing
(1)
Monitoring osób
(1)
Multimedia
(1)
Negocjacje
(1)
Normy ISO 9000
(1)
Nowy produkt
(1)
Opakowania
(1)
Organizacje -- kontrola
(1)
Organizacje -- kontrola -- prawo -- Polska -- stan na 2001 r.
(1)
Outsourcing
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Policja
(1)
Polska
(1)
Praca zdalna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(10)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(20)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
72 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka zarządzania strategicznego, 2. Cele przedsiębiorstwa, 3. Strategie przedsiębiorstw w dobie globalizacji, 4. Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie, 5. Globalne przywództwo strategiczne, 6. Kontrola strategiczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa / red. Edward Nowak. - Warszawa : CeDeWu , 2012. - 242 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Systemy kontroli zarządczej w przedsiębiorstwie; 2. Systemy pomiaru dokonań przedsiębiorstwa; 3. Raportowanie wewnętrzne w przedsiębiorstwie; 4. Kaskadowanie celów strategicznych i ich mierników dokonań; 5. Pomiar dokonań w ośrodkach odpowiedzialności; 6. Mierniki działań w zarządzaniu łańcuchem dostaw; 7. Identyfikacja i wycena przychodów; 8. Sprawozdanie z działalności jako źródło informacji o dokonaniach przedsiębiorstwa; 9. Analiza finansowa w procesie transformacji własnościowej przedsiębiorstwa; 10. Planowanie, budżetowanie i pomiar dokonań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi; 11. Analiza odchyleń w kontroli wykonania budżetów; 12. Koncepcja Beyond budgeting a tradycyjne budżetowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 358.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I: Wprowadzenie do zarządzania. 1. Interpretacja pojęć podstawowych. 2. Podejścia, kierunki i szkoły w teorii zarządzania. Rozdział II: Funkcje zarządzania. 1. Planowanie. 2. Organizowanie. 3. Motywowanie. 4. Kontrolowanie. 5. Podejmowanie decyzji. Rozdział III: Społeczne aspekty zarządzania. 1. Kierowanie konfliktami organizacyjnymi. 2. Komunikacja w organizacjach. 3. Style kierowania. 4. Kultura organizacyjna. 5. Etyka zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65,01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Statystyczne uregulowanie procesów produkcyjnych; 2. Zdolność jakościowa procesów produkcyjnych; 3. Statystyczna kontrola odbiorcza; 4. Wybrane metody statystyki opisowej wykorzystywane w sterowaniu jakością procesów produkcyjnych; 5. Plan jakości procesu produkcyjnego; 6.Nadzór metrologiczny nad wyposażeniem do kontroli, pomiarów i badań procesów produkcyjnych; 7. Audity i przeglądy procesów produkcyjnych; 8. Zarządzanie konfiguracją w sterowaniu jakością procesów produkcyjnych; 9. Zarządzanie ryzykiem w procesach produkcyjnych; 10. Eksploatacyjna weryfikacja jakości produkcyjnej wyrobów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I: Wybrane problemy zarządzania produkcją: 1. Proces produkcyjny, 2. Struktury produkcyjne jednostek wytwórczych, 3. Organizacja produkcji, 4. Cykl produkcyjny, 5. Przygotowanie produkcji, 6. Jakość produkcji, 7. Gospodarstwa wspomagające podstawową działalność produkcyjną, 8. Wybrane aspekty kosztowe decyzji w obszarze produkcji, 9. Planowanie przebiegu produkcji i sterowania nim, Cz.II: Przykłady i zadania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O autorze; Przedmowa; CZĘŚĆ I. PODSTAWY WSPÓŁCZESNEGO AUDYTU WEWNĘTRZNEGO Rozdział 1. Podstawy audytu 1.1. Historia i początki audytu 1.2. Struktura książki Rozdział 2. Powszechny zakres wiedzy audytu wewnętrznego 2.1. Co to jest CBOK? Doświadczenia z innych profesji 2.2. CBOK Fundacji Badawczej Instytutu Audytorów Wewnętrznych 2.3. Co powinien wiedzieć audytor wewnętrzny 2.4. Dalszy rozwój CBOK współczesnego audytu CZĘŚĆ II. ZNACZENIE MECHANIZMÓW KONTROLI WEWNĘTRZNEJ Rozdział 3. Zasady ramowe kontroli wewnętrznej: standard COSO 3.1. Znaczenie skutecznych mechanizmów kontroli wewnętrznej 3.2. Standardy kontroli wewnętrznej: tło historyczne 3.3. Zdarzenia prowadzące do powołania Komisji Treadwaya 3.4. Zasady ramowe kontroli wewnętrznej COSO 3.5. Pozostałe wymiary zasad ramowych kontroli wewnętrznej COSO 3.6. Wymagania w zakresie CBOK audytu Rozdział 4. Ustawa Sarbanesa-Oxleya i jej następstwa 4.1. Kluczowe elementy ustawy Sarbanesa-Oxleya 4.2. Dokonywanie przeglądów wymaganych w sekcji 404 na podstawie standardu AS 5 4.3. Zasady standardu AS 5 a audyt wewnętrzny 4.4. Oddziaływanie ustawy Sarbanesa-Oxleya Rozdział 5. Kolejne zasady ramowe kontroli wewnętrznej: CobiT 5.1. Wprowadzenie do CobiT 5.2. Zasady ramowe CobiT 5.3. Zastosowanie CobiT w ocenie mechanizmów kontroli wewnętrznej 5.4. Stosowanie CobiT w świetle ustawy SOX 5.5. Wytyczne w zakresie zasad ramowych zapewnienia CobiT 5.6. Szersze spojrzenie na CobiT Rozdział 6. Zarządzanie ryzykiem: COSO ERM 6.1. Podstawy zarządzania ryzykiem 6.2. COSO ERM: Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie 6.3. Kluczowe elementy COSO ERM 6.4. Inne wymiary COSO ERM: Cele zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie 6.5. Ryzyko na poszczególnych poziomach organizacyjnych 6.6. Podsumowanie informacji o COSO ERM 6.7. Audyt ryzyka i procesów COSO ERM 6.8. Szersze spojrzenie na zarządzanie ryzykiem i COSO ERM CZĘŚĆ III. PLANOWANIE I PRZEPROWADZANIE AUDYTU WEWNĘTRZNEGO Rozdział 7. Przeprowadzanie skutecznego audytu wewnętrznego 7.1. Organizacja i planowanie audytu wewnętrznego 7.2. Czynności przygotowawcze audytu wewnętrznego 7.3. Rozpoczęcie audytu wewnętrznego 7.4. Opracowanie i przygotowanie programów audytu 7.5. Przeprowadzanie audytu wewnętrznego 7.6. Podsumowanie działań audytu w terenie 7.7. Przeprowadzanie indywidualnego audytu wewnętrznego Rozdział 8. Standardy profesjonalnej praktyki audytu wewnętrznego 8.1. Standardy profesjonalnej praktyki audytu wewnętrznego 8.2. Treść standardów IIA 8.3. Kodeksy etyki: IIA oraz ISACA Rozdział 9. Testowanie i ocena wyników audytu 9.1. Zbieranie odpowiednich dowodów audytu 9.2. Techniki szacowania i oceny w audycie 9.3. Ekspercki dobór próby w audycie wewnętrznym 9.4. Statystyczny dobór próby - wstęp 9.5. Dobór próby na podsta wie jednostki monetarnej 9.6. Dobór ilościowy i warstwowy dobór ilościowy 9.7. Inne techniki doboru próby w audycie 9.8. Skuteczne wykorzystanie doboru próby w audycie Rozdział 10. Programy audytu oraz określenie przestrzeni audytu 10.1. Określenie zakresu i celów przestrzeni audytu wewnętrznego 10.2. Ocena możliwości i celów audytu wewnętrznego 10.3. Ograniczenia czasowe i co do zasobów w przestrzeni audytu 10.4. "Sprzedawanie" przestrzeni audytu komitetowi audytu oraz kadrze zarządzającej 10.5. Tworzenie programów audytu: kluczowe elementy przestrzeni audytu 10.6. Przestrzeń audytu i utrzymanie programu Rozdział 11. Samoocena kontroli i benchmarking 11.1. Znaczenie samooceny kontroli 11.2. Model CSA 11.3. Uruchomienie procesu CSA 11.4. Ocena wyników CSA 11.5. Benchmarking a audyt wewnętrzny 11.6. Lepsze zrozumienie działań audytu wewnętrznego CZĘŚĆ IV. ORGANIZOWANIE DZIAŁAŃ AUDYTU WEWNĘTRZNEGO I ZARZĄDZANIE NIMI Rozdział 12. Regulaminy i tworzenie działu audytu wewnętrznego 12.1. Zakładanie działu audytu wewnętrznego 12.2. Regulamin audytu: uprawnienia komitetu i kierownictwa audytu 12.3. Budowanie zespołu audytu wewnętrznego 12.4. Metody organizacji działu audytu wewnętrznego 12.5. Zasady i procedury audytu wewnętrznego 12.6. Rozwój zawodowy: Budowanie silnego działu audytu wewnętrznego Rozdział 13. Kluczowe kompetencje audytu wewnętrznego 13.1. Znaczenie kluczowych kompetencji audytu wewnętrznego 13.2. Umiejętności przeprowadzania wywiadu 13.3. Umiejętności analityczne 13.4. Umiejętności testowania i analizy 13.5. Umiejętności dokumentowania 13.6. Sformułowane zalecenia oraz działania korygujące 13.7. Umiejętności komunikacyjne 13.8. Umiejętności negocjacyjne 13.9. Gotowość do nauki 13.10. Znaczenie podstawowych kompetencji audytora wewnętrznego Rozdział 14. Znajomość zarządzania projektami 14.1. Procesy zarządzania projektami 14.2. Zarządzanie programami i portfelem w PMBOK 14.3. Model dojrzałości organizacyjnej procesu 14.4. Korzystanie z zarządzania projektami w celu opracowania skutecznych planów audytu wewnętrznego 14.5. Najlepsze praktyki zarządzania projektami a audyt wewnętrzny Rozdział 15. Planowanie i przeprowadzenie audytu 15.1. Zrozumieć otoczenie: rozpoczęcie audytu 15.2. Dokumentowanie audytu i zrozumienie środowiska kontroli wewnętrznej 15.3. Odpowiednie przeprowadzenie procedur audytu 15.4. Podsumowanie audytu 15.5. Przeprowadzenie audytu Rozdział 16. Dokumentowanie rezultatów przez modelowanie procesów i sporządzanie dokumentów roboczych 16.1. Wymagania dotyczące dokumentacji audytu 16.2. Modelowanie procesu niezbędne dla audytorów 16.3. Dokumenty robocze audytu 16.4. Zarządzanie dokumentami audytu 16.5. Znaczenie dokumentacji audytu Rozdział 17. Raportowanie wyników audytu 17.1. Cele i rodzaje sprawozdań z audytu 17.2. Opublikowane sprawozdania z audytu 17.3. Cykl sprawozdawczości w ramach audytu 17.4. Skuteczne sposoby komunikacji w działaniach audytu 17.5. Sprawozdania i zrozumienie roli ludzi w procesie audytu CZĘŚĆ V. WPŁYW TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH NA AUDYT Rozdział 18. Ogólne zabezpieczenia systemów informatycznych i najlepsze praktyki ITIL 18.1. Znaczenie ogólnej kontroli IT 18.2. Usługa klient-serwer oraz ogólne mechanizmy kontroli mniejszych systemów 18.3. Komponenty i zabezpieczenia głównego systemu oraz starych systemów 18.4. Przeglądy ogólnych zabezpieczeń w klasycznych systemach 18.5. Wsparcie techniczne ITIL i dobre praktyki infrastruktury pomocniczej 18.6. Dobre praktyki obsługi technicznej 18.7. Audyt zarządzania infrastrukturą informatyczną 18.8. Wymagania CBOK stawiane audytorowi w odniesieniu do ogólnych zabezpieczeń informatycznych Rozdział 19. Przegląd i ocena mechanizmów bezpieczeństwa aplikacji informatycznych 19.1. Elementy zabezpieczeń aplikacji informatycznych 19.2. Wybór aplikacji do przeglądu 19.3. Wstępne kroki przeprowadzenia przeglądu mechanizmów kontrolnych aplikacji 19.4. Zakończenie audytu mechanizmów kontrolnych aplikacji informatycznej 19.5. Przykład przeglądu aplikacji: system budżetowania klient-serwer 19.6. Audyt programów w trakcie tworzenia 19.7. Znaczenie przeglądu mechanizmów kontrolnych w programach informatycznych Rozdział 20. Zapewnienie cyberbezpieczeństwa i prywatności 20.1. Podstawy bezpieczeństwa sieci informatycznych 20.2. Zagadnienia związane z prywatnością systemów informatycznych 20.3. Audyt bezpieczeństwa i prywatności informatycznej 20.4. Bezpieczeństwo i prywatność w dziale audytu 20.5. Podstawy PCI-DSS 20.6. Rola audytu dotycząca prywatności i cyberbezpieczeństwa Rozdział 21. Narzędzia i techniki komputerowe stosowane w audycie 21.1. Rozumienie komputerowych narzędzi i technik wspomagających audyt 21.2. Określenie potrzeby zastosowania narzędzi CAATT 21.3. Narzędzia oprogramowania CAATT 21.4. Wybór odpowiednich procesów CAATT 21.5. Etapy tworzenia skutecznego CAATT 21.6. Wykorzystanie CAATT do zebrania dowodów Rozdział 22. Planowanie ciągłości biznesowej i odzyskiwanie sprawności po awarii systemu informatycznego 22.1. Awaria informatyczna i planowanie ciągłości biznesowej dzisiaj 22.2. Przegląd procesów planowania ciągłości biznesowej 22.3. Tworzenie planu ciągłości działania informatycznego (BCP). 22.4. Planowanie ciągłości biznesowej i umowy poziomu świadczenia usług 22.5. Nowsze technologie planowania ciągłości biznesowej: techniki mirroringu danych 22.6. Przegląd planów ciągłości działania 22.7. Przyszłość planowania ciągłości działania firmy CZĘŚĆ VI. AUDYT A ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM Rozdział 23. Komunikacja z komitetem audytu rady nadzorczej 23.1. Rola komitetu audytu 23.2. Organizacja i karty komitetu audytu 23.3. Ekspert finansowy komitetu audytu a audyt 23.4. Obowiązki komitetu audytu wobec audytu 23.5. Komitet audytu i jego zewnętrzni audytorzy 23.6. Programy informatora i kodeksy postępowania 23.7. Inne zadania komitetu audytu Rozdział 24. Etyka i programy informatorów 24.1. Zasady etyczne, zgodność i ład korporacyjny w przedsiębiorstwie 24.2. Kodeks postępowania w przedsiębiorstwie 24.3. Funkcja informatora i infolinia 24.4. Przeprowadzanie audytu funkcjonowania etyki w przedsiębiorstwie 24.5. Poprawa praktyk ładu korporacyjnego Rozdział 25. Wykrywanie oszustw i prewencja 25.1. Zrozumienie i rozpoznanie oszustwa 25.2. Oznaki oszustwa, na które audytorzy powinni zwrócić uwagę 25.3. Rola rachunkowości publicznej w wykrywaniu oszustw 25.4. Standardy IIA dotyczące wykrywania nadużyć i prowadzenia dochodzenia 25.5. Dochodzenia w sprawie nadużyć prowadzone przez audytorów 25.6. Procesy zapobiegania oszustwom informatycznym 25.7. Wykrycie oszustwa przez audytora Rozdział 26. Wymagania zgodności z HIPAA, GLBA i innymi ustawami 26.1. HIPAA: ochrona zdrowia i dużo więcej 26.2. Zasady audytu według ustawy Gramma-Leacha-Blileya 26.3. Wymagania innych przepisów dotyczących poufności i bezpieczeństwa danych osobowych CZĘŚĆ VII. PROFESJONALNY AUDYTOR WEWNĘTRZNY Rozdział 27. Certyfikaty zawodowe: CIA, CISA i inne 27.1. Wymagania stawiane Certyfikowanemu audytorowi wewnętrznemu 27.2. Co oprócz CIA: inne certyfikaty IIA 27.3. Wymagania dotyczące certyfikatu audytora systemów informatycznych (CISA) 27.4. Certyfikacja na tytuł Certified Information Security Manager 27.5. Certyfikowany biegły ds. przestępstw i nadużyć gospodarczych 27.6. Certyfikat w dziedzinie bezpieczeństwa teleinformatycznego CISSP 27.7. Certyfikat audytora ASQ 27.8. Inne certyfikaty audytorów Rozdział 28. Audytorzy jako konsultanci przedsiębiorstwa 28.1. Standardy zespołu audytu działającego jako grupa doradcza przedsiębiorstwa 28.2. Rozpoczęcie świadczenia usług konsultingowych przez zespół audytu 28.3. Zapewnienie rozdzielenia obowiązków z zakresu audytu i doradztwa 28.4. Najlepsze praktyki konsultingowe 28.5. Rozszerzone usługi audytu świadczone kierownictwu Rozdział 29. Ciągłe badanie zapewnienia zgodności i XBRL 29.1. Wdrożenie ciągłego badania zapewnienia zgodności 29.2. Korzyści czerpane z narzędzi CAA 29.3. XBRL: rozszerzalny język sprawozdawczości finansowej oparty na Internecie 29.4. Hurtownie danych, wydobywanie danych i OLAP 29.5. Nowe technologie, ciągłe zamknięcie ksiąg a audyt CZĘŚĆ VIII. WYMAGANIA CBOK DOTYCZĄCE PROFESJONALNEJ KONWERGENCJI AUDYTU Rozdział 30. ISO 27001, ISO 9000 i inne normy międzynarodowe 30.1. Znaczenie standardów ISO w dzisiejszym globalnym świecie 30.2. Przegląd norm ISO 30.3. Audyt systemów zarządzania jakością ISO 19011 30.4. Normy ISO a audytorzy Rozdział 31. Audyt zapewnienia jakości i normy ASQ 31.1. Obowiązki i odpowiedzialność audytorów jakości 31.2. Rola audytora jakości 31.3. Wykonanie audytów jakości ASQ 31.4. Audytorzy jakości a audytor IIA 31.5. Przeglądy zapewnienia jakości wykonywane przez funkcje audytu 31.6. Uruchomienie przeglądu QA audytu 31.7. Przyszłe kierunki prowadzenia audytu zapewnienia jakości Rozdział 32. Six Sigma i odchudzone techniki 32.1. Historia i koncepcje Six Sigma 32.2. Wdrożenie Six Sigma 32.3. Odchudzona Six Sigma 32.4. Audyt procesów Six Sigma 32.5. Six Sigma w działalności audytorów Rozdział 33. Międzynarodowe standardy audytu i rachunkowości 33.1. Międzynarodowe standardy audytu i rachunkowości: jak do tego doszliśmy? 33.2. Konwergencja standardów sprawozdawczości finansowej 33.3. IFRS: co audytorzy muszą wiedzieć 33.4. Międzynarodowe normy audytu 33.5. Kolejne etapy w normach dotyczących audytu Rozdział 34. CBOK dla współczesnego audytora 34.1. Część pierwsza: Podstawy współczesnego audytu wewnętrznego 34.2. Część druga: Znaczenie mechanizmów kontroli wewnętrznej 34.3. Część trzecia: Planowanie i przeprowadzanie audytu wewnętrznego 34.4. Część czwarta: Organizowanie działań audytu wewnętrznego i zarządzanie nimi 34.5. Część piąta: Wpływ technologii informatycznych na audyt 34.6. Część szósta: Audyt a zarządzanie przedsiębiorstwem 34.7. Część siódma: Profesjonalny audytor wewnętrzny 34.8. Część ósma: Wymagania CBOK dotyczące profesjonalnej konwergencji audytu 34.9. CBOK dla audytorów; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : wybrane elementy / Waldemar Prussak. - Wyd.2 popr. - Poznań : Politechnika Poznańska, 2006. - 160 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Wprowadzenie; 1. Rys historyczny; 2. Definiowanie jakości; 3. Jakość produktu; 4. Podstawy zarządzania jakością; 5. Planownaie jakości; 6. Kontrola jako element sterowania jakościa; 7. Doskonalenie jakości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo turystyczne - istota, formy. 2. Otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstwa turystycznego. 3. Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne. 4. Projektowanie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego. 5. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. 6. Finansowe zarządzanie przedsiębiorstwem. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi. 8. Zarządzanie operacyjne w przedsiębiorstwie turystycznym. 9. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie turystycznym. 10. Kontrola i controlling w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział 1. Monitorowanie jako obszar badań w zarządzaniu Rozdział 2. Cele i rodzaje monitorowania Rozdział 3. Powody monitorowania pracy i jego rodzaje na przykładzie problemu gapowicza i jego współczesna wersja w pracy w postaci serfowania po sieci Rozdział 4. Tradycyjne i współczesne monitorowanie pracy, czyli o monitoringu elektronicznym Rozdział 5. Sposoby wdrażania monitorowania pracy w różnych kontekstach; Zakończenie; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Teoria agencji jako teoretyczna podstawa nadzoru korporacyjnego (corporate governence), 2. Podstawowe mechanizmy i instytucje nadzoru korporacyjnego (corporate governace), 3. System nadzoru korporacyjnego (corporate governance) w Polsce, 4. Mechanizmy nadzoru korporacyjnego (corporate governance) wykorzystywane przez polskie spółki akcyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Audyt informatyczny / Mirosław Forystek. - Warszawa : InfoAudit Sp. z o.o., 2005. - 242 s. : rys. ; 24 cm.
(Biblioteka Audytora / InfoAudit ; T.6)
1. Od ryzyka do audytu, 2. Środowisko informatyczne, 3. Zasoby informatyczne, 4. Procesy informatyczne, 5. Wprowadzenie do audytowania, 6. Przebieg audytu, 7. Wykorzystanie narzędzi komputerowych w audycie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metody oceny działalności banku / Małgorzata Iwanicz-Drozdowska. - Warszawa : Poltext, 1999. - 167 s. : tab., wykr. ; 21 cm.
(Studia Finansowo-Bankowe / Szkoła Główna Handlowa)
Cele oceny i źródła danych, Analiza kondycji finansowej banku, Instrumenty analityczne w ocenie kondycji banku, Czynniki niemierzalne i ich znaczenie, rachunek efektywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling : planowanie, kontrola, kierowanie / Hilmar J. Vollmuth ; tłum. Piotr Kadysz, Bogusław Markowski. - Wyd. 2 rozsz. i popr. - Warszawa : PLACET, 1998. - 200, [5] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Controlling jako instrument zarządzania; Składniki systemu controllingu; Warunki wstępne dla funkcjonowania controllingu; Stopniowy rozwój krótkookresowego rachunku wyników; Jak możemy oceniać wyniki; Wprowadzenie nowoczesnego systemu zarządzania; Budowa systemu wskaźników liczbowych; Techniki prezentacji; Programy komputerowe do rachunku kosztów i wyników oraz controllingu; Wdrażanie controllingu; Dalszy rozwój controllingu; Postęp w controllingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wprowadzenie do zarządzania: R.1 Zarządzanie i praca menedżera, R.2 Tradycyjne i współczesne problemy i wyzwania. Cz. II Środowiskowy kontekst zarządzania: R.3 Otoczenie organizacji i menedżerów, R.4 Etyczne i społeczne otoczenie organizacji, R.5 Globalny kontekst zarządzania, R.6 Otoczenie kulturowe i wielokulturowe. Cz. III Planowanie i podejmowanie decyzji: R.7 Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji, R.8 Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne, R.9 Zarządzanie podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów, R.10 Zarządzanie przedsiębiorczością i tworzeniem nowych przedsiębiorstw. Cz. IV Proces organizowania: R.11 Podstawowe elementy organizowania, r.12 Zarządzanie projektowaniem struktury i schematu organizacji, R.13 Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacjami, R.14 Zarządzanie zasobami ludzkimi. Cz. V Proces przewodzenia: R.15 Podstawowe elementy zachowania jednostek w organizacjach, R.16 Motywowanie pracowników do wykonywania pracy, R.17 Przywództwo i procesy oddziaływania na pracowników, R.18 Zarządzanie stosunkami interpersonalnymi i komunikowaniem się, R.19 Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi. Cz. VI Proces kontrolowania: R.20 Podstawowe elementy kontrolowania, R.21 Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacjach, R.22 Zarządzanie informacjami i techniką informacyjną
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Celowość kontroli wewnętrznej; Kontrola wewnętrzna jako funkcja zarządzania; Ogniwa kontroli wewnętrznej w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa rynkowego; Organizacja systemu kontroli wewnętrznej; samokontrola; Kontrola funkcjonalna; Kontrola instytucjonalna; Kontrola bezpośrednia; Kontrola pośrednia; Cele i funkcje kontroli wewnętrznej; Kryteria i metody kontroli wewnętrznej; Techniki kontroli; Zasady ogólne kontroli wewnętrznej; zasady kontroli dokumentów; zasady kontroli działalności gospodarczej; Zasady kontroli majątku; Zasady kontroli gospodarki pieniężnej; zasady kontroli gospodarki materiałowej; zasady kontroli gospodarki towarowej; Kontrola marketingowa; Kontrola techniczna i technologiczna produkcji; Kontrola transportu; kontrola gospodarności, Controlling menedżerski, Kontrola spraw kadrowych i płacowych; Kontrola podatków oraz ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych; Kontrola bhp i ochrony przeciwpożarowej; Kontrola działalności socjalnej; Kontrola ksiąg rachunkowych; Kontrola finansowa; Kontrola inwestycyjne; Kontrola funkcjonalności obiektów i ich wyposażenia; Kontrola powykonawcza prac remontowych; Kontrola realizacji decyzji wewnętrznych; Kontrole problemowe i socjalne; Czynności kontrolne własnych organów nadzorczych, Czynności kontrolne organu zarządzającego; Czynności kontrolne kierowników komórek organizacyjnych I placówek gospodarczych; zadania wyodrębnionych komórek kontroli instytucjonalnej; Postępowanie kontrolne; Zakres przedmiotowy i problemowy kontroli wewnętrznej; Zbiór przepisów prawnych; Uwagi końcowe; Załączniki (wzory dokumentów kontroli wewnętrznej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Sektor finansów publicznych w Polsce 1.1. Istota polskiego sektora finansów publicznych 1.2. Charakterystyka jednostek sektora finansów publicznych Rozdział 2. Kontrola zarządcza w kontekście nauk o zarządzaniu 2.1. Kontrola zarządcza jako element nauk o zarządzaniu 2.2. Elementy procesu zarządzania w kontroli zarządczej 2.3. Znaczenie nauk o zarządzaniu w rozwoju instrumentów kontroli zarządczej Rozdział 3. Wdrażanie kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych 3.1. Kontrola zarządcza a kontrola finansowa 3.2. Wprowadzenie do regulacji kontroli zarządczej 3.3. Rola kierownictwa w realizacji kontroli zarządczej Rozdział 4. Wdrażanie kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych 4.1. Model wdrażania kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych 4.2. Wykorzystanie samooceny do oceny kontroli zarządczej 4.3. Wykorzystanie modelu do oceny realizacji kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych 4.4. Ocena wymagań realizacji kontroli zarządczej – identyfikacja i analiza słabych stron jednostek sektora finansów publicznych 4.5. Przeprowadzenie identyfikacji i oceny słabych stron jednostki – jak wykorzystać wyniki samoocen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści do wyd.2 Cz. I Wprowadzenie do zarządzania: R.1 Zarządzanie i praca menedżera, R.2 Tradycyjne i współczesne problemy i wyzwania. Cz. II Środowiskowy kontekst zarządzania: R.3 Otoczenie organizacji i menedżerów, R.4 Etyczne i społeczne otoczenie organizacji, R.5 Globalny kontekst zarządzania, R.6 Otoczenie kulturowe i wielokulturowe. Cz. III Planowanie i podejmowanie decyzji: R.7 Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji, R.8 Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne, R.9 Zarządzanie podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów, R.10 Zarządzanie przedsiębiorczością i tworzeniem nowych przedsiębiorstw. Cz. IV Proces organizowania: R.11 Podstawowe elementy organizowania, r.12 Zarządzanie projektowaniem struktury i schematu organizacji, R.13 Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacjami, R.14 Zarządzanie zasobami ludzkimi. Cz. V Proces przewodzenia: R.15 Podstawowe elementy zachowania jednostek w organizacjach, R.16 Motywowanie pracowników do wykonywania pracy, R.17 Przywództwo i procesy oddziaływania na pracowników, R.18 Zarządzanie stosunkami interpersonalnymi i komunikowaniem się, R.19 Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi. Cz. VI Proces kontrolowania: R.20 Podstawowe elementy kontrolowania, R.21 Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacjach, R.22 Zarządzanie informacjami i techniką informacyjną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Tytułem wstępu; Rozdział 1. Dwa poziomy kontroli zarządczej Rozdział 2. Monitorowanie jako standard kontroli zarządczej 2.1. Monitorowanie w jednostce nadrzędnej 2.2. Monitorowanie w jednostce organizacyjnej 2.3. Monitorowanie z perspektywy kierownika jednostki 2.4. Zagrożenia dla monitorowania Rozdział 3. Kontrola jako blok standardów kontroli zarządczej 3.1. Kontrola w jednostce nadrzędnej 3.2. Kontrola w jednostce organizacyjnej 3.3. Zagrożenia środowiska kontroli Rozdział 4. Audyt wewnętrzny 4.1. Podwójna rola audytu wewnętrznego w systemie kontroli zarządczej 4.2. Kontrola to czy audyt? 4.3. Audyt wewnętrzny – adwokat diabła Rozdział 5. Przydatne narzędzia; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I: Kierowanie i kierownicy, Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; Część II ZARZĄDZANIE W XXI wieku: Środowisko organizacji i środowisko naturalne, Odpowiedzialność społeczna i etyka, Globalizacja a zarządzanie, Tworzenie i przekształcanie organizacji, Kultura i wielokulturowość, Jakość; Część III: PLANOWANIE: Podejmowanie decyzji, Planowanie i zarządzanie strategiczne, Wdrażanie strategii, Część IV: ORGANIZOWANIE: Projektowanie organizacji i jej struktura, Władza i autorytet, Gospodarowanie zasobami ludzkimi, Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacją; Część V: PRZEWODZENIE: Motywacja, Przywództwo, Zespoły i praca zespołowa, Komunikacja i negocjowanie; Część VI: KONTROLOWANIE: Skuteczna kontrola, Kierowanie operacjami, Systemy informacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Controlling : instrumenty od A do Z / Hilmar J. Vollmuth ; przekł. Lucjan Sasenko. - Wyd. 2. - Warszawa : PLACET, 1997. - 313, [4] s. : wykr., tab. ; 24 cm.
Analiza metodą ABC; Analiza wielkości zamówień; Optymalizacja wielkości zamówień; Analiza break-even; Rachunek kosztów bezpośrednich; Analiza "wąskich gardeł"; metody rachunku inwestycyjnego; Krótkookresowy rachunek wyników; Optymalizacja wielkości partii; Prowizja od zysku (prowizja od marży pokrycia); Koła jakości, Analiza rabatów; Analiza obszarów sprzedaży; Analiza wartości; Analiza XYZ; Analizy i narzędzia strategiczne; Produkować czy kupować? Krzywa doświadczeń; Analiza konkurencji; Logistyka; Analizy portfelowe; Analiza możliwości; Krzywa cyklu życia produktu; Analiza mocnych i słabych stron; Luka strategiczna; Technika scenariuszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej