Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(29)
tylko na miejscu
(25)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(27)
Autor
Radzicki Józef
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Knapp Julie
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Urban Bronisław
(3)
Czerniawska Ewa
(2)
Deptuła Maria
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Wciórka Jacek
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A
(1)
Binder Marek
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budzińska Anna
(1)
Busz Anna
(1)
Depko Andrzej
(1)
Emmons Poly Godwin (1960- )
(1)
Fajkowska Małgorzata
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Goddard Sally
(1)
Goffman Erving (1922-1982)
(1)
Grzesiak Magdalena
(1)
Gulla Bożena
(1)
Harciarek Michał
(1)
Jarmocik Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kapera Marta
(1)
Kaplan Harold I. (1927-1998)
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Krasowska Aleksandra
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Marszał-Wiśniewska Magdalena
(1)
Materska Maria
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Mumbach Bernard
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Nowak Aneta
(1)
Opora Robert
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Piątek Karolina
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Sadock Benjamin J. (1933- )
(1)
Sadock Virginia A
(1)
Sidorowicz Sławomir K
(1)
Skotnicka-Chaberek Magdalena
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Smith Heather
(1)
Stanik Jan M
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sędek Grzegorz (1954- )
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Waliś Robert
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Weisz John R
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Łaszcz Jacek
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Łuczyński Jan
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Zachowanie
(25)
Zaburzenia zachowania
(14)
Uczucia
(9)
Zaburzenia psychiczne
(9)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Osobowość
(8)
Zespół ADHD
(8)
Dziecko
(7)
Dziecko trudne
(7)
Psychoterapia
(7)
Uczenie się
(7)
Autyzm
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Motywacja
(5)
Pamięć
(5)
Psychologia
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Stosowana analiza zachowania
(5)
Stres
(5)
Zmysły
(5)
Metody badawcze
(4)
Młodzież
(4)
Poznanie
(4)
Sen
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Świadomość
(4)
Choroby dziecięce
(3)
Młodzież trudna
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Agresywność
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Klasyfikacja
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Neurobiologia
(2)
Przestępczość
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Rodzina
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Cierpienie
(1)
Cyganie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zaburzeniami uwagi
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ewaluacja
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gniew
(1)
Grupy społeczne
(1)
HIV
(1)
Hormony
(1)
Instytucje totalne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta
(1)
Lęk
(1)
Modyfikacja zachowań
(1)
Mutyzm
(1)
Mózg
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nałóg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odruchy
(1)
Opieka psychiatryczna
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(15)
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Biologia
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Teoria, ADHD-czyj to problem?, Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym, Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD, Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym, Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia, 2. Praktyka, Wybrane zasady postepowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD, Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD, Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym, 3. Scenariusze zajęć, Scenariusz zajęć kształcenia integracyjnego, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć integrujących, Scenariusz zajęć integrujących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Podstawowe wiadomości na temat ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. Diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. Praktyczne porady, czyli przepis na sukces 14. "Okulary", czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole 25. Wskazówki dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ADHD : polemiki i badania. - Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, 2009. - 134, [18] s. : wykr. ; 21 cm.
1. Etyczny wymiar oceny społecznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHD; 2. Doświadczenia socjalizacyjne dziecka z ADHD związane z jego rolą płciową; 3. Miejsce niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i cukru w diecie uczniów z ADHD; 4. Ocena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHD; 5. ADHD- różne źródła wiedzy o metodach wychowania; 6. Ocena wybranych aspektów poziomu wiedzy nauczycieli w zakresie diagnozy i terapii ADHD; 7. Postrzeganie sytuacji szkolnej uczniów z ADHD przez matki; 8. Wspieranie społecznego rozwoju adolescenta z ADHD w młodzieżowym ośrodku socjoterapii- studium przypadku; 9. Psychorekreacyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; I SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: 1. Czym jest dorastanie?. 2. Młodzież jako grupa społeczna – szanse i zagrożenia. 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji: 3.1. Potrzeby psychiczne młodzieży; 3.2. Zadania rozwojowe adolescencji. BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody – perspektywa socjologia i teologia. 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało? 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg: 5.1. Formowanie tożsamości; 5.2. Konteksty rozwoju tożsamości. 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescencyjny. BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków… - perspektywa psychologa rozwojowego. 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań: 7.1. Fizjologia układu nerwowego; 7.2. Ocena siebie- ocena ciała; 7.3. Młodzi a media; 7.4. Zdrowie psychiczne nastolatków; Podsumowanie. II ZABURZENIA ODŻYWIANIA I NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE: 1. Czym są zaburzenia odżywiania? 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie: BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne – perspektywa psychoterapeuty. 2.1. Jadłowstręt psychiczny; 2.2. Bulimia psychiczna; 2.3. Zespół jedzenia kompulsyjnego; 2.4. Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia; 2.5. Ortoreksja psychiczna; 2.6. Dysmorfia mięśniowa; 2.7. Diabulimia. 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia: 3.1. Czynniki biofizjoloficzne; BLOK EKSPERCKI: „Drugi mózg” (oś jelita – mózg) – perspektywa neuropsychologa. 3.2. Czynniki społeczne; 3.3. Czynniki kulturowe. 4 Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała poprzez młodzież w doniesieniach z badań; Podsumowanie. III SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE: 1. Czym są samookaleczenia?. 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń. 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw. 4. Okaleczanie ciała a płeć. BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży – perspektywa seksuologa. 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się: 5.1. Motywy i funkcje samookaleczeń. BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia – perspektywa psychoterapeuty. 5.2. Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń; Podsumowanie. IV ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU: 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się – ustalenia terminologiczne. 2. Używanie alkoholu i psychodrinków – epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu. 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu: 4.1. Determinanty zaburzeń używania alkoholu; 4.2. Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstania głodu alkoholowego. 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu: 5.1, Skutki somatyczne; 5.2. Skutki psychospołeczne. BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol – perspektywa psychoterapeuty. 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich. 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu. 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań; Podsumowanie. V ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH: 1. Narkotyki i paranarkotyki – ustalenia terminologiczne. 2. Epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie. 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i paranarkotyków: 4.1. Determinanty sięgania po narkotyki i paranarkotyki; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze – perspektywa profilaktyka. 4.2. Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego. 5. Konsekwencje używania narkotyków i paranarkotyków: 5.1. Funkcjonowanie somatyczne; 5.2. Funkcjonowanie psychiczne; 5.3. Funkcjonowanie społeczne. 6. Leczenie i psychoterapia. BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień – perspektywa terapeuty. 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań; Podsumowanie. V PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH: 1. Wprowadzenie. 2. Prewencja w obrębie instytucji – ujęcie systemowe. 3. Poziom międzyinstytucjonalny. 4. Poziom instytucji: 4.1. Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły; 4.2. Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy; 4.3. Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej; 4.4.Postepowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji; 4.5. Procedura postepowania na terenie szkoły. 5. Poziom relacji wychowawca – uczeń: 5.1. Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej; 5.2. Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne. 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży. Zakończenie; Literatura; Notki o autorkach; Materiały pomocnicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; przekł. Anna i Marek Binderowie ; red. nauk. polskiego wydania Michał Harciarek. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - XXIV, 749, [3] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Komórki; 2. Synapsy; 3. Anatomia i metody badawcze; 4. Genetyka, ewolucja, rozwój i plastyczność; 5. Wzrok; 6. Inne układy sensoryczne; 7. Ruch; 8. Sen i czuwanie; 9. Regulacja wewnętrzna; 10. Zachowania reprodukcyjne; 11. Zachowania emocjonalne; 12. Uczenie się, pamięć i inteligencja; 13. Funkcje poznawcze; 14. Zaburzenia psychiczne; A. Chemia w skrócie; B. Zasady postępowania w badaniach z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience; Bibliografia; Indeks rzeczowy/Słowniczek; Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia ... ; 03)
CZ. I. Diagnostyka : Jednostka, rodzina i środowisko lokalne jako przedmiot badań pedagogiki społecznej - refleksja nad rozwojem dyscypliny ; Zaburzenia zachowania uczniów jako dysfunkcyjna siła działająca w systemie społecznym szkoły ; Diagnoza zaburzeń zachowania i zaburzeń osobowości - dylematy i propozycje metodologiczne ; Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie - założenia zintegrowanego modelu diagnozy ; Diagnoza kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym ; Wybrane aspekty diagnozy i profilaktyki niepowodzeń szkolnych ; Profilaktyka a obszary i zakres diagnozy w szkole ; Cz. II. Profilaktyka adresowana do całej populacji dzieci i młodziezy : Rozpowszechnienie zachowań prblemowych młodzieży. Badania mokotowskie ; Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej ; Wybrane czynniki interweniujące w sekwencję ryzyka używania substancji psychoaktywnych ; Działalność profilaktyczna w uczelni wyższej w opiniach studentów ; Zmiany w zakresie kompetencji społecznej zachodzące u uczniów starszych klas szkoły podstawowej ; Samoocena uczniów klas IV-VI ; Zajęcia dla hobbystów - badanie odroczonych efektów programów profilaktycznych ; Zastosowanie Grupy Fokusowej do ewaluacji szkolnego programu profilaktyki ; Aspekty profilaktyczne w programie dukacyjnym " Moje konsumenckie ABC " ; Praktyka profilaktyki - problemy i doświadczenia Cz. III. Profilaktyka adresowana do grup ryzyka : Rodzina długotrwale bezrobotna jako rodzina dysfunkcyjna - charakterystyka i formy pomocy ; Edukacja uliczna wśród młodych ludzi w wieku 15-25 lat w gminie Sion ; Zgodność między oczekiwaniami odbiorców pomocy Akcji Wychowawczej w Środowisku Otwartym AEMO a spojrzeniem wychowawców AEMO na swoją działalność ; Ocena zapotrzebowania na działania profilaktyczne w programie " Tak czy Nie " ; Destrukcyjne wzory przystosowania społecznego dzieci z rodzin z problemem alkoholowym ; Proces tworzenia tożsamości u Dorosłych Dzieci Alkoholików ; Skuteczność autorskiego programu wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych ; Wpływ bajek terapeutycznych na sposoby radzenia sobie z lękiem przez dzieci sidmioletnie ; Ekologiczny kontekst socjoterapii ; Psychologiczne problemy osób pomgających dzieciom i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej