Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(13)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(9)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(9)
Autor
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Balcerzyk Robert
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinowska Hanna
(1)
Klimkiewicz Katarzyna
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Lis Marcin
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Multan Ewa
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Puchalska-Kamińska Malwina
(1)
Purgał-Popiela Joanna
(1)
Raźniewski Karol
(1)
Rogizińska-Pawełczyk Anna
(1)
Schultz Duane P
(1)
Schultz Sydney Ellen
(1)
Sienkiewicz Łukasz
(1)
Stachurski Tomasz
(1)
Staszkiewicz Marzena
(1)
Striker Małgorzata
(1)
Turek Dariusz
(1)
Walczak Krzysztof
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wolińska-Skkuza Agnieszka
(1)
Woźniak Jacek
(1)
Wurth Anthonie (1967- )
(1)
Wurth Kees (1969- )
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Zaręba Iwona
(1)
Zielińska Małgorzata
(1)
Łabędzki Rafał
(1)
Łądka-Barańska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Zaangażowanie pracowników
(13)
Zachowanie organizacyjne
(5)
Motywacja pracy
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Job crafting
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Organizacja
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Praca
(2)
Psychologia pracy
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Zarządzanie wiekiem
(2)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
Blockchain
(1)
Branża TSL
(1)
COVID-19
(1)
Decyzje
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Epidemie
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
KION Polska
(1)
Kadry
(1)
Kaizen
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kontrakt psychologiczny
(1)
Lojalność pracowników
(1)
Menedżerowie
(1)
Następstwo prawne
(1)
Niepewność
(1)
Ocena pracowników
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Organizacje wirtualne
(1)
Polityka zatrudnienia
(1)
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Praca zdalna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Pracowitość
(1)
Proaktywność
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przywództwo
(1)
Płaca
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Ryzyko gospodarcze
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Służba wojskowa
(1)
Transformacja cyfrowa
(1)
Uczenie się
(1)
Usługi biznesowe
(1)
Warunki pracy
(1)
Wiedza
(1)
Wojsko
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie talentami
(1)
Zaufanie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Zaufanie 1.1. Pojęcie zaufania 1.2. Typologia zaufania 1.3. Kształtowanie się zaufania 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania Rozdział 2. Przywództwo 2.1. Pojęcie przywództwa 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji Rozdział 4. Praca zespołowa 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 4.2. Podstawowe typologie zespołów 4.3. Role w zespole 4.4. Organizacja pracy zespołowej 4.5. Praca zespołowa a efektywność 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 5.2. Typologia form zaangażowania 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji Rozdział 6. Satysfakcja z pracy 6.1. Satysfakcja pracownika 6.2. Modele satysfakcji pracownika 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji 7.1. Kultura w organizacji 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej; Literatura; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Wykonywanie pracy jako klucz do zrozumienia efektów organizacyjnych 1.1. Wykonywanie pracy jako przedmiot badań na gruncie nauk o zarządzaniu 1.2. Problematyka wykonywania pracy - przegląd wybranych podejść badawczych 1.3. Wykonywanie pracy jako konstrukt wielowymiarowy 1.3A. Behawioralny wymiar wykonywania pracy 1.4. Wykonywanie pracy - konceptualizacja modelu teoretycznego 1.5. Wykonywanie pracy a efektywność, wydajność i produktywność pracy Rozdział 2. Organizacyjny kontekst wykonywania pracy 2.1. Uwarunkowania wykonywania pracy - refleksje wprowadzające 2.2. Wewnętrzny kontekst organizacyjny jako pryzmat do wyjaśniania procesów wykonywania pracy 2.3. Cechy destruktywnego kontekstu organizacyjnego - konceptualizacja modelu teoretycznego 3. Mechanizm tłumaczący oddziaływanie destruktywnego kontekstu organizacyjnego na wykonywanie pracy 3.1. Teoretyczne perspektywy tłumaczenia związków pomiędzy kontekstem organizacyjnym a wykonywaniem pracy 3.2. Rola postaw pracowniczych w wyjaśnianiu związków pomiędzy kontekstem organizacyjnym a procesami wykonywania pracy 3.3. Postawy wobec pracy jako mediator relacji pomiędzy destruktywnym kontekstem organizacyjnym a wykonywaniem pracy - konceptualizacja modelu teoretycznego 4. Założenia, cele i strategia badania wykonywania pracy w destruktywnym kontekście organizacji 4.1. Cele, problemy badawcze i ich uzasadnienie 4.2. Założenia dotyczące testowania modelu teoretycznego 4.3. Przyjęta strategia badawcza 4.4. Metodyka analizy danych i procedury kontroli jakości badań 5. Wykonywanie pracy - charakterystyka zjawiska w perspektywie badań własnych 5.1. Cele badania i problemy badawcze 5.2. Metoda i przebieg badania 5.3. Postrzeganie wykonywania pracy - wyniki badania jakościowego FGI 5.4. Estymacja modelu wykonywania pracy - wyniki badania ilościowego 6. Zasoby organizacyjne i indywidualne a wykonywanie pracy - weryfikacja modelu 1 6.1. Cele badania i teoretyczny model badawczy 6.2. Związek zasobów organizacyjnych i indywidualnych z wykonywaniem pracy w perspektywie badań ilościowych 6.3. Związek zasobów organizacyjnych i indywidualnych z wykonywaniem pracy w perspektywie badań jakościowych 7. Klimat pracy i przywództwo a wykonywanie pracy - weryfikacja modelu 2 7.1. Cele badania i teoretyczny model badawczy 7.2. Związek destruktywnego klimatu i przywództwa z wykonywaniem pracy w perspektywie badań ilościowych 7.3. Związek destruktywnego klimatu i przywództwa z wykonywaniem pracy w perspektywie badań jakościowych 8. Wnioski z badań i rekomendacje praktyczne w zakresie wiedzy o efektach zawodowych pracowników funkcjonujących w destruktywnych kontekstach organizacyjnych 8.1. Wnioski z badań w kontekście dotychczasowej wiedzy o efektach zawodowych 8.2. Rekomendacje praktyczne dla zarządzania pracownikami; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; ANEKSY; Aneks 1. Scenariusz wywiadu FGI z ekspertami ZZL. Aneks 2. Scenariusz wywiadu IDI z pracownikami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Job crafting – (r)ewolucja pracy. Rozdział 2. Fakty i mity na temat pracy. Rozdział 3. Trendy zarzą dzania a job crafting: Turkus; Agile; Kaizen i lean; Podsumowanie. Rozdział 4. Historia badań nad przekształcaniem pracy: Od czego to wszystko się zaczęło?; Trzy rodzaje przekształcania pracy; Dlaczego pracownicy przekształcają swoją pracę?; Jak podejście pracowników do pracy wpływa na jej przekształcanie?; Pierwszy krok w stronę (r)ewolucji w myśleniu o pracy; Nowe oblicze przekształcania pracy – koncepcja Wymagania-Zasoby Pracy; Kto przekształca swoją pracę?; Przekształcanie pracy w dwóch koncepcjach. Rozdział 5. Przykłady przekształcania pracy, Rozdział 6. Korzyści z przekształcania pracy: Co mówią badania?; Zaangażowanie; Satysfakcja z pracy; Sens pracy; Zmiana; Efektywność. Rozdział 7. Warsztat job crafting – metodologia. Rozdział 8. Krytycznym okiem – pytania do Job Crafting Polska. Rozdział 9. Jak budować środowisko przekształcania pracy w organizacji?: Przekształcanie pracy jako proces; Czy wspieranie oddolnych inicjatyw pracowników ma w ogóle sens?; Jak wspierać pracowników w przekształcaniu pracy?; Spójność wartości; Elastyczność zasobów ludzkich; Autonomia; Pozytywne relacje; Akceptacja porażek; Przekazywanie informacji zwrotnej. Rozdział 10. Narzędzia motywujące do przekształcania pracy: Intro interview; Błyskawiczny raport; 12 poleceń. Bibliografia. O Autorkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wstęp do polskiego wydania; Wprowadzenie; Udało nam się!; Część 1. Zrozumieć wzmocnienie, aby osiągnąć zmianę zachowania Rozdział 1. Ochota na złoto Rozdział 2. Czym jest wzmocnienie? Rozdział 3. Zmiana zachowania jest decydująca Rozdział 4. Oddziaływanie na zmianę zachowania Część 2. Tworzenie fundamentów Rozdział 5. Ogólne informacje na temat 7 zasad wzmocnienia Rozdział 6. Zasada 1: Opanuj 3 fazy, aby uzyskać rezultaty Rozdział 7. Zasada 2: Zlikwiduj 5 luk wzmocnienia Rozdział 8. Zasada 3: Osiągnij mierzalną zmianę zachowania Rozdział 9. Podsumowanie tworzenia fundamentów Część 3. Zaangażowanie Rozdział 10. Zasada 4: Zapewnij idealny efekt push and pull Rozdział 11. Zasada 5: Wytwórz tarcie i wyznacz kierunek Rozdział 12. Zasada 6: Płyń z przepływem wzmocnienia Rozdział 13. Podsumowanie zaangażowania Rozdział 14. Zasada 7: Umieść uczestnika szkolenia centrum Część 4. Analiza twojego programu wzmocnienia Rozdział 15. Znajdowanie równowagi dzięki dźwigni wzmocnienia Rozdział 16. Tworzenie komunikatów wzmacniających Rozdział 17. Wzmocnienie dla różnych rodzajów szkoleń Rozdział 18. Wprowadzanie Twojego programu wzmocnienia Rozdział 19. Sore -Made Załącznik. Narzędzia do stworzenia programu wzmocnienia; Źródła; O autorach; O Mindmarker; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wpływ postaw na podejmowanie decyzji w organizacji; 2. Etos pracy Polaków; 3. Elastyczność zawodowa Polaków jako determinanta decyzji zatrudnieniowych; 4. Organizacyjne uwarunkowania zaangażowania; 5. Paradygmat człowieka usatysfakcjonowanego w polskich realiach; 6. Skłonność polaków do współrządzenia zakładem pracy; 7. Postawy Polaków wobec autorytetu w relacjach zawodowych; 8. Oczekiwania bezrobotnej młodzieży wobec przyszłej pacy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W zmiennym otoczeniu, w którym jedynym pewnikiem jest zmiana, ciągłe dążenie do doskonałości staje się koniecznością dla organizacji, które chcą się rozwijać, osiągać sukcesy i budować trwałą przewagę konkurencyjną. W dzisiejszych czasach powiedzenie „kto stoi w miejscu, ten się cofa” nabiera nowego znaczenia. Zaniechanie działań na rzecz doskonalenia powoduje radykalne i w wielu wypadkach nieodwracalne straty dla pozycji konkurencyjnej organizacji. Aby temu zapobiec, konieczne są ciągłe działania ukierunkowane na doskonalenie całej organizacji, poszczególnych aspektów jej funkcjonowania oraz na innowacje. Tym zagadnieniom poświęcony jest niniejszy numer „Management Forum”. Jeden z powyższych wątków stał się przedmiotem zainteresowania autorów pierwszego artykułu, którzy zaprezentowali koncepcję zdrowia organizacyjnego. Konstrukt ten został ukazany jako czynnik determinujący i organizujący funkcjonowanie organizacji, z uwzględnieniem wszystkich interesariuszy, a szczególnie pracowników. W artykule autorzy wskazują na istnienie związków pomiędzy pięcioma wymiarami zdrowia organizacyjnego, tj.: elastycznością, odmłodzeniem, egzekwowaniem, komplementarnością i uzupełnianiem. Zaangażowanie pracowników to kluczowy element w drodze do doskonałości. Istotną rolę w kształtowaniu zaangażowania pracowników odgrywa sfera emocji, ponieważ to ona decyduje o akceptacji działań, co z kolei jest konieczne do wykorzystania potencjału logicznego myślenia. Autor drugiego artykułu wskazuje, że doskonałość to zgodność w różnorodności, którą stanowią zachowania i decyzje pracowników organizacji. Zagadnienie zaangażowania pracowników zainspirowało autorkę trzeciego artykułu do przeanalizowania roli bezpośredniej partycypacji pracowniczej w procesach doskonalenia przedsiębiorstw. Na podstawie dwóch badań z lat 2003-2005 oraz z roku 2013 autorka analizowała zmiany form partycypacji pracowniczej i sformułowała pogląd, że zmiany te wynikają z rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Doskonałość z perspektywy konkretnego obszaru działań może jawić się nie tylko jako szansa, ale również jako zagrożenie. Autorka kolejnego z prezentowanych artykułów przedstawiła zagadnienie doskonałości w negocjacjach. Artykuł zawiera prezentację koncepcji dotyczących pożądanego profilu cech i umiejętności negocjatorów oraz wyniki badań, które wskazują, że doskonałość w negocjacjach może być zagrożeniem dla pozytywnego wyniku negocjacji. Problematyka zmian organizacyjnych oraz postaw przedsiębiorców wobec zmian była inspiracją dla autorki piątego artykułu, która prezentuje wyniki badań ukazujących związek pomiędzy optymizmem przedsiębiorcy a akceptacją sytuacji zmian w organizacji i otwartością na ich wdrażanie. Przy wykorzystaniu analizy statystycznej autorka wskazała na istnienie istotnych korelacji pomiędzy poziomem komponentów postawy wobec zmian a poziomem optymizmu przedsiębiorcy. Innowacje jawią się jako krytycznie istotny aspekt funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa. Wartościowe naukowo są nie tylko rozważania o koncepcji innowacyjności, ale również ukazywanie dobrych praktyk we wdrażaniu innowacji. Autorzy ostatniego z prezentowanych artykułów przeanalizowali wprowadzenie unikatowej usługi serwisowej w firmie Seco/Warwick Europe SA. Opis wdrożenia nowej usługi, wskazania dotyczące odpowiedzi na przyszłe potrzeby klienta oraz obszerna charakterystyka funkcjonalności wprowadzanego rozwiązania stanowią połączenie teorii i praktyki w zakresie rozwoju i innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Zmieniający się świat pracy - wymagania i zasoby 1.1. Ewolucja wymagań związanych z pracą we współczesnych organizacjach w kontekście zmian technologicznych i dostępnych zasobów 1.2. Praca oparta na wiedzy na tle nowych wymagań i zjawisk w jej wykonywaniu - intensyfikacja, upodmiotowienie, złożoność, praca „bez granic” 1.3. Granice pracy i „praca bez granic” - konsekwencje przemian w zakresie pracy dla wydajności i poczucia dobrostanu pracowników oraz poszukiwanie zasobów Rozdział 2. Przekształcanie pracy - perspektywa zachowań organizacyjnych 2.1. Istota przekształcania pracy - definicja i koncepcje teoretyczne 2.2. Przekształcanie pracy jako przejaw proaktywności i adaptacyjności pracowników 2.3. Przegląd wybranych badań nad związkiem JCB z postawami, zachowaniami i wynikami w organizacji Rozdział 3. Rola przekształcania pracy w funkcjonowaniu zawodowym pracownika 3.1. Potrzeby i wartości jako kluczowe mechanizmy motywacyjne do modyfikowania pracy 3.2. Kapitał psychologiczny jako zasób indywidualny pracowników generujący korzystne efekty zawodowe w obliczu wymagań w miejscu pracy 3.3. Przekształcanie pracy a dopasowanie do pracy, organizacji i zespołu 3.4. Poczucie sensu pracy jako efekt modyfikowania granic pracy 3.5. Zaangażowanie w pracę i organizację jako efekt przekształcania pracy  Rozdział 4. Jak budować w organizacji proaktywne zaangażowanie pracowników, czyli od projektowania pracy do job crafting behaviors 4.1. Klasyczne praktyki ZZL służące zmianie treści pracy - job enrichment i job (work) design 4.2. Rola praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w stymulowaniu zachowań modyfikujących pracę 4.3. Przywództwo i jego rola w stymulowaniu proaktywności pracowników Rozdział 5. Metodyka badania 5.1. Cele, pytania badawcze i hipotezy 5.2. Zmienne i narzędzia pomiaru 5.3. Procedura badań oraz charakterystyka próby 5.4. Etapy badania - badanie ilościowe i jakościowe (wywiady FGI) 5.5. Metody analizy danych i procedury kontroli jakości badań Rozdział 6. W jaki sposób stosowanie praktyk ZZL sprzyja przekształcaniu pracy - wyniki badań własnych 6.1. Związek praktyk ZZL z przekształcaniem pracy 6.2. Przejawy i motywy przekształcania pracy w narracjach respondentów firm sektora KIBS w świetle badań jakościowych 6.2.1. Przejawy JCB w firmach wiedzochłonnych 6.2.2. Motywy przekształcania pracy w firmach wiedzochłonnych 6.3. Omówienie wyników Rozdział 7. W jaki sposób menedżerowie przyczyniają się do job craftingu - wyniki badań własnych 7.1. Analiza wpływu przywództwa na przekształcanie pracy 7.1.1. Przywództwo a JCB 7.1.2. Wartości a JCB 7.2. Omówienie wyników; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praktyka psychologii organizacji i pracy; Reguły, praktyka i problemy; Techniki, narzędzia i procedury; Rozwijanie zasobów ludzkich; Zasady i techniki selekcji pracowników, Testy psychologiczne, Ocena wykonywania zadań, szkolenie i doskonalenie personelu, Psychologia organizacji; Przywództwo, Motywacja, satysfakcja z pracy i zaangażowanie; Kształtowanie się organizacji; Właściwości miejsca pracy; Bezpieczeństwo, przemoc i zdrowie w miejscu pracy; Stres w miejscu pracy; Psychologia inżynieryjna, Psychologia zachowań konsumenckich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Transformacja cyfrowa jako nowe wyzwanie dla organizacji i jej otoczenia; 2. Strategia jako kultura zarządzania – od strategii do działania; 3. Sukcesja i Kaizen. Przypadek firmy wielorodzinnej w firmie rodzinnej; 4. Wsparcie transformacji cyfrowej firm małych i średnich poprzez klastry i huby innowacji cyfrowych; 5. Rola Lean Management w strategicznym podejściu do zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Budowanie kultury Kaizen w firmie usługowej na przykładzie studium przypadku firmy PROFES; 7. Job crafting a Kaizen w procesie ciągłego doskonalenia; 8. Ewolucja wskaźnika pomiaru efektywności w obliczu transformacji Kaizen; 9. Transformacja Kaizen – jak zrobić to dobrze? 10. Budowanie kultury lean oraz Kaizen w firmie produkcyjnej na przykładzie studium przypadku Flextronics International Poland Sp. z o. o. w Tczewie; 11. KION League w działaniu; 12. Transformacja Lean w siedmiu krokach Model transformacji Lean/Kaizen – całościowe praktyczne podejście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w kontekście zmian otoczenia organizacji: 1.1. Zmiany w otoczeniu jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; 1.2. Różnorodność w organizacjach i skutki; 1.3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich; 1.4. Zarządzanie wiekiem a zarządzanie pracownikami w różnym wieku – ustalenia terminologiczne. Rozdział 2. Jednostkowe i organizacyjne charakterystyki funkcjonowania pracowników w różnym wieku: 2.1. Postrzeganie pracowników w różnym wieku i jego konsekwencje; 2.2. Pokolenia na rynku pracy – diagnoza różnic; 2.3. Zarządzanie wiekiem – poziom jednostki; 2.4. Zarządzanie pracownikami w różnym wieku – poziom organizacyjny. Rozdział 3. Wymiana pracownik-organizacja w odniesieniu do pracowników w różnym wieku: 3.1. Transakcyjny wymiar relacji pracownik-organizacja; 3.2. Kontrakt psychologiczny jako egzemplifikacja relacji pracownik-organizacja; 3.3. Uczestnictwo w organizacji – konceptualizacja pojęcia; 3.4. Uczestnictwo w organizacji – operacjonalizacja pojęcia w kontekście funkcjonowania pracowników w różnym wieku. Rozdział 4. Uczestnictwo w organizacji pracowników w różnym wieku – weryfikacja empiryczna: 4.1. Metodyka badań; 4.2. Dobór i struktura próby badawczej; 4.3. Ocena zachęt organizacyjnych i ich użyteczności przez pracowników w różnym wieku; 4.4. Wpływ zachęt organizacyjnych na poziom uczestnictwa w organizacji pracowników w różnym wieku; 4.5. Wnioski z badań. Zakończenie i rekomendacje: Kierunki przyszłych badań; Rekomendacje dla praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Bibliografia. Załączniki: Z.1. Ankieta badawcza; Z.2. Charakterystyki próby badawczej. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przyczyny szczególnego znaczenia zaangażowania pracowników w procesie zarządzania; 2. Rola zaangażowania we współczesnym zarządzaniu; 3. Koncepcje oceny i pomiaru zaangażowania pracowników; 4. Metoda oceny zaangażowania organizacyjnego oraz zaangażowania w pracę; 5. Motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie; 6. System motywowania do zaangażowania pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Zarządzanie kapitałem ludzkim – ewolucja ku współczesnym trendom: 1.1. Powstanie i rozwój zarządzania kapitałem ludzkim; 1.2. Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim; 1.3. Główne zagadnienia strategicznego ZZL; 1.4. Zintegrowanie systemy zarządzania kapitałem ludzkim; 1.5. Zarządzanie kapitałem ludzkim a zaangażowanie pracowników. Podsumowanie. Rozdział 2. Wielowymiarowość pojęcia zaangażowania pracowników: 2.1. Zaangażowanie w pracę; 2.2 Przywiązanie organizacyjne; 2.3. Zaangażowanie profesjonalne; 2.4. Konstrukty powiązane znaczeniowo; 2.5. Badania dotyczące związków pomiędzy systemem ZKL a zaangażowaniem. Podsumowanie. Rozdział 3. Zaufanie jako proces wewnątrzorganizacyjny: 3.1. Teoretyczne aspekty zaufania w naukach o zarządzaniu; 3.2. Zaufanie między uczestnikami organizacji (wertykalne i horyzontalne); 3.3. Zaufanie a zaangażowanie pracowników; 3.4. Ciemna strona zaufania; 3.5. Budowanie zaufania w oparciu o system ZKL; Podsumowanie. Rozdział 4. Metodyka badania: 4.1. Cel, zakres i metoda przeprowadzonego badania; 4.2. Hipotezy i model badawczy; 4.3. Zmienne i ich pomiar; 4.4. Dobór próby; 4.5. Metody i narzędzia statystyczne; Podsumowanie. Rozdział 5. Wyniki badań własnych: 5.1. Wyniki uzyskane w badaniu ogólnopolskim; 5.2. Wyniki uzyskane w próbie obejmującej grupę informatyków; 5.3. Wyniki uzyskane w próbie firmie Kärcher Sp. z o.o.; 5.4. Analiza skupień; 5.5. Wpływ pojedynczych elementów systemu ZKL na poszczególne rodzaje zaangażowania w badanych populacjach; 5.6. Udział poszczególnych rodzajów zaangażowania w zaangażowaniu całkowitym; 5.7. Wynik testowania empirycznego hipotez badawczych. Rozdział 6. Zakończenie: 6.1. Dyskusja dotycząca uzyskanych wyników; 6.2. Dyskusja dotycząca wyników uzyskanych w analizie skupień; 6.3. Wpływ pojedynczych praktyk na poszczególne rodzaje zaangażowania; 6.4. Implikacje dla menedżerów; 6.5. Ograniczenia przyjętego podejścia badawczego i kierunki dalszych badań; 6.6. Wkład do teorii i praktyki nauk o zarządzaniu. Aneks. Spis tabel. Spis rysunków. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Zarządzanie kapitałem ludzkim w świecie BANI; 2. Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju; 3. Rozwój kapitału kariery; 4. Odporność kapitału ludzkiego; 5. Modele pracy w warunkach niepewności; 6. Doskonalenie elastycznych form zatrudnienia; 7. Zarządzanie kapitałem ludzkim w siłach zbrojnych; 8. Aspekty transnarodowe zarządzania kapitałem ludzkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wstęp; Rozdział 1. Kapitał ludzki w gospodarce przyszłości w Polsce: Zarządzanie ludźmi i jego cele; Zarządzanie tradycyjne; Zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie kapitałem ludzkim i jego źródła; Rynek pracy, jaki powstaje w konsekwencji outsourcingu – „koniczynka Handy’ego” Segmentacja rynku pracy i jej dynamika; Zarządzanie kapitałem ludzkim – od zarządzania wiedzą do zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim; e-HRM jako postulowane wykorzystywanie ICT w HR; Rozdział 2. Systemy ICT w zarządzaniu i zarządzaniu ludźmi: Reprezentacja informacji – nośniki danych i bazy danych; Systemy informatyczne w zarządzaniu organizacjami; Model klasyczny; Systemy transakcyjne (OLTP); Systemy decyzyjne i analityczne (OLAP) – hurtownie danych, data mining; Paradoks informatyzacji, czyli czy i kiedy informatyzacja jest szkodliwa dla efektywności działania; Wspomaganie zarządzania ludźmi w organizacji przez systemy ICT; Rozdział 3. Rekrutacja pracowników i działania wizerunkowe: Rekrutacja i jej definiowanie w ramach procesu doboru pracowników; Cele w rekrutacji kandydatów aktywnych i biernych; Budowanie wizerunku firmy jako pracodawcy i inne przejawy kultu cargo; Formy komunikacji w rekrutacji; Narzędzia do samodzielnej preselekcji kandydatów; Budowanie wizerunku firmy jako pracodawcy poprzez cechy symboliczne i funkcjonalne – kontrowersje; Systemy wspierania rekrutowania (ATS); Gry rozrywkowe jako narzędzie marketingu marki firmy jako pracodawcy; Rekrutacja mobilna; Rozdział 4. Selekcja pracowników: Selekcja – definicja, cele oraz specyficzne trudności, jakie wywołane są przez zastosowanie narzędzi bazujących na komunikacji zapośredniczonej technologicznie (ICT); Kwestionariusze jako tradycyjne i współczesne narzędzie preselekcyjne; Testy sytuacyjne i zdolności poznawczych; Kwestionariusze biograficzne (biodane) i ich właściwości jako narzędzi selekcyjnych; Testy osobowości i dyskusje wokół ich użycia w selekcji pracowników; Gra komputerowa jako technika adaptacyjna, preselekcyjna oraz narzędzie wykorzystywane w pomiarze cech osobowości’ Wywiad selekcyjny – jego podstawowe rodzaje i możliwości przeniesienia ich do Internetu; Sprawdzanie referencji i jego odpowiedniki w Internecie; Dostosowanie tradycyjnych i internetowych narzędzi selekcyjnych do kanału mobilnego; Akceptacja stosowania przez organizacje narzędzi selekcyjnych – wyniki badań; Rozdział 5. Zapewnienie działania i utrzymanie zaangażowania pracowników: Retencja jako problem zarządzania; Wynagrodzenie całkowite i jego składniki; Dlaczego ludzie odchodzą – tradycyjne i współczesne teorie fluktuacji; Z czego wynika zadowolenie i niezadowolenie z wynagrodzenia; Budowanie zaangażowania, gdy udało się nie wywołać niezadowolenia; Rozdział 6. Zarządzanie talentami: Zarządzanie talentami – problemy definicyjne; Identyfikowanie osób o dużym potencjale; Czy ujawnianie, kto jest talentem, jest szkodliwe?; Krytyka elitarnych programów zarządzania talentami; Różnice pomiędzy działaniami związanymi z planowaniem sukcesji a zarządzaniem talentami; Jak można typologizować programy zarządzania talentami; Rozdział 7. Rozwój kompetencji w organizacji: Definiowanie działań rozwojowych w ramach programów zarządzania talentami; Rozwiązania stosowane w rozwoju kompetencji talentów w firmach międzynarodowych; Model 70-20-10 jako podstawa dla planowania działań rozwojowych; Wyzwania rozwojowe jako narzędzie uczenia się; E-coaching, coaching hybrydowy i inne formy coachingu korzystające z ICT; Mentoring i jego warianty; Zakończenie; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej